handdator

Visa fullständig version : Shadow Warrior Reloaded!


Sidor : [1] 2 3

Shadow Warrior
2004-05-09, 19:24
ja... det var väl dags att lägga upp en träningsjournal då... kommer nog att hålla inspirationen uppe såvida ni inte frågar för många dumma frågor som varför jag är SÅ JÄVLA SVAG FÖR!!! :D

Ja.. i allafall, jag har vägt upp emot 80kg förut och lyft så och så mycket men "that was then and this is now" liksom.. jag har varit rätt liten "den senaste tiden" så kom inte och snacka om muskelminne sen när jag växer som gräs, vilket inte kommer att hända men ändå ;)

Nuvarande vikt: 65kg, 171cm, snart 22år, har tränat i 7år, känner mej rätt slapp och hängig, kommer nyss tillbaka från ett träningsuppehåll på 6veckor, för mer info läs "The Second Confession of a Shadow Warrior".

För övrigt så är mina vader är 36cm, observera detta, för dom kommer vara över 40cm vid årsslutet, anledningen till att jag vet detta är att dom var 39cm för ett par år sedan (muskelminne existerar inte så länge så inget snack om den saken), vad jag istället kommer att göra är Trippel dropset sittande vadpress + ett par set i stående, precis som jag gjorde då jag hade 39cms vader.

Så... då är det väl bara börja ;) And PLEASE DONT KILL ME, ok?

supremo
2004-05-09, 19:26
Kul med fler journaler!
:kickass:

Zakath
2004-05-09, 19:29
Ska bli väldigt intressant att se din träning! Trodde seriöst inte du skulle "våga" lägga upp en journal, med tanke på vilka krav du skulle kännt att du måste uppfylla på grund av din kunskap. Det hade då varit mycket förståeligt, jag hoppas du tar det lugnt och inte känner alltför stor press, bara lite lagom :cheers:

Håller på dig!

Shadow Warrior
2004-05-09, 19:30
Benträning Söndag

Breathing Squats 1x8*, 1x10*, 1x20 70kg (75% utav 1RM)
Sittande Vadpress trippel dropset 40kg,30,20
Sittande Lårcurl 1x5 70kg (långsamt)
Stående enbents lårcurl 1x15

Började lite lätt för att komma igång efter uppehållet, BS:en var dock SVINIGT jobbig. Ville ge upp redan på åttonde repset men jag visste att jag var tvungen att fixa 20reps!

EDIT!: Gjorde ju stående vadpress med på 170kg, gick rätt segt, kommer att ta någon vecka innan jag är uppe i det vanliga vikterna över 200kg. Detta i maskin ;) I Smithen blir det max 170kg men det var även det rätt länge sedan.

Det blev ju heller inget trippel dropset i sittande denna gång eftersom jag inte hade tillräkligt med vikter för att effektivt kunna göra 3drops, men om två veckor ska jag vara tillbaka på 50kg och då går det utmärkt att börja med riktiga trippel dropsets.

Shadow Warrior
2004-05-09, 19:32
Originally posted by Zakath
Ska bli väldigt intressant att se din träning! Trodde seriöst inte du skulle "våga" lägga upp en journal, med tanke på vilka krav du skulle kännt att du måste uppfylla på grund av din kunskap. Det hade då varit mycket förståeligt, jag hoppas du tar det lugnt och inte känner alltför stor press, bara lite lagom :cheers:

Håller på dig!

Ja... jag får väl skylla på att jag alltid får dumma idéer så här på kvällarna ;)

Yankeee
2004-05-09, 19:39
Den här jäveln ska följas!
Kör hårt nu grabben!

Shadow Warrior
2004-05-09, 19:46
Jag ska tillägga att ALLT jag skrivit tidigare har varit sant, jag ljuger så gott som alldrig, däremot kan jag vid något tillfälle ha låtit er trott något som inte var sant men det kan jag ju inte stå för ;)

För övrigt så sköter jag kosten jävligt bra nu, den är baserad på 3måltider (frukost (!), lunch och middag) Kyckling, ris och wok, +3liter mjölk per dag och så givetvis utfyldnads måltider, typ lite över 2500kcal just nu skulle jag tro. Vid träningsdagar lägger jag till 1 liter mu-mjölk (före och efter), jo jag vet att d e lite fånigt men jag har inte råd med PP just nu, sen blir det några liter läsk på helgerna :thumbup:

Yankeee
2004-05-09, 19:52
Muu mjölk kostar väl ~10kr/litern?
Då är det billigare med proteinpulver även om det blir en större engångskostnad.

aliquis
2004-05-09, 19:59
men shadow, 65kg och 2500kcal fungerar inte ;)

Zakath
2004-05-09, 20:05
5 liter mjölk på träningsdagar låter väldigt dyrt, jag skulle aldrig orka dricka så mycket heller, men du är ju du!

Sen hade det varit trevligt med lite fler stats, så du (och vi) kan jämföra senare. Några bilder hade också varit toppen, även om du inte visar dem så är det hemskt roligt att se sig själv förändras!

Nu ska jag inte kladda ner din journal nåt mer på ett tag ;)

supremo
2004-05-09, 20:13
Breathing Squats?

Allan
2004-05-09, 21:26
Starkt jobbat Shadow - här ska det hejjas vilt!

allan

Jorgen
2004-05-09, 21:34
Detta skall onekligen bli intressant att följa. Kör hårt SW. :bpump:

//Jörgen

Karl_alfred
2004-05-09, 23:04
ÄNTLIGEN!

Den här journalen kommer jag absolut att följa. Hoppas du snart är tillbaka på din gamla nivå pöjk. Kör hårt:bow:

Shadow Warrior
2004-05-10, 05:05
Originally posted by Yankeee
Muu mjölk kostar väl ~10kr/litern?
Då är det billigare med proteinpulver även om det blir en större engångskostnad.

Jo den e väl rätt dyr, men det är bara en tillfällig åtgärd.
Ska inhandla PP så fort lönen normaliseras.

Shadow Warrior
2004-05-10, 05:08
Originally posted by aliquis
men shadow, 65kg och 2500kcal fungerar inte ;)

Kallorie intaget i min utträkning är lite högre men jag har inte börjat satt i mej precis allt som finns med på den än. Och NEJ det är inte för lite jag har god erfarenhet utav viktökning, skulle jag lägga mej nämare 3000 just nu skulle viktökningen bli för snabbb.
Min metabolik är nog inte den snabbaste kanske, därav sämre benägenhet at bygga massa?

Shadow Warrior
2004-05-10, 05:15
Originally posted by Zakath
5 liter mjölk på träningsdagar låter väldigt dyrt, jag skulle aldrig orka dricka så mycket heller, men du är ju du!

Sen hade det varit trevligt med lite fler stats, så du (och vi) kan jämföra senare. Några bilder hade också varit toppen, även om du inte visar dem så är det hemskt roligt att se sig själv förändras!

Nu ska jag inte kladda ner din journal nåt mer på ett tag ;)

Mjölken e inte billig men jag har inget annat sätt att täcka protein behovet just nu, sen så har jag god erfarenhet utav att dricka mycket mjölk :D (bulkar ut magen som fan... :( ) Det handlar ju inte heller bara om proteinet utan om kallorie intaget, jag har provat att slut med mjölk förut men då drack jag så jävla mycket juice istället vilket gjorde att mitt kolhydratsintag kom över 500 vilket är alldeles för mycket för mej.

Sen så dricker jag "bara" 4 schema laggda liter på träningsdagarna, alltså 5dl mu mjölk innan och 5dl efter, ni trodde väl inte att jag drack 2liter choklad mjölk under denna tid ;
Då hade vi nog haft en bra förklaring å varför jag brukar spy efter passen ibland :D

Faktum är att jag och en kompis hade som regel att vi alltid drack 1,5l mjölk efter träningen, det var back in the days alltså då vi satt i en trapp uppgång efter träningarna och pinade i oss detta efter varje pass... offtast efter 20reppare med... blir illamående utav att bara tänka på det!

