handdator

Visa fullständig version : Vilken maskinserie gillar du bäst?


Pepz
2018-10-23, 09:24
jag är nyfiken på vilken maskinserie du gillar bäst.
Eller är det olika beroende på om det är plateloaded, viktmagasin etc?

Pokkes
2018-10-23, 10:01
Måsta säga Hammerstrenght, låter som ett krystat svar men i ärlighetens namn anser jag dem som bäst. Iallafall de jag testat och mitt gym har.

Pepz
2018-10-25, 20:22
Måsta säga Hammerstrenght, låter som ett krystat svar men i ärlighetens namn anser jag dem som bäst. Iallafall de jag testat och mitt gym har.


:hbang:
vad är det du gillar med dom?

MackeJuve
2018-10-25, 20:56
Måsta säga Hammerstrenght, låter som ett krystat svar men i ärlighetens namn anser jag dem som bäst. Iallafall de jag testat och mitt gym har.Håller med, till viss del i alla fall. Deras bröstpress är ett jävla skämt. Övriga maskiner som jag har testat(latsdrag, rodd, axelpress) är nice.

Gillar att man lastar med viktskivor och att man behöver dra/pressa hyfsat symmetriskt i.o.m. att det är enskilda handtag snarare än en stång.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Pokkes
2018-10-25, 21:05
:hbang:
vad är det du gillar med dom?

framförallt gillar jag att de flesta är plate-loaded, mest för att jag gillar det mer överlag.

Men framförallt tycker jag att maskinerna i den serien är ganska "basic", bra naturlig rörelsebana utan massa kurvor och skumma handtag.

Tillexempel är pressen överst överlägsen den under :)

Sheogorath
2018-10-26, 07:04
Har inte använt Hammerstrength men bästa plateloaded jag testat är Gymleco. Tror nog alla maskiner jag provat varit bra.

Bästa pinloaded tycker jag är Nordic Gym. Technogym är en ojämn serie. De har många bra maskiner och många dåliga.

Fordon
2018-10-26, 09:15
Technogym pure strength (plate loaded. Den övre pressen i Pokkes inlägg) och sedan deras Artis-serie (vanlig kabel till viktmagasin) föredrar jag över andra serier och märken när det kommer till styrkemaskiner.
Även technogyms top of the line cardio tycker jag är helt överlägsen. Typ SkillRow, skillbike, skillrun och artis löpband. Jag är förvisso Technogym-tekniker men än har jag inte hittat bättre maskiner än dessa på marknaden. Sen kostar dem förvisso det dubbla mot andra också, men sett ur ren kvalité, funktion och känsla utan att bry sig om pris så hade jag sagt dessa utan tvekan. Det enda jag saknar från Technogym är en SkiErg i deras Skill-serie.

sterrrn
2018-10-26, 10:20
Technogym plate loaded :hbang:

dodie
2018-10-26, 11:44
Har testat några technogym plate loaded som jag tyckte hade väldigt konstig rörelsebana. Det verkar som att dom har ansträngt sig för att få olika tung belastning över rörelsen (typ lättare i botten eller slutet), gillade inte det alls.

Pepz
2018-10-26, 13:57
Technogym pure strength (plate loaded. Den övre pressen i Pokkes inlägg) och sedan deras Artis-serie (vanlig kabel till viktmagasin) föredrar jag över andra serier och märken när det kommer till styrkemaskiner.
Även technogyms top of the line cardio tycker jag är helt överlägsen. Typ SkillRow, skillbike, skillrun och artis löpband. Jag är förvisso Technogym-tekniker men än har jag inte hittat bättre maskiner än dessa på marknaden. Sen kostar dem förvisso det dubbla mot andra också, men sett ur ren kvalité, funktion och känsla utan att bry sig om pris så hade jag sagt dessa utan tvekan. Det enda jag saknar från Technogym är en SkiErg i deras Skill-serie.

pure strenght är bra.
även om jag själv anser att plateloaded är jobbigt och skapar ett stökigt gym
Artis gillar jag inte alls, varken till utseende eller känsla

skillrun är fantastisk, de andra har jag inte testat men ska göra det på de events som kommer under hösten.

Pepz
2018-10-26, 13:58
Har testat några technogym plate loaded som jag tyckte hade väldigt konstig rörelsebana. Det verkar som att dom har ansträngt sig för att få olika tung belastning över rörelsen (typ lättare i botten eller slutet), gillade inte det alls.

