handdator

Visa fullständig version : Testosterone levels in men over 50: age is not a factor


Prost
2019-01-26, 12:28
http://ergo-log.com/testosterone-levels-in-men-over-50-age-is-not-a-factor.html

https://www.maturitas.org/article/S0378-5122(18)30424-9/fulltext

Lucipha
2019-01-26, 13:13
Hönan eller ägget?

Anders The Peak
2019-01-26, 22:12
Hönan eller ägget?

Det är bara att jämföra vältränade gamlingar med otränade individer oavsett ålder för att förstå att det(testonivåerna) troligen sitter innanför pannbenet.

Lucipha
2019-01-27, 11:58
Det är bara att jämföra vältränade gamlingar med otränade individer oavsett ålder för att förstå att det(testonivåerna) troligen sitter innanför pannbenet.

Testa att droppa dina nivåer till ensiffrigt en längre tid och se hur pigg och aktiv du blir. Sen höjer du upp dem till 20+ och iaktar om det påverkar din initiativförmåga och aktivitetsnivå en smula.

Mats J
2019-01-27, 13:44
Testa att droppa dina nivåer till ensiffrigt en längre tid och se hur pigg och aktiv du blir. Sen höjer du upp dem till 20+ och iaktar om det påverkar din initiativförmåga och aktivitetsnivå en smula.

Oavsett så sitter det ju i pannbenet om du tränar eller inte, jag har ok testonivå men extremt dåligt med energi (pga utmattning långt tillbaka), vissa dagar kommer jag knappt upp ur soffan, men tvingar mig till gymmet ändå, väl där är jag stirrig, kallsvettig och hjärtklappning. Skulle jag endast träna när jag hade driv och lust och må bra skulle det inte bli många pass per år.

Lucipha
2019-01-27, 18:39
Oavsett så sitter det ju i pannbenet om du tränar eller inte, jag har ok testonivå men extremt dåligt med energi (pga utmattning långt tillbaka), vissa dagar kommer jag knappt upp ur soffan, men tvingar mig till gymmet ändå, väl där är jag stirrig, kallsvettig och hjärtklappning. Skulle jag endast träna när jag hade driv och lust och må bra skulle det inte bli många pass per år.

Skulle du fungera bättre med mer energi?

Om du kunde välja, skulle du föredra att ha mer energi?

Jag försöker inte vara dryg, men vad är din poäng?

MaxTheMarketer
2019-01-27, 19:04
Skulle du fungera bättre med mer energi?

Om du kunde välja, skulle du föredra att ha mer energi?

Jag försöker inte vara dryg, men vad är din poäng?

Att du inte per automatik får saker och ting att hända med högt testo/hög energi utan att du måste oxå rikta denna energi åt rätt håll?/aka använda det innan för pannbenet

Med högre energi dock så kommer att du ha mer "ork" när du väl riktat din energi åt rätt håll. Troligen lättare oxå då att fortsätta under en längre tid utan att "energibristen" får dig att vilja ge upp.

Anders The Peak
2019-01-27, 19:17
Testa att droppa dina nivåer till ensiffrigt en längre tid och se hur pigg och aktiv du blir. Sen höjer du upp dem till 20+ och iaktar om det påverkar din initiativförmåga och aktivitetsnivå en smula.

Nu pratar du troligen om problem som oftast är förknippat med obalans/Hpta avstängning som inte är reversibel och då kan det vara nödvändigt med medicinering men då ordinerat och inte självordinerat då behandlingen blir livslång.

Normalt är det faktiskt helt nödvändigt att träna och hålla sig i form för att bibehålla och ha en optimal testosteronnivå genom livet. Du faller redan sönder efter ett fåtal år av inaktivitet och får en nedåtgående spiral i hälsan om du inte tar hand om din kropp.

http://www.jonasbergqvist.se/upl/images/299528.jpg