Jag har för övrigt alla stats och även "före" bilder med mej i nuvarande form. Men det känns inte rellevant just nu, jag menar hur grov kan man vara på 65kg? Inte så grov nej ;)

Lägger upp "före och efter" bilder when the time is right.

stybb
2004-05-10, 06:24
Har du tränat i 7 år och väger fortfarande 65 kg eller har du gått upp och ner som en jojjo ioch med träningsperioder?..

Vad harru vägt som mest?

Kämpa på nu :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-10, 14:50
Originally posted by stybb
Har du tränat i 7 år och väger fortfarande 65 kg eller har du gått upp och ner som en jojjo ioch med träningsperioder?..

Vad harru vägt som mest?

Kämpa på nu :thumbup:

Det har gått rejält upp och ned som sagt, har vägt mellan 78-80 som mest beroende på våg, har varit uppe i dessa vikter 2ggr under denna sju års period, år 2000 (?) och sisst nu i höstas.

För övrigt, Träningsvärks rapport: ARRRGGHH!!!! (The Power och 20reps BS) :D

Gjorde även en "EDIT" på benträningen då jag glömt att skriva ner stående vadpressen.

henke_in_training
2004-05-10, 15:06
kör du på workout som du gjorde förut??

Klo
2004-05-10, 15:14
Kör hårt nu SW:bpump: :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-10, 15:33
Originally posted by henke_in_training
kör du på workout som du gjorde förut??

BUSTED!! :D

Japp, e tillbaka på Workout nu det ända gymmet som man står ut med någon längre tid, sen har dom ju en "riktig" Power Rack med :thumbup:

henke_in_training
2004-05-10, 16:06
mjää gillar inte att träna i en källare..... korpen :thumbup: där är allt bra förutom vissa idioter som tränar där.... men det är lätt att bortse ifrån

Karl_alfred
2004-05-10, 16:24
Va kommer du ifrån Gävle?

Tränar tydligen på gymet jag tränar på oxå:eek: Det vill säga när jag är hoss mina föräldrar. Har du någon bild på fejan du kan lägga in eller pma mig? Kanske känner igen dig, tränade ju där hela förra sommaren. Å en del då och då.

henke_in_training
2004-05-10, 16:40
sw är blyg....han vet vem jag är, men vill inte säga sitt eget namn...

Karl_alfred
2004-05-10, 16:57
Originally posted by henke_in_training
sw är blyg....han vet vem jag är, men vill inte säga sitt eget namn...

Klart som fasen att pöjken får komma fram och presentera sig. Jag är inte nå elak:D

henke_in_training
2004-05-10, 17:00
du ser rätt elak ut på bilden :thefinger

Karl_alfred
2004-05-10, 17:02
På min avatar eller vadå? även om jag ser arg ut är jag snäll.

henke_in_training
2004-05-10, 17:06
skulle aldrig köpa en majblomma av dig.... inget annat heller för övrigt....:D

Karl_alfred
2004-05-10, 17:10
Häpp :( Men nu ska vi sluta chata i sw dagbok för annars bli Allan sur.

Shadow Warrior
2004-05-10, 18:26
Kom nyss tillbaka från gymmet, har varit o tränat axlar, traps och triceps, tvingade nyss i mej en 5dl PD med 1skopa nyinköpt whey och typ 75g dextros, d gäller att boosta in proteinet i axlarna så dom växer nån gång ;)

Gjorde följande:

Stående hantelpress
1x10 18kg
1x6 20kg
1x2 22,5
Burnout på 16kg (typ hälften utav repsen var partials)

Hantelshrugs
40kg 6reps + 14partials
35kg 6reps + 14partials
30kg 5reps + 10partials

Hantellyft åt sidan 8kg en del partials
Enhandshantellyft åt sidan 7kg en del partials

Enhandsextensions med hantel
8kg 15reps
8kg 11reps

Kickbacks 7kg 12reps en del partials

Låg rätt nära failure på det första setten hantelpress vilket föklarar det hastiga droppet i repsantal, hantelshrugsen gick över förväntan på tanke på att jag inte shruggat på några månader, hantellyften åt sidan gick trögt som fan, var rejält förutmattat i trapsen inte så konstigt på tanke på hur extremt jag tog ut mej i shrugsen. Var jävligt packat på gymmet så det fick bli extensions för hela slanten för triceps, hade dock en god pump i dem redan ifrån hantelpressen.

Ett mycket bra pass faktiskt.

Shadow Warrior
2004-05-10, 18:29
Originally posted by henke_in_training
sw är blyg....han vet vem jag är, men vill inte säga sitt eget namn...

Trodde du hade listat ut d vid det här laget, ok du får en idiot säker ledtråd (eftersom jag redan dropped d bomb i och med denna tråd), jag jobbar på denna sida: www.svenskatvspelssidan.nu

Men inga namn på forumet! Det strider typ emot reglerna, typ ;)

Zakath
2004-05-10, 18:43
Mycket bra pass tycker, speciellt för att inte tränat på så länge :thumbup:

Hur tycker du trapsen växer av massa partials? Lite BB-stuk på det :D

Zozza
2004-05-10, 18:49
Originally posted by Shadow Warrior

partials


Jag måste bara fråga, vad menas med "partials?" :notme:


Rolig tråd för övrigt att följa!

supremo
2004-05-10, 18:55
Originally posted by Zozza



Jag måste bara fråga, vad menas med "partials?" :notme:


Rolig tråd för övrigt att följa!

Han borde väl typ mena halva reps eller ngt liknande..
Eller, SW; Förklara så det blir helt rätt, jag kan ju ha fel... ;)

Shadow Warrior
2004-05-10, 19:15
Originally posted by supremo


Han borde väl typ mena halva reps eller ngt liknande..
Eller, SW; Förklara så det blir helt rätt, jag kan ju ha fel... ;)

Alla reps som jag inte får fullt rörelse omfång på kallar jag för partials, det kan alltså vara allt ifrån 10% utav FROM (full range of motion/fullt rörelse omfång) till 90% FROM, i tex shrugs är dom sissta repsen mycket korta.

swiftin
2004-05-10, 19:18
Roligt att följa din träning, SW!

Hur går det med parkouren? Trappat ner på den i förmån för gymmet nu eller?

Patriarch K
2004-05-10, 19:21
Hah, bilder vill vi se. Jag vill se hur en riktig PK´are ser ut :D

Shadow Warrior
2004-05-10, 19:23
Originally posted by Zakath
Mycket bra pass tycker, speciellt för att inte tränat på så länge :thumbup:

Hur tycker du trapsen växer av massa partials? Lite BB-stuk på det :D

Partials är för mej helt naturligt, speciellt i Shrugs, har ju rätt bra gener för traps, har alltid varit naturligt stark i dem, eftersom jag alldrig kört dem utan partials kan jag inte utala mej i denna fråga... men dom växer bra när jag växer, den saken är klar!

Sen så är ju partials mer heavy duty/ Yates Style/ Hit om du frågar mej, men vilket som, jag kör inte efter någon bestämd träningsteori nu iallafall.

Shadow Warrior
2004-05-10, 19:28
Originally posted by swiftin
Roligt att följa din träning, SW!

Hur går det med parkouren? Trappat ner på den i förmån för gymmet nu eller?

NO WAY!! Vi ska fortfarande bli grymmast i sverige på parkour, åtminstånde så kommer vi "verka" rätt hardcore när vi får upp sidan och lägger upp lite filmer och bilder, har mängder utav spex på g som ska filmas o fottas bland annat INSANE wheelcharing ned i gavle ån ;) och extrem INSANE (tm) fasad klättring upp till kyrklockan vid polhemsskolan!

