handdator

Visa fullständig version : Lista dina bästa kosttillskott


shadowfire
2018-10-10, 19:20
Vilka typer av kosttillskott har du som dina favoriter (lista max 10 st)?
Motivera gärna dina val.

shadowfire
2018-10-10, 19:21
TS inleder i sedvanlig koloanda;

1) Proteinpulver, både vassle & kasein.
Blandar oftast ner båda i en shaker och justerar proportionerna beroende på om det vankas sömn eller fysisk aktivitet.

2) Kreatin
Vanligt hederligt kreatin. Slänger i lite pulver på känsla ibland bara.

3) Omega 3
Kapslar, 3000-6000 mg/dag beroende på vad jag äter. Äter typ aldrig fisk.

4) D-vitamin.
Upplever absolut att jag är piggare och mindre lättdeprimerad vintertid med intag av D-vitamin.

5) Beta-Alanin
Använder det som PWO för att jag blir galet fokuserad när det sticker i hela kroppen, men kör det också inför trailtävlingar mm.

6) Multivitamin.
Jag har en rätt ensidig kost med stort proteinfokus och får garanterat inte i mig tillräckligt av t.ex. C-vitamin annars

7) Zink.
Särskilt i perioder av tung styrketräning. Ohlala.

8) Koffein.
Kör oftast bara kaffe, men från zombieläge efter jobbet till taggad för träning fungerar det utmärkt. Har aldrig gäspat på gymet någonsin (vilket jag ser många göra).

9) Rödbetsjuice
Kör shots i samband med tävlingar. Upplever en vag prestationsförbättring med dem.

10) Ashwaganda.
Är lite kluven till denna fortfarande. Kan vara placeboeffekt, men det kan också vara så att jag inte peakar lika hårt med kortisol. Oklart, men tar med mig denna så länge till listan.

King Grub
2018-10-10, 19:28
1. Koffein.
2. Vitamin D.

Använder inget annat. Proteinpulver är inte ett kosttillskott.

Hobbes
2018-10-10, 19:32
1. B12
2. D vitamin
3. B complex

Xead
2018-10-10, 19:34
1. Koffein
2. Kreatin
3. Vitamin D
4. Omega-3

Määng
2018-10-10, 19:40
1) Proteinpulver vassle och kasein
Drygar ut proteinintaget under dagen.

2) Kreatin
Känns onödigt att inte använda ett av få kosttillskott med effekt.

3) Koffein
Stimz for the win

4) D-vitamin
Vet inte om jag upplever någon skillnad men 2000ie per dag håller mig på optimala nivåer.

5) Omega 3
2g per dag. Äter sällan fet fisk.

6) Ashwaganda
Vet inte riktigt vad det här ger om det ens ger nåt. Men jag mår bättre än innan jag tog det.

7) Glycerol
Okej, jag erkänner. Jag gillar pump.

8. Agmatine
Läs #7

9) Multivitamin
Tar typ en per vecka bara för att det känns bra.

10) Proteinpannkaksmix
Inte ett kosttillskott men den ingår i kategorin "kosttillskott" på sidor som säljer sånt och jag kom inte på något annat. Skäms lite över denna men den är en räddare i nöden under deffen faktiskt.

shadowfire
2018-10-10, 19:40
Proteinpulver är inte ett kosttillskott.

Vad klassar man det som? Klassas det som proteinpulver kort och gott?

King Grub
2018-10-10, 19:43
Livsmedel för idrottande.

StarkaUlf
2018-10-10, 19:53
Koffein.
D-vitamin
Järn - eftersom att jag konditionstränar mycket och inte äter så järnrika livsmedel så ofta.

shadowfire
2018-10-10, 19:59
Livsmedel för idrottande.

Klassas det som livsmedel?
Vad klassas tex blåbärspulver som?

Whizzlarn
2018-10-10, 21:06
Vitamind D3, vitamin k2 samt omega 3.

Lafayette
2018-10-10, 23:11
1. D-Vitamin
2. Kreatin

Inget PWO eller koffein har någonsin gett mig en boost utan mår enbart illa.

Beemel
2018-10-11, 00:52
B12
D-vitamin
Kreatin
Järn
Koffein

exevision
2018-10-11, 07:22
Kreatin (creapure)
D-vitamin
Omega-3

Föredrar kaffe framför rent koffein.

Termy
2018-10-11, 08:16
1. Koffein.
2. Vitamin D.

Använder inget annat. Proteinpulver är inte ett kosttillskott.

Vad kör du på för dagsdos av Vitamin D? 3000mg?

Wain
2018-10-11, 08:27
Vad kör du på för dagsdos av Vitamin D? 3000mg?

3000mg vitamin D låter rejält toxiskt, drygt tusen burkar?
;)

Termy
2018-10-11, 08:42
3000mg vitamin D låter rejält toxiskt, drygt tusen burkar?
;)

Japp snurrade ihop sig i huvudet, tänkte på omega-3 ^^ Tar själv 50ug extra Vitamin D per dag.

Zrob
2018-10-11, 08:57
D-vitamin
Zink
Magnesium
Ecdysterone
Arachidonic acid
Phosphatidic acid
Epicatechin
Tongkat ali (long jack)
Ashwagandha

:Virro cofffee

Überbiffen
2018-10-11, 09:31
Kreatin
Koffein
Beta-alanin

Agitator
2018-10-11, 09:39
Delad första plats:
Kreatin
Koffein

Sedan Vitamin D

Sheogorath
2018-10-11, 12:30
1. Koffein
2. Rödbetsjuice
3. Vassleprotein
4. Helmjölksprotein
5. Kreatin
6. D-vitamin
7. Holistic SuperVitalis (använder bara om jag känner att jag måste komplettera kosten med "mer grönsaker")
8. Omega-3
9. Citrullinmalat

Använder strösocker, druvsocker och salt som "tillskott" också men vet inte om det räknas. Nåväl.

vicarious
2018-10-11, 17:29
1. Kreatin
2. Koffein
3. D-vitamin
4. Omega-3

Pepz
2018-10-12, 10:21
1. D3 + k2 vitamin
2. Kreatin monohydrat
3. BS muscle protein
4. BS instant oats
5. koffein i olika former
6. kasein/vassleblandning på kvällen
7. BS wellness vitamineral då och då

3 och 4 har jag på jobbet, smidigt som måltidsersättare men främst efter träning

har extremt mycket annat hemma men använder det mycket sällan eller inte alls just nu eftersom jag tränar på låg nivå

bertbert
2018-10-12, 20:41
Kreatin, koffein, vitamin d, l-arginin.

Räknar som grubben proteinpulver som livsmedel.

Pokkes
2018-10-13, 02:09
Kreatin, koffein, vitamin d, l-arginin.

Räknar som grubben proteinpulver som livsmedel.

Tar du L-argininet som rent pulver?

bertbert
2018-10-13, 07:20
Tar du L-argininet som rent pulver?

Yes.

Hanse
2018-10-13, 10:04
Kreatin
(Dricker stora mängder kaffe men inte som ett koffeintillskott utan bara för att jag gillar det)

Pokkes
2018-10-13, 11:14
Yes.

imponerande, köpte en burk för länge sedan och jag minns den som så oerhört vedervärdig att jag blev helt ställd

exevision
2018-10-13, 11:59
l-arginin.


Intressant, får man fråga varför?

King Grub
2018-10-13, 12:12
Vill man ha pump finns det inget bättre, men dom flesta doserar för lågt.

King Grub
2018-10-13, 12:23
https://youtu.be/Ck-HPE63UF0?t=312

bertbert
2018-10-13, 13:24
Intressant, får man fråga varför?

Pump och hårdhet. Ja, löser pulvret i vatten. Det smakar vedervärdigt, men hallå att svepa ett halvt glas går fort och sedan sköljer man ner det med lite vatten. No problemas.

Kamp
2018-10-13, 15:24
Pump och hårdhet. Ja, löser pulvret i vatten. Det smakar vedervärdigt, men hallå att svepa ett halvt glas går fort och sedan sköljer man ner det med lite vatten. No problemas.

Vet ej om detta fortfarande är aktuellt men Grub skrevs i mars att ”Man får i alla fall betydligt sämre frisättning av tillväxthormon efter styrketräning av arginin i samband med passet”.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234999

Sheogorath
2018-10-13, 22:05
https://youtu.be/Ck-HPE63UF0?t=312

Intressant. :thumbup:

Sverker
2018-10-14, 06:09
https://youtu.be/Ck-HPE63UF0?t=312

12 gram. Hmm...jag leta men hittade ingen tråd om aginin och toxiska mängder. Tror att det varit uppe minst två gånger tidigare att 12 gram arginin är akut toxiskt.

King Grub
2018-10-14, 06:27
20 gram om dagen hela livet är inte farligt.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18325648

Den faktiska gränsen där arginin blir toxiskt ligger mycket högre.

Däremot kan man vara olika känslig på hur magen reagerar. Man kan få diarrée, men det märker man ju i sådana fall.

mela
2018-10-14, 06:33
EAA - när det blir långt mellan maten och träningen, eller för att boosta upp vegetariska måltider.

D-vitamin - cuz, norrland.

ZMA - upplever bättre sömn.

ALA - mindre akne och mindre sötsug.

PWO - (Beta-alanin, Trikreatin malat, Betain, L-citrullinmalat (2:1), Maltodextrin, Arginin Alfa-ketoglutarat (AAKG),Rödbetspulver, Koffein, Vitamin C, Sötningsmedel (Aspartam*, Acesulfam K), Pantotensyra, Vitamin B6) - för att jag är småbarnsmamma och behöver en och annan käftsmäll emellanåt.

Filipb
2018-10-14, 08:26
https://youtu.be/Ck-HPE63UF0?t=312

Som jag förstått det bryts arginin lätt ned i magen, medan citrullin omvandlas till arginin (och således mer arginin i blodet). Torde inte CM vara mer fördelaktigt då?

Sheogorath
2018-10-14, 08:34
Jag tar cirka 15 gram citrullinmalat innan träningen och upplever ingen pump alls. Å andra sidan har jag inte upplevt pump heller av agmatin eller AAKG. TROR jag testat l-arginin i så höga doser också, men det var i så fall länge sedan. Ska nog göra igen och se vad det ger. Gubben med trück är övertygande :D.

Menmen: Kanske är vissa resistenta mot ökad pump via tillskott.

King Grub
2018-10-14, 08:54
Jag får tryck av stora mängder arginin, men inget av cm.

Här spelar det ingen roll vad studier säger. Pump och tryck känner man och man får det inte av placebo.

Sheogorath
2018-10-14, 09:04
Jag får tryck av stora mängder arginin, men inget av cm.

Här spelar det ingen roll vad studier säger. Pump och tryck känner man och man får det inte av placebo.

:thumbup:

Marshall
2018-10-14, 09:33
D-vitamin
- Gjorde ett test via Werlabs som visade att jag hade "godkända" nivåer av D-vitamin men inte optimala. Tar tillskott sedan dess.

