handdator

Visa fullständig version : Cardio som aktiverar framsida lår mer än baksida


Cykelvasan
2019-02-21, 16:19
Ska utöva en timmes cardioträning ikväll, men har en jäkla träningsvärk i baksida lår, vader, rumpa och ljumskar. Därför undrar jag vilken cardioträning som tar främst på framsida lår?

Motionscykel, löpband, rodd, cross-trainer, trappmaskin?

pepplez
2019-02-21, 16:49
Ska utöva en timmes cardioträning ikväll, men har en jäkla träningsvärk i baksida lår, vader, rumpa och ljumskar. Därför undrar jag vilken cardioträning som tar främst på framsida lår?

Motionscykel, löpband, rodd, cross-trainer, trappmaskin?

Tänk inte så mycket. Är väl bara bra om du aktiverar de muskler du är sliten i, brukar göra gott för stelheten.

svenbanan
2019-02-21, 16:54
Ska utöva en timmes cardioträning ikväll, men har en jäkla träningsvärk i baksida lår, vader, rumpa och ljumskar. Därför undrar jag vilken cardioträning som tar främst på framsida lår?

Motionscykel, löpband, rodd, cross-trainer, trappmaskin?

Ifall du är bra nog på att simma så att du kan få en vettig intensitet på detta så är nog det en bra lösning.

Annars skulle jag tro att motionscykel tar mindre än crosstrainer och löpning på baksidan.

Rodd låter som det som förmodligen tar mest på baksidan av dessa alternativ. Kanske skierg vore nåt?

Termy
2019-02-21, 17:23
Löpning nedförsbacke, minimalt med säte och maximalt framsida lår. Sedan kan du löpa baklänges upp igen så det blir samma muskler.

svenbanan
2019-02-21, 17:24
Löpning nedförsbacke, minimalt med säte och maximalt framsida lår. Sedan kan du löpa baklänges upp igen så det blir samma muskler.

Sittlift uppför Mount Blanc och full kareta nedför. :D

CalleP
2019-02-21, 17:43
Tycker nästan all form av konditionsträning för underkroppen tar mer på framsidan! Har dock inte testat skidåkning.

Cykelvasan
2019-02-21, 18:23
Löpning nedförsbacke, minimalt med säte och maximalt framsida lår. Sedan kan du löpa baklänges upp igen så det blir samma muskler.

Hahaha :)

Lutar åt att det får bli ett pass där jag varvar löpning med lutning nedför (löpband) med plan gång kanske.