handdator

Visa fullständig version : Dejtingsiter - vilka törs man betala hos?


Sidor : [1] 2

svag74
2018-12-07, 20:23
Happypancake har blivit totalt förstörd, helt galen design som knappt går att använda längre.
Så det blir nog tyvärr till att bita i det sura äpplet och betala för någon bättre tjänst.

Men så fort man googlar på några av de stora sidorna så är det ju fullt av varningar och anmälningar överallt.
Folk har blivit fast i abonnemang som ej går att säga upp, och det är massa fejkade profiler som försöker luras.

Finns det överhuvudtaget någon seriös som man törs testa?
Kanske där man betalar i förskott, utan att fastna i abonnemang?


INTE Tinder - jag är 40+ och vill dessutom inte swipea bilder utan söka mer seriöst.

Annars kan söta tjejer här inne kontakta mig direkt, om de gillar långa och smala killar :d
Jag vet att ungefär 1/1000 av tjejerna gillar det! :naughty:

Diomedea exulans
2018-12-07, 20:26
Min kusin hittade sin fru på Mötesplatsen. "Motesplatsen.se" tror jag är adressen.

Jävla ragata, förresten, bli inte medlem där.


INTE Tinder - jag är 40+ och vill dessutom inte swipea bilder utan söka mer seriöst.

Jag måste säga, jag hänger inte riktigt med i ditt resonemang. Swipea bilder --> oseriöst. Jag saknar några logiska steg där. *jorgen*

Min syrra hittade sin nuvarande, mycket seriösa pojkvän på Tinder.

Lafayette
2018-12-07, 20:36
Tror också på Tinder.

svag74
2018-12-07, 21:02
Jag söker ju inte efter bilder, jag söker efter presentation/egenskaper först, SEDAN bilder.

Men Mötesplatsen kanske är ett bra tips, de verkar inte fått så mycket skit som ex Match och många andra.
Och man behöver inte kontakta en kundtjänst som inte går att nå för att säga upp abonnemang, utan man väljer det enkelt i sina inställningar.

Jag får se hur det blir...kan ju testa en månad eller nåt...kanske... :d
På faktura och inget kort!

Yes
2018-12-07, 21:08
Du kan ju testa mötesplatsen och match men störst chans lär du ha där det finns flest människor.

Vart tror du seriösa tjejer drar när seriösa sidor inte längre levererar? De gör som alla andra och byter till Tinder eller Badoo.

Gillar man inte det ska man inte nätragga, rent krasst.

Diomedea exulans
2018-12-07, 21:08
Jag söker ju inte efter bilder, jag söker efter presentation/egenskaper först, SEDAN bilder.

Newsflash: EFTER att man har swipeat dem så kan man skriva till dem, då kan man ta reda på egenskaperna via chattande! Om du bryr dig om deras utseende också så spelar det väl ingen roll om du sorterar på utseende först eller personlighet först? Om du inte bryr dig om utseende alls är det ju bara att högerswajpa allt.

Newsflash nr 2: Det finns presentationer på Tinder också.

Crillos
2018-12-07, 21:18
Är Tinder bara en app? Måste man ha facebook för regga sig?

svag74
2018-12-07, 21:24
Newsflash: EFTER att man har swipeat dem så kan man skriva till dem, då kan man ta reda på egenskaperna via chattande! Om du bryr dig om deras utseende också så spelar det väl ingen roll om du sorterar på utseende först eller personlighet först? Om du inte bryr dig om utseende alls är det ju bara att högerswajpa allt.

Newsflash nr 2: Det finns presentationer på Tinder också.

Jag söker efter de 2-3 tjejer på hundra, som INTE vill ha barn.
Då kan jag inte sitta och swipea bilder och dra igång chattar, för att fråga alla hur de ställer sig till barn.
Likaså med rökning, jag vill inte slösa tid på tjejer som röker.

Därför vill jag ha en riktig sajt med seriös matchning, och inget mobilapps-facebook-raggande.

Men visst, det är ju bra att det finns för alla åldrar, och alla typer av människor.
Tyvärr måste man dock betala för all matchning på högre nivå :(

Lafayette
2018-12-07, 21:25
Då får du träffa din ragata på mötesplatsen då. Finns säkert en massa singelmammor som är färdig med barn på Tinder annars.

Diomedea exulans
2018-12-07, 21:27
Jag söker efter de 2-3 tjejer på hundra, som INTE vill ha barn.
Då kan jag inte sitta och swipea bilder och dra igång chattar, för att fråga alla hur de ställer sig till barn.
Likaså med rökning, jag vill inte slösa tid på tjejer som röker.

Därför vill jag ha en riktig sajt med seriös matchning, och inget mobilapps-facebook-raggande.

Men visst, det är ju bra att det finns för alla åldrar, och alla typer av människor.
Tyvärr måste man dock betala för all matchning på högre nivå :(

Skriv det på din presentation då. "Söker seriös kvinna som INTE röker och INTE vill ha barn". Förhoppningsvis läser de det innan de högerswajpar dig.

Wain
2018-12-07, 22:00
Jag söker efter de 2-3 tjejer på hundra, som INTE vill ha barn.
Då kan jag inte sitta och swipea bilder och dra igång chattar, för att fråga alla hur de ställer sig till barn.
Likaså med rökning, jag vill inte slösa tid på tjejer som röker.

Därför vill jag ha en riktig sajt med seriös matchning, och inget mobilapps-facebook-raggande.

Men visst, det är ju bra att det finns för alla åldrar, och alla typer av människor.
Tyvärr måste man dock betala för all matchning på högre nivå :(

Är man en 74a så har man nog som kvinna bränt sina chanser att få barn. Troligtvis ganska få som har ägg frusna.

WHITEFOLKS
2018-12-07, 22:17
Du förlorar väl ingenting på att testa tinder innan du dissar det? Skriv bara i DIN presentation att du leter efter någon som inte röker och inte vill ha barn så löser det sig nog. Tror knappast att du behöver oroa dig för drivorna av matches att skriva till.

Angel
2018-12-08, 01:26
Jag har varit på två Tinderdejter nu, och båda var superbra!

Eller så är det för jag är sån underbar tjej att det är svårt att inte ha trevligt på en dejt med mig *popcorn*

Aryt
2018-12-08, 09:21
Jag har varit på två Tinderdejter nu, och båda var superbra!

Eller så är det för jag är sån underbar tjej att det är svårt att inte ha trevligt på en dejt med mig *popcorn*

Cishet kvinnor som skriver om sina nätdatingerfarenheter för cishet män är ungefär lika hjälpsamt relevant som när de som lyckats söka in på Wikihow-artiklar beskriver sina utbildningserfarenheter för de som vill bli handelsstudenter.

svag74
2018-12-08, 09:34
Kanske lika bra att vi låser tråden nu, innan den utvecklas till en ny dejtingtråd.
Min ursprungsfråga tror jag inte kommer få något svar här inne i vilket fall.

VikG
2018-12-08, 09:40
Om du inte vill ha barn så kanske grindr kan vara ett alternativ?

Angel
2018-12-08, 09:46
Cishet kvinnor som skriver om sina nätdatingerfarenheter för cishet män är ungefär lika hjälpsamt relevant som när de som lyckats söka in på Wikihow-artiklar beskriver sina utbildningserfarenheter för de som vill bli handelsstudenter.

Cishet-what?

Aryt
2018-12-08, 10:04
Cishet-what?

(LGBT, informal, neologism) Cissexual/cisgender and heterosexual.

Diomedea exulans
2018-12-08, 11:43
Kanske lika bra att vi låser tråden nu, innan den utvecklas till en ny dejtingtråd.
Min ursprungsfråga tror jag inte kommer få något svar här inne i vilket fall.

"Kommer inte få svar", vad var det för fel på Mötesplatsen menar du?

Angel
2018-12-08, 13:10
(LGBT, informal, neologism) Cissexual/cisgender and heterosexual.

Var tvungen och googla och ”en cisperson är motsatsen till en transperson”. Ehm ja nej jag är inte transsexuell. Men det du försökte säga vad att mina erfarenheter inte är så relevanta för svag74 pga kön?

Aryt
2018-12-08, 13:24
Var tvungen och googla och ”en cisperson är motsatsen till en transperson”. Ehm ja nej jag är inte transsexuell. Men det du försökte säga vad att mina erfarenheter inte är så relevanta för svag74 pga kön?

Tror du får be chefen reklamera er HBTQ-certifiering..

Vad jag skrev var
"Cishet kvinnor som skriver om sina nätdatingerfarenheter för cishet män är ungefär lika hjälpsamt relevant som när de som lyckats söka in på Wikihow-artiklar beskriver sina utbildningserfarenheter för de som vill bli handelsstudenter."

dvs. på samma sätt som det varken är hjälpsamt eller relevant för någon som försöker komma in på en utbildning med höga krav (typ Handels, läkarprogrammet) med erfarenheter från någon som kommit in på en utbildning utan krav (typ öppna internetkurser), är kvinnors erfarenhet av nätdejtning av föga relevans för män.

Angel
2018-12-08, 13:43
Hbtq certifiering, lol. Jag arbetar på världens mest homogena arbetsplats.

Aryt
2018-12-08, 14:02
Hbtq certifiering, lol. Jag arbetar på världens mest homogena arbetsplats.

Alla verksamheter tjänar på att bli mer inkluderande... vare sig det rör sig om offentlig eller privat sektor.. att genomföra en hbtq-certifiering är ett strukturerat och målmedvetet sätt att förbättra såväl arbetsmiljö som bemötande..
Särskilt om du jobbade på vårdcentral..

Lafayette
2018-12-08, 14:06
Det här är varför vi inte kan ha en dejtingtråd.

Angel
2018-12-08, 14:15
Alla verksamheter tjänar på att bli mer inkluderande... vare sig det rör sig om offentlig eller privat sektor.. att genomföra en hbtq-certifiering är ett strukturerat och målmedvetet sätt att förbättra såväl arbetsmiljö som bemötande..
Särskilt om du jobbade på vårdcentral..

Nej jag jobbar inte på en vårdcentral :) Jobbar på kontor!

Men ang dejtingsidor, det är väl inte jättedyrt? Testa lite olika.

Kif
2018-12-08, 14:17
Alla verksamheter tjänar på att bli mer inkluderande... vare sig det rör sig om offentlig eller privat sektor.. att genomföra en hbtq-certifiering är ett strukturerat och målmedvetet sätt att förbättra såväl arbetsmiljö som bemötande..
Särskilt om du jobbade på vårdcentral..

Varför?

delta_mats
2018-12-08, 14:25
Tycker alla förtjänar att lära sig diska stekpannor, särskilt Tyra.

Aryt
2018-12-08, 16:34
Varför?

Viktigt att ta hand om den kompetens som finns inom till exempel gruppen som inte ryms inom ramarna för den klassiska (och felaktiga) binära könsuppdelningen. Tror du att vi hade haft samma problem med krig, miljöförstöring, sexuellt våld om vi inte hade uteslutit andra än vita, cis-heterosexuella män från makten?

Crillos
2018-12-08, 16:47
Är Tinder bara en app? Måste man ha facebook för regga sig?

bump

Lafayette
2018-12-08, 17:05
Ja du måste ha Facebook men du kan dölja så appen inte har tillgång till information och bilder.

Angel
2018-12-08, 17:39
Ja du måste ha Facebook men du kan dölja så appen inte har tillgång till information och bilder.

Nej man kan ha det utan Facebook?

trädgårdsmöbel
2018-12-08, 18:00
Är inte betaldejtingsiter en enda stor scam? Något riktat till ensamma män, som luras till att tro att det är seriösare, större utbud och större chans att slippa sin ensamhet för att de betalar en slant.

Ett hjärtlöst utnyttjande av ett lätt offer bestående av kärlekskranka ensamma män, för att lura dem på ytterligare en del av de små pengarna som finns kvar efter att staten rånat dem. Stöd INTE en sådan mansfientlig industri.

Lafayette
2018-12-08, 18:04
Vissa seriösare som match och mötesplatsen är nog inte så mycket scam men däremot finns det en massa annat skit. Tinder exempelvis har ju att man ”går före i kön” och ”lättare att synas” vilket är trams, sånt ska man akta sig för.

Ok Angel har nog glömt hur det var, men minns att jag skaffade FB för Tinder.

Snobbe
2018-12-08, 18:43
Facebook var väl ett krav förut men tror du kan skapa Tinder profil utan facebook numera.

Sparven från Minsk
2018-12-08, 19:20
Vet inte hur det är nu men träffade min fru på happypancake för 5 år sedan. Sidan kanske har ändrats sen dess.
Men då fanns det i alla fall seriösa personer där.

Aryt
2018-12-08, 19:28
Vissa seriösare som match och mötesplatsen är nog inte så mycket scam men däremot finns det en massa annat skit. Tinder exempelvis har ju att man ”går före i kön” och ”lättare att synas” vilket är trams, sånt ska man akta sig för.

Ok Angel har nog glömt hur det var, men minns att jag skaffade FB för Tinder.

Socialt missanpassade män lär väl inte få ut så mycket av det dock. För missanpassade kvinnor är det ju fantastiskt.

baktung
2018-12-08, 19:29
Jag har bara testat Elitsinglar då jag gillade deras upplägg med en presentation uppdelad i olika kategorier, så att man är tvungen att skriva lite om sig själv utifrån olika områden i livet. De två dejter jag gick på var med seriösa tjejer. Vet även att min bästa vän hittade sin kvinna på Elitsinglar efter råd av mig att kika där.

Diomedea exulans
2018-12-08, 19:31
Testat Badoo annars? Ungefär samma princip som Tinder, man gillar eller ogillar folk som bor nära.

Jag gillar inte sidan för den har en skitstörande funktion: Man får ideligen mail där det står "[En random tjej] vill chatta". Det tog tre dagar innan jag fattade att det var något som skedde automatiskt och inte att tjejen i fråga hade sett mig och klickat i att hon ville chatta.

Men om man har överseende med den funktionen (eller bemödar sig om att ändra inställningarna så den försvinner, om det nu går) så är Badoo säkert lika bra som Tinder.

Sen om du älskar smärta, kiss, bajs, våld, blod, latex och dominans finns ju alltid Darkside.

svag74
2018-12-13, 09:48
Testat Mötesplatsen.
Med mina minimikrav nedan får jag upp ~14 aktiva medlemmar!
Varav ett gäng känns igen från pannkakan.


Stockholmsområdet
Barnfri
Inte uttryckligen valt "vill ha barn i framtiden"
Ej dvärg eller världens längsta kvinna
Tobaksfri
Mer utbildning än enbart grundskola


Det omtalade matchningstestet man skulle kunna göra, med djup psykologisk matching, har jag inte lyckats hitta ännu.
EDIT: Hittade det nu, lite rörig sida, men tror inte jag gör det och ger dem massa personlig info om mig när jag ändå inte hittar nån intressant match.
Vad jag sett så har pannkakan fler val i sitt profilskapande, vilket förvånar mig rejält!

Slutsatsen är väl att pannkakan kanske inte är så värdelös som jag trott.
Även om nu nästan all funktionalitet och seriositet är avvecklad från den, så kan man ändå göra kraftfulla sökningar på egenskaper och det är rejält många (dock dryga) medlemmar där!

Macroman
2018-12-13, 12:38
Jag söker efter de 2-3 tjejer på hundra, som INTE vill ha barn.
Då kan jag inte sitta och swipea bilder och dra igång chattar, för att fråga alla hur de ställer sig till barn.
Likaså med rökning, jag vill inte slösa tid på tjejer som röker.

Därför vill jag ha en riktig sajt med seriös matchning, och inget mobilapps-facebook-raggande.

Men visst, det är ju bra att det finns för alla åldrar, och alla typer av människor.
Tyvärr måste man dock betala för all matchning på högre nivå :(

Tjejer som inte vill ha barn är nog färre än 1/1000 skulle jag tro.

Macroman
2018-12-13, 12:43
Viktigt att ta hand om den kompetens som finns inom till exempel gruppen som inte ryms inom ramarna för den klassiska (och felaktiga) binära könsuppdelningen. Tror du att vi hade haft samma problem med krig, miljöförstöring, sexuellt våld om vi inte hade uteslutit andra än vita, cis-heterosexuella män från makten?

Hade inte dessa avskyvärde vita män befunnit sig i maktposition hade vi å andra sidan fortfarande bott i grottor...

StarkaUlf
2018-12-13, 12:47
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar :D

Diomedea exulans
2018-12-13, 12:54
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar :D

De som använt dem "länge" är kanske inte så bra på relationer. De som har lätt för att hitta kärleken behöver ju bara använda dem kort tid.

Du känner säkert folk som enbart raggar på krogen och fester och som också varit singlar väldigt länge.

MackeJuve
2018-12-13, 13:52
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar :D

Relativt sett ganska många i min vänskapskrets i.o.m. att jag kan komma på ett par st på rak arm. Så Tinder är nog inte helt värdelöst.

xan
2018-12-13, 15:03
Är det många par som har träffats genom såna här appar osv?

Kanske en dum fråga, men jag har aldrig sett eller använt en sån app/hemsida själv och alla mina kompisar som har använt dom länge är singel, så därför jag funderar :D

Var nyligen tillsammans med en väldigt vacker tjej i 6 månader (kände varandra totalt 8 månader) tack vare Tinder Premium (man kan se vem som gillar dig). Så i stället för att sitta och likea som en galning som vissa gör, så kan man låta appen vara på ett tag och se vilka som är intresserade. Innan jag träffade henne fick jag väl okej kontakt med kanske 6 tjejer, varav 2 ledde till dejt varav 1 blev ett förhållande. Det är en hel del jobb kan jag säga. Har flera vänner som fått förhållanden via Tinder också.

Rekommenderar dock inte datingappar. Du kan få lika många dejter på 1 utekväll om du vågar lite, som du får på 2 månader på dessa appar. Men då gäller det givetvis att man är bra på att småprata. Dating på internet är svårt för män om man inte har ett utseende som sticker ut ur mängden. Oftast får man inte ens chans att bjuda på sig själv eftersom att varje attraktiv kvinna har minst 5 män på chattlistan som aktivt söker träff samtidigt. Det hela är väldigt ytligt till en början, jag är trött på skiten och kommer i stället fokusera på att våga ta mer initiativ i verkligheten. Jag är medelmåttlig utseendemässigt så det kanske är därför.

StarkaUlf
2018-12-13, 15:10
Tack för input av er alla :) nåväl, omodern som jag alltid har varit så håller jag mig ifrån dom \o/

xan
2018-12-13, 15:13
Tack för input av er alla :) nåväl, omodern som jag alltid har varit så håller jag mig ifrån dom \o/

Testa! Skadar inte att ha flera bollar i luften samtidigt. Man kan sitta med det en stund på bussen varje dag och se om man får napp.

Den första som jag gick på dejt med är nu en vän som jag träffar ibland, det är ju inte helt fel det heller. Speciellt för mig som är ganska ny i huvudstaden.

Diomedea exulans
2018-12-13, 15:18
Dating på internet är svårt för män om man inte har ett utseende som sticker ut ur mängden. Oftast får man inte ens chans att bjuda på sig själv eftersom att varje attraktiv kvinna har minst 5 män på chattlistan som aktivt söker träff samtidigt. Det hela är väldigt ytligt till en början, jag är trött på skiten och kommer i stället fokusera på att våga ta mer initiativ i verkligheten. Jag är medelmåttlig utseendemässigt så det kanske är därför.

Tvärtom är det, det är på nätet vi som inte ser så imponerande ut kan impa med våra asroliga presentationstexter. På krogen får vi nobben innan vi hinner säga "hej".

WHITEFOLKS
2018-12-13, 15:24
Var nyligen tillsammans med en väldigt vacker tjej i 6 månader (kände varandra totalt 8 månader) tack vare Tinder Premium (man kan se vem som gillar dig). Så i stället för att sitta och likea som en galning som vissa gör, så kan man låta appen vara på ett tag och se vilka som är intresserade. Innan jag träffade henne fick jag väl okej kontakt med kanske 6 tjejer, varav 2 ledde till dejt varav 1 blev ett förhållande. Det är en hel del jobb kan jag säga. Har flera vänner som fått förhållanden via Tinder också.

Rekommenderar dock inte datingappar. Du kan få lika många dejter på 1 utekväll om du vågar lite, som du får på 2 månader på dessa appar. Men då gäller det givetvis att man är bra på att småprata. Dating på internet är svårt för män om man inte har ett utseende som sticker ut ur mängden. Oftast får man inte ens chans att bjuda på sig själv eftersom att varje attraktiv kvinna har minst 5 män på chattlistan som aktivt söker träff samtidigt. Det hela är väldigt ytligt till en början, jag är trött på skiten och kommer i stället fokusera på att våga ta mer initiativ i verkligheten. Jag är medelmåttlig utseendemässigt så det kanske är därför.

Hur många likes hade du totalt ungefär?

