handdator

Visa fullständig version : Fungerar Apple Pay bra?


PKtarzan
2018-12-21, 20:43
Inte den mest uppdaterade när det kommer till Apple-prylar men har införskaffat mig en Iphone XR idag och funderar på det där med Apple pay? Verkar ju vara fett smidigt! Ni som har det fungerar det bra?

PKtarzan
2018-12-21, 20:47
Inte den mest uppdaterade när det kommer till Apple-prylar men har införskaffat mig en Iphone XR idag och funderar på det där med Apple pay? Verkar ju vara fett smidigt! Ni som har det fungerar det bra?

Edit; Har swedbank btw, lirar dom med apple?

Fordon
2018-12-21, 21:00
Jag tycker att det är otroligt smidigt och bra. Bättre än kort :)

Yes
2018-12-22, 01:24
Jag har aldrig använt det. Ser inte fördelen mot att ha "blipp" på kortet.

Kimball
2018-12-23, 20:34
Edit; Har swedbank btw, lirar dom med apple?

Nope. Skaffa klarnakortet, gjorde jag, funkar som ett betaltkort borde funka 2018 och kan kopplas till apple pay.

I övrigt funkar apple pay precis lika smidigt som att blippa kortet.

Jag har aldrig använt det. Ser inte fördelen mot att ha "blipp" på kortet.

Man slipper ha med sig kortet / behöver inte dra upp plånboken ur innerfickan. Lite av ett ilandsproblem såklart, men tjänsten kostar ju inget så.

Yes
2018-12-23, 22:16
Man slipper ha med sig kortet / behöver inte dra upp plånboken ur innerfickan. Lite av ett ilandsproblem såklart, men tjänsten kostar ju inget så.
Korten behöver man ju ändå ha med sig och att hala fram mobilen för att blippa känns inte jättesmidigt.

-squat-
2018-12-24, 00:33
Korten behöver man ju ändå ha med sig och att hala fram mobilen för att blippa känns inte jättesmidigt.

Sägs vara säkrare också.