PKn e så gott som schema laggd just nu, varje söndag i 1timme, det viktiga är ju inte hur mycket man tränar utan att man utvecklas varje gång alltså gör nya trick och når nya höjder! :thumbup:

Patriarch K
2004-05-10, 19:30
Jag blir så avundssjuk. Man blir så sugen på att springa ut och PK´a när man läser det du skriver.:insane:

Shadow Warrior
2004-05-10, 19:31
Originally posted by Patriarch_K
Hah, bilder vill vi se. Jag vill se hur en riktig PK´are ser ut :D

Ja... jag får väl dra upp några bilder snart... fast min polare som äger digi kameran åkte nyss till tyskland och kommer inte tillbaks föränn om tre veckor... DOH!! ;)

Har inte heller mina senaste posing foton eftersom jag hade dator krash nyligen men samma person har dessa backuppade på sin dator, så bilderna kommer förr eller senare!

henke_in_training
2004-05-10, 19:44
haha yes nu såg jag, var lite svårt eftersom det var många jag kände som tränade på workout när jag körde där ....fan inte visste jag att du var så påläst :bow: ,

yeye vi har väl alla förändrats mycket sen skoltiden.... nu ska det bli riktigt kul att följa den här journalen :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-10, 20:00
Originally posted by henke_in_training
haha yes nu såg jag, var lite svårt eftersom det var många jag kände som tränade på workout när jag körde där ....fan inte visste jag att du var så påläst :bow: ,

yeye vi har väl alla förändrats mycket sen skoltiden.... nu ska det bli riktigt kul att följa den här journalen :thumbup:

ja... jag har ju den medfödda förmågan att lätt uppslukas totalt i ett fåtal ämnen och ett utav dom är givetvis styrketräning, det är dock på tiden att jag bygger mej en egen fysik och slutar snacka, det finns ju liksom en oskriven lag på att kunskapen måste stå i förhållande till massan... fast när man blir tillräckligt grov så kan man plötsligt vräka ur sej vilka dumheter som helst verkar det som... ;)

BTW: Dina dips e grymma!:thumbup:

henke_in_training
2004-05-10, 20:07
jo det är sant, det är inte många som lyssnar på en "mellanviktare" men samtidigt, om folk skulle se före och efter bilder av dig, från 9:an och nu så skulle dom nog inte kunna klaga direkt, du har väl gått upp en hel del...

angående dipsen så måste jag nog göra dig besviken, kör utan vikter nuförtiden, kör strikta långsamma istället, tar nog lika bra, men ser inte lika häftigt ut :D

Shadow Warrior
2004-05-10, 20:12
Originally posted by henke_in_training
jo det är sant, det är inte många som lyssnar på en "mellanviktare" men samtidigt, om folk skulle se före och efter bilder av dig, från 9:an och nu så skulle dom nog inte kunna klaga direkt, du har väl gått upp en hel del...

angående dipsen så måste jag nog göra dig besviken, kör utan vikter nuförtiden, kör strikta långsamma istället, tar nog lika bra, men ser inte lika häftigt ut :D

jo... innan man började träna så vägde man ju typ 55kg... hehe...
hmm.. så du har dumpat vikterna i dipsen, ja det beror ju helt på när man lägger in dem i schemat, kör man dem som andra handsövning och kör riktigt strikt så behövs sällan extra vikt.

henke_in_training
2004-05-10, 20:16
precis, jag kör dips som 3:e övning efter smalbänk och pushdowns, så tunga övningar får jag ändå....dessutom är det skönt att köra slut på triceps innan man kör pushdowns med omvänt grepp...

förresten går jobbet bra :D blir det nån båt??

Nils
2004-05-10, 20:24
Originally posted by Shadow Warrior


Det har gått rejält upp och ned som sagt, har vägt mellan 78-80 som mest beroende på våg, har varit uppe i dessa vikter 2ggr under denna sju års period, år 2000 (?) och sisst nu i höstas.


Kul att du lägger upp en journal :thumbup:

Har du gått ner 15 kilo sedan i höstas :eek:

Det måste ha varit en riktigt dyster vinter. :(
Eller kanske bara riktigt mycket PK utan mat och byggning ;)

Shadow Warrior
2004-05-10, 20:40
Originally posted by henke_in_training
precis, jag kör dips som 3:e övning efter smalbänk och pushdowns, så tunga övningar får jag ändå....dessutom är det skönt att köra slut på triceps innan man kör pushdowns med omvänt grepp...

förresten går jobbet bra :D blir det nån båt??

hehe... briggen suger verkligen k#k, ska dock börja jobba som som målare när som helst, arbetssituationen är ju sådann i gävleborg att man ska vara glad om man får jobba 6 månader om året.

Sen angående tricepsträning så är du nog redan bekant med min rekomendation i smal bänk, alltså armbågarna nästan rakt utåt från kroppen och axlarna fastspikade i bänken, stanna rörelsen strax ovanför bröstet osv, prova det om du inte kört så förr :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-10, 20:42
Originally posted by Nils

Kul att du lägger upp en journal :thumbup:

Har du gått ner 15 kilo sedan i höstas :eek:

Det måste ha varit en riktigt dyster vinter. :(
Eller kanske bara riktigt mycket PK utan mat och byggning ;)

ehh... nä det var nog en ganska dyster vinter istället, började inte med PK föränn jag lade ner träningen eller ska vi säga tog träningsuppehåll nu nyligen.

henke_in_training
2004-05-10, 20:53
mm alla säger så om briggen...tänkte nog försöka sänka den på nåt sätt....störande att se den varje dag, även om jag inte jobbar med den :D, arbete i gävle är näst intill omöjligt, det är därför jag försöker ta mig härifrån...


har testat båda typerna av smal bänkpress, versionen med armarna intill kroppen känns bäst för mig, får dessutom rejält ont i handlederna eftersom det blir så extrem vinkel på dom när man håller armbågarna nästan rakt ut... inte min kopp te helt enkelt

Shadow Warrior
2004-05-11, 05:12
Originally posted by henke_in_training
mm alla säger så om briggen...tänkte nog försöka sänka den på nåt sätt....störande att se den varje dag, även om jag inte jobbar med den :D, arbete i gävle är näst intill omöjligt, det är därför jag försöker ta mig härifrån...

har testat båda typerna av smal bänkpress, versionen med armarna intill kroppen känns bäst för mig, får dessutom rejält ont i handlederna eftersom det blir så extrem vinkel på dom när man håller armbågarna nästan rakt ut... inte min kopp te helt enkelt

Jupp, d brigg gotta burn snart om jag inte kommer därifrån ;)
Om du fick ont i handlederna av smal bänk "arnold style" så beror det nog på att du överdriver just uppfattningen om vad smalt grepp är, axelbrett grepp ,alltså det grepp du får om du sträcker armarna rakt fram e d grepp jag tycker man bör ha vid detta utförande sätt, men optimalt är vad man gör det till som sagt.

Själv så får jag bara burn i axlarna om jag kör som dej ;)

För övrigt så har träningsvärken i benen blivit värre än igår (den är nu olidlig), men man får ju skylla sej själv när man gör 1x20 BS på första benpasset på över en månad :D

henke_in_training
2004-05-11, 15:11
mm det är circus det jag har haft, ähh smaken är som baken känner ingenting i axlarna när jag kör smalbänk.... träningsvärk i benen är ett helvete, man kan knappt gå på dass...

Karl_alfred
2004-05-11, 17:42
En gissning vem du är SW:

Du var den som killen som kom fram till mig på gymet för ca 1 år sedan och sa att jag skulle köra rotatorcuffövningen med hantel för att bygga utsidan av axlarna när jag stod och gjorde sidolyft. Erkänn visst har jag rätt?