WHITEFOLKS
2018-12-13, 15:24
Tvärtom är det, det är på nätet vi som inte ser så imponerande ut kan impa med våra asroliga presentationstexter. På krogen får vi nobben innan vi hinner säga "hej".

Fast har du inte utseendet så klickar de inte ens in på din profil för att läsa din text :) Dessutom lättare att inte svara på ett mail än att totalignorera någon irl.

Diomedea exulans
2018-12-13, 15:39
Fast har du inte utseendet så klickar de inte ens in på din profil för att läsa din text :) Dessutom lättare att inte svara på ett mail än att totalignorera någon irl.

Antar att jag är snygg på bild då, fast ful IRL, eller nåt... *jorgen*

Diomedea exulans
2018-12-13, 15:41
Du kan få lika många dejter på 1 utekväll om du vågar lite, som du får på 2 månader på dessa appar.

Förstår inte riktigt det här heller, rent matematiskt. Man kan swajpa 100 tjejer per dag eller något? Det är 700 i veckan. Inte f-n hinner man gå fram och säga hej till 700 tjejer per utekväll. Även om vi minskar siffran till 70 så vinner Tinder med hästlängder.

Rahf
2018-12-13, 15:43
Nä, hör ni. Nu ska jag testa Happy Pancake.

Lafayette
2018-12-13, 15:47
Usch, ska också in där snart. Har inte saknat det.

MackeJuve
2018-12-13, 15:58
Rekommenderar dock inte datingappar. Du kan få lika många dejter på 1 utekväll om du vågar lite, som du får på 2 månader på dessa appar.

Skulle säga tvärtom. Eller jag vet inte, inte poängen, hur som helst så kan man få många tjejer även på datingappar om man vågar lite. Jag är feg, vill försäkra mig om att tjejen jag matchat med de facto är snygg och att det inte bara är bilderna som spelar mig ett spratt. Vill även chatta lite innan för att avgöra om hon verkar rolig. Min kompis är precis tvärtom och tycker att chatta bara är onödigt och att det är bättre att träffa personen i fråga snarast möjligt. Det värsta som kan hända är ju att man har träffat en ny person. Således, när han var singel, så kunde han få en matchning en vardagskväll och träffa personen i fråga över en öl samma kväll. Flera gånger i veckan. En utav dessa blev senare hans flickvän.

Han är dock totalt obrydd medan jag tenderar att övertänka saker och ting. Skulle även kunna tänka mig att han är lite mer rimlig i sitt "svepande" och inte lika orimligt kräsen som en annan och att han således får fler matchningar. Sedan skadar det ju inte att han både är lugn OCH älskar att hålla låda. Jag blir lätt lite nervös trots att det egentligen inte finns så mycket att vara nervös över.

Kan tänka mig att det är sunt att tänka att man träffar en ny bekantskap snarare än en potentiell livskamrat.

xan
2018-12-13, 16:04
Tvärtom är det, det är på nätet vi som inte ser så imponerande ut kan impa med våra asroliga presentationstexter. På krogen får vi nobben innan vi hinner säga "hej".

På Tinder är det knappt någon som bryr sig, man går mer på utseende och swipear vidare. Min uppfattning i alla fall.

Förstår inte riktigt det här heller, rent matematiskt. Man kan swajpa 100 tjejer per dag eller något? Det är 700 i veckan. Inte f-n hinner man gå fram och säga hej till 700 tjejer per utekväll. Även om vi minskar siffran till 70 så vinner Tinder med hästlängder.

Tror kvinnor blir väldigt kräsna bakom mobilskärmen och nobbar många män som de vanligtvis hade gett en chans i verkligheten. På Tinder finns det oändligt med desperata män som vill prata med alla kvinnor, i verkligheten är det ytterst få som vågar gå fram och hälsa.

Lafayette
2018-12-13, 16:08
Något som vet vad vissla är? Är det populärt?

Diomedea exulans
2018-12-13, 16:08
På Tinder är det knappt någon som bryr sig, man går mer på utseende och swipear vidare. Min uppfattning i alla fall.

True, men man har ändå högre chans där. Kvinnor kan lukta sig till osäkerhet IRL, inte helt olikt hur hundar kan känna på lukten att man är rädd. På Tinder slipper man det.

Tror kvinnor blir väldigt kräsna bakom mobilskärmen och nobbar många män som de vanligtvis hade gett en chans i verkligheten. På Tinder finns det oändligt med desperata män som vill prata med alla kvinnor, i verkligheten är det ytterst få som vågar gå fram och hälsa.
Men du måste ju ändå ta de rena siffrorna i åtanke. På den tiden jag gick ut på krogen raggade jag så mycket jag orkade, men jag tror ändå aldrig jag hann med fler än 30 försök per kväll. Needless to say fick jag totalnobben de flesta kvällar. På Tinder swipear högerswajpar man 30 på... En kvart?

Även om vi rent teoretiskt säger att man har större chans per raggningsförsök IRL (vilket jag menar att man inte har) så vinner Tinder på den rena mängden.

MaxTheMarketer
2018-12-13, 17:33
Varför dejtingsajter när det finns en "plats" som heter "IRL"? Jag har hört många positiva saker och goda möjligheter om "platsen" "IRL". Hm. Att Du inte har tid är en fråga om prioritering, inget annat.

Diomedea exulans
2018-12-13, 18:05
Varför dejtingsajter när det finns en "plats" som heter "IRL"? Jag har hört många positiva saker och goda möjligheter om "platsen" "IRL". Hm. Att Du inte har tid är en fråga om prioritering, inget annat.

2 skäl: Folk man ser IRL riskerar man att se igen, samt att det är svårare att ragga IRL.

delta_mats
2018-12-13, 18:40
Varför dejtingsajter när det finns en "plats" som heter "IRL"? Jag har hört många positiva saker och goda möjligheter om "platsen" "IRL". Hm. Att Du inte har tid är en fråga om prioritering, inget annat.

På en dejtingapp vet man att den andra är ute efter att dejta. Matchar man vet man att dom i alla fall initialt är intresserad av en. Där har man genast hoppat över två stora steg på vägen som kan vara väldigt svårt att avgöra irl.

Wain
2018-12-13, 20:19
På en dejtingapp vet man att den andra är ute efter att dejta. Matchar man vet man att dom i alla fall initialt är intresserad av en. Där har man genast hoppat över två stora steg på vägen som kan vara väldigt svårt att avgöra irl.

Nepp, en betydande andel är där bara för uppmärksamhet eller få följare på sina sociala medier.

Diomedea exulans
2018-12-13, 20:34
Nepp, en betydande andel är där bara för uppmärksamhet eller få följare på sina sociala medier.

Men det är iallafall underförstått att man ska dejta. Så man slipper fundera över "kommer jag förstöra hennes dag om jag går fram och säger hej". Har någon högerswajpat en så får hon liksom skylla sig själv om jag säger hej.

Kif
2018-12-14, 09:15
Men det är iallafall underförstått att man ska dejta. Så man slipper fundera över "kommer jag förstöra hennes dag om jag går fram och säger hej". Har någon högerswajpat en så får hon liksom skylla sig själv om jag säger hej.

Hur fan säger du hej? Har du ett utseende aom ger flickor långvariga besvär eller har du magsjuka?

De gånger jag fått ett intresserat hej har min dag blivit bättre åtminstone. En kortare pratstund om brukar vara trevlig, sen en fråga och ett avslut. Hon blir lite besviken men knappast förkrossad och jag känner mig gladare över att ha blivit sett och fått prata med en trevlig människa om inte ville mig något ont.

Diomedea exulans
2018-12-14, 09:27
De gånger jag fått ett intresserat hej har min dag blivit bättre åtminstone. En kortare pratstund om brukar vara trevlig, sen en fråga och ett avslut. Hon blir lite besviken men knappast förkrossad och jag känner mig gladare över att ha blivit sett och fått prata med en trevlig människa om inte ville mig något ont.

Samma här. Men många är knepiga. Och hos feministiska kvinnor (dvs typ 90 % av alla svenska kvinnor) finns en utbredd konstig uppfattning om att det är en förolämpning att någon uppskattar ens utseende.

xan
2018-12-14, 10:45
2 skäl: Folk man ser IRL riskerar man att se igen, samt att det är svårare att ragga IRL.

Om du är rädd för att stöta på en person du raggat på och fått nobben av, så gör du nog fel. Det är inte meningen att man ska gå fram till någons bord och dra den mest smöriga one-linern i hopp om att personen svimmar av förtjusning och vill ligga, utan det gäller att vara bra på att småprata och göra det på ett avslappnat sätt. Gå fram, skaka hand och byt några ord bara och se om det finns någon potential. När man gjort det och brutit isen kan man bjuda på lite mer av sig själv, men man trappar upp långsamt. Bäst är nog hemmafester där man kan gå runt och mingla med många i stället för att behöva hoppa fram från ingestans och presentera sig och be om date.

Diomedea exulans
2018-12-14, 11:33
Om du är rädd för att stöta på en person du raggat på och fått nobben av, så gör du nog fel. Det är inte meningen att man ska gå fram till någons bord och dra den mest smöriga one-linern i hopp om att personen svimmar av förtjusning och vill ligga, utan det gäller att vara bra på att småprata och göra det på ett avslappnat sätt. Gå fram, skaka hand och byt några ord bara och se om det finns någon potential. När man gjort det och brutit isen kan man bjuda på lite mer av sig själv, men man trappar upp långsamt. Bäst är nog hemmafester där man kan gå runt och mingla med många i stället för att behöva hoppa fram från ingestans och presentera sig och be om date.

Fast hur småpratar man som man med en främmande kvinna utan att det blir supergenomskinligt att man raggar? "Åh nej, där kommer han, det var så pinsamt, i tisdags gick han fram till mig vid kaffeautomaten och frågade om jag föredrar med eller utan socker i kaffet, så himla patetiskt med folk som kommer med såna B repliker".

Macroman
2018-12-14, 13:53
True, men man har ändå högre chans där. Kvinnor kan lukta sig till osäkerhet IRL, inte helt olikt hur hundar kan känna på lukten att man är rädd. På Tinder slipper man det.

Så är det. Problemet är då förstås att de fortfarande kan lukta sig till svaghet även om ni fått kontakt på Tinder...

Macroman
2018-12-14, 14:05
Samma här. Men många är knepiga. Och hos feministiska kvinnor (dvs typ 90 % av alla svenska kvinnor) finns en utbredd konstig uppfattning om att det är en förolämpning att någon uppskattar ens utseende.

Nja, skulle säga att det är extremt överdrivet hur feministiska svenska kvinnor är. Det är media som öser på med det men normala tjejer är inte alls särskilt extrema skulle jag säga.

WHITEFOLKS
2018-12-14, 14:09
Fast hur småpratar man som man med en främmande kvinna utan att det blir supergenomskinligt att man raggar? "Åh nej, där kommer han, det var så pinsamt, i tisdags gick han fram till mig vid kaffeautomaten och frågade om jag föredrar med eller utan socker i kaffet, så himla patetiskt med folk som kommer med såna B repliker".

Så länge du inte uppenbart limmar och raggar så kommer man förutsätta att du bara är en trevlig person som pratar så med alla och inte just för att ragga.

Diomedea exulans
2018-12-14, 14:30
Så är det. Problemet är då förstås att de fortfarande kan lukta sig till svaghet även om ni fått kontakt på Tinder...

Nja, konstigt nog har jag märkt att man bypassar hela den barriären om man fått kontakt på internet först. När man väl träffas IRL sen behöver man inte imponera speciellt. Märkligt fenomen.

Nja, skulle säga att det är extremt överdrivet hur feministiska svenska kvinnor är. Det är media som öser på med det men normala tjejer är inte alls särskilt extrema skulle jag säga.

Så länge du inte uppenbart limmar och raggar så kommer man förutsätta att du bara är en trevlig person som pratar så med alla och inte just för att ragga.

Kanske mest är jag som är nojig...

WHITEFOLKS
2018-12-14, 14:33
Nja, konstigt nog har jag märkt att man bypassar hela den barriären om man fått kontakt på internet först. När man väl träffas IRL sen behöver man inte imponera speciellt. Märkligt fenomen.





Kanske mest är jag som är nojig...

Du vet din egen avsikt så du blir extra nojig men det verkar som om default är mer att tro att personen bara är trevlig och vill vara vän så länge det inte sker i uppenbara ragganingsmiljöer alternativt på väldigt sliskigt sätt.

delta_mats
2018-12-14, 14:48
Du vet din egen avsikt så du blir extra nojig men det verkar som om default är mer att tro att personen bara är trevlig och vill vara vän så länge det inte sker i uppenbara ragganingsmiljöer alternativt på väldigt sliskigt sätt.

Det är väl just det som kräver lite skicklighet och smidighet. Att klara av att ragga i vardagssituationer utan att verka desperat, dryg, osäker eller sliskig. Det är lite, "antingen kan du det eller så kan du det inte", och kan du det inte så läser du game och allt vad det heter. Men den egenskapen tror jag är svår att träna upp, men så länge det finns pengar att tjäna så :)

WHITEFOLKS
2018-12-14, 14:56
Det är väl just det som kräver lite skicklighet och smidighet. Att klara av att ragga i vardagssituationer utan att verka desperat, dryg, osäker eller sliskig. Det är lite, "antingen kan du det eller så kan du det inte", och kan du det inte så läser du game och allt vad det heter. Men den egenskapen tror jag är svår att träna upp, men så länge det finns pengar att tjäna så :)

Det kan säkert vara lite svårt att få det fram mot en dejt snabbt utan att verkar för sliskig eller på men om man bara har som grundinställning att öppna upp en konversation och se vart det hamnar så behöver man inte oroa sig för att man ska ses som ett creep om man inte öppnar med något creepy. Öppna upp kontakten, pusha inte om det inte verkar uppskattat, se vart det hamnar.

Kommer väl kanske inte få ligga 100 gånger i veckan men det kan vara kul att prata med folk ändå.

wintersnowdrift
2018-12-14, 15:11
Samma här. Men många är knepiga. Och hos feministiska kvinnor (dvs typ 90 % av alla svenska kvinnor) finns en utbredd konstig uppfattning om att det är en förolämpning att någon uppskattar ens utseende.

Om du går fram till kvinnor och bara vill prata om deras utseende så är det rätt många som kommer ta det som en förolämpning, ja. Om du däremot kan föra en vettig konversation om annat än utseendet hos en person du finner attraktiv så har du rätt goda chanser att inte förolämpa någon öht.

För övrigt: jag har haft många givande samtal med snubbar som jag misstänker gladeligen hade hoppat i säng istället om jag hade gett en invit till det. Och vice versa! Man måste inte per automatik "ragga" när man pratar med attraktiva människor, de flesta neurotypiska brukar fixa att ha en normal konversation också.

delta_mats
2018-12-14, 15:20
Det kan säkert vara lite svårt att få det fram mot en dejt snabbt utan att verkar för sliskig eller på men om man bara har som grundinställning att öppna upp en konversation och se vart det hamnar så behöver man inte oroa sig för att man ska ses som ett creep om man inte öppnar med något creepy. Öppna upp kontakten, pusha inte om det inte verkar uppskattat, se vart det hamnar.

Kommer väl kanske inte få ligga 100 gånger i veckan men det kan vara kul att prata med folk ändå.


Absolut, håller med om att man visst kan konversera lite och se reaktionen. Men beroende på vilken situation är det ju svårare lättare. Mataffären, bussen, biblioteket, simhallen osv kan ju vara ganska svårt om det faktiskt är så att man vill ragga.
Krogen, en hemmafest eller annan tillställning där det oftare är alkohol inblandat samt att man har möjligheten att umgås under en längre tid är det såklart lättare.

Diomedea exulans
2018-12-14, 15:35
Det kan säkert vara lite svårt att få det fram mot en dejt snabbt utan att verkar för sliskig eller på men om man bara har som grundinställning att öppna upp en konversation och se vart det hamnar så behöver man inte oroa sig för att man ska ses som ett creep om man inte öppnar med något creepy. Öppna upp kontakten, pusha inte om det inte verkar uppskattat, se vart det hamnar.

Kommer väl kanske inte få ligga 100 gånger i veckan men det kan vara kul att prata med folk ändå.

Jag läste en förklaring på "vad som får folk att verka creepy", och enligt den så var det att säga en sak och mena en annan. Alltså: Börja prata om kaffe när man funderar över kaffe = icke creepy; börja prata om kaffe när man tänker "ligga" = den andra märker att nåt är "off" (kroppsspråket stämmer inte med det man säger) och det känns "creepy".

Det är ett problem om man ser nån på stan och blir intresserad, man tänker ju "ligga" och inte "vilket väder, va?". Antar att man måste "lura sig själv" och hitta på något annat man genuint vill prata om innan man börjar prata.

Ett alternativ är förstås att gå fram och fråga om den andra vill ligga, men det lär ju mycket sällan falla i god jord... *jorgen*

WHITEFOLKS
2018-12-14, 15:44
Jag läste en förklaring på "vad som får folk att verka creepy", och enligt den så var det att säga en sak och mena en annan. Alltså: Börja prata om kaffe när man funderar över kaffe = icke creepy; börja prata om kaffe när man tänker "ligga" = den andra märker att nåt är "off" (kroppsspråket stämmer inte med det man säger) och det känns "creepy".

Det är ett problem om man ser nån på stan och blir intresserad, man tänker ju "ligga" och inte "vilket väder, va?". Antar att man måste "lura sig själv" och hitta på något annat man genuint vill prata om innan man börjar prata.

Ett alternativ är förstås att gå fram och fråga om den andra vill ligga, men det lär ju mycket sällan falla i god jord... *jorgen*
Precis som WSD påpekar att även om man nu skulle vilja ligga om tillfället gavs så är det väl inte enda funktionen du kan föreställa dig att den personen kan ha för dig? Men det kanske är så för dig utan att försöka lägga värdering i det i sig att tjejerna i det här fallet bara är primärt intressanta just för sex eller relation? Då kan det väl kanske bli svårt eller som du säger falskt att försöka få till annat umgänge.

Angel
2018-12-14, 15:52
Har manliga kollegor som kommenterar mitt utseende positivt ibland, blir bara glad!

delta_mats
2018-12-14, 15:58
Har manliga kollegor som kommenterar mitt utseende positivt ibland, blir bara glad!

Tror du inte det är så, att dom innerst inne vill att du ska dra av en trudelutt på skinnflöjten?

Crillos
2018-12-14, 16:40
Jag läste en förklaring på "vad som får folk att verka creepy", och enligt den så var det att säga en sak och mena en annan. Alltså: Börja prata om kaffe när man funderar över kaffe = icke creepy; börja prata om kaffe när man tänker "ligga" = den andra märker att nåt är "off" (kroppsspråket stämmer inte med det man säger) och det känns "creepy".

Det är ett problem om man ser nån på stan och blir intresserad, man tänker ju "ligga" och inte "vilket väder, va?". Antar att man måste "lura sig själv" och hitta på något annat man genuint vill prata om innan man börjar prata.

Ett alternativ är förstås att gå fram och fråga om den andra vill ligga, men det lär ju mycket sällan falla i god jord... *jorgen*

Jag tror såhär: det spelar ingen roll vad du säger egentligen så länge det inte blir pinsamt för endera parten på något sätt.

Kvinnan du tar kontakt med vet ju redan vad du vill, antingen spelar hon med eller så avvisar hon/säger ingenting. Är du någorlunda smidig eller rent av bra på att kontakt så ökar du givetvis dina chanser. Det här är raggningsskill kommer in i bilden. Och de går ju att öva upp. Jag tänker såhär iaf när jag raggar och det funkar för mig.

Diomedea exulans
2018-12-14, 17:00
Precis som WSD påpekar att även om man nu skulle vilja ligga om tillfället gavs så är det väl inte enda funktionen du kan föreställa dig att den personen kan ha för dig?
Nej, verkligen inte. Men även om jag t ex skulle tänka "den personen är intressant, den vill jag bli kompis med" så skulle jag inte komma på något att prata om.

När jag tänker på saken så har jag nog aldrig "skaffat" någon vän heller, jag har bara råkat bli vän med de några av de som livet råkat knuffa ihop mig med.

Kvinnan du tar kontakt med vet ju redan vad du villDet var det jag tänkte med! Men jag funderar på om det är överdriven noja från min sida.

Det här är raggningsskill kommer in i bilden. Och de går ju att öva upp. Jag tänker såhär iaf när jag raggar och det funkar för mig.
Ja, allt ska väl gå att träna upp, och det finns horder av människor som kan vittna om att de har gjort framsteg. Men jag verkar fan inte gå att träna upp. Det kanske finns "non-responders" inom raggningsträning också. För jag har varit igång sedan jag var 16, men är lika kass nu som när jag började.

Så eftersom jag inte har lyckats ändra på mig själv så har jag ändrat på de yttre omständigheterna istället: Nätraggar istället för att IRL-ragga. Det funkar långt ifrån perfekt, jag får en jävla massa skit, och det kräver jävligt mycket tid och energi per lyckoträff, men det funkar milsvitt bättre än IRL-raggning iallafall.

