handdator

Visa fullständig version : Ska jag ställa in mig på att förbli ensam resten av livet?


JonEK
2018-10-01, 17:58
Försökte på ett annat större forum men det tar 3 dagar innan kontot accepteras.

Jag är 29 år gammal och ute efter en flickvän, jag vill bilda familj någon gång i 30års åldern men det verkar ärligt talat helt totalt omöjligt att få en tjej idag.

Jag har testat klubben, där är det i princip mansöverskott så det står härliga till. Jag har testat tinder, där får man knappt några matchningar och får man det är det damer på 45+ som verkar .. ja, inte allt för seriösa, om man säger så.

Jag har testat happypancake, otroligt svårt att ens få ett svar och desto svårare att få konversationen flytande, sedan bestämma möte, få tjejen att faktiskt dyka upp, sen dejta och få något att hända.

Vad fasiken ska man göra? Jag är otroligt less på att vara singel. Sist jag hade en flickvän var jag 21, jag börjar bli väldigt stressad nu för jag vill ju kunna skapa familj jag också.

Hur har ni gjort för att få tjej? Håller någon med om att det verkar ha blivit mycket svårare de senaste åren? För några år sen fick man rätt lätt kontakt med tjejer, av alla åldrar .. Men nu, nu är det fasiken stendött!

Hjälp!

MaxTheMarketer
2018-10-01, 18:20
Rävsaxen i det hela är att ju mer desperat du är på att vara singel, ju mindre eftertraktad blir du som potentiell partner. Eventuellt kan du investera i en "lyxig sexdocka" för 15 lax så att du kan få bort den osande desperationen runt dig.

Jag ger dig medhåll om att marknaden har blivit allt sämre på grund av sociala medier som gjort att färre människor går ut och att alla konversationer då startas på en ytlig nivå med en dåligt tagen bild och de bilder som är bra är ju inte ens realistiska (filter). IRL har du ju förmågan att kommunicera röst, kroppsspråk och "karisma" och på så vis ge ett starkare första intryck. Du får också "fler chanser" med en och samma person eftersom personen inte kan "swipa dig åt vänster" som online.

Hursomhelst, det finns ett ställe till där du kan träffa folk som väldigt få fortfarande pysslar med på grund av att detta är Sverige: "daygame". Alltså, träffa tjejer på dagtid vid cafén, bibliotek, lunchställen vid universitet, uteplatser, och så vidare. Självfallet är du fortfarande i en uppförsbacke då faktumet att du går fram på dagtid för att träffa tjejer kommunicerar att du är singel så tillvida inte du kan kommunicera att du bara är en social person som är öppen för nya kontakter och tar resten som det kommer.

Du måste också bygga upp din fysik, minska ansiktsfettet, gärna lära dig tala från magen så din röst låter mörkare. Detta krävs, på grund av fler upplevda alternativ bland tjejer, så tillvida inte du nöjer dig med samhällets bottenskrap vilket jag antar att du inte gör, eller? ;)

Till sist: du måste lära dig tycka om singellivet för vad har du annars att tillföra en relation om du inte ens tycker om att vara singel? Typ lära dig gå på bio själv, eller svårast av allt; kunna gå ut på klubbar och krogar och bara snacka med random folk bara för att det i sig är roligt och så tar du det som det kommer om du ser någon intressant tjej eller tjejgrupp där!

Mass-Tech
2018-10-01, 18:20
Thailand.

Annars kanske du ska ta en lite paus med att "jaga" och bara låta livet flyta på ett tag.

JonEK
2018-10-01, 18:25
Rävsaxen i det hela är att ju mer desperat du är på att vara singel, ju mindre eftertraktad blir du som potentiell partner. Eventuellt kan du investera i en "lyxig sexdocka" för 15 lax så att du kan få bort den osande desperationen runt dig.

Jag ger dig medhåll om att marknaden har blivit allt sämre på grund av sociala medier som gjort att färre människor går ut och att alla konversationer då startas på en ytlig nivå med en dåligt tagen bild och de bilder som är bra är ju inte ens realistiska (filter). IRL har du ju förmågan att kommunicera röst, kroppsspråk och "karisma" och på så vis ge ett starkare första intryck. Du får också "fler chanser" med en och samma person eftersom personen inte kan "swipa dig åt vänster" som online.

Hursomhelst, det finns ett ställe till där du kan träffa folk som väldigt få fortfarande pysslar med på grund av att detta är Sverige: "daygame". Alltså, träffa tjejer på dagtid vid cafén, bibliotek, lunchställen vid universitet, uteplatser, och så vidare. Självfallet är du fortfarande i en uppförsbacke då faktumet att du går fram på dagtid för att träffa tjejer kommunicerar att du är singel så tillvida inte du kan kommunicera att du bara är en social person som är öppen för nya kontakter och tar resten som det kommer.

Du måste också bygga upp din fysik, minska ansiktsfettet, gärna lära dig tala från magen så din röst låter mörkare. Detta krävs, på grund av fler upplevda alternativ bland tjejer, så tillvida inte du nöjer dig med samhällets bottenskrap vilket jag antar att du inte gör, eller? ;)

Till sist: du måste lära dig tycka om singellivet för vad har du annars att tillföra en relation om du inte ens tycker om att vara singel? Typ lära dig gå på bio själv, eller svårast av allt; kunna gå ut på klubbar och krogar och bara snacka med random folk bara för att det i sig är roligt och så tar du det som det kommer om du ser någon intressant tjej eller tjejgrupp där!

Ja du att gå fram till okända tjejer på gatan känns lite sådär måste jag säga, konstigt liksom? Har väl aldrig varit den extroverta partynissen och att då dra igång ett samtal med en okänd tjej mitt på ljusa dagen i syfte att dejta .. Vet inte ...

JonEK
2018-10-01, 18:26
Thailand.

Annars kanske du ska ta en lite paus med att "jaga" och bara låta livet flyta på ett tag.

Har haft paus i flera år och försökt få livet att flyta ändå, visst flyter det men det är ju riktigt ensamt och ibland blir man lite deprimerad över att inte ha någon.

Thailand känns lite sådär, ska man verkligen behöva åka till ett annat land för att få en kvinna?

Jag är inte ful, inget missfoster, trevlig och så.


Vad jag finner konstigt är att inga kvinnor verkar ha några sådana här problem, fan alla kvinnor man ser verkar ju gå runt med killar och så.

Bob90
2018-10-01, 18:30
Försökte på ett annat större forum men det tar 3 dagar innan kontot accepteras.

Och det här är ett träningsforum :p

micke81
2018-10-01, 18:31
Släpp jakten på en partner så kommer partnern dyka upp,har åtminstone aldrig funkat för mig att söka efter något långvarigt.

JonEK
2018-10-01, 18:32
Släpp jakten på en partner så kommer partnern dyka upp,har åtminstone aldrig funkat för mig att söka efter något långvarigt.

Jo men jag är 29, börjar känna mig stressad, jag har ändå varit singel i flera år nu. Vissa perioder utan att bry mig, inget händer. Vissa perioder har jag försökt vara aktiv och så, dating sidor .. Men det går inte, allt som händer är att självkänslan blir krossad.


Usch.

MaxTheMarketer
2018-10-01, 18:34
Ja du att gå fram till okända tjejer på gatan känns lite sådär måste jag säga, konstigt liksom? Har väl aldrig varit den extroverta partynissen och att då dra igång ett samtal med en okänd tjej mitt på ljusa dagen i syfte att dejta .. Vet inte ...

Å andra sidan om det görs smidigt så står du ut från mängden mer än att du är en i mängden i det desperata gänget som står och flockar runt dansande tjejer på dansgolvet inne på högljudda klubbar.

När jag var på en grupparbetsintervju för flera år sedan så träffade jag en tjej där som det blev "instant date" med men sedan fegade jag ur för att gå för en kyss och "ligg samma dag". Det blev en andra dejt men även då fegade jag ur trots att vi satt i hennes soffa hemma hos henne i flera minuter...

Så att träffa tjejer på dagtid är helt möjligt särskilt om det hela upplevs "spontant" från bådas håll. Det är just att skapa den där känslan av att "det plötsligt hände" som är det kluriga i början.

Kan det vara så att du egentligen är en "blyg extrovert" för om du verkligen är mer introvert i alla aspekter i din personlighet så borde du ha mindre behov av ett "förhållande" som involverar mer än bara sex.

Kom ihåg att vara trevlig är inte samma sak som att vara till lags/toffel. Är du det sistnämnda så är du singel resten av livet eller får ta del av samhällets bottenskrap.

JonEK
2018-10-01, 18:44
Någon som har nån erfarenhet av att träffa kvinnor i andra länder? Jag testade att byta min tinder plats till Thailand och matches bara ramlar in hela tiden, i Sverige i en medelstor stad får jag noll.

Jag är väl en 6-7 utseende, lite över medel kanske, inget speciellt. I Sverige är jag osynlig på marknaden verkar det som, i Thailand ser jag nu att flera tjejer matchar med mig och nu på en halvtimme har några initierat också, unga tjejer.

Är det ens lönt att dejta en tjej från ett annat land? Hur gör man om man vill flytta ihop och så?

Fan sjukt egentligen, här hemma är man osynlig, där borta är man attraktiv och intressant.

Bärsärk
2018-10-01, 18:46
Skaffa dig en hobby och träffa folk genom det gemensamma intresset måste väl fortfarande fungera.

leo1
2018-10-01, 18:46
Inte för att det är lösningen men om du inte har en skitdålig bild på HP och är helt tafatt borde du få 1-2 svar av 10 möjliga på HP. Om du inte bor i en småstad och bara söker där.

JonEK
2018-10-01, 18:47
Inte för att det är lösningen men om du inte har en skitdålig bild på HP och är helt tafatt borde du få 1-2 svar av 10 möjliga på HP. Om du inte bor i en småstad och bara söker där.

