handdator

Visa fullständig version : Träningsprogram för inomhuspool 5,5,*3,5 meter?


Xtreme
2018-12-02, 18:20
Jag har en inomhuspool på 5,5*3,5 meter och tänker om någon har tips på något bra träningsprogram man skulle kunna köra där? Även om simmare tränar enorma mängder så har dom grymma kroppar och vattenträning överlag sägs vara bra. Även om det går att simma i den är den lite för kort för att bara träna simning då det blir väldigt många vändor.

Några tips?

Don H
2018-12-02, 18:29
Simma med gummiband.
Då kan du crawla tills du blir äldst i kommunen utan att komma fram

An Iron Soul
2018-12-02, 18:45
Jag blir snurrig i huvudet bara av tanken på hur jäkla många vändningar du måste göra för att få ut något av det.

Jag hade mycket hellre skaffat ett årskort på simhallen och kört där.

T.e.x
SS04 erbjuder Crawlkurser för vuxna (över 16 år) som vill utveckla sin simning och lära sig att crawla.*
https://www.ss04.se/vuxenkurser/crawlkurser/

Xtreme
2018-12-02, 19:06
Jag blir snurrig i huvudet bara av tanken på hur jäkla många vändningar du måste göra för att få ut något av det.

Jag hade mycket hellre skaffat ett årskort på simhallen och kört där.

T.e.x
SS04 erbjuder Crawlkurser för vuxna (över 16 år) som vill utveckla sin simning och lära sig att crawla.*
https://www.ss04.se/vuxenkurser/crawlkurser/

Därför var tanken på andra övningar istället för simning. Ex trampa vatten.

Wain
2018-12-02, 21:36
Installera en oändlig pol.

King Grub
2018-12-02, 22:16
Köp ett sådant här:

5o1DiOlFt24

eulalia
2018-12-07, 11:01
Jag skulle nog ha bokat ett vattengympa pass och sedan stulit med mig övningarna hem och kört själv.

Hålla fast sig mot kanten och köra benspark stenhårt / vila
Trampa vatten: alt enbens bröstsimsbentag, bröstsimsbentag, frisim/crawl, fjärilskickar
Skovla vatten liggande/flytande med händerna/underarmar, växla läge mellan händerna ovanför huvudet, midjehöjd, vid höfter
Dra sig upp på kanten och avsluta med en tricepspress

Slartibartfast
2018-12-07, 11:16
Grubs tips är ju optimalt. Borde ju vara helt perfekt för små poler.

5tWXdgr-HSU