handdator

Visa fullständig version : Någon måltid ni skäms över att ni käkar men tycker är förjävla go ändå?:P


PKtarzan
2018-11-18, 15:38
Har ni någon måltid/maträtt som ni verkligen älskar att käka men som ni vet med er om att den är såpass bisarr att den inte kan ätas i en offentlig miljö. Kan vara olika kombinationer på ingredienser, upplägget, hur ni äter det mm. Jag t ex älskar att göra havregrynsgröt som jag blandar med chokladproteinpulver. Sedan silar jag kakaopulver över gröten och strör havssalt på toppen. Sen så måste jag duscha ner kakaon med ytterst lite vatten för att toppen på gröten får rätt konsistens när jag börjar blanda den. När jag kommit halvvägs genom min grötportion har jag kanelen redo att krydda vidare gröten med. Hahaha fattar själv hur efterblivet detta låter men jag trivs med det och är ju även en ganska nyttig måltid antar jag?:P

Kul att höra om ni har några liknande måltider/måltidsritualer som ni skäms över men ändå bara älskar!
MVH!

King Grub
2018-11-18, 15:56
Man behöver inte skämmas, när man vet att man förtjänar det.

blåvitt
2018-11-18, 16:09
Vattenkokade makaroner med sojabullar, ketchup och johnnys senap. Fifan asså va gött, men äter det enbart när jag är ensam

TotteShaped4Life
2018-11-18, 16:11
Pepparkaksdeg inrullat i tortillabröd med jordgubbssylt... andra skäms. Inte jag.

vicarious
2018-11-18, 16:14
Har ni någon måltid/maträtt som ni verkligen älskar att käka men som ni vet med er om att den är såpass bisarr att den inte kan ätas i en offentlig miljö. Kan vara olika kombinationer på ingredienser, upplägget, hur ni äter det mm. Jag t ex älskar att göra havregrynsgröt som jag blandar med chokladproteinpulver. Sedan silar jag kakaopulver över gröten och strör havssalt på toppen. Sen så måste jag duscha ner kakaon med ytterst lite vatten för att toppen på gröten får rätt konsistens när jag börjar blanda den. När jag kommit halvvägs genom min grötportion har jag kanelen redo att krydda vidare gröten med. Hahaha fattar själv hur efterblivet detta låter men jag trivs med det och är ju även en ganska nyttig måltid antar jag?:P



Havregryn med proteinpulver är inget att skämmas över. En ganska vanlig måltid i träningsvärlden. Min frukost varje dag.

Äta smör direkt ur paketet är väl något man gjort när man varit riktigt dietskadad och utsvulten. Gott men samtidigt vidrigt.

King Grub
2018-11-18, 16:20
Havregryn med proteinpulver är inget att skämmas över. En ganska vanlig måltid i träningsvärlden. Min frukost varje dag.

Äta smör direkt ur paketet är väl något man gjort när man varit riktigt dietskadad och utsvulten. Gott men samtidigt vidrigt.

Tjocka skånska pepparkakor med ett ordentligt lager smör på och ett glas kall gräddmjölk.

xan
2018-11-18, 16:20
Koncentrerad saft direkt ur 2L-flaskan brukade jag skämmas över som liten. :D

King Grub
2018-11-18, 16:22
Massor med smör i en stekpanna tillsammans med havregryn, socker och kakao.

Tobbey
2018-11-18, 16:37
Kaviarbombade knäckebröd. Kan äta 20-25st i en sittning utan problem :D

mulliy
2018-11-18, 18:10
Vattenkokade makaroner med sojabullar, ketchup och johnnys senap. Fifan asså va gött, men äter det enbart när jag är ensam

Brukar du koka makaroner på något annat sätt när du behövde tillägga det?

Men jag har en liknande. Makaroner, ketchup och hamburgerdressing tillsammans med köttbullar/falukorv och johnnys senap *cupid*

PKtarzan
2018-11-18, 19:44
Brukar du koka makaroner på något annat sätt när du behövde tillägga det?