Shadow Warrior
2004-05-11, 18:10
Originally posted by Karl_alfred
En gissning vem du är SW:

Du var den som killen som kom fram till mig på gymet för ca 1 år sedan och sa att jag skulle köra rotatorcuffövningen med hantel för att bygga utsidan av axlarna när jag stod och gjorde sidolyft. Erkänn visst har jag rätt?

Nej det är omöjligt eftersom jag är så osocial att jag aldrig skulle tala med en främmande person, typ ;)

Annars så känner du igen mej på Lee Priest frisyren och att jag alltid har fastorkad färg någonstans utan att jag märkt eller haft tid att tvättat bort det... :D

När jag känner mej grov så blir det grönt linne annars så är det Silent Hill t-shirt eller Robotech t-shirt ;)

Karl_alfred
2004-05-11, 18:20
Sjusst nu är det bara att börja leta.:naughty:

Shadow Warrior
2004-05-12, 16:14
Sådärja! Då har man vart o kört ett rygg pass med, gick jävligt bra, var i bra form och betydligt starkare än vad jag trodde.... skumt..

Darrar som ett asplöv nu och tvingar i mej en "dextro pd"

This is how I did it:

Frammåtlutad skivstångsrodd med underhandsgrepp
20kg (stretching)
40kg 8reps, stretching
70kg 6x6 (!)

Fristående frammåtlutad enhands hantelrodd "utan" stöd
35kg 5reps
40kg 8reps
35kg knappt 8reps

Chins
BW 8reps
BW 5reps

Pullover maskin, to failure and beyond! 65kg

Får alltid en jobbig astma mot slutet utav träningen, skulle säkert ha presterat bättre i chinsen om jag kunnat fylla lungorna helt... annars så gick det mycket bra :thumbup:

Karl_alfred
2004-05-12, 16:21
Skönt att det gick bra för dig SW. Du verkar ju vara en hyfsat stark kille. Kör på :hbang: En dag kommer jag fram och biter dig i nacken:naughty:

Shadow Warrior
2004-05-12, 16:30
Originally posted by Karl_alfred
Skönt att det gick bra för dig SW. Du verkar ju vara en hyfsat stark kille. Kör på :hbang: En dag kommer jag fram och biter dig i nacken:naughty:

Hehe... jo det var ju bara första rygg passet med, är snart uppe i 80kg skivstångsrodd, 5-6veckor kommer det att ta ;)

Karl_alfred
2004-05-12, 16:34
Det är ju riktigt bra. Hur pass strikt kör du?

henke_in_training
2004-05-12, 16:37
schyssta rodd...men varför bara 2 set chins???

Shadow Warrior
2004-05-12, 16:43
Originally posted by Karl_alfred
Det är ju riktigt bra. Hur pass strikt kör du?

Accelererade vikten rätt hårt men svajjade inte, kör "statiskt" och rör bara armar/axlar, böjjer mej fram mer än dorian men inte parallelt med golvet.

Shadow Warrior
2004-05-12, 16:45
Originally posted by henke_in_training
schyssta rodd...men varför bara 2 set chins???

Tackar, rodd och shrugs har alltid varit min starka sida, anledningen till att jag inte gjorde några fler set chins var att jag helt enkelt inte återhämtade mej mellan setten, blir liksomrätt jobbigt när man inte orkar fylla lungorna pga astma.

henke_in_training
2004-05-12, 16:48
du får fixa astma spray så luftrören vidgas....

Shadow Warrior
2004-05-12, 16:54
Originally posted by henke_in_training
du får fixa astma spray så luftrören vidgas....

No shit Henke! :D

Kör redan med Symbicort 2ggr om dagen + en extra dos före träningen + 2-4doser Bricanyl.

Ska snacka med läkaren nästa gång och se om jag kan får något effektivare utskrivet, fast det låter inte troligt då Sybicort ska vara bland det starkaste.... kanske behöver fler doser per dag eller nya lungor inoppererade:confused: hehe

henke_in_training
2004-05-12, 16:58
längre vila mellan kanske inte är nån idé.....

Shadow Warrior
2004-05-12, 17:05
Originally posted by henke_in_training
längre vila mellan kanske inte är nån idé.....

Nä inte direkt, när astman väl kommit så är det bara en längre vila som får den att gå bort, känner liksom av dem upp till 1timme efter passet.

Men +10set rygg är helt klart tillräckligt för mej.
Brukar nöjja med med betydligt mindre vanligtvis! :D

henke_in_training
2004-05-12, 17:12
färre set mer vikt principen.... annars kan du ju testa att köra 2 rygg pass i veckan

Shadow Warrior
2004-05-12, 17:28
Originally posted by henke_in_training
färre set mer vikt principen.... annars kan du ju testa att köra 2 rygg pass i veckan

Det blev ju faktiskt fler set än vad jag hade tänkt mej idag ändå, trodde det skulle vara för tungt att börja på 70kg rodd faktiskt så jag hade bara planerat att göra typ 3set.

Om jag skulle splitta upp ryggen skulle det helt klart bli till att sepparera rodd och chins (drag uppifrån) men då skulle mina armar bli övertränade med största säkerhet. Så det blir nog till att köra på bara :thumbup:

Zakath
2004-05-12, 18:03
Riktigt starka roddar :thumbup:
Jag har aldrig förstått mig på framåtlutad stångrodd, försökte mig på den, men kändes bara konstigt, vad blir skillnaden med underhands eller överhandsgrepp?
Sen undrar jag varaför du kör fristående hantelrodd? Stärka magens stabilisatorer och korsryggen?

Riktigt fint såg det iaf ut, fortsätt så här :bpump:

Shadow Warrior
2004-05-12, 18:32
Originally posted by Zakath
Riktigt starka roddar :thumbup:
Jag har aldrig förstått mig på framåtlutad stångrodd, försökte mig på den, men kändes bara konstigt, vad blir skillnaden med underhands eller överhandsgrepp?
Sen undrar jag varaför du kör fristående hantelrodd? Stärka magens stabilisatorer och korsryggen?

Riktigt fint såg det iaf ut, fortsätt så här :bpump:

Obligatoriskt för frammåtlutad rodd är ju att man är bra vig i baksida ben och höft så man kan hålla en bra form på ryggen, sen är det bara fixera och dra på! Som du vet förut så är jag inte en förespråkare för att man ska flaxa med ryggen upp och ned, detta skadar i allafall min rygg.

Fristående Hantelrodd kör jag för att jag helt enkelt inte gillar att ha knäet på en bänk, tycker det blir för mycket rotation vilket involverar oblikerna, nu involveras oblikerna mycket vid fristående roddar med men det känns helt enkelt mer naturligt när korsryggen är med, det blir mer basövning över det hela känns det som.

Angående grepp så tycker jag att den vinkel jag kör rodd i är mer lämpad för underhandsgrepp, kör man med ryggen paralellt med golvet är det mer lämpat att man har ett överhands grepp. Sen så är det bra att mixa grepp typerna under träningen för att inte trötta ut brachialis för mycket vilket försvårar chinsen som jag nu kör med överhandsgrepp.

För övrigt så märker jag redan nu att det här med träningsdagbok online var en mycket bra ide! Att jag inte tänkte på det tidigare...:rolleyes:

Zakath
2004-05-12, 18:43
Originally posted by Shadow Warrior


Obligatoriskt för frammåtlutad rodd är ju att man är bra vig i baksida ben och höft så man kan hålla en bra form på ryggen, sen är det bara fixera och dra på! Som du vet förut så är jag inte en förespråkare för att man ska flaxa med ryggen upp och ned, detta skadar i allafall min rygg.

Fristående Hantelrodd kör jag för att jag helt enkelt inte gillar att ha knäet på en bänk, tycker det blir för mycket rotation vilket involverar oblikerna, nu involveras oblikerna mycket vid fristående roddar med men det känns helt enkelt mer naturligt när korsryggen är med, det blir mer basövning över det hela känns det som.

