handdator

Visa fullständig version : Shruggar ni?


Pokkes
2018-11-12, 13:14
Jag kör shrugs med hantlar ganska frekvent i min träning, oftast ganska tungt cirka 5-6 set efter axlar eller rygg.

Det är väldigt sällan jag ser andra köra denna övning, och jag tränar ändå på ett riktigt byggar-gym.

Kör ni shrugs? varför/varför inte?

King Grub
2018-11-12, 13:19
Jag gillar bakom ryggen i Smithmaskin.

ceejay
2018-11-12, 13:19
Nope. Behövs inte. Har bra traps sen allt markande.

TheOne1994
2018-11-12, 13:29
Yes sir !

Det har hjälpt mig med bättre hållning. Hade problem med nackspärr ganska ofta förr, nu är det länge sedan ( 5 år ) klart all träning hjälper men tycker ändå att just shrugs har hjälpt mig en hel del. Jag har aldrig markat så måste köra traps separat. Jag kör ca 100 kg och fulla rom men lätt böjd nacke nedåt, ca 20 stk x 5 set. En del kör med rakt huvud, det är kanske smaksak.

Bakom nacken har jag testat men det känns helt fel för mig...

King Grub
2018-11-12, 13:35
Ja, shrugs bakom nacken känns inget vidare.

Lafayette
2018-11-12, 13:35
Ja, i maskin där man lastar på vikter. En personlig favoritövning.

Diomedea exulans
2018-11-12, 13:48
Kör det sporadiskt, men brukar lägga ner ganska snart.

Dels tycker jag inte att mina traps släpar. Snarare tvärtom nästan. Det verkar räcka med all annan träning (tror det är marklyft och press som hjälpt mest).

Dels hatar jag övningar där det inte är lätt att känna när en repetition är avslutad. Med bänkpress är det lätt. En repetition är mellan att stången nuddar bröstet tills armbågarna är utlåsta. Inga tveksamheter. Med shrugs är det lätt att veta när man är i bottenläget (axlarna hänger helt slappt), men så fort det börjar bli lite tungt så drar man upp vikten kortare och kortare sträcka i toppläget, omärkligt till en början, men plötsligt märker man att "hoppsan, jag har visst bara halv ROM nu, jag kanske borde lagt ner setet för fem repetitioner sedan". Detta gör att det blir hart när omöjligt att ha någon vettig progression i shrugs, man får köra "på känn".

Dels måste man ha så tung vikt i shrugs så man får ont i ryggen av att hantera den. Speciellt i hantelshrugs. Och stångshrugs kan man ju inte göra, har man stången framför kroppen slår den i ***** och har man den bakom slår den i röven. Så för mig som är byggd som den oheliga avkomman mellan Ron Jeremy och Beyonce är det totalt omöjligt.

Odylicious
2018-11-12, 13:53
Tycker man får tillräckligt från all kronlyft och diversa ryggövningar.

Bjorneman
2018-11-12, 13:55
Ja, med hantlar oftast.

TheOne1994
2018-11-12, 14:01
Kör det sporadiskt, men brukar lägga ner ganska snart.

Dels tycker jag inte att mina traps släpar. Snarare tvärtom nästan. Det verkar räcka med all annan träning (tror det är marklyft och press som hjälpt mest).

Dels hatar jag övningar där det inte är lätt att känna när en repetition är avslutad. Med bänkpress är det lätt. En repetition är mellan att stången nuddar bröstet tills armbågarna är utlåsta. Inga tveksamheter. Med shrugs är det lätt att veta när man är i bottenläget (axlarna hänger helt slappt), men så fort det börjar bli lite tungt så drar man upp vikten kortare och kortare sträcka i toppläget, omärkligt till en början, men plötsligt märker man att "hoppsan, jag har visst bara halv ROM nu, jag kanske borde lagt ner setet för fem repetitioner sedan". Detta gör att det blir hart när omöjligt att ha någon vettig progression i shrugs, man får köra "på känn".