Omega-3
- Äter alldeles för sällan fisk.

kvarnis
2018-10-14, 09:34
Lite offtopic men är kreatin dåligt för njurarna även om man har lätt nedsatt njurfunktion?
Marshall hur många nmol låg du på i d-vitamin?

Anders The Peak
2018-10-14, 09:35
Jag tar cirka 15 gram citrullinmalat innan träningen och upplever ingen pump alls. Å andra sidan har jag inte upplevt pump heller av agmatin eller AAKG. TROR jag testat l-arginin i så höga doser också, men det var i så fall länge sedan. Ska nog göra igen och se vad det ger. Gubben med trück är övertygande :D.

Menmen: Kanske är vissa resistenta mot ökad pump via tillskott.

Har du prövat 1 gr c-vitamin(askorbinsyra), 5 gr bikarbonat, lite beta alanin och en aning citrullinmalat ? Om inte pröva. Intages ca 25-30 minuter före träning.

Marshall
2018-10-14, 09:48
Lite offtopic men är kreatin dåligt för njurarna även om man har lätt nedsatt njurfunktion?
Marshall hur många nmol låg du på i d-vitamin?

Läkarens kommentar: Ditt Vitamin D ligger lite lågt men över gränsen för vad som brukar klassas som Vitamin D-brist (brist är under 25 nmol/L, den nivå som klassas som optimal är 75-250 nmol/L). Låga värden kan bero på otillräcklig solexponering eller ensidig kost och kan ofta korrigeras med ökad solexponering eller kosttillskott innehållande Vitamin D.

Jag låg på 57 nmol/L

Pokkes
2018-10-14, 10:19
Lite offtopic men är kreatin dåligt för njurarna även om man har lätt nedsatt njurfunktion?
Marshall hur många nmol låg du på i d-vitamin?

Kreatin är inte dåligt för njurarna.

Det är ett missförstånd då njurfunktionen ibland mäts genom att analysera mängden kreatinin i blodet, då höga nivåer skulle tyda på lågt GFR.

Men tar man kreatin som tillskott kan man självklart få högre mängder kreatinin i blodet, men det betyder inte att njurarna skadas.

bertbert
2018-10-14, 10:36
Jag får tryck av stora mängder arginin, men inget av cm.

Här spelar det ingen roll vad studier säger. Pump och tryck känner man och man får det inte av placebo.

Det funkar för mig osv :hbang:

bertbert
2018-10-14, 10:37
Jag tar cirka 15 gram citrullinmalat innan träningen och upplever ingen pump alls. Å andra sidan har jag inte upplevt pump heller av agmatin eller AAKG. TROR jag testat l-arginin i så höga doser också, men det var i så fall länge sedan. Ska nog göra igen och se vad det ger. Gubben med trück är övertygande :D.

Menmen: Kanske är vissa resistenta mot ökad pump via tillskott.

Gör det, denna gubbe får också drag i bitarna av arginin.

Gearhead85
2018-10-14, 11:43
Proteinpulver och jag kör veganversionen eftersom jag inte äter mejeriprodukter. (äter dock fisk, fågel och nyligen börjat med nöt)
Omega3
Nyponpulver

Omega3 och nyponpulver tar jag främst för mina leder som reumatiker och det är även anledningen till att jag inte äter mejeri. Sedan förut tog jag även ZMA men räknade lite och får nog i mig dagsbehovet av zink och magnesium via kosten. Funderade på kreatin men dels så får jag i mig det via de animaliska livsmedlen samt att mängden kreatinin ökar ju i blodet vilket kan ge rätt missvisande blodprover gällande njurvärde. Pratar av egen erfarenhet.

Wequ
2018-10-14, 14:05
https://youtu.be/Ck-HPE63UF0?t=312

Han säger att han tar det i kombination med något som heter Karbolyn? Är det typ maltodextrin?

tramadol
2018-10-16, 11:50
Inte i någon speciell ordning
1. Citrullinmalat
2. Yohimbine
3. Phenibut
4. D vitamin
5. Protte

Xead
2018-10-16, 13:15
Inte i någon speciell ordning
1. Citrullinmalat
2. Yohimbine
3. Phenibut
4. D vitamin
5. Protte

Ger Yohimbine någon märkbar effekt under deff, blir det verkligen lättare att bränna bort "svåråtkomligt" fett, t.ex. love handles?

KT81
2018-10-16, 14:35
Ger Yohimbine någon märkbar effekt under deff, blir det verkligen lättare att bränna bort "svåråtkomligt" fett, t.ex. love handles?

Ja Yohimbine dirigerar om kroppens signaler för fettförbränning till just love handles. Tar du det tillsammans med CLA och äter Paulun's Granola har du en komplett "punktförbrännings-stack". Det är viktigt att du också kör någon mer fettförbränningsträning som body-pump under tiden du kör en sådan kur.

tramadol
2018-10-16, 16:49
Ger Yohimbine någon märkbar effekt under deff, blir det verkligen lättare att bränna bort "svåråtkomligt" fett, t.ex. love handles?

Ja, jag tycker det(övertygande jag vet). Dock ska man alltid ta det fastande, insulinpåslag förstör all effekt utav yohimbine. Sen tror jag det är läkemedelsklassat i kommunistsverige. Jag bor utomlands.

tramadol
2018-10-16, 16:50
Ja Yohimbine dirigerar om kroppens signaler för fettförbränning till just love handles. Tar du det tillsammans med CLA och äter Paulun's Granola har du en komplett "punktförbrännings-stack". Det är viktigt att du också kör någon mer fettförbränningsträning som body-pump under tiden du kör en sådan kur.

Varför ens skriva om du bara ska leka allan? Speciellt när du verkar ha noll kunskap. Retards gonna retard tydligen

KT81
2018-10-17, 09:37
Varför ens skriva om du bara ska leka allan? Speciellt när du verkar ha noll kunskap. Retards gonna retard tydligen

Nu tycker jag du ska ta det lite försiktigt med Yohimbinen, det verkar som att du punktförbränner hjärnan just nu.

Määng
2018-10-20, 10:48
Vill man ha pump finns det inget bättre, men dom flesta doserar för lågt.

Kreatin, koffein, vitamin d, l-arginin.

Räknar som grubben proteinpulver som livsmedel.

Det är trist att såna här hemligheter dyker upp av en slump. Det får mig att fundera över vilka andra hemliga supergrejer som hålls inne på.

Förövrigt har jag redan beställt ett kilo L-arginine.

exevision
2018-10-20, 14:07
L-Arginin försämrade väll ökningen av tillväxthormon vid intag före träning, vilket resulterar i sämre fettförbränning?

King Grub
2018-10-20, 14:36
Använder man styrketräningen som fettförbränningsmetod är man kanske lite fel ute till att börja med.

delta_mats
2018-10-20, 16:11
L-Arginin försämrade väll ökningen av tillväxthormon vid intag före träning, vilket resulterar i sämre fettförbränning?

Påstås det inte att intag av Arginin innan läggdags ökar utsöndringen av tillväxthormon under natten? Kanske bara är bullshit?

King Grub
2018-10-20, 16:30
Arginin stimulerar frisättningen av tillväxthormon i vila. Tas det i samband med träning hämmas frisättningen av tillväxthormon som träningen stimulerar.

exevision
2018-10-20, 21:02
Arginin stimulerar frisättningen av tillväxthormon i vila. Tas det i samband med träning hämmas frisättningen av tillväxthormon som träningen stimulerar.

Skulle det även kunna påverka andra hormoner som höjs av träningen?

King Grub
2018-10-20, 21:57
Nej.

xcv
2018-10-20, 22:54
Hur mycket D-vitamin tar ni per dag då?

Själv tar jag:
Koffeintabletter i perioder när jag tröttnar på kaffe
Ibland Ärt/havre-protein (Allergisk mot ägg och mjölkprotein, alla sojaprotein smakar skit) + EAA om jag ej fått i mig tillräckligt med protein från kosten
I perioder kreatin
Ibland magnesium/zink som jag har haft liggandes hemma jag vet inte hur länge.

Ska köpa D-vitamin i veckan för att försöka battla vinter-ångesten så gott det går :')

Hobbes
2018-10-22, 04:33
Hur mycket D-vitamin tar ni per dag då?

Själv tar jag:
Koffeintabletter i perioder när jag tröttnar på kaffe
Ibland Ärt/havre-protein (Allergisk mot ägg och mjölkprotein, alla sojaprotein smakar skit) + EAA om jag ej fått i mig tillräckligt med protein från kosten
I perioder kreatin
Ibland magnesium/zink som jag har haft liggandes hemma jag vet inte hur länge.

Ska köpa D-vitamin i veckan för att försöka battla vinter-ångesten så gott det går :')

Prova Niacin.

7K2tqxKf2EE

Kenneth90
2018-10-22, 13:25
Hej, vad tycker ni om mandel protein i en cocktail tillsammans med spirulina?

Cykelcykel
2018-10-23, 08:34
Köpte en påse l arganine
Provade 15 g innan träningen i helgen.
Ingen effekt.

King Grub
2018-10-23, 08:46
Tar du 15 gram utan att att ha byggt upp din tolerans så var det något annat i påsen. 15 gram hux flux så vill inte magen vara med.

Beemel
2018-10-23, 08:51
Hej, vad tycker ni om mandel protein i en cocktail tillsammans med spirulina?

Tycker om i vilket kontext?

Cykelcykel
2018-10-23, 09:47
Ja jag vet inte. Köpte l arganine från ett känt svensk internetshop.
Har nog blodbrist fortfarande eller nåt

delta_mats
2018-10-25, 08:33
Arginin stimulerar frisättningen av tillväxthormon i vila. Tas det i samband med träning hämmas frisättningen av tillväxthormon som träningen stimulerar.

Om man tar vid både träning och vila. Kan man tänka sig att det totalt blir +-0?

xan
2018-10-26, 21:31
Jag får tryck av stora mängder arginin, men inget av cm.

Här spelar det ingen roll vad studier säger. Pump och tryck känner man och man får det inte av placebo.

"Pump" och "tryck" är saker som gör att du kan lyfta fler kilon antar jag, eller vad är syftet? Aldrig riktigt fattat vad dessa begrepp syftar på. Ibland känner man ju att muskeln är så fylld av blod att den exploderar nästan, men det är inget jag presterar bättre av.

King Grub
2018-10-26, 21:34
Byggare gör det för att pumpa muskeln full med blod och näringsämnen och sträcka fascian.

Whizzlarn
2018-10-26, 21:55
Hur mycket D-vitamin tar ni per dag då?

Själv tar jag:
Koffeintabletter i perioder när jag tröttnar på kaffe
Ibland Ärt/havre-protein (Allergisk mot ägg och mjölkprotein, alla sojaprotein smakar skit) + EAA om jag ej fått i mig tillräckligt med protein från kosten
I perioder kreatin
Ibland magnesium/zink som jag har haft liggandes hemma jag vet inte hur länge.