Men jag har en liknande. Makaroner, ketchup och hamburgerdressing tillsammans med köttbullar/falukorv och johnnys senap *cupid*

aa undrade det samma haha vad är det speciella med vattenkokade makaroner?

xan
2018-11-18, 19:59
Kastrullkokade makaroner är min favorit personligen, skäms lite för att säga det.

Sheogorath
2018-11-18, 20:03
Jag måste trycka mycket kalorier för att vara viktstabil. Kampsport gör av med mycket energi och jag hade redan ett högt energibehov innan. Har inget jag skäms för direkt. Mycket godis och mackor blir det för att täcka energibehovet. En stor påse godis på kvällen för att ladda för ett långt styrkepass tycker jag fungerar alldeles utmärkt, brukar köra det när jag tränat kampsport kvällen innan.

baktung
2018-11-18, 20:24
Skämsmat är rätt populärt att prata om bland kockar har jag märkt.

Själv öppnar jag gärna en burk ABBA fiskbullar i buljong och sväljer på en minut. Gillar själva fisksmaken och vill inte ha nån fet hummersås eller liknande till.

Jag har flera gånger köpt en hårdost bara för att skiva i mig hela som den är. När det inte går att hyvla längre kan man hålla i det sista som en macka och tugga i sig.

Men skämsmat vettefan... Det är mer genant att kliva in på donken eller lägga ner en fryspizza i korgen när man handlar.

blåvitt
2018-11-18, 20:27
Brukar du koka makaroner på något annat sätt när du behövde tillägga det?

Men jag har en liknande. Makaroner, ketchup och hamburgerdressing tillsammans med köttbullar/falukorv och johnnys senap *cupid*

aa undrade det samma haha vad är det speciella med vattenkokade makaroner?

När jag berättar detta för människor irl har de hållet med mig och sedan börjar prisa mjölkstuvade makaroner till skyarna. ”Vattenkokade makaroner syftar jag på”, och rummet stirrar alltid plötsligt på mig i tystnad. Så jag tänkte vara tydlig från start denna gång, men jag ser nu att forumet befolkas av herrar med lika god smak som min egen så det var kanske i onödan.

svartakronan
2018-11-18, 20:27
Makaroner med falukorv med mycket ketchup, finns fan inget godare, försöker hålla nere på processade köttet så blir sällan nuförtiden, varför ska korv vara cancerframkallande? [emoji30]

Skickat från min G3311 via Tapatalk

vicarious
2018-11-18, 20:32
Koka makaronerna i mjölk kallas väl ändå stuvade makaroner? Det med överdrivna mängder ketchup och gärna en klick smör kan man snudd på äta ihjäl sig på.

PKtarzan
2018-11-18, 20:33
innan jag går och lägger mig micrar jag alltid knäckebröd med senap och skinka på. Sedan hyvlar jag på gurka och kryddar sönder skiten med allroundkrdda. Detta ackompanjeras med kvarg och proteinpulver toppat med frysta hallon och blåbär

Sheikah
2018-11-18, 20:34
Kan ibland skämmas över att jag äter så mycket, trots att jag ser ut som ett spett. Att sitta med en stor portion pasta på universitetet, och luncha med bland annat tjejer som inte tränar och väger 50 kg, får min måltid att framstå som mat för en hel vecka.

En stor, styrketränande individ, får inte alls samma blickar som jag, som konditionstränar, får i mikrokön. Folk accepterar mer att en stor man äter mycket. Folk tittar på mig som att jag har mätt fel när jag gjort lunchlådan.

Sheogorath
2018-11-18, 20:34
Det är mer genant att kliva in på donken eller lägga ner en fryspizza i korgen när man handlar.

