handdator

Visa fullständig version : "För nyttigt" efter träning - påverkan på gaainz?


whuddafuks
2018-11-06, 18:34
Nu vet jag att för mycket antioxidanter och så påverkar styrketräning. Men undrar till vilken grad. Att inta kosttillskott med massa anti-inflammatoriska och antioxidantiska medel är ju inge bra för träningen, men hur pass illa är det att inta ganska stor grad av dessa i matväg vid träning? Jag brukar trycka i mig en stor shake hära inpå träning, antingen innan eller efter som står för det mesta av maten jag får i mig. Allt från havregryn, jordnötsmör osv till en massa blåbär, hallon, färsk ingefära, citron, kakao osv. Vissa av dessa livsmedel, så som ingefära, kakao och blåbär har ju ganska potenta antiinflammatoriska egenskaper vad jag har förstått.

Kommer dessa att ge en signifikant negativ påverkan på min träning eller kan jag med gått samvete trycka i mig dessa för smaken och hälsans skull? (shit, låter som jag har den värsta optinojjan någonsin :d)

Crillos
2018-11-06, 18:53
De har förstört mina gains iaf. Jag äter nyttigt nu och flera s.k "superfood". Svårt komma upp i tillräckligt med kalorier också.

Men jag är medelålders så det kan vara det också.

För mig spelar det dock ingen roll då jag satsar mer på en rippad look och att vara hälsosam. Vill du bli stor är det nog inget du ska hålla med tror jag...

Crillos
2018-11-09, 10:34
Tråkigt att ingen svarar här?? Intressant ämne tycker iaf jag :)

Men det är väl ytterst ett val kanske, bli grov eller vara hälsosam?

vicarious
2018-11-09, 11:27
Det låter osannolikt att det skulle påverka muskeltillväxten märkbart. Det du räknar upp är livsmedel som ingår i en normal kosthållning. Får man inga gains är det nog andra ställen man ska leta efter fel.

Diomedea exulans
2018-11-09, 11:53
De har förstört mina gains iaf. Jag äter nyttigt nu och flera s.k "superfood". Svårt komma upp i tillräckligt med kalorier också.

Men jag är medelålders så det kan vara det också.

För mig spelar det dock ingen roll då jag satsar mer på en rippad look och att vara hälsosam. Vill du bli stor är det nog inget du ska hålla med tror jag...

För mig låter det mer logiskt att det är kaloribristen + att det blir svårare att få gains ju bättre man blir + eventuellt medelåldern som spökar, än att du äter för nyttigt... *jorgen*

svartakronan
2018-11-09, 13:41
Jag tänker bara på alla fitnessprofiler osv som käkar broccolli till varje måltid, det verkar inte förstöra för dem. Och nej alla tar inte steroider.

Skickat från min G3311 via Tapatalk

Don H
2018-11-09, 18:29
Jag tänker bara på alla fitnessprofiler osv som käkar broccolli till varje måltid, det verkar inte förstöra för dem. Och nej alla tar inte steroider.

Skickat från min G3311 via Tapatalk

De äter heller inte bara broccoli.