WHITEFOLKS
2018-12-14, 17:40
Nej, verkligen inte. Men även om jag t ex skulle tänka "den personen är intressant, den vill jag bli kompis med" så skulle jag inte komma på något att prata om.

När jag tänker på saken så har jag nog aldrig "skaffat" någon vän heller, jag har bara råkat bli vän med de några av de som livet råkat knuffa ihop mig med.

Det var det jag tänkte med! Men jag funderar på om det är överdriven noja från min sida.


Ja, allt ska väl gå att träna upp, och det finns horder av människor som kan vittna om att de har gjort framsteg. Men jag verkar fan inte gå att träna upp. Det kanske finns "non-responders" inom raggningsträning också. För jag har varit igång sedan jag var 16, men är lika kass nu som när jag började.

Så eftersom jag inte har lyckats ändra på mig själv så har jag ändrat på de yttre omständigheterna istället: Nätraggar istället för att IRL-ragga. Det funkar långt ifrån perfekt, jag får en jävla massa skit, och det kräver jävligt mycket tid och energi per lyckoträff, men det funkar milsvitt bättre än IRL-raggning iallafall.

Oftast så vet man men samtidigt så vill man inte veta. Det blir av förståeliga skäl rätt mycket negativ energi att gå runt och tänka att alla bara pratar med en för att personen vill ligga och även om det nu skulle vara sant så förlorar man inte direkt något på att vara mer naiv med det och man kan nog uppskatta livet mer om man förutsätter att så inte är fallet, sant eller inte.

Det är såklart svårt att säga vad som funkar bättre eller inte funkar bättre för dig men en skillnad med nätraggande är att du minskar ditt eget obehag med att göra fel. Att någon kallar en idiot på internet tar inte på samma sätt som ett ansiktsuttryck av obehag irl så om inget annat så är det mer behagligt att misslyckas på internet.

Angel
2018-12-14, 18:05
Tror du inte det är så, att dom innerst inne vill att du ska dra av en trudelutt på skinnflöjten?

Jag brukar inte tänka så, så jag vet inte.

Sparven från Minsk
2018-12-15, 11:25
Tror du inte det är så, att dom innerst inne vill att du ska dra av en trudelutt på skinnflöjten?

Finns nog bägge sorter, både de som uppriktigt bara ville vara snälla och kommentera samt de som i hemlighet har en baktanke med kommentaren.

Aryt
2018-12-15, 15:03
Finns nog bägge sorter, både de som uppriktigt bara ville vara snälla och kommentera samt de som i hemlighet har en baktanke med kommentaren.

Haha, att vara snäll = att förstärka förlegade könsnormer och att befästa att en kvinnas värde är kopplat till hennes utseende :nono::nono:

Diomedea exulans
2018-12-15, 15:12
Haha, att vara snäll = att förstärka förlegade könsnormer och att befästa att en kvinnas värde är kopplat till hennes utseende :nono::nono:

Jag fick en kommentar härom dagen i gymmet där en gubbe gick fram och gav mig en komplimang. "Wow, du tar verkligen i när du tränar, kul att se", sa han. Jag bad honom givetvis dra åt helvete, eftersom han förstärkte bilden av att en mans värde är kopplat till hur mycket han tar i när han tränar.

För ett halvår sedan skrev en gammal lärare till mig "du är verkligen bra på att skriva. Jag önskar att jag kunde uttrycka mig lika bra som dig i skrift" som kommentar på en lång utläggning jag gjort på Facebook. Självklart svarade jag "sug älgballe, din jävel. Vem tror du att du är som sitter där och befäster att en mans värde är kopplat till hur bra han skriver?"

Jag drar mig också till minnes en gång för två är sedan en tjej i min klass sa att jag var väldigt bra på att rita. Självklart slog jag henne i ansiktet och bad henne sluta befästa bilden av att en mans värde ligger i hur bra han ritar.

OBS: Allting jag skrev ovan var sant, utom mina reaktioner på komplimangerna som jag fick. Min poäng är att det är absurt att tolka det som att en komplimang för X innebär ett befästande av att man inte är värd något utan X. Att den tolkningen är så vanlig bland feminister är en stor anledning till att jag inte kallar feminism för en "ideologi", utan en "kollektiv psykisk sjukdom".

wintersnowdrift
2018-12-15, 17:00
Kvinnan du tar kontakt med vet ju redan vad du vill.


Det var det jag tänkte med! Men jag funderar på om det är överdriven noja från min sida.

Men alltså, så länge du beter dig vettigt och respektfullt tror jag faktiskt inte att det spelar någon roll för de allra flesta att du tar kontakt för att du är attraherad? Jag undrar som Whitefolks om du primärt ser kvinnor som nåt man ligger med, i övrigt är de ointressanta? Ett kul och intressant samtal är ju ett kul och intressant samtal även om det inte leder till sex.

kvarnis
2018-12-15, 17:07
Du har inget på dejtingsidor att göra om du inte ser bra ut, självförtroende, humor spelar ingen roll om du inte har de rätta ansikstdragen.

https://m.youtube.com/watch?v=eeFdSPaHtt0&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=WIyljOpq3r8&feature=youtu.be

Diomedea exulans
2018-12-15, 17:22
Men alltså, så länge du beter dig vettigt och respektfullt tror jag faktiskt inte att det spelar någon roll för de allra flesta att du tar kontakt för att du är attraherad? Jag undrar som Whitefolks om du primärt ser kvinnor som nåt man ligger med, i övrigt är de ointressanta? Ett kul och intressant samtal är ju ett kul och intressant samtal även om det inte leder till sex.

... Och? Du tror att intressanta samtalsämnen bara är något man trollar fram ur tomma luften?

Det spelar ingen roll om jag ser kvinnan som en Fleshlight på två ben, eller om ser henne som min nya andlige guru, det är fortfarande inte bara att gå fram och prata. Nej, att vara "vettig och respektfull" räcker inte för att inte bli sedd som byfåne, man måste vara någorlunda intressant också. Det är vettigt och respektfullt att säga "vilket väder idag, va?", men jag är dum om jag tror att den andre uppskattar att en främling börjar prata om något så oväsentligt när denne troligen föredrar att lyssna på musiken i hörlurarna eller bara fundera över något.

tossefar
2018-12-15, 21:04
... Och? Du tror att intressanta samtalsämnen bara är något man trollar fram ur tomma luften?

Det spelar ingen roll om jag ser kvinnan som en Fleshlight på två ben, eller om ser henne som min nya andlige guru, det är fortfarande inte bara att gå fram och prata. Nej, att vara "vettig och respektfull" räcker inte för att inte bli sedd som byfåne, man måste vara någorlunda intressant också. Det är vettigt och respektfullt att säga "vilket väder idag, va?", men jag är dum om jag tror att den andre uppskattar att en främling börjar prata om något så oväsentligt när denne troligen föredrar att lyssna på musiken i hörlurarna eller bara fundera över något.

Är motparten det allra minsta intresserad så duger "vilket väder idag, va" absolut. Hela poängen är inte, som du verkar tro, att övertala någon att tycka om dig genom någon slags bearbetad förutbestämd konversation.

svenbanan
2018-12-15, 23:01
... Och? Du tror att intressanta samtalsämnen bara är något man trollar fram ur tomma luften?

Det spelar ingen roll om jag ser kvinnan som en Fleshlight på två ben, eller om ser henne som min nya andlige guru, det är fortfarande inte bara att gå fram och prata. Nej, att vara "vettig och respektfull" räcker inte för att inte bli sedd som byfåne, man måste vara någorlunda intressant också. Det är vettigt och respektfullt att säga "vilket väder idag, va?", men jag är dum om jag tror att den andre uppskattar att en främling börjar prata om något så oväsentligt när denne troligen föredrar att lyssna på musiken i hörlurarna eller bara fundera över något.

Om du inte har något intressant att prata om så är det väl klart att konverationen blir krystad. Jag kanske har missat hela poängen i denna diskussionen. Men det känns ju upenbart att om man går fram till alla tjejer på ICA och pratar om hur vädret, att citroner smakar surt och att katter är söta så blir man idiotförklarad.

Måste du ragga på alla tjejer du ser eller vad är grejen? Jag tycker det verkar vettigare att prata då man faktiskt har nåt att säga.

Med det sagt så är ju vissa bättre än andra på att starta en konversation ur ingenting. Jag antar att det kräver ett visst mått av social förmåga så man kan läsa av personen man vill prata med. Det handlar ju i princip om att "få in foten i dörren" så man sedan kan fortsätta prata om något man snappat upp under den första delen av samtalet. Svårigheten ligger ju i att de flesta blir irriterade över försöken att stoppa in foten i dörrspringan. Jämför med telefonförsäljare som börjar samtalet med "Tjenare, Dio. Hur är läget? Var helgen bra?". Det är ju ett försök för dem att bli tjenis med dig. Men om du funkar som mig blir du bara lack och vill helst be dem dra åt helvete.

MaxTheMarketer
2018-12-16, 05:42
Kan det möjligen delvis vara så, Diomedea exulans, att du är relativt resultatorienterad i livet till den grad att "konversationer" med människor måste ha något konkret utfall mer än att "det var trevligt att få social kontakt" och därmed blir det hela att prat med kvinnor måste kunna leda till något mer och därmed anser du att du alltid har en "avsikt" bakom varje potentiell dam som du skulle kunna vilja prata med vilket gör att du känner att du "genomskådas" om du skulle söka kontakt med denne?

Aryt
2018-12-16, 10:04
Tinder kanske inte är vägen till evig lycka
Participants who reported having sex in an exclusive relationship tended to have higher sexual well-being scores than women having casual sex. In other words, women who reported recently having sex in a committed relationship were more likely to agree with statements like “I feel my sexual experiences have given me a more positive view of myself.”
https://www.psypost.org/2018/12/a-disconnect-between-sexual-attitudes-and-sexual-activity-may-lower-womens-well-being-52782

Diomedea exulans
2018-12-16, 10:31
Är motparten det allra minsta intresserad så duger "vilket väder idag, va" absolut.Det köper jag, men problemet är att de flesta, rent statistiskt, inte är det minsta intresserade av en.

Om du inte har något intressant att prata om så är det väl klart att konverationen blir krystad.Precis, men man kan ju vilja ha en konversation utan att man har hittat på något att prata om. Ungefär som att jag skulle vilja skriva en bok, men jag har inte kommit på något att skriva om.

Måste du ragga på alla tjejer du ser eller vad är grejen? Jag tycker det verkar vettigare att prata då man faktiskt har nåt att sägaNej, jag pratar om när man ser någon som man tycker är intressant och skulle vilja få den att tycka att man själv är intressant.

Kan det möjligen delvis vara så, Diomedea exulans, att du är relativt resultatorienterad i livet till den grad att "konversationer" med människor måste ha något konkret utfall mer än att "det var trevligt att få social kontakt" och därmed blir det hela att prat med kvinnor måste kunna leda till något mer och därmed anser du att du alltid har en "avsikt" bakom varje potentiell dam som du skulle kunna vilja prata med vilket gör att du känner att du "genomskådas" om du skulle söka kontakt med denne?Kanske... Har inte tänkt på det.

Tinder kanske inte är vägen till evig lycka

https://www.psypost.org/2018/12/a-disconnect-between-sexual-attitudes-and-sexual-activity-may-lower-womens-well-being-52782
Är det förbjudet att skaffa exklusiva förhållanden via Tinder?

trädgårdsmöbel
2018-12-17, 09:14
Tinder kanske inte är vägen till evig lycka

https://www.psypost.org/2018/12/a-disconnect-between-sexual-attitudes-and-sexual-activity-may-lower-womens-well-being-52782

Det kanske är en orättvis jämförelse med Tinder vs relation? Kanske hade vart något att jämföra gruppen "letar sex på nattklubb" med "letar sex på Tinder"

wintersnowdrift
2018-12-17, 12:44
... Och? Du tror att intressanta samtalsämnen bara är något man trollar fram ur tomma luften?

Det spelar ingen roll om jag ser kvinnan som en Fleshlight på två ben, eller om ser henne som min nya andlige guru, det är fortfarande inte bara att gå fram och prata. Nej, att vara "vettig och respektfull" räcker inte för att inte bli sedd som byfåne, man måste vara någorlunda intressant också. Det är vettigt och respektfullt att säga "vilket väder idag, va?", men jag är dum om jag tror att den andre uppskattar att en främling börjar prata om något så oväsentligt när denne troligen föredrar att lyssna på musiken i hörlurarna eller bara fundera över något.

Jag tycker att de flesta ämnen kan bli intressanta om jag klickar intellektuellt med min samtalspart. Samtalsöppnaren kan vara trivial men det brukar märkas nästan direkt ändå om samtalet kommer bli givande. Om man lätt får tunghäfta och har svårt för att prata med okända människor så är ju det ett större problem än bara i raggningssammanhang.

Diomedea exulans
2018-12-17, 12:48
Om man lätt får tunghäfta och har svårt för att prata med okända människor så är ju det ett större problem än bara i raggningssammanhang.

Japp - och det är där Tinder kommer in!

xan
2018-12-17, 12:57
Med Tinder slipper man kanske bryta isen med folk i verkligheten, men då skjuter man bara upp problemet. Att behöva förlita sig på att prata med människor genom en skärm för att våga ses är väldigt illa.

Diomedea exulans
2018-12-17, 13:04
Med Tinder slipper man kanske bryta isen med folk i verkligheten, men då skjuter man bara upp problemet.

Det där argumentet har jag hört förr, och det är falskt.

Det är milsvid skillnad mellan att ta kontakt med någon random man aldrig sett förut och någon man klickat med online redan.


Ärligt, när folk klankar ner på Tinder och liknande får jag ibland känslan att det rör sig mer om någon slags sentimental det-var-bättre-förr-romantik och mindre om verkliga erfarenheter. Eventuellt att det är ren missunnsamhet från folk som bara testat IRL och tycker att alla andra minsann också ska nöja sig med enbart IRL.

trädgårdsmöbel
2018-12-17, 13:32
Om man lätt får tunghäfta och har svårt för att prata med okända människor så är ju det ett större problem än bara i raggningssammanhang.

Jag jobbar på en sak med mig själv relaterat till detta. Att försöka lära mig att se när någon inte är intresserad av att prata med mig. Jag raggar naturligtvis inte, men rent allmänt i sociala sammanhang. Jag tycker mig märka detta rätt ofta numera, att någon jag pratar med, faktiskt inte är intresserad av att prata med mig, utan bara är artig. Det är lite svårt för självkänslan att svälja det där, att motparten egentligen inte är intresserad av vad JAG (Som är så jäkla intressant, smart osv) har att säga, men jag försöker eftersom jag känner samma om många andra människor, så är det bara naturligt att de känner så om mig med. Så inte ta det som en förolämpning, eller som en slags utmaning till att försöka få personen intresserad av vad jag vill säga, utan helt enkelt sluta störa.

Så att få tunghäfta kan vara rätt bra tror jag. Jag jobbar på det :D


Dessutom får jag ur mig saker jag vill säga rätt bra i text, och då kan jag ignoreras betydligt lättare än i verkliga livet.

MackeJuve
2018-12-17, 13:48
Jag tycker mig märka detta rätt ofta numera, att någon jag pratar med, faktiskt inte är intresserad av att prata med mig, utan bara är artig.

Jag har ett par kompisar som gillar att mala på, och det är fan ett reellt problem :) Antingen så kommer de aldrig till punkt eller så klarar de inte av att det är tyst i 0,5 sekunder. Samtalsämnet kan absolut vara intressant men då de gör en för stor grej av det så blir det ointressant och då slutar det med att man står där och försöker att vara artig tillbaka.

Har någon varit med om ett Indiana Jones-liknande äventyr i Sydamerika så köper man att man inte går raka vägen till poängen, om det däremot är en köpa-smör-incident på ICA så märker man snart vartåt det barkar och man kommer på sig själv med att tänka "knyt ihop det här nu...".

Vet inte om du gör dig skyldig till något utav detta men mitt intryck är överlag att folk som tycker att de är bra historieberättare ofta blir för långrandiga.

trädgårdsmöbel
2018-12-17, 14:23
Jag har ett par kompisar som gillar att mala på, och det är fan ett reellt problem :)

Vet inte om du gör dig skyldig till något utav detta men mitt intryck är överlag att folk som tycker att de är bra historieberättare ofta blir för långrandiga.

Jag vill nog se mig själv som en fantastisk historieberättare, men tyvärr är det ej så:) (Jag har funderat på att skriva en roman i 15 år men inte kommit längre än att jag vill skriva en roman) Långrandig är jag, men irl börjar jag få bort det.

Macroman
2018-12-17, 15:26
Jag fick en kommentar härom dagen i gymmet där en gubbe gick fram och gav mig en komplimang. "Wow, du tar verkligen i när du tränar, kul att se", sa han. Jag bad honom givetvis dra åt helvete, eftersom han förstärkte bilden av att en mans värde är kopplat till hur mycket han tar i när han tränar.

Och här har halva kolo sagt att du inte tar i när du tränar!

Diomedea exulans
2018-12-17, 15:31
Och här har halva kolo sagt att du inte tar i när du tränar!

Allvarligt, det händer typ en gång i kvartalet. Lite komiskt...

Macroman
2018-12-17, 15:37
Allvarligt, det händer typ en gång i kvartalet. Lite komiskt...

I know!

Till och med jag har noterat det.

Blomkål
2018-12-17, 21:09
Det där argumentet har jag hört förr, och det är falskt.

Det är milsvid skillnad mellan att ta kontakt med någon random man aldrig sett förut och någon man klickat med online redan.


Ärligt, när folk klankar ner på Tinder och liknande får jag ibland känslan att det rör sig mer om någon slags sentimental det-var-bättre-förr-romantik och mindre om verkliga erfarenheter. Eventuellt att det är ren missunnsamhet från folk som bara testat IRL och tycker att alla andra minsann också ska nöja sig med enbart IRL.

Ska jag vara så pass ärlig att jag förmodligen inte hade sagt det IRL så ogillar jag tinder för att det ger fler killar möjlighet till ragg.

Jag tycker att tinder är ungefär som högskoleprovet. Jag exempelvis, jag hade skitkassa betyg genom hela gymnasiet förutom i svenska, engelska, matte och franska. Resten var verkligen skräp och jag hade väl möjligtvis kunnat ta mig in på lärarprogrammet med betygen men ungefär där hade det tagit stopp. Tack vare högskoleprovet kan jag däremot söka till det mesta som Sverige har att erbjuda med några undantag. Tinder tycker jag fungerar lite på samma sätt. Högskoleprovet är de slappas genväg medan tinder är fegisens genväg. Den som annars hade fått sitta ensam på krogen, samtidigt som den med kassa betyg får jobba med stenkross resten av livet.

Notera dock att jag inte kallar dig fegis eller är taskig. Jag säger bara att jag tycker tinder är lite för lätt i jämförelse med någon som har kass social kompetens och istället tränar upp sig till att kunna gå fram till tjejer på krogen.

Diomedea exulans
2018-12-17, 21:59
Ska jag vara så pass ärlig att jag förmodligen inte hade sagt det IRL så ogillar jag tinder för att det ger fler killar möjlighet till ragg.

Jag tycker att tinder är ungefär som högskoleprovet. Jag exempelvis, jag hade skitkassa betyg genom hela gymnasiet förutom i svenska, engelska, matte och franska. Resten var verkligen skräp och jag hade väl möjligtvis kunnat ta mig in på lärarprogrammet med betygen men ungefär där hade det tagit stopp. Tack vare högskoleprovet kan jag däremot söka till det mesta som Sverige har att erbjuda med några undantag. Tinder tycker jag fungerar lite på samma sätt. Högskoleprovet är de slappas genväg medan tinder är fegisens genväg. Den som annars hade fått sitta ensam på krogen, samtidigt som den med kassa betyg får jobba med stenkross resten av livet.

Notera dock att jag inte kallar dig fegis eller är taskig. Jag säger bara att jag tycker tinder är lite för lätt i jämförelse med någon som har kass social kompetens och istället tränar upp sig till att kunna gå fram till tjejer på krogen.

Absolut är det så. Tinder är "lättare" än IR - en bra krograggare skulle nog ha mer tur på Tinder än en som väljer Tinder eftersom krogen inte funkar - så det är klart att de som är "sämre med kvinnor" väljer det. En bieffekt av detta är såklart att de som väljer Tinder får sämre träning i att bli bra IRL. Så även om dina ord kan låta hårda så är de egentligen rena självklarheter.

Frågan är om det är en stor nackdel att de/vi som kör med Tinder blir sämre IRL. Man behöver ju bara vara så pass bra som det krävs för att nå ens mål, och om ens mål nu nås via Tinder så räcker det med den IRL-skill-nivån som man har.

Sen, som tidigare nämnts, så tycker jag att jag verkar vara en non-responder - bortom räddning, om man så vill - när det gäller IRL-ragg, och att jag därmed inte skulle bli bättre på IRL-ragg om Tinder togs bort från mig. Men jag är öppen för möjligheten att dömer lite för krasst där.

