handdator

Visa fullständig version : Är det intressant att höra vad någon annan drömt?


trädgårdsmöbel
2019-01-18, 07:48
Jag känner ett par människor som tycker det är intressant att dela med sig av vad de har drömt om. Jag kan också gilla att berätta detta om jag har drömt något sjukt, men jag har kommit på att det är väldigt tråkigt att lyssna på.

Den här tråden gäller inte om det är intressant att dela med sig av sina drömmar, utan om det är intressant att lyssna på andras drömmar. Är det?

tumme
2019-01-18, 07:54
Finns nog inge tråkigare.

MackeJuve
2019-01-18, 07:57
Filip Hammar slog någon gång fast att andras drömmar är det mest ointressanta i hela universum. Sedan dess har det legat kvar hos mig som en sanning. Den senaste tiden har jag dock mjuknat lite och det kan väl vara okej att höra någons dröm, men det är verkligen inte i-n-t-r-e-s-s-a-n-t. Det kan det aldrig bli.

Jag är dock väldigt medveten om att det tyvärr är rätt intressant att berätta sina egna drömmar för andra, därför får man köpa om man får höra en någon gång emellanåt.

SirreASDF
2019-01-18, 08:09
Jag har otroligt svårt för att lyssna på andras drömmar.. Det är som Macke säger otroligt ointressant..

Dock inser jag (och håller med till fullo) om hans andra stycke, vilket är något jag önskar att jag insett tidigare.. Min sambo berättar om _ALLA_ sina drömmar, och det i kombination med att jag inte fungerar på morgonen och ens kan låtsas vara intresserad är inte en jättebra kombo.. Har blivit en del gräl på grund av det.. :P

Fredszky
2019-01-18, 08:29
Jag tycker det kan vara intressant då jag tror det speglar mycket vad som försiggår i personens huvud. Tolka drömmar.

LoveMachine
2019-01-18, 08:56
Det beror på. Dels på drömmens innehåll, om den har någon form av allmängiltigt innehåller eller om den bara talar till den drömmandes egna upplevelser. Men vissa personer kan inte berätta en historia, än mindre en dröm, om deras liv så hängde på det. De skulle kunna få berättelsen om hur de på egen hand räddade jorden från en utomjordisk invasion att bli tråkig. Däremot så känner jag en kille som verkligen kan konsten att berätta en historia. Det handlar inte om mustiga överdrifter utan om en känsla för dramaturgi. Sen så har an jobbat med att läsa in radioteater och ljudböcker, så det är lite hans grej.

Tomas W
2019-01-18, 09:57
Nej, börjar någon prata om sina drömmar så slutar jag lyssna, finns inget som är mer ointressant. Jag minns själv nästintill aldrig något jag har drömt förutom när det varit extrema drömmar som sker någon gång per år, annars har jag ingen aning vad som hänt i skallen under natten (kanske en anledning till mitt totala ointresse).

TheOne1994
2019-01-18, 11:11
Jag tycker det kan vara intressant då jag tror det speglar mycket vad som försiggår i personens huvud. Tolka drömmar.

håller med !

Allt för mång irrar runt utan i drömmar och mål. JAG kallar dessa för vanliga människor. Jag känner massor av denna sort, få eller rent av inga mål och ambitioner i lovet. Sen har jag några som har det där extra, de lyssnar jag gärna på. En del vänner har extremt häftiga mål.

Jag blev uppringd för ett tag sedan, min svärson hade "sparat" ihop 1 miljon. Han hade inte sagt något till någon på 10 år. Jag frågade varför, hur osv. Då kom hela berättelsen om när han var liten...sånt är så jä_la coolt !
Och han är inte vanlig ett dugg för mig ska tilläggas :)

Grahn
2019-01-18, 11:14
Beror på drömmen givetvis.

Läskeblask
2019-01-18, 11:15
Nej endast om det är nån intressant sexdröm. I övrigt är det ju bara orelevant skit

Kif
2019-01-18, 11:34
Jag bryr mig inte och lyssnar inte. Det är bara något någon har drömt. En fantasi. Helt ointressant, jag kan inte ens spela intresserad utan svarar "jaha." Och byter ämne.

Någons framtidsdrömmar och mål kan vara mer intressant, speciellt om personen planerar att genomföra drömmen. Då är det lite högre upp på intresselistan.

Mental
2019-01-18, 11:43
Ofta rätt intressant, som kallpratsämne, annars fastnar man väl i väderfilosofi eller senaste nytt om någons dregglande lilla bajsmaskin.

Cykelcykel
2019-01-18, 11:49
Endast om någon annans drömmar handlar om mig själv kan det vara lite intressant
Annars nej aldrig

Blaine
2019-01-18, 11:50
håller med !

Allt för mång irrar runt utan i drömmar och mål. JAG kallar dessa för vanliga människor. Jag känner massor av denna sort, få eller rent av inga mål och ambitioner i lovet. Sen har jag några som har det där extra, de lyssnar jag gärna på. En del vänner har extremt häftiga mål.

Jag blev uppringd för ett tag sedan, min svärson hade "sparat" ihop 1 miljon. Han hade inte sagt något till någon på 10 år. Jag frågade varför, hur osv. Då kom hela berättelsen om när han var liten...sånt är så jä_la coolt !
Och han är inte vanlig ett dugg för mig ska tilläggas :)

Tror tråden handlar om drömmar som dyker upp när man sover, inte "drömmar och mål jag vill uppnå".

vicarious
2019-01-18, 11:58
endast om någon annans drömmar handlar om mig själv kan det vara lite intressant


+1 :d

Rahf
2019-01-18, 12:35
Ja, för att få perspektiv på den personen och deras synsätt. Eller bara som kul kuriosa.

Nej, för att analysera skiten och tro att man kan förutspå någon jäkla astrologisk sammankomst. Drömmar är inre reflektioner av vårat vakna liv, inte tvärtom.

BelowAverage
2019-01-18, 13:37
Störda och lustiga drömmar är skoj.

Att vilja tolka in stor mening eller profetia i drömmar är trist. Fortfarande som Mental skrev - mer intressant än senaste nytt om småbarns avföring, alltid något.

Gustaven
2019-01-20, 00:15
Jag tycker att det nästan alltid är ointressant, man hamnar oftast i en "Du skulle varit där" situation där de antingen måste måla upp hela scenen, då hinner man tappa intresset eller att det bara är osammanhängande.