handdator

Visa fullständig version : Vad ska man plugga till?


Bärsärk
2019-02-15, 19:31
Jag skulle vilja testa att plugga till något nån gång i mitt liv, dels för att testa på studentlivet men också för att det skulle vara kul att lära sig något nytt och få en gedigen utbildning.

Såklart något som ger arbete efter avslutade studier.

Jag är brutalt dålig på matte ska tilläggas och inte överdrivet förtjust i att "plugga"

Wain
2019-02-15, 19:44
Nån form av hantverkare, typ läkare.

xan
2019-02-15, 19:46
Men vad är dina största intressen i livet? Som man eventuellt kan arbeta med.

Bärsärk
2019-02-15, 19:49
Men vad är dina största intressen i livet? Som man eventuellt kan arbeta med.

Jag har inga intressen, jag sitter vid datorn väldigt mycket förutom träning och arbete men jag är inte intresserad av programmering heller direkt utan det jag gör vid datorn är ju youtube, forum, spel och serier.

en stor stark
2019-02-15, 20:04
Jag tänker hyfsat praktiska utbildningar som hantverkare osv. Eller någon form av ekonomi. Vissa är inte överdrivet krävande men kan säkert ge bra jobb.

xan
2019-02-15, 20:20
Jag har inga intressen, jag sitter vid datorn väldigt mycket förutom träning och arbete men jag är inte intresserad av programmering heller direkt utan det jag gör vid datorn är ju youtube, forum, spel och serier.

Så det finns ingenting i livet som intresserar dig? Det är svårt att tro.

Diomedea exulans
2019-02-15, 21:31
Nu vill jag inte vara vanliga gamla gnäll-Dio, men man ska inte plugga "bara för att". Det verkar som att "riktiga" studievägledare håller med mig också, när jag googlar runt lite.

Så mitt krassa svar blir att herr Bärsärk bör fortsätta vidare på sitt jobb istället.

Diomedea exulans
2019-02-15, 21:47
Dock, för att avsluta ovanstående gnäll med något positivt, så tror jag att Bärsärk kan hitta på något han gillar, men att han bara inte har tänkt utanför ramarna eller analyserat tillräckligt djupt när han funderat över vad han gillar.