Ska köpa D-vitamin i veckan för att försöka battla vinter-ångesten så gott det går :')

Jag tar 2500 IE per dag. Verkar vara lagom *flex*.

"Pump" och "tryck" är saker som gör att du kan lyfta fler kilon antar jag, eller vad är syftet? Aldrig riktigt fattat vad dessa begrepp syftar på. Ibland känner man ju att muskeln är så fylld av blod att den exploderar nästan, men det är inget jag presterar bättre av.

Haha, nej om något så presterar man sämre med pump. Går ju knappt röra sig ibland :smash:.

TheDoctor
2018-10-27, 07:14
Haha, nej om något så presterar man sämre med pump. Går ju knappt röra sig ibland :smash:.

Det känns bra när delar av en är blodfyllda av olika anledningar. Säkert olika för alla men vi är säkert många här som gillar känslan ^^

Määng
2018-10-29, 10:25
Fått hem min påse nu och jag förstår inte varför samtliga i tråden undanhållit att l-argininpulver luktar sperma? Fyfan. Men vad gör man inte för le pumpz.

King Grub
2018-10-29, 10:31
Fått hem min påse nu och jag förstår inte varför samtliga i tråden undanhållit att l-argininpulver luktar sperma? Fyfan. Men vad gör man inte för le pumpz.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Arginine%20Bath

Sheogorath
2018-10-29, 11:25
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Arginine%20Bath

Ha! Jag köpte "l-arginin" från ************ för en herrans massa år sedan och reagerade på att det smakade exakt likadant som citrullinmalat.

Jag måste helt enkelt fått citrullinmalat.

Kischen
2018-10-29, 12:07
Ha! Jag köpte "l-arginin" från ************ för en herrans massa år sedan och reagerade på att det smakade exakt likadant som citrullinmalat.

Jag måste helt enkelt fått citrullinmalat.

Haha det förklarar en hel del. Köpte arginin från en svensk sida, smakade surt som attan. Köpte det sedan igen från annat ställe, smakade kräk.

Helt clueless på den tiden.

StarkaUlf
2018-10-29, 12:17
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=Arginine%20Bath

Haha det förklarar en hel del.

Didn't see that cumming.

Sheogorath
2018-10-29, 13:47
Haha det förklarar en hel del. Köpte arginin från en svensk sida, smakade surt som attan. Köpte det sedan igen från annat ställe, smakade kräk.

Helt clueless på den tiden.

Låt mig gissa att vi köpte från samma sida och att vi båda fick CM istället. Det är surt som fan. Blir en god PWO med rödbetsjuice, socker och vatten men om CM inte tillför så mycket kanske man får överväga att blanda ner något som smakar sperma i PWO:n istället. :D

Kischen
2018-10-29, 14:34
Låt mig gissa att vi köpte från samma sida och att vi båda fick CM istället. Det är surt som fan. Blir en god PWO med rödbetsjuice, socker och vatten men om CM inte tillför så mycket kanske man får överväga att blanda ner något som smakar sperma i PWO:n istället. :D

Tror fan det var gv men inte säker. Typ 8isch år sedan.

Hobbes
2018-10-29, 15:25
Didn't see that cumming.

Kom igen nu:d

StarkaUlf
2018-10-29, 15:51
Kom igen nu:d

Jag var tvungen, det var öppet mål ju :D

Rikard Jansson
2018-10-29, 16:04
Taurin, kreatin, koffein, guarana, blandat det med vad som än är i pwo:n maximizer.

Ibland acetylsalicylsyra antingen som pwo vid tävling eller träning som jag annars inte hade kunnat gjort men som behöver göras för andra skäl än muskelhypertrofi, eller som återhämtning vid extremt slitage. Verkar som att det inte bara dämpar inflammationer, utan även kan häva dem vilket kan leda till förkortad återhämtningstid i leder och ligament och sån skit ibland om man totalmosat dem.

edit: obligatorisk R.I.P. dmaa.

Sheogorath
2018-10-29, 18:30
Tror fan det var gv men inte säker. Typ 8isch år sedan.

Jepp. Helt säker på att det var GV. När de sålde diverse bulk-pulver i no-name-förpackningar.

MaxHeninge
2018-10-29, 19:47
Blir en hel del kosttillskott m.m om dagen, förmodligen mer än vad som behövs men folk spenderar pengar på värre saker..

Men hade inte klarat mig utan instant oats, enkla kalorier och kolhydrater framför allt.

Får hem citrullin malate nu i veckan och hoppas det kan bidra med lite mer pump, inte får ut tillräckligt från andra produkter känner jag.

delta_mats
2018-10-30, 10:40
Sedan gubben med trycket på Youtube övertygade mig för 2 veckor sedan typ så har jag tagit L-arginine, i kapslar då för att slippa den äckliga smaken. Jag började på runt 3,5 gram före träning och innan läggdags. Kunde absolut känna en ökad pump och fyllighet redan efter ett par dagar. Efter en knapp vecka ökade jag på dosen till knappt 5 gram före träning och vid sänggående.
Är nu uppe på knappt 7,5 gram, 15 gram totalt per dag.
Får lov att säga att jag blir makalöst fyllig och pumpad nu, jämfört med tidigare. Har aldrig varit så stor skillnad på före och efter träning tidigare. Vill inte veta hur det blir om man köttar i sig närmare 15 gram innan träning!

Har även dragit i mig en "energidryck" i form av dextropur blandad i saft innan träningen vilket kanske är en bidragande orsak, det kan jag inte svara på.

Om det ger några extra gains vet jag inte, men det är tveklöst en skön känsla!

Sheogorath
2018-10-30, 10:46
Sedan gubben med trycket på Youtube övertygade mig för 2 veckor sedan typ så har jag tagit L-arginine, i kapslar då för att slippa den äckliga smaken. Jag började på runt 3,5 gram före träning och innan läggdags. Kunde absolut känna en ökad pump och fyllighet redan efter ett par dagar. Efter en knapp vecka ökade jag på dosen till knappt 5 gram före träning och vid sänggående.
Är nu uppe på knappt 7,5 gram, 15 gram totalt per dag.
Får lov att säga att jag blir makalöst fyllig och pumpad nu, jämfört med tidigare. Har aldrig varit så stor skillnad på före och efter träning tidigare. Vill inte veta hur det blir om man köttar i sig närmare 15 gram innan träning!

Har även dragit i mig en "energidryck" i form av dextropur blandad i saft innan träningen vilket kanske är en bidragande orsak, det kan jag inte svara på.

Om det ger några extra gains vet jag inte, men det är tveklöst en skön känsla!

Det gör jag alltid (rödbetjuice med socker, druvsocker och 15 mg citrullinmalat) tillsammans med en stadig dos koffein och det gör inte ett skit för min pump. Har inte hittat något som funkar (inte heller agmatine, AAKG), men nu verkar det ju som att jag faktiskt inte fick l-arginin i burken från GV den där gången för 8-something år sedan, så hoppet har väckts!

delta_mats
2018-10-30, 11:56
Det gör jag alltid (rödbetjuice med socker, druvsocker och 15 mg citrullinmalat) tillsammans med en stadig dos koffein och det gör inte ett skit för min pump. Har inte hittat något som funkar (inte heller agmatine, AAKG), men nu verkar det ju som att jag faktiskt inte fick l-arginin i burken från GV den där gången för 8-something år sedan, så hoppet har väckts!


https://pics.me.me/you-gotta-pump-those-numbers-up-those-are-rookie-numbers-19971368.png

Skämt åsido. Testa l-arginin i ett par veckor och öka gradvis mängden, magen blir lätt orolig annars :)

Sheogorath
2018-10-30, 12:03
https://pics.me.me/you-gotta-pump-those-numbers-up-those-are-rookie-numbers-19971368.png

Skämt åsido. Testa l-arginin i ett par veckor och öka gradvis mängden, magen blir lätt orolig annars :)

Ska absolut göra det. Är taggad! :d

Torsk_ole
2018-10-30, 13:46
Är pump fördelaktigt på något sätt förutom känslan?

delta_mats
2018-10-30, 13:58
Är pump fördelaktigt på något sätt förutom känslan?

En del hävdar att man stretchar fascian i muskeln vilket ger muskeln utrymme att växa lättare.

King Grub
2018-10-30, 14:16
Är pump fördelaktigt på något sätt förutom känslan?

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=7983762&postcount=73

Torsk_ole
2018-10-30, 15:01
Tack. Verkar bra. Får bli att testa.

MaxTheMarketer
2018-10-30, 15:04
- 2st tabletter D-vitamin (bra uppe i Norrland på vintern när dagsljuset är minimalt)
- 3st omega-3 kapslar (äta mindre fisk även fast jag går miste om andra ämnen i fisk)
- 1 dosering kreatinpulver (ska tydligen vara bra enligt optinojjande koloiter)
- 3 dl 80-Whey protein powder natural med tillsatt kakao (slippa sötningsmedel)

En del hävdar att man stretchar fascian i muskeln vilket ger muskeln utrymme att växa lättare.

Finns det vetenskapliga belägg för den processen eller är det ren pseudoscience? Det låter bra som hypotes men vad visar empirin?

Rikard Jansson
2018-10-31, 11:15
Just det, medans vi är inne på kosttillskott. Någon som har provat gakic? Eller vad hette det där som alla tog som tävlade i F5?

Sheogorath
2018-10-31, 11:20
Just det, medans vi är inne på kosttillskott. Någon som har provat gakic? Eller vad hette det där som alla tog som tävlade i F5?

Yes. Ingen dramatisk effekt.

Hobbes
2018-10-31, 15:53
Kan rekommendera

ALLMAX IMPACT IGNITER

https://www.stack3d.com/wp-content/uploads/2017/09/impact-igniter-label.jpg

Betalar 280 SEK

Lafayette
2018-11-01, 19:46
Från en väldigt okunnig. Fick D Vitamin-test när jag var hos doktorn senast, mina nivåer var normala och ingen brist. Men så är det väl för alla? Är det värt att ta tillskott ändå?

King Grub
2018-11-01, 19:50
Det är mycket möjligt att behoven för vitamin D är mycket högre än dagens rekommendationer och vad läkare tror.

https://www.mdpi.com/2072-6643/6/10/4472/htm

Lafayette
2018-11-01, 19:54
Tackar för svar, som jag misstänkte då. Fel tråd dessutom.

delta_mats
2018-11-01, 20:02
Från en väldigt okunnig. Fick D Vitamin-test när jag var hos doktorn senast, mina nivåer var normala och ingen brist. Men så är det väl för alla? Är det värt att ta tillskott ändå?

När var du där? Brist uppstår väl oftast under vinterhalvåret vad jag förstått.

Lafayette
2018-11-01, 20:08
När var du där? Brist uppstår väl oftast under vinterhalvåret vad jag förstått.

För en vecka sedan. Kanske klarar mig på min d-vitamin från sommaren fortfarande.