Får uppskattningsvis 1 svar av 20. Men sen ska man lyckas spinna det vidare också, få igång en konversation och det är inte direkt det lättaste, kvinnorna verkar inte allt för ivriga att prata kan jag tycka. Ofta tar det låång tid innan svar, ofta är det korta svar utan motfrågor.

leo1
2018-10-01, 18:51
Får uppskattningsvis 1 svar av 20. Men sen ska man lyckas spinna det vidare också, få igång en konversation och det är inte direkt det lättaste, kvinnorna verkar inte allt för ivriga att prata kan jag tycka. Ofta tar det låång tid innan svar, ofta är det korta svar utan motfrågor.

Okej. Stockholm är överlägset. Där kan man sitta klockan 14.00 och vill hitta på nåt på kvällen, då är det bara logga in så är kvällens dejt klar.

Bärsärk
2018-10-01, 18:51
Någon som har nån erfarenhet av att träffa kvinnor i andra länder?

Det här är ett träningsforum som sagt, vi har erfarenhet av att lyfta saker som inte borde lyftas.

SYxrAq_lxrw

JonEK
2018-10-01, 19:20
Jo jag vet, men är ju ett rätt aktivt forum och med en allmändel så jag trodde det var ok här.

Någon som har några fler tips eller så? Mina hobbys är typ innebandy som jag spelar, brukar gå på hockey, tränar på gym då och då, mer än så hinner man inte med när man har heltidsjobb.

Fan, nån annan som haft problem men som lyckats tagit sig ur det? Vet inte riktigt hur jag ska göra, kan ju inte bara gå runt och inte göra något heller för åren bara rullar på.

Scratch89
2018-10-01, 19:22
Du skulle ju kunna umgås med kvinnor som du gör med vanligt folk, och inte betrakta dem som endast dejtobjekt. Har du tjejkompisar kan du ju hänga med dem, de kan introducera dig för andra osv. Det kan vara jobbarkompisar, kursare, släktingar osv som du umgås med och sedan träffar någon via dem.

Dock tror jag som någon skrev ovan; gå inte in för att träffa någon. Det märks och det blir bara ytterligare polarisering.

Wain
2018-10-01, 19:24
Thailand känns lite sådär, ska man verkligen behöva åka till ett annat land för att få en kvinna?

Jag är inte ful, inget missfoster, trevlig och så.

Sverige är oerhört svårt i dagsläget om du inte tillhör top 10%.

Vill du ha en kvalitativ kvinna så är det att flytta iaf tillfälligt utomlands som gäller. T.ex. Östeuropa är riktigt bra, gott om välutbildade vettiga kvinnor som vill ha kvalitativa män. Asien verkar vara liknande, men har ingen egen erfarenhet.

Scratch89
2018-10-01, 19:26
Sverige är oerhört svårt i dagsläget om du inte tillhör top 10%.


Nej, det är det inte. Däremot är det nog svårt om man är enstörig och hänger på internet hela dagarna och ser kvinnor som resurser.

JonEK
2018-10-01, 19:27
Du skulle ju kunna umgås med kvinnor som du gör med vanligt folk, och inte betrakta dem som endast dejtobjekt. Har du tjejkompisar kan du ju hänga med dem, de kan introducera dig för andra osv. Det kan vara jobbarkompisar, kursare, släktingar osv som du umgås med och sedan träffar någon via dem.

Dock tror jag som någon skrev ovan; gå inte in för att träffa någon. Det märks och det blir bara ytterligare polarisering.

Alltså, har ju några tjejkompisar men inte många, från gymnasiet då. Klart man ser kvinnor som potentiella partners om man gillar dom.

Wain
2018-10-01, 19:42
Nej, det är det inte. Däremot är det nog svårt om man är enstörig och hänger på internet hela dagarna och ser kvinnor som resurser.

Jo. Om man har lite krav.

micke81
2018-10-01, 19:42
Jo. Om man har lite krav.

Nej,du har fel.

Wain
2018-10-01, 19:43
Nej,du har fel.

*rolleyes*

shadowfire
2018-10-01, 19:44
Och det här är ett träningsforum :p

so what? det kanske är bästa forumet för likasinnade att få kontakt?
vi har flertalet kolopar och dessutom kolobarn.

Baldr
2018-10-01, 19:45
Taken together, these studies suggest that men and women have vastly different views of what it means to be “just friends”—and that these differing views have the potential to lead to trouble. Although women seem to be genuine in their belief that opposite-sex friendships are platonic, men seem unable to turn off their desire for something more.

Men and Women Can't Be "Just Friends" (https://www.scientificamerican.com/article/men-and-women-cant-be-just-friends/)

shadowfire
2018-10-01, 19:49
Är man för övrigt äldre än "student" eller "nyutexad student", men sub 30 i ålder, så är det lugnt.

Över den åldern så är tjejkompisar = vänner med familj, vänners tjejkompisar = familj, de snygga tjejerna från högskolan = familj. I praktiken är ingen tjej över 30 typ inte nyskild med 5 sinnessjuka barn. Alternativt familj redan med din familj. Alternativt så åker du på "familj" i form av att tre manliga kusiner kommer följa varje steg du tar för resten av ditt liv.

leo1
2018-10-01, 19:55
Jag har märkt om man är 40 år och I skaplig form så ligger man bra till. Det gäller att inte sunka ner sig.

JonEK
2018-10-01, 19:58
Sverige är oerhört svårt i dagsläget om du inte tillhör top 10%.

Vill du ha en kvalitativ kvinna så är det att flytta iaf tillfälligt utomlands som gäller. T.ex. Östeuropa är riktigt bra, gott om välutbildade vettiga kvinnor som vill ha kvalitativa män. Asien verkar vara liknande, men har ingen egen erfarenhet.

Vet inte om jag direkt kan flytta bara sådär. Går det på nåt annat sätt? Typ åka dit och semestra, träffa någon, inleda nåt å sen typ flytta ihop här?

Vad vet jag, svårt som faaaaaasiken att ens få kontakt med svenskor är det i alla fall.

JonEK
2018-10-01, 19:59
Jag har märkt om man är 40 år och I skaplig form så ligger man bra till. Det gäller att inte sunka ner sig.

Kanske är så, men ingen lust att vänta 10 år direkt. Vill ju gärna ha en tjej i 20års åldern som inte har barn sen tidigare, man vill ju liksom skapa nåt speciellt, bilda en familj från grunden med någon.

Danomax
2018-10-01, 20:01
Försökte på ett annat större forum men det tar 3 dagar innan kontot accepteras.

Jag är 29 år gammal och ute efter en flickvän, jag vill bilda familj någon gång i 30års åldern men det verkar ärligt talat helt totalt omöjligt att få en tjej idag.

Jag har testat klubben, där är det i princip mansöverskott så det står härliga till. Jag har testat tinder, där får man knappt några matchningar och får man det är det damer på 45+ som verkar .. ja, inte allt för seriösa, om man säger så.

Jag har testat happypancake, otroligt svårt att ens få ett svar och desto svårare att få konversationen flytande, sedan bestämma möte, få tjejen att faktiskt dyka upp, sen dejta och få något att hända.

Vad fasiken ska man göra? Jag är otroligt less på att vara singel. Sist jag hade en flickvän var jag 21, jag börjar bli väldigt stressad nu för jag vill ju kunna skapa familj jag också.

Hur har ni gjort för att få tjej? Håller någon med om att det verkar ha blivit mycket svårare de senaste åren? För några år sen fick man rätt lätt kontakt med tjejer, av alla åldrar .. Men nu, nu är det fasiken stendött!

Hjälp!

Jag har alltid haft jättelätt att få tjejer men senaste åren är det inte ens någon som tittar på mig, jag antar att det beror på min ålder.

Jag har samma problem som du, alla kvinnor verkar ha försvunnit från det offentliga rummet, man ser bara karlar överallt och dom få snygga tjejer man ser, är alla upptagna.

Jag har ingen aning om vart dom har försvunnit men jag misstänker att dom sitter hemma med någon av dom hundratusentals män som har invandrat från Arabien och Afrika.

Dom få snygga tjejer som inte verkar ha någon kille, verkar bara vara intresserade av att spegla sig och att kolla på sin telefon, alla har hörlurar också.

Jag gillar blonda tjejer, så Thaliand far bort för mig, däremot funderar jag på att lära mig ryska och fara till Östeuropa och prova min lycka.

Problemet med det är bara att jag inte har så mycket pengar och dom kanske vill leva lyxliv.

Det är helt klart ett problem, har ingen aning vad man ska göra.

micke81
2018-10-01, 20:02
*rolleyes*

Ok fel av mig,borde självklart ha skrivigt att det i det läget kanske är vettigt att fundera om det inte är dig det är fel på.
Alla människor är mer eller mindre skadat gods det är bara att leva med,ställer man orimligt höga krav och inbillar sig att det finns 10/10/10/10/10/10/10/10OSV männniskor så bör man nog titta lite i spegeln och se om man kan finna felet där.

JonEK
2018-10-01, 20:05
Jag har alltid haft jättelätt att få tjejer men senaste åren är det inte ens någon som tittar på mig, jag antar att det beror på min ålder.

Jag har samma problem som du, alla kvinnor verkar ha försvunnit från det offentliga rummet, man ser bara karlar överallt och dom få snygga tjejer man ser, är alla upptagna.

Jag har ingen aning om vart dom har försvunnit men jag misstänker att dom sitter hemma med någon av dom hundratusentals män som har invandrat från Arabien och Afrika.

Dom få snygga tjejer som inte verkar ha någon kille, verkar bara vara intresserade av att spegla sig och att kolla på sin telefon, alla har hörlurar också.

Jag gillar blonda tjejer, så Thaliand far bort för mig, däremot funderar jag på att lära mig ryska och fara till Östeuropa och prova min lycka.

Problemet med det är bara att jag inte har så mycket pengar och dom kanske vill leva lyxliv.

Det är helt klart ett problem, har ingen aning vad man ska göra.