Det gäller bara att ha rätt kläder och tryck i bitarna när man gör det, så att man skämmer alla andra på stället.

oldman
2018-11-19, 06:16
Sojakorv

Isseman
2018-11-19, 07:16
Kan ibland skämmas över att jag äter så mycket, trots att jag ser ut som ett spett. Att sitta med en stor portion pasta på universitetet, och luncha med bland annat tjejer som inte tränar och väger 50 kg, får min måltid att framstå som mat för en hel vecka.

En stor, styrketränande individ, får inte alls samma blickar som jag, som konditionstränar, får i mikrokön. Folk accepterar mer att en stor man äter mycket. Folk tittar på mig som att jag har mätt fel när jag gjort lunchlådan.

HAHAHA förlåt men scenariot såg roligt ut i mitt huvud :D Ät och njut, skit i alla andra m. 2000kcalomsättning som kan äta typ ett blomkålshuvud och sen är de klara för dagen! Riktigt sweet att kunna äta bra mycket mat!

Pepparkaksdeg inrullat i tortillabröd med jordgubbssylt... andra skäms. Inte jag.

Mest udda i tråden men kan tänka mig att det är gott tbh! :P


Jag själv har inte gjort något radikalt, men typ glass och colasås tillsammans m. riskakor är lite udda (inget jag brukar göra) men det var riktigt gott :)

Cykelcykel
2018-11-19, 15:21
Öppna en burk kidneybönor (helst en billighetsvariant de brukar ha lite socker tillsatt)
Dricka spadet sen äta upp bönorna
All direkt ur burken såklar

Kalla vita bönor i tomatsås direkt ur burken såklart.

Får inte heller glömma burkärtor, helst mitt i natten, det godase och sötaste spadet har de.

Dåren
2018-11-19, 15:38
Sedan jag såg Edward Bloms "Baksmälleost" på YouTube har jag flera gånger smält ost (i bland åtskilliga hekto åt gången) i mikrovågsugnen och sedan ätit direkt ur skålen medelst gaffel eller sked. Så ljuvligt gott medan man äter men efteråt känner man sig som en vidrig människa.

Diomedea exulans
2018-11-19, 17:07
Nope, det blir definitivt ett nej på trådstartarens fråga. Däremot skäms jag när jag äter "deffmat" framför folk, man ska var skön och avslappnad och bara äta sånt som man tycker smakar gott.

Sheikah
2018-11-19, 19:50
HAHAHA förlåt men scenariot såg roligt ut i mitt huvud :D Ät och njut, skit i alla andra m. 2000kcalomsättning som kan äta typ ett blomkålshuvud och sen är de klara för dagen! Riktigt sweet att kunna äta bra mycket mat!

Ja, det är en märklig syn. Jag ser ut som en anemisk hipster också vilket gör allt ännu mer komiskt.

Hade gärna skitit i alla andra, om jag kunnat. Är alldeles för påverkad av andras tankar för att inte bry mig.

Lafayette
2018-11-19, 21:15
Vilka livsnjutare ni är. Blir inspirerad.

Äter inget direkt speciellt med slafsar i mig som en grott-man däremot. Sörplar och gafsar. Chokladbollssmet direkt ur bunken med ett tjockt lager pärlsocker som jag slevar i mig medan jag halvligger i soffan är väl ingen vacker syn kanske.

Xead
2018-11-19, 21:26
Händer att jag öppnar ett paket McCains frysta pommes, tömmer ner en halv burk Aromat, in i ugnen (alt. fritösen om jag känner mig riktigt fet) och sedan äter som snacks framför TV:n.

Ett Orm
2018-11-19, 21:52
En burk kvarg, känns fånigt.
Men skäms på riktigt gör jag mest när det är meningen att jag ska hålla igen och äter en burk kakor jag inte ens gillar.

Pokkes
2018-11-20, 13:35
Skäms inte över ngt men har några udda varianter.