Sheogorath
2018-11-01, 20:35
Från en väldigt okunnig. Fick D Vitamin-test när jag var hos doktorn senast, mina nivåer var normala och ingen brist. Men så är det väl för alla? Är det värt att ta tillskott ändå?

Nej, många har brist även med de förmodligen låga gränsvärden som finns.

Torsk_ole
2018-11-02, 16:47
Ska tryck/pump kännas relativt snabbt efter att man börjat käka arginine? Närmaste pass eller tar det dagar/veckor?

King Grub
2018-11-02, 17:10
Det är en omedelbar effekt.

Zera
2018-11-02, 21:16
Krävs det mindre/mer effekt av AAKG eller L-argininetylester än rent L-Arginin?

delta_mats
2018-11-02, 22:12
Ska tryck/pump kännas relativt snabbt efter att man börjat käka arginine? Närmaste pass eller tar det dagar/veckor?

Grejen är den att man kan behöva trappa upp dosen för att magen inte ska rasa och man blir lös i magen. Enligt min erfarenhet kände jag effekt direkt men i relation till dosen då. Man ska ta det på tom mage också för bästa upptag.

Sheogorath
2018-11-03, 11:27
Vad är lagom startdos? 8 gram?

Torsk_ole
2018-11-03, 13:34
Tack för svar. Då var det nog inte placebo. Jag började med 4-5 gram. Nu några dagar senare testade jag kring 7-8 gram. Yes box, illamående kom direkt. Ska fortsätta på kring 5 gram någon vecka.

King Grub
2018-11-03, 13:46
Helst skall man ha mycket muskelmassa också som kan hålla mycket glykogen, och sedan kombinera argininet med en massa vatten och 100-150 gram snabba kolhydrater. Då kan pumpen tydligen bli ohygglig. Jag har inte haft muskelmassa nog att testa.

Sheogorath
2018-11-04, 20:00
Sådär, nu har jag beställt l-arginin. Körde ner lite mer citrullinmalat i korgen också. Läste någonstans att sötsur smak ska maskera smaken bra. Citrullinmalat + l-arginin + rödbetsjuicekoncentrat + druvsocker/socker låter som en bra kombo.

delta_mats
2018-11-04, 23:20
Vad är lagom startdos? 8 gram?

Skulle nog halvera det. Men prova, du lär ju märka om du blir skitnödig så att säga :)

Crillos
2018-11-05, 05:40
Paracetamol + koffein.

Sheogorath
2018-11-05, 08:24
Skulle nog halvera det. Men prova, du lär ju märka om du blir skitnödig så att säga :)

:thumbup:

Määng
2018-11-05, 18:28
Vad är lagom startdos? 8 gram?

Jag gick på 12 gram direkt. Första gången blev det lite diarré men den kom inte förrän typ en timme efter att jag tränat klart så jag var hemma. Efter det första passet har jag inte känt något.

Jag tar 12 gram l-arginin och 50g maltodextrin innan alla pass och har pump trots att jag deffar och har gjort det i 10 veckor.

Sheogorath
2018-11-12, 19:00
Hur ska man tänka kring träningsdagar kontra träningsfria dagar? Blir det någon tillvänjning i bemärkelsen att pumpen avtar om man doserar dagligen?

Sheogorath
2018-11-13, 17:55
Nu tog jag drygt en halv tsk l-arginine mest för att se hur kroppen (magen?) reagerar. Det luktar ju sperma, med en lite syrlig touch, men smakade inte så vilket ju kändes bra. Inte alls gott, men inte en par med det vidrigaste jag smakat: l-leucin. Finns än så länge inte mycket som kommer i närheten.

Gearhead85
2018-11-13, 20:28
Jag har påbörjat att använda kreatin igen just för att det kan ge en liten bonus iallafall.

Sheogorath
2018-11-13, 21:21
Nu tog jag drygt en halv tsk l-arginine mest för att se hur kroppen (magen?) reagerar. Det luktar ju sperma, med en lite syrlig touch, men smakade inte så vilket ju kändes bra. Inte alls gott, men inte en par med det vidrigaste jag smakat: l-leucin. Finns än så länge inte mycket som kommer i närheten.

Lite lätt huvudvärk som gick över på någon timme.

xan
2018-11-13, 21:45
Nu tog jag drygt en halv tsk l-arginine mest för att se hur kroppen (magen?) reagerar. Det luktar ju sperma, med en lite syrlig touch, men smakade inte så vilket ju kändes bra. Inte alls gott, men inte en par med det vidrigaste jag smakat: l-leucin. Finns än så länge inte mycket som kommer i närheten.

Beskriv smaken av l-leucin i detalj pls

Agitator
2018-11-13, 23:43
Beskriv smaken av l-leucin i detalj pls

Jag vill att Henrik ritar den beskrivningen sedan med så många bildrutor som behövs! :)

Sheogorath
2018-11-14, 08:55
Beskriv smaken av l-leucin i detalj pls

Vi hade nog fått göra en tråd där folk detaljerat redogör för sina upplevelser. Jag är dålig på att måla med ord. "Fadd" är det närmsta jag kommer men det fångar liksom inte intensiteten av faddheten. :D

KT81
2018-11-14, 10:14
Varför äter ni bajs och sperma? Kan ni inte träna utan att trycka i er vidriga saker med oklara egenskaper?

Sheogorath
2018-11-14, 11:42
Varför äter ni bajs och sperma? Kan ni inte träna utan att trycka i er vidriga saker med oklara egenskaper?

Det finns mycket man kan göra. Behöver inte betyda att man föredrar att göra det.

Läget inom träningsvärlden idag är ju betydligt klokare än på 80-, 90- och 00-talen. Det ifrågasätts mer, det finns mer studier och man accepterar inte enskildas berättelser on face value lika lätt. Att folk vill hitta sätt att maximera sina resultat är väl som det alltid varit. Nu är t.ex. l-arginin i ropet. Vi får se var det leder.

Määng
2018-11-14, 20:44
Nu tog jag drygt en halv tsk l-arginine mest för att se hur kroppen (magen?) reagerar. Det luktar ju sperma, med en lite syrlig touch, men smakade inte så vilket ju kändes bra. Inte alls gott, men inte en par med det vidrigaste jag smakat: l-leucin. Finns än så länge inte mycket som kommer i närheten.

Får man fråga hur du kan veta detta?:confused:

Varför äter ni bajs och sperma? Kan ni inte träna utan att trycka i er vidriga saker med oklara egenskaper?

Trycka i mig saker som luktar sperma ligger på någon slags miniminivå över vad jag är villig att göra för att få pump.

Hobbes
2018-11-14, 21:11
Får man fråga hur du kan veta detta?:confused:


Snowballed?:d

Rikard Jansson
2018-11-14, 21:16
Varför äter ni bajs och sperma? Kan ni inte träna utan att trycka i er vidriga saker med oklara egenskaper?

Skulle äta ren skit om det gav mig 1% bättre resultat :)

Agitator
2018-11-14, 22:09
Skulle äta ren skit om det gav mig 1% bättre resultat :)

Enligt vissa så är donken ren skit. Så bara öka besöken till donken mer frekvent så blir du säkert 2% starkare!

Sheogorath
2018-11-15, 07:03
Får man fråga hur du kan veta detta?:confused:


:naughty:

(det smakar inte som det luktar ;))

Crohnsfitswe
2018-11-15, 08:47
Multivitamin, d-vitamin, omega-3, zma, protein, bcaa/eaa, pwo.

Sheogorath
2018-11-15, 09:13
Angående l-arginin är jag uppe på 6 gram nu utan magbiverkningar (tänker att jag ökar med 1 g om dagen så är jag uppe på 15 g typ till nästa lördagspass) och egentligen bara två observationer är intressanta hittills (har bara kört kampsport så eg inget pass som är bra för att ge pump).

1) Det färgar rödbetsjuice till en giftigt mörklila färg.
2) Jag blir varm. Hypotes: vasodilatation eller oförmåga av kroppen att bilda protein av det pga för stor mängd i förhållande till andra aminosyror -> förbränning.

Gearhead85
2018-11-15, 10:01
Enligt vissa så är donken ren skit. Så bara öka besöken till donken mer frekvent så blir du säkert 2% starkare!

Den närmsta Donken brann ned i somras till grunden. *cry*
Lite off topic men kunde inte låta bli. Äter i regel aldrig där. :laugh:

Sheogorath
2018-11-15, 10:29
Fyra cheese 1,5-2 h innan gymmet ger bra tryck i bitarna.

Prost
2018-11-15, 11:28
Skulle äta ren skit om det gav mig 1% bättre resultat :)

Det är rätt inställning! Folk verkar inte klara av någonting som inte smakar lösgodis. Tycker det är så löjligt med alla Mutant Viking Berserker PWOs etc med smak av hallonbåtar, det är manligt det! :-P

xan
2018-11-15, 13:34
Angående l-arginin är jag uppe på 6 gram nu utan magbiverkningar (tänker att jag ökar med 1 g om dagen så är jag uppe på 15 g typ till nästa lördagspass) och egentligen bara två observationer är intressanta hittills (har bara kört kampsport så eg inget pass som är bra för att ge pump).

1) Det färgar rödbetsjuice till en giftigt mörklila färg.
2) Jag blir varm. Hypotes: vasodilatation eller oförmåga av kroppen att bilda protein av det pga för stor mängd i förhållande till andra aminosyror -> förbränning.

Koloiter är så härligt vetenskapliga.

KT81
2018-11-15, 13:53
Det är rätt inställning! Folk verkar inte klara av någonting som inte smakar lösgodis. Tycker det är så löjligt med alla Mutant Viking Berserker PWOs etc med smak av hallonbåtar, det är manligt det! :-P

Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".

Pokkes
2018-11-15, 15:37
Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".

Vad vill du egentligen? vad är dina syften med inläggen, bara att hetsa?

Sheogorath
2018-11-15, 15:50
Verkar som det. Tröttsam typ. :)

exevision
2018-11-15, 17:18
Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".

Personligen tycker jag inte om all sötsliskig smak som ska smaka barngodis.

Rikard Jansson
2018-11-15, 20:13
Det är väl snarare så här att ingen av er tränar hårt eller intensivt nog för att dom här preparatens obetydliga påverkan ska göra någon skillnad. Alltså äter folk pulver och piller som smakar sperma, bajs och gammalt diskvatten princip helt i onödan. Då kan man väl istället äta nått som smakar lösgodis som egentligen har lika stor inverkan på era resultat? Är det manligare att äta något med spermasmak än med hallonbåtsmak?

Edit: De resultat som brukar visa sig när man läser om folk som provar tveksamma naturpreparat ackompanjeras oftast med någon formulering liknande "Ja och så skötte jag kost, sömn och träning mer disciplinerat också under den här tiden".

:laugh:

KT81
2018-11-16, 09:28
Vad vill du egentligen? vad är dina syften med inläggen, bara att hetsa?

