handdator

Visa fullständig version : Sitter du ner eller står du upp när du torkar dig?


Aryt
2019-02-14, 19:32
Som trådtiteln lyder - Sitter du ner eller står du upp när du torkar dig (på toaletten)?

Wain
2019-02-14, 19:37
Stå och torka sig?
:confused:

C.E.J.
2019-02-14, 19:40
Jag förmodar att du menar efter nummer två*. Stå upp och torka röven är fel, alltså fel som i "det är fel att 1+1 blir 3".

*Det visade sig i någon annan undersökning, eller tråd åtminstone, här på Kolozzeum, att väldigt många av killarna sitter ner och kissar. Herregud.

Diomedea exulans
2019-02-14, 19:43
Står på huvudet, såklart. Måste ju vara trollning att inte det finns med i pollen? :confused:

Lafayette
2019-02-14, 19:44
Jag sitter ner och kissar så ofta jag kan. Ibland får jag ta toapapper på ringen på allmänna platser. Äckligt att stå upp.

xan
2019-02-14, 20:50
Som trådtiteln lyder - Sitter du ner eller står du upp när du torkar dig (på toaletten)?

Står upp????????????????????????

Man sitter ned och skiter av en anledning.

https://media0.giphy.com/media/YauqYZZtRt3yM/giphy.gif

VoDaresVins
2019-02-14, 21:18
Minns jag rätt så var det här ett skämt i Segermyhrs. Gick nåt så här:
-Finns det nåt mera pinsamt än att nån kommer in på toa när man sitter och torkar sig?
-Vore väl att man står och torkar sig i såfall.

shadowfire
2019-02-14, 21:23
det finns redan en tråd om hur man torkar sig.

MaxTheMarketer
2019-02-15, 05:21
Torkar givetvis i kinesisk båge enligt vedertagen tradition.

Fordon
2019-02-15, 06:00
Att ställa sig upp och torka sig är lika rimligt som att lägga sig på golvet och torka sig.

Agitator
2019-02-15, 09:53
När man blivit lite större så får man en tendens att luta sig lite framåt och således står i någon form av svagt hög paralellböj. För att komma åt ordentligt.

Det kräver lite mer muskler och kroppsmassa än vad gemene man har. Men en vacker dag kanske ni får uppleva dessa workarounds också!

Grahn
2019-02-15, 09:59
Att ställa sig upp och torka sig är lika rimligt som att lägga sig på golvet och torka sig.

lägga sig på mage torde fungera bättre då det är svårare att slappna av i skinkorna ståendes...... :d

King Grub
2019-02-15, 10:18
Jag bajsar inte.

Grahn
2019-02-15, 10:20
Jag bajsar inte.

Lite snålt men bra massabyggare!

Akerhage
2019-02-15, 10:41
Sitter ner, har dock lärt mig sedan barnsben säkerligen att torka mig åt fel håll
Den stora frågan borde vara vilket håll torkar du dig åt?

Diomedea exulans
2019-02-15, 11:03
Sitter ner, har dock lärt mig sedan barnsben säkerligen att torka mig åt fel håll
Den stora frågan borde vara vilket håll torkar du dig åt?

Både framåt, bakåt, höger, vänster och snett, faktiskt. Vill vara säker på att få med mig eventuella bajskluttar som gått rogue och migrerat iväg. Samt bajskluttar som gömmer sig bakom veck och skrevor där nere, drar man från samma håll hela tiden kan det tänkas att de klarar sig undan, likt en polarforskare som överlever en snöstorm genom att ducka bakom ett vindskydd.

Akerhage
2019-02-15, 11:08
Både framåt, bakåt, höger, vänster och snett, faktiskt. Vill vara säker på att få med mig eventuella bajskluttar som gått rogue och migrerat iväg. Samt bajskluttar som gömmer sig bakom veck och skrevor där nere, drar man från samma håll hela tiden kan det tänkas att de klarar sig undan, likt en polarforskare som överlever en snöstorm genom att ducka bakom ett vindskydd.

Haha, bra förklarat! Jag har svårt med tekniken åt andra håll, blir lätt att jag halkar till då. Jag har dock ett bra system där jag blötlägger pappret med varmvatten för den sista etappen, sen avslutar jag med 2st torra tork.

