handdator

Visa fullständig version : Cupuacuextrakt, vad vet man?


Armed Dingo
2018-12-04, 15:27
Har provat ”Jacked 2.0”. Den innehåller något som kallas Cupuacuextrakt.
Vid intag på en skopa vid kl 17 kan jag inte sova förrän många timmar över 00. Jag såg först inte sambandet mellan produkten och min sömnlöshet då jag inte kunnat hitta någon info om ämnet och det förefaller oskyldigt. Bara några mg och inte omnämnd i produktbeskrivningen.

Provade två skopor som är normaldosering vid kl 16 en annan dag. Kunde då inte sova på hela natten.

Inte alls önskvärt och vad gäller träningseffekt så känner jag inget speciellt, men söker inget speciellt heller.


Vet man vad det är för ämne? Såhär står det från en annan PWO:
Rent innehållsmässigt är en av de mest intressanta nyheterna den exotiska växten Cupuacu. Växten innehåller en ytterst intressant substans som är kraftigt energigivande. Bli inte överraskad ifall detta koncentrade extrakt blir en ny starkare efterträdare till koffein. Rent teoretiskt så påverkar extraktet både adenosin- och dopaminregleringen vilket är två extremt viktiga system för att styra kroppens energinivå.

Ni som gillar dylikt behöver inte bli upphetsade, det är inte som DMAA. Det känns inget alls. Men det verkar ge en fin spärr mot att kunna somna och är väldigt potent.

WHITEFOLKS
2018-12-04, 15:58
Vad jag kan se så innehåller inte den växten några direkt "nya" substanser utan ett "extrakt" skulle kunna innehålla koffein, teobromin, teofyllin, catechiner osv.

Oftast vad jag vet så är det inte ett faktiskt extrakt man i slutändan använder utan man tillsätter en kemiskt tillverkad ingrediens men använder "extrakt" som ett sätt att komma runt vad som är tillåtet osv (kan ha helt fel här). Gissningsvis så är det väl ganska hög dos av koffein+teobromin som åstadkommer "effekten".

Sheogorath
2018-12-04, 16:23
Vad jag kan se så innehåller inte den växten några direkt "nya" substanser utan ett "extrakt" skulle kunna innehålla koffein, teobromin, teofyllin, catechiner osv.

Oftast vad jag vet så är det inte ett faktiskt extrakt man i slutändan använder utan man tillsätter en kemiskt tillverkad ingrediens men använder "extrakt" som ett sätt att komma runt vad som är tillåtet osv (kan ha helt fel här). Gissningsvis så är det väl ganska hög dos av koffein+teobromin som åstadkommer "effekten".

Så var det med Craze. Man talade om extrakt från någon lotusblomma eller vad det var, och vi var flera som vittnade om ganska markanta effekter (funkar lika bra på gymmet som till fest, men sen mådde man som en påse sura strumpor efteråt) och det visade sig att man hade spetsat med en metamfetaminlikande substans.

Armed Dingo
2018-12-04, 16:52
Absolut så kan det mycket väl vara. Men vet man vad den kemiska formeln är?

WHITEFOLKS
2018-12-04, 17:06
Absolut så kan det mycket väl vara. Men vet man vad den kemiska formeln är?

För vad? :D

Armed Dingo
2018-12-04, 17:07
För vad? :D

Cupuacaextrakt

WHITEFOLKS
2018-12-04, 17:23
Cupuacaextrakt

Om man nu säger att det faktiskt är ett extrakt från cupuaca och inte bara som decoy så kommer det beror på vilken metod som använts för att framställa extraktet och vilken del av växten som använts. Det kommer inte bara vara "en kemisk formel" eftersom det då antagligen kommer vara en blandning av saker lite på samma sätt som vassleprotein inte har "en kemisk formel" bara för att det är ett mjölkextrakt och inte kommer dela sammansättning med torrmjölk som också är ett mjölkextrakt.


Dvs det kan vara lite vadsomhelst och antagligen är det inte ett "växtextrakt" som ger såna där effekter om inte växten är kokabusken :D

Armed Dingo
2018-12-04, 17:25
Om man nu säger att det faktiskt är ett extrakt från cupuaca och inte bara som decoy så kommer det beror på vilken metod som använts för att framställa extraktet och vilken del av växten som använts. Det kommer inte bara vara "en kemisk formel" eftersom det då antagligen kommer vara en blandning av saker lite på samma sätt som vassleprotein inte har "en kemisk formel" bara för att det är ett mjölkextrakt och inte kommer dela sammansättning med torrmjölk som också är ett mjölkextrakt.


Dvs det kan vara lite vadsomhelst och antagligen är det inte ett "växtextrakt" som ger såna där effekter om inte växten är kokabusken :D

Dude, jag vet att det beror på vilken metod. Vad jag undrar är, eftersom Sverige sällan är först på bollen, har ”extraktet” använts nån annanstans redan (USA?) där de redan kollat upp vad det egentligen är? Att det är samma ämne i alla produkter som har ”extraktet” ser jag som mycket sannolikt.

WHITEFOLKS
2018-12-04, 17:27
Dude, jag vet att det beror på vilken metod. Vad jag undrar är, eftersom Sverige sällan är först på bollen, har ”extraktet” använts nån annanstans redan (USA?) där de redan kollat upp vad det egentligen är? Att det är samma ämne i alla produkter som har ”extraktet” ser jag som mycket sannolikt.Ok jag antog att du undrade vad du faktiskt frågade och inte symboliskt menade "det som är i produkten vad det nu än är".

Armed Dingo
2018-12-04, 17:30
Va?
Absolut så kan det mycket väl vara. Men vet man vad den kemiska formeln är?


Vet man vad det är för ämne? .

Vad gör jag för fel? Haha :smash:

WHITEFOLKS
2018-12-04, 17:36
Va?




Vad gör jag för fel? Haha :smash:

Du frågade om man visste kemiska formeln och jag frågade för vad och du svarade för cupuacaextrakt. Det finns ju massor med cupuacaextrakt på kosttillskottsmarknaden och det varierar antagligen vad dessa innehåller eftersom det används i ganska skilda produkter.

Vad just Jacked 2.0 innehåller för extrakt eller "kemiskt tillverkade ämnen som vi kallar extrakt" är omöjligt för någon att säga direkt men det som cupuaca innehåller som är stimulerande är tidigare nämnda ämnen. 20mg av dessa räcker dock inte för att få en sådan effekt som du beskriver så vem vet vad det egentligen är.

Sheogorath
2018-12-04, 18:14
I Craze vet man nu vad man hade spetsat med iaf. Identifierades som N,alpha-Diethylphenylethylamine. Om någon mot förmodan är intresserad. :D

agazza
2018-12-04, 18:20
I Craze vet man nu vad man hade spetsat med iaf. Identifierades som N,alpha-Diethylphenylethylamine. Om någon mot förmodan är intresserad. :DFaktiskt. Topp.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk