handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag fördela mina macros?


ENGLADBLÅHÄST
2019-01-11, 13:54
Hej!

Jag har suttit och kollat runt lite på nätet angående macros (relativt ny när det kommer till macros). Men det som jag förstått, om detta nu är korrekt eller ej är att man räknar ut proteinbehovet först, sedan fettbehovet och de kalorier som är kvar går åt till kolhydrater.

Så jag väger 98kg och vill droppa drygt 8kg, så jag har uppskattat mitt proteinbehov till 2.4-2.5g/kg, men hur mycket fett behöver jag per kg?

Tacksam för svar och er input. :)

Ha en bra fredag!

nisse1976
2019-01-11, 13:57
Hej!

Jag har suttit och kollat runt lite på nätet angående macros (relativt ny när det kommer till macros). Men det som jag förstått, om detta nu är korrekt eller ej är att man räknar ut proteinbehovet först, sedan fettbehovet och de kalorier som är kvar går åt till kolhydrater.

Så jag väger 98kg och vill droppa drygt 8kg, så jag har uppskattat mitt proteinbehov till 2.4-2.5g/kg, men hur mycket fett behöver jag per kg?

Tacksam för svar och er input. :)

Ha en bra fredag!

0,5-1 g /kg kroppsvikt brukar rekommenderas

ENGLADBLÅHÄST
2019-01-11, 14:10
Hej!

Jag har suttit och kollat runt lite på nätet angående macros (relativt ny när det kommer till macros). Men det som jag förstått, om detta nu är korrekt eller ej är att man räknar ut proteinbehovet först, sedan fettbehovet och de kalorier som är kvar går åt till kolhydrater.

Så jag väger 98kg och vill droppa drygt 8kg, så jag har uppskattat mitt proteinbehov till 2.4-2.5g/kg, men hur mycket fett behöver jag per kg?

Tacksam för svar och er input. :)

Ha en bra fredag!

Glömde såklart en fråga - Finns det någon "radie" för hur mycket kolhydrater man ska få i sig, t.ex. att man ska äta så här många gram för fettförbränning eller så här många kolhydrater för att bygga muskler?

ENGLADBLÅHÄST
2019-01-11, 14:11
0,5-1 g /kg kroppsvikt brukar rekommenderas

Tackar! :)

King Grub
2019-01-11, 14:28
Hur man fördelar energin från kolhydrat och fett är mest upp till personliga preferenser.