handdator

Visa fullständig version : Träningsjournal - tar gärna emot tips


lugubrious
2018-11-19, 19:22
Tjena,

sedan cirka två månader tillbaka har jag äntligen kommit igång med träningen igen. Jag är 27 år gammal, 179 cm, och har inte styrketränat sedan jag var ~22. Då låg jag runt 80 kg och har åren därefter gått ned och stannat på 71-72 kg. Tror mig ha hyfsat lätt att bygga då jag även vid längre uppehåll bibehållit en del muskler. Även hårig som fan och på väg att tappa håret snart(Testosteron???).

Nu var det ju ett bra tag sedan jag vägde mig, så ska kanske försöka leta rätt på en våg på gymmet ikväll... Senaste 3-4 veckorna har jag kört 5 dagar i veckan, vilodagar onsdag och lördag, och det känns nu både roligare och lättare att dra sig iväg till gymmet.

Känner mig riktigt kass på det här med scheman, mitt mål just nu är att bygga på mig en del muskelmassa och ta mig upp till 80 kg igen.
Brukar på ett ungefär dela upp träningen enligt nedan:

1: armar
2: rygg
3: ben + mage
4: axlar
5: bröst
+ ca 15min kondition innan varje pass(fruktansvärt tråkigt)

Känner att jag tar ut mig själv rätt hårt de flesta passen, lång och kraftig träningsvärk... Så jag tar gärna emot tips på förbättringar här, ska jag fortsätta som jag gjort eller köra fler delar av kroppen vid varje pass(och därmed träna varje kroppsdel lite oftare)?

Mat har jag alltid haft svårt att få i mig mycket av, så som det är just nu blir det tyvärr ofta en lätt frukost + proteinshake, stor lunch med mycket protein och kolhydrater, lätt middag + proteinshake och eventuellt lite frukt däremellan.

Vet inte om jag är helt ute och cyklar med mitt träningsschema, men det kan ju inte vara sämre än ingen träning i alla fall :cool:
Kom gärna med synpunkter angående vad jag bör förändra! Jag ska försöka lyssna och följa upp med utvecklingen...

Nu iväg till gymmet!