Hur många "ark" kör ni med? Jag brukar börja med 3st, sen gå över till 2st för att avsluta med 1st ark dom sista. Brukar gardera mig och köra några extra tork.

bertbert
2019-02-15, 11:27
Jag bajsar inte.

Det är katabolt att bajsa.

Diomedea exulans
2019-02-15, 12:20
Hur många "ark" kör ni med? Jag brukar börja med 3st, sen gå över till 2st för att avsluta med 1st ark dom sista. Brukar gardera mig och köra några extra tork.

Jag är hardcore och kör bara med ett enda ark och litar på att jag kan neutralisera eventuella olyckor när jag tvättar händerna efteråt.

Akerhage
2019-02-15, 12:39
Jag är hardcore och kör bara med ett enda ark och litar på att jag kan neutralisera eventuella olyckor när jag tvättar händerna efteråt.

Im impressed!:hbang:

baktung
2019-02-15, 12:59
Först torkar man det värsta sittande för att undvika att det droppar bajs på ringen eller i kalsongerna när man reser sig upp. Sen torkar man det mesta stående för att komma åt lättare. Det är nu det är kritiskt att ingen rycker upp dörren.

Akerhage
2019-02-15, 13:00
Först torkar man det värsta sittande för att undvika att det droppar bajs på ringen eller i kalsongerna när man reser sig upp. Sen torkar man det mesta stående för att komma åt lättare. Det är nu det är kritiskt att ingen rycker upp dörren.

Frågan är ju om din torkteknik har något att göra med ditt namn? Du kanske slarvar lite?

mattilainen
2019-02-15, 14:06
gjorde en exakt tråd för några år sedan som togs bort för den spårade. Min poll visade runt 60 % satt ner och torka sig. Jag hade aldrig i mitt dåvarande 20 åriga liv föreställt mig att folk STÅR upp och torkar sig. Detta kom upp i ett samtal med en kompis som gjorde det och jag trodde han ärligt var den enda levande människan som gjorde det. Sen insåg jag att de 40 % som stod upp trodde att ALLA stod upp på samma vis jag trodde alla satt. Världen är sjuk.

Diomedea exulans
2019-02-15, 14:34
gjorde en exakt tråd för några år sedan som togs bort för den spårade. Min poll visade runt 60 % satt ner och torka sig. Jag hade aldrig i mitt dåvarande 20 åriga liv föreställt mig att folk STÅR upp och torkar sig. Detta kom upp i ett samtal med en kompis som gjorde det och jag trodde han ärligt var den enda levande människan som gjorde det. Sen insåg jag att de 40 % som stod upp trodde att ALLA stod upp på samma vis jag trodde alla satt. Världen är sjuk.

Minns den tråden, blev lika chockad som du.

Akerhage
2019-02-15, 14:36
Minns den tråden, blev lika chockad som du.

Väldigt märkligt, tror att förståelsen skulle öka mer bara vi vågar prata om sådana här saker.

delta_mats
2019-02-15, 14:47
Det är en bisarr fråga. Man måste vara bra störd i skallen om man står upp och torkar röven. Det är något som inte står rätt till då alltså.

David_wigren
2019-02-15, 14:53
Jag torkar stående. Det känns smidigare och mer hygieniskt. Skulle jag torka sittande skulle jag hela tiden va tvungen att hålla i paketet så den inte tog i innerkanten på toaletten samtidigt som jag lutade mig fram o tillbaka mellan varje torkning. Om jag står upp så slipper jag allt det.

Phjanton
2019-02-15, 15:35
Har fått nys om fenomenet att folk torkar stjärten framifrån? Detta är för mig högst kontroversiellt.

Vill man testa något nytt så kan man stå på händer under duschen och spola rent. Fattig mans bidé.

oath5
2019-02-16, 00:19
Står upp för det är lättare att komma åt med torknäven. Så bänder jag upp ena skinkan med andra näven. Ett annat tips till er när ni torkar era rövar är att dutta med pappret inte dra det fram å tillbaka som en grottmänniska. Då kletas bajset ut över båda rövväggarna. Duttar ni hålls bajset centrerat i mitten av rövhålet.