For the record är Tinder en av de onlineraggningstjänster som går sämst för mig. Jag har Tindrat stenhårt i typ en vecka. Uppskattningsvis en på 100 av högerswajpningarna har blivit besvarade, och av ca 10 som jag börjat prata med har 10 tagit bort matchningen inom någon dag. Det är sämre ratio än om jag skulle krogragga.

Nej, det är textbaserade medier som är min melodi. Jag får till och med spontanragg via gruppen "Vi som har höns" på Facebook. Tjejer som börjar skriva till mig och säger att mina inlägg står ut, att de är roliga, osv.

Lafayette
2018-12-17, 22:10
Dejtingtråden är nästan tillbaka! \o/

Blomkål
2018-12-17, 22:50
Absolut är det så. Tinder är "lättare" än IR - en bra krograggare skulle nog ha mer tur på Tinder än en som väljer Tinder eftersom krogen inte funkar - så det är klart att de som är "sämre med kvinnor" väljer det. En bieffekt av detta är såklart att de som väljer Tinder får sämre träning i att bli bra IRL. Så även om dina ord kan låta hårda så är de egentligen rena självklarheter.

Frågan är om det är en stor nackdel att de/vi som kör med Tinder blir sämre IRL. Man behöver ju bara vara så pass bra som det krävs för att nå ens mål, och om ens mål nu nås via Tinder så räcker det med den IRL-skill-nivån som man har.

Sen, som tidigare nämnts, så tycker jag att jag verkar vara en non-responder - bortom räddning, om man så vill - när det gäller IRL-ragg, och att jag därmed inte skulle bli bättre på IRL-ragg om Tinder togs bort från mig. Men jag är öppen för möjligheten att dömer lite för krasst där.

For the record är Tinder en av de onlineraggningstjänster som går sämst för mig. Jag har Tindrat stenhårt i typ en vecka. Uppskattningsvis en på 100 av högerswajpningarna har blivit besvarade, och av ca 10 som jag börjat prata med har 10 tagit bort matchningen inom någon dag. Det är sämre ratio än om jag skulle krogragga.

Nej, det är textbaserade medier som är min melodi. Jag får till och med spontanragg via gruppen "Vi som har höns" på Facebook. Tjejer som börjar skriva till mig och säger att mina inlägg står ut, att de är roliga, osv.

Jag pratade mest om mina egoistiska skäl till att jag ogillar tinder :) Ska jag gå in på varför det är dåligt att folk hellre använder mobilen än munnen i allt fler sammanhang så får hänvisa till min kommande bok haha...

Diomedea exulans
2018-12-18, 00:16
Jag pratade mest om mina egoistiska skäl till att jag ogillar tinder :) Ska jag gå in på varför det är dåligt att folk hellre använder mobilen än munnen i allt fler sammanhang så får hänvisa till min kommande bok haha...

Jag skulle köpa den!

Crillos
2018-12-18, 04:53
Inte legat på länge nu. Behöver verkligen ett knewll. Reggat mig på HP. Använt det förut med framgång.

Tvekar dock på att lägga upp bilder då jag inte är i form. Grov är jag men pluffsig. Blir lite konstigt när man ska välja kroppstyp. Måste jag deffa ett halvår innan jag lägger upp bilder för att ha en chans? Jag hade bild på bar överkropp förut med rutor :em:

Help plz.

MaxTheMarketer
2018-12-18, 07:21
Inte legat på länge nu. Behöver verkligen ett knewll. Reggat mig på HP. Använt det förut med framgång.

Tvekar dock på att lägga upp bilder då jag inte är i form. Grov är jag men pluffsig. Blir lite konstigt när man ska välja kroppstyp. Måste jag deffa ett halvår innan jag lägger upp bilder för att ha en chans? Jag hade bild på bar överkropp förut med rutor :em:

Help plz.

En fördel med att vara grov i storlek är att tjejer inte nödvändigtvis ser skillnad på "deffad och grov" och "bara grov". Ser de dig som stor, stark och "muskulös" så är det bara att köra. Jag lovar att det är bättre och se stor och grov ut än spinkig och smal. Så länge du inte ser superfet ut i ansiktet så äré OK.

Wain
2018-12-18, 08:03
For the record är Tinder en av de onlineraggningstjänster som går sämst för mig. Jag har Tindrat stenhårt i typ en vecka. Uppskattningsvis en på 100 av högerswajpningarna har blivit besvarade, och av ca 10 som jag börjat prata med har 10 tagit bort matchningen inom någon dag. Det är sämre ratio än om jag skulle krogragga.

1/100 är ju helt ok. Jag matchar med mindre än 1/1000 i Sverige. Utomlands upp till 20/100.
*jorgen*

G.W
2018-12-18, 09:26
En fördel med att vara grov i storlek är att tjejer inte nödvändigtvis ser skillnad på "deffad och grov" och "bara grov". Ser de dig som stor, stark och "muskulös" så är det bara att köra. Jag lovar att det är bättre och se stor och grov ut än spinkig och smal. Så länge du inte ser superfet ut i ansiktet så äré OK.

Talar du utifrån egen erfarenhet eller är det något du har noterat i allmänhet?

wintersnowdrift
2018-12-18, 09:29
Talar du utifrån egen erfarenhet eller är det något du har noterat i allmänhet?

Rent allmänt så tror jag att gemene kvinna inte bryr sig tillnärmelsevis lika mycket om en deffad kropp som gemene man registrerad på ett styrketräningsforum tror att kvinnor gör.

MaxTheMarketer
2018-12-18, 11:53
Talar du utifrån egen erfarenhet eller är det något du har noterat i allmänhet?

Det är något jag har diskuterat med en snubbe som är vältränad/"grov" samtidigt som han är kort som mig, runt 170cm lång, och som har experimenterat med lågt ansiktsfett och märkt att han kan få kommentarer om hans ansikte pga. framträdande hakpartier. Han kör mkt Tinder för det fungerar för honom. Han ser average ut i looks annars, inge "johnny depp" eller så annars i ansiktet.

Rent allmänt så tror jag att gemene kvinna inte bryr sig tillnärmelsevis lika mycket om en deffad kropp som gemene man registrerad på ett styrketräningsforum tror att kvinnor gör.

Fast det handlar inte om att "bry sig" på ett logiskt sätt som om man medvetet tänker på saken utan snarare en spontan reaktion man upplever när man minst anar det. Alltså, inte så att nån säger i förväg vad de kmr att få se, utan det bara händer under normalt swipande. Det är bättre att se "grov" ut samtidigt som man inte ser "fet" ut än att se smal och spinkig ut. Kreatin är således din vän och ett "skönhetstillskott för oss män".

Diomedea exulans
2018-12-18, 12:41
Fast det handlar inte om att "bry sig" på ett logiskt sätt som om man medvetet tänker på saken utan snarare en spontan reaktion man upplever när man minst anar det.

Det var det hon menade också.

Macroman
2018-12-18, 13:09
Det är något jag har diskuterat med en snubbe som är vältränad/"grov" samtidigt som han är kort som mig, runt 170cm lång, och som har experimenterat med lågt ansiktsfett och märkt att han kan få kommentarer om hans ansikte pga. framträdande hakpartier. Han kör mkt Tinder för det fungerar för honom. Han ser average ut i looks annars, inge "johnny depp" eller så annars i ansiktet.

Hur går det med dina egna experiment att få ner ansiktsfettet?

trädgårdsmöbel
2018-12-18, 16:34
Måste man ha ansiktsbild på Tinder då? Kan man inte bara ha en naken överkropp, spänna musklerna och framhäva dem och dölja ansiktet om det ser ut som fan men kroppen är bra? Eller skulle inte det funka?

Macroman
2018-12-18, 16:46
Måste man ha ansiktsbild på Tinder då? Kan man inte bara ha en naken överkropp, spänna musklerna och framhäva dem och dölja ansiktet om det ser ut som fan men kroppen är bra? Eller skulle inte det funka?

Jo nästan. Kommer du inte ihåg fejkprofilerna jag länkade till förut med modellsnygga killar som antingen hade swastikatatueringar eller var pedofiler enligt deras bio? Tjejerna pepprade dom med mess och 2-3 meddelanden växlades innan ligga bokades.

Diomedea exulans
2018-12-18, 16:52
Måste man ha ansiktsbild på Tinder då? Kan man inte bara ha en naken överkropp, spänna musklerna och framhäva dem och dölja ansiktet om det ser ut som fan men kroppen är bra? Eller skulle inte det funka?

Jo, men min överkropp är inte snyggare än mitt ansikte, haha.

Sen säger många tjejer att de tycker att det är töntigt med spännisbilder... Men sånt ska man inte ta på för stort allvar, det känns lite på samma nivå som killar som säger att de inte vill bli ihop med någon som ser ut som en porrmodell, medan alla fattar att de bara säger så för att de vet att de aldrig skulle kunna bli ihop med en sån.

MaxTheMarketer
2018-12-18, 18:56
Jo, men min överkropp är inte snyggare än mitt ansikte, haha.

Sen säger många tjejer att de tycker att det är töntigt med spännisbilder... Men sånt ska man inte ta på för stort allvar, det känns lite på samma nivå som killar som säger att de inte vill bli ihop med någon som ser ut som en porrmodell, medan alla fattar att de bara säger så för att de vet att de aldrig skulle kunna bli ihop med en sån.

Haha exakt! Tjejer som skulle säga att de tänder på magrutor och liknande riskerar att tolka som "ytliga" medan det ses mer "normalt" för en kille att vara minst lika ytlig. Halva grejen med dejting (tyvärr än idag) är att tjejer i princip ALDRIG kan visa lika stort intresse för killar som killar kan göra för tjejer vilket gör att vi ser detta "spela svårfångad", snack om vad som "gillas" och inte, och annat trams.

Tjejer som gör det (visar intresse lika tydligt som killar gör) riskerar att få dåligt rykte vilket skulle kunna sabba deras förmåga i framtiden. "Slyna-stämpeln" håller dem tillbaka även om vi alla kan hålla med om att hela den biten är relativt förlegat i modern tid. Men för majoriteten av tjejer är det real as fuck.

För oss killar skulle man kunna säga att är en orealistisk rädsla att någon kommer att sprida rykten om att vi har världens minsta penis (om vi skulle hitta en mostvarighet för oss killar).

Så tänk dig att varje tjej som du kanske vill ligga med så är det enda i ditt sinne oron om att hon kmr att börja sprida rykten om att du har världens minsta penis även om den inte är det. Rädslan att ryktet skulle spridas har nästan starkare kontroll över ditt behov av att ligga än din drift att sprida vidare dina gener.

Btw, detta är inte riktat mot dig eller någon särskild utan bara ett sätt att förstå "slyna-stämpeln" om det vore killar som hade den för att förstå vilket helvete den ställer till för tjejer dygnet runt. Även Tinder och vanliga dejtingsajter kan kännas för "slynigt" för många tjejer.

Då brukar de heta i profilen, "letar BARA efter vänner och seriöst, inte sex" - klassisk rationalisering så att om sex skulle inträffa (vilket de vill med rätt kille som skapar rätt känslor) så kan de nationalisera, "det ba hände, jag var tydlig med att jag inte ville ha sex".

WHITEFOLKS
2018-12-18, 19:00
Haha exakt! Tjejer som skulle säga att de tänder på magrutor och liknande riskerar att tolka som "ytliga" medan det ses mer "normalt" för en kille att vara minst lika ytlig. Halva grejen med dejting (tyvärr än idag) är att tjejer i princip ALDRIG kan visa lika stort intresse för killar som killar kan göra för tjejer vilket gör att vi ser detta "spela svårfångad", snack om vad som "gillas" och inte, och annat trams.

Tjejer som gör det (visar intresse lika tydligt som killar gör) riskerar att få dåligt rykte vilket skulle kunna sabba deras förmåga i framtiden. "Slyna-stämpeln" håller dem tillbaka även om vi alla kan hålla med om att hela den biten är relativt förlegat i modern tid. Men för majoriteten av tjejer är det real as fuck.

För oss killar skulle man kunna säga att är en orealistisk rädsla att någon kommer att sprida rykten om att vi har världens minsta penis (om vi skulle hitta en mostvarighet för oss killar).

Så tänk dig att varje tjej som du kanske vill ligga med så är det enda i ditt sinne oron om att hon kmr att börja sprida rykten om att du har världens minsta penis även om den inte är det. Rädslan att ryktet skulle spridas har nästan starkare kontroll över ditt behov av att ligga än din drift att sprida vidare dina gener.

Btw, detta är inte riktat mot dig eller någon särskild utan bara ett sätt att förstå "slyna-stämpeln" om det vore killar som hade den för att förstå vilket helvete den ställer till för tjejer dygnet runt. Även Tinder och vanliga dejtingsajter kan kännas för "slynigt" för många tjejer.

Då brukar de heta i profilen, "letar BARA efter vänner och seriöst, inte sex" - klassisk rationalisering så att om sex skulle inträffa (vilket de vill med rätt kille som skapar rätt känslor) så kan de nationalisera, "det ba hände, jag var tydlig med att jag inte ville ha sex".

Vem är det du har tänkt ska "sprida ryktet" till vem av relevans? Om hon messar någon först på tinder så ska denna kille leta upp hennes vänner på facebook och skicka screenshots och då får hon skit för det eller vad? Jag förstår inte hur problemet ska uppstå.

Diomedea exulans
2018-12-18, 19:10
Tjejer som gör det (visar intresse lika tydligt som killar gör) riskerar att få dåligt rykte vilket skulle kunna sabba deras förmåga i framtiden. "Slyna-stämpeln" håller dem tillbaka även om vi alla kan hålla med om att hela den biten är relativt förlegat i modern tid. Men för majoriteten av tjejer är det real as fuck.


Är det verkligen det? Det känns mest som en grej tjejer gillar att ranta om när de vill klaga över hur förtryckta de är, men hur ofta träffar man verkligen någon som tycker det fel/äckligt med tjejer som har sex när de känner för det? Lite som när de klagar över att patriarkatet tvingar dem att sminka sig och raka armhålorna, medan jag inte känner en enda man som skulle låta bli att ha sex med en kvinna för att hon är osminkad eller har hår under armarna.

Kanske är jag som lever i en skyddad verklighet, I don't know.

Crillos
2018-12-19, 02:59
En fördel med att vara grov i storlek är att tjejer inte nödvändigtvis ser skillnad på "deffad och grov" och "bara grov". Ser de dig som stor, stark och "muskulös" så är det bara att köra. Jag lovar att det är bättre och se stor och grov ut än spinkig och smal. Så länge du inte ser superfet ut i ansiktet så äré OK.

Okej, men då ska jag inte ta några bilder i bar överkropp. Kanske någon i t-shirt för då ser jag helt okej ut.

Och några bilder med välvårdat ansikte och fin skjorta. Har skaffat en ny kamera också för ändamålet så det ska bli fin kvalité på bilderna. Lite osäker på i vilken miljö jag ska ta bilderna. Tänker mig gå till något köpcentum och ta en bild i en social miljö. Ingen badrum-selfie eller liknande blir det iaf, det ser för patetiskt ut, right? Förslag på andra platser/set ups att ta en bild, kanske bara en ute på stan? Blir bra va?

Munsnacket kan jag redan. Satte väl på ungefär 10-15st senast jag var i svängen och då jag gick bara på de heta. Men nu var det länge sen så jag tänker mig att först värma upp med någon singelmorsa/kärring och sen arbeta mig uppåt. Ska bli härligt *drool*.

Och bara för att bekräfta en gång för alla, jag kan ladda ner tinder som app på mobilen och skapa konto utan facebook?

Iofs har jag tänkt använda HP men tinder verkar ju vara grejen.

Wain
2018-12-19, 08:27
Okej, men då ska jag inte ta några bilder i bar överkropp. Kanske någon i t-shirt för då ser jag helt okej ut.

Och några bilder med välvårdat ansikte och fin skjorta. Har skaffat en ny kamera också för ändamålet så det ska bli fin kvalité på bilderna. Lite osäker på i vilken miljö jag ska ta bilderna. Tänker mig gå till något köpcentum och ta en bild i en social miljö. Ingen badrum-selfie eller liknande blir det iaf, det ser för patetiskt ut, right? Förslag på andra platser/set ups att ta en bild, kanske bara en ute på stan? Blir bra va?

Munsnacket kan jag redan. Satte väl på ungefär 10-15st senast jag var i svängen och då jag gick bara på de heta. Men nu var det länge sen så jag tänker mig att först värma upp med någon singelmorsa/kärring och sen arbeta mig uppåt. Ska bli härligt *drool*.

Och bara för att bekräfta en gång för alla, jag kan ladda ner tinder som app på mobilen och skapa konto utan facebook?

Iofs har jag tänkt använda HP men tinder verkar ju vara grejen.

*spy*

svag74
2018-12-23, 14:36
Efter att ha rensat cache och all historik i Chrome så lyckas jag nu komma in på https://www.happypancake.com/ utan att den automatiskt skickar mig vidare till nya usla .se designen :)

Men frågan är hur länge de låter folk använda den gamla, där man kan ha bildtexter, skriva anteckningar, matcha efter idealprofil, se hur bra man själv matchar hos någon annan, och allt annat de tagit bort i .se

Aryt
2018-12-26, 14:19
Who punishes promiscuous women? Both women and women, but only women inflict costly punishment
Abstract
Across human societies, female sexuality is suppressed by gendered double standards, slut shaming, sexist rape laws, and honour killings. The question of what motivates societies to punish promiscuous women, however, has been contested. Although some have argued that men suppress female sexuality to increase paternity certainty, others maintain that this is an example of intrasexual competition. Here we show that both sexes are averse to overt displays of female sexuality, but that motivation is sex-specific. In all studies, participants played an economic game with a female partner whose photograph either signalled that she was sexually-accessible or sexually-restricted. In study 1, we found that men and women are less altruistic in a Dictator Game (DG) when partnered with a woman signalling sexual-accessibility. Both sexes were less trusting of sexually-accessible women in a Trust Game (TG) (study 2); women (but not men), however, inflicted costly punishment on a sexually-accessible woman in an Ultimatum Game (UG) (study 3). Our results demonstrate that both sexes are averse to overt sexuality in women, whilst highlighting potential differences in motivation.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1090513818303064

Gissar att detta inte uppskattas av brädans "upplysta" delar.

Diomedea exulans
2018-12-26, 19:27
Oj, jävlar.

Har varit frestad att köpa "Tinder Gold" länge nu. Det har ett tag stått "10+ personer gillar dig". Idag köpte jag äntligen en månad för 160 kr. "Det är väl sju ruggugglor och fyra botar som gillar mig", tänkte jag, gick in och kollade... Så var där typ 40 pers, flera av dem över min liga!

Hoppas inte alla var troll nu.

Och hoppas det är lätt att avsluta en prenumeration från mitt Google-konto sen. Så det inte blir som när jag skulle gå ur IF Metall, och fick ringa sjuttioelva samtal och vänta flera månader innan det gick. För att inte tala om det rena helvetet det var att gå ur Bonniers bokklubb. Att gå ur grejer kan vara svårt.

Irrelevant inlägg kanske, men detta verkar ha förvandlats till nya dejting-i-allmänhet-tråden, så...

Lafayette
2018-12-26, 19:29
Oj, jävlar.

Har varit frestad att köpa "Tinder Gold" länge nu. Det har ett tag stått "10+ personer gillar dig". Idag köpte jag äntligen en månad för 160 kr. "Det är väl sju ruggugglor och fyra botar som gillar mig", tänkte jag, gick in och kollade... Så var där typ 40 pers, flera av dem över min liga!

Hoppas inte alla var troll nu.

Och hoppas det är lätt att avsluta en prenumeration från mitt Google-konto sen. Så det inte blir som när jag skulle gå ur IF Metall, och fick ringa sjuttioelva samtal och vänta flera månader innan det gick. För att inte tala om det rena helvetet det var att gå ur Bonniers bokklubb. Att gå ur grejer kan vara svårt.

Irrelevant inlägg kanske, men detta verkar ha förvandlats till nya dejting-i-allmänhet-tråden, så...

Det håller ju sig till vilken dejtingapp/sida man ska välja.:naughty:

Spännande, återkom med uppdatering sen. Det är ju frustrerande att inte kunna se vilka som gillat, så hoppas det fungerar och inte bara är lurendrejeri.

Diomedea exulans
2018-12-26, 19:35
Det håller ju sig till vilken dejtingapp/sida man ska välja.:naughty:

Spännande, återkom med uppdatering sen. Det är ju frustrerande att inte kunna se vilka som gillat, så hoppas det fungerar och inte bara är lurendrejeri.

Det är en som helt klart är för snygg för att vara sann - men samtidigt har hon foton av för dålig kvalité för att vara bot, de ser ut att vara tagna i köket med halvtaskig mobilkamera.

Om hon är fejk så är det läskigt, för då betyder det att botarna har blivit slugare när det gäller att välja bilder!

