handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som är förbannade just nu (eller hade tänkt bli det).


baktung
2018-12-03, 22:41
Dags att få vara lite förbannade igen. Jag har saknat det. Den gamla tråden stängdes ju så den här gången får man inte vara förbannad på nåt som gör att trådar riskerar att stängas om man väljer att vädra sin argsinthet.

Jag köpte nämligen clementiner på Willys idag och tro på min bestörtning när de fanskapen är helt mättade med kärnor. Så jävla lurad man blev. Här betalar man 9:90 per kilogram citrusfrukt och så får man bara stå och spotta kärnor i vasken. Dessutom blir det en bitter smak kvar i munnen när man råkar bita sönder en kärna. Trippelrant! :insane:

svenbanan
2018-12-03, 23:55
Dags att få vara lite förbannade igen. Jag har saknat det. Den gamla tråden stängdes ju så den här gången får man inte vara förbannad på nåt som gör att trådar riskerar att stängas om man väljer att vädra sin argsinthet.

Jag köpte nämligen clementiner på Willys idag och tro på min bestörtning när de fanskapen är helt mättade med kärnor. Så jävla lurad man blev. Här betalar man 9:90 per kilogram citrusfrukt och så får man bara stå och spotta kärnor i vasken. Dessutom blir det en bitter smak kvar i munnen när man råkar bita sönder en kärna. Trippelrant! :insane:

Jag trode clementiner var kärnfria.

Är du säker på att det var clementiner verkligen?

Hur som helst är det jävligt irriterande. Även ifall man köper småcitrus som är träiga blir man jävligt sne av.

Det är nästan lite synd att de där kärnfria clementinerna är så jäkla goda. Alla andra varianter av småcitrus är ju rätt kassa. Men man hoppas hela tiden att man ska råka köpa den där perfekta sorten, vilket jag alltid trott var just clementiner. Jag har trott att då de har kärnor så är det mandariner eller satsumas...

lillaPiggy
2018-12-04, 05:11
därför handlar man bara frukt på ica, dom har ett färgsystem för klisterlapparna på frukten, silver och svart är det som gäller/ mvh äppelfantasten

förbannad är jag på mig själv, varför sov jag så länge imorse? nu är det helt kört att somna innan solen går upp

Pokkes
2018-12-04, 07:01
Brukar köpa en chicken burger från McDonalds när jag är påväg hem från gymmet, 10 kr och en helt okej burgare.

Tänkte lyxa till det igår och köpte KFC, samma variant en burgare för 15 kr.....den var utan att överdriva inte mycket större än min tumme.

G.W
2018-12-04, 08:03
Brukar köpa en chicken burger från McDonalds när jag är påväg hem från gymmet, 10 kr och en helt okej burgare.

Tänkte lyxa till det igår och köpte KFC, samma variant en burgare för 15 kr.....den var utan att överdriva inte mycket större än min tumme.

Vänta nu. Är du:
1. Fortfarande förbannad sedan felköpet av burgare igår?
2. Har du tänkt bli förbannad igen nu på morgonen?

Om det är punkt två som gäller så hoppas jag att du släpper burgaren och börjar dagen mer positivt.

Pokkes
2018-12-04, 11:33
Vänta nu. Är du:
1. Fortfarande förbannad sedan felköpet av burgare igår?
2. Har du tänkt bli förbannad igen nu på morgonen?

Om det är punkt två som gäller så hoppas jag att du släpper burgaren och börjar dagen mer positivt.

Jag var förbannad en stund igår men bara runt 10 min, sen såg jag denna tråd och mindes det och blev förbannad igen.

ARMSTARK
2018-12-04, 11:39
Jag var förbannad en stund igår men bara runt 10 min, sen såg jag denna tråd och mindes det och blev förbannad igen.

Jag förstår dig, jag blev också förbannad när jag läste vad du varit med om!

Pokkes
2018-12-04, 11:43
Jag förstår dig, jag blev också förbannad när jag läste vad du varit med om!

Tack*cupid*

Helvete nu är jag ju sur...igen.

Bob90
2018-12-04, 11:46
Jag trode clementiner var kärnfria.

Är du säker på att det var clementiner verkligen?

Hur som helst är det jävligt irriterande. Även ifall man köper småcitrus som är träiga blir man jävligt sne av.

Det är nästan lite synd att de där kärnfria clementinerna är så jäkla goda. Alla andra varianter av småcitrus är ju rätt kassa. Men man hoppas hela tiden att man ska råka köpa den där perfekta sorten, vilket jag alltid trott var just clementiner. Jag har trott att då de har kärnor så är det mandariner eller satsumas...
Clementiner är oftast kärnfria, men behöver inte alltid vara det. Men de är ju mycket bättre än "mandariner" som är typ totalt värdelösa att äta och har inte särskilt god smak heller i mitt tycke.

baktung
2018-12-04, 12:00
Jag trode clementiner var kärnfria.

