handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som röker eller funderar på att börja


Lucipha
2018-11-17, 22:52
Nu tänker jag mest på cigarr eller pipa, men allt är tillåtet. Själv har jag snöat in på cigarrer just nu och håller på att lista ut vad jag gillar.

Bäst i test hittills:
Macanudo Inspirado Black
Macanudo Maduro Diplomat
CLE Prieto

På kö:
CAO Flathead Camshaft 554
CAO Brazilia

Allmäna frågor:
Var gillar ni att röka?
Vad gillar ni att smutta på när ni röker?
Vad är gott att tugga på före/efter?
Blir era kvinnor/män (eller eller andras) också lite extra till sig av cigarrlukt i skägget?


Bonuspoäng om nån ser var jag sitter på bilden

http://forumbilder.se/H8N79/641951b5-1fcd-412b-b651-a2a5ebcabc52.jpeg

Lafayette
2018-11-17, 22:56
Tjejer som röker är riktigt hett.

Bärsärk
2018-11-17, 23:04
Posta en tråd om rökning på ett träningsforum? Modigt

http://www.getbig.com/boards/index.php?action=dlattach;topic=579129.0;attach=64 5739;image

Bob90
2018-11-17, 23:39
Jag har kolossalt mycket dåligt att säga om rökning, men just pipa kan jag ändå till viss liten del respektera, vet inte riktigt varför :D

Don H
2018-11-17, 23:47
Cohiba behike, köpta på Kuba, samt en riktigt fyllig St:Emilion sitter fint ibland

Yes
2018-11-18, 00:00
Jag röker sällan men en Romeo y Julieta Churchill tillsammans med en Old Fashioned sitter ju inte fel.

Matsa
2018-11-18, 00:54
Jag röker kanske något dussin cigarrer om året. Eftersom jag inte nyttjar tobak på annat vis (i alla fall inte sedan jag slutade snusa 2011) så har jag riktigt låg nikotintålighet, därför föredrar jag ofta korta cigarrer. Partagas shorts och Nub är favoriter just nu, Partagas är godast av de två. Nub luktar dock väldigt trevligt. Om jag vill ha en större cigarr tar jag gärna någon Partagas serie D eller E. Jag skulle gärna prova mer olika cigarrer men även om det finns stort utbud där jag brukar handla (Brobergs i Göteborg) så blir det oftast samma gamla ändå. Minns dock att jag gillat Romeo Y Julieta och Montecristo. Edit: Visst fan, kom på att Flor de Selva Egoista var riktigt nice också! Och H.Upman!

Kaffe och whisky funkar bra till cigarr men jag kan faktiskt tycka att ett syrligt vin eller en öl med lagom mycket humle är ännu bättre.

Skulle vara trevligt med en humidor men då ska det ju förstås vara något snyggt och de brukar kosta lite så det har ännu inte blivit av.

shut teh face
2018-11-18, 07:46
Jag rökte mycket cigarr och pipa förut. Nu mer sällan, vet dock ej varför. :d

Det jag lärde mig var att till pipan så skulle tobaken lukta så mycket avföring som möjligt, då var det bra. Jag dricker konjak eller whisky till rökat helst.

Illustrerade mannen
2018-11-18, 09:34
Slutade röka 12 november år 2000 och slutade dricka alkohol 20 juni 2012. Ska börja med båda vanorna direkt när det inte längre bor barn hemma. Då ska jag köpa en svindyr, förbannat skön fåtölj med två passande sidobord. Sen ska jag ha mina rökdon på ena bordet och dryckjom på det andra. Jag ska sitta i fåtöljen, rökandes och drickandes. Självklart pipa, och dryckjom från Skottland. Jag ska ljuga, skrävla, berätta om hur mycket bättre allt var förr och röka och dricka hur mycket jag vill och skita fullkomligt i vad folk anser. Längtar!

Shqypnia
2018-11-18, 10:08
Jag slutade röka cigaretter 2010 och nyttjade nikotin återigen först på dagen jag gifte mig. Då tände jag och min fru varsin cigarr (H. Uppman). Detta var förra året. Min stora rädsla var att jag trodde att jag skulle falla i nikotinträsket igen.

Numera röker jag 2-3 cigarrer om året utan att det påverkar mig. Och jag älskar det.

Romeo y Julietta, H.Uppman och alla Churchill varianter är goda!

svenbanan
2018-11-18, 11:50
Nu tänker jag mest på cigarr eller pipa, men allt är tillåtet. Själv har jag snöat in på cigarrer just nu och håller på att lista ut vad jag gillar.

Bäst i test hittills:
Macanudo Inspirado Black
Macanudo Maduro Diplomat
CLE Prieto

På kö:
CAO Flathead Camshaft 554
CAO Brazilia

Allmäna frågor:
Var gillar ni att röka?
Vad gillar ni att smutta på när ni röker?
Vad är gott att tugga på före/efter?
Blir era kvinnor/män (eller eller andras) också lite extra till sig av cigarrlukt i skägget?