Hetsa? För att jag har en annan inställning och tycker att ni är riktiga jävla suckers? Gång på gång läser man inlägg där personer beskriver att tillskott X smakar skit men att det är det värt, för att det sen publiceras en studie där man bevisar att tillskott X är helt värdelöst. Hindrar det folk från att fortsätta äta tillskott X? Nej.

Jag lovar att det är ett helt drös där ute som ser sig som mer än motionärer som till exempel fortfarande intar BCAA "för säkerhetens skull, man vet inte". Eller för den delen HMB, även fast det smakar helvete och är helt meningslöst.

Eller så har man observerat ett resultat bland råttor i en studie varvid det sedvanliga gänget beställer hem preparatet för att sedan beskriva att man orkade mer, att man inte hade lika mycket träningsvärk, eller nått liknande pseudovetenskapligt.

Ja iofs, jag kanske bara vill hetsa er...för jag tycker att ni är så korkade.

KT81
2018-11-16, 11:28
Alltså jag vill bara förtydliga att med tillräckligt hårt och intensivt menar jag att man tränar på den nivån att man har ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass typ sex gånger i veckan och att man följer en rutin kring mat och sömn som en jävla robot. Då kan jag tänka mig att de mikroskopiska skillnader ett naturpreparat sägs kunna ge skulle kunna ge utdelning, kanske.

Mitt påstående är att de flesta, inte alla, här har en livsstil som innebär att man gör snedsteg gällande kost, avkall på sömn/träning, pressar sig inte till sitt yttersta på ett smart sätt, övertränar whatever som innebär att de fördelar ett eventuellt kosttillskott har försvinner totalt. Då pratar jag inte om så förlåtande kosttillskott som Kreatin eller supplementering av mat i form av proteinpulver.

Det är ju en grej att suga i sig en shake som smakar choklad eller banan eller hallontårta, det kan jag se som en ren belöning och motiverar psyket att genomgå ritualen med träning för att man får nått gott. Men att hälla i sig preparat som smakar som en sur bajskorv eller luktar sperma för att man läst om en råtta som varit fastspänd i en Dr Snuggles maskin och gjort knäböj och fått nån form av befrämjande effekt känns pantat.

Don H
2018-11-16, 12:52
Alltså jag vill bara förtydliga att med tillräckligt hårt och intensivt menar jag att man tränar på den nivån att man har ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass typ sex gånger i veckan och att man följer en rutin kring mat och sömn som en jävla robot. Då kan jag tänka mig att de mikroskopiska skillnader ett naturpreparat sägs kunna ge skulle kunna ge utdelning, kanske.

Mitt påstående är att de flesta, inte alla, här har en livsstil som innebär att man gör snedsteg gällande kost, avkall på sömn/träning, pressar sig inte till sitt yttersta på ett smart sätt, övertränar whatever som innebär att de fördelar ett eventuellt kosttillskott har försvinner totalt. Då pratar jag inte om så förlåtande kosttillskott som Kreatin eller supplementering av mat i form av proteinpulver.

Det är ju en grej att suga i sig en shake som smakar choklad eller banan eller hallontårta, det kan jag se som en ren belöning och motiverar psyket att genomgå ritualen med träning för att man får nått gott. Men att hälla i sig preparat som smakar som en sur bajskorv eller luktar sperma för att man läst om en råtta som varit fastspänd i en Dr Snuggles maskin och gjort knäböj och fått nån form av befrämjande effekt känns pantat.

Du har helt klart en poäng.

Prost
2018-11-16, 12:55
Hetsa? För att jag har en annan inställning och tycker att ni är riktiga jävla suckers? Gång på gång läser man inlägg där personer beskriver att tillskott X smakar skit men att det är det värt, för att det sen publiceras en studie där man bevisar att tillskott X är helt värdelöst. Hindrar det folk från att fortsätta äta tillskott X? Nej.

Jag lovar att det är ett helt drös där ute som ser sig som mer än motionärer som till exempel fortfarande intar BCAA "för säkerhetens skull, man vet inte". Eller för den delen HMB, även fast det smakar helvete och är helt meningslöst.

Eller så har man observerat ett resultat bland råttor i en studie varvid det sedvanliga gänget beställer hem preparatet för att sedan beskriva att man orkade mer, att man inte hade lika mycket träningsvärk, eller nått liknande pseudovetenskapligt.

Ja iofs, jag kanske bara vill hetsa er...för jag tycker att ni är så korkade.

Alltså jag vill bara förtydliga att med tillräckligt hårt och intensivt menar jag att man tränar på den nivån att man har ett förmiddagspass och ett eftermiddagspass typ sex gånger i veckan och att man följer en rutin kring mat och sömn som en jävla robot. Då kan jag tänka mig att de mikroskopiska skillnader ett naturpreparat sägs kunna ge skulle kunna ge utdelning, kanske.

Mitt påstående är att de flesta, inte alla, här har en livsstil som innebär att man gör snedsteg gällande kost, avkall på sömn/träning, pressar sig inte till sitt yttersta på ett smart sätt, övertränar whatever som innebär att de fördelar ett eventuellt kosttillskott har försvinner totalt. Då pratar jag inte om så förlåtande kosttillskott som Kreatin eller supplementering av mat i form av proteinpulver.

Det är ju en grej att suga i sig en shake som smakar choklad eller banan eller hallontårta, det kan jag se som en ren belöning och motiverar psyket att genomgå ritualen med träning för att man får nått gott. Men att hälla i sig preparat som smakar som en sur bajskorv eller luktar sperma för att man läst om en råtta som varit fastspänd i en Dr Snuggles maskin och gjort knäböj och fått nån form av befrämjande effekt känns pantat.


Varför är det så svårt att acceptera att det finns olika prioriteringar och åsikter bland människor. Jag har t.ex aldrig intagit BCAA för att jag personligen aldrig såg någon nytta med det då det inte inkluderar alla aminosyror. Däremot kan jag tänka mig en eventuell fördel med t.ex vanlig leucin (billigare än BCAA) OM man tar det mellan måltider då man ändå har aminosyror i omlopp. HMB tar jag dock fortfarande och nej jag är inte helt säker på att det fungerar men kanske, det är billigt så varför ej. https://www.strongerbyscience.com/hmb/

"Regarding HMB itself, the recommendation I gave at the beginning of the article holds: I think it’s a great supplement for new lifters, and it may offer some slight benefits for more advanced lifters, though you shouldn’t expect a night and day difference. Since it’s more anti-catabolic than directly anabolic, it may be most useful for more advanced lifters when dieting."

Jag tar även andra saker som möjligen kan hjälpa fastän jag inte är helt säker, ofta så har ju produkterna även andra hälsofördelar så varför inte? Jag gillar att testa saker och det ingår i MITT personliga intresse att forska om något kan hjälpa MIG med MINA mål så effektivt som möjligt. Jag tränar helkroppspass varenda dag och joggar 10km varannan dag, kör ALLT till fail förutom var fjärde dag. Jag tror att detta är mer träning än hos en "vanlig motionär" om det ens har betydelse i sammanhanget. Det är väl alltid trevligt om något möjligen kan underlätta eller snabba på processen för att nå sina önskade mål oavsett om man tränar hårt eller ej.

Jag kan förstå och acceptera din åsikt men kan du förstå eller acceptera min? Du anser att jag bland många andra är korkade bara för att vi har olika synsätt. Är vi fiender för resten av våra liv nu och hatar varandra otroligt mycket? :-)

Rikard Jansson
2018-11-16, 14:46
Ah, så om man inte kan/vill göra det ena perfekt ska man skita i det andra och tredje. :) vet inte vem du är KT81, så tänker inte, som du, göra antaganden om hur du tränar osv, men poängen var inte att kasta salt över axeln och be en bön, utan att om det faktiskt på riktigt ger fördelaktiga effekter så struntar jag i hur det smakar. Att man gör allt som är lättare, bekvämare, och godare så opti man kan är liksom en självklarhet, så du har fel när du antar motsatsen. Hur du öht kan koppla att man slarvar med träning eller kost osv när man säger att man skulle äta avföring om det gav bättre resultat får jag inte ihop.

Überbiffen
2018-11-17, 12:43
Har nu kört genom kroppen 4ggr på l-arganin.

Har tagit det tillsammans med 4dl vatten, 50g maltodextrin, 200mg koffein, 8g beta-alanin och lite mineralsalt ca 30min innan träning.


DOSERING
Doseringsanvisningen säger 3400mg per skopa. Gick in på 2 skopor. Min kropp har alltid varit extremt förlåtande oavsett vad eller hur mycket jag stoppar i mig så gick fort upp till 4 skopor dvs ~13,6g utan att uppleva några problem med magen.


SMAK
Sveper allt på några sekunder så smaken är inget jag reflekterat över.


PUMP
Bortsett från en muskelgrupp (kommer till det senare) har taket för maximal pump inte höjts, däremot krävs det knappt någonting för att komma dit. Efter 2-3 uppvärmningsset känns det som jag skulle varit 40min in i ett "pump fokuserat" pass. Jag kan hålla längre vila och lägre repetitioner och får ändå pump som om jag skulle hållt kortare mellan set och kört fler reps.

Undantaget är underarmar. Jag har väldigt motvilligt varit tvungen att skaffa dragremmar. Har aldrig haft problem med greppet i min träning men när jag tränat rygg så kan jag väldigt fort knappt greppa tag i något. Underarmarna blir granit, pumpen är överdriven.


FYLLIGHET
Jag har definitivt blivit fylligare i kroppen. Den bästa beskrivningen är att det känns som en del av pumpen från träningen sitter kvar permanent, detta kändes av efter att tränat genom kroppen 2ggr. Ångrar att jag inte tänkte på att ta några mått innan jag började men kläder sitter åt mer än tidigare och jag har fått en del kommentarer om att jag ser större ut.


SUMMERING
Det fungerar och jag kommer fortsätta använda det. Tänker dock låta bli att ta det inför nästa ryggpass och se om jag kan gå ifrån remmarna.


ÖVRIGT
Jag väger in på 112kg och har ett dagligt kolhydratsintag på 250g från vitt ris, ris/majskakor, havregryn, mjölk, banan och maltodextrin. Ett inte så fysiskt arbete.

Gearhead85
2018-11-17, 15:34
Det är rätt inställning! Folk verkar inte klara av någonting som inte smakar lösgodis. Tycker det är så löjligt med alla Mutant Viking Berserker PWOs etc med smak av hallonbåtar, det är manligt det! :-P

Vill minnas när ägaren till gymmet berättade för några att han hade fått hem Aldrig Vilas BCAA med päronsmak och sa att den ar god. Och en direkt utbrast "DET SKA INTE VARA GOTT" :laugh:

Så länge det inte smakar vedervärdigt (allt med artificiell körsbärssmak) så går det ned för gen del. Dock en bonus om det smakar gott. Sen finns det skumma smaker som köpte en PWO som heter DUST V2 som mitt gamla gym var ensam försäljare av från USA förvisso var den bästa PWO'n jag haft men som hade smak av sockervadd. :Virro Dock försvann den i och med agmatinförbudet inom EU.