Angående grepp så tycker jag att den vinkel jag kör rodd i är mer lämpad för underhandsgrepp, kör man med ryggen paralellt med golvet är det mer lämpat att man har ett överhands grepp. Sen så är det bra att mixa grepp typerna under träningen för att inte trötta ut brachialis för mycket vilket försvårar chinsen som jag nu kör med överhandsgrepp.

För övrigt så märker jag redan nu att det här med träningsdagbok online var en mycket bra ide! Att jag inte tänkte på det tidigare...:rolleyes:



Tack för svaret!
Ska ge mig på framåtlutad stångrodd en sista gång nästa gång det blir rygg bara för det ;)
Jag har också känt av obliquerna i hantelrodden, tycker det känns bra, dem behöver lite mer träning! Vill bara inte träna dem för mycket....

"För övrigt så märker jag redan nu att det här med träningsdagbok online var en mycket bra ide! Att jag inte tänkte på det tidigare...:rolleyes: "

Redan :booty:

Shadow Warrior
2004-05-12, 18:51
Originally posted by Zakath

Tack för svaret!
Ska ge mig på framåtlutad stångrodd en sista gång nästa gång det blir rygg bara för det ;)
Jag har också känt av obliquerna i hantelrodden, tycker det känns bra, dem behöver lite mer träning! Vill bara inte träna dem för mycket....

"För övrigt så märker jag redan nu att det här med träningsdagbok online var en mycket bra ide! Att jag inte tänkte på det tidigare...:rolleyes: "

Redan :booty:

Nä man vill ju inte aktivera obliker alltför mycket när man bygger, däremot är det en mycket bra ide att träna dem specifikt när man deffar (eller inte orkar bygg) eftersom det är mycket bra att stärka dem lite extra då det gör hela midje partiet starkare, 1x20sidebend är det som gäller då, men det visste du väl redan :D

För övrigt så¨tycker jag defenetivt att du ska försöka dej på rodden igen, den gick ganska snabbt för mej att bemästra men många har problem med den speciellt lång personer (?)

Engan12
2004-05-13, 17:55
henke mister bodybouilding :MrT:

Shadow Warrior
2004-05-13, 19:15
Kom nyss tillbaka från bröst passet, var meningen att jag skulle kört biceps med men i såfall hade jag varit tvungen att vila 1-2dagar eftersom jag tränade rygg igår, men det orkade jag inte så biceps får det bli nån annan gång ;)

Körde följande

Plan Hantelpress
1x5 15kg*
4x6 25kg
1x4 25kg

Cybex Press
1x5 20kg/sida
1x4 20kg/sida (negativ på sissta repset)

Peck Deck
30kg to failure, en del partials, jävla skit maskin faktisk.... inte alls anpassad för "mindre grova" personer...

Rätt bra pass i allafall, är ju rätt svag i axlarna så där har ni förklaringen, sen så har jag alldrig varit en sådann bröst maniac som er andra är/har varit :D

Zakath
2004-05-13, 19:40
Jag tyckte passet såg rätt bra ut ändå, bra styrka i brösten efter att inte ha kört på så länge! Att du är svag i axlarna tycker jag du ska försöka ta positivt, tänk så mycket mer jobb brösten får då ;) Garanterat inga underutvecklade bröst, iaf mindre chans till det!

Hur menar du att peck deck maskinen är dåligt byggd? Har du en bild på en?
Kör på, nu när du kört alla eller nästan alla dina pass en gång hoppas jag på lite ökningar!

Shadow Warrior
2004-05-14, 05:15
Originally posted by Zakath
Jag tyckte passet såg rätt bra ut ändå, bra styrka i brösten efter att inte ha kört på så länge! Att du är svag i axlarna tycker jag du ska försöka ta positivt, tänk så mycket mer jobb brösten får då ;) Garanterat inga underutvecklade bröst, iaf mindre chans till det!

Hur menar du att peck deck maskinen är dåligt byggd? Har du en bild på en?
Kör på, nu när du kört alla eller nästan alla dina pass en gång hoppas jag på lite ökningar!

Jorå, brösten ligger alltid i täten vilket inte är helt fel, var rätt bra pass på tanke på att det var första passet som sagt, har stora planer den närmsta tiden så ökningar ska ni få se! Blir ben nu på söndag och då börjas det, biceps vet jag inte vad jag ska göra med får väl köra det efter benen (inte för att jag kommer att orka...)

Felet med peck decken är att i toppläget lättar jag från ryggstötedet eftersom plattorna/handtagen siter för långt ut, och då kör jag ändå med armarna rakt fram eftersom plattorna sitter för långt bak ibotten läget för att jag ska kunna sträcka mej så långt med armarna i peck mode (90grader). Eftersom jag kör till failure + korta reps så vill man inte sträcka tillbaka en arm i taget som vissa gör...

henke_in_training
2004-05-14, 07:17
kör du bara massa övningar för bröst nu?? stabilt pass i alla fall.... du kanske skulle lägga in nån övning för övre bröst...

Shadow Warrior
2004-05-14, 13:24
Originally posted by henke_in_training
kör du bara massa övningar för bröst nu?? stabilt pass i alla fall.... du kanske skulle lägga in nån övning för övre bröst...

Jag prioriterar plan press nu eftersom det är lättast att utveckla styrkan där, sen så pressar man lite snett uppåt i cybexen i förhållande till utgångsläget fastän den ser ut att vara "plan i lutande format", ja du vet hur den ser ut.
Det borde räcka för övre delen, i allafall för tillfället.
Peck Decken är igentligen bara till för att jag ska kunna nå ett stadium utav totalt failure då man kan köra partials rätt långt ner, sen avslutar jag med att hålla botten possitionen ett tag för lite "forced stretching" ;) Är rätt vig så det borde bara göra pecsen gott.

Kör även till failure i sissta settet i VARJE övning bara så att ingen missuppfattar detta!

EDIT: Sen så anser jag att ALLA övningar är massa övningar det handlar bara om hur nära varje övning är för ett optimalt förhållande mellan CT (continius tension) och PK (peak contraktion) och rörelseomgfånget i förhållande till den sepcifika muskeln/musklerna... haha.. nu svängde jag till det allt :D

henke_in_training
2004-05-14, 13:44
Originally posted by Shadow Warrior


Jag prioriterar plan press nu eftersom det är lättast att utveckla styrkan där, sen så pressar man lite snett uppåt i cybexen i förhållande till utgångsläget fastän den ser ut att vara "plan i lutande format", ja du vet hur den ser ut.
Det borde räcka för övre delen, i allafall för tillfället.
Peck Decken är igentligen bara till för att jag ska kunna nå ett stadium utav totalt failure då man kan köra partials rätt långt ner, sen avslutar jag med att hålla botten possitionen ett tag för lite "forced stretching" ;) Är rätt vig så det borde bara göra pecsen gott.

Kör även till failure i sissta settet i VARJE övning bara så att ingen missuppfattar detta!

EDIT: Sen så anser jag att ALLA övningar är massa övningar det handlar bara om hur nära varje övning är för ett optimalt förhållande mellan CT (continius tension) och PK (peak contraktion) och rörelseomgfånget i förhållande till den sepcifika muskeln/musklerna... haha.. nu svängde jag till det allt :D


jag fattar kanske bara hälften av vad du skrev nu :D och det där vet du säkert bättre än mig, kör själv bara efter gamla beprövade recept, cybexens lutning kan ju inte vara mer än ett par grader. mitt tips är lutande hantelpress alternativt lutande bänkpress...

Shadow Warrior
2004-05-14, 13:48
Originally posted by henke_in_training

jag fattar kanske bara hälften av vad du skrev nu :D och det där vet du säkert bättre än mig, kör själv bara efter gamla beprövade recept, cybexens lutning kan ju inte vara mer än ett par grader. mitt tips är lutande hantelpress alternativt lutande bänkpress...