Hur gammal är du då? Jag är 29, men jag har en arbetspolare som är 37 och säger han vill vara singel för alltid, han lägger nya tjejer varje helg verkar det som, allt ifrån 23åringar till 45åringar. Men han är å andra sidan skitsnygg också, synd man inte föddes med ett sådant utseende.

Han är typ den enda jag vet som får massa brudar, eller nä, en till också som är typ 30-31 men även han ser ju sjukt bra ut så då förstår man det.

Fan ska man göra ..

leo1
2018-10-01, 20:05
Jag har alltid haft jättelätt att få tjejer men senaste åren är det inte ens någon som tittar på mig, jag antar att det beror på min ålder.

Jag har samma problem som du, alla kvinnor verkar ha försvunnit från det offentliga rummet, man ser bara karlar överallt och dom få snygga tjejer man ser, är alla upptagna.

Jag har ingen aning om vart dom har försvunnit men jag misstänker att dom sitter hemma med någon av dom hundratusentals män som har invandrat från Arabien och Afrika.

Dom få snygga tjejer som inte verkar ha någon kille, verkar bara vara intresserade av att spegla sig och att kolla på sin telefon, alla har hörlurar också.

Jag gillar blonda tjejer, så Thaliand far bort för mig, däremot funderar jag på att lära mig ryska och fara till Östeuropa och prova min lycka.

Problemet med det är bara att jag inte har så mycket pengar och dom kanske vill leva lyxliv.

Det är helt klart ett problem, har ingen aning vad man ska göra.

*popcorn*

Danomax
2018-10-01, 20:05
Hur gammal är du då? Jag är 29, men jag har en arbetspolare som är 37 och säger han vill vara singel för alltid, han lägger nya tjejer varje helg verkar det som, allt ifrån 23åringar till 45åringar. Men han är å andra sidan skitsnygg också, synd man inte föddes med ett sådant utseende.

Han är typ den enda jag vet som får massa brudar, eller nä, en till också som är typ 30-31 men även han ser ju sjukt bra ut så då förstår man det.

Fan ska man göra ..

Jag är 46, jo jag hade också extremt flyt för tio år sedan men då var det ju tjejer överallt, vettifan vart dom har tagit vägen.

Rahf
2018-10-01, 20:07
Vet inte om jag direkt kan flytta bara sådär. Går det på nåt annat sätt? Typ åka dit och semestra, träffa någon, inleda nåt å sen typ flytta ihop här?

Vad vet jag, svårt som faaaaaasiken att ens få kontakt med svenskor är det i alla fall.

Jag är 33 år gammal och lyckas med jämna mellanrum. Det är inte så att damerna knuffar rivaler åt sidan för att träffa mig. Givetvis nobbas det även till höger och vänster, men sånt är livet. Jag räknar inte med att en framtida partner ska dra mig ur någon slags deppfas. Mitt liv ska vara uppställt och dugligt, samt att jag bör vara nöjd med tillvaron. Då kommer nog attraktionskraften vara desto större.

Nästa dejt är på torsdag.

Kan gå hur som helst. Kan vara skit och kan vara jättetrevligt.

Min förhoppning om torsdag är att vi har det trevligt och kan snacka lätt om allt mellan himmel och jord. Jag har inget sikte inställt på mer än just den kvällen och att den ska vara positivt för oss båda. Vad som kommer därefter tar man då.

Du vältrar dig i självömkan. Kanske dags att börja se sig om efter egna lösningar och även fylla livet med saker du tycker om. Ju mer aktiv man är utåt, desto större belöningar inåt.

micke81
2018-10-01, 20:09
Hur gammal är du då? Jag är 29, men jag har en arbetspolare som är 37 och säger han vill vara singel för alltid, han lägger nya tjejer varje helg verkar det som, allt ifrån 23åringar till 45åringar. Men han är å andra sidan skitsnygg också, synd man inte föddes med ett sådant utseende.

Han är typ den enda jag vet som får massa brudar, eller nä, en till också som är typ 30-31 men även han ser ju sjukt bra ut så då förstår man det.

Fan ska man göra ..

Visst att inte se ut som en kasse skridskor hjälper men ärligt talat är självförtroendet den viktiga biten.

JonEK
2018-10-01, 20:09
Mm jag är väl lite ledsen kan man säga men känner sån stress och press nu, inte bara det men man vill ju ha närhet, kärlek. Blir fasiken depp till slut av detta.

leo1
2018-10-01, 20:13
Du kan ju alltid försöka att gå på nån erkänd köttmarknad och ragga upp en riktig tjockis sedan jobba dig upp därifrån.

dream_theater_
2018-10-01, 20:21
Jag har ingen aning om vart dom har försvunnit men jag misstänker att dom sitter hemma med någon av dom hundratusentals män som har invandrat från Arabien och Afrika.


Alltså va.

Alla söta svenska blonda tjejer har gett upp sina liv, skaffat sig en burka och bor nu med en illegal flykting.

Fy fan det måste ju vara drömmen.

Wain
2018-10-01, 20:27
Ok fel av mig,borde självklart ha skrivigt att det i det läget kanske är vettigt att fundera om det inte är dig det är fel på.
Alla människor är mer eller mindre skadat gods det är bara att leva med,ställer man orimligt höga krav och inbillar sig att det finns 10/10/10/10/10/10/10/10OSV männniskor så bör man nog titta lite i spegeln och se om man kan finna felet där.

Har inga problem i andra länder. Är tillsammans med en underbar polska.

Vet inte om jag direkt kan flytta bara sådär. Går det på nåt annat sätt? Typ åka dit och semestra, träffa någon, inleda nåt å sen typ flytta ihop här?

Vad vet jag, svårt som faaaaaasiken att ens få kontakt med svenskor är det i alla fall.

Svenskor har noll driv initialt i relationer. Datingsidor kan fungera för att söka kvinnor i andra länder, tex OKcupid.

micke81
2018-10-01, 20:28
Alltså va.

Alla söta svenska blonda tjejer har gett upp sina liv, skaffat sig en burka och bor nu med en illegal flykting.

Fy fan det måste ju vara drömmen.


jupp en riktigt söt dröm som är väldigt vanlig bland användare som är 32 och fortfarande bor hemma i mammas källare och inte vågar gå ut eftersom de diktat upp en dystopisk bild av den onda verkliga världen där ute i verkligheten och är jätterädda för att deras bild av världen skall raseras av nämnda verklighet.

micke81
2018-10-01, 20:29
Har inga problem i andra länder. Är tillsammans med en underbar polska.



Svenskor har noll driv initialt i relationer. Datingsidor kan fungera, tex OKcupid.

Och då är det helt enkelt så att du inte vill ha en svenska,inte svårare än så,det innebär inte att det är något fel på de svenska damerna.

yia
2018-10-01, 20:29
Alltså, har ju några tjejkompisar men inte många, från gymnasiet då. Klart man ser kvinnor som potentiella partners om man gillar dom.

För att teoretisera vilt tror jag personligen att dejtingsajter är skit. Om du är en kvinna, attraktiv över medel, social, rolig och har ditt liv i ordning, varför ska du besöka en dejtingsajt? Det är inte direkt så att det lär saknas erbjudanden. Ibland tänker jag att det mest verkar vara en dysfunktionell skapelse där horder av män slåss med varandra på en digital gladiatorarena för brödsmulorna från dejtingbordet. Det är väldigt märkligt.

Krogen lider av lite samma problem. Jag är övertygad om att "normala" sammanhang utan uttalad dejting är vida överlägset. Varför går du inte bara med i en eller flera föreningar, kurser eller liknande med en stor majoritet av kvinnor? En ridklubb till exempel, yoga, körsång eller välgörenhet? Eller varför inte spela volleyball eller innebandy i ett mixat lag. Det är ju bara att testa och om det inte var din grej kan du ju bara sluta. Sedan kan du testa att vara volontär på stora evenemang, eller gå på event med mycket tjejer (modeveckan eller Stockholm horse show).

Det finns hur mycket som helst du kan göra och poängen är att du kan styra vad du väljer att göra med ditt liv. Du kan välja att leva så att du naturligt möter massor av vanliga tjejer och därmed tiodubblar eller hundradubblar chanserna att träffa någon.

Wain
2018-10-01, 20:32
Och då är det helt enkelt så att du inte vill ha en svenska,inte svårare än så,det innebär inte att det är något fel på de svenska damerna.

Vill och vill, det finns helt enkelt inget driv och intresse från svenskornas sida.

Danomax
2018-10-01, 20:33
jupp en riktigt söt dröm som är väldigt vanlig bland användare som är 32 och fortfarande bor hemma i mammas källare och inte vågar gå ut eftersom de diktat upp en dystopisk bild av den onda verkliga världen där ute i verkligheten och är jätterädda för att deras bild av världen skall raseras av nämnda verklighet.

Jag är 46 och har garanterat haft fler relationer än du, både tillfälliga och långvariga!

dream_theater_
2018-10-01, 20:35
Jag är 46 och har garanterat haft fler relationer än du, både tillfälliga och långvariga!

Låter din tes vettig tycker du?

dream_theater_
2018-10-01, 20:39
För att inte bli helt oft.

Till TS, jag hade samma tanke som dig. Jag var singel från 18 år till jag blev 26. Där hade jag någonstans släppt tanken på att dejta/skaffa flickvän.

Och så händer det bara. Var inte orolig över att du är 29, du kan med lätthet skaffa barn när du är 50. Jag vet att det är roligare om det händer snart, men tänk att du kommer leva tills du är 100. Det blir 50 år med barn.

JonEK
2018-10-01, 20:40
Hur kommer jag leva till jag är 100?

micke81
2018-10-01, 20:41
Jag är 46 och har garanterat haft fler relationer än du, både tillfälliga och långvariga!

Säkerligen.
Vart försöker du komma?

dream_theater_
2018-10-01, 20:42
Hur kommer jag leva till jag är 100?

Ja har man tur dör man tidigare, jag säger bara att det kan bli så.

Danomax
2018-10-01, 20:43
Säkerligen.
Vart försöker du komma?

