handdator

Visa fullständig version : Hur håller sig pulver rätt blandat?


Armed Dingo
2018-12-04, 15:14
Tänk PWOer. En dosering ska ge en viss mängd koffein och nu pratar vi milligram. Vad är det som gör att pulvret bibehåller rätt fördelning, och att man inte råkar få tredubbel mängd koffein i en viss servering?

Finns ju andra stimulanser som det krävs ännu mindre dosering av, och därför än lättare att det blir för mycket.

Lazius
2018-12-05, 17:59
Bra fråga. Jag läste för ett tag sedan att man alltid ska skaka om en PWO innan användning för att försäkra sig om att det är bra blandat.

Helt enkelt för att de olika ingredienserna fördelar sig beroende på vikt och att man annars kan få en väldigt skev fördelning när man tar en skopa.

Så nu har jag faktiskt börjat med att vända burken upp och ner och skaka om den lite innan jag tar en servering...

(Jag tar förstås ur skopan först och efteråt får den stå nån minut så att pulverdammet lägger sig innan jag öppnar burken :))

Men hur stor faktisk "snedfördelning" man kan få av ingredienserna känner jag inte till...

Crillos
2018-12-05, 19:57
Och hur vet man ens att produkten innehåller alla de ingredienser den ska i rätt mängd? Speciellt när det handlar om uppemot ett 20-tal olika ämnen.

Jag känner inte att kan jag lita på såna produkter. Då köper jag seperat och mixar till min egen PWO t.ex.