Nä men det är ju det att ifall jag lägger till en "riktig lutande press" så kommer framsida axlar troligtvis ta för mycket stryk, jag vill ju liksom öka i oh-pressen (over head) med.

Yankeee
2004-05-14, 14:47
Originally posted by Shadow Warrior


Nä men det är ju det att ifall jag lägger till en "riktig lutande press" så kommer framsida axlar troligtvis ta för mycket stryk, jag vill ju liksom öka i oh-pressen (over head) med.

Borde du inte öka mer i oh press om framsida axlar får mer träning?

cali
2004-05-14, 15:03
Jag läste lite snabbt här och märkte att du är 171 och väger 65 kg och har tränat i sju år!!???

Sen så har din vikt varit uppe och pendlat på 78-80!!

Jag förstår inte alls...
Hur har du kunnat tappa en sådan massa??
Har du varit i koncentrationsläger däremellan ;)

För att dra referens till mig själv så är mina muskler beständiga vare sig jag tränar eller inte, min volym och vikt är rätt konstant, det går bara uppåt och aldrig neråt liksom, de muskler jag lägger på (tar tid) stannar där.
Du måste ha legat på sjukt energiunderskott en längre tid för att förlora en sådan massa.

Är du en högreppare? (tenderar att sjunka ihop rejält i pausvilan ;)

Shadow Warrior
2004-05-14, 15:08
Originally posted by cali
Jag läste lite snabbt här och märkte att du är 171 och väger 65 kg och har tränat i sju år!!???

Sen så har din vikt varit uppe och pendlat på 78-80!!

Jag förstår inte alls...
Hur har du kunnat tappa en sådan massa??
Har du varit i koncentrationsläger däremellan ;)

För att dra referens till mig själv så är mina muskler beständiga vare sig jag tränar eller inte, min volym och vikt är rätt konstant, det går bara uppåt och aldrig neråt liksom, de muskler jag lägger på (tar tid) stannar där.
Du måste ha legat på sjukt energiunderskott en längre tid för att förlora en sådan massa.

Är du en högreppare? (tenderar att sjunka ihop rejält i pausvilan ;)

Jag har vägt upp emot 80kg 2ggr detta var år 2000 och i nu senast under juletid, pga brist på inspiration har jag pendlat upp och ner rejält under åren som jag förklarat tidigare. Felet är väl att jag helt enkelt inte gillar att äta, så när inspirationen försvinner försvinner även en hel del kilon, sen så tokdeffade jag bort 10kg på 6veckor nyligen.... fråga mej inte vad det skulle vara bra för....

Så ligger det till...

men nu så ska det bli andra bullar! :D

Shadow Warrior
2004-05-14, 15:11
Originally posted by Yankeee


Borde du inte öka mer i oh press om framsida axlar får mer träning?

Svar nej.

Om framsida axlar blir starkare skulle dock svaret vara ja, men inte om dom överbelastas för ofta vilket leder till stagnering i mitt fall.

henke_in_training
2004-05-14, 15:32
Originally posted by Shadow Warrior


Nä men det är ju det att ifall jag lägger till en "riktig lutande press" så kommer framsida axlar troligtvis ta för mycket stryk, jag vill ju liksom öka i oh-pressen (over head) med.


du får väll köra på en "lagom" lutning då, så axlarna inte får göra allt för mycket jobb... sen kan man ju inte oroa sig för överträning hela tiden, oftast är det väl så att nånting alltid blir lidande beroende på vilka övningar man kör, hur ofta man tränar osv.. så det gäller att prioritera..

Shadow Warrior
2004-05-14, 17:41
Originally posted by henke_in_training

du får väll köra på en "lagom" lutning då, så axlarna inte får göra allt för mycket jobb... sen kan man ju inte oroa sig för överträning hela tiden, oftast är det väl så att nånting alltid blir lidande beroende på vilka övningar man kör, hur ofta man tränar osv.. så det gäller att prioritera..

Precis, i slutändan går allt åt helvete ändå :D

But I get jore point! :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-16, 07:41
Ska iväg till gymmet snart, när dom öppnar det vill säga...
ska göra 1x20 knäböj på 72,5kg, om jag inte återvänder så vet ni vad som har hänt i allfall!:eek:

Ska väl försöka få in Biceps med, fast bicepsträning efter benträning är ju mycket *bllaaauurrhhgg* frammkallande....
jaja får väl se hure går!

henke_in_training
2004-05-16, 09:10
lycka till :thumbup:

Fatalist
2004-05-16, 13:32
Lycka till skuggkrigar'n :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-16, 13:43
Så fort man tycker att det går bra så går det åt helvete....
fick jävligt ont i halsen efter 20reppare, fick hjärtklappning och astma och hela köret....

Fast man får väl skylla sej själv som vanligt.... har varit lite risig i halsen i snart tre månader men den senaste tiden har jag knappt märkt av det.... föränn nu det vill säga...

Så nu blir det väl att ta det lungt tills doktorn ringer under veckan... sen tar det väl en vecka till inann man får en riktigt tid så dom kan kolla upp något? Sen blir det väl två veckors vila med nått anti virus skit? Och sen tar det väl en vecka att komma igång igen...

Men det blir som det blir, nån vecka hit och dit kommer ju igentligen inte göra särskilt mycket.... ganska deprimerande dock...

Karl_alfred
2004-05-16, 13:57
Ja nu får du lugna ner dig lite. Vänta på docktorns analys och jobba därefter.

Shadow Warrior
2004-05-16, 14:00
Originally posted by Karl_alfred
Ja nu får du lugna ner dig lite. Vänta på docktorns analys och jobba därefter.

Japp... är inget annat att göra, har ingnorerat detta alldeles för länge nu... sen blev det ju inte bättre utav att jag fått vänta nästan 4veckor på telefon tiden.... ganska uppenbart att dom trodde jag var inbillningssjuk när dom gav mej fick en telefon tid...

Jaja... jag rapporterar väl har sen hur det går... tror jag tar o sjukskriver mej hela veckan om jag känner av det imorrn...

Zakath
2004-05-16, 18:02
Ett litet tips med bicepsträningen, kör det FÖRE benen! Det gör jag. Tycker det är helt omöjligt att träna något seriöst efter ben, och det gör ju ingen skada att träna det innan benen så :D Tycker du ska prova.

Krya på dig!

Shadow Warrior
2004-05-16, 19:23
Originally posted by Zakath
Ett litet tips med bicepsträningen, kör det FÖRE benen! Det gör jag. Tycker det är helt omöjligt att träna något seriöst efter ben, och det gör ju ingen skada att träna det innan benen så :D Tycker du ska prova.

Krya på dig!

Hmm... låter smart ;) Men jag får nog ta o lägga upp ett genomtänkt split innan jag återgår till träningen.

Nu är det vila som gäller i allafall tills snackat med doktorn och fått en tid för halsundersökning (?)

Shadow Warrior
2004-05-17, 18:01
Här är mitt träningsschema och kost schema, skriv gärna kommentarer :thumbup:

Ultimata Träningschemat

Måndag: Bröst & Biceps
Plan Hantelpress 1x5* 4x6
Cybex Press 2x5
Peck Deck eller annan “stretch övning” 2set
Skivstångscurl 4x8 (Superstrikt)
Koncentrationscurl 2x5

Tisdag: Ben & Vader
Knäböj 2x8* 1x20 “Breathing Squats”
Sittande Lårcurl 1x5 (Långsamt)
Stående Lårcurl 1x10 eller Liggande Lårcurl 1x10 (alternera från pass till pass)
Sittande Vadpress Trippel Dropset och Stående Vadpress 3x5
(Alternera ordningen på vadpressarna från pass till pass)

Torsdag: Axlar & Triceps
Stående Hantelpress 1x4* 4x10,6,3,8
Hantelshrugs 3x20 (varannan gång snett framför och varannan gång intill sidorna)
Enhandshantellyft åt sidan 3x8
Enhandsextensions med hantel 2x15,10
Kickbacks 1x12

Fredag: Rygg
Frammåtlutande Skivstångsrodd med underhandsgrepp 2x8* 4x6
Fristående Enhandshantelrodd 3x8
Chins med överhandsgrepp 3xMax
Pullovermaskin 1x5 (långsamt)

Målet är att överleva 8veckors träning med detta schema, då tänker jag främst på Knäböjjen, resten är ju gammal skåmat och kommer inte vara något "problem", Angående Volymen så får vi se om den förblir intakt, tricepsövningarna är inte direkt spikade heller, känns som om jag kommer impovisera lite där.