Gröt gjord i micron med 2 ägg knäckt i, häller upp på en flat talrik och gör ena halvan söt (Sylt, glass, sirap etc)och amdr halvan salt (dressing, ost, skinka etc). Äts med gaffel.

Sen kan jag även ofta äta ngt som består till 70% av flera olika kondiment. Tex en macka med en skinkskiva + kebab dressing, räksallad, keso

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Rawrx
2018-11-20, 13:46
Skäms gör jag inte, men jag brukar köpa en 2-liters vaniljglassburk och ett paket mjukt bröd (tunnbröd, hamburgerbröd, eller annat) att göra glass-wraps och glass-"burgare" med. Jordgubbssylt är gott att ha i t.ex.

Man kan säga att det är en fattigmansversion av "gelato con brioche" som de äter i Italien. Det ser ut som en semla, fast med glass i.

De som sett mig trycka i mig detta brukar finna det lustigt, men en och annan har jag lurat att prova och jag tror samtliga varit rätt nöjda, men jag tror inte någon har tagit efter vanan ännu. :D

muddler
2018-11-20, 15:31
Jag äter skräpmat 4ggr i veckan, troligen pga. nå slags tröstmekanism samt att det är ett enkelt sätt att få i sig mycket kalorier på.

TräningFitness
2018-11-20, 15:59
Nudlar med korv...

TomasB
2018-11-20, 17:03
Åh, förnedringsmat. Älskar (!) förnedringsmat. Mina favoriter:

Falukorv med stuvade makaroner och ketchup. MUMS!
Fiskbullar med kokt potatis!
Blodpudding m. lingonsylt.
Varmkorv med bröd. (senap och ketchup)
Rågsurdegsbröd med stekt falukorv (senap och ketchup).

Finns säkert mer, men dessa är ständigt återkommande.

Bärsärk
2018-11-20, 17:26
Många utav er listar ju helt vanliga maträtter?

Lafayette
2018-11-20, 17:38
Ska man skämmas över att äta blodpudding med lingonsylt? Aldrig!

Bärsärk
2018-11-20, 17:59
Åh, förnedringsmat. Älskar (!) förnedringsmat. Mina favoriter:

Falukorv med stuvade makaroner och ketchup. MUMS!
Fiskbullar med kokt potatis!
Blodpudding m. lingonsylt.
Varmkorv med bröd. (senap och ketchup)
Rågsurdegsbröd med stekt falukorv (senap och ketchup).

Finns säkert mer, men dessa är ständigt återkommande.

Typ 4/5 saker på din lista serverades ju i skolan när man var liten.

lowdice
2018-11-20, 18:17
Det är därför han skäms.



Jag äter frysta mackor med mycket smör och jordnötssmör. Min sambo hävdar att man inte skall äta frysta mackor. :( Tydligen skall de tinas först.

svartakronan
2018-11-20, 18:45
Nudlar med korv...Nudlar med bacon åt jag ofta förr.

Skickat från min G3311 via Tapatalk

vicarious
2018-11-20, 19:29
Åh, förnedringsmat. Älskar (!) förnedringsmat. Mina favoriter:

Falukorv med stuvade makaroner och ketchup. MUMS!
Fiskbullar med kokt potatis!
Blodpudding m. lingonsylt.
Varmkorv med bröd. (senap och ketchup)
Rågsurdegsbröd med stekt falukorv (senap och ketchup).

Finns säkert mer, men dessa är ständigt återkommande.

Det där kallas husmanskost. Vad är förnedrande med det?

I helgen gjorde jag en prinsesstårta av en briochebulle. Alltså som en butterkaka, med massa vispgrädde mellan lagren och täckt med marsipan. Fick lite hjälp på ett hörn men åt säkert 75% av den själv under lördag-söndag. Måste erkänna att jag inte direkt skämdes men lite dåligt mådde man efteråt.

