handdator

Visa fullständig version : deffar frukoist


kollle1
2004-05-10, 10:00
DEFFAR frukost nån som har bra tips??..jag vill ha energi på morgonen men så det förstör deffen

Callister
2004-05-10, 10:03
Jag brukar inte ha stora frukostar men ett tips är ju:
Havregrynsgröt, antal port. efter vad du själv tycker.
1-2 kokta ägg
2-3 fyrkornsbröd med skinkost och gurka :eating:

Tycker jag låter bra :sleep:

King Grub
2004-05-10, 10:04
Varför skulle något förstöra deffen bara för att du äter det på morgonen?

Det är dygnets totala energiintag som är viktigt.

Det är ingen skillnad på vad som är en bra frukost när du deffar och när du bulkar; det är mängderna du får se till att hålla koll på, så du inte överstiger din energiförbrukning totalt under dygnet, alla mål inräknade.

Långsamma kolhydrater (gröt, All-Bran Plus, flerkornbröd, pasta, parboiled ris, korngryn) och protein (kött, fisk, fågel, skaldjur, ägg), gärna kompletterat med lite snabbt protein från vassle, är lika bra på morgonen som vid någon annan tidpunkt.

Havregröt, mjölk, ett par ägg, frukt och en proteindrink? Bara ett exempel.

bubbleman
2004-05-10, 17:25
Jag brukar köra följande:
1 port Fiberhavregrynsgröt med linfrön och russin samt mjölk på detta. För att få i mig mer protein brukar jag också äta aningen två ägg eller en bit skinka, varierar lite.

swiftin
2004-05-10, 19:49
Kör väl ganska ofta:

1.5 portion havregrynsgröt med 2-3 dl lättmjölk och lite äpplemos över, en flerkornssmörgås med något köttpålägg på samt 1-2 hela ägg med kaviar.

Ervin
2004-05-10, 20:31
fan va ni äter lite grappar!

Jag äter 3dl gröt på morgonen, 1dl fiber och 2dl vanlig och tar en protte drink med mjölk också. Och så 20g jordnötter. funkar perfekt!