Är du säker på att det var clementiner verkligen?

Hur som helst är det jävligt irriterande. Även ifall man köper småcitrus som är träiga blir man jävligt sne av.

Det är nästan lite synd att de där kärnfria clementinerna är så jäkla goda. Alla andra varianter av småcitrus är ju rätt kassa. Men man hoppas hela tiden att man ska råka köpa den där perfekta sorten, vilket jag alltid trott var just clementiner. Jag har trott att då de har kärnor så är det mandariner eller satsumas...
Det stod clementiner på skylten i alla fall men det är väl högst tveksamt att det nånsin står rätt namn på småcitrus i butikerna. Ska man tro följande så är det osannolikt att det var clementiner eftersom fler än hälften av de jag köpte är fulla med kärnor och samtliga innehåller kärnor: https://www.metro.se/artikel/skillnaden-mellan-clementin-mandarin-och-satsumas-en-g%C3%A5ng-f%C3%B6r-alla-xr

Jag köper bara småcitrus till extrapris ändå just för att de är så förrädiska. Inte en spänn över 20 kr/kg är dom nånsin värda.

Som du säger är det ett lotteri varje gång. Jag brukar bara försöka se till att jag tar såna som är lite mjukare och lättskalade. Då brukar de vara sötare och godare. På samma sätt med apelsiner som också är bäst när de har ett tunnare mjukt skal som fjädrar tillbaka lite när man klämmer.

Dock tyckte jag att höstens satsumas var rätt bra ändå. Bäst i år.

MackeJuve
2018-12-04, 14:06
Föreningsfolk är de som har stört mig mest under den senaste tiden

1) Mitt gym har sedan december öppet till kl. 21 istället för 22. Argumentet jag har hört är att vi var så få som tränade efter nio. Kedjan har två andra gym i närheten som är nyckelgym så det är ingen större kris även om det suger en del då detta gym ligger närmast mig. Men eftersom vi har valmöjligheten att träna på de andra ställena så kan man acceptera det. Däremot har jag väldigt svårt för människan i receptionen som försöker få mig att inse hur "bra" det är att de stänger en timme tidigare. När hon informerade om förändringen första gången så uttryckte jag mitt missnöje men poängterade att jag fick köpa det. Hon hade lite svårt att ta det och la vikt vid att vi var så få som tränade sent, o jag ba "ja ja, det är som det är, får acceptera det".

Igår så konfronterade hon mig och sa något i stil med "det är väl skönt nu när du får komma hem en timme tidigare". Hela situationen verkligen skrek att hon ville att jag skulle säga "ja, det blev ju bra det här!". Jag sa typ samma sak som vid första tillfället. Varför ska jag se positivt på att öppettiderna minskas? Jag förstår verkligen inte hur hon inte kan inse att jag inte gillar det.

2) Ska inte skriva någon novell likt ovan men i korthet så stör jag mig på Korpen. Vi fick minskad matchlängd med argumentet att schemat var tight. Efter att vi klagat så har de nu återgått till den ursprungliga matchtiden och det fungerar hur bra som helst. Vi har även bytt regler "bara för att" och gjort det hela mer komplicerat vilket inte är till någon fördel när man har domare som såg sina bästa dagar för decennier sedan. Är lite sugen på att anordna inomhusserien själv tillsammans med en kompis bara för att visa Korpen hur lätt det är att hålla i skiten.

Diomedea exulans
2018-12-04, 14:18
Jag har tänkt bli förbannad på torsdag kl 13:45.

baktung
2018-12-04, 14:29
Jag har tänkt bli förbannad på torsdag kl 13:45.
Alltid bra med framförhållning. Då lovar jag att komma förbi och strypa dina husdjur strax innan dess.

Diomedea exulans
2018-12-04, 14:37
Alltid bra med framförhållning. Då lovar jag att komma förbi och strypa dina husdjur strax innan dess.

Åh, jag har sålt dem (utom ett som jag halshögg). Du kan få klia mig under fötterna eller missförstå saker jag säger istället.

Nattljus
2018-12-04, 15:18
Åh, jag har sålt dem (utom ett som jag halshögg). Du kan få klia mig under fötterna eller missförstå saker jag säger istället.
Det är inget kul när du lägger upp det så enkelt *gah!*

r3mpuh
2018-12-04, 15:23
Någon började köra böj precis innan jag jag skulle köra mark 👺👺👺👺👺👺👺

Diomedea exulans
2018-12-04, 16:37
Det är inget kul när du lägger upp det så enkelt *gah!*

Pfft, bli veganer, sen har ni rätt att klaga.

