handdator

Visa fullständig version : Hur ska man orka träna på vanlig mat?


Crillos
2018-10-01, 14:19
Jag äter nu sen en tid tillbaka endast s.k "clean-food" som jänkarna säger. Och innan någon ska flika in med...If It Fits Your Macros...nej, jag tror inte på det. Jag vill vara hälsosam också.

Har gått ner några kg utan att ens anstränga mig. Bara genom att rensa ut all skit.

Mitt problem: Jag orkar inte träna så mycket som jag gjorde innan. Idag t.ex hade jag rygg på schemat men jag orkade fan inte, så det blev armar istället.

Och jag ryggar generellt för tunga övningar, gärna triceps pushdown istället för smalbänk o.s.v.

Går det att lösa det här problemet, så att man orkar träna ordentligt utan att börja svälla?

King Grub
2018-10-01, 14:24
Går du ner i vikt äter du mindre än vad din kropp behöver och då ger det sig självt att träningen går sämre. När kroppen tvingas bryta ned sig själv och använda det som energi blir det jobbigare än när det finns tillräckligt med energi från födan.

Phjanton
2018-10-01, 14:43
Äter du begränsat med kolhydrater så är det en bra idé att käka större del av dom innan träningen.

LeBraun23
2018-10-01, 14:50
Jag äter nu sen en tid tillbaka endast s.k "clean-food" som jänkarna säger. Och innan någon ska flika in med...If It Fits Your Macros...nej, jag tror inte på det. Jag vill vara hälsosam också.

Har gått ner några kg utan att ens anstränga mig. Bara genom att rensa ut all skit.

Mitt problem: Jag orkar inte träna så mycket som jag gjorde innan. Idag t.ex hade jag rygg på schemat men jag orkade fan inte, så det blev armar istället.

Och jag ryggar generellt för tunga övningar, gärna triceps pushdown istället för smalbänk o.s.v.

Går det att lösa det här problemet, så att man orkar träna ordentligt utan att börja svälla?

Då äter du med rejält underskott?

Själv har jag börjat äta nyttigare genom att kraftigt minska på fettet och i princip helt utesluta onödigt socker i kakor, läsk, bullar, godis osv.

Har mer energi till träningen, äter troligen på balans ungefär. Går ej ner i vikt men man ser skillnad i spegeln.

Sheikah
2018-10-01, 18:35
Går du ner i vikt äter du mindre än vad din kropp behöver och då ger det sig självt att träningen går sämre. När kroppen tvingas bryta ned sig själv och använda det som energi blir det jobbigare än när det finns tillräckligt med energi från födan.

Följdfråga på det här - är det vanligt att pulsen stiger mer än vanligt vid viss träningsintensitet, främst konditionsträning, när man går på energiunderskott? Anekdotiskt kan jag själv uppleva den korrelationen.

vicarious
2018-10-01, 19:07
Du har troligtvis begränsat dig för mycket i ditt kostschema och tagit bort för mycket energirika livsmedel.

Vad äter du?

Gluffgluff
2018-10-01, 20:06
Kolhydrater och kaffe före passet, och kanske en banan att käka under passet om man får slut på energi. Det gör väldigt stor skillnad för mig.

FknGainzBro
2018-10-01, 22:54
Du kan ju räkna macros och äta "rent" samtidigt.

Skickat från min G8141 via Tapatalk

FknGainzBro
2018-10-01, 22:55
Följdfråga på det här - är det vanligt att pulsen stiger mer än vanligt vid viss träningsintensitet, främst konditionsträning, när man går på energiunderskott? Anekdotiskt kan jag själv uppleva den korrelationen.Själv upplever jag motsatsen

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Beron78
2018-10-03, 16:58
Själv upplever jag motsatsen

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Upplever också motsatsen, dock krävs en tids underskott. Att hoppa över frukost en dag räcker inte, minst veckas konstant underskott.