Dels måste man ha så tung vikt i shrugs så man får ont i ryggen av att hantera den. Speciellt i hantelshrugs. Och stångshrugs kan man ju inte göra, har man stången framför kroppen slår den i ***** och har man den bakom slår den i röven. Så för mig som är byggd som den oheliga avkomman mellan Ron Jeremy och Beyonce är det totalt omöjligt.

Du kanske redan har testat..att stå på knä ? Då kan man mer fikusera på övningen istället för att hålla på med benen/ryggen. Kan vara värt ett försök !

Diomedea exulans
2018-11-12, 14:04
Du kanske redan har testat..att stå på knä ? Då kan man mer fikusera på övningen istället för att hålla på med benen/ryggen. Kan vara värt ett försök !

Nej, faktiskt inte... Det borde underlätta... Då kan man lägga hantlarna på rätt ställe med en slags marklyftsrörelse först, därefter lyfta dem igen med ett knästående marklyft... Kan fungera... Tack!

King Grub
2018-11-12, 14:26
En hex bar fungerar utmärkt.

Thornblom
2018-11-12, 15:04
Jag brukar köra en variant med hantlar där jag står lätt framåtlutat. Observera lätt framåtlutad. Sen shrugar jag som vanligt men med en lätt flex i armbågsled. Tycker mig få bra träff på hela trapsmuskeln och inte bara uppe på nacken. Om detta är teoretiskt försvarbart, vet jag dock inte.

Shqypnia
2018-11-12, 15:04
Nej, men borde göra det.

spoon
2018-11-12, 15:11
Ibland...

Då brukar jag köra sittande på änden av en bänk med stången under mig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

TheOne1994
2018-11-12, 15:35
Ibland...

Då brukar jag köra sittande på änden av en bänk med stången under mig.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

oj oj oj den måste jag prova. Sitter du lite lutandes framåt då ? Annars slår väl stängen i bänken ? Ca vikt ? 60 kg ?

Eazio
2018-11-12, 16:38
Stötdrag ett par gånger i veckan så håller man trapsen i skick.

Crillos
2018-11-12, 16:41
Nej, men borde göra det.

+1

Men det känns meningslöst att träna dem?

Typ som vader att de aldrig växer vad man än gör.

krubkungen
2018-11-12, 17:02
Var det inte nån studie som visade på större trapezius aktivering vid bredare hand fattning i shrugs? Tänk nånstans i mitten av ett snatch grepp.

exevision
2018-11-12, 17:07
Nej.
För att min mark, bänk och böj inte skulle öka av det.

spoon
2018-11-12, 17:24
oj oj oj den måste jag prova. Sitter du lite lutandes framåt då ? Annars slår väl stängen i bänken ? Ca vikt ? 60 kg ?Yes. Röven helt ut på änden och lite framåtlutad. Då träffar stången på baksida lår. Brukar köra med 100 kg. Belastar inte ryggen något. Skönt om man har kexrygg.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk

smerk
2018-11-12, 22:27
Shruggade mycket innan men tycker att facepulls samt framåtlutande rodd tar tillräckligt bra i traps

Agitator
2018-11-12, 23:19
Jag kör ryckbrett samt smalt grepp på rak stång som avslutning på ryggpassen om det inte är smockfullt och allt upptaget. Brukar inte heller köra flera set. slänger på 60-100 kg och kör så många reps jag orkar 1-2 set sedan är jag nöjd.

På förra gymmet hade vi en utfallsmaskin som gick utmärkt att köra shrugs i smidigt, blir samma typ av hållning som när man ställer sig i en hexbar.

vicarious
2018-11-13, 00:35
Aldrig. En övning jag i princip glömt bort.

