handdator

Visa fullständig version : Vänner vs How I Met Your Mother vs The Big Bang Theory?


PKtarzan
2019-03-06, 19:52
Vilken är bäst/mest underhållande? Motivera varför:):):)

vicarious
2019-03-06, 19:54
Ingen. The Office.

Petoria
2019-03-06, 20:00
Bara skit

Andy.da.wohoo
2019-03-06, 20:01
Vänner > How I met your mother >>> The Big Bang Theory.

Vänner är ordentligt underhållande och skämten känns fortfarande relevanta. HIMYM är också underhållande, men jag tycker inte riktigt det håller att streckkolla som Vänner gör. Det bästa med The Big Bang Theory är introt, det blir i övrigt tjatigt lite för fort.

MackeJuve
2019-03-06, 20:02
Vänner. Största anledningen är väl Chandler, ingen av de andra har en lika rolig karaktär.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Lafayette
2019-03-06, 20:02
Jepp, ren skit. Småroligt när Monica tror att Chandler tänder på hajar så Vänner vinner.

Glad att StarkaUlf rekommenderade Seinfeld, bästa serien där man känner att man hänger med karaktärerna.

Bärsärk
2019-03-06, 20:10
Scrubs/The Office

Xtreme-G
2019-03-06, 20:36
Jag tycker att How I met your mother håller högst genomsnittlig kvalitet har en väldigt hög lägstanivå, därför sätter jag den högst. Vänner var säkert en bättre serie när den var samtida, och jag har endast sett den för tre år sedan. Vissa saker, tex homofobin som ständigt skämtas om känns inte så modern, och jag tycker att både Joey och Pheobe är riktigt tråkiga karaktärer. Big bang theory var min absoluta favorit de första två säsongerna. Sedan försökte de göra den mer mainstream och kvaliteten är därefter mycket varierande. Personligen sätter jag den nog över Vänner ändå.

Lucipha
2019-03-06, 22:33
Alla vet att det är porrparodierna som har bäst handling *popcorn*

Anton Fräs
2019-03-07, 05:27
Ingen. The Office.

Dagens visdomsord.

shut teh face
2019-03-07, 06:34
Jag tycker alla tre är bra, men de har inget djup riktigt.
Är bäst till att kolla något avsnitt då och då i brist på annat.

Rikard Jansson
2019-03-07, 09:17
Gillar alla tre men himym är nog bäst. Tror det är svårt att få ett bra svar :D är lite bandvagn att hata tbbt också.

trädgårdsmöbel
2019-03-07, 11:52
Utav de tre big bang theory. Mest pga. serietidningsaffärs-snubben.

r1kkie
2019-03-07, 12:28
Ingen. The Office.

The Office UK om jag får be!

smerk
2019-03-07, 12:59
Gillade HIMYM. Kollat 3 avsnitt vänner, kommer inte in i det. Bör jag fortsätta försöka?

trädgårdsmöbel
2019-03-07, 14:16
Gillade HIMYM. Kollat 3 avsnitt vänner, kommer inte in i det. Bör jag fortsätta försöka?

Det är lite som Seinfeld, 90-talshumor. Jag tror inte det håller riktigt om du är född efter kanske 1990.

Sheogorath
2019-03-07, 14:41
The Big Bang Theory är verkligen sanslöst tråkig. Gissar att det är samma människor som gillar Family Guy, och det baserar jag på att båda är dåliga.

Vänner är fortfarande roande.

LoveMachine
2019-03-07, 14:58
Jag är vad man skulle kunna tycka är The Big Bang Theory's absoluta målgrupp. Disputerad fysiker, sci-fi fantast, anime-entusiast, rollspelare och figurspelsnörd. Men fy fan så tråkig serie. Jag såg en säsong eftersom det verkade "relevant för mina intressen", sen någonstans i säsong två gav jag upp. Serien är ju inte ens fundamentalt nördig, utan en fundamentalt "normal" serie som handlar om att skratta åt nördar.

Anton Fräs
2019-03-07, 15:02
Jag är vad man skulle kunna tycka är The Big Bang Theory's absoluta målgrupp. Disputerad fysiker, sci-fi fantast, anime-entusiast, rollspelare och figurspelsnörd. Men fy fan så tråkig serie. Jag såg en säsong eftersom det verkade "relevant för mina intressen", sen någonstans i säsong två gav jag upp. Serien är ju inte ens fundamentalt nördig, utan en fundamentalt "normal" serie som handlar om att skratta åt nördar.

Jag tillhör nog med rätt målgrupp och tycker ungefär som du. Nördigheten har ju försvunnit från serien mer och mer.

Sheogorath
2019-03-07, 15:04
Min största invändning är att humorn är så tråkig. Jag vet var jag ska skratta, men jag gör det inte.

Ett Orm
2019-03-07, 16:18
I Seinfeld och i viss mån vänner var flera karaktärer roliga i Himym och Big bang i princip bara en och det blev snabbt ..inte så kul. Himym tyckte jag dock var klart sämst av dessa.

leo1
2019-03-07, 16:58
I Seinfeld och i viss mån vänner var flera karaktärer roliga i Himym och Big bang i princip bara en och det blev snabbt ..inte så kul. Himym tyckte jag dock var klart sämst av dessa.

Håller med om att Seinfeld och Vänner är överlägsna de andra. Frågan är om M*A*S*H inte är överlägsna Seinfeld och Vänner? Så satans längesen jag såg den.

saigon
2019-03-07, 19:42
Gillar inte någon av dom speciellt. Har mest blivit How i meet your mother eller The big bang theory när dom rullar på tv, när man deppar och inte orkar byta kanal ungefär.

Skulle inte aktivt leta upp dom om man säger så.

Däremot Seinfeld, sjukt bra serie som ändå håller bra idag.

Jag och sambon kollar igenom alla avsnitt nu, blir ett par avsnitt varje kväll typ. Den enda anledningen till att jag inte avbryter prenumerationen på Viaplay :)

smerk
2019-03-08, 16:52
Det är lite som Seinfeld, 90-talshumor. Jag tror inte det håller riktigt om du är född efter kanske 1990.

Seinfeld tycker jag är riktigt trevligt att småglo på ibland :)
The Office (US) tyckte jag också var riktigt rolig. Men vänner har jag inte fastnat i än..

svenbanan
2019-03-08, 17:18
Alla komediserier blir ju rätt tråkiga efter ett tag. Speciell de med burkskratt brukar man ruttna rätt snabbt på.

Community tycker jag var roligare än alla de som nämnts i denna tråden.

Barney Stinson är ju dock den klart roligaste karaktären av alla i någon av dessa serier.