Ingenstans, det var ju du som påstod att jag bodde i min morsas källare, för att jag sa att alla män som har kommit till Sverige, senaste åren, kommer att skaffa tjejer, svenska tjejer.

Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att räkna ut att även dom kommer att se till att få sex?

Eller tror du att dom kommer att sitta hemma och runka tills dom går i pension?

JonEK
2018-10-01, 20:44
Ja har man tur dör man tidigare, jag säger bara att det kan bli så.

Jaha

JonEK
2018-10-01, 20:45
Ingenstans, det var ju du som påstod att jag bodde i min morsas källare, för att jag sa att alla män som har kommit till Sverige, senaste åren, kommer att skaffa tjejer, svenska tjejer.

Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att räkna ut att även dom kommer att se till att få ******?

Eller tror du att dom kommer att sitta hemma och runka tills dom går i pension?

Har märkt mer och mer av det på sistone faktiskt, massa svenska tjejer som går hand i hand med män från ja, inte vet jag, dessa länder. Många av dessa killar verkar vara riktigt populära tydligen, särskilt de högljudda *screwy*

Rahf
2018-10-01, 20:49
Räknar med cirka 20 svar till, sen är tråden låst.

micke81
2018-10-01, 20:50
Ingenstans, det var ju du som påstod att jag bodde i min morsas källare, för att jag sa att alla män som har kommit till Sverige, senaste åren, kommer att skaffa tjejer, svenska tjejer.

Man behöver ju inte vara någon raketforskare för att räkna ut att även dom kommer att se till att få sex?

Eller tror du att dom kommer att sitta hemma och runka tills dom går i pension?

Upp till dig att känna dig träffad om du känner för det. Jag svarade på ett annat inlägg.


Har märkt mer och mer av det på sistone faktiskt, massa svenska tjejer som går hand i hand med män från ja, inte vet jag, dessa länder. Många av dessa killar verkar vara riktigt populära tydligen, särskilt de högljudda *screwy*
Eller så är du så upptagen med att titta på de högljudda som du tror är populära att du inte har tid att se alla tjejer som inte vill ha en sådan och som inte önskar annat än ett stabilt förhållande med någon som har fötterna på jorden.

Ibland ser man inte skogen för alla träden.

en stor stark
2018-10-01, 20:52
Har en kille kallad the_beach som kan mycket om tjejer, kan ju fråga honom men vet inte var han tog vägen.

micke81
2018-10-01, 20:52
Räknar med cirka 20 svar till, sen är tråden låst.

Du är mycket mer optimistisk än jag är :D
Jag är tvärförvånad att den inte redan är låst med tanke på användarna bakom namnen.

Danomax
2018-10-01, 20:52
Upp till dig att känna dig träffad om du känner för det. Jag svarade på ett annat inlägg.
Och han svarade på mitt inlägg, det var alltså jag som gjorde påståendet från början.
Det innebär att jag inte bara känner mig träffad, jag är mottagaren av din kommentar.

JonEK
2018-10-01, 20:53
Eller så är du så upptagen med att titta på de högljudda som du tror är populära att du inte har tid att se alla tjejer som inte vill ha en sådan och som inte önskar annat än ett stabilt förhållande med någon som har fötterna på jorden.



Jag undrar var alla dessa tjejer håller hus dock ...

en stor stark
2018-10-01, 20:54
Saker som fungerat för mig:
Var social, var ute i många sociala situationer, var glad, försök ha roligt i livet för din egen skull, var lite ambitiös och var snäll.
Ge ut den vibben och ge folk möjlighet att se den vibben så får du både vänner och romantiska relationer.

Danomax
2018-10-01, 20:55
Saker som fungerat för mig:
Var social, var ute i många sociala situationer, var glad, försök ha roligt i livet för din egen skull, var lite ambitiös och var snäll.
Ge ut den vibben och ge folk möjlighet att se den vibben så får du både vänner och romantiska relationer.

Det var många år sedan du var ute sist va?

Danomax
2018-10-01, 20:55
Jag undrar var alla dessa tjejer håller hus dock ...

Dom sitter hemma med Ahmed och Abdi.

en stor stark
2018-10-01, 20:57
Det var många år sedan du var ute sist va?

Nej. Och behövde inte "ragga" om man säger så.

micke81
2018-10-01, 20:57
Och han svarade på mitt inlägg, det var alltså jag som gjorde påståendet från början.
Det innebär att jag inte bara känner mig träffad, jag är mottagaren av din kommentar.
Då väljer du att känna dig träffad,jag svarade på något helt annat än ditt inlägg.
Men måste medge att ditt svar där du tvunget upplyser om din enorma erfarenhet är ohyggligt imponerande!
så nu lämnar jag den här tråden så jag inte råkar trampa på era söta små tår igen av misstag när du nästa gång medvetet väljer att parkera dom under mina hälar.
Jag undrar var alla dessa tjejer håller hus dock ...
Överallt och ingenstans,tålamod.

Wain
2018-10-01, 20:58
Jag undrar var alla dessa tjejer håller hus dock ...

Redan tagna. Utbudet är mycket mindre än efterfrågan.
(I Sverige)

Danomax
2018-10-01, 21:01
Socialdemokraterna har skapat lika stort mansöverskott som i Kina, med den okontrollerade massinvandringen.
Om ni inte kan något om Kina och deras enbarnspolitik så föreslår jag att ni läser på om det.
Så enkelt är det!

Angel
2018-10-01, 21:03
Är du inte gay på Flashback idag? Eller har de tröttnat på dig där?

Danomax
2018-10-01, 21:04
Nej. Och behövde inte "ragga" om man säger så.

:laugh::laugh::laugh:

en stor stark
2018-10-01, 21:09
:laugh::laugh::laugh:

Fungerar nog inte så bra i kretsar där folk säger sig ha gått i livets hårda skola.

Danomax
2018-10-01, 21:09
Fungerar nog inte så bra i kretsar där folk säger sig ha gått i livets hårda skola.

Okej Don Juan.

en stor stark
2018-10-01, 21:10
Okej Don Juan.

Ingen fara Benny.

Danomax
2018-10-01, 21:15
Ingen fara Benny.

Är sjukt nyfiken på hur du ser ut eftersom du inte behöver ragga så jag kollade igenom din journal men hittade bara att du marklyfter 207kg.

Har du ingen bild på dig själv?

en stor stark
2018-10-01, 21:21
Är sjukt nyfiken på hur du ser ut eftersom du inte behöver ragga så jag kollade igenom din journal men hittade bara att du marklyfter 207kg.

Har du ingen bild på dig själv?

Ser helt okej ut, men det sa ts att han också gjorde. Men att vara social och trevlig har gjort mer skillnad för mig.

Danomax
2018-10-01, 21:22
Ser helt okej ut, men det sa ts att han också gjorde. Men att vara social och trevlig har gjort mer skillnad för mig.

Okej men bilden då?
Min är här till vänster, <- om du vill spana in mig. ;)

en stor stark
2018-10-01, 21:24
Okej men bilden då?
Min är här till vänster, <- om du vill spana in mig. ;)

Tänker inte lägga upp bild här. Jag ser inte ut som en gud men jag ser okej/bra ut och är vältränad. Det hjälper definitivt. Men det hjälper inte om man sitter hemma och masturberar hela tiden och ger ut ett desperat intryck.

Danomax
2018-10-01, 21:25
Tänker inte lägga upp bild här. Jag ser inte ut som en gud men jag ser okej/bra ut och är vältränad. Det hjälper definitivt. Men det hjälper inte om man sitter hemma och masturberar hela tiden och ger ut ett desperat intryck.

:laugh::laugh::laugh:

en stor stark
2018-10-01, 21:28
:laugh::laugh::laugh:

Intelligens är inte avtändande.

Rahf
2018-10-01, 21:30
Intressant hur TS slutade svara när milda pajkastningen och fingerpekandet började ta fart.

G.W
2018-10-01, 21:31
Intressant hur TS slutade svara när milda pajkastningen och fingerpekandet började ta fart.

Håller med. Trist med trådar som ballar ur. Men kan förstå att det händer då det är ett laddat ämne.

JonEK
2018-10-01, 21:33
Intressant hur TS slutade svara när milda pajkastningen och fingerpekandet började ta fart.

Vet inte vad jag ska svara på, haha ...

WHITEFOLKS
2018-10-01, 21:34
Du väljer själv om du vill ge upp eller försöka. Det finns inga garantilösningar utan enbart faktorer som förbättrar dina chanser att lyckas. Att ha god ordning och riktning på sitt egna liv är en bra start utöver det så får du försöka ta hand om dig själv intellektuellt och kroppsligt och försöka aktivera dig själv socialt.

Har du dessa bitar på plats så handlar det främst om att sätta dig själv i situationer och sammanhang där folk exponeras för dig som person. Om detta sedan är vänkretsen, meetups, tinder, hp spelar ingen större roll.

lycka till!

JonEK
2018-10-01, 21:36
Du väljer själv om du vill ge upp eller försöka. Det finns inga garantilösningar utan enbart faktorer som förbättrar dina chanser att lyckas. Att ha god ordning och riktning på sitt egna liv är en bra start utöver det så får du försöka ta hand om dig själv intellektuellt och kroppsligt och försöka aktivera dig själv socialt.

Har du dessa bitar på plats så handlar det främst om att sätta dig själv i situationer och sammanhang där folk exponeras för dig som person. Om detta sedan är vänkretsen, meetups, tinder, hp spelar ingen större roll.

lycka till!

Mm jo jag vet ... Får väl försöka mer bara, men är i princip det där jag gjort de senaste åren känns det som, noll napp.

Petoria
2018-10-01, 21:39
Mm jo jag vet ... Får väl försöka mer bara, men är i princip det där jag gjort de senaste åren känns det som, noll napp.

Är du nöjd med ditt liv i övrigt?

Rahf
2018-10-01, 21:40
Ärligt talat? Jag tror inte du försökt på det sätt vi menar. Jag tror du vandrat omkring med en liknande attityd som i den här tråden, jagandes saker du tror kommer göra dig lycklig, istället för att på egen hand berika ditt egna liv.