Bonuspoäng om nån ser var jag sitter på bilden

http://forumbilder.se/H8N79/641951b5-1fcd-412b-b651-a2a5ebcabc52.jpeg

Du ser ut att sitta på min veranda. Jag har dock inga sådana kaffekoppar, så det kan ju inte stämma.

blåvitt
2018-11-18, 11:55
Har inte rökt tobak för tobakens skull sen i somras och planerar inte att börja med det igen. Men en helgrön spliff rullad i torkade tobaksblad sitter riktigt fint sisådär 1 gång i månaden.

svenbanan
2018-11-18, 11:56
Tjejer som röker är riktigt hett.

Nope. Riktigt vidrigt.

Röka en cigarr själv nån gång om året är dock najs. Men andrahandsrök eller röklukt i håret andedräkten på andra är inte ett dugg najs.

Matsa
2018-11-18, 12:37
Bonuspoäng om nån ser var jag sitter på bilden

Cigarrens uteservering på Järntorget i Göteborg?

Lucipha
2018-11-18, 13:15
Tack för tipsen och anekdoterna! Brobergs har varit väldigt hjälpsamma och tillmötesgående men det är en annan sak att läsa om personliga upplevelser. Jag kan känna igen mig rätt mycket i det vissa av er skriver *hug*

Du ser ut att sitta på min veranda. Jag har dock inga sådana kaffekoppar, så det kan ju inte stämma.

Det man inte vet.. ;)

Har inte rökt tobak för tobakens skull sen i somras och planerar inte att börja med det igen. Men en helgrön spliff rullad i torkade tobaksblad sitter riktigt fint sisådär 1 gång i månaden.

Som Joe Rogan? När Sverige legaliserar år 2099 måste jag testa det!

Cigarrens uteservering på Järntorget i Göteborg?

Stämmer :) När jag hamnar i Göteborg så är det shopping på Brobergs, sightseeing efter frimurarsymboler och fika på Cigarren som gäller!

trädgårdsmöbel
2018-11-18, 14:14
Gul Blend under köksfläkt! Min fru brukade röka Marlboro, men jag lyckades genom att "oj, köpte jag fel sort?" x antal ggr få henne till Gul Blend istället. Nu envisas hon med att röka på balkongen, så köksfläkten får tyvärr enbart ta hand om matos:(

King Grub
2018-11-18, 14:32
Pappa hade en riktig sjömanspipa från sin tid till sjöss som han brukade bolma på framför öppna spisen. Den luktade inte helt vidrigt.

David_wigren
2018-11-18, 15:03
Jag känner en som vägrar vara ute i solen under somrarna pga risken för hudcancer men som ändå röker pipa*facepalm*.

Jag rökte och snusade under gymnasietiden och ett par år efter, slutade röka 2008 och snuset 2009. Efter att ha extrajobbat lite under somrarna inom hemtjänsten är jag så jävla glad att jag slutade. Herregud, man kan verkligen inte föreställa sig vilket helvete man får om man skulle drabbas av lungcancer. På riktigt. Ingenting är värt den risken, absolut ingenting. Herregud.

Lucipha
2019-01-04, 22:36
Pappa hade en riktig sjömanspipa från sin tid till sjöss som han brukade bolma på framför öppna spisen. Den luktade inte helt vidrigt.

Vi är nog ganska många som har sånna minnen :) Jag mins farfars mix av piprök och kokkaffe.

Jag hittade det här askfatet på tradera för en liten peng. Tyskt 40 tal enligt säljaren.

http://forumbilder.se/I44RM/649afbc3-8043-4976-bdac-f2360a2eba38.jpeg

ccm
2019-01-04, 22:50
Jag har aldrig testat att varken röka eller snusa, och nyttjar inte alkohol eller kaffe heller. Däremot hade jag kunnat se mig själv i rollen som en "fin farbror" med käppen lutandes mot skinnfåtöljen, med en cigarr i ena näven och ett glas finsprit i den andra näven, självklart bärandes monokel, hög hatt och fickur. Det är något lite auktoritärt och spännande med det på något sätt. Däremot skulle jag aldrig göra det då jag vet att jag skulle fastna i det och sedermera sluta mina dagar med skrumplever och lungcancer.

Rahf
2019-01-04, 23:53
Pipa hade jag kunnat tänka mig om inte tobakskonsumtionen varit bannlyst sen ett par år tillbaka. Tycker det är skönare att känna hur luftrören reagerar långsamt än den lilla örfil man får från första inhaleringen av en stark cigg.

Ett Orm
2019-01-05, 00:53
På nyår rökte jag en "cristalles Guantanamera Habana". Mild, kanske lite för mild, men med helt ok smak.

Fan att jag inte kan hitta min gamla piptobak som var jäkligt god. tror den hette "sanelli" eller liknande. Kom i en rund silvrig plåtask med röd text.
Nån som vet?
EDIT: kan vara solani red