Visa fullständig version : Pålägg som inte sänker GI?
Jag undrar vilka pålägg som inte påverkar GI:t speciellt mkt. Tänker på mackorna jag tar efter träning.
bubbleman
2004-05-11, 21:48
Pålägg som har samma GI som mackorna?
Först och främst..
Varför käkar du mackor efter träningen?
Kroppen skriker efter snabb föda som proteindrinkar, snabba kolhydrater osv.
Men du kanske snackar om macka 1-2h efter träningen?
Bra pålägg; Tonfisk, Kyckling, Kalkon, Makrill osv..
Mackor funkar hyffsat. Käka vitt bröd med marmelad eller sylt på så blir det snabbt och bra.
tjaa du stybb en fralla ÄR snabba kolhydrater. :)
Originally posted by stybb
Först och främst..
Varför käkar du mackor efter träningen?
Kroppen skriker efter snabb föda som proteindrinkar, snabba kolhydrater osv.
:thumbup:
Vittbröd existerar inte för mig :D
Bröd ska vara rejält :devil:
Men står fortfarande fast vid mitt svar om pålägg. Se till att välj rätt bröd. Vissa vita bröd har 100 i GI medans andra har uppåt 140. Ganska stor skillnad..
Grahn> fralla.. stod mackor.. mackor är långsamma grejer med mkt protenrikt tillskott i min värld.
Kire> plus protein :D
stybb: Hehehe att avskärma existensen av "dålig" mat från ens personliga verklighet låter som en bra metod för att äta bra! :)
King Grub
2004-05-12, 09:30
Skall du hitta någon proteinkälla som inte sänker GI:t på kolhydraterna... så får du leta länge. Den källan finns inte! Både protein och fett sänker GI:t på kolhydraterna, men det gäller alla kolhydratkällor, inte bara dina mackor.
MunsöHustla
2004-05-12, 11:12
Äggvitor borde egentligen vara den enda alternativet, då får du både ett snabbt protein till och en jävligt god macka.
King Grub
2004-05-12, 11:54
Originally posted by MunsöHustla
Äggvitor borde egentligen vara den enda alternativet, då får du både ett snabbt protein till och en jävligt god macka.
Problemet är att man får trycka i sig ett halvt KILO äggvita. Det är åtminstone inte jag sugen på efter ett hårt pass.
MunsöHustla
2004-05-12, 12:27
Där är vi annorlunda, jag ser det inte som något problem snarare som ett nöje :)
King Grub
2004-05-12, 12:34
Där är vi annorlunda, jag ser det inte som något problem snarare som ett nöje :)
Det gör inte din omgivning. http://www.stopstart.fsnet.co.uk/smilie/fart.gif
feldtarn
2004-05-12, 12:49
tycker mackor är perfekt som måltiden en timma efter träning o gainern!
Gott o inga problem att mosa i sig tillräckligt! brukar kunna ha lite aptitproblem jusst efter träningen ibland ber på att gainern brukar bli ganska rejäl:D
med Kavlis lätträkost (den är svingod) o lite skinka på så blir det lite fett oxå! sen blir det ju nån extra prottekälla oxå!
Svingott!
Jo, mackor direkt efter träning är det jag snackar om, tycker det är himmelsk gott just då. Baguett och liknande, proteinet kan jag kanske få genom en proteindrink?
Äggvita låter ju bra som komplement eller, och marmelad kan ju bli rätt gott såklart, måste testa. Tack för tipsen.
King Grub
2004-05-12, 16:54
Originally posted by Max
Baguett och liknande, proteinet kan jag kanske få genom en proteindrink?
Proteinet bör du få genom en proteindrink. Vassleprotein är det klart bästa valet efter träningen.
Gott kanske men liiite jobbigt:confused: :D
MunsöHustla
2004-05-12, 17:33
Originally posted by KIRE
Gott kanske men liiite jobbigt:confused: :D
Jobbigt på vilket sätt? Jag har igenom åren utvecklad god styrka i gommen så för mig är ett par äggvitor inga problem ;)
Själv så äter jag äggvitor kanske nån gång per år så själv förespråkar jag också helt klart en proteindrink...
Jobbigt på vilket sätt? Jag har igenom åren utvecklad god styrka i gommen så för mig är ett par äggvitor inga problem ;)
Själv så äter jag äggvitor kanske nån gång per år så själv förespråkar jag också helt klart en proteindrink...
Jag menar att det är jobbigt att fixa alla äggvitorna ätbara.
Svindyrt dessutom. Men som du säger en gång om året kan det väl va kul:D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.