Blir däremot olika varianter av marklyft och mycket rodd regelbundet.

dodie
2018-11-13, 08:09
Shruggade mycket innan men tycker att facepulls samt framåtlutande rodd tar tillräckligt bra i traps

Det känns svårt att få med övre traps med dessa övningar dock.:confused:

MackeJuve
2018-11-13, 08:32
Nej. Kan dock sakna shruggandet, mest för att det härstammar från en tid då man körde "allt", Max-OT-tiden :D Shrugs och typ vadpress var lääääääängesedan.

MaxHeninge
2018-11-13, 17:24
Avslutar alla min ryggpass med shrugs i smith med ganska så brett grepp. Själv kan jag aldrig tänka mig köra shrugs med hantel igen efter jag testade i smith.

Shqypnia
2018-11-13, 17:50
Jag shruggade idag bara för att tråden sa till mig att göra det.

Zrob
2018-11-13, 17:58
Nej, inga shruggs, gillar inte colaflaska formad överkropp *popcorn*

Jhammar
2018-11-13, 18:03
Hade det inte varit för min kassa rygg som hindrar mig från någon nämnvärd axiell belastning så hade jag gett mina övre traps bra med kärlek via shrugs, dock med en hexbar.

oldman
2018-11-13, 18:07
Jag gillar att göra det med hantlar som uppvärmning. Mest bara för att det är skönt för nacken.

robbob
2018-11-13, 18:17
En hex bar fungerar utmärkt.

Det håller jag med om! Mkt bra för shrugs, speciellt för lite mer vikt. För att inte shruggandet ska ta för mycket tid brukar jag köra 2 set högreps efter mitt sista set mark. Jag brukar marklyfta med hexbar.

delta_mats
2018-11-13, 18:29
Provat en del i smith bakom ryggen. Har senaste passen kört tunga "gungshrugs" med vanlig stång och remmar så greppet inte sviker.
Såg något tips om att det är sketa-tunga shrugs som gäller om de ska växa ordentligt så experimenterar med det nu.

Lipservice
2018-11-13, 18:35
Nej, inga shruggs, gillar inte colaflaska formad överkropp *popcorn*

Har du veka axlar blir det ju colaflaska annars ser det ju mer estetiskt ut, speciellt på en annan med svanhals..

delta_mats
2018-11-13, 18:38
Nej, inga shruggs, gillar inte colaflaska formad överkropp *popcorn*

Så blir det bara om man är smal över axlarna *popcorn*

Zrob
2018-11-13, 19:06
Så blir det bara om man är smal över axlarna *popcorn*

Jo,det blir ju än värre då, men är detta snyggt? värre med kläder också.
Man vill väl framstå så axelbred som möjligt eller?
http://www.dieselcrew.com/wp-content/uploads/2013/05/traps-batista-300x186.jpg

Bob90
2018-11-13, 19:55
Jo,det blir ju än värre då, men är detta snyggt? värre med kläder också.
Man vill väl framstå så axelbred som möjligt eller?
[IMG]http://www.dieselcrew.com/wp-content/uploads/2013/05/traps-batista-300x186.jpg[/IM.G]
Målbilden *cupid*
https://proxy.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fmedia1.break.com%2Fdnet%2Fmedia%2 F2012%2F5%2F7%2F41a4583a-b820-410b-a4f8-1f15045258a9.jpg&f=1

Lafayette
2018-11-13, 20:16
Fult men nödvändigt. Trapzen får inte släpa efter.

Pokkes
2018-11-13, 21:41
Jo,det blir ju än värre då, men är detta snyggt? värre med kläder också.
Man vill väl framstå så axelbred som möjligt eller?
http://www.dieselcrew.com/wp-content/uploads/2013/05/traps-batista-300x186.jpg

jo ioförsig, men jag kan tycka att bra traps framhäver en stark och vältränad look, framförallt i kläder.

Men alla har ju egna tycken :)

Exempelvis tycker jag att Tom Hardy inte skulle vara mycket att hänga i julgranen utan trapsen.