Alexton
2018-12-04, 17:21
Legionen tas i princip aldrig in vid kravaller för att det alltid spårar ur.
Men i söndags fick vi krismeddelande där de ville att vi skulle skickas till Paris.

Folk var i förväg rätt irriterade för att de hade vandaliserat "okände soldatens grav" och brännt bilar för vanligt folk i Paris.
Macron har börjat förhandla men jävlar vad antifa och liknande pack kommer råka illa ut de kommande dagarna om vi hamnar på gatorna.
Till skillnad från vanlig polis och gendarmerie så letar legionionnärer efter bråk mer än att förhindra det.

Det är en sak att protestera en annan att bränna och vandalisera. Jävla drägg.

baktung
2018-12-05, 22:41
Jag köpte nämligen clementiner på Willys idag och tro på min bestörtning när de fanskapen är helt mättade med kärnor. Så jävla lurad man blev. Här betalar man 9:90 per kilogram citrusfrukt och så får man bara stå och spotta kärnor i vasken. Dessutom blir det en bitter smak kvar i munnen när man råkar bita sönder en kärna. Trippelrant! :insane:
Ha! 36 kärnor i en enda CLEMENTIN. Kollade noga på skylten idag och om Clementiner brukar vara kärnfria så kränger Willys nåt annat, förmodligen mandariner.

http://forumbilder.se/H8VQA/20181205-212723.jpg

Bob90
2018-12-06, 01:11
Ha! 36 kärnor i en enda CLEMENTIN. Kollade noga på skylten idag och om Clementiner brukar vara kärnfria så kränger Willys nåt annat, förmodligen mandariner.

[IMG]http://forumbilder.se/H8VQA/20181205-212723.jpg[/IM.G]

Satan va drygt :d

Hmm, vet inte vilken "typ" av clementin vi oftast får in i sverige dock.
https://en.wikipedia.org/wiki/Clementine
There are three types of clementines: seedless clementines, clementines (maximum of 10 seeds), and Monreal (more than 10 seeds).
Hmm, vet inte vilken "typ" av clementin vi oftast får in i sverige dock, men sådär värdelösa kan nog bara mandariner vara. Smakade den inte lika "fräscht" som en vanlig clementin heller? Kan du fota en av "clementinerna"? Typ snett uppifrån.

MaxTheMarketer
2018-12-06, 03:42
Så gnälltråd för män eftersom "gnälla" inte låter lika manligt som att bli förbannad? ;)

Pokkes
2018-12-06, 06:57
Så gnälltråd för män eftersom "gnälla" inte låter lika manligt som att bli förbannad? ;)

Jag välkommnar alla kvinnor att gnälla lika mycket som vi.

OT blev jag förbannad igen nu när jag såg Paulo Roberto på nyhetsmorgon, varför har han fått för sig att han kan laga mat och att han är omtyckt!?

MackeJuve
2018-12-07, 15:30
Nu har det börjat att ta tag i detta på riktigt... Söker man på hitta.se efter H&M i min hemstad så dyker numret till min jobbtelefon upp. Jag har haft så många damer som har frågat om blusar, kjolar och kvitton. Oftast hör de dock direkt att de har kommit fel. Lite oklart bara hur jag får bort numret, har mailat H&M utan någon framgång, får nog bli att gå dit på lunchen. Idag ringde en person och tack vare Truecaller kunde jag se namn och ort, något som skvallrade om att det inte var ett samtal om byggbranschen. Mycket riktigt var det en 71-åring som hade lämnat namn och telefonnummer i min röstbrevlåda och ville bli uppringd.

svenbanan
2018-12-07, 16:02
Nu har det börjat att ta tag i detta på riktigt... Söker man på hitta.se efter H&M i min hemstad så dyker numret till min jobbtelefon upp. Jag har haft så många damer som har frågat om blusar, kjolar och kvitton. Oftast hör de dock direkt att de har kommit fel. Lite oklart bara hur jag får bort numret, har mailat H&M utan någon framgång, får nog bli att gå dit på lunchen. Idag ringde en person och tack vare Truecaller kunde jag se namn och ort, något som skvallrade om att det inte var ett samtal om byggbranschen. Mycket riktigt var det en 71-åring som hade lämnat namn och telefonnummer i min röstbrevlåda och ville bli uppringd.

