handdator

Visa fullständig version : Vad hände med den klassiska gym-douchebag:en/spännbögen? En utdöd art?


trädgårdsmöbel
2018-10-24, 16:30
Kommer ni ihåg för ett gäng år sedan Jersey Shore, Zyzz och liknande fenomen och även deras föregångare (vilka de nu kan ha vart)?

Unga män (oftast) som företrädesevis tränade överkropp och gjorde detta ordentligt, men simultant som de gymmade så partade de hårt? Väldigt utseendefixerade unga män som allra helst ville ta av sig tröjan i situationer som det kanske var opassande att ta av sig tröjan i?

Mourtenlinnen, för små t-shirts, solariebränna, stylead frilla och till detta ett ofta ganska störigt "här är jag"-beteende? Gärna ett par douchiga tribal-tatueringar till detta med.

Vart har den här subgruppen av gymmare tagit vägen numera? Har de dött ut? Nutidens varianter av störiga gymmare tränar crossfit i tights, har otydbara tatuerings "sleeves" istället för tribals, och sätter upp håret i en manbun, men det är inte samma grej - det känns som två olika kategorier människor.

blåvitt
2018-10-24, 16:32
Det är väl trendigare att vara lite skinny nuförtin?

svenbanan
2018-10-24, 16:33
Kommer ni ihåg för ett gäng år sedan Jersey Shore, Zyzz och liknande fenomen och även deras föregångare (vilka de nu kan ha vart)?

Unga män (oftast) som företrädesevis tränade överkropp och gjorde detta ordentligt, men simultant som de gymmade så partade de hårt? Väldigt utseendefixerade unga män som allra helst ville ta av sig tröjan i situationer som det kanske var opassande att ta av sig tröjan i?

Mourtenlinnen, för små t-shirts, solariebränna, stylead frilla och till detta ett ofta ganska störigt "här är jag"-beteende? Gärna ett par douchiga tribal-tatueringar till detta med.

Vart har den här subgruppen av gymmare tagit vägen numera? Har de dött ut? Nutidens varianter av störiga gymmare tränar crossfit i tights, har otydbara tatuerings "sleeves" istället för tribals, och sätter upp håret i en manbun, men det är inte samma grej - det känns som två olika kategorier människor.

Finns de inte kvar på de "vanliga" gymen då? Det var år och dag sedan jag var på ett gym. De få gånger jag ids styrketräna gör jag det i garaget så jag slipper spännbögar och liknande pack.

micke81
2018-10-24, 16:51
Ni kan sluta leta.
Jag är här.

Diomedea exulans
2018-10-24, 16:53
Tre yttre influenser som kan ha påverkat deras försvinnande kan vara Zyzz död, Paradise Hotels minskade popularitet samt skäggets intåg.

leo1
2018-10-24, 16:57
Känns tomt att inte kunna gå in och läsa i Zyzz-tråden när Arne debatterade mot alla fan boys till Zyzz.

smerk
2018-10-24, 16:59
Kommer ni ihåg för ett gäng år sedan Jersey Shore, Zyzz och liknande fenomen och även deras föregångare (vilka de nu kan ha vart)?

Unga män (oftast) som företrädesevis tränade överkropp och gjorde detta ordentligt, men simultant som de gymmade så partade de hårt? Väldigt utseendefixerade unga män som allra helst ville ta av sig tröjan i situationer som det kanske var opassande att ta av sig tröjan i?

Mourtenlinnen, för små t-shirts, solariebränna, stylead frilla och till detta ett ofta ganska störigt "här är jag"-beteende? Gärna ett par douchiga tribal-tatueringar till detta med.

Vart har den här subgruppen av gymmare tagit vägen numera? Har de dött ut? Nutidens varianter av störiga gymmare tränar crossfit i tights, har otydbara tatuerings "sleeves" istället för tribals, och sätter upp håret i en manbun, men det är inte samma grej - det känns som två olika kategorier människor.

Detta stämmer in till 100%. Fullt av sådana människor i crossfit-delen av gymmet. De glider alltid runt utan tröja och ska göra 10 olika övningar i ett svep där en typisk övning kan vara att dra up 40 kg och pressa det över huvudet.

Gringo
2018-10-24, 17:18
Den moderna gym-douchebagen är idag ofta en wannabe styrkelyftare. Pratar mer än dom tränar, håller utrustning i flera timmar för att köra 5x5 på 100kg. Helst ska dom damma ner med magnesium, ha på sig de senaste SBDsakerna för flera tusen och hålla gymmets ända ställning i flera timmar under peakhour. Som bonus ser dom likadana ut år in och år ut.

Kif
2018-10-24, 17:44
Finns några individer som stämmer in rätt väl på ts beskrivning där jag tränar. Tack och lov är det inte fler än man klarar av. Värre måste sub sub gruppen vara. De som vill vara vältränade och kör samma 'här är jag' mentalitet, trots att de inte presterat någonting annat än direkt farlig träning och höga ljudnivåer.

Bärsärk
2018-10-24, 18:57
Jag saknar den här typen av byggare

eOSeOieLh7s

blåvitt
2018-10-24, 19:10
Tre yttre influenser som kan ha påverkat deras försvinnande kan vara Zyzz död, Paradise Hotels minskade popularitet samt skäggets intåg.

Hej! Kul o se dig!

Diomedea exulans
2018-10-24, 19:11
Hej! Kul o se dig!

Hej hej!

trädgårdsmöbel
2018-10-25, 09:05
Lite hyllning till denna utdöda art:

https://youtu.be/pPcxevlhG3g

https://youtu.be/TBvHbnhl3M8

Ladugårdsdörr
2018-10-25, 09:27
Den rollen fylls idag av unga herrar av lite mörkare ton. Motsvarande generation svenskar sitter idag och spelar Fortnite.

trädgårdsmöbel
2018-10-25, 10:48
Den rollen fylls idag av unga herrar av lite mörkare ton. Motsvarande generation svenskar sitter idag och spelar Fortnite.

Den fylldes delvis men oproportionerligt mycket av herrar med lite mörkare ton förr med. De lite mörkare herrarna idag är mindre gladlynta, mindre spänniga och saknar helt den omedvetna och medvetna charmen/humorn gym-douchebaggen ägde oavsett hudton.

Ladugårdsdörr
2018-10-25, 11:31
Den fylldes delvis men oproportionerligt mycket av herrar med lite mörkare ton förr med. De lite mörkare herrarna idag är mindre gladlynta, mindre spänniga och saknar helt den omedvetna och medvetna charmen/humorn gym-douchebaggen ägde oavsett hudton.

Så är det. Självironin är inte riktigt lika stark numera. Kanske speglar det samhällsutvecklingen. Tyvärr får vi nog konstatera att den traditionella douchen är utdöd.

Marshall
2018-10-25, 15:02
De är kvar, de har bara bytt kläder.