Observera att det här är vad jag tror. Förflutna tankegångar speglas kraftigt i din nuvarande självömkan.

JonEK
2018-10-01, 21:48
Är du nöjd med ditt liv i övrigt?

Det är helt ok, har några vänner, har ett jobb jag trivs med, har ett par hobbies, så många jag hinner med. Är väl ingen jätteglad prick men heller inte särskilt down.

Mest ledsen över att inte hitta nån tjej/kvinna att dela fritiden med och planera eventuell familjebildning. Fan min farsa fick mig när han var 19, min syrra fick familj när hon var 20. Säger inte att det är optimalt, men jag är typ 30 och är inte ens i närheten.

JonEK
2018-10-01, 21:49
Ärligt talat? Jag tror inte du försökt på det sätt vi menar. Jag tror du vandrat omkring med en liknande attityd som i den här tråden, jagandes saker du tror kommer göra dig lycklig, istället för att på egen hand berika ditt egna liv.

Observera att det här är vad jag tror. Förflutna tankegångar speglas kraftigt i din nuvarande självömkan.

Ja jag vet inte jag, kanske är så, men vet inte riktigt vad man ska göra. Har ju testat dansa/gå fram till tjejer på krogen, har testat tinder, happy pancake, badoo, där är responsen minimal. Var ska man mer försöka, ica?

en stor stark
2018-10-01, 21:50
Det är helt ok, har några vänner, har ett jobb jag trivs med, har ett par hobbies, så många jag hinner med. Är väl ingen jätteglad prick men heller inte särskilt down.

Mest ledsen över att inte hitta nån tjej/kvinna att dela fritiden med och planera eventuell familjebildning. Fan min farsa fick mig när han var 19, min syrra fick familj när hon var 20. Säger inte att det är optimalt, men jag är typ 30 och är inte ens i närheten.

Det kan gå snabbt när det väl händer. Och det kan hända när man minst anar det. Förstår att det kan bli en orsak till stress men det är inte hopplöst.

Ett Orm
2018-10-01, 22:01
Det löser sig av sig själv när du gett upp hoppet och skiter i allt.

Sasquatch
2018-10-01, 23:01
Har haft paus i flera år och försökt få livet att flyta ändå, visst flyter det men det är ju riktigt ensamt och ibland blir man lite deprimerad över att inte ha någon.

Thailand känns lite sådär, ska man verkligen behöva åka till ett annat land för att få en kvinna?

Jag är inte ful, inget missfoster, trevlig och så.


Vad jag finner konstigt är att inga kvinnor verkar ha några sådana här problem, fan alla kvinnor man ser verkar ju gå runt med killar och så.
Fan du låter ju totaldeprimerad. Klart inga tjejer blir attraherad när du pratar som Roland från Torsk på Tallinn och går igenom livet som en Xanax-zombie. Du behöver göra saker som ger dig perspektiv på livet. Börja meditera, res jorden runt, knapra lite psykadeliska droger, flytta till en ny stad, etc.

Inse att tjejer inte är allt och så länge du behöver en för att känna dig uppfylld inombords så kommer de undgå dig. Hitta något annat än tjejer att leva för. Kan du nå den insikten och känslan att du verkligen inte behöver tjejer för att vara lycklig, då kommer dem.

Danomax
2018-10-01, 23:16
då kommer dem.
Kommer dom att göra slut med Ahmed då menar du?

Sasquatch
2018-10-01, 23:29
Kommer dom att göra slut med Ahmed då menar du?You betcha, förutsatt att du inte bor i Sibirien.

Danomax
2018-10-01, 23:30
You betcha, förutsatt att du inte bor i Sibirien.

Funderar på att flytta till Sibirien, finns ruskigt snygga tjejer där.

C h r i s
2018-10-01, 23:31
Ändra inställning så ska du se att du lyckas. Om man ska vara krass så: Jag gick från att vara ett totalt misslyckande gällande tjejer en gång i tiden till att kunna få napp alla dagar i veckan. Ser bra ut nu, såg bra ut då, det som ändrades var mitt självförtroende och inställning. Våga mer.

(Lyssna inte på pessimisterna, de sitter i samma sits för att de aldrig lyfter arslet från stolen och gör något åt saken)

Sasquatch
2018-10-01, 23:40
Funderar på att flytta till Sibirien, finns ruskigt snygga tjejer där.Ja det har du rätt i, Ryssland överlag verkar ju ha en rätt intressant könsfördelning.

Men jag menar, om problemet är att det inte finns några tjejer där du bor, flytta.

svenbanan
2018-10-01, 23:49
Kommer dom att göra slut med Ahmed då menar du?

Tjejerna väljer väl den bästa de kan hitta ibland de killar som är tillgängliga, eller så väljer de att fortsätta vara singel om ingen duger. Vad spelar det för roll ifall tjejerna är ihop med en Ahmed eller en Kalle?

Eller tror du att svenska tjejer plötsligt drabbats av nån slags kollektiv "negerfetish" och att alla ljushyade killar är körda?

Danomax
2018-10-01, 23:51
Ja det har du rätt i, Ryssland överlag verkar ju ha en rätt intressant könsfördelning.

Men jag menar, om problemet är att det inte finns några tjejer där du bor, flytta.

Jag var tvungen att kolla och du hade rätt:

15–64 years 0.925 male(s)/female (male 48,166,470/female 52,088,967)

Danomax
2018-10-01, 23:53
Tjejerna väljer väl den bästa de kan hitta ibland de killar som är tillgängliga, eller så väljer de att fortsätta vara singel om ingen duger. Vad spelar det för roll ifall tjejerna är ihop med en Ahmed eller en Kalle?

Eller tror du att svenska tjejer plötsligt drabbats av nån slags kollektiv "negerfetish" och att alla ljushyade killar är körda?

Spelar absolut ingen roll, jag har själv varit gift med en arab.
Det kan dock bli problem för svenska killar i konkurrensen med män med en betydlig aggressivare attityd till raggning.
Jag tror tjejer väljer den kille som är mest intresserad och mest intressant.

WHITEFOLKS
2018-10-02, 00:00
Tjejerna väljer väl den bästa de kan hitta ibland de killar som är tillgängliga, eller så väljer de att fortsätta vara singel om ingen duger. Vad spelar det för roll ifall tjejerna är ihop med en Ahmed eller en Kalle?

Eller tror du att svenska tjejer plötsligt drabbats av nån slags kollektiv "negerfetish" och att alla ljushyade killar är körda?

Inte för att gå i samma gamla vanliga spår men det är ju lite av ett moment 22 att det är klart man antagligen väljer den man tycker är bäst av det som finns tillgängligt men för tjejerna så behöver man inte direkt "göra något" för att "massa alternativ ska presentera sig". Så till viss del, inte helt och inte för alla, så blir det ju lite av ett race att vara mest på och fråga flest.

Så många tjejer väljer ju den som är intressantast bland killarna som frågar och är inte ens medvetna om killarna som inte är på. Vilket är förståeligt, varför jaga själv när man har ganska stort och bra utbud "gratis".

Så det du säger stämmer ju men man måste till viss del sätta en * på det.

svenbanan
2018-10-02, 00:00
Det kan dock bli problem för svenska killar i konkurrensen med män med en betydlig aggressivare attityd till raggning.

Varför skulle detta vara ett problem för svenska killar?

Det är väl bara ett problem ifall de med denna aggressiva inställning är attraktivare för de svenska kvinnorna. Och då är vi ju tillbaka till att tjejerna väljer den kille de finner mest attraktiv.

Jag har svårt att se problemet med detta. Det är ju alltid någon som kommer befinna sig längst ned i rangordningen. Man får väl ta sig i kragen och försöka klättra lite på stegen ifall man konstant blir ratad.

Danomax
2018-10-02, 00:01
Varför skulle detta vara ett problem för svenska killar?

Det är väl bara ett problem ifall de med denna aggressiva inställning är attraktivare för de svenska kvinnorna. Och då är vi ju tillbaka till att tjejerna väljer den kille de finner mest attraktiv.

Jag har svårt att se problemet med detta. Det är ju alltid någon som kommer befinna sig längst ned i rangordningen. Man får väl ta sig i kragen och försöka klättra lite på stegen ifall man konstant blir ratad.

Då kommer vi in på evolution. Jag tror den diskussionen kan spåra ur ganska snabbt.
Vissa saker får man inte prata om, dom är olagliga till och med.

svenbanan
2018-10-02, 00:05
Inte för att gå i samma gamla vanliga spår men det är ju lite av ett moment 22 att det är klart man antagligen väljer den man tycker är bäst av det som finns tillgängligt men för tjejerna så behöver man inte direkt "göra något" för att "massa alternativ ska presentera sig". Så till viss del, inte helt och inte för alla, så blir det ju lite av ett race att vara mest på och fråga flest.

Så många tjejer väljer ju den som är intressantast bland killarna som frågar och är inte ens medvetna om killarna som inte är på. Vilket är förståeligt, varför jaga själv när man har ganska stort och bra utbud "gratis".

Så det du säger stämmer ju men man måste till viss del sätta en * på det.

Tja. Tjejer är tjejer och killar är killar oberoende av vad genusmaffian säger. Huruvida tjejer behöver anstränga sig lika mycket eller bara kan välja och vraka tycker jag är något av en annan diskussion.

Om alla/de flesta tjejer nu enbart attraheras av "killar som är på" så får man väl lov att anpassa sig till det om man vill bli betraktad som attraktiv. Eller så får man försöka hitta de tjejer som inte attraheras av "killar som är på".

svenbanan
2018-10-02, 00:08
Då kommer vi in på evolution. Jag tror den diskussionen kan spåra ur ganska snabbt.
Vissa saker får man inte prata om, dom är olagliga till och med.

Ifall du inte kan uttrycka det du tycker och tänker utan att säga massa olagligheter kanske du borde fundera på om du är på rätt spår...