Det låter som att nån av dina polare gillar pranks. :D

MackeJuve
2018-12-07, 16:07
Det låter som att nån av dina polare gillar pranks. :DOm det ändå hade varit så väl, tror ingen av dom har detta nummer. Men det hade jag faktiskt inte ens tänkt på som en möjlig förklaring! Tror dock numret har stått på H&M sen jag började på företaget och fick telefonen.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

blåvitt
2018-12-07, 16:42
Ang clementinerna så får man vad man betalar för. Köp ett nät av märket bolo för 39.95 på 800g så får du frisk, kärnfri kvalitet. Köper du Willys 10kr/kg-frukter så, ja... då får du det.

Don H
2018-12-07, 16:47
Nu har det börjat att ta tag i detta på riktigt... Söker man på hitta.se efter H&M i min hemstad så dyker numret till min jobbtelefon upp. Jag har haft så många damer som har frågat om blusar, kjolar och kvitton. Oftast hör de dock direkt att de har kommit fel. Lite oklart bara hur jag får bort numret, har mailat H&M utan någon framgång, får nog bli att gå dit på lunchen. Idag ringde en person och tack vare Truecaller kunde jag se namn och ort, något som skvallrade om att det inte var ett samtal om byggbranschen. Mycket riktigt var det en 71-åring som hade lämnat namn och telefonnummer i min röstbrevlåda och ville bli uppringd.

Jag tog bort ett nummer på eniro utan problem. Bara att kontakta dem och så skickade de en kod som man skulle bekräfta.
Borde gå att göra det samma hos hitta(?)

baktung
2018-12-09, 11:43
Satan va drygt :d

Hmm, vet inte vilken "typ" av clementin vi oftast får in i sverige dock.
https://en.wikipedia.org/wiki/Clementine

Hmm, vet inte vilken "typ" av clementin vi oftast får in i sverige dock, men sådär värdelösa kan nog bara mandariner vara. Smakade den inte lika "fräscht" som en vanlig clementin heller? Kan du fota en av "clementinerna"? Typ snett uppifrån.
De såg lite olika ut. Vissa var mindre med fast skal. Vissa ganska stora med löst skal. Det var de större som var fulla med kärnor. Antagligen var det en salig blandning.

Rahf
2018-12-09, 12:12
Om någon konstant använder ordet "fräscht" för att beskriva en smak brinner jag av.

Beskt och bittert, sött, surt, salt, torrt, metall, maddafacking umami. "Fräscht" är något folk använder när de egentligen inte vet vad saker smakar, utan det handlar oftast om någon citrusfrukt, eller maträtt med citrus.

Bob90
2018-12-09, 12:48
De såg lite olika ut. Vissa var mindre med fast skal. Vissa ganska stora med löst skal. Det var de större som var fulla med kärnor. Antagligen var det en salig blandning.
Skumt, har för mig att mandariner brukar vara små och ha sånt där hopplöst skal som sitter som klistrat på frukten. Men det låter ju som du fick en påse av "småcitrus mix" :D

Om någon konstant använder ordet "fräscht" för att beskriva en smak brinner jag av.

Beskt och bittert, sött, surt, salt, torrt, metall, maddafacking umami. "Fräscht" är något folk använder när de egentligen inte vet vad saker smakar, utan det handlar oftast om någon citrusfrukt, eller maträtt med citrus.


Smakade den inte lika "fräscht" som en vanlig clementin heller?

https://media2.giphy.com/media/xfAgILDksDJJu/giphy.gif?cid=3640f6095c0d00d07675497141188bea

trädgårdsmöbel
2018-12-09, 12:58
"Fräscht" som smak associerar jag med mint. Nyss borstat tänderna, flourtuggumi, munskölj, mentholcigarett...det är "fräscha" smaker.

Eventuellt skulle jag nog kunna kalla smaken av okryddat brännvin/vodka som "fräsch", då det liksom sköljer bort andra smakämnen mellan tuggor. Tänk att man äter julbord eller något, man har ätit köttbullar, skinka, osv. och smakerna blandar ihop sig, då gör man munnen fräsch med en snaps okryddat brännvin för att återställa den till smaken av de individuella rätterna.

Rahf
2018-12-09, 13:15
Mynta är kallt, samma gäller tuggummi och cigaretter med smak av mentol.

Bob90
2018-12-09, 13:16
Det tänker jag mer på typ som "frisk" smak. Men det tycker jag också man kan beskriva en citrusfrukt med :D

Diomedea exulans
2018-12-09, 13:32
"Fräscht" som smak associerar jag med mint. Nyss borstat tänderna, flourtuggumi, munskölj, mentholcigarett...det är "fräscha" smaker.

Plus einz.

agazza
2018-12-09, 13:47
Satsumas.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Tobbey
2018-12-09, 22:05
Satsumas.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

+1 miljon.