Mattz0n
2018-11-17, 20:38
Hur klarar ni de mängderna l-arginin? :O
Jag har förvisso AAKG men det är väl samma princip?
Har tagit ca 3g innan träning & sänggående i över en vecka nu, men upplevt att magen är lite lite orolig, så inte vågat öka.
Positivt är dock att man känner sig uppsvälld :)

Langster
2018-11-18, 10:38
Orkar man träna 2 pass om dagen 6 dagar i veckan så tränar man som en jävla mes och har ingen aning om vad intensiv träning är.

Prost
2018-11-18, 11:00
Vill minnas när ägaren till gymmet berättade för några att han hade fått hem Aldrig Vilas BCAA med päronsmak och sa att den ar god. Och en direkt utbrast "DET SKA INTE VARA GOTT" :laugh:

Så länge det inte smakar vedervärdigt (allt med artificiell körsbärssmak) så går det ned för gen del. Dock en bonus om det smakar gott. Sen finns det skumma smaker som köpte en PWO som heter DUST V2 som mitt gamla gym var ensam försäljare av från USA förvisso var den bästa PWO'n jag haft men som hade smak av sockervadd. :Virro Dock försvann den i och med agmatinförbudet inom EU.

Haha! ^^ Självklart är det ju oftast en bonus om det helst smakar gott. Dock så upplever jag att sötade smaker verkar öka min hunger lite mer vilket inte är så smidigt under deff, i detta fallet fungerar bajssmak bättre.

Rikard Jansson
2018-11-18, 13:29
orkar man träna 2 pass om dagen 6 dagar i veckan så tränar man som en jävla mes och har ingen aning om vad intensiv träning är.

+1

Sheogorath
2018-11-18, 17:47
9 gram l-arginin + 100 g snabba kolhydrater inkl 110 g rödbetsjuicekoncentrat (x4 koncentrat).

Effekt? Ingen särskild.

Nästa styrkepass kommer jag vara uppe på 15 gram l-arginin.

Vi får la se...

BigHunter
2018-11-18, 19:22
Kör lite blandade, typ

AAKG
Maca root
Tongkat Ali
Tribulus Terrestris
Ashwagandha
Shatavari
Butea Superba
Zink
Korean Gingseng (Panax)
Siberian Gingseng
Fenugreek
Selen
Mucuna Pruriens
BCAA

xan
2018-11-18, 20:14
Kör lite blandade, typ

AAKG
Maca root
Tongkat Ali
Tribulus Terrestris
Ashwagandha
Shatavari
Butea Superba
Zink
Korean Gingseng (Panax)
Siberian Gingseng
Fenugreek
Selen
Mucuna Pruriens
BCAA

Du är verkligen en BigHunter när det gäller kosttillskott ja. :D Ger det något?

BigHunter
2018-11-18, 21:28
Du är verkligen en BigHunter när det gäller kosttillskott ja. :D Ger det något?

Haha visst :) Jag vill iaf tro så, orkar mer och har ett ganska fyskiskt jobb utanför träningen. Säkert många procent placeebo dock.

Känner mig iaf betydligt varmare än förut, vilket är bra nu under vinterhalvåret då jag vanligtvis brukar frysa som fan inomhus.

MaxHeninge
2018-11-20, 11:59
Har beställt hem både l-arginine samt l-citrulline malate, hur bör jag dosera? Har inte fått ut önskat effekt av endast citrulline malate så tänkte testa med båda samtidigt - det kanske inte blir så mycket bättre men värt ett försök tycker jag..

2,5g av varje i PWO'n sedan 2,5g l-arginine i min casein shake innan sängdags låter rimligt att börja med?

Pokkes
2018-11-20, 13:37
Har beställt hem både l-arginine samt l-citrulline malate, hur bör jag dosera? Har inte fått ut önskat effekt av endast citrulline malate så tänkte testa med båda samtidigt - det kanske inte blir så mycket bättre men värt ett försök tycker jag..

2,5g av varje i PWO'n sedan 2,5g l-arginine i min casein shake innan sängdags låter rimligt att börja med?Tror du behöver mer l-arginin. Börja med kanske 5g och trappa upp långsamt så magen inte säger ifrån. :)

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk

Määng
2018-11-20, 15:28
Har beställt hem både l-arginine samt l-citrulline malate, hur bör jag dosera? Har inte fått ut önskat effekt av endast citrulline malate så tänkte testa med båda samtidigt - det kanske inte blir så mycket bättre men värt ett försök tycker jag..

2,5g av varje i PWO'n sedan 2,5g l-arginine i min casein shake innan sängdags låter rimligt att börja med?

Jag skulle iaf inte förstöra min kaseindrink genom att blanda i l-arginin. *spy*

Sheogorath
2018-11-20, 15:38
Att bara svepa det med vatten har varit minst plågsamt hittills. Söt smak, som juice eller druvsocker gör det helt överdjävligt. Kan tänka mig att något riktigt surt, som citrullin kan funka bra.

King Grub
2018-11-20, 15:41
Blunda och låtsas att det är en Superman milkshake.

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=superman+milkshake

Scratch89
2018-11-20, 16:18
Jag har helt varit ifrån kosttillskottssvängen länge nu. Vad är grejen med l-arginin?

StarkaUlf
2018-11-20, 16:20
Jag har helt varit ifrån kosttillskottssvängen länge nu. Vad är grejen med l-arginin?

Pump :)

Sheogorath
2018-11-20, 16:30
Jag har helt varit ifrån kosttillskottssvängen länge nu. Vad är grejen med l-arginin?

Hittills: lika bra effekt som AAKG, agmatine, citrullin, d.v.s. mkt tveksam. Nästa helg är jag uppe på de heliga 15 grammen. Vi får la se.

Sheogorath
2018-11-24, 17:17
Har förstått att vissa blivit lösa i magen av höga doser l-arginin. Jag ökade på långsamt (1 g per dag) och är uppe på 15 g nu. Den enda tydliga effekten hittills är att det verkar samla upp vatten från min tarm, dvs motsatt effekt mot vad vissa rapporterat. Har lite IBS-liknande besvär men när jag låg runt 10 gram kändes magen mycket bättre. Nu på 15 är jag snarast lite hård i magen. Den där ohyggliga pumpen det pratas om har jag inte märkt av hittills. Körde thai idag med mycket armhävningar och hade ovanligt dåligt tryck efteråt t.o.m. Imorgon första styrkepasset på 15 gram. Märker jag inte någon tydlig effekt då kommer jag nog bara prova ut vilken dos som är optimal för min tarmhälsa och använda preparatet av den anledningen, dagligen. Billig och enkel produkt för att magen ska uppföra sig.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

-squat-
2018-11-24, 23:23
Har förstått att vissa blivit lösa i magen av höga doser l-arginin. Jag ökade på långsamt (1 g per dag) och är uppe på 15 g nu. Den enda tydliga effekten hittills är att det verkar samla upp vatten från min tarm, dvs motsatt effekt mot vad vissa rapporterat. Har lite IBS-liknande besvär men när jag låg runt 10 gram kändes magen mycket bättre. Nu på 15 är jag snarast lite hård i magen. Den där ohyggliga pumpen det pratas om har jag inte märkt av hittills. Körde thai idag med mycket armhävningar och hade ovanligt dåligt tryck efteråt t.o.m. Imorgon första styrkepasset på 15 gram. Märker jag inte någon tydlig effekt då kommer jag nog bara prova ut vilken dos som är optimal för min tarmhälsa och använda preparatet av den anledningen, dagligen. Billig och enkel produkt för att magen ska uppföra sig.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Har upplevt samma sak fast med HMB. Hellre lite hård i magen än lös.

Sheogorath
2018-11-24, 23:57
Vill du skita små svarta harpluttar kan jag rekommendera MMSports Urosbol-tabletter :D

Sheogorath
2018-11-28, 15:37
Så långt ingen effekt av l-arginin, förutom kraftig diarré vid kombination med några gram citrullinmalat. Verkar med andra ord lite oberäkneligt hur magen reagerar iaf på mig.

Hur som, lika bra att använda upp påsen med en förståndig dosering. Det står på Wiki att l-arginin upp till 20 g per dag anses säkert. Pratar man om supplementerad dos eller totaldos? Man får ju i sig mycket via kosten och citrullin kan också konverteras till l-arginin som jag förstår det.

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Läskeblask
2018-11-28, 16:26
Nån här som kör med bakpulver?

kvarnis
2018-11-28, 18:15
- Koffein
- D-vitamin
-Omega-3
-Kreatin
-Agmatine
-Rödbetsjuice
-Glycine + magneisum (bra combo för sömnen)

kommer ej på något mer jag märkt nån effekt av, multivitamin ibland.

xan
2018-11-28, 18:41
Så långt ingen effekt av l-arginin, förutom kraftig diarré

lika bra att använda upp påsen

Dedication

Sheogorath
2018-11-28, 18:46
Dedication

:D

Skulle kunna vara citrullinmalatet också. Har använt citrullinmalat 1:1 i flera år, 15 gram i min pwo som består av detta, rödbetsjuicekoncentrat, socker, druvsocker och 600 mg koffein. Nu har jag fått 2:1-citrullinmalat i påsen och det är väl inte uteslutet att det blir något jävla skit när fribasen ska binda upp salt någonstans i systemet. Kanske fuckar med vätskebalansen i tarmen, vad vet jag. Vet inte ens om 2:1 fördelning i citrullinmalat innebär att det finns fribas i påsen. *ovetande emoji*

agazza
2018-11-28, 22:44
D-vitamin
Ashwagandha
Psylliumfrön
Regelbunden sömn

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

KT81
2018-11-29, 09:28
Orkar man träna 2 pass om dagen 6 dagar i veckan så tränar man som en jävla mes och har ingen aning om vad intensiv träning är.

Ja det har du väl rätt i, jag drog till med något bara. Du verkar ha mycket mer kunskap om sånt än mig.


Men det jag menar är i grund och botten är att jag stör mig på att alla halvstarka småtjocka SL'are och hobby-baddibildare tror att det är så jävla viktigt att suga i sig ett stall av kryddor, potensmedel, astmamediciner, betablockerare, naturpreparat och matersättning osv. Att det verkligen skulle göra någon märkbar skillnad i slutändan. Ta mod till er och gör det ni egentligen vill göra istället så mår ni säkert bättre i längden.

Min poäng är att dom där ölen på helgen, den där taskigt skötta sömnen eller den där totala rännskitan man får från tillskotten skapar status quo, eller i värsta fall till och med negativ effekt. Stressen man utsätter mage och tarm för måste ju försämra upptagningsförmågan av andra nödvändiga saker eller? Det borde ju räkna ner lite på den där extra %'en? Det är som att det helt plötsligt är ok och ett föredöme att vara en herbalifescientolog bara för att det är macholaddat med styrketräningsfokus. Det är i samma klass som att tro att akupunktur fungerar bara man är jävligt macho när man sätter i nålarna.