WHITEFOLKS
2018-10-02, 00:11
Tja. Tjejer är tjejer och killar är killar oberoende av vad genusmaffian säger. Huruvida tjejer behöver anstränga sig lika mycket eller bara kan välja och vraka tycker jag är något av en annan diskussion.

Om alla/de flesta tjejer nu enbart attraheras av "killar som är på" så får man väl lov att anpassa sig till det om man vill bli betraktad som attraktiv. Eller så får man försöka hitta de tjejer som inte attraheras av "killar som är på".

Det handlar inte om att attraheras av att vara på det handlar om vad man behöver göra för att exponeras och hitta någon. Om det räcker med att finnas för att hela tiden erbjudas intresse så behöver man inte själv vara den som är på. Och behöver man inte vara den som är på så är enda chanses för personer att få kontakt med dig att vara den som är på.

Så det handlar inte om att det är mer attraktivt, det är inte mer attraktivt med ett företag som skickar ut massor av reklam men du vet inte om det lilla företaget som inte gör det om du inte av en slump råkade gå förbi det.

Och ditt andra exempel om att "hitta tjejerna som inte attraheras av killar som är på" påvisar ju indirekt problemet, det är killen som ska hitta henne. Hon finns ju bara :)

Danomax
2018-10-02, 00:37
Ifall du inte kan uttrycka det du tycker och tänker utan att säga massa olagligheter kanske du borde fundera på om du är på rätt spår...

Det har knappast med mig att göra, att den socialistiska diktaturen har repressiv lagstiftning, för att stoppa kritik av konsekvenserna av deras politik.
Vilket parti man än röstar på får man socialism och massinvandring.
Socialdemokraterna, ditt enda val, det enda valet.

svenbanan
2018-10-02, 01:19
Det har knappast med mig att göra, att den socialistiska diktaturen har repressiv lagstiftning, för att stoppa kritik av konsekvenserna av deras politik.
Vilket parti man än röstar på får man socialism och massinvandring.
Socialdemokraterna, ditt enda val, det enda valet.

Jorå, såatt...

blåvitt
2018-10-02, 05:36
tänker inte lägga upp bild här. Jag ser inte ut som en gud men jag ser okej/bra ut och är vältränad. Det hjälper definitivt. Men det hjälper inte om man sitter hemma och masturberar hela tiden och ger ut ett desperat intryck.

+1

agazza
2018-10-02, 08:03
Enligt svårighetsgrad

Postorder
Thailand
Kompisars rester som inte heller har en partner vid 30
Bli rik
Bli jättesnygg
Bli charmig och karismatisk

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Wain
2018-10-02, 08:09
Lite fundersam över det där med att svenskar börjat idolisera extroverta personlighetstyper vid val av partner. Kan ju tyckas underligt med tanke på att introverta generellt är bättre partners. Är det reality-TV och Instagram-kulturen som slagit igenom så mycket i Sverige?
*jorgen*

MaxTheMarketer
2018-10-02, 09:29
Wow! Jag trodde aldrig tråden skulle överleva natten! :D

Det första steget TS måste göra är att sluta hänga på nätforum eftersom där samlas likartade handlingsförlamade personer som rättfärdigar sin sociala inaktivitet med Confirmation Bias:ade inlägg om att, "tjejer vill minsann inte ha svenska killar så varför ens försöka?". På internet är det lätt att hamna i kollektivt självömkansonani med andra.

Det andra steget är att fokusera på ditt gymmande så att du blir väck ansiktsfettet, övrigt fett och får en "fit" form, behöver ej bli bodybuilder. Detta ger dig självförtroende, bättre hälsa och även något fysiskt att erbjuda tjejer eftersom vi killar inte riktigt kan sminka oss eller köpa sillisar. Lär dig även självförsvar för det kommer du att behöva i det mer aggressivare dejtingklimatet, för andra killar kommer att "testa dina gränser".

Det tredje steget är sedan att svälja sanningen att situationen är annorlunda idag jämfört för 12 år sen. Sociala medier kombinerat med aggressivare konkurrens gör att du själv måste bli mer "manlig" av dig annars blir du bara uppäten av andra som är det. Du kan antingen klaga på att tjejer inte gillar "omanliga" killar eller så blir du en "manlig" kille.

"Manlig" kille:
- Har ett liv utanför tjejer så han osar aldrig desperation
- Tar ingen skit så han hanterar tjejers "shittests" med glädje
- Vet alltid vart han är på väg någonstans i varje situation (målinriktad)
- Har förmågan att få saker att gå framåt spontant (leda tjejer från start till slut)
- Han kommunicerar alltid att han är lite över tjejer i sociala status vilket yttrar sig i kroppsspråk, tonläget, och bara sättet han pratar på och besvarar tjejers frågor på

Din aggressiva konkurrens idag har dessa egenskaper mer eller mindre så det är vad du själv måste skaffa annars får du fint stå vid sidan av och titta på medan andra tar för sig av alla "svenska tjejer". Sedan har vi inte ens snackat om "krogvåldet" som spontant dyker upp pga. alkohol+testosteronkrockar+dålig tjej/kille-kvot.

Lycka till vad du än väljer - Flashback eller Verkligheten! ;)

Anton Fräs
2018-10-02, 09:32
http://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

Kaalle
2018-10-02, 09:36
Någon som har nån erfarenhet av att träffa kvinnor i andra länder? Jag testade att byta min tinder plats till Thailand och matches bara ramlar in hela tiden, i Sverige i en medelstor stad får jag noll.

Jag är väl en 6-7 utseende, lite över medel kanske, inget speciellt. I Sverige är jag osynlig på marknaden verkar det som, i Thailand ser jag nu att flera tjejer matchar med mig och nu på en halvtimme har några initierat också, unga tjejer.

Är det ens lönt att dejta en tjej från ett annat land? Hur gör man om man vill flytta ihop och så?

Fan sjukt egentligen, här hemma är man osynlig, där borta är man attraktiv och intressant.

Räkna med att en god andel är prostituerade först och främst.
Men klart det är lättare att få en tjej i Thailand. Dels är du generellt sett mer attraktiv rent fysiskt på grund av dom självhatande skönhets idealen som råder, den socioekonomiska biten har också betydelse i vissa fall givetvis. Sen även det att många thai tjejer gett upp tanken på thai män, på grund av thaimännens egenskaper samt det att dom själva inte anses som attraktiva av thaimännen. Allt detta mynnar ut i det faktum att det inte direkt dräller av unga vita män i Thailand som är hela och rena, i bra form, har ordnad tillvaro och grundläggande social kompetens, som söker en partner inte bara sex. Vet inte vad du skrev i din presentation den kanske inte ens är på engelska, men nu har du ett hum om varför du får så stor respons på tinder ; )

Kort sagt så kan du hitta en bra partner i Thailand utan större problem, om du är beredd på vissa rätt betydande kulturskillnader och logistiska problem som du ju också nämner. Finns miljoner tjejer i Thailand som bara vill hitta en bra kille som vill ha dom och som gör dom lyckliga, stabilitet på lång sikt är vad dom söker, i regel.
Jag bor här, dock inte av denna anledningen kan tilläggas. Hade gärna haft en tjej från ett västland på grund av kompatibiliteten ärligt talat. Men det där är ju individuellt. Kan direkt säga att om du är typen som går in i ett förhållande 100% och har ett stort emotionell behov, kanske mer än vad som anses normalt i väst, då skulle det säkert passa dig att träffa någon härifrån.

trädgårdsmöbel
2018-10-02, 10:01
Har du testat att söka dig till yngre eller äldre tjejer? Många har ju en fix idé om att man skall vara i ungefär samma ålder och det är ju förståeligt, men samtidigt begränsar det ju antalet.

Sasquatch
2018-10-02, 10:33
http://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867Artikeln får det att låta som att det främsta man behöver för att lyckas som man i dagens samhälle är bra utbildning och välbetalt arbete, är det verkligen så? I så fall borde ju invandrare med taskig svenska stå sig rätt dåligt i konkurrensen om kvinnorna. Eller är det kanske så att invandrare faktiskt lägger större vikt på utbildning och karriär än whitetrash-svenskar?

Tycker dock att man ser så många män som har en bra karriär men ändå inte lyckas med tjejer.

MaxTheMarketer
2018-10-02, 11:11
Har du testat att söka dig till yngre eller äldre tjejer? Många har ju en fix idé om att man skall vara i ungefär samma ålder och det är ju förståeligt, men samtidigt begränsar det ju antalet.

Jag brukar säga att, "om det är lagligt och du gillar det du ser, så kör på". Sedan får du såklart ta konsekvenserna med att dejta unga tjejer som ej är 18 år ännu eller dejta gamla kvinnor som lätt får hjärtattack i sängkammaren. För övrigt så är ålder lika förlegat som att "du får bara äta gröt eller flingor till frukost annars är det inte frukost"-tänket.

Artikeln får det att låta som att det främsta man behöver för att lyckas som man i dagens samhälle är bra utbildning och välbetalt arbete, är det verkligen så? I så fall borde ju invandrare med taskig svenska stå sig rätt dåligt i konkurrensen om kvinnorna. Eller är det kanske så att invandrare faktiskt lägger större vikt på utbildning och karriär än whitetrash-svenskar?

Tycker dock att man ser så många män som har en bra karriär men ändå inte lyckas med tjejer.

Sexuell attraktion har med socialt status att göra. Om tjejen (på undermedveten nivå) tolkar dig som högre status än henne = attraktion, annars ingen attraktion. Detta är biologiskt och globalt. Däremot vad som kännetecknar socialt status varierar i olika länder.

I exempelvis Sydkorea har du hög status om du är duktig på StarCraft. Har svårt att se att Jinro eller Naniwa idag i Sverige skulle kunna få samma mängd groupies. I USA, Sverige och de flesta länder så har du hög status om du är "känd" av den allmänna befolkningen, oavsett för vad med vissa undantag.