Crillos
2018-11-20, 20:05
Skäms varje gång jag går till McDonalds. Försöker inbilla mig att det är bra på något sätt för det är kött med protein. Men jag vet att det är skitmat och att jag inte borde äta det. Tillsatser, dålig hygien och annat skit där..men ändå så kan jag inte låta bli det.

Sheogorath
2018-11-21, 09:38
Skäms varje gång jag går till McDonalds. Försöker inbilla mig att det är bra på något sätt för det är kött med protein. Men jag vet att det är skitmat och att jag inte borde äta det. Tillsatser, dålig hygien och annat skit där..men ändå så kan jag inte låta bli det.

Att då och då gå till Donken om man har en rimlig kosthållning annars och inte lider av någon välfärdssjukdom ser jag inte som något problem.

Odylicious
2018-11-21, 10:36
Jag tror så länge man har en fysik som strålar att du tränar och du tar hand om dig själv så kan du käka exakt vad som helst framför en normal svensson då den är medveten om att du vet vad du håller på med.

Har ju blivit en del godispåsar samt chokladmjölk under gympassen. Speciellt när man är klar med en deff och har lägre kroppsfett! Men det är ju mest för att få dom andra att rynka på ögonbrynen.

Odylicious
2018-11-21, 10:37
Det är därför han skäms.



Jag äter frysta mackor med mycket smör och jordnötssmör. Min sambo hävdar att man inte skall äta frysta mackor. :( Tydligen skall de tinas först.

Detta låter ju inte gott alls! Blir dom inte helt kall blöta och soggiga?

lowdice
2018-11-21, 10:43
Detta låter ju inte gott alls! Blir dom inte helt kall blöta och soggiga?

Nä, de är ju frysta, får ju äta upp dem innan de hinner tina.

Köttis
2018-11-21, 22:26
Ska man skämmas över att äta blodpudding med lingonsylt? Aldrig!Jag skäms när jag inte äter blodpudding.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

Crillos
2018-11-21, 23:55
Att då och då gå till Donken om man har en rimlig kosthållning annars och inte lider av någon välfärdssjukdom ser jag inte som något problem.

Vad kan det vara för fetthalt i deras hamburgerfärs? 20-25%? Hittar ingen info om det.

Don H
2018-11-22, 00:36
Vad kan det vara för fetthalt i deras hamburgerfärs? 20-25%? Hittar ingen info om det.

Vet inte hur mycket fett det är i färsen, men övrig info om donken kan du hitta här;

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/om-var-mat/naringskalkylatorn.html

Tisu
2018-11-22, 13:14
Vad kan det vara för fetthalt i deras hamburgerfärs? 20-25%? Hittar ingen info om det.

Typ 20%

https://www.mcdonalds.com/gb/en-gb/help/faq/18909-what-is-the-fat-percentage-in-your-beef-patties.html

Bossebäver
2018-11-22, 15:02
Kall soldatens ärtsoppa, rakt ur burken.
Sämre än värmd förvisso men det är praktiskt.

Mouline
2018-11-22, 15:06
Redan som 10 åring hittade jag njutningen av att doppa salta donken pommes i vaniljmilkshake. Det var de första jag åt efter min tävling 2015 bara för att jag kunde av allt jag kunde välja. Och ja, det blir en favorit i repris efter tävlingen nästa vecka!

Brukar köpa paltbröd istället för riskakor.
Med mjukost och/eller jordgubb/hallon/lingonsylt på.

Crillos
2018-11-22, 17:41
Typ 20%

https://www.mcdonalds.com/gb/en-gb/help/faq/18909-what-is-the-fat-percentage-in-your-beef-patties.html

*spy*

Och sen stekfettet ovanpå det..och tillsatserna i färsen..och utländskt kött. Det är skitmat men gott smakar det ju.

smerk
2018-11-22, 18:29
Om jag handlar direkt efter gymmet kan ''måltiden'' efter bli typ:
- 200g linschips
- 430g häagen dasz vanilj
- Lite kvarg för protte
- 100g sura nappar

1-2h efter blir det en stor clean måltid.