är vanligt att man försöker få bottenläget i ex bröstpress lite lättare eftersom man oftast är svagast där

Pepz
2018-10-26, 14:00
Har inte använt Hammerstrength men bästa plateloaded jag testat är Gymleco. Tror nog alla maskiner jag provat varit bra.

Bästa pinloaded tycker jag är Nordic Gym. Technogym är en ojämn serie. De har många bra maskiner och många dåliga.

gymleco har också fördelar med att de är sjukt mycket mindre än hammer och technos plateloadedserie.

Sarco
2018-10-26, 23:12
Av de jag testat har jag fallit för en hammerstrength av gammal modell (den enda jag kört, men den blev en favorit) och en mängd nordic-modeller.

Landar hela tiden tillbaka till fria vikter dock. Kanske skulle köra maskiner om jag började på ett seriöst gym igen, vissa maskiner är fantastiskt bra.

Hemi
2018-10-27, 00:38
Är det Nordic som har/hade de där oxblodsfärgade dynorma och "massiv" benpress? Skön peck deck som tog där den skulle osv, i så fall dem. Länge sen men de kan väl inte blivit sämre.

TheDoctor
2018-10-27, 07:09
Mitt gym har mycket Hammerstrength maskiner. Inte gillat maskinerna på de andra gymmen i stan men börjat gilla en del av dessa. Tränar på FNF i Helsingborg, de allra flesta sköter sig på gymmet så det är inte särskilt stökigt med vikter och redskap.

Gillar just hammerstrenght för rörelsebanorna i dem passar mig väldigt bra.

Anders The Peak
2018-10-27, 08:39
Gymleco = Plagiat av hammerstrength har även haft patentstridigheter med dem under årens lopp. Men generellt bra maskiner men några har de missat att avpassa utväxlingen dvs felaktig belastningskurva typ den vanligaste lårcurlen och legextension.

Idag finns det många bra maskiner av alla möjliga märken Cybex, Technogym mfl och sedan finns det sämre kopierade maskiner som det sätts en massa olika namn på från Kina med billiga lager eller missade vinklar.

Ett annat problem som jag stöter på är övertron på fria vikter och på att det måste köras vissa övningar med fria vikter som egentligen kan ses som överflödiga.

Hemi
2018-10-27, 15:45
Av bilderna att döma då, Nordic. Minns fortfarande skildnaderna på dem och andra fast det är 25 år sedan jag senast testade. Har ju kommit nya grejer men jag saknade alltid de maskinerna efteråt. Har för mig att rörelseanspänningen var, kunde göras jämnare med dem, och att man kunde då kontrollera musklerna mer. En maskin är inte bara en maskin man själv styr sig själv sas. Speciellt benpressen, pec deck, latsdragen och sen hade de en hel del andra stabila grejer.

Hemi
2018-10-27, 20:43
Allright, efter en del bildtittande, vad som än står på Pro Gym, Sthlm. Skall vara egenbyggda grejer. Schwarzenegger och Draper sade ju att det blev bäst så, dessutom.

Arne Persson
2018-10-27, 22:41
L+K Sportgeräte gör mycket bra serier!
Jag har bl.a precis fyllt gamla MuscleZone (Fd anrika Athletic Center) med dessa maskiner och det är en total succé!

Detta gym har tidigare haft både Hammer och Gymleco.

Hemi
2018-10-27, 23:38
Benpressen där på Pro Gym och de andra grejerna glömmer jag inte, alternativt någontomg mycket likt men det verkar vara den, minns ryggstödet med den korta balken därunder, fotplattan, handtaget och allt. Jag har en del minnesluckor speciellt då jag tränat runt så mycket i Sthlm förr, känt på alla maskiner men dessa grejer glömmer jag inte. Allt annat kändes som skit efteråt.

Jorgen
2018-10-28, 22:09
Nordic, vissa Hammer och LK har varit dom bästa jag provat.

Pepz
2018-10-29, 14:41
L+K Sportgeräte gör mycket bra serier!
Jag har bl.a precis fyllt gamla MuscleZone (Fd anrika Athletic Center) med dessa maskiner och det är en total succé!



Du har agenturen?

Hur är det med tillgång på slitdelar och service?

Arne Persson
2018-10-29, 23:27
Du har agenturen?

Hur är det med tillgång på slitdelar och service?

Det finns.