Annat sätt tjejen kan tolka dig som högre status än henne är ditt kroppsspråk, ditt tonläge och ditt språk i förhållande till hennes. Fjäskar du, tofflar du, eller kommunicerar, "du är över mig, du är på en piedestal", ja då får du nöja dig med samhällets bottenskrap.

I kulturer där män mer eller mindre "ser ner på kvinnor" må kanske inte vara kompatibelt med svensk kultur eller "postmodernt kvinnosynsätt", men bannemig skapar det mer sexuell attraktion på grund av att killarna då har ett helt annat förhållningssätt när de snackar med tjejer jämfört med när svenska killar gör det.

Mer eller mindre kommer vi då tillbaka till "självförtroende" vilket kan göra att du får ett mer "attraktivt" kroppsspråk, tonläge och språkbruk gentemot tjejer. Å andra sidan så kan du vara självsäker på vissa säker medan du är osäker på andra. Jag är sjukt självsäker när jag cyklar för jag är bra på det, men skulle aldrig kunna flyga ett flygplan eller köra bil för delen (har aldrig kört och saknar körkort).

Till sist: jag vill att vi alla här tar ett steg tillbaka från "vedertagna tankar om sexuell attraktion" som "välbetalt arbete", "fin lya", "lyxbil" och så vidare. Sådana är bara medel till "Självförtroende" och kommunicera högre status än tjejen i interaktioner men om du ändå inte gör detta trots din lyxbil så blir du överkörd av "fattiga invandrarkillar som ser sig alltid vara över svenska tjejer".

Alla kan lära sig kommunicera "högre status än tjejer". OBS: detta handlar inte om att "du är bättre" än henne, utan bara ett förhållningssätt i din kommunikation med henne i kroppsspråk, tonläge och språkbruk. Något så simpelt som vem som tittar bort först vid ögonkontakt är kraftfullt för det är också väldigt djuriskt: den som tittar bort först ser sig själv som "lägre status".

Danomax
2018-10-02, 12:09
http://www.gp.se/ledare/sonesson-de-barnl%C3%B6sa-singelm%C3%A4nnen-blir-allt-fler-i-sverige-1.9601867

Om man bara tänker positivt och inte bor hemma i sin morsas källare, så kan man fullständigt skita i all etablerad forskning och fakta, för då flockas tjejerna (som inte finns) runt en så att man inte ens behöver ragga.

Det är som jag uppfattar nivån på diskussionen från vissa här inne.

Danomax
2018-10-02, 12:29
Wall of text

Nu är ju problemet att vi har ett enormt mansöverskott i Sverige, orsakat av massinvandringen av män från tredje världen senaste åren och att majoriteten av kvinnor har försvunnit från det offentliga rummet.

När jag flyttade till Umeå på 90-talet, så gick det 2 tjejer på varje kille och det var stora flockar med tjejer precis överallt men nu så ser man kanske en tjej på var femte kille ute på stan, på krogen, på gymmet och så vidare, oftast upptagna.

Var ska man hitta kvinnorna till att börja med?

WHITEFOLKS
2018-10-02, 12:31
Nu är ju problemet att vi har ett enormt mansöverskott i Sverige, orsakat av massinvandringen av män från tredje världen senaste åren och att majoriteten av kvinnor har försvunnit från det offentliga rummet.

Var ska man hitta kvinnorna till att börja med?

Eventuellt mansöverskott är varken enormt eller huvudorsaken så du kan ge upp det spåret det är bara en sidnotering i det hela. Det som har förändrats är möjligheterna för kvinnorna att välja själv och vara sexuellt fria kombinerat med appar som tinder och sidor som happypancake.

Danomax
2018-10-02, 12:36
Eventuellt mansöverskott är varken enormt eller huvudorsaken så du kan ge upp det spåret det är bara en sidnotering i det hela. Det som har förändrats är möjligheterna för kvinnorna att välja själv och vara sexuellt fria kombinerat med appar som tinder och sidor som happypancake.

Du svarar på min fråga helt utan att svara på min fråga.

Var befinner dom sig då, rent fysiskt på en karta, när dom utför det där fria sexuella valet?

Du vet inte va?

WHITEFOLKS
2018-10-02, 12:39
Du svarar på min fråga helt utan att svara på min fråga.

Var befinner dom sig då, rent fysiskt på en karta, när dom utför det där fria sexuella valet?

Du vet inte va?

Man hittar kvinnorna på dessa appar och i sociala sammanhang men problemet är inte främst invandringen utan det faktum att efterfrågan är mycket större på kvinnor än den är på män. Eventuell invandring som problem är bara ytterligare en faktor som påverkar men det är inte huvudfaktorn på något sätt.

VoDaresVins
2018-10-02, 12:41
Ok fel av mig,borde självklart ha skrivigt att det i det läget kanske är vettigt att fundera om det inte är dig det är fel på.
Alla människor är mer eller mindre skadat gods det är bara att leva med,ställer man orimligt höga krav och inbillar sig att det finns 10/10/10/10/10/10/10/10OSV männniskor så bör man nog titta lite i spegeln och se om man kan finna felet där.

Tänker på det här.
TS har inte nämnt nåt om egna krav än, men min kompis lider just av det ovanstående och kommer garanterat leva livet ut ensam trots han säger sig vara desperat. De enda tjejerna han tycker " verkar trevliga" är 9 och 10 poängare. Resten tar han inte ens notis av trots att han själv är en 6-7a.

Sen verkar det även vara ett allmänt problem att ju längre nån lever ensam, destu snävare blir förståelsen för att folk tycker och gör saker annorlunda än de själva. Märker själv när man umgås med kamrater som ännu är singlar hur snävsynta de blivit under åren.

Mats J
2018-10-02, 12:45
Nu är ju problemet att vi har ett enormt mansöverskott i Sverige, orsakat av massinvandringen av män från tredje världen senaste åren och att majoriteten av kvinnor har försvunnit från det offentliga rummet.

När jag flyttade till Umeå på 90-talet, så gick det 2 tjejer på varje kille och det var stora flockar med tjejer precis överallt men nu så ser man kanske en tjej på var femte kille ute på stan, på krogen, på gymmet och så vidare, oftast upptagna.

Var ska man hitta kvinnorna till att börja med?

Gammal klassisk dans är det ju alltid överskott med tjejer på, 90% av de som går dit går ju just för att de gillar att dansa, även par. Men finns ju massor med singel tjejer också. Nyktert, avslappnad stämning och social då du "tvingas" artighetsprata I pausen och mellan danser. Perfekt ställe att både träffa nya vänner och tjejer på. De flesta är väldigt trevliga och jordnära. Dessutom slipper du konkuransen med Abdulkader och gänget ;)

MaxTheMarketer
2018-10-02, 12:54
Nu är ju problemet att vi har ett enormt mansöverskott i Sverige, orsakat av massinvandringen av män från tredje världen senaste åren och att majoriteten av kvinnor har försvunnit från det offentliga rummet.

När jag flyttade till Umeå på 90-talet, så gick det 2 tjejer på varje kille och det var stora flockar med tjejer precis överallt men nu så ser man kanske en tjej på var femte kille ute på stan, på krogen, på gymmet och så vidare, oftast upptagna.

Var ska man hitta kvinnorna till att börja med?

Ja, mansöverskottet gör att kvinnor automatiskt ställer högre krav. Kvinnor finns ju överallt. Frågan är vilka du vill sålla bort och var någonstans du är villig att träffa kvinnor: på gymmet, på danskurser, kvinnodominerande events som hästtävlingar, hundutställningar, sminkkurser, och så vidare.

Om din enda plats du är villig att träffa kvinnor på är dagens klubbar och krogar, ja då är du körd och kommer att få ett lyckligare singelliv med en fullspäckad sexdocka för 15 lax eller mer. Däremot om du är villig att prova nya hobbys där du kan träffa fler kvinnor i nyktert tillstånd, då ökar dina chanser. Frågan är: var någonstans är du villig att träffa kvinnor?

Mental
2018-10-02, 13:04
Mansöverskottet...

Mansöverskott år 2015 efter ålder

År 2015 var könskvoten 1,08 för 15–19-åringar, 1,06 för 20–24-åringar och 1,05 för åldersgruppen 25–29 år.
Och ju högre upp i åldern ju jämnare fördelning tills kvinnorna tar över.

Men ja, är man 19 eller yngre går det 108 killar på 100 tjejer. Att det skulle gå 5 killar på en tjej då är man på fel ställe helt enkelt.

Mental
2018-10-02, 13:05
Mansöverskott år 2015 i Storstäderna och deras förortskommuner efter ålder

År 2015 var könskvoten 1,07 för 16–19-åringar, 1,01 för 20–24-åringar och 0,97 för 25–29-åringar.

Dvs storstad och kranskommun är det kvinnoöverskott bland 25-29...
Det gjorde det klart lättare på tinder :D

Bärsärk
2018-10-02, 13:39
Känner inte att man behöver tvåsamhet längre på samma sätt som man gjorde för 50-60 år sedan.

Vad är det du inte klarar av med att vara ensam menar du?

micke81
2018-10-02, 13:55
Måste det verkligen vara en tjej då?

Ladugårdsdörr
2018-10-02, 14:02
Måste det verkligen vara en tjej då?

I dessa tider är allt okej!

delta_mats
2018-10-02, 14:06
Har man bara råd med en Volvo 240 gör man klokt i att inte dregla över en Ferrari. Vill man ändå köra Ferrari är det bara till att börja arbeta hårdare/smartare.

Lafayette
2018-10-02, 14:10
Känner inte att man behöver tvåsamhet längre på samma sätt som man gjorde för 50-60 år sedan.

Vad är det du inte klarar av med att vara ensam menar du?

Vi är ju i grunden ett flockdjur. Tror många människor mår dåligt av ensamhet och inte få dela upplevelser med någon man älskar.

JonEK
2018-10-02, 14:18
Känner inte att man behöver tvåsamhet längre på samma sätt som man gjorde för 50-60 år sedan.