Fördelen/Nackdelen med att behöva bulka på 4000kcal

Sheogorath
2018-11-22, 20:13
Om jag handlar direkt efter gymmet kan ''måltiden'' efter bli typ:
- 200g linschips
- 430g häagen dasz vanilj
- Lite kvarg för protte
- 100g sura nappar

1-2h efter blir det en stor clean måltid.

Fördelen/Nackdelen med att behöva bulka på 4000kcal

:thumbup:

Ozziking
2018-11-22, 20:18
Märkligt med de som skäms över helt vanlig mat.

Jag skäms inte över vad jag äter, däremot lite hur MYCKET jag äter. Särskilt när jag lassar upp i skolmatsalen. Men palla stå i kö en gång till

Pokkes
2018-11-22, 22:06
*spy*

Och sen stekfettet ovanpå det..och tillsatserna i färsen..och utländskt kött. Det är skitmat men gott smakar det ju.

vad är det för fel med 20% (+) fetthalt i färs? det är ju i princip standard för att göra bra burgare på högrev och liknande

CalleP
2018-11-22, 22:38
Rostade mackor med nutella och banan är förjävla gött!

Crillos
2018-11-22, 23:01
vad är det för fel med 20% (+) fetthalt i färs? det är ju i princip standard för att göra bra burgare på högrev och liknande

Alldeles för mycket fett. Jag kör 5% färs när jag gör mina egna burgare och köttfärssås.

baktung
2018-11-23, 15:19
Jag har en favorit som jag nog inte skulle bjuda någon på. Pannkakor med mördeg. Jag trycker ut lite mördeg på en pannkaka och rullar ihop den. Blir sjukt gott. Ungefär som cookie dough.

Ch4rles
2018-11-26, 08:48
Morötter och kakao. Tar en tesked kakao i munnen sedan biter av en bit på morot. Sötman och bitterheten när man börjar tugga är ljuvlig.

Beemel
2018-11-26, 13:06
En del halvfabrikat som jag köper är jag kanske inte så stolt över med avseende på näringsinnehåll och hälsa. Men tidseffektiviteten är fantastisk.
Och en del av dem är riktigt goda.
Men eftersom jag till 80-85% lever på käk som jag lagar från grunden av råvaror så känner jag mig överlag inte allt för ohälsosam.

Pokkes
2018-11-26, 14:42
Skäms inte över ngt men har några udda varianter.

Gröt gjord i micron med 2 ägg knäckt i, häller upp på en flat talrik och gör ena halvan söt (Sylt, glass, sirap etc)och amdr halvan salt (dressing, ost, skinka etc). Äts med gaffel.

Sen kan jag även ofta äta ngt som består till 70% av flera olika kondiment. Tex en macka med en skinkskiva + kebab dressing, räksallad, keso

Färdig pizzadeg + ost som rullas ihop till ett knyte och kokas snabbt i saltat vatten.

gott men lite underligt, inget jag skäms för men ändå ;)

Skater93
2018-11-26, 15:06
Ben & Jerry glass. När man bestämmer innan att man ska käka en tredjedel och spara resten och så sitter man där en kvart senare och allt är slut.

Ozziking
2018-11-26, 17:03
Macka / rostad macka, smör alt
Mjukost/färskost, vaniljsocker, ibland en vanlig ostskiva eller två.

Så himla dåligt käk. Haha!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Don H
2018-11-26, 17:08
Macka / rostad macka, smör alt
Mjukost/färskost, vaniljsocker, ibland en vanlig ostskiva eller två.

Så himla dåligt käk. Haha!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Varför är det dåligt? Fattar inte?