Nu ska jag sluta förstöra eran tråd.

Määng
2018-12-11, 19:44
Att bara svepa det med vatten har varit minst plågsamt hittills. Söt smak, som juice eller druvsocker gör det helt överdjävligt. Kan tänka mig att något riktigt surt, som citrullin kan funka bra.

Lyckades du maskera smaken med citrullin?

Sheogorath
2018-12-11, 19:50
Nope. Allt annat än ljummet vatten gör det bara värre. Har dock inte prövat salt à la tequila race. Svep det med vatten, minsta möjliga mängd, bara ner med det som flickan sade.

Sheogorath
2018-12-17, 10:47
På temat l-arginin så är jag försiktigt positiv. 15 gram blev för mycket för magen om jag dessutom toppade med lika mycket citrullinmalat. På 7 gram l-arginin dagligen mår magen bra.

Effekten var inte omedelbar om jag ska försöka ge någon slags recension av detta med pump och tryck. Efter några veckor av daglig dosering började jag känna att jag börja "fylla ut tröjan" mer 30-60 min efter intag. Behövdes inte träna heller utan effekten kom av sig själv. Den här extra fylligheten la sig dock snabbt, redan när passet är över är allt som vanligt igen.

Så knappast någon dramatisk effekt. Men jag fortsätter ett tag till och ser.

Onigiri
2018-12-25, 10:07
Ashwagandha

Skickat från min ONEPLUS A3003 via TapatalkMotivera mig varför jag bör köpa? Fastnat i småbarns-livet och mer spontan träning men har börjat köra på mer aktivt igen och "måste" naturligtvis köpa något tillskott.. så motivera mig varför jag bör köpa den? Jag var nära igår att lägga en beställning på ett par burkar men vet inte varför.

King Grub
2018-12-25, 10:22
Finns en jättelång tråd om det.

Iliyas
2018-12-25, 14:13
Motivera mig varför jag bör köpa? Fastnat i småbarns-livet och mer spontan träning men har börjat köra på mer aktivt igen och "måste" naturligtvis köpa något tillskott.. så motivera mig varför jag bör köpa den? Jag var nära igår att lägga en beställning på ett par burkar men vet inte varför.

Du gjorde ett bra val enligt mig, jag har testat och den gav absolut ingenting, tog både låg, mellan o höga doser.

Kör på kreatin, koffein och försök få en bra natt sömn.

-squat-
2018-12-26, 16:07
Av rödbetspulver får jag i alla fall fast och fin avföring. Något för sheo kanske? ;)

Sheogorath
2018-12-26, 20:52
Nah, 7 g l-arginin ed är good shit.

BigHunter
2018-12-28, 20:05
Är dhea skräp eller kommer jag få ut något av det? Lagt en order på 180x50mg och tänkte ta mellan 100-150 om dagen.

Jorgen
2018-12-29, 08:32
Är dhea skräp eller kommer jag få ut något av det? Lagt en order på 180x50mg och tänkte ta mellan 100-150 om dagen.

Du får ett positivt dopingtest. Alltid något.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=219387&highlight=dhea

§1. När det gäller narkotika, doping och/eller läkemedelsklassade substanser/preparat är diskussioner om användande och försäljning av dessa förbjudet. Undantag gäller bl.a. koffein, astmamediciner och liknande. Använd sunt förnuft. Moderatorerna har rätt att ta bort tvivelaktiga inlägg utan förklaring. På Kolozzeum tillåter vi ej heller diskussioner som rör så kallade gråzons-preparat - tillskott eller substanser vars syfte är förändringar av hormonproduktionen och/eller ger utslag på dopingtest.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=6018

Och inga vidare diskussioner om detta.

Diomedea exulans
2018-12-29, 13:10
Jag vill att Henrik ritar den beskrivningen sedan med så många bildrutor som behövs! :)

Oj oj, här får jag visst hänga med i trådarna bättre, jag missade den här requesten.

timryden88
2018-12-29, 13:54
Någon mer som skippat kreatin? Jag har försökt att börja med det i omgångar men ger alltid upp de första veckorna pga huvudvärk och extrem törst. Dricker redan 3-4 liter vatten om dagen och när jag tar kreatin känner jag att jag måste dricka mer...

Sheogorath
2019-01-03, 19:57
Nu har jag beställt AAKG och mer l-arginin. Ska jämföra de två (kroniskt bruk dagligen av 11 gram AAKG mot 7 gram l-arginin) och se om jag märker någon skillnad. Hoppas i första hand på trevligare smak med samma resultat på momentan pump och morgonhumör.

-squat-
2019-01-03, 20:12
Nu har jag beställt AAKG och mer l-arginin. Ska jämföra de två (kroniskt bruk dagligen av 11 gram AAKG mot 7 gram l-arginin) och se om jag märker någon skillnad. Hoppas i första hand på trevligare smak med samma resultat på momentan pump och morgonhumör.

Hoppas att du får ribba.

Sheogorath
2019-01-22, 14:05
Nu har jag dragit i mig AAKG 2:1 i några dagar. 11 gram per dag. Räknade precis ut att för att få 7 gram l-arginin (som var dosen l-arginin jag körde innan jag provade AAKG) så borde jag intagit 12 gram AAKG i den här fördelningen, och inte 11 gram, men ett gram hit och dit gör nog ingen skillnad.

Fördelar:

* Smakar väldigt neutralt
* Inga magbiverkningar

Negativt:

* Verkar inte ha någon som helst effekt :D

Det är lite intressant att l-arginin ändå gör "något" (morgonbånge och momentant mer pump, om än extremt kortvarigt) men att AAKG inte ger ett skit, trots att det ju ska spjälkas till arginin respektive alfa-ketoglutarat.

Någon som kan teoretisera kring detta? Grub och Killen Med Tryck verkar ju gjort samma erfarenhet som jag.

zeusden1
2019-01-23, 13:19
Återkommer om tre månader. Har precis börjat med

fenugreek
Ashwagandha
Tribulus
L-karnitin

Kommer dock vara svårt att särskilja de olika tillskotten men kanske kombon fungerar? :D

Sheikah
2019-01-23, 20:38
Testade bikarbonat innan v0max-intervaller. Det funkade fint och kommer köra igen. Placebo eller ej så upplevde jag benen mycket fräschare längre in i intervalltiden. 0,3g/kg kv 90 min innan passtart.

-squat-
2019-01-23, 22:53
Sheo: Vad ligger du på för dos av rödbetspulvret?

Sheogorath
2019-01-26, 11:54
Sheo: Vad ligger du på för dos av rödbetspulvret?

Vet ej vad det motsvarar i pulver. Jag kör ett flytande rödbetsjuicekoncentrat som är koncentrerat till x 4 och sen sockerreducerat så att det hamnar ungefär som en söt juice, 12%. Av den tar jag drygt 1 dl vilket alltså motsvarar ungefär 4 dl vanlig rödbetsjuice. De har tillsatt lite lingon och äppelcidervinäger för smaken.

BigHunter
2019-01-26, 15:42
Återkommer om tre månader. Har precis börjat med

fenugreek
Ashwagandha
Tribulus
L-karnitin

Kommer dock vara svårt att särskilja de olika tillskotten men kanske kombon fungerar? :D

Finns mycket att lägga till framöver. Kolla tidigare inlägg från mig. Även lagt till
Horse chestnut
Saw Palmetto

Finns väl ungefär lika mycket bevis på att dessa skulle vara bra som bevisen på fenugreek. Sen Mycket snack om AAKG, kör fortfarande 4g om dan men verkar inte ge så mycket längre. Kanske kroppen hunnit skapat tolerans mot den dosen...

Sheogorath
2019-01-26, 18:36
Längre? Tycker du att AAKG har gett någonting innan? Jag ligger på 12 g. Händer inte ett skit.

BigHunter
2019-01-26, 21:12
Längre? Tycker du att AAKG har gett någonting innan? Jag ligger på 12 g. Händer inte ett skit.

12g varje dag? Jävlar, kan knappast vara nyttigt? Då får du ju köpa burkar flera gånger i månaden? Mina kapslar kommer på kartor, 1250mg styck men de är så stora att jag får obehag när jag sväljer dem. Tyckte det gav något i början men säkert placebo.

Tror fortfarande på AAKG före sex, och innan lägg dags. Dock inte i monster-doser för precis som du säger så känner man inte nån skillnad?

Sheogorath
2019-01-26, 22:33
Jag köpte 500 gram för 350 spänn eller nått. Kommer räcka 6 v. Men som jag känner nu kommer jag utan tvekan att gå tillbaka till 7 g l-arginin och aldrig titta åt AAKG igen.

Iliyas
2019-01-28, 10:23
Hur lång tid får det gå om man dricker rödbetsjuice? Jag drack kanske 2.5 timmar innan träning, blev ca 4dl ekologisk rödbetsjuice plus 3 skopor rödbetspulver från mmsport och jag kände nada, lyfte inte mer eller fick ngn extra energi.

Sheogorath
2019-01-28, 10:39
Man märker inte av det vid styrketräning utom möjligen vid väldigt syrekrävande övningar som utfall eller högreps benpress, i det att man blir mindre flåsig.

Rödbetsjuice är för uthållighetsidrott.

1,5 h innan är bra för mig. Skall inte vara närmare inpå än så i alla fall.

BigHunter
2019-02-15, 20:31
Är Yohimbine nåt att ha? Ser även att detta är populärt på dem brittiska hyllor.

Sverker
2019-02-16, 06:41
Kan bedömas vara ett läkemedel:
https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2008/Traningstillskott-kan-vara-forbjudna-att-fora-in-i-Sverige/

BigHunter
2019-02-16, 08:14
Kan bedömas vara ett läkemedel:
https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2008/Traningstillskott-kan-vara-forbjudna-att-fora-in-i-Sverige/

Absolut, allt som inte är vitaminer bedöms ju som läkemedel enligt dem och så kommer det förbli tills man dör här i Sverige. Men behöver inte betyda att det är anabolt för det, kanske är lika bra på att bränna fett som koffein.

Sverker
2019-02-16, 08:56
Det är deras uppgift att hålla efter vad som är läkemedel eller inte.



Vill du bränna fett får du träna och äta färre kalorier än vad du förbränner.

Langster
2019-02-16, 21:03
Yohimbine är inte mycket att ha. Teoretiskt sett (enligt bro-science alltså) så skulle det kunna hjälpa till att bränna fett på platser på kroppen där man annars har svårt att få bort det. I slutfasen på en tävlingsdiet alltså, annars kommer man inte märka någon skillnad. Jag märkte aldrig någon skillnad trots bra form.
Märk nu att vi inte pratar om att bränna mer fett, bara samma mängd men på andra ställen på kroppen.