Lipservice
2018-11-13, 22:07
Gå och se ut som en jävla hylla, nej tack.. Mer bumpers :d

Diomedea exulans
2018-11-13, 22:30
Fult men nödvändigt. Trapzen får inte släpa efter.

Du shruggar på din signatur.

Jonny_88
2018-11-14, 02:21
Jouko Ahola har snygg fysik med sina traps tycker jag:
9V_PbCLCfv0

Lazius
2018-11-14, 23:20
Brukar bli lite shrugs på slutet av (övre) ryggpasset. Gillar inte smithmaskinen för denna övning utan brukar köra med skivstång i power rack. Både bakom ryggen och framför. Ibland blir det hantlar för omväxling...

Ahlnold
2018-11-28, 11:22
Sett folk som lagt upp videor där de tror att de kör shruggs på 200kg + när de i själva verket gör hela lyftet med juckande från höften, likt ett väldigt kort kronlyft. Kanske den sämste skrytövningen någonsin?
Jag körde shruggs i början, men slutade med det. Fick stora trapps och det var inte snyggt. Tror också man får mycket trapps av andra övningar.

skattefusk
2018-12-11, 23:14
Många "shruggar" ju när de kör bl.a. sidolyft.

RUkfBaDvBUg

David_wigren
2018-12-12, 00:40
Shrugs är också en rätt bra greppövning :)

Termy
2018-12-12, 08:11
Jag får min axelelevationsträning när jag kör handstående övningar.

muddler
2018-12-12, 11:38
Behöver egentligen inte det då mina traps växer som ogräs men just nu har jag det i schemat kanske varannan vecka. Reps mellan 12-20.

Sheogorath
2018-12-12, 12:18
Nej, det gör jag inte. De håller sig i lagom storlek i förhållande till resten med min normala axel/bröst/rygg-träning.

delta_mats
2018-12-12, 12:28
Sett folk som lagt upp videor där de tror att de kör shruggs på 200kg + när de i själva verket gör hela lyftet med juckande från höften, likt ett väldigt kort kronlyft. Kanske den sämste skrytövningen någonsin?
Jag körde shruggs i början, men slutade med det. Fick stora trapps och det var inte snyggt. Tror också man får mycket trapps av andra övningar.


Ja fast grejen är den att trapsen måste hålla hela skulderpartiet på plats vid den belastningen, men det kanske är fel att kalla det shrugs då. Tunga marklyft bygger ju också bra traps, kan man då lasta på ännu mer vikt på stången och sedan gunga den så kommer trapsen belastas ordentligt.

King Grub
2018-12-12, 12:35
1LsIQr_4iSY

Ett Orm
2018-12-12, 13:20
Ja fast grejen är den att trapsen måste hålla hela skulderpartiet på plats vid den belastningen, men det kanske är fel att kalla det shrugs då. Tunga marklyft bygger ju också bra traps, kan man då lasta på ännu mer vikt på stången och sedan gunga den så kommer trapsen belastas ordentligt.

Belastningen blir hög men kort och inte vidare bra för..just nånting.
Som ett hopp kan belasta vaderna med flera gånger kv men det är bara under tiondelar av en sekund så det blir mycket skrik för lite ull som kärringen sa när hon rakade grisen.

qG1qbHpPsEA&index=4&list=LLAL5GFU7qKRBy6HH2_8HHnQ&t=0s

delta_mats
2018-12-12, 13:35
Jao fast där har du hälsenan som tar upp väldigt mycket energi. Har du 200+ kg i händerna och gungar är det trapsen som håller allt på plats.

Ett Orm
2018-12-12, 13:54
Jao fast där har du hälsenan som tar upp väldigt mycket energi. Har du 200+ kg i händerna och gungar är det trapsen som håller allt på plats.


Nej, du har hela kroppen ända ner till fötterna som också tar upp energin. Som typ en kudde.
Skulle resten av kroppen vara helt fixerad skulle nånting dåligt hända om du gungar 200 kilo, det kan jag lova dig.