WHITEFOLKS
2018-12-26, 20:19
Det är en som helt klart är för snygg för att vara sann - men samtidigt har hon foton av för dålig kvalité för att vara bot, de ser ut att vara tagna i köket med halvtaskig mobilkamera.

Om hon är fejk så är det läskigt, för då betyder det att botarna har blivit slugare när det gäller att välja bilder!

Har du fått några svar och respons?

Diomedea exulans
2018-12-26, 20:45
Har du fått några svar och respons?

Nope!

De flesta lär förvisso vara flera månader gamla, hälften är väl gifta vid det här laget.

Min Tinder har för övrigt fått spelet, den är inställd på "161 km" men jag får in folk från Danmark och Stockholm.

Diomedea exulans
2018-12-27, 14:57
Spännande, återkom med uppdatering sen.

Har du fått några svar och respons?

Nu har det gått 20 timmar, nu kanske det är relevant med ett svar.

Jag gillade & skrev till 9 av de som hade gillat mig. En har svarat och bytt lite meddelanden. Verkar inte vara en bot/ett troll.

Diomedea exulans
2018-12-27, 16:22
Haha, jag såg nyss världens roligaste presentation på HP:

Personlighet 10/10
Utseende 9/10
Armar 1/2


Kvinnan i fråga är enarmad. :laugh:

Lafayette
2018-12-27, 19:44
Nu har det gått 20 timmar, nu kanske det är relevant med ett svar.

Jag gillade & skrev till 9 av de som hade gillat mig. En har svarat och bytt lite meddelanden. Verkar inte vara en bot/ett troll.

Kör hårt romeo-boy. Får du till en dejt så förväntar jag mig en uppdatering i träningsjournalen.

Ah, en kvinna med humor! Det gillar vi.

Alexton
2018-12-27, 20:14
Haha, jag såg nyss världens roligaste presentation på HP:



Kvinnan i fråga är enarmad. :laugh:

Måste säga att den där kvinnan verkar ha självdistans och humor vilket borde väga upp avsaknaden av en arm.
Underbar presentation :d

Diomedea exulans
2018-12-27, 20:20
Måste säga att den där kvinnan verkar ha självdistans och humor vilket borde väga upp avsaknaden av en arm.
Underbar presentation :d

Det fick mig att fundera lite: Gör avsaknaden av en arm att en kvinna blir mindre attraktiv? För mig är svaret nej, och jag ser mig ändå som ganska ytlig.

WHITEFOLKS
2018-12-27, 20:29
Det är ju en meme/skämt som gått på internet ett tag nu. Visserligen fortfarande ett tecken på humor men det är inte direkt egenskapat inte för att det måste vara det för att man ska få använda det.

Lafayette
2018-12-27, 20:36
Hon borde credda Lauren.

https://nyheter24.se/nyheter/internet/891368-lauren-20-en-arm-tinder-olycka-charm

Diomedea exulans
2018-12-27, 20:52
Men vad fan.

ÄR JAG DEN ENDA PÅ INTERNET SOM GÖR MINA EGNA SKÄMT!

[Mutter, mutter.] *grr27*

MaxTheMarketer
2018-12-27, 21:10
Det fick mig att fundera lite: Gör avsaknaden av en arm att en kvinna blir mindre attraktiv? För mig är svaret nej, och jag ser mig ändå som ganska ytlig.

Du får avgöra själv i vilken utsträckning du vill agera som blivande pojkvän och personlig assistent i samma veva! ;)

Angel
2018-12-28, 17:28
Är det så att alla snygga personer kommer först på Tinder?

Wain
2018-12-28, 17:59
Är det så att alla snygga personer kommer först på Tinder?

Snygga män iaf. De får höga "poäng" pga av likes från många kvinnor och matchar först med andra med höga poäng. De flestra kvinnor får automatiskt höga poäng då de flesta män tryker gilla på nästa alla kvinnor.

Diomedea exulans
2018-12-28, 18:02
Snygga män iaf. De får höga "poäng" pga av likes från många kvinnor och matchar först med andra med höga poäng. De flestra kvinnor får automatiskt höga poäng då de flesta män tryker gilla på nästa alla kvinnor.

Det är stor skillnad mellan kvinnorna också. Man märker att de vrålsnygga är först.

Tror inte alls att män högerswajpar allt, man har ju begränsat med likes om man inte betalar.

Angel
2018-12-28, 18:17
Snygga män iaf. De får höga "poäng" pga av likes från många kvinnor och matchar först med andra med höga poäng. De flestra kvinnor får automatiskt höga poäng då de flesta män tryker gilla på nästa alla kvinnor.

Misstänkte det.

Sparven från Minsk
2018-12-28, 20:01
Haha, jag såg nyss världens roligaste presentation på HP:



Kvinnan i fråga är enarmad. :laugh:

Den var bra :laugh:

Dejtade en gång en tjej med bara en hand. Var lite konstigt, fast det egentligen inte ska vara det.

Diomedea exulans
2018-12-28, 20:04
Den var bra :laugh:

Dejtade en gång en tjej med bara en hand. Var lite konstigt, fast det egentligen inte ska vara det.

Lust att dela med dig av någon intressant historia om det?
Typ nåt "en sån" inte klarar att göra i vardagen som man inte hade tänkt på, eventuellt något problem som denne hittat en finurlig lösning på?

Lafayette
2018-12-28, 20:47
”Jag är här för att träffa Mr Right”
”Jag är en jordnära tjej med skinn på näsan”

VEM skriver så!! Jo 9/10 tjejer på HP. Inte för att jag själv är intressant eller rolig men komigen. Har surfat in på HP igen och då är det obligatoriskt att börja gnälla.

Jag vill bara gifta mig med Imogen Poots, henne eller får det vara. Kommer inte känna någon skam om jag förblir singel resten av livet.

Diomedea exulans
2018-12-28, 21:09
”Jag är här för att träffa Mr Right”
”Jag är en jordnära tjej med skinn på näsan”

VEM skriver så!! Jo 9/10 tjejer på HP. Inte för att jag själv är intressant eller rolig men komigen. Har surfat in på HP igen och då är det obligatoriskt att börja gnälla.


Tjejer är de tråkigaste varelserna på jorden. Du får klicka runt i timmar innan du hittar en kreativ presentation på en dejtingsida.

Brasklapp: Killar kanske är lika tråkiga, det har jag ingen koll på.

Wain
2018-12-28, 21:15
Tjejer är de tråkigaste varelserna på jorden. Du får klicka runt i timmar innan du hittar en kreativ presentation på en dejtingsida.

Brasklapp: Killar kanske är lika tråkiga, det har jag ingen koll på.

Behövs ju uppenbarligen inte. Men vi kanske inte skall dra igång den diskussionen igen? *popcorn*

Angel
2018-12-28, 21:20
Jag skrev på min tider ”om du ser ut som g-easy, skriv gärna” varpå alla som skrivit till mig var tvugna att bildgoogla först.

wintersnowdrift
2018-12-28, 21:22
Jag tror att killar tror att de vill ha en rolig tjej, men när allt kommer till kritan är preferenser kring bröst och röv viktigare än humor. Typ så.

Lafayette
2018-12-28, 21:24
Nej!! Utseende är oviktigt när det kommer till relation. Så totalt ointressant. Då är det insidan som räknas, hur töntigt det än låter.

Lafayette
2018-12-28, 21:25
Jag skrev på min tider ”om du ser ut som g-easy, skriv gärna” varpå alla som skrivit till mig var tvugna att bildgoogla först.

Ingen känner till din rappar-snubbe. Jag var också tvungnen att googla. Han påminde mig lite om kirk avacedo.

Diomedea exulans
2018-12-28, 21:35
Jag tror att killar tror att de vill ha en rolig tjej, men när allt kommer till kritan är preferenser kring bröst och röv viktigare än humor. Typ så.

Stämmer på mig. Har de bröst och röv så behöver de bara vara trevliga, typ, medan personer som ser ut som Quasimodo inte klarar sig även om de är roliga som Bill Burr.

Om en tjej däremot ser ut som typ Annie Lööf blir hon ointressant om hon är tråkig och intressant om hon är rolig. Det är där i gränslandet humorn spelar roll.

Om man vill fånga det här kapet, alltså: http://www.kolozzeum.com/forum/image.php?u=64858&dateline=1521135210

Andra män, t ex Lafayette, lyder under andra regler.

Diomedea exulans
2018-12-28, 21:50
Ovanstående gjorde mig fundersam: Vad skulle jag göra om jag hittade en tiopoängare som var riktigt tråkig? Jag har aldrig varit med om det.

När jag tänker efter har jag nog aldrig fått ragg med en sjukt tråkig tjej överhuvudtaget. Det är extremt svårt att ragga upp såna. Gudarna ska veta att jag har försökt, men man kommer aldrig på något att prata om med dem, så det rinner alltid ut i sanden.

Jag gissar ändå att jag skulle tappa intresset för en sjukt tråkig tiopoängare ganska snabbt. Även min ytlighet har sina gränser.

Alexton
2018-12-28, 21:52
Jag tror att killar tror att de vill ha en rolig tjej, men när allt kommer till kritan är preferenser kring bröst och röv viktigare än humor. Typ så.

Vet inte det. De flesta verkar tro att de är roliga bara därför man kan skratta tillsammans men någon som verkligen har humor och är duktig slår ju undan ens ben rätt ofta.

Sen så vill man inte ha en soffpotatis heller så bröst och rumpa är nog mycket kvalite över kvantite, svårt att fejka en bra rumpa.

Wain
2018-12-28, 22:06
Ovanstående gjorde mig fundersam: Vad skulle jag göra om jag hittade en tiopoängare som var riktigt tråkig? Jag har aldrig varit med om det.

När jag tänker efter har jag nog aldrig fått ragg med en sjukt tråkig tjej överhuvudtaget. Det är extremt svårt att ragga upp såna. Gudarna ska veta att jag har försökt, men man kommer aldrig på något att prata om med dem, så det rinner alltid ut i sanden.

Jag gissar ändå att jag skulle tappa intresset för en sjukt tråkig tiopoängare ganska snabbt. Även min ytlighet har sina gränser.

Har aldrig lyckats få till en relation med en tråkig person. Hur gör man?
:confused:

Diomedea exulans
2018-12-28, 22:09
Har aldrig lyckats få till en relation med en tråkig person. Hur gör man?
:confused:

Säger ju att jag inte heller har det.

Inte jättetråkiga iallafall. Har lyckats få till det med ganska tråkiga, men de känner snabbt av att jag inte tycker de är så kul, sen dumpar de mig. Så jag fattar verkligen inte.

wintersnowdrift
2018-12-28, 22:31
Och jag tror fortfarande att ni tror att ni vill ha en rolig tjej, när det ni menar är att hon ska vara snygg och rolig. Dvs humor är säkert ett plus i kanten, men ni skulle inte ens märka om en tjej var sjukt rolig om ni inte först lagt märke till röven (eller valfritt annat attribut ni brukar gå igång på).

Sen nöjer sig nog många (de flesta?) snubbar med att tjejen skrattar åt hans skämt. Jag tror definitivt att fejkade skratt är vanligare än både fejkade bröst och fejkade orgasmer. Att en tjej skrattar åt en snubbes allra kassaste skämt skulle jag säga är ett säkert tecken på att hon är verkligt intresserad.

Diomedea exulans
2018-12-28, 22:34
Och jag tror fortfarande att ni tror att ni vill ha en rolig tjej, när det ni menar är att hon ska vara snygg och rolig. Dvs humor är säkert ett plus i kanten, men ni skulle inte ens märka om en tjej var sjukt rolig om ni inte först lagt märke till röven (eller valfritt annat attribut ni brukar gå igång på).

Sen nöjer sig nog många (de flesta?) snubbar med att tjejen skrattar åt hans skämt. Jag tror definitivt att fejkade skratt är vanligare än både fejkade bröst och fejkade orgasmer. Att en tjej skrattar åt en snubbes allra kassaste skämt skulle jag säga är ett säkert tecken på att hon är verkligt intresserad.

Säger jag emot dig?

wintersnowdrift
2018-12-28, 22:47
Säger jag emot dig?

Nä, men du försökte vara diplomatisk i att ”vissa killar är annorlunda”. Jag har kommit fram till, efter moget övervägande av just den möjligheten att nä, det är dom inte. Kvinnor bedöms i första hand alltid efter liggbarhet.

Lafayette
2018-12-28, 22:52
Jag har inga krav på att någon skulle vara rolig. Och så är du lite fördomsfull.

Diomedea exulans
2018-12-28, 23:00
Nä, men du försökte vara diplomatisk i att ”vissa killar är annorlunda”. Jag har kommit fram till, efter moget övervägande av just den möjligheten att nä, det är dom inte. Kvinnor bedöms i första hand alltid efter liggbarhet.

Aha!

Ja, jag tyckte det var dags att vara lite diplomatisk efter att ha fått lite skit över att ha dragit alla män över en kam och sagt att vi alla gillar stora bröst.

Jag vill för övrigt utveckla vad jag menar när jag pratar om värdet i att en tjej "är rolig". Jag menar inte att hon ska få mig att skratta. Jag menar att hon ska föra en intressant konversation. Eller, för att vara superkonkret: De saker hon säger ska ge mig lust att säga mer saker. Motsatsen är att säga saker som dödar konversationen.

Det handlar delvis om ämnesval, men ännu mer om hur man pratar.

Sen tror jag att rolighet blir viktigare ju längre tid man umgås med personen. Under första dygnet kan en kvinna garanterat komma undan enbart genom att vara snygg. För mig verkar det dock som att hon måste vara rolig/intressant för att jag ska känna för att hålla kontakten i längden. "Hej, vad gör du idag?" blir ett rätt tråkigt chatt-ämne efter ett tag.

Sen har jag visserligen aldrig haft något långt förhållande, så det är möjligt att ingen människa är vare sig snygg eller rolig för att jag ska kunna behålla intresset. Det vet jag inget om.

Vad gäller mina närmaste vänner och familjemedlemmar hörs vi av max någon gång i veckan, så med dem har jag inte det problemet. Det här med att den andra personen blir tråkig är bara ett problem i förhållanden, för där "måste" man ju prata varje dag.

Fan vad jag brer ut mig i ämnet, hade bett om ursäkt för wall of text om jag själv inte tyckt att allt jag skrev var så intressant.

Lafayette
2018-12-28, 23:03
Jag gillar dina Wall of texts. Bättre än mitt inlägg. Jag blev nästan lite stött av WS inlägg.:d

Diomedea exulans
2018-12-28, 23:09
Jag gillar dina Wall of texts. Bättre än mitt inlägg. Jag blev nästan lite stött av WS inlägg.:d

Tack.

WSD har en mycket mäktig hjärna, och det hon säger stämmer in på mig, så det tar emot för mig att med bestämdhet argumentera emot henne. Men å andra sidan, säger du att "så här känner jag" så verkar det dumt att påstå "nej, det gör du inte", för du själv torde väl veta bäst på den punkten.

wintersnowdrift
2018-12-28, 23:13
Aha!

Ja, jag tyckte det var dags att vara lite diplomatisk efter att ha fått lite skit över att ha dragit alla män över en kam och sagt att vi alla gillar stora bröst.

Jag vill för övrigt utveckla vad jag menar när jag pratar om värdet i att en tjej "är rolig". Jag menar inte att hon ska få mig att skratta. Jag menar att hon ska föra en intressant konversation. Eller, för att vara superkonkret: De saker hon säger ska ge mig lust att säga mer saker. Motsatsen är att säga saker som dödar konversationen.

Det handlar delvis om ämnesval, men ännu mer om hur man pratar.

Sen tror jag att rolighet blir viktigare ju längre tid man umgås med personen. Under första dygnet kan en kvinna garanterat komma undan enbart genom att vara snygg. För mig verkar det dock som att hon måste vara rolig/intressant för att jag ska känna för att hålla kontakten i längden. "Hej, vad gör du idag?" blir ett rätt tråkigt chatt-ämne efter ett tag.

Sen har jag visserligen aldrig haft något långt förhållande, så det är möjligt att ingen människa är vare sig snygg eller rolig för att jag ska kunna behålla intresset. Det vet jag inget om.

Vad gäller mina närmaste vänner och familjemedlemmar hörs vi av max någon gång i veckan, så med dem har jag inte det problemet. Det här med att den andra personen blir tråkig är bara ett problem i förhållanden, för där "måste" man ju prata varje dag.

Fan vad jag brer ut mig i ämnet, hade bett om ursäkt för wall of text om jag själv inte tyckt att allt jag skrev var så intressant.

Det är förvisso inte som att man är så jäkla rolig och intressant en vanlig tisdagkväll när barnet är övertrött, hemmet ett bombnedslag, ingen orkar ta tag i middagen och jobbdagen har varit svinstressig, men i princip håller jag med om att man måste kunna föra en konversation framåt. Efter liggbarhetsbedömningen är det ju där man tar vid. Humor är en jättebra ingrediens i ett samtal, plus en intelligensmätare. Jag skulle inte kunna vara utan det, men jag är ju kvinna.

wintersnowdrift
2018-12-28, 23:19
Jag gillar dina Wall of texts. Bättre än mitt inlägg. Jag blev nästan lite stött av WS inlägg.:d

Inte menat att dissa dina känslor :) Klart att insidan spelar roll, men när du tindrar runt och hoppas att nästa högerswajp ska vara den där roliga, snälla tjejen som klaffar med din persona så är jag helt säker på att du också vill att hennes yttre ska tilltala dig.

Diomedea exulans
2018-12-28, 23:24
Det är förvisso inte som att man är så jäkla rolig och intressant en vanlig tisdagkväll när barnet är övertrött, hemmet ett bombnedslag, ingen orkar ta tag i middagen och jobbdagen har varit svinstressig, men i princip håller jag med om att man måste kunna föra en konversation framåt. Efter liggbarhetsbedömningen är det ju där man tar vid. Humor är en jättebra ingrediens i ett samtal, plus en intelligensmätare. Jag skulle inte kunna vara utan det, men jag är ju kvinna.

Jag håller med dig i allt och jag är ärligt talat lite orolig inför hur mitt förmodade hypotetiska nästa förhållande ska överleva den ofrånkomliga vardagstristessen.

Jag vill tillägga att det finns andra teknikaliteter som spelar in. En tjej jag träffade ett tag var det bästa sedan skivat bröd, förutom att hon var helt värdelös på att kyssas. Att hångla är verkligen inte raketforskning, så det krävs nästan skicklighet i att vara dålig på det, men hon lyckade. En sådan tråkig teknikalitet är nog fasen en dealbreaker för mig (om inte vi har så otroligt bra kontakt att vi känner oss bekväma med att säga "du kysser dåligt, låt mig förklara hur man gör" till varandra).

WHITEFOLKS
2018-12-28, 23:31
Jag skulle lätt ta 10/10 "rolig att umgås med" och 5/10 utseende över det omvända. Jag prioriterar utseende väldigt lågt.

MaxTheMarketer
2018-12-29, 00:22
Det är klart som sjutton att män väljer snygga tjejer framför fula när det gäller liggbarhet. Många män inbillar sig däremot att samma snygga tjej kommer att vara lika "snygg" i ett förhållande alla år framöver men när de väl har vant sig så kommer de att ångra sig att de inte valde en kvinna som har mer än bara ett snyggt tillfälligt skal.

Crillos
2018-12-29, 01:14
Och jag tror fortfarande att ni tror att ni vill ha en rolig tjej, när det ni menar är att hon ska vara snygg och rolig. Dvs humor är säkert ett plus i kanten, men ni skulle inte ens märka om en tjej var sjukt rolig om ni inte först lagt märke till röven (eller valfritt annat attribut ni brukar gå igång på).

Sen nöjer sig nog många (de flesta?) snubbar med att tjejen skrattar åt hans skämt. Jag tror definitivt att fejkade skratt är vanligare än både fejkade bröst och fejkade orgasmer. Att en tjej skrattar åt en snubbes allra kassaste skämt skulle jag säga är ett säkert tecken på att hon är verkligt intresserad.

Appropå detta med att tjejer skrattar åt dåliga skämt om de är intresserade har jag märkt av, speciellt vid ett tillfälle med en tjej jag uppfattade som desperat efter ett förhållande. Hon gjorde det hela tiden i princip.

MEN nu till kruxet, hon uppfattade mig som ful(jag är ful) så min fråga till dig i egenskap av kvinna.

Hon vill inte ligga på första dejten. Därav blev jag kränkt och arg, och hon också på något snedvridet sätt(hon hade ju säkerligen legat runt mycket förut så varför inte med mig nu på första dejten om hon var så intresserad resonerade jag? Varför skulle hon bli arg för det? Tror hon jag är dum? Att hon är någon slags prinsessa? Att jag skulle uppvakta en h*ra s.a.s lite starkt uttryckt?). Och där tog det slut. Hur många dejter hade det tagit tror du innan legat med mig? Eller hade jag behövt vänta ända på ett ett officiellt förhållande inletts?