Lite mer om benträningen så kan jag säga att just det där upplägget funkat mycket bra förut och kommer garanterat ge tillbaks dom gammla cm som försvunnit från benen ;)

Nu gäller det bara att jag blir av med mitt halsont så jag kan återgå till mästar planen :D

Ska till Doktorn imorrna och ta halsprov så det ska nog fixa sej.

henke_in_training
2004-05-17, 18:13
det jag tänker på är det vi disskuterat innan, någon bröst övning med lite mer lutning. Möjligtvis att det är för några biceps och triceps övningar men då ser jag ur mitt egna perspektiv, det kanske fungerar bäst för dig med ganska några set. Baksida axlar??? Mage???

Karl_alfred
2004-05-17, 18:19
Originally posted by Shadow Warrior
Här är mitt träningsschema och kost schema,

Kostschema:MrT:


Den där tricepsträningen kommer inte att ge dig någon volym, nej dä bör du lägga in någon ordentlig övning, t ex. triceps ext, frenchpress med hantel/stång...... Korsryggen? Baksida axlar?

Shadow Warrior
2004-05-17, 18:43
Originally posted by Karl_alfred and Henke In Training



ehh... uptäckte visst att jag råkat slängt bort kostschemat från hårddisken... jaja... får skriva ihop ett nytt sen ;)

ja... kanske borde man prova att träna triceps mer... vad jag är orolig för är att jag inte ska öka nått i pressarna pga för mycket tricepsträning... men kanske lurar jag mej själv på den punkten då jag inte stärker triceps tillräckligt....? Kanske får byta ut övningarna där mot mer hardcoriga övningar ;)

Problemet med tricepsträningen är ju igentligen att få tag på vettig utrustning i gymmet, cable draget är ju ALLTID upptaget samt alla bänkpressar, att köra triceps i power racken är ju lite löjligt liksom... Fort in och fort som fan ut därifrån är ju som sagt mitt motto :D

Nä men kanske man skulle ta och köra Scullcrusher 3x6 och en hantel isolations övning 2-3set....

Korsryggen kommer jag inte att träna något mer än vad jag redan gör med schemat eftersom jag alltid tenderar att bli överansträngd där, jag kan helt enkelt inte riskera att fucka upp ryggen en gång till.... Nog för att marklyft "stärker" ryggen men det kräver även en stor mängd återhämtningskapasitet.

Baksida axlar får sitt så att det räcker över av rodd och shrugs, där tänker jag inte ändra mej.

Biceps blir det inte heller någon mer träning för, 4set S.T.R.I.K.T curl är nog och sen 2set koncentrationscurl på det, blir nästan overkill i min mening, men vi får väl se ;)

Magen fixxar jag väl med nått set hängande benlyft.... e ju så tråkigt att träna mage!!!:insane:

Problemet med bröstträningen är ju den att jag inte vill köra två övningar med samma utrustning (hantlar i detta fall) så alternativet om jag vill ha en verkligt lutande press är lutande press med stång vilket jag inte tänker gör eftersom jag tränar själv... Så jag tror cybexen får ta hand om översidan... även om lutningen kanske är för låg...

henke_in_training
2004-05-17, 18:53
om du bara tränar triceps en gång i veckan tror jag nog inte att det är någon risk för överträning, särskilt inte när du kör axlar samma dag, och det är 4 dagar tills bröst träningen. Överträning verkar vara ett hjärnspöke för dig... chill.

du kan ju köra lutande bänkpress i smithen, eller lutande flyes i cablecrossen...

Shadow Warrior
2004-05-17, 19:00
Originally posted by henke_in_training
om du bara tränar triceps en gång i veckan tror jag nog inte att det är någon risk för överträning, särskilt inte när du kör axlar samma dag, och det är 4 dagar tills bröst träningen. Överträning verkar vara ett hjärnspöke för dig... chill.

du kan ju köra lutande bänkpress i smithen, eller lutande flyes i cablecrossen...

Jo... jag ska nog ta o inbilla mej att det är ett hjärnspöke, på så sätt blir jag nog inte övertränad :thumbup:

Angående övning nr 2 i bröstträningen så kan jag göra som så att jag varierar övning där och kör vad som är ledigt helt enkelt. Min tankegång där är att jag bygger styrka med Plan hantelpress eftersom jag gör den varje gång och på så sätt få maximal effektivisering utav centrala nervsystemet, sen så varierar jag vilken övning jag kör som nr 2 och får på så sätt ökad tillväxt stimulans (hypertrofi) där eftersom jag inte ger kroppen någon störrre chans att effektivisera sej då jag byter övning där titt som tätt, samma med övning nr 3 för bröst, kommer nog funka skit bra!

henke_in_training
2004-05-17, 19:08
Originally posted by Shadow Warrior


Jo... jag ska nog ta o inbilla mej att det är ett hjärnspöke, på så sätt blir jag nog inte övertränad :thumbup:

Angående övning nr 2 i bröstträningen så kan jag göra som så att jag varierar övning där och kör vad som är ledigt helt enkelt. Min tankegång där är att jag bygger styrka med Plan hantelpress eftersom jag gör den varje gång och på så sätt få maximal effektivisering utav centrala nervsystemet, sen så varierar jag vilken övning jag kör som nr 2 och får på så sätt ökad tillväxt stimulans (hypertrofi) där eftersom jag inte ger kroppen någon störrre chans att effektivisera sej då jag byter övning där titt som tätt, samma med övning nr 3 för bröst, kommer nog funka skit bra!


jag är väldigt tveksam till dig bröstschema, jag anser att du borde ha minst 1 tung övning för övre bröst. Men vad vet jag "hypertrofin" kanske är det ultimata för dig... du skulle ju kunna köra varannan vecka plan hantelpress respektive lutande hantelpress...

Shadow Warrior
2004-05-17, 19:17
Originally posted by henke_in_training

jag är väldigt tveksam till dig bröstschema, jag anser att du borde ha minst 1 tung övning för övre bröst. Men vad vet jag "hypertrofin" kanske är det ultimata för dig... du skulle ju kunna köra varannan vecka plan hantelpress respektive lutande hantelpress...

Nä eftersom jag är så svag behöver jag ha en övning där jag hela tiden ökar i styrka i så snabb takt som möjligt i förhållande till repsantalet (som är en övervägning mellan massa och styrka)

Sen så kanske jag borde sluta och vara så envis och spika både plan hantelpress och lutande smith press, och sedan alternerar mellan peck deck och flyes av någon sort.... om det är vad så krävs så...
Har ju inga problem att bygga bröst men man vill ju fortfarande bygga så mycket det går ;)

Alltså:

Plan Hantelpress 4x6
Lutande Bänkpress 3x6
Stretch/isolationsövning 2set

Kör väl på d om ingen har något att mer att komma med?

henke_in_training
2004-05-17, 19:22
ser bra ut det där... sen kan man ju alltid variera genom att köra vanliga bänk ibland och lutande hantelpress...eller varför inte dips??? :D ska sluta nu....

Shadow Warrior
2004-05-17, 19:42
Originally posted by henke_in_training
ser bra ut det där... sen kan man ju alltid variera genom att köra vanliga bänk ibland och lutande hantelpress...eller varför inte dips??? :D ska sluta nu....

