handdator

Visa fullständig version : 5000 kcal om dagen med obegränsad budget?


slinkan
2018-12-28, 21:56
Tjena!

Om ni skulle vilja få i er 5000 kcal om dagen i syfte att bygga mycket muskelmassa OCH ni hade obegränsad budget att lägga på kosten vad skulle ni köpa och äta varje dag?

Fordon
2018-12-28, 22:57
Det hade väl blivit oxfilé 2 gånger i veckan istället för en gång i månaden typ. I övrigt hade det blivit vanlig husmanskost med mjölk.

Diomedea exulans
2018-12-28, 23:19
Ja du, hur mycket protein är det nu man optimalt ska ha för maximal muskelmassa? *jorgen* Vad jag minns tvistar de lärde huruvida 2 g/kg kroppvikt räcker, eller "mer är bättre".

Men om det bara gäller att få 2 g/kg kroppsvikt (vilket inte är så svårt) så skulle jag väl käkat frukost, lunch och middag på lyxrestauranger och valt svingod men ändå hyfsat nyttig mat. Om det inte fanns lyxrestauranger skulle jag tagit "vanlig" restauranger.

Åh, och sen hade jag sett till att ha ett konstant lager av de dyraste och godaste proteinbarsen hemma.

Och voilá, jag slipper laga mat!

Bärsärk
2018-12-29, 00:45
Butiksgrillad kyckling.

Sån riktigt fin tonfisk på burk, typ Abbas https://www.abba.se/products/abba-tonfisk-vatten/

Eveline
2018-12-30, 13:17
Finns ingen anledning att välja onödigt lyxiga matställen - oavsett om man har obegränsad budget eller ej. Men att äta riktigt bra mat ute är inte fel, problemet är väl att det är svårt att få klara uppgifter om innehåll och näringsfakta. Om man nu vill vara strikt med sin kaloribudget.
Ett annat bekymmer är att det som är riktigt gott och dyrt samtidigt är ganska kalorisnålt. 5000 kalorier av oxfilé, färska skaldjur, fin fisk etc är väldigt magert och blir därför en ordentlig mängd. Tveksamt om man kan få i sig så mycket på en dag. Liksom vilt, som är gott och dyrt. Men om 5000 kcal är ett tak och inte ett måste, hade jag satsat på hummer och löjrom, färska skaldjur av alla slag, fin färsk fisk, oxfilé, kött från hjort och älg. Och sedan hade jag lagt en rejäl slant (Och kalorier) på färska hjortron, närodlad honung, lyxig glass med äkta råvaror samt handgjorda praliner av fin mörk choklad...

Diomedea exulans
2018-12-30, 13:37
Finns ingen anledning att välja onödigt lyxiga matställen - oavsett om man har obegränsad budget eller ej.

Varför inte?

rooz
2018-12-30, 16:23
Varför inte?

+1, jag hade käkat på stadens bästa krogar så ofta som möjligt. I övrigt hade jag levt på anka, gåslever, wagyu och annat smaskigt. Och krug, massor av krug.