handdator

Visa fullständig version : Nån som läst nånting om Lypofene? (mirakel medlet)


Lillen
2002-05-05, 09:54
Min tjej visade mig en annons om mirakel medlet Lypofene från en tjej tidning. Lypofene ska tydligen absorbera fettet i maten och binda den så att det inte kan tas upp av tarmen ...
nån som har läst nån saklig rapport om det ?

Dan
2002-05-05, 11:43
Det är förmodligen en produkt som innehåller chitosan. 1 gram chitosan binder 12 gram fett, men man blir lite risig i magen.

Det är inte att rekommendera att ta det hela tiden för fettminskning. Men man kan ju använda sig av det vid enstaka tillfällen exempelvis om man måste äta på restaurang eller dyl.

Sök på chitosan så hittar du mycket information.

Magnus
2002-05-05, 11:53
har tänkt på det. kan väl inte vara så bra att fettet tas upp. fett är ju viktigt. kanske som ovanstående skribent skrev, att ta det före nån fettrik måltid. kanske pizza? :)

Åse Columbus
2002-05-17, 12:02
hittade en länk
http://informedbeauty.com/chitosan.shtml

intressant läsning :D

Åse :cool:

supremo
2002-05-17, 15:14
Jag har testat chistosan litegrann, innan någon fettrik måltid, för att prova om det fungerar, men jag är skeptisk mot om det verkar ...
Ett som är sant, är att magen inte tycker om det, så det kanske hjälper till litegrann...

Men om man verkligen har sjuk övervikt, så ska man satsa på Xenical, som är receptbelagt...

eiselt
2002-05-17, 16:30
1994 talade jag med Dr Abelin som gjorde den första studien, och fick redan på att den i första hand fungerar om man äter vanlig kost (= en massa mättat fett) Detta är ingen kost som tränande generellt sett äter. Jag minns att kostprogrammet som följde med produkten rekommenderade korv ock liknande. :) Ju större andel skit man åt desto bättre blev effekten.

Mvh
Henrik

Jocketiger
2002-05-17, 16:45
Har testat Mega Pros Chitosan, o jag upplevde det inte som något mirakelmedel. Har säkert effekt men det är inte värt pengarna.

Jocke