Och skulle man inte kunna säga att ansvaret låg på henne att sära på benen, om hon nu var så intresserad, så att det möjligen skulle blivit något? Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte.

Lite bakgrundsinfo: Hon var WT(en tatuering på armen och arbetade som uska) och hade troligen legat runt en hel del som sagt, blivit uttnyttjad gissar jag på, varit ute mycket i krogsvängen. Nu dock som sagt desperat efter något riktigt p.g.a den biologiska klockan. Och jag verkade intressant för henne.

Vem oss gjorde fel här? Jag som var lite svinaktigt på att ligga redan på första dejten(jag tycker det var ett rimligt krav från min sida att hon skulle göra det), eller hon som nekade och förstörde alla möjliga framsteg?

Denna fråga har plågat mig i åratal. Tacksam för svar:)

WHITEFOLKS
2018-12-29, 01:20
Appropå detta med att tjejer skrattar åt dåliga skämt om de är intresserade har jag märkt av, speciellt vid ett tillfälle med en tjej jag uppfattade som desperat efter ett förhållande. Hon gjorde det hela tiden i princip.

MEN nu till kruxet, hon uppfattade mig som ful(jag är ful) så min fråga till dig i egenskap av kvinna.

Hon vill inte ligga på första dejten. Därav blev jag kränkt och arg, och hon också på något snedvridet sätt(hon hade ju säkerligen legat runt mycket förut så varför inte med mig nu på första dejten om hon var så intresserad resonerade jag? Varför skulle hon bli arg för det? Tror hon jag är dum? Att hon är någon slags prinsessa? Att jag skulle uppvakta en h*ra s.a.s lite starkt uttryckt?). Och där tog det slut. Hur många dejter hade det tagit tror du innan legat med mig? Eller hade jag behövt vänta ända på ett ett officiellt förhållande inletts?

Och skulle man inte kunna säga att ansvaret låg på henne att sära på benen, om hon nu var så intresserad, så att det möjligen skulle blivit något? Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte.

Lite bakgrundsinfo: Hon var WT(en tatuering på armen och arbetade som uska) och hade troligen legat runt en hel del som sagt, blivit uttnyttjad gissar jag på, varit ute mycket i krogsvängen. Nu dock som sagt desperat efter något riktigt p.g.a den biologiska klockan. Och jag verkade intressant för henne.

Vem oss gjorde fel här? Jag som var lite svinaktigt på att ligga redan på första dejten(jag tycker det var ett rimligt krav från min sida att hon skulle göra det), eller hon som nekade och förstörde alla möjliga framsteg?

Denna fråga har plågat mig i åratal. Tacksam för svar:)

Man ligger med den man vill ligga med oavsett framtida förhållande eller inte. Hon har ingen skyldighet att ligga med dig någonsin och du har ingen skyldighet att ligga med henne eller bli ihop med henne. Så du gör "fel" om du förväntar dig att hon ska vara skyldig dig någopt.

Crillos
2018-12-29, 01:54
Man ligger med den man vill ligga med oavsett framtida förhållande eller inte. Hon har ingen skyldighet att ligga med dig någonsin och du har ingen skyldighet att ligga med henne eller bli ihop med henne. Så du gör "fel" om du förväntar dig att hon ska vara skyldig dig någopt.

Tack för svaret :) Men jag vill veta den kvinnliga versionen. Hade hon legat med mig på första dejten hade jag mycket möjligt kunnat gå vidare med ett förhållande. Men den bekräftelsen fick jag inte.

Enligt mitt sätt att tänka var det hon gjorde mot mig riktigt svinigt. Hon kränkte och nedvärderade mig något oerhört. Så pass att jag fick psykiska problem efteråt.

Hon skulle ha gjort ett kap med mig. För jag tror ingen kille av rang hade inlett något med henne. En "trasig" tjej, en WT, ett luder.

Crillos
2018-12-29, 01:56
Tack för svaret :) Men jag vill veta den kvinnliga versionen. Hade hon legat med mig på första dejten hade jag mycket möjligt kunnat gå vidare med ett förhållande. Men den bekräftelsen fick jag inte.

Enligt mitt sätt att tänka var det hon gjorde mot mig riktigt svinigt. Hon kränkte och nedvärderade mig något oerhört. Så pass att jag fick psykiska problem efteråt.

Hon skulle ha gjort ett kap med mig. För jag tror ingen kille av rang hade inlett något med henne. En "trasig" tjej, en WT, ett luder.

Edit: Hon var kvar i åratal på dejtingsida efteråt så det bekräftar lite av vad jag tror. Men det kanske ordnade sig för henne till slut? Eller inte...så springer hon på krogen fortfarande och blir påsatt likt en prostituterad.

rooz
2018-12-29, 05:41
Hon verkar ju tagit ett korrekt beslut, vem fan vill ha ett manligt luder med låg självkänsla.

MaxTheMarketer
2018-12-29, 06:01
Crillos: nu är jag ej förvisso kvinna så jag gör inga anspråk på att min tolkning representerar kvinnors tolkning av det hela.

Jag tolkar det hela som att du troligen kommunicerade att, "du var primärt ute efter bara att ligga" och möjligen triggade du hennes "ASD" (anti-slut defense) vilket bygger på en viktig skillnad mellan män å kvinnor, trots att det är 2018:

Kvinnor skippar hellre lätt sex om de tolkar att de skulle kunna få dåligt rykte av det även om det hela är irrationellt och även om du försöker "logiskt övertala henne" att du inte kmr säga något. Hellre det irrationella säkra för det irrationella osäkra s.a.s.

Det måste kommuniceras indirekt, inte direkt med simpla ord eftersom ljuga är lätt, men att visa förståelse indirekt är svårare och därmed mer äkta och pålitligt. Troligen hade det gått bättre för er båda om du skämtsamt sagt flera gånger, "vi kmr inte ligga bara så du vet." Förresten sa hon något liknande under er "dejt"?

I sådana fall så ville hon ligga ironiskt nog för hon hade tänkt på sex men fick "skuldkänslor" att hon kände sådana känslor så "tidigt i relationen med dig" att hon ville visa att hon "minsann inte är en sån tjej" och därmed kanske sa något i samma stil.

Btw, om hon är ett sådant bottenskrap, varför i HELVETE vill du inleda något seriöst med henne? :) Kmr garanterat sluta med att antingen maffian eller hon dödar dig (matförgiftning är vanligt sätt för kvinnor att lönnmörda sina män på). Gott Nytt År! :D

Donner
2018-12-29, 08:05
Appropå detta med att tjejer skrattar åt dåliga skämt om de är intresserade har jag märkt av, speciellt vid ett tillfälle med en tjej jag uppfattade som desperat efter ett förhållande. Hon gjorde det hela tiden i princip.

MEN nu till kruxet, hon uppfattade mig som ful(jag är ful) så min fråga till dig i egenskap av kvinna.

Hon vill inte ligga på första dejten. Därav blev jag kränkt och arg, och hon också på något snedvridet sätt(hon hade ju säkerligen legat runt mycket förut så varför inte med mig nu på första dejten om hon var så intresserad resonerade jag? Varför skulle hon bli arg för det? Tror hon jag är dum? Att hon är någon slags prinsessa? Att jag skulle uppvakta en h*ra s.a.s lite starkt uttryckt?). Och där tog det slut. Hur många dejter hade det tagit tror du innan legat med mig? Eller hade jag behövt vänta ända på ett ett officiellt förhållande inletts?

Och skulle man inte kunna säga att ansvaret låg på henne att sära på benen, om hon nu var så intresserad, så att det möjligen skulle blivit något? Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte.

Lite bakgrundsinfo: Hon var WT(en tatuering på armen och arbetade som uska) och hade troligen legat runt en hel del som sagt, blivit uttnyttjad gissar jag på, varit ute mycket i krogsvängen. Nu dock som sagt desperat efter något riktigt p.g.a den biologiska klockan. Och jag verkade intressant för henne.

Vem oss gjorde fel här? Jag som var lite svinaktigt på att ligga redan på första dejten(jag tycker det var ett rimligt krav från min sida att hon skulle göra det), eller hon som nekade och förstörde alla möjliga framsteg?

Denna fråga har plågat mig i åratal. Tacksam för svar:)


Oj, med tanke på vilken bild du verkar ha av kvinnor, attributen du sätter på dom och vad du förväntar dig är det nog bra om du håller dig långt bort från dom tills dess att du mognat / ändrat värderingar.

wintersnowdrift
2018-12-29, 08:35
Appropå detta med att tjejer skrattar åt dåliga skämt om de är intresserade har jag märkt av, speciellt vid ett tillfälle med en tjej jag uppfattade som desperat efter ett förhållande. Hon gjorde det hela tiden i princip.

MEN nu till kruxet, hon uppfattade mig som ful(jag är ful) så min fråga till dig i egenskap av kvinna.

Hon vill inte ligga på första dejten. Därav blev jag kränkt och arg, och hon också på något snedvridet sätt(hon hade ju säkerligen legat runt mycket förut så varför inte med mig nu på första dejten om hon var så intresserad resonerade jag? Varför skulle hon bli arg för det? Tror hon jag är dum? Att hon är någon slags prinsessa? Att jag skulle uppvakta en h*ra s.a.s lite starkt uttryckt?). Och där tog det slut. Hur många dejter hade det tagit tror du innan legat med mig? Eller hade jag behövt vänta ända på ett ett officiellt förhållande inletts?

Och skulle man inte kunna säga att ansvaret låg på henne att sära på benen, om hon nu var så intresserad, så att det möjligen skulle blivit något? Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte.

Lite bakgrundsinfo: Hon var WT(en tatuering på armen och arbetade som uska) och hade troligen legat runt en hel del som sagt, blivit uttnyttjad gissar jag på, varit ute mycket i krogsvängen. Nu dock som sagt desperat efter något riktigt p.g.a den biologiska klockan. Och jag verkade intressant för henne.

Vem oss gjorde fel här? Jag som var lite svinaktigt på att ligga redan på första dejten(jag tycker det var ett rimligt krav från min sida att hon skulle göra det), eller hon som nekade och förstörde alla möjliga framsteg?

Denna fråga har plågat mig i åratal. Tacksam för svar:)

Hon verkar ha bra känsla för när det är läge att dra sig ur för att slippa snubbar med vidrig kvinnosyn. Kudos till henne.

Angel
2018-12-29, 10:23
Du gjorde väl henne inte sugen på att ligga helt enkelt.

Fordon
2018-12-29, 10:58
Appropå detta med att tjejer skrattar åt dåliga skämt om de är intresserade har jag märkt av, speciellt vid ett tillfälle med en tjej jag uppfattade som desperat efter ett förhållande. Hon gjorde det hela tiden i princip.

MEN nu till kruxet, hon uppfattade mig som ful(jag är ful) så min fråga till dig i egenskap av kvinna.

Hon vill inte ligga på första dejten. Därav blev jag kränkt och arg, och hon också på något snedvridet sätt(hon hade ju säkerligen legat runt mycket förut så varför inte med mig nu på första dejten om hon var så intresserad resonerade jag? Varför skulle hon bli arg för det? Tror hon jag är dum? Att hon är någon slags prinsessa? Att jag skulle uppvakta en h*ra s.a.s lite starkt uttryckt?). Och där tog det slut. Hur många dejter hade det tagit tror du innan legat med mig? Eller hade jag behövt vänta ända på ett ett officiellt förhållande inletts?

Och skulle man inte kunna säga att ansvaret låg på henne att sära på benen, om hon nu var så intresserad, så att det möjligen skulle blivit något? Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte.

Lite bakgrundsinfo: Hon var WT(en tatuering på armen och arbetade som uska) och hade troligen legat runt en hel del som sagt, blivit uttnyttjad gissar jag på, varit ute mycket i krogsvängen. Nu dock som sagt desperat efter något riktigt p.g.a den biologiska klockan. Och jag verkade intressant för henne.

Vem oss gjorde fel här? Jag som var lite svinaktigt på att ligga redan på första dejten(jag tycker det var ett rimligt krav från min sida att hon skulle göra det), eller hon som nekade och förstörde alla möjliga framsteg?

Denna fråga har plågat mig i åratal. Tacksam för svar:)

Du har en helt fucked up syn på kvinnor som inte är till din fördel. Du är i mina ögon verkligen inte värd att träffa någon förrän du har ändrat uppfattning. Testa att innerligt respektera andra. Stort plus till henne som nobbade dig.

Diomedea exulans
2018-12-29, 11:48
Du gjorde väl henne inte sugen på att ligga helt enkelt.

+1. De där semesterraggen, KK:na, krograggen, sommarflörtarna osv gjorde någonting som inte du gjorde. Det finns ingen tjej som "ligger med alla", även tjejer som synbarligen "ligger runt" ligger bara med såna som kåtar upp dem. Om man skulle göra någon seriös statistisk undersökning skulle man säkert finna att även tjejerna som ligger runt mest enbart vill ligga med en minoritet av alla män de träffar. För att uttrycka det med dina egna ord: Även h*ror måste man uppvakta.

Angående att hon skrattade åt dina dåliga skämt så var det inget solklart tecken på att hon ville ligga. Hon kanske på riktigt tyckte att de var roliga skämt. Eller så kanske hon tyckte synd om dig. Hon kanske till och med var rädd för att du skulle bli sur om hon inte skrattade.

En annan grej som spelar in: Vissa kvinnor ser det som ett tecken på att en relation har potential att bli seriös om man väntar med sex ett tag. Dvs, det tolkar det som att om man ligger på första dejten, då vill inte den andra ha något seriöst. Personligen tycker jag att det är ett ologiskt tankesätt, men det finns. Så det är fullt möjligt att det är därför hon inte ville ligga. Hon kanske tänkte "jag är trött på snabba ligg, nu ska jag ge seriösa en chans".

Sen förstår jag inte varför du tappar intresset bara för att hon inte vill ligga på första dejten?

Crillos
2018-12-29, 12:21
Hon verkar ha bra känsla för när det är läge att dra sig ur för att slippa snubbar med vidrig kvinnosyn. Kudos till henne.

Var det allt? Jag hade önskat ett mer uttömmande svar än så. Det där blev jag verkligen besviken av. Jag tycker mig inte ha någon dålig kvinnosyn, jag är för feminism och allt vad det innebär. Kvinnor ska få ligga runt så mycket de vill o.s.v o.s.v... Kan inte ta till mig något av det där. Du får gärna försöka lyfta dig över det där och ge mig mer användbart svar. Jag tror du blev lite butthurt i egenskap av att vara kvinna.

+1. De där semesterraggen, KK:na, krograggen, sommarflörtarna osv gjorde någonting som inte du gjorde. Det finns ingen tjej som "ligger med alla", även tjejer som synbarligen "ligger runt" ligger bara med såna som kåtar upp dem. Om man skulle göra någon seriös statistisk undersökning skulle man säkert finna att även tjejerna som ligger runt mest enbart vill ligga med en minoritet av alla män de träffar. För att uttrycka det med dina egna ord: Även h*ror måste man uppvakta.

Angående att hon skrattade åt dina dåliga skämt så var det inget solklart tecken på att hon ville ligga. Hon kanske på riktigt tyckte att de var roliga skämt. Eller så kanske hon tyckte synd om dig. Hon kanske till och med var rädd för att du skulle bli sur om hon inte skrattade.

En annan grej som spelar in: Vissa kvinnor ser det som ett tecken på att en relation har potential att bli seriös om man väntar med sex ett tag. Dvs, det tolkar det som att om man ligger på första dejten, då vill inte den andra ha något seriöst. Personligen tycker jag att det är ett ologiskt tankesätt, men det finns. Så det är fullt möjligt att det är därför hon inte ville ligga. Hon kanske tänkte "jag är trött på snabba ligg, nu ska jag ge seriösa en chans".

Sen förstår jag inte varför du tappar intresset bara för att hon inte vill ligga på första dejten?

Det är mycket möjligt. Men som kvinnan jag citerade över precis sa; att kvinnan skrattar åt dåliga skämt är ett ganska starkt tecken på ett intresse. Och dejten gick bra ända tills jag gjorde det tydligt att jag vill ligga. Då blev den en ilsken reaktion från hennnes sida.

Och från min sida också. Varför? För att jag har så svårt för den här dubbelstandarden. Det hade inte kostat henne mycket att sära på benen och låta mig få jucka lite. Det hade ju blivit hur trevligt hur som helst. Love at first sight.

Men jag tror det var så här: hon ansåg att hon var för snygg för mig, så även med allt sexuellt vidrigt hon hade i bagaget skulle jag ändå bli tvungen att uppvakta henne.

Och jag i min tur ansåg mig vara för fin för en WT-tjej. I mitt sätt tänka borde hon särat på benen som gjort så lättvindigt många gånger förut för en chans på en "bra" kille som mig. En "seriös" kille.

Men när det kommer till slutändan var det ändå hennes fel anser jag, att det inte blev något. Och jag tror mig inte vara ensam om en sån här upplevelse. Det är ingen hemlighet längre att vissa tjejer ligger runt som fan innan de tänker stadga sig. Och vilken man kan då tänka sig att gå på dejt efter dejt innan det ska liggas med en sån kvinna?. Ingen man av någorlunda självrespekt i alla fall, tror jag. Så är deras livsplan. Jag, m.fl män köper det helt enkelt inte.

Det kommer skära sig mellan dessa typer av kvinnor och de "seriösa" männen de dejtar då den biologiska klockan nästan stannat och livmodern torkat ut.

Diomedea exulans
2018-12-29, 12:33
Det är mycket möjligt. Men som kvinnan jag citerade över precis sa; att kvinnan skrattar åt dåliga skämt är ett ganska starkt tecken på ett intresse.Men det är inte ett helt säkert tecken. Jag drog några andra tänkbara orsaker. Och även om hon ville ligga först så kan ju sånt plötsligt ändra sig och från ett ögonblick till ett annat så kan hon ha blivit avtänd.

Och dejten gick bra ända tills jag gjorde det tydligt att jag vill ligga. Då blev den en ilsken reaktion från hennnes sida.Ja, så kan det gå. Att vara "för på" är ofta avtändande för kvinnor. Been there, done that.

Och från min sida också. Varför? För att jag har så svårt för den här dubbelstandarden. Det hade inte kostat henne mycket att sära på benen och låta mig få jucka lite. Det hade ju blivit hur trevligt hur som helst. Love at first sight.Det hade kostat henne att ha sex fastän hon inte känner för att ha sex, vilket de flesta upplever som fruktansvärt (det är ju därför våldtäkt är ett så hemskt brott).

Men jag tror det var så här: hon ansåg att hon var för snygg för mig, så även med allt sexuellt vidrigt hon hade i bagaget skulle jag ändå bli tvungen att uppvakta henne.Nyss påstod du att du var för sexuell frigörelse, men nu är hennes sexuella bagage "vidrigt"?

Och jag i min tur ansåg mig vara för fin för en WT-tjej. I mitt sätt tänka borde hon särat på benen som gjort så lättvindigt många gånger förut för en chans på en "bra" kille som mig. En "seriös" kille.Återigen, hon särade inte på benen eftersom hon inte blev kåt, oavsett hur seriös eller bra du var. Men du var väl inte seriös, sa du, eftersom du ansåg dig vara för fin för henne?

Aryt
2018-12-29, 13:42
..
Jag tycker mig inte ha någon dålig kvinnosyn, jag är för feminism och allt vad det innebär. Kvinnor ska få ligga runt så mycket de vill o.s.v o.s.v... Kan inte ta till mig något av det där.
..
Men jag tror det var så här: hon ansåg att hon var för snygg för mig, så även med allt sexuellt vidrigt hon hade i bagaget skulle jag ändå bli tvungen att uppvakta henne.

Och jag i min tur ansåg mig vara för fin för en WT-tjej. I mitt sätt tänka borde hon särat på benen som gjort så lättvindigt många gånger förut för en chans på en "bra" kille som mig. En "seriös" kille.

..Det är ingen hemlighet längre att vissa tjejer ligger runt som fan innan de tänker stadga sig. Och vilken man kan då tänka sig att gå på dejt efter dejt innan det ska liggas med en sån kvinna?. ..

Det kommer skära sig mellan dessa typer av kvinnor och de "seriösa" männen de dejtar då den biologiska klockan nästan stannat och livmodern torkat ut.

hmm
Virtanengrenen av feminism?


Återigen, hon särade inte på benen eftersom hon inte blev kåt, oavsett hur seriös eller bra du var. Men du var väl inte seriös, sa du, eftersom du ansåg dig vara för fin för henne?

Tror nog att en kvinna kan ha tillräcklig impulskontroll för att både bli upphetsad och avstå från könssamgänge.

Diomedea exulans
2018-12-29, 13:45
Tror nog att en kvinna kan ha tillräcklig impulskontroll för att både bli upphetsad och avstå från könssamgänge.

Ja, det är också en möjlighet. Rätt onödig grej att göra, men som sagt, vissa tror ju att "ha sex på första dejten" = "det blir inget seriöst".

