handdator

Visa fullständig version : Vegan- och vegetariankost, skeletthälsa och risk för frakturer


King Grub
2018-10-31, 10:44
Context

The numbers of vegans and vegetarians have increased in the last decades. However, the impact of these diets on bone health is still under debate.

Objective

This systematic review and meta-analysis sought to study the impact of vegetarian and vegan diets on bone mineral density (BMD) and fracture risk.

Data Sources

A systematic search was conducted of PubMed, Scopus, and Science Direct, covering the period from the respective start date of each database to November 2017.

Data Extraction

Two investigators evaluated 275 studies against the inclusion criteria (original studies in humans, written in English or Spanish and including vegetarian or vegan diets and omnivorous diets as factors with BMD values for the whole body, lumbar spine, or femoral neck and/or the number of fractures as the outcome) and exclusion criteria (articles that did not include imaging or studies that included participants who had suffered a fracture before starting the vegetarian or vegan diet). The quality assessment tool for observational cohort and cross-sectional studies was used to assess the quality of the studies.

Results

Twenty studies including 37 134 participants met the inclusion criteria. Compared with omnivores, vegetarians and vegans had lower BMD at the femoral neck and lumbar spine and vegans also had higher fracture rates.

Conclusions

Vegetarian and vegan diets should be planned to avoid negative consequences on bone health.

Veganism, vegetarianism, bone mineral density, and fracture risk: a systematic review and meta-analysis. Nutrition Reviews, 29 October 2018.

https://academic.oup.com/nutritionreviews/advance-article-abstract/doi/10.1093/nutrit/nuy045/5146363

Hobbes
2018-10-31, 16:22
Veganism, vegetarianism, bone mineral density, and fracture risk: a systematic review and meta-analysis. Nutrition Reviews, 29 October 2018.

https://academic.oup.com/nutritionreviews/advance-article-abstract/doi/10.1093/nutrit/nuy045/5146363

https://gifimage.net/wp-content/uploads/2017/10/makes-sense-gif-10.gif

rbn
2018-10-31, 19:24
Var det inte Lierre Kieth som fick oåterkalleliga skador på skelettet efter 20 år som vegan (och som senare skrev boken Vegomyten).

Hobbes
2018-10-31, 19:33
Var det inte Lierre Kieth som fick oåterkalleliga skador på skelettet efter 20 år som vegan (och som senare skrev boken Vegomyten).

Nja, hon at agg och drack mjolk! Hon ar full of skit - skit in, skit ut!

oMuxgAbHgJA&vl=en

rbn
2018-10-31, 20:16
Nja, hon at agg och drack mjolk! Hon ar full of skit - skit in, skit ut!

Oh där ser man, det var mest nåt jag läste om för länge sedan när jag kom i kontakt med boken. Inte mycket mer insatt än så.

Hobbes
2018-10-31, 20:27
Oh där ser man, det var mest nåt jag läste om för länge sedan när jag kom i kontakt med boken. Inte mycket mer insatt än så.

Inget illa menat.

Alla veganer är inte smarta! Hon är oerhört korkad och vill bara sälja in sig själv (sin bok). "Radical Feminist" my ass - en feminist stödjer inte mjölkindustrin - hon säger sjalv i en intervju att hon "Ate eggs and dairy every chance she got".

Diomedea exulans
2018-10-31, 22:11
Hur fan lyckas man via sin diet få oåterkallerliga skador på skelettet om man äter eggs and dairy every chance man får?

Hobbes
2018-10-31, 22:41
Hur fan lyckas man via sin diet få oåterkallerliga skador på skelettet om man äter eggs and dairy every chance man får?

a. ljuger
b. hittar på
osv.

Kolla videon jag postade.:)

Sagacity
2018-11-01, 21:51
Hur fan lyckas man via sin diet få oåterkallerliga skador på skelettet om man äter eggs and dairy every chance man får?

Om man inte köper ägg och mjölk kan "every chance" vara en gång om året. Jag vet att när jag inte köpte mjölk drack jag nog inte på flera år.

blåvitt
2018-11-01, 22:32
Är väl knappast särskilt svårt att sköta skeletthälsan med en vegetarisk kost? Ät två bananer om dagen och sola mkt, käka omelett på vintern

Hobbes
2018-11-02, 03:01
Är väl knappast särskilt svårt att sköta skeletthälsan med en vegetarisk kost? Ät två bananer om dagen och sola mkt, käka omelett på vintern

+1

Personligen upplever jag att det är STOR skillnad på att prata "Whole Food Plant Based" och "Vegan" kost - den en talar om vad man inte äter och vad man äter - den andra bara vad man inte äter. Det blir SISU effekt - Skit in skit ut.

Melker2
2018-11-02, 07:51
Är väl knappast särskilt svårt att sköta skeletthälsan med en vegetarisk kost? Ät två bananer om dagen och sola mkt, käka omelett på vintern

Jag gillar omelett men det räknas väl inte riktigt som vegetariskt?

svartakronan
2018-11-02, 09:59
Jag gillar omelett men det räknas väl inte riktigt som vegetariskt?För mig har alltid vegetariskt varit att man ej äter kött men övriga animaliska produkter går bra, fast jag kan nog haft fel.

Skickat från min G3311 via Tapatalk

King Grub
2018-11-02, 10:25
Ägg växer inte på träd och är inte vegetariska. Ordet vegetarisk har utvecklats genom åren att innefatta både mjölk och ägg, men egentligen är det inte så. Språkligt, kanske, beroende på sammanhang, men inte näringsmässigt. biologiskt. Ägg är en animalisk produkt.

En vegetarian äter egentligen inte ägg. Gör man det har man gjort ett undantag och är en ovo-vegetarian.

Hobbes
2018-11-02, 19:45
Lite bra historik:

The first modern-day vegans
In November 1944, Donald Watson (right and below) called a meeting with five other non-dairy vegetarians, including Elsie Shrigley, to discuss non-dairy vegetarian diets and lifestyles. Though many held similar views at the time, these six pioneers were the first to actively found a new movement - despite opposition. The group felt a new word was required to describe them; something more concise than ‘non-dairy vegetarians’. Rejected words included ‘dairyban’, ‘vitan’, and ‘benevore’. They settled on ‘vegan’, a word that Donald Watson later described as containing the first three and last two letters of ‘vegetarian’. In the words of Donald Watson, it marked “the beginning and end of vegetarian.” The word vegan was coined by Donald Watson from a suggestion by early members Mr G, A Henderson and his wife Fay K. Henderson that the society should be called Allvega and the magazine Allvegan.

Early vegans
The Vegan Society may have been established 70 years ago but veganism has been around much longer. Evidence of people choosing to avoid animal products can be traced back over 2,000 years. As early as 500 BCE, Greek philosopher and mathematician Pythagoras promoted benevolence among all species and followed what could be described as a vegetarian diet. Around the same time, Siddhārtha Gautama (better known as the Buddha) was discussing vegetarian diets with his followers.

https://www.vegansociety.com/about-us/history