Ju bättre du kan kontrollera lyftet och resten av kroppen så att det är så mycket trapz som möjligt som tar belastningen ju mindre vikt behöver du, ju sämre ju mer för att nånting ska hamna där.

delta_mats
2018-12-12, 16:06
Nej, du har hela kroppen ända ner till fötterna som också tar upp energin. Som typ en kudde.
Skulle resten av kroppen vara helt fixerad skulle nånting dåligt hända om du gungar 200 kilo, det kan jag lova dig.

Ju bättre du kan kontrollera lyftet och resten av kroppen så att det är så mycket trapz som möjligt som tar belastningen ju mindre vikt behöver du, ju sämre ju mer för att nånting ska hamna där.


Du har fortfarande hela vikten hängande i trapsen, som håller uppe hela skulderpartiet. När du gungshruggar kommer den negativa fasen bli avsevärt tyngre och trapsen måste bromsa in stången i botten. Det finns en anledning till att duktiga marklyftare och olympiska lyftare har stora traps, det är inte för att dom sitter på en bänk och finshruggar med en 20-30 kg:s hantel i vardera näve.

Ett Orm
2018-12-12, 16:20
Du har fortfarande hela vikten hängande i trapsen, som håller uppe hela skulderpartiet. När du gungshruggar kommer den negativa fasen bli avsevärt tyngre och trapsen måste bromsa in stången i botten. Det finns en anledning till att duktiga marklyftare och olympiska lyftare har stora traps, det är inte för att dom sitter på en bänk och finshruggar med en 20-30 kg:s hantel i vardera näve.

Du tittade inte på länken.:(
Det förklaras bättre där än jag tydligen kan.

Du menar att de bygger dem genom att gungshruggar 200+? Skulle inte tro det.

Crillos
2018-12-12, 16:27
Många "shruggar" ju när de kör bl.a. sidolyft.

RUkfBaDvBUg

Vad väger han videon? Hur lång är han?

Imponerande form men jag tycker mig inte se särskilt mycket muskler på honom.

Stoltz
2018-12-12, 16:46
Nah, ibland. Många säger att jag borde men jag rycker mest på axlarna.

Badomm-tschhh

sexboy
2018-12-12, 16:58
Kör shrugs två gånger i veckan. Ofta ett superset med skivstångsshrugs 15 reps och hantelshrugs 15 reps, 4-5 set per pass.

Du har fortfarande hela vikten hängande i trapsen, som håller uppe hela skulderpartiet. När du gungshruggar kommer den negativa fasen bli avsevärt tyngre och trapsen måste bromsa in stången i botten. Det finns en anledning till att duktiga marklyftare och olympiska lyftare har stora traps, det är inte för att dom sitter på en bänk och finshruggar med en 20-30 kg:s hantel i vardera näve.

Mina traps är större nu när jag kör ''finshrugs'' på 30kg jämfört när jag markade runt 300kg

Sheogorath
2018-12-12, 17:24
Nah, ibland. Många säger att jag borde men jag rycker mest på axlarna.

Badomm-tschhh

*cupid*

Sheogorath
2018-12-12, 17:26
Du har fortfarande hela vikten hängande i trapsen, som håller uppe hela skulderpartiet. När du gungshruggar kommer den negativa fasen bli avsevärt tyngre och trapsen måste bromsa in stången i botten. Det finns en anledning till att duktiga marklyftare och olympiska lyftare har stora traps, det är inte för att dom sitter på en bänk och finshruggar med en 20-30 kg:s hantel i vardera näve.

This.

Ett Orm
2018-12-12, 17:32
This.

Utveckla gärna. Du är ju utbildad inom området.

Sheogorath
2018-12-12, 17:36
Utveckla gärna. Du är ju utbildad inom området.