Armed Dingo
2018-11-26, 19:39
600 gram Ostkaka med sylt till middag
Äta en burk gröna oliver
Eller svarta oliver
Glasyr. Flera skedar av glasyr
Pepparkaka med ädelost
En hel plåt med pommes med salt och ketchup
Rostbröd med nutella eller peanutbutter sylt

Sheogorath
2018-11-27, 14:15
Ben & Jerry glass. När man bestämmer innan att man ska käka en tredjedel och spara resten och så sitter man där en kvart senare och allt är slut.

Det här är problemet som jag ser det. Vad är det för psykopat som delar upp en bytta om man inte har gäster och begränsat med glass?

Illustrerade mannen
2018-11-27, 14:19
Ibland kan jag köpa en riktigt dyr, god och vällagrad ost. Skärt bort "paraffinet" och äter den sen, ungefär som man äter äpple, men i små små tuggor. Dricker starkt kaffe till. Skäms lite för det... Åtminstone när hustrun undrar var den goda osten tagit vägen...

Linnet
2018-11-28, 07:46
*spy*

Och sen stekfettet ovanpå det..och tillsatserna i färsen..och utländskt kött. Det är skitmat men gott smakar det ju.

Det används noll stekfett på Mcdonald's.

Eveline
2018-12-01, 13:24
Min bisarra nattamat (jobbar kväll och kommer ofta hem bushungrig): frysta gröna ärter toppat med kvarg - gärna Lidl vanilj eller peach/passion - och yoghurt eller a-fil. Till detta käkar jag fryst grovbröd - direkt ur frysen - med mager mjukost på. Snabbt, knaprigt och - iskallt. Och helt galet.... men jag antar att det inte är näringsmässigt helt vansinnigt. Lite mycket kolhydrater kanske.

lowdice
2018-12-01, 15:24
Gött att höra att det är fler än jag som äter fryst bröd!

PKtarzan
2018-12-01, 16:04
Älskar att stoppa in en werthers original i käften krossa den lite lätt och ta en smutt singel malt. Sött o gött!

TheDoctor
2018-12-01, 17:14
Ibland skäms jag när jag tänker hur mycket pengar jag äter upp i form av mat. Sen kommer jag på att man ska inte skämmas för sina laster och lustar. Man ska omfamna dem! Det är dem som gör en människa intressant. Ingen minns en falukorv så att säga.

Xead
2018-12-01, 17:33
Ibland skäms jag när jag tänker hur mycket pengar jag äter upp i form av mat. Sen kommer jag på att man ska inte skämmas för sina laster och lustar. Man ska omfamna dem! Det är dem som gör en människa intressant. Ingen minns en falukorv så att säga.

Haha! Jag spenderar på tok för mycket pengar på t.ex. svindyr glass, diverse nyheter och andra onödigheter jag egentligen inte behöver. :D

#YOLO

PKtarzan
2018-12-01, 20:29
Hahaha ni har så jävla rätt! Lägger "onödigt" mycket pengar på dryck och mat som man egentligen inte hade behövt göra. Men som doktorn säger "ingen minns en falukorv" och tror fan inte jag hade mått bättre om jag hade skippat allt det goa i livet

Alexton
2018-12-07, 19:19
Råbiff !

Skulle kunna äta en bra råbiff morgon, middag och kväll. Folk kollar alltid lite snett på en för att man mumsar en boll rått kött.

Vill man lyxa lite så slänger man på ett vaktel-ägg.

Crohnsfitswe
2018-12-31, 14:43
Pepparkaksdeg, skulle lätt kunna äta ett helt paket[emoji318]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Ett Orm
2019-01-02, 23:00
Just ja. Min spagetti special hålls ganska hemlig.
Dvs: ett kukmått torr spagetti som jag blöter tills de sitter ihop. Sen in i micron en halv min. Blöt igen - låt stå ca fem-tio minuter till hela knippet är mjukt med en crunshig kärna.
Fredagsmys.

blåvitt
2019-01-02, 23:24
Fy fan

zol
2019-01-02, 23:51
haha magiskt!