Angel
2018-12-29, 13:54
Fast om man är på en dejt med någon man träffar för första gången så är man väl ändå såpass artig att man småskrattar lite åt den personens försök till skämt även om de är tråkiga?

Wain
2018-12-29, 14:08
Jag tycker mig inte ha någon dålig kvinnosyn, jag är för feminism och allt vad det innebär.

Klart psykopatiska drag.

delta_mats
2018-12-29, 18:34
Klart psykopatiska drag.

Snarare lågbegåvade drag.

Blomkål
2018-12-29, 23:01
Appropå detta med att tjejer skrattar åt dåliga skämt om de är intresserade har jag märkt av, speciellt vid ett tillfälle med en tjej jag uppfattade som desperat efter ett förhållande. Hon gjorde det hela tiden i princip.

MEN nu till kruxet, hon uppfattade mig som ful(jag är ful) så min fråga till dig i egenskap av kvinna.

Hon vill inte ligga på första dejten. Därav blev jag kränkt och arg, och hon också på något snedvridet sätt(hon hade ju säkerligen legat runt mycket förut så varför inte med mig nu på första dejten om hon var så intresserad resonerade jag? Varför skulle hon bli arg för det? Tror hon jag är dum? Att hon är någon slags prinsessa? Att jag skulle uppvakta en h*ra s.a.s lite starkt uttryckt?). Och där tog det slut. Hur många dejter hade det tagit tror du innan legat med mig? Eller hade jag behövt vänta ända på ett ett officiellt förhållande inletts?

Och skulle man inte kunna säga att ansvaret låg på henne att sära på benen, om hon nu var så intresserad, så att det möjligen skulle blivit något? Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte.

Lite bakgrundsinfo: Hon var WT(en tatuering på armen och arbetade som uska) och hade troligen legat runt en hel del som sagt, blivit uttnyttjad gissar jag på, varit ute mycket i krogsvängen. Nu dock som sagt desperat efter något riktigt p.g.a den biologiska klockan. Och jag verkade intressant för henne.

Vem oss gjorde fel här? Jag som var lite svinaktigt på att ligga redan på första dejten(jag tycker det var ett rimligt krav från min sida att hon skulle göra det), eller hon som nekade och förstörde alla möjliga framsteg?

Denna fråga har plågat mig i åratal. Tacksam för svar:)

Inte en jävel har någon skyldighet att ligga med dig. Det är något man förtjänar på exakt samma sätt som man förtjänar vänskap, kärlek och hat.

FoolsGold
2018-12-30, 10:47
Appropå detta med att tjejer skrattar åt dåliga skämt om de är intresserade har jag märkt av, speciellt vid ett tillfälle med en tjej jag uppfattade som desperat efter ett förhållande. Hon gjorde det hela tiden i princip.

MEN nu till kruxet, hon uppfattade mig som ful(jag är ful) så min fråga till dig i egenskap av kvinna.

Hon vill inte ligga på första dejten. Därav blev jag kränkt och arg, och hon också på något snedvridet sätt(hon hade ju säkerligen legat runt mycket förut så varför inte med mig nu på första dejten om hon var så intresserad resonerade jag? Varför skulle hon bli arg för det? Tror hon jag är dum? Att hon är någon slags prinsessa? Att jag skulle uppvakta en h*ra s.a.s lite starkt uttryckt?). Och där tog det slut. Hur många dejter hade det tagit tror du innan legat med mig? Eller hade jag behövt vänta ända på ett ett officiellt förhållande inletts?

Och skulle man inte kunna säga att ansvaret låg på henne att sära på benen, om hon nu var så intresserad, så att det möjligen skulle blivit något? Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte.

Lite bakgrundsinfo: Hon var WT(en tatuering på armen och arbetade som uska) och hade troligen legat runt en hel del som sagt, blivit uttnyttjad gissar jag på, varit ute mycket i krogsvängen. Nu dock som sagt desperat efter något riktigt p.g.a den biologiska klockan. Och jag verkade intressant för henne.

Vem oss gjorde fel här? Jag som var lite svinaktigt på att ligga redan på första dejten(jag tycker det var ett rimligt krav från min sida att hon skulle göra det), eller hon som nekade och förstörde alla möjliga framsteg?

Denna fråga har plågat mig i åratal. Tacksam för svar:)

Du påminner misstänkt mycket om den tidigare bannade användaren EyeOfTiger som postade följande inlägg:


Jaa...men kan en kvinna förstå hur det känns för mig eller andra män i min situation?

Tänk Kalle 29 år, utbildad Civilingenjör som nyss skaffat ett riktigt schysst eget boende, bil, jobb, tränat ihjäl sig..ägnat timtal med läsning om PuA..verkligen gjort ALLT inte blir så glad när han inte också får ligga efter att ha kämpat sig till en fika-dejt genom en dejtingsida. Kan en kvinna tänka sig hur det känns?


Jag själv stör mig något otroligt på detta.

Speciellt när det kommer till sex, för hur kommer det sig att det är väldigt lätt hänt att det blir sex efter sena utekvällar med en totalt främmande människa men så förbannat otänkbart på en första dejt med en potentiell make om det nu uppstår ömsesidigt intresse?

Snälla hjälp mig att förstå den kvinnliga logiken.



Jaja charm=snygg.

Inte lätt när man är ful och får låg status med allt vad det innebär. Att kompensera med alla ovannämnda saker hjälper inte heller.

Men jag har iaf tagit ställning. Tänker inte spela med på det. Då är jag hellre singel. Och jag inbillar mig att jag på något sätt ger tillbaka lite..för jag är en man mindre på 'provider' marknaden. Låt kvinnorna ligga med sina 'lovers' då och ha det så kul. Min sperma och omtanke för barn/familjebildning får de aldrig.


För mig är det inte märkligt. Det är väldigt 'orättvist' tycker jag. Kan bara inte förstå det. Och som sagt kommer jag aldrig någonsin finna mig i det.

..vilket är lite lustigt..för jag minns det så väl..en dejt jag träffade där allting verkligen klickade på alla sätt. Då gick jag for the kill så att säga men fick nobben. Det gjorde mig absolut rasande och kvinnan också konstigt nog? Och till råga på allt..hon skulle utomlands på semester precis efter. Undra vad hon gjorde där?

Skulle jag ha vikt mig, underkastat mig, gått på typ 2-3 dejter till innan? Då hade det säkert blivit något. Men varför ska jag alltid vika mig för en kvinnas vilja?

Jag dig samma svar som jag gav EyeOfTiger:

"Din bild av verkligheten verkar helt förvrängd. Det verkar som att du ser det en kamp kring att få ligga istället för att se verkligheten som den är: Två personer träffas och båda är fria att välja om de vill fortsätta träffas, ha sex eller inte osv. Självklart är valet beroende av utseende, personlighet, social status etc. men att förutsätta att parametrar x,y,z SKA resultera i ett visst utfall är bissarrt. Ingen är skyldig dig någonting. Om det blir en match så händer det och blir det inte en match så händer det inte. Svårare än så är det inte. Att män och kvinnor generellt sett har olika inställning till sex är också bara en del av hur saker är. Accept and deal with it."

"Vad fan? Du gick alltså på en dejt, du tyckte allt gick bra och försökte då med närmanden. När du inte fick grönt ljus så blev du rasande? Det är ju helt sjukt. Läs det du skriver här och tänk noga över ditt beteende."

I tillägg råder jag dig starkt att ta kontakt med en psykolog (ej ironi) så att du kan få perspektiv på dina tankar och ditt agerande.

wintersnowdrift
2018-12-30, 15:43
Ändå uppfriskande att en åsikt (dvs att kvinnor som ligger runt är luder som minsann borde sära på benen eftersom hon gjort det så många gånger förut) som för inte allt för länge sedan passerade rätt obemärkt på Kolozzeum som en helt normal ståndpunkt nu möter massiv kritik. Nästan så man blir lite fuktig i ögat. You go guyz.

Diomedea exulans
2018-12-30, 15:45
Ändå uppfriskande att en åsikt (dvs att kvinnor som ligger runt är luder som minsann borde sära på benen eftersom hon gjort det så många gånger förut) som för inte allt för länge sedan passerade rätt obemärkt på Kolozzeum som en helt normal ståndpunkt nu möter massiv kritik. Nästan så man blir lite fuktig i ögat. You go guyz.

Har du tänkt på en annan grej? Numera rynkas det på ögonbrynen att använda "gay/bög" som skällsord på såna här forum. För tio år sedan när jag började hänga på såna så var det legio att bög = dåligt, man uppfattades rentav som skum om man ifrågasatte det.

wintersnowdrift
2018-12-30, 15:48
Har du tänkt på en annan grej? Numera rynkas det på ögonbrynen att använda "gay/bög" som skällsord på såna här forum. För tio år sedan när jag började hänga på såna så var det legio att bög = dåligt, man uppfattades rentav som skum om man ifrågasatte det.

Inte ens Kolozzeum har undgått PK-fieringen *hug*

Diomedea exulans
2018-12-30, 15:52
Inte ens Kolozzeum har undgått PK-fieringen *hug*

Minns en gång när jag var typ 24 och funderade på att starta en tråd där jag beklagade mig över att bög användes som skällsord. Jag vågade aldrig.

Aryt
2018-12-30, 16:58
Ändå uppfriskande att en åsikt (dvs att kvinnor som ligger runt är luder som minsann borde sära på benen eftersom hon gjort det så många gånger förut) som för inte allt för länge sedan passerade rätt obemärkt på Kolozzeum som en helt normal ståndpunkt nu möter massiv kritik. Nästan så man blir lite fuktig i ögat. You go guyz.

Det var ju visserligen inte vad användaren sa, men jag gissar att det är lättare att argumentera ned en nidbild av vad den säger än vad den egentligen säger. Hjärnskrynklaren verkar ha varit konceptet "Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte."

Guyz är för övrigt väldigt exkluderande.

wintersnowdrift
2018-12-30, 17:26
Det var ju visserligen inte vad användaren sa, men jag gissar att det är lättare att argumentera ned en nidbild av vad den säger än vad den egentligen säger. Hjärnskrynklaren verkar ha varit konceptet "Varför skulle jag som en potentiell make behöva vänta när hon legat runt tidigare med KK's, krogragg, semesterflirtar och allt möjligt kvinnor har nu för tiden? Den kvinnliga logiken förstår jag inte."

Guyz är för övrigt väldigt exkluderande.

Han ansåg att han var en potentiell make, och att hon var ett luder. Vad hon ansåg om honom var för honom ovidkommande; eftersom hon enligt honom lättvindigt särat på benen tidigare så borde hon ha gjort det för honom också. Jag behövde inte twista till det minsta lilla i min sammanfattning eftersom han skrev allt rakt ut i klartext.


Hon skulle ha gjort ett kap med mig. För jag tror ingen kille av rang hade inlett något med henne. En "trasig" tjej, en WT, ett luder.


Och jag i min tur ansåg mig vara för fin för en WT-tjej. I mitt sätt tänka borde hon särat på benen som gjort så lättvindigt många gånger förut för en chans på en "bra" kille som mig. En "seriös" kille.

WHITEFOLKS
2018-12-30, 17:32
Min erfarenhet är inte att sådana åsikter har varit vanliga utan att det har varit begränsat till vissa individer.

trädgårdsmöbel
2018-12-30, 17:34
Dåliga skämt blir ju avsevärt roligare om någon som är attraktiv berättar dem. Eller?

Jag hade sådana jäkla problem med att förlikas med detta djupt orättvisa i högstadiet :D När jag drog en vits skrattade en tjej, fast hon skrattade mest för att hon var snäll. När min kompis drog exakt samma vits skrattade alla tjejer. Så jag slutade dra vitsar och berättade dem direkt till honom för vidarebefordran istället för att slippa sura över detta :D

wintersnowdrift
2018-12-30, 17:38
Min erfarenhet är inte att sådana åsikter har varit vanliga utan att det har varit begränsat till vissa individer.

Jag skrev inte att de varit vanliga, bara att jag upplevt att de tidigare passerat i princip okommenterat. Det är fint att se att ganska många faktiskt reagerar. Du vet, "Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet, utan de goda människornas tystnad." (Fast jag tänker snarare i termer av "de lite mindre onda människornas tystnad", ty vi äro alla syndare.)

wintersnowdrift
2018-12-30, 17:43
Dåliga skämt blir ju avsevärt roligare om någon som är attraktiv berättar dem. Eller?

Jag hade sådana jäkla problem med att förlikas med detta djupt orättvisa i högstadiet :D När jag drog en vits skrattade en tjej, fast hon skrattade mest för att hon var snäll. När min kompis drog exakt samma vits skrattade alla tjejer. Så jag slutade dra vitsar och berättade dem direkt till honom för vidarebefordran istället för att slippa sura över detta :D

Påminner mig om när en snubbe, som jag hade en i mitt tycke rolig och givande argumentation med, sa till mig att "vi hade knappast haft den här diskussionen om jag inte hade tyckt att du var attraktiv". Jag kände mig halvt smickrad, halvt svinstött - även om jag fattar att det ofta är just precis så, och säkerligen även från mitt håll. Men få personer skulle nog erkänna det :)

Edit: för övrigt väldigt generöst gjort av dig, fick din polare ligga mycket? Och vad var vinsten för dig förutom altruism?

WHITEFOLKS
2018-12-30, 17:44
Jag skrev inte att de varit vanliga, bara att jag upplevt att de tidigare passerat i princip okommenterat. Det är fint att se att ganska många faktiskt reagerar. Du vet, "Den yttersta tragedin är inte de onda människornas brutalitet, utan de goda människornas tystnad." (Fast jag tänker snarare i termer av "de lite mindre onda människornas tystnad", ty vi äro alla syndare.)

Det är bara starkare whiteknightande det är inte som att man talar upp om sådana kommentarer i allmänhet utan man passar på när det finns lite creds att vinna. Hade inte du varit i tråden och det tillfrågat dig så hade antagligen ingen "orkat" bry sig.

wintersnowdrift
2018-12-30, 17:46
Det är bara starkare whiteknightande det är inte som att man talar upp om sådana kommentarer i allmänhet utan man passar på när det finns lite creds att vinna. Hade inte du varit i tråden och det tillfrågat dig så hade antagligen ingen "orkat" bry sig.

Varför ska någon whiteknighta mig? Det är inte som att det finns någon jättestor cred att vinna. Till exempel du kommenterade ju också?

WHITEFOLKS
2018-12-30, 17:48
Varför ska någon whiteknighta mig? Det är inte som att det finns någon jättestor cred att vinna. Till exempel du kommenterade ju också?

Varför? Lol. Hur kan man prata om samhällsstrukturer och sociala fenomen som patriarkat and what not utan att vara medveten om något så grundläggande i könens interaktioner.

wintersnowdrift
2018-12-30, 18:07
Varför? Lol. Hur kan man prata om samhällsstrukturer och sociala fenomen som patriarkat and what not utan att vara medveten om något så grundläggande i könens interaktioner.

Sååå.... det du säger är att det är så viktigt för dig att brösta upp dig och försöka imponera på mig att du skriver ett inlägg om att sex aldrig är en skyldighet som du absolut inte hade skrivit om inte jag hade kommenterat i tråden?

Jag hängde för övrigt i den gamla dejtingtråden också där ingen verkade bry sig om åsikter snarlika de Crillos hyser, men interaktionerna mellan könen kanske såg annorlunda ut på den tiden (typ 2016-17?)

WHITEFOLKS
2018-12-30, 18:09
Sååå.... det du säger är att det är så viktigt för dig att brösta upp dig och försöka imponera på mig att du skriver ett inlägg om att sex aldrig är en skyldighet som du absolut inte hade skrivit om inte jag hade kommenterat i tråden?

Jag hängde för övrigt i den gamla dejtingtråden också där ingen verkade bry sig om åsikter snarlika de Crillos hyser, men interaktionerna mellan könen kanske såg annorlunda ut på den tiden (typ 2016-17?)

Nej jag skriver vad jag vill när jag vill och har alltid gjort för jag är inte smidig nog att försöka imponera.

trädgårdsmöbel
2018-12-30, 18:19
Påminner mig om när en snubbe, som jag hade en i mitt tycke rolig och givande argumentation med, sa till mig att "vi hade knappast haft den här diskussionen om jag inte hade tyckt att du var attraktiv". Jag kände mig halvt smickrad, halvt svinstött - även om jag fattar att det ofta är just precis så, och säkerligen även från mitt håll. Men få personer skulle nog erkänna det :)

Edit: för övrigt väldigt generöst gjort av dig, fick din polare ligga mycket? Och vad var vinsten för dig förutom altruism?

Han fick ligga mycket, men det var ett par år senare. Han fick hångla en del dock.

Jag vet inte vad vinsten var för mig, vi var bästa polare. Jag blev alldeles pirrig inombords av att höra tjejer skratta (det blir jag fortfarande) så det var väl bättre än ingenting gissar jag. Nu var han roligare än mig för egen maskin med, men det var ändå härligt att jag faktiskt kunde få tjejer att skratta jag med, trots att det var genom någon.

wintersnowdrift
2018-12-30, 18:27
Nej jag skriver vad jag vill när jag vill och har alltid gjort för jag är inte smidig nog att försöka imponera.

Men alla andra är supersmidiga whiteknights? Jag köper inte riktigt det faktiskt, jag är ju en gammal hagga på forumet och inte så himla intressant att imponera på. Att tillskriva alla mäns åsikter yttrade där en kvinna, oavsett vem hon är, råkar vara närvarande som "white knight:ande strukturellt könsbaserad parningsinitierande imponeringsaktion" känns lite taskigt och nedvärderande mot män som grupp.

wintersnowdrift
2018-12-30, 18:30
Han fick ligga mycket, men det var ett par år senare. Han fick hångla en del dock.

Jag vet inte vad vinsten var för mig, vi var bästa polare. Jag blev alldeles pirrig inombords av att höra tjejer skratta (det blir jag fortfarande) så det var väl bättre än ingenting gissar jag. Nu var han roligare än mig för egen maskin med, men det var ändå härligt att jag faktiskt kunde få tjejer att skratta jag med, trots att det var genom någon.

Det tycker jag var väldigt fint av dig faktiskt :) Men jag är rätt säker på att kvinnor skrattar åt skämt yttrade av dig också, och inte bara för att vara snälla. Jag till exempel (och jag är bevisat inte ett dugg snäll!) *hug*

trädgårdsmöbel
2018-12-30, 18:47
Det tycker jag var väldigt fint av dig faktiskt :) Men jag är rätt säker på att kvinnor skrattar åt skämt yttrade av dig också, och inte bara för att vara snälla. Jag till exempel (och jag är bevisat inte ett dugg snäll!) *hug*

haha tack. Men du känner mig bara i text. Jag gör mig bäst i textform. Jag kan, om jag får säga det själv vara rolig i text ibland men jag är inte särskilt rolig i verkligheten. Så om du eller någon annan träffar mig i verkligheten, förvänta er inte en underhållande person. Jag är trevlig, men tråkig. Det kan nog ett antal Koloiter intyga :)

WHITEFOLKS
2018-12-30, 18:48
Men alla andra är supersmidiga whiteknights? Jag köper inte riktigt det faktiskt, jag är ju en gammal hagga på forumet och inte så himla intressant att imponera på. Att tillskriva alla mäns åsikter yttrade där en kvinna, oavsett vem hon är, råkar vara närvarande som "white knight:ande strukturellt könsbaserad parningsinitierande imponeringsaktion" känns lite taskigt och nedvärderande mot män som grupp.

Det måste inte vara svart eller vitt det finns mellanlägen men det är definitivt vanligare än många andra fenomen män tillskrivs göra som är sexistiska, mansplaining osv.

Du säger själv att du blev halvstött halvsmickrad och det är därför man såklart aldrig medger varför "du är så intressant som person" och även varför man helt förståeligt som kvinna inte vill gå runt att det mesta beror på kön. Sen finns det även situationer och personer som gärna trycker till kvinnor extra men för det mesta så kommer du anses vara lite roligare, intressantare och intelligentare än manlig motsvarighet i sociala situationer.

Diomedea exulans
2018-12-30, 19:03
Jag känner en drift att impa på wintersnowdrift, men när jag analyserar den känslan så handlar det mer om att hon är smart och cool och har forumstatus, lite som hurril eller King Grub, inte för att hon är en (möjligen snygg, har inte sett mycket mer än en oskarp avatar) tjej. Men samtidigt känner jag en drift att tjafsa emot henne, eftersom hon har ganska "PK" åsikter och jag är inne i en period då jag älskar att få rättfärdigt trycka till PK-människor. Så det går ungefär jämt ut, och jag förhåller mig neutral till henne.

wintersnowdrift
2018-12-30, 19:46
haha tack. Men du känner mig bara i text. Jag gör mig bäst i textform. Jag kan, om jag får säga det själv vara rolig i text ibland men jag är inte särskilt rolig i verkligheten. Så om du eller någon annan träffar mig i verkligheten, förvänta er inte en underhållande person. Jag är trevlig, men tråkig. Det kan nog ett antal Koloiter intyga :)

Varför är det så, tror du? Hinner du tänka mer när du ska formulera dig i text?