Det är inte givet att högre medelaktivering ger mer muskeltillväxt jämfört med en hög peak-aktivering. T.ex. är det fullt tänkbart att fulcurlande där man har väldigt hög aktivering kring 40-100° flexion i armbågen ger större gensvar jämfört med lägre vikt men där man har belastning i en större del av rörelsebanan. På samma sätt är det tänkbart att trapsen svarar utmärkt eller bättre på extremt hög vikt om än i en mindre del av sitt omfång, om det nu ens är i en mindre del av sitt omfång.

Diomedea exulans
2018-12-12, 18:02
1LsIQr_4iSY

Påminner mig om en fjäril.

https://i.imgflip.com/2osw02.gif (https://imgflip.com/gif/2osw02)

Sheogorath
2018-12-12, 18:37
:laugh::hbang:

xan
2018-12-12, 18:52
Påminner mig om en fjäril.

https://i.imgflip.com/2osw02.gif (https://imgflip.com/gif/2osw02)

Hahahahahahaha, bästa gifen jag sett på väldigt länge

Trodde det var en riktig styrkelyftare först, och var villig att omvärdera hela mitt liv.

Ett Orm
2018-12-12, 19:31
Det är inte givet att högre medelaktivering ger mer muskeltillväxt jämfört med en hög peak-aktivering. T.ex. är det fullt tänkbart att fulcurlande där man har väldigt hög aktivering kring 40-100° flexion i armbågen ger större gensvar jämfört med lägre vikt men där man har belastning i en större del av rörelsebanan. På samma sätt är det tänkbart att trapsen svarar utmärkt eller bättre på extremt hög vikt om än i en mindre del av sitt omfång, om det nu ens är i en mindre del av sitt omfång.
Hoppas inte Arne får höra det här.;)

Kan inte se riktigt se vad som skulle tala för det. Att ta yttersta eliten i en sport som exempel hör att en viss sak skulle funka för en viss muskel och tro att det är det är därför de ser ut som de gör är inget annat än...ovetenskapligt för att vara snäll.

Att det kanske funkar kan jag köpa, att det skulle vara bättre köper jag icke.


___

Haha, snygg gif Dio!

delta_mats
2018-12-12, 19:57
Du tittade inte på länken.:(
Det förklaras bättre där än jag tydligen kan.

Du menar att de bygger dem genom att gungshruggar 200+? Skulle inte tro det.

Ska kolla länken sen.
Vad jag menar är att gungshruggning aktiverar traps (övre) bättre än marklyft eftersom man kan hantera högre vikt.

Crillos
2018-12-12, 20:21
Grizzly skulle få en riktigt grym kropp om han skalade bort fettet.

Crillos
2018-12-12, 20:25
Det är inte givet att högre medelaktivering ger mer muskeltillväxt jämfört med en hög peak-aktivering. T.ex. är det fullt tänkbart att fulcurlande där man har väldigt hög aktivering kring 40-100° flexion i armbågen ger större gensvar jämfört med lägre vikt men där man har belastning i en större del av rörelsebanan. På samma sätt är det tänkbart att trapsen svarar utmärkt eller bättre på extremt hög vikt om än i en mindre del av sitt omfång, om det nu ens är i en mindre del av sitt omfång.

Finns gott om styrkelyftare som hivar upp rejäla vikter men inte ser nämnvärt grövre ut än en medelsvensson.

Men visst jag förstår poängen. Fast då är det väl gubbarna i de lite tyngre viktklasserna. Och de kör väl annat än bara marklyft som bidragit till de stora trapsen.

exevision
2018-12-12, 21:37
1LsIQr_4iSY

Shrugg med aktiv hjälp av ölmagen?

delta_mats
2018-12-12, 22:55
Haha, alltså tycka vad man tycka vill om den där "övningen", men det är 360 pannor han guppar omkring där.

King Grub
2018-12-12, 23:01
470 här.

iR_Nf6e-CU8

Bara smärtan att hålla ett halvt ton sådär. Jag hade i och för sig inte behövt oroa mig för den, eftersom stången skulle vara omöjlig att förflytta.

