handdator

Visa fullständig version : Svettas som bara den efter träning


ansha
2018-09-26, 11:33
Hej, nu en pinsam fråga.. jag svettas otroligt mycket efter träning och inte under träning. Givetvis lite men det blir mer svett när jag strax efter träning sätter mig ner och vilar.

Polarna snackar om eftersvett och googlar jag hittar jag samma trådar på utländska forum. Min fråga till er är om någon här som tränar lyckats få ner svettandet med hjälp av medicin eller läkare?


Börjar oroa mig över att jag ska lida av Hyperhidros *gah!*

Tar tacksamt emot tips och råd. För det börjar bli riktigt jobbigt att åka hem i bussen med en genomblöt t-shirt varje dag.

Tillägger att jag duschar och gör allt annat precis som vanligt. SKillnaden är att jag fortsätter svettas!!
/J

ARMSTARK
2018-09-26, 11:40
Hjälper det om du duschar i svalt vatten och lite längre? Det borde kyla ner kroppen lite iaf.

Akerhage
2018-09-26, 13:49
Testa om du kan få Ditropan (Oxybutynin) utskrivet, funkar för mig. Dock kan man bli lite torr om läpparna och ögonen av det.

Järvskan
2018-09-26, 14:33
Jag löste problemet genom att duscha kallt

svenbanan
2018-09-26, 15:23
Hur länge fortsätter du svettas om du sitter ner och tar det lugnt efter träningen? Dvs att du väntar med att duscha ett tag tills du fått ned pulsen ordentligt.

MaxTheMarketer
2018-09-26, 16:21
Jag får alltid eftersvett om jag duschar i för varmt efter träningen. Duscha därför i svalt, alternativt först varmt för att tvätta dig och för att det är skönt och sedan i ljummet ett par minuter innan du är klar med duschningen.

spas
2018-09-26, 17:03
Vänta några minuter innan du duschar och avsluta med kallt vatten. För mig hjälper det med 1-2 minuter med obehagligt kallt vatten men det är lätt värt det. Kör tills armarna ser ut som Stinas Kyckling.

Angel
2018-09-27, 15:02
Är väl hälsosamt att svettas?