Jag är babbligare och mindre koncis IRL men skulle nog säga att jag är ungefär lika rolig/tråkig.

Det måste inte vara svart eller vitt det finns mellanlägen men det är definitivt vanligare än många andra fenomen män tillskrivs göra som är sexistiska, mansplaining osv.

Du säger själv att du blev halvstött halvsmickrad och det är därför man såklart aldrig medger varför "du är så intressant som person" och även varför man helt förståeligt som kvinna inte vill gå runt att det mesta beror på kön. Sen finns det även situationer och personer som gärna trycker till kvinnor extra men för det mesta så kommer du anses vara lite roligare, intressantare och intelligentare än manlig motsvarighet i sociala situationer.

Jag vill ju gärna tro att det inte är enbart ett kön män är intresserade av (i alla fall alla icke-Crillos-män därute som vill ha ut mer av relationen än några juck). Dvs, jag fattar om jag är roligare/intressantare för en snubbe som ser mig som en potentiell partner/ligg, än en snubbe som inte ser mig som en potentiell partner/ligg. Och jag tror att merparten av alla män(niskor) man träffar är av den senare sorten.

Jag känner en drift att impa på wintersnowdrift, men när jag analyserar den känslan så handlar det mer om att hon är smart och cool och har forumstatus, lite som hurril eller King Grub, inte för att hon är en (möjligen snygg, har inte sett mycket mer än en oskarp avatar) tjej. Men samtidigt känner jag en drift att tjafsa emot henne, eftersom hon har ganska "PK" åsikter och jag är inne i en period då jag älskar att få rättfärdigt trycka till PK-människor. Så det går ungefär jämt ut, och jag förhåller mig neutral till henne.

Jag är 5/10 på snygghetsskalan, så jag råder härmed alla som funderar på att försöka imponera på mig att göra det pga min forumstatus snarare än potentiellt snygg tjej. (Jag faller även lättare för den sortens smicker *kissass* )

WHITEFOLKS
2018-12-30, 19:49
Varför är det så, tror du? Hinner du tänka mer när du ska formulera dig i text?

Jag är babbligare och mindre koncis IRL men skulle nog säga att jag är ungefär lika rolig/tråkig.



Jag vill ju gärna tro att det inte är enbart ett kön män är intresserade av (i alla fall alla icke-Crillos-män därute som vill ha ut mer av relationen än några juck). Dvs, jag fattar om jag är roligare/intressantare för en snubbe som ser mig som en potentiell partner/ligg, än en snubbe som inte ser mig som en potentiell partner/ligg. Och jag tror att merparten av alla män(niskor) man träffar är av den senare sorten.



Jag är 5/10 på snygghetsskalan, så jag råder härmed alla som funderar på att försöka imponera på mig att göra det pga min forumstatus snarare än potentiellt snygg tjej. (Jag faller även lättare för den sortens smicker *kissass* )

Japp du vill gärna tro det och det är fullt föreståeligt och jag skulle nog gjort precis likadant :) Det är inte BARA, varför måste man uttrycka det så?

wintersnowdrift
2018-12-30, 19:54
Japp du vill gärna tro det och det är fullt föreståeligt och jag skulle nog gjort precis likadant :) Det är inte BARA, varför måste man uttrycka det så?

Alltså, att ha en f**** som någon kan jucka i är inte direkt en personlig bedrift? 50 % av befolkningen, ish, föds med en sådan. Dvs att någon "bara" vill ha en för att man råkar ha kvinnliga genitalier är inte så smickrande. Om någon tycker att man är snygg, smart och rolig i kombination med rätt könskromosomer och könsuttryck för att skapa ett sexuellt intresse så skulle jag inte säga "bara".

WHITEFOLKS
2018-12-30, 20:13
Alltså, att ha en f**** som någon kan jucka i är inte direkt en personlig bedrift? 50 % av befolkningen, ish, föds med en sådan. Dvs att någon "bara" vill ha en för att man råkar ha kvinnliga genitalier är inte så smickrande. Om någon tycker att man är snygg, smart och rolig i kombination med rätt könskromosomer och könsuttryck för att skapa ett sexuellt intresse så skulle jag inte säga "bara".

Det är väl ingen som har sagt att det skulle vara smickrande i sig? Jag säger bara att det är en väldigt stor faktor i varför många sociala interaktioner inleds. Du är utöver att vara kvinna även välspråkig, intelligent osv men hade du inte varit det så hade folk tagit kontakt med dig och velat prata med dig ändå i syfte att som minst få ligga. Intresset för dig finns oavsett men sedan så är du intressant som person (oavsett kön) utöver det. Varför är det killar som kör pua-träning och som cold approachar dig för att träna osv, varför verkar det inte som att tjejer behöver sådan träning eller kunskaper? Varför räcker det med att bara existera där?

Någon måste ta första kontakten av någon anledning och att du är kvinna är tillräckligt för det.

Lafayette
2018-12-30, 20:26
Det är bara starkare whiteknightande det är inte som att man talar upp om sådana kommentarer i allmänhet utan man passar på när det finns lite creds att vinna. Hade inte du varit i tråden och det tillfrågat dig så hade antagligen ingen "orkat" bry sig.

Väldigt långsökt. Känns mest som ett sätt få komma in på ditt gamla vanliga ämne du ältar om.

WHITEFOLKS
2018-12-30, 20:31
Väldigt långsökt. Känns mest som ett sätt få komma in på ditt gamla vanliga ämne du ältar om.

Nej det är inte mer långsökt än styrkeeffekten som trädgårdsmöbel gjorde sin låtsasstudie om men det är såklart omöjligt att på individbasis bevisa varför någon agerade som den gjorde.

Rahf
2018-12-30, 21:25
Tja, hörde att det är här män åmar sig över för lite intim samlevnad.

Jag har fått nobben av jättemånga, och på många sätt. Det är väldigt tråkigt. Ojojoj.

Hej då!

Lafayette
2018-12-30, 21:30
Tja, hörde att det är här män åmar sig över för lite intim samlevnad.

Jag har fått nobben av jättemånga, och på många sätt. Det är väldigt tråkigt. Ojojoj.

Hej då!

Har du testat Tinder?

Diomedea exulans
2018-12-30, 21:31
Jag har märkt... Ett problem, kan vi väl kalla det. På sistone tycker jag att tjejer något större utsträckning än vanligt har dumpat mig pga teknikaliteter. Här är ett exempel ord-för-ord ur verkligheten:

Hon: Vad gör du om dagarna?
Jag: Pluggar digital bildproduktion i Karlshamn.
[Hon tar bort matchningen.]

Hon tyckte att jag inte var tillräckligt "framgångsrik" för att dejta.

Förr har jag alltid klarat mig på, ja, på min charm, helt enkelt. Numera verkar det vara viktigare att man har karriär, villa, bil osv för att en kvinna ska vilja prata vidare.

Äntrar vi en ytligare tidsålder, eller är det en åldersgrej? Blir det viktigt att ha sin shit together när man passerat 35?

Varför är det så, tror du? Hinner du tänka mer när du ska formulera dig i text?
Precis så är det för mig. Är inte bara roligare i text, utan mycket mer välformulerad. I tal är det idel "eh, mm, vahettere, typ". Det är nästan som om mitt talspråk är ett helt annat språk än det skriftliga.

Jag tycker dock att jag är väldigt rolig även IRL.
Nej det är inte mer långsökt än styrkeeffekten som trädgårdsmöbel gjorde sin låtsasstudie om men det är såklart omöjligt att på individbasis bevisa varför någon agerade som den gjorde.
Jag förstår din tanke, och tror den stämmer i många fall, men i den här specifika tråden fick jag inte känslan av att folk sa de där sakerna för att impa på trådens tjej.

Tja, hörde att det är här män åmar sig över för lite intim samlevnad.

Jag har fått nobben av jättemånga, och på många sätt. Det är väldigt tråkigt. Ojojoj.

Hej då!

Kolla allihopa, vi har en cooling inte gnäller över sina problem! Stoppa pressarna! Den här snubben förtjänar en staty på torget!

Att gnälla över sina problem på forum, vad är det för tanke? Forum är så klart till för att förklara hur bra man har det i tråd efter tråd.

Lafayette
2018-12-30, 21:40
Först trodde jag Rahf hade fått nobben men sen insåg jag att det var ironiskt. Tycker inte det har åmats alltför mycket.



Kan nog tyvärr vara get your shit togheter vilket är rätt trist med tanke på hur vanligt det är att studera högre upp i åldrarna. Eller kan det bara vara slumpen. Oavsett hade jag inte velat dejta någon som inte kan acceptera att man studerar, då får man väl lösa om man gillar en person eller fattar intresse för någon.

TranceII
2018-12-30, 21:41
Jag har märkt... Ett problem, kan vi väl kalla det. På sistone tycker jag att tjejer något större utsträckning än vanligt har dumpat mig pga teknikaliteter. Här är ett exempel ord-för-ord ur verkligheten:

Hon: Vad gör du om dagarna?
Jag: Pluggar digital bildproduktion i Karlshamn.
[Hon tar bort matchningen.]

Hon tyckte att jag inte var tillräckligt "framgångsrik" för att dejta.

Förr har jag alltid klarat mig på, ja, på min charm, helt enkelt. Numera verkar det vara viktigare att man har karriär, villa, bil osv för att en kvinna ska vilja prata vidare.

Äntrar vi en ytligare tidsålder, eller är det en åldersgrej? Blir det viktigt att ha sin shit together när man passerat 35?


Om hon också var 30+ och vill ha ett seriöst förhållande med barn så tror jag det är viktigt för många att man är ungefär i samma fas i livet och har hyfsat stabil ekonomi. Det är mycket som skall hända på några få år för många.

Diomedea exulans
2018-12-30, 21:42
Tycker inte det har åmats alltför mycket.+1, men det är ju alltid lätt att plocka poäng på att göra sig lustig över folk med problem.

Oavsett hade jag inte velat dejta någon som inte kan acceptera att man studerar, då får man väl lösa om man gillar en person eller fattar intresse för någon.
Samma här, jag tog mest med henne eftersom hon var ett så konkret exempel.

trädgårdsmöbel
2018-12-30, 21:45
Varför är det så, tror du? Hinner du tänka mer när du ska formulera dig i text?

)

Jag kan om jag vill tänka obegränsat länge för hur jag skall formulera mig i text. Jag kan räkna till tio om något irriterar mig, ignorera, välja på vad jag svarar på, betona det jag vill betona osv. Jag gillar helt enkelt att kommunicera via text. Jag kan faktiskt även uttrycka känslor bättre via text än tal. Positiva såväl som negativa.

Jag tror mig kunna framstå som smartare än vad jag egentligen är i text, inte bildad eller ens vettig, men betydligt mindre korkad än vad jag tror att jag framstår i verkligheten.

Jag har utseendet emot mig, pratar med en nasal och jobbig röst, saknar karisma och en massa andra sociala förmågor som inte spelar någon roll när man konverserar via text.

Min frus familj är på vissa sätt ännu mer tillknäppt än mig, och de förväntar sig ofta att jag skall vara rolig, och att jag skall lätta upp stämningen när det är tyst och stelt. Min svärmor sparkar mig på smalbenet när det blir pinsamt tyst som en uppmaning att jag skall säga något kul, eller bara bryta tystnaden. Så det är kanske inte alltför illa, och jag skall inte gnälla för jävligt, för det finns folk som är ännu mer socialt tillknäppta:=)

Lafayette
2018-12-30, 22:10
Tänk om det var lika lätt att konversera i tal som det är att skriva på ett forum. Här kanske jag framstår som hyfsat normal (om jag inte har för höga tankar om mig själv) men IRL är jag väldigt awkward och kan börja stamma om jag ska prata och kan säga märkliga saker när jag inte hittar ord eller saker att prata om.

Eller kanske jag bara inte hittar personer jag känner mig bekväm med.

Rahf
2018-12-30, 22:39
Båda paragraferna kan stämma. Men det känns kanske svårt att försöka släppa sin ångest och överlämna 'kontrollen' i hopp om att andra inte bryr sig om ens tillkortakommanden?

WHITEFOLKS
2018-12-30, 23:12
Det är ofta rätt ok att inte vara helt perfekt irl också och det kan vara rätt avväpnande eftersom det innebär att den andra personen inte behöver vara det heller men man måste såklart fortfarande våga och de kan även anses vara negativt men det kan hände oavsett.

wintersnowdrift
2018-12-30, 23:44
Text är absolut trevligt för att det på ett vis är mer avskalat än tal. Jag är verbal av mig både i skrift och muntligen, men jag föredrar nog det senare därför att det är en snabbare och mer direkt kommunikationsform. Jag blir lätt lite pladdrig när jag träffar nya människor och bannar mig ibland för det då jag kan bli lite väl... intensiv. Jag tycker att nästan alla människor kan vara intressanta att tala med och ser det som en ynnest få ta del av olika perspektiv. Att någon är socialt awkward bryr jag mig inte ett dugg om, brukar nog knappt reflektera över om någon stammar eller inte vågar ta ögonkontakt eller nåt sånt.

WHITEFOLKS
2018-12-30, 23:58
Text är absolut trevligt för att det på ett vis är mer avskalat än tal. Jag är verbal av mig både i skrift och muntligen, men jag föredrar nog det senare därför att det är en snabbare och mer direkt kommunikationsform. Jag blir lätt lite pladdrig när jag träffar nya människor och bannar mig ibland för det då jag kan bli lite väl... intensiv. Jag tycker att nästan alla människor kan vara intressanta att tala med och ser det som en ynnest få ta del av olika perspektiv. Att någon är socialt awkward bryr jag mig inte ett dugg om, brukar nog knappt reflektera över om någon stammar eller inte vågar ta ögonkontakt eller nåt sånt.

I princip ord för ord hur jag skulle beskriva det själv.

trädgårdsmöbel
2018-12-31, 08:50
Jag känner ibland att jag vill poängtera att jag inte är särskilt rolig i verkligheten när jag befinner mig på Kolozzeum. För det händer ju ibland att man faktiskt träffar på de här människorna i verkliga livet. Det händer inte numera, men förr kunde folk här kommentera mina inlägg med "du är så jäkla skön" "haha du är så jävla skruvad" och liknande. Då jag inte alls är särskilt rolig egentligen så vill jag inte heller att någon förväntar sig det om vi skulle ses :)

svag74
2018-12-31, 08:59
Att någon är socialt awkward bryr jag mig inte ett dugg om

Finns det fler tjejer som du? *cupid* *hug*
I så fall lever hoppet ju :cool:

Angel
2018-12-31, 10:02
Så, för att återkoppla till trådens topic istället för trädgårdsmöbelns random inlägg om sig själv.

Vilka sidor har du testat nu?

Wain
2018-12-31, 13:03
Finns det fler tjejer som du? *cupid* *hug*
I så fall lever hoppet ju :cool:

I Sverige? Typ en handfull.

svag74
2018-12-31, 16:49
Så, för att återkoppla till trådens topic istället för trädgårdsmöbelns random inlägg om sig själv.

Vilka sidor har du testat nu?

Jag?

Jag har bara testat Mötesplatsen, vilket inte var nån höjdare tycker jag, eller inte värt betala för i alla fall.
Så jag stannar på pannkakan, så länge som ".com-designen" finns kvar och man inte tvingas använda ".se-designen" där de tagit bort all funktionalitet.

svag74
2018-12-31, 16:49
I Sverige? Typ en handfull.

:(

Diomedea exulans
2018-12-31, 16:53
Uppdatering efter några dagar: det verkar rätt värdelöst med Tinder Gold, man kan visserligen högerswajpa mångdubbelt fler, men i gengäld så har andelen som högeswajpar tillbaks sjunkit från 1/100 till 1/1000. Vet inte om det beror på nån algoritm eller nåt annat.

Wain
2018-12-31, 16:57
:(

Och alla över 28 har redan fått tag på en fantastisk kille.
;)

WHITEFOLKS
2018-12-31, 16:58
Uppdatering efter några dagar: det verkar rätt värdelöst med Tinder Gold, man kan visserligen högerswajpa mångdubbelt fler, men i gengäld så har andelen som högeswajpar tillbaks sjunkit från 1/100 till 1/1000. Vet inte om det beror på nån algoritm eller nåt annat.

Delvis så ska det finnas någon score/ranking man får beroende på hur man själv sveper och matchar som påverkar hur man visas men även antar jag att personer som sveper höger på dig syns antagligen hos dig ganska fort så att du kan svepa höger på dessa. Får nog vänta några dagar för vissa retursvep att ske innan du kan utvärdera fullt men ja tinder gold är nog bra för vissa men inte alla.

Macroman
2019-01-02, 15:40
Ovanstående gjorde mig fundersam: Vad skulle jag göra om jag hittade en tiopoängare som var riktigt tråkig? Jag har aldrig varit med om det.

När jag tänker efter har jag nog aldrig fått ragg med en sjukt tråkig tjej överhuvudtaget. Det är extremt svårt att ragga upp såna. Gudarna ska veta att jag har försökt, men man kommer aldrig på något att prata om med dem, så det rinner alltid ut i sanden.

Jag gissar ändå att jag skulle tappa intresset för en sjukt tråkig tiopoängare ganska snabbt. Även min ytlighet har sina gränser.

Ditt intresse skulle nog ligga på maxnivå om 10-poängaren var extremt intresserad och ständigt ville träffas och ha sex med dig skulle jag tro...

Diomedea exulans
2019-01-02, 16:06
Ditt intresse skulle nog ligga på maxnivå om 10-poängaren var extremt intresserad och ständigt ville träffas och ha sex med dig skulle jag tro...

Jag själv vill iofs inte ha sex jämt. Om hon gillar att göra roliga grejer (typ kolla på kul tv-serier ihop) så kan det rädda väldigt mycket när det gäller att vara tråkig att prata med.

Macroman
2019-01-02, 16:35
Jag har märkt... Ett problem, kan vi väl kalla det. På sistone tycker jag att tjejer något större utsträckning än vanligt har dumpat mig pga teknikaliteter. Här är ett exempel ord-för-ord ur verkligheten:

Hon: Vad gör du om dagarna?
Jag: Pluggar digital bildproduktion i Karlshamn.
[Hon tar bort matchningen.]

Hon tyckte att jag inte var tillräckligt "framgångsrik" för att dejta.

Förr har jag alltid klarat mig på, ja, på min charm, helt enkelt. Numera verkar det vara viktigare att man har karriär, villa, bil osv för att en kvinna ska vilja prata vidare.

Äntrar vi en ytligare tidsålder, eller är det en åldersgrej? Blir det viktigt att ha sin shit together när man passerat 35?

Det där har enbart att göra med din ålder att göra skulle jag säga. När du är 35 ställs det högra krav på status än när du var 25.

Lafayette
2019-01-07, 12:24
Säg att man är på HP och kriver. Det är inte sådär flirtig stämning utan man konverserar normalt och sedan blir det träff. Hur gör man om man bara vill hålla det ytligt och bara gör det som en kul grej, en flirt och sådär? Är det taskigt att ha den intentionen, ska man vara ärlig med det när man mailar?

Rahf
2019-01-07, 12:37
Säg att man är på HP och kriver. Det är inte sådär flirtig stämning utan man konverserar normalt och sedan blir det träff. Hur gör man om man bara vill hålla det ytligt och bara gör det som en kul grej, en flirt och sådär? Är det taskigt att ha den intentionen, ska man vara ärlig med det när man mailar?

En första träff är inget mer än en fling. Däremot bör man ha i åtanke om den andra personen nämnt någonting kring att enbart söka seriöst.

Lafayette
2019-01-07, 12:43
En första träff är inget mer än en fling. Däremot bör man ha i åtanke om den andra personen nämnt någonting kring att enbart söka seriöst.

Tycker de flesta söker seriöst. Eller, de skriver det inte rakt ut men det känns så. Därför blir det lite klurigt om jag enbart har i åtanke att det bara är en flirt, typ så man inte tar upp någons tid som söker seriöst.

De skulle inte ha tagit bort "ytlig relation" eller vad det nu hette som alternativ.*rolleyes*

Rahf
2019-01-07, 13:10
Tinder är till för flörtar ;). Alternativt går du på dem som inte bemödar sig med att fylla i sin profil på HP.

Diomedea exulans
2019-01-07, 13:16
Säg att man är på HP och kriver. Det är inte sådär flirtig stämning utan man konverserar normalt och sedan blir det träff. Hur gör man om man bara vill hålla det ytligt och bara gör det som en kul grej, en flirt och sådär? Är det taskigt att ha den intentionen, ska man vara ärlig med det när man mailar?

Ta upp det med tjejen.

Lafayette
2019-01-07, 13:18
Ta upp det med tjejen.

Har gjort det två gånger. Då var det tack och hej direkt. Så jag tror jag fortsätter så. Även om det är mysigt och lockande att fortsätta maila.