Vad är det du inte klarar av med att vara ensam menar du?

Hmm vad menar du? Vill såklart ha familj och barn nåt tag, i alla fall innan jag hinner fylla 40! Sen kärlek, närhet, allt sånt som kommer med ett förhållande.

Mental
2018-10-02, 14:31
Vi är ju i grunden ett flockdjur. Tror många människor mår dåligt av ensamhet och inte få dela upplevelser med någon man älskar.

Monogami är ju tvärt mot flockliv.

Vill man leva flockliv så är det ju bara att bo kollektivt?
Då har man massor av folk att umgås med, trivdes som tusan med det under studietiden.

Lafayette
2018-10-02, 14:38
Monogami är ju tvärt mot flockliv.

Vill man leva flockliv så är det ju bara att bo kollektivt?
Då har man massor av folk att umgås med, trivdes som tusan med det under studietiden.

Tror man mår bäst i slutändan av att bilda familj. Annars håller jag med mig, att bo tillsammans med goda vänner är underskattat.

micke81
2018-10-02, 14:39
I dessa tider är allt okej!

Njae,dels krävs väl samtycke och dels så är döda och djur icke godtagbart vid sexuella relationer.

Macroman
2018-10-02, 14:40
Nog för att invandringspolitiken i Sverige är helt bisarr men att det skulle leda till att svenska tjejer kasta sig över alla dessa migrantmän är nog en felaktig slutsats.

Det enkla skälet är att dessa män har extremt låg status i ett högutvecklat land som Sverige. De är ju i princip analfabeter och har inga som helst skills som kan ge dom status på lång sikt. Att de påverkar den allmänna otryggheten och ökar antalet sexualbrott är en helt annan fråga dock...

Lafayette
2018-10-02, 14:51
är en helt annan fråga dock...

Så är det och det är ofta det som får dessa trådar att låsas så vi lämnar det där.

Angel
2018-10-02, 14:59
Gå en buggkurs

Lafayette
2018-10-02, 15:02
Gå en buggkurs

Nilz har aldrig gillat bugg.

MaxTheMarketer
2018-10-02, 15:14
Buggkurs är grymt - har gått ett par gånger. Varierad ålder på tjejerna och damerna där. Då får man iaf kroppskontakt och även vara social vilket kan vara bra start för att komma på fötterna igen och bort nätforumens negativa ekokammare. Men handlingsförlamande självömkanonani på Flashback är nog för frestande för de allra flesta! ;)

EDIT: tummen upp till att folk har hållit sig till OT hittills!

Nu i efterhand så ställer jag mig frågan till TS:s trådtitel; hur mycket smärta och obehag är du redo att gå igenom för att SLIPPA ställa dig in på att bli ensam resten av livet?

Liknande skulle kunna sägas om folk som vill gå ned i vikt och få muskler istället: hur mycket smärta och obehag är du redo att gå igenom för att bli vältränad och smal?

Kartoffelsalat
2018-10-02, 15:18
Jag har asperger lever på sjukersättning är gammal och saknar bostad och vet absolut inte hur man raggar och faktiskt går det ganska dåligt allting just nu faktiskt.
Den främsta anledningen är nog att jag har blivit fritzlad av en brud som jag bor hos.
Jättesvårt att ragga då.
Hjälp!

Angel
2018-10-02, 15:26
Nilz har aldrig gillat bugg.

Synd. Männen är hårdvaluta på dansbanor.

micke81
2018-10-02, 15:29
Försökte på ett annat större forum men det tar 3 dagar innan kontot accepteras.

Jag är 29 år gammal och ute efter en flickvän, jag vill bilda familj någon gång i 30års åldern men det verkar ärligt talat helt totalt omöjligt att få en tjej idag.

Jag har testat klubben, där är det i princip mansöverskott så det står härliga till. Jag har testat tinder, där får man knappt några matchningar och får man det är det damer på 45+ som verkar .. ja, inte allt för seriösa, om man säger så.

Jag har testat happypancake, otroligt svårt att ens få ett svar och desto svårare att få konversationen flytande, sedan bestämma möte, få tjejen att faktiskt dyka upp, sen dejta och få något att hända.

Vad fasiken ska man göra? Jag är otroligt less på att vara singel. Sist jag hade en flickvän var jag 21, jag börjar bli väldigt stressad nu för jag vill ju kunna skapa familj jag också.

Hur har ni gjort för att få tjej? Håller någon med om att det verkar ha blivit mycket svårare de senaste åren? För några år sen fick man rätt lätt kontakt med tjejer, av alla åldrar .. Men nu, nu är det fasiken stendött!

Hjälp!

Har funderat lite till,är du bra med djur? Om så är fallet så rekommenderar jag en hund de är generellt sätt riktigt bra partners även om de inte går något vidare att sprida sina gener genom så är de enormt tillgivna och blir alltid lika glada när du kommer hem oavsett om du varit ute 1 sekund eller 1 år och de kan lysa upp nästan vilken skitdag som helst *cupid*

Bärsärk
2018-10-02, 15:49
Har funderat lite till,är du bra med djur? Om så är fallet så rekommenderar jag en hund de är generellt sätt riktigt bra partners även om de inte går något vidare att sprida sina gener genom så är de enormt tillgivna och blir alltid lika glada när du kommer hem oavsett om du varit ute 1 sekund eller 1 år och de kan lysa upp nästan vilken skitdag som helst *cupid*

Problemet med hundar är att de inte lever speciellt länge

Rikard Jansson
2018-10-02, 15:56
Har man bara råd med en Volvo 240 gör man klokt i att inte dregla över en Ferrari. Vill man ändå köra Ferrari är det bara till att börja arbeta hårdare/smartare.

Har man öht råd med en 240 behöver man väl ingen sketen ferrari :)

På tal om det och OnT: bli rik. Alla de rimligaste och bästa råden har redan getts, funkar inte det eller är nåt man inte vill göra så kan jag garantera att det fungerar att vara rik.

Kartoffelsalat
2018-10-02, 16:17
Jag är van med Ferrari och har inte råd med en volvo 240.

mulliy
2018-10-02, 16:45
Har funderat lite till,är du bra med djur? Om så är fallet så rekommenderar jag en hund de är generellt sätt riktigt bra partners även om de inte går något vidare att sprida sina gener genom så är de enormt tillgivna och blir alltid lika glada när du kommer hem oavsett om du varit ute 1 sekund eller 1 år och de kan lysa upp nästan vilken skitdag som helst *cupid*

För att inte tala om hur många tjejer man har pratat med tack vare hundtricket

dream_theater_
2018-10-02, 16:47
Jag förstår fortfarande inte hur alla afganska, syrianska och somaliska män utan pengar språk och jobb ska ta alla svenska tjejer.

och var tar alla utländska kvinnor vägen?

micke81
2018-10-02, 16:57
Jag förstår fortfarande inte hur alla afganska, syrianska och somaliska män utan pengar språk och jobb ska ta alla svenska tjejer.

och var tar alla utländska kvinnor vägen?

Du och jag är uppenbarligen för korkade för att begripa sånt för jag förstår inte heller,vi kanske måste flytta ned i mammas källare och sitta där och isolera oss i någon slags filterbubbla några år för att komma till upplysning och när vi väl funnit frälsningen så gäller det att inte gå ut och se verkligheten för då ksn ju kognitiv dissonans uppstå och det är ju jättejobbigt.
Eller så är det bara någon form av avundsjuka från extrema betor som inbillar sig att det existerar någon form av superubermensch som lägger beslag på alla kvinnor.

Däremot har jag full förståelse för de som har det lite svårt att hitta rätt,sådant är livet och det släpper oftast när man minst anar det.

MaxTheMarketer
2018-10-02, 17:13
För att inte tala om hur många tjejer man har pratat med tack vare hundtricket

Det fina med hundtricket är att du ger tjejen en chans att kunna prata med dig utan att känna att "det måste leda någonstans" (hunden är en värdig ursäkt/anledning medan väder är ett förlegat samtalsämne).

Det är när saker och ting känns spontana och "ej planerade" som saker och ting blir roligare för tjejer som de då kan "skryta" om framför sina väninnor hur de träffade en kille som hade en hund och som var mer än han såg ut att vara på avstånd.

VoDaresVins
2018-10-02, 17:15
Har man öht råd med en 240 behöver man väl ingen sketen ferrari :)


Jag tror att största problemet med de som är "desperata" är desperata efter ferraris och missar alla 240 som finns på marknaden.

Kollar man bara i media och på krogen så kan det verka som majoriteten är 9-10 poängare. Ser man sedan över verkliga snittet bland bekanta och kolleger inser man att de är en minoritet. Sitter man sen på datingsidor och väljer körsbären kan det väl anses vara en bra hit rate om ens 1 av 20 vill svara en average 6-7a.

Drfg
2018-10-02, 18:45
Jag förstår fortfarande inte hur alla afganska, syrianska och somaliska män utan pengar språk och jobb ska ta alla svenska tjejer.


Det gör de inte.

Wain
2018-10-02, 18:55
Jag tror att största problemet med de som är "desperata" är desperata efter ferraris och missar alla 240 som finns på marknaden.

Kollar man bara i media och på krogen så kan det verka som majoriteten är 9-10 poängare. Ser man sedan över verkliga snittet bland bekanta och kolleger inser man att de är en minoritet. Sitter man sen på datingsidor och väljer körsbären kan det väl anses vara en bra hit rate om ens 1 av 20 vill svara en average 6-7a.

Nu har ju väl män betydligt större sprindning på vad de tycker är ok utseendemässigt än vad kvinnor har.

Aryt
2018-10-02, 19:07
Jag förstår fortfarande inte hur alla afganska, syrianska och somaliska män utan pengar språk och jobb ska ta alla svenska tjejer.

och var tar alla utländska kvinnor vägen?

Med våld? och i grupp? /s

Mental
2018-10-02, 19:14
Med våld? och i grupp? /s

Och där visade vi åter igen att kolo inte klarar att uppföra sig.