BigHunter
2019-02-24, 16:56
Yohimbine är inte mycket att ha. Teoretiskt sett (enligt bro-science alltså) så skulle det kunna hjälpa till att bränna fett på platser på kroppen där man annars har svårt att få bort det. I slutfasen på en tävlingsdiet alltså, annars kommer man inte märka någon skillnad. Jag märkte aldrig någon skillnad trots bra form.
Märk nu att vi inte pratar om att bränna mer fett, bara samma mängd men på andra ställen på kroppen.

10mg på fastande mage verkar ge samma bieffekter som ephedra, inte så trevligt att bli illamående och skakig det första man gör när man ska till jobbet tidigt.
Så frågan är om man ska ta det mer som en pre workout (40-60 min innan träning).

Langster
2019-02-25, 12:27
10mg på fastande mage verkar ge samma bieffekter som ephedra, inte så trevligt att bli illamående och skakig det första man gör när man ska till jobbet tidigt.
Så frågan är om man ska ta det mer som en pre workout (40-60 min innan träning).

Vad jag förstår så är det just i fastande tillstånd som det har någon effekt alls. Så morgon är nog det bästa tillfället, om man inte äter frukost.
Man mår illa och blir inte alls sugen på att träna... knappast något att ta som pwo. Fast det fanns i en hel del pwo:er förr.

mikaelstil
2019-02-28, 15:53
de ger mig mycket styrka:
L-karnitin, kreatin, L-arginina, bcaa, L-tyrosin, (ultrarade force4him). :)

TotteShaped4Life
2019-02-28, 17:07
de ger mig mycket styrka:
L-karnitin, kreatin, L-arginina, bcaa, L-tyrosin, (ultrarade force4him). :)
Sluta häng på styrkast.se

mikaelstil
2019-03-04, 10:25
Sluta häng på styrkast.se
tack, visste inte om den. ;)

ErikMarg
2019-03-04, 15:00
Ursprungligen postat av mikaelstil
de ger mig mycket styrka:
L-karnitin, kreatin, L-arginina, bcaa, L-tyrosin, (ultrarade force4him).
intressant att någon annan känner igen den. Jag intar den ultrarade*IntensHe.

King Grub
2019-03-04, 15:32
Samma IP-adress har ni också. Intressant.

Grahn
2019-03-04, 15:49
Samma IP-adress har ni också. Intressant.

Hahaha klockrent! :hbang:

Sheogorath
2019-03-04, 15:57
[emoji23]

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Anton Fräs
2019-03-04, 15:57
Samma IP-adress har ni också. Intressant.

Hahaha klockrent! :hbang:

Fick fan ett leende över hela ansiktet. :laugh:

OnT:

Whey är ju trevligt då det är hyfsat billigt och enkelt. I övrigt intar jag inga kosttillskott just nu (dock har jag ett skåp fyllt med grejer av allt från ingen effekt till minimal effekt tillskott).

frederico
2019-03-04, 18:32
Ifall man äter dåligt eller för lite: proteinpulver, gainer

Ifall man är trött: Tex. koffein

Walsoe
2019-03-04, 22:47
Omega-3
Ashwagandha
Probimage


Ashwagandha är lätt favoritet. Återhämtningen är mycket bättre och känner mig pigg fastn jag ligger 1000 kcal per dag i underskott.

Brofessorn
2019-09-09, 08:26
Samma IP-adress har ni också. Intressant.

https://66.media.tumblr.com/b5b794fbc7687ba4e62a183b39aad06e/tumblr_n8bo2wzV7c1re6ep9o1_500.png

-squat-
2019-09-09, 20:42
Omega-3
Ashwagandha
Probimage


Ashwagandha är lätt favoritet. Återhämtningen är mycket bättre och känner mig pigg fastn jag ligger 1000 kcal per dag i underskott.

Vilken dos ligger du på?

Vilken effekt har du märkt av probi mage?

WhiteJellyBerry
2019-09-10, 09:32
Kreatin.
Vassleprotein.

ozzian
2019-09-30, 13:37
Pushar lite i tråden:):)
Jag själv måste igång igen efter lång depression....
vilka av dessa är positiva och vilka kan man strunta i?
utgå från att jag försöker äta allsidigt

Kreatin?
Omega3?
D-vitamin?
rödbeta?
whey och kasein?
eaa?
något annat?
träningen består av 1h gym och 1h kondition, låga vikter och lågt tempo tills jag mår bättre!

Diomedea exulans
2019-09-30, 13:47
Pushar lite i tråden:):)
Jag själv måste igång igen efter lång depression....
vilka av dessa är positiva och vilka kan man strunta i?
utgå från att jag försöker äta allsidigt

Kreatin?
Omega3?
D-vitamin?
rödbeta?
whey och kasein?
eaa?
något annat?
träningen består av 1h gym och 1h kondition, låga vikter och lågt tempo tills jag mår bättre!

Skulle strunta i EAA, du borde få tillräckligt EAA i vanligt protein. Rödbetor i kosttillskottsform vet jag inget om, men som grönsak är de grymt billiga, goda och bra för konditionsträningen. Färgar kisset rött gör de också, så nackdelen är väl att de gör det svårare att märka om man fått flugor på trumpeten.
Resten av kosttillskotten tycker jag ser bra ut!

PureWhey
2019-09-30, 14:41
L-Arginin > Citrullin?

Hade för mig att citrullin var bättre för pump.

Citrullin m > L-citrullin > L-arginin sitter någonstans i bakhuvudet.

ozzian
2019-09-30, 14:50
Skulle strunta i EAA, du borde få tillräckligt EAA i vanligt protein. Rödbetor i kosttillskottsform vet jag inget om, men som grönsak är de grymt billiga, goda och bra för konditionsträningen. Färgar kisset rött gör de också, så nackdelen är väl att de gör det svårare att märka om man fått flugor på trumpeten.
Resten av kosttillskotten tycker jag ser bra ut!

Tack kanon,, rödbetor blir ju rödbets shot,,

tog eaa som vätska under träning, men det tog lång tid innan jag hittade nån som var god,, men kanske räcker med vatten.

fråga om ägg, inget tillskott men är 4 ägg dagligen ok, inga farligheter där?
väger 88kg ska ner mot 80 på 6 månader, bör jag ligga på ca 150 gram protein?
siktar på 2500-3000kcal,, ska inte rasa i vikt utan må bra och orka träna!

Har ändrat mig ankående kolhydrater, ska testa att käka detta men hur mycket, ca 450gram?

PureWhey
2019-09-30, 14:54
L-Arginin > Citrullin?

Hade för mig att citrullin var bättre för pump.

Citrullin m > L-citrullin > L-arginin sitter någonstans i bakhuvudet.

Vad säger @RassK cofffee?

Iliyas
2019-09-30, 18:53
Någon som testat nya Clear whey?

Önskade jag kunde hitta ett protein pulver min mage kan klara av utan att behöva springa på toa, har provat veganska, biff och whey i alla sorter och även laktosfria.

Edd
2019-09-30, 19:43
Pushar lite i tråden:):)
Jag själv måste igång igen efter lång depression....
vilka av dessa är positiva och vilka kan man strunta i?
utgå från att jag försöker äta allsidigt

Kreatin?
Omega3?
D-vitamin?
rödbeta?
whey och kasein?
eaa?
något annat?
träningen består av 1h gym och 1h kondition, låga vikter och lågt tempo tills jag mår bättre!

Här kan du läsa lite när du har tid :D
https://www.styrkelabbet.se/kosttillskott-for-att-bygga-muskler/

Wrenchgirl
2019-09-30, 19:47
De jag kör är Omega3 och nyponpulver. Har nyss skutat med ZMA och ser inte någon skillnad tycker jag på sömnen vare sig både i känsan av att vara utvilad och om man ska tro min fitbits sömntracker hur noggrann den nu är.

Sen kör jag ju proteinpulver men det räknas ju mer som ett livsmedel. :)

Läskeblask
2019-10-29, 13:10
Whey 80/100= lätt sätt att få i sig protein
Kreatin= basic shit som "funkar"
Malodextrin= snabba kolhydrater, bra under passen eller post workout

Valfri pwo= bra när man är trött och gillar den där stickande känslan

Omega 3= ja det lär ju ska va bra
Zink= samma som ovan
D--vitamin= samma som ovan

Nångång blir de eaa då jag äter nåt proteinfattigt och inte vill ha nån sötsliskig proteindrink.

Pepz
2019-10-29, 15:10
jag är ruggigt förtjust i XLNT recovery supreme.

Mest(kanske enbart) för att jag inte klarar smaken av sött/godis/efterrätt direkt efter träning.
Denna har istället en syrlig obestämbar smak av frukt och bär.

Sen kan jag tycka att den tillför mycket bra saker men på den nivån jag tränar gör det varken till eller från annat än i mitt huvud.

Baskagge
2019-12-07, 21:44
Oh, jag vill också vara med i pundartråden.

Omega-3
D-vitamin
K2-vitamin
Holistic Multimineral
Magnesium
Magnesium Magtein l-threonate
Arjuna
l-citrulline, l-karnitin, l-cystein
Algtabletter
Kollagen
MSM

bighulken
2019-12-08, 08:22
Äppelpaj/Blåbärspaj med Vaniljsås till........mmmm....
De ska va gött å leva.........Hepp.......:-).

Brofessorn
2019-12-08, 13:01
äppelpaj/blåbärspaj med vaniljsås till........mmmm....
De ska va gött å leva.........hepp.......:-).+2

Wrenchgirl
2019-12-08, 22:11
Äppelpaj/Blåbärspaj med Vaniljsås till........mmmm....
De ska va gött å leva.........Hepp.......:-).

Äppelkaka med vaniljsås (oatlys för min del som inte äter mejeri) är mums :eating:

40plus
2019-12-09, 07:55
Kreatin HCL
DAA
Omega-3
Tribulus
Whey-80
5 ägg om dagen är fan ett bra tillskott det också.

Funderar på att lägga till ZMA och träna ben...

exevision
2019-12-09, 15:06
Kreatin HCL
DAA
Omega-3
Tribulus
Whey-80
5 ägg om dagen är fan ett bra tillskott det också.

Funderar på att lägga till ZMA och träna ben...

Gör dig en tjänst och sluta med DAA och börja träna ben istället.
Ger bättre effekt.
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=220313

40plus
2019-12-09, 15:47
Gör dig en tjänst och sluta med DAA och börja träna ben istället.
Ger bättre effekt.
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=220313

Jaha det var ju fan, skulle kollat runt mer innan jag köpte skräpet. Aja blir väl att träna ben då!

Brofessorn
2019-12-09, 19:37
Gör dig en tjänst och sluta med DAA och börja träna ben istället.
Ger bättre effekt.
www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=220313

Utfördes på unga män under 30. Kanske annorlunda för en rebellisk 40-plusare.

40plus
2019-12-10, 08:30
Utfördes på unga män under 30. Kanske annorlunda för en rebellisk 40-plusare.

Se där, en ljusning! Får testa ändå, tar ju inget vassleprotein just nu ändå.

Kommer kanske se ut som han den gröne på tv sedan, grodan Kermit då alltså...