Agitator
2018-12-12, 23:04
Om ni ska titta på videos med Kyriakos så titta på hans videos där han shruggar åtminstånde :)

470x10

iR_Nf6e-CU8

delta_mats
2018-12-12, 23:05
Stört. Tänk att sitta där och rulla in den vikten mot kroppen, sen bli wasted när stången krossar knäskålarna.

xan
2018-12-13, 10:36
Finns gott om styrkelyftare som hivar upp rejäla vikter men inte ser nämnvärt grövre ut än en medelsvensson.

Inte nämnvärt grövre än medelsvensson? Bild eller BS.

xan
2018-12-13, 10:38
Haha, alltså tycka vad man tycka vill om den där "övningen", men det är 360 pannor han guppar omkring där.

Vad tar han i riktiga övningar? Är det något slags skämt att han lägger upp dessa klipp? :laugh: Måste ju vara sjukt stark i alla övningar om han ens klarar av att hålla i denna vikten utan att hela skelettet pulveriseras.

LMAO på denna kommentar:

INVICTUS
för 4 månader sedan
0:16 When you came and she keep sucking

Ett Orm
2018-12-13, 16:42
Inte nämnvärt grövre än medelsvensson? Bild eller BS.

https://static-cdn.sr.se/sida/images/161/2869790_1200_675.jpg?preset=768x432

Beror det ju på vad man menar med rejäla deklart.
Medelsvenne är ju rätt tjocka så det finns ju iofs en hel del som ser rätt köttiga ut.

Crillos
2018-12-13, 17:20
Inte nämnvärt grövre än medelsvensson? Bild eller BS.

Skojar du eller?

xan
2018-12-13, 17:23
Namn? Bilden säger inte mycket.

Skojar du eller?

Vilka är alla styrkelyftare som lyfter enorma vikter och ser ut så här?

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/10091615/368/normal/4d939afd57c6a/Friska+och+fr%C3%A4scha.

xan
2018-12-13, 17:28
Samma person?

https://scontent-frx5-1.cdninstagram.com/vp/3b85b9eeefdf12380647fbf3b39d7dd9/5C9B26BC/t51.2885-15/e35/34419058_381868552322518_7378790308865114112_n.jpg ?se=7&ig_cache_key=MTc5OTY0NTY4ODEyOTMyMzgwOQ%3D%3D.2

https://scontent-frt3-2.cdninstagram.com/vp/0db85be199efc39028813f669dbee17a/5C2002E5/t51.2885-15/e35/39386230_263255054306198_7978334809577488384_n.jpg ?se=7&ig_cache_key=MTg1ODI3Mjc1NTg1NDk2OTA2MQ%3D%3D.2

162 cm / 66 KG i den formen. MYCKET mer massa än medel.

Ett Orm
2018-12-13, 18:41
Samma person?

https://scontent-frx5-1.cdninstagram.com/vp/3b85b9eeefdf12380647fbf3b39d7dd9/5C9B26BC/t51.2885-15/e35/34419058_381868552322518_7378790308865114112_n.jpg ?se=7&ig_cache_key=MTc5OTY0NTY4ODEyOTMyMzgwOQ%3D%3D.2

https://scontent-frt3-2.cdninstagram.com/vp/0db85be199efc39028813f669dbee17a/5C2002E5/t51.2885-15/e35/39386230_263255054306198_7978334809577488384_n.jpg ?se=7&ig_cache_key=MTg1ODI3Mjc1NTg1NDk2OTA2MQ%3D%3D.2

162 cm / 66 KG i den formen. MYCKET mer massa än medel.

Japp.
Oja. Han har mycket mer massa än de flesta. Men på med en tröja och han ser ut som vemsomhelst.
Men en smyginspektion i duschen avslöjar honom naturligtvis.