handdator

Visa fullständig version : hur börja deffa?


Svarten81
2004-05-10, 19:06
ok jag har börjat lite smått med att försöka bli lite hårdare. låg på 95kg för några veckor sedan. började med att inte käka som en dåre som jag gjort innan. skurigt ner på intaget av mat äter inte så många gånger om dagen längre. så jag har gått ned till 92-93 kg. är det fett jag tappat eller muskelmassa? kan tilläggas att jag jobbat en hel del så har fått röra på mig mer än jag brukar.

är inte så hemma på det här som sagt men har hört att man kan skippa intaget av kolisar på kvällen o bara käka protte efter 6. kan det funka?


behöver verkligen hjälp att komma igång, så har ni någon diet o rekomender så ge mig tipps

z_bumbi
2004-05-10, 19:13
Du har väl redan en diet? Du har rensat lite i kosten och börjat röra dig mer. När detta inte räcker längre så kan det vara dags för något annat men det brukar räcka ganska långt.

Att skära ner antalet måltider låter dock inte som det smartaste, iofs beror det på hur ofta du åt innan men man bör ju i alla fall äta 5-6 gånger per dag oavsett om det är deff eller inte.

Ett tips är ju att börja räkna lite på vad du äter nu så får du det mycket lättare sen att styra hur du ska lägga upp den fortsatta viktminskningen och har man siffror att gå på är det mycket lättare att se vad du kanske bör ändra lite på.

Svarten81
2004-05-10, 19:20
Originally posted by z_bumbi
Du har väl redan en diet? Du har rensat lite i kosten och börjat röra dig mer. När detta inte räcker längre så kan det vara dags för något annat men det brukar räcka ganska långt.

Att skära ner antalet måltider låter dock inte som det smartaste, iofs beror det på hur ofta du åt innan men man bör ju i alla fall äta 5-6 gånger per dag oavsett om det är deff eller inte.

Ett tips är ju att börja räkna lite på vad du äter nu så får du det mycket lättare sen att styra hur du ska lägga upp den fortsatta viktminskningen och har man siffror att gå på är det mycket lättare att se vad du kanske bör ändra lite på.

när jag höll på o bulka som värst så åt jag 3-4 stora mål med pasta eller ris. som mellan mål och efter träning blev det protte shake.
men nu äter jag bara 2-3 stora mål och 2-3 protte om dagen.
ska jag ta o käka mindre portioner o börja äta runt 6 gånger om dagen? vill ju inte fölora muskelmassa..

King Grub
2004-05-10, 19:46
är inte så hemma på det här som sagt men har hört att man kan skippa intaget av kolisar på kvällen o bara käka protte efter 6. kan det funka?

Går du (eller ligger) för många timmar utan kolhydrater sjunker blodsockret med muskelnedbrytande glukagonpåslag som följd.

Dela upp ditt tänkta energiintag på 5-6 måltider. Du kan välja lika stora mål, eller dela upp dem på huvudmål och mellanmål. Det är upp till dig. Ät långsamma kolhydrater, protein och bra fett i alla mål, utom efter träningen (snabba kolhydrater+proteindrink). Svårare än så behöver man inte göra det för sig.

Svarten81
2004-05-10, 19:53
Originally posted by King Grub
är inte så hemma på det här som sagt men har hört att man kan skippa intaget av kolisar på kvällen o bara käka protte efter 6. kan det funka?

Går du (eller ligger) för många timmar utan kolhydrater sjunker blodsockret med muskelnedbrytande glukagonpåslag som följd.

Dela upp ditt tänkta energiintag på 5-6 måltider. Du kan välja lika stora mål, eller dela upp dem på huvudmål och mellanmål. Det är upp till dig. Ät långsamma kolhydrater, protein och bra fett i alla mål, utom efter träningen (snabba kolhydrater+proteindrink). Svårare än så behöver man inte göra det för sig.

thanks Grubben o Bumbi ni är två klippor:bow:
kan komma upp ett par bilder om jag hinner med...så får ni se utvecklingen