handdator

Visa fullständig version : Krizzzes träningsjournal


Krizze
2018-11-20, 12:06
Hej Alla

Kort om mig. Är 40 år har tränat mycket i mina dagar men egentligen aldrig styrka. Dansat enormt mycket och mina tärningspass har varit kondition och uthållighet. Bodystep, Bodyjam en del bodypump och mycket core träning.

När jag bestämmer mig för att styrketräna slutar det oftast att jag skadar mig, ofast med marklyft. Så får tre månadersedan bestämde jag mig för att nu jälvar skall jag bygga muskler. Det gick i 2 månader sedan gjorde jag marklyft när jag var arg och skada mig. Så starting strength ligger nere sedan 3 veckor.

jag är inte stor när jag började träna för 3 månader sedan vägde jag 67 kg. Jag gick ner 3 kg på 8 veckor. Jag började mycket lugnt med vikterna och la på lite itaget. Jag blev visserligen ngt deffad men detta var inte meningen att minska i vikt. Yep jag åt för lite. Är ingen storätare, måste kämpa för att få i mig. Nu har jag börjat suplementera med whey och lite annat.

Inser att min core är för svag och måste stärka den samtidigt som jag styrketränar för att inte skada mig

Min plan nu är att börja träna igen utan vikter för att hålla igång rörelsen och samtidigt gå på core-pass. Dessa core pass har räddat min rygg förr.

Idag har jag nackspärr och skall simma bort det tänkta jag.

Nästa år har jag friskvårdsbidrag på 3000 kr, eftersom jag redan har gymkort tänkte jag köpa lite PT-lektioner.

Mina stats är olika beroende på antalet rep. Jag körde starting strenght först och det är tre set. Sen börja jag med 5 set och fick gå ner i vikt. Kör 3 ggr i veckan

Jag känner att jag egentligen orkar mer i mina muskler men att kroppen i övrigt inte riktigt orkar.

Vikter exklusive stång innan jag gjorde illa mig

Benböj 40 kg 5 5 5 5 5
Press 10 kg 8 7 7 5
chins 3 rep sen blir det inte mer. Gör därefter excentriska
Bänkpress 20 kg 5 5 6 obehag
marklyft 55 kg 5 <- ryggskott

Jag har klarat mer innan osv. Misstänker att återhämtningen inte var tillräcklig.

Som sagt planen är att bli varm igen och inte öka speciellt mycket så kroppen hinner med.

Att tips mottages varmt!

Krizze
2018-11-21, 10:26
Insåg idag att jag fortfarande väger 65 kg. Dvs jag har gått upp i vikter utan ngn tillväxt. Antagligen för att jag lärt mig lyfta tyngre.