Hehe... jo jag gillar dips men splittet tillåter mej inte att göra det, vill ju liksom inte involvera triceps alldeles för hårt, sen tar dips så jävla mycket på framsida axel... Bra övning dock men det beror ju på hur man splittar som sagt.

Zakath
2004-05-17, 20:38
Som många andra nämnt saknar jag speciellt en TUNG tricepsövning, smalbänk, liggande tricepspress eller liknande!

Sedan saknar jag en övning för framsida lår i benschemat, även om du kör din 20-reppare! Tycker absolut du ska försöka pressa benen LITE hårdare, även om du pressar dem hårt så går det alltid att ta i lite extra!

Sen är du den som känner din kropp bäst, så jag hoppas du vet vad som fungerar ;)

Kör på :bpump:

Karl_alfred
2004-05-17, 21:38
Inga triceps alternativ säger du? Galen människa, de har ju hantlar upp till 60kg eller vad de är. Kör enligt min mening världens bästa triceps övning, ja just de 2 hands hantel bakom skallen. Sen ska du gå runt huvet och inte till pannan. Alltså triceps extention inte scullchrusher. Å sen är inte alls kablarna upptagna jämt. Du får väll ta dig mod och fråga folk om du får köra emellan eller hur mycket de har kvar. Å inte fasen blir du övertränad på den lilla mängden träning. Se till att äta och sova ordentligt bara.

Shadow Warrior
2004-05-18, 05:31
Originally posted by Zakath
Som många andra nämnt saknar jag speciellt en TUNG tricepsövning, smalbänk, liggande tricepspress eller liknande!

Sedan saknar jag en övning för framsida lår i benschemat, även om du kör din 20-reppare! Tycker absolut du ska försöka pressa benen LITE hårdare, även om du pressar dem hårt så går det alltid att ta i lite extra!

Sen är du den som känner din kropp bäst, så jag hoppas du vet vad som fungerar ;)

Kör på :bpump:

jo jag får väl köra sculcrushers/liggande triceps press som sagt och sen avsluta med nån stretch/isolationsövning.

Ben träningen är jag väldigt självsäker på, där vet jag vad som fungerar, brukar köra ett set benspark med under bulk sessong, tänkte bara komma igång med 20repparna nu utan att behöva tänka på något annat.

Shadow Warrior
2004-05-18, 05:35
Originally posted by Karl_alfred
Inga triceps alternativ säger du? Galen människa, de har ju hantlar upp till 60kg eller vad de är. Kör enligt min mening världens bästa triceps övning, ja just de 2 hands hantel bakom skallen. Sen ska du gå runt huvet och inte till pannan. Alltså triceps extention inte scullchrusher. Å sen är inte alls kablarna upptagna jämt. Du får väll ta dig mod och fråga folk om du får köra emellan eller hur mycket de har kvar. Å inte fasen blir du övertränad på den lilla mängden träning. Se till att äta och sova ordentligt bara.

Jupp det blir liggande triceps press till bänken, perfekt att köra övningen på detta sätt med överarmen fixerad, tänker inte gå längre bak/ned för då kommer jag bara involvera serratus och lats för mycket som jag tränar dagen efter.

Yeye.. får väl se om jag blir övertränad av den galna volymen ni prackat på mej :D

Shadow Warrior
2004-05-20, 06:23
För övrigt så har jag tagit halstestet och väntar nu på resultat, jag är nu 100% säker på att det är något allvarligt, för faktum är att jag KAN INTE höjja pulsen över en viss gräns utan att få ont i halsen, astma, hjärtklappning och bli dåsig i huvudet....

Så ligger det till i allafall... så jag ligger lågt nu som förväntat

Karl_alfred
2004-05-20, 08:56
Originally posted by Shadow Warrior


Jupp det blir liggande triceps press till bänken, perfekt att köra övningen på detta sätt med överarmen fixerad, tänker inte gå längre bak/ned för då kommer jag bara involvera serratus och lats för mycket som jag tränar dagen efter.

Yeye.. får väl se om jag blir övertränad av den galna volymen ni prackat på mej :D

Men kör tvåhands hantel bakom huvet, där rör du ju heller inte överarmarna + att du sparar armbågarna!

Övertränad blir du knappast, se till att äta rätt bara...

Hoppas sjukdomen fixar sig snabbt!

Shadow Warrior
2004-05-20, 14:32
Originally posted by Karl_alfred


Men kör tvåhands hantel bakom huvet, där rör du ju heller inte överarmarna + att du sparar armbågarna!

Övertränad blir du knappast, se till att äta rätt bara...

Hoppas sjukdomen fixar sig snabbt!

+ att du sparar armbågarna... hmm var har jag hört det förut... om jag inte sett bilder på dej skulle jag kunna inbilla mej att du var den där gammla gubben på WC som alltid tränar armar och och som alltid är på gymmet o snackar shit med folk....

Ska ta o prova den övningen, har alldrig gjort den faktist...

Och återigen ett stort tack till alla för ert stöd!

Karl_alfred
2004-05-20, 20:54
Snackar skit. Prova att kör till pannan så får du se att du kommer att få ont, förutsatt att du laddar med lite vikt. Menar du gubben som bräker som en get hela tiden när han kör? Fast han kör ju i och för sog allt.

Finns ju en massa profiler där ner i källare.

En grek eller turk eller liknande som alltid luktar linement. Som alltid har bälte.

Zone, cool som fan.

Get gubben (se ovan)

En som tränar i tights, tror han tävlingslyfter lite också.



Prova den du och du kommer att bli fast.

Shadow Warrior
2004-05-21, 05:58
Originally posted by Karl_alfred
Snackar skit. Prova att kör till pannan så får du se att du kommer att få ont, förutsatt att du laddar med lite vikt. Menar du gubben som bräker som en get hela tiden när han kör? Fast han kör ju i och för sog allt.

Finns ju en massa profiler där ner i källare.

En grek eller turk eller liknande som alltid luktar linement. Som alltid har bälte.

Zone, cool som fan.

Get gubben (se ovan)

En som tränar i tights, tror han tävlingslyfter lite också.
Prova den du och du kommer att bli fast.

Vet inte om det är "get gubben" jag menar men han har alltid tights på sej och tränar alltid armar och speciellt mycket triceps, sen klagar han alltid på armbågsmärtor och diskuterar ROM med dom grova... det var även han som sa att jag skulle ha armbågen högre upp när jag kör k-curl, därför ogillar jag honnom...

Tror jag vet vilken turk du talar om, han brukar göra konstiga övningar, typ nån hybrid övning mellan shrugs och frammåtlutande hantellyft där han bara står o rycker till synes helt meningslöst...

Zone e tuff, fast det är sällan man ser honnom träna hårt? Tycker mest han pumpar kablar o maskiner nu för tiden...

Ja... vi får se hur det blir med tricepspressen, kanske får köra som ni gör ändå, fast jag vill ju inte gärna förutmatta lattsen och serratuss till dagen efter.. :D

Karl_alfred
2004-05-21, 06:08
Måste ju vara han. Han har tightsa de stämmer och ofta ett vitt linne om inte alltid, solbränd och flint. Det vore ytterst konstigt om du aldrig hört han som på varje reps låter som fan. Man vet inte om man ska skratta eller..... De var han som gjorde att jag begränsat mig i marklyften så djävligt. Skulle enligt honom ha en jädrans svank.

Ja han kör typ bara en massa basövningar oxå. Konstiga övningar stämmer.

Jeep stämmer en massa disco bara på zone de gånger jag sett honom träna oxå.

Så jädrans mycket tar det inte på ryggen så de ska inte vara någon fara.

Shadow Warrior
2004-05-23, 13:15
How about this?

Kostschema
06.00, Frukost: 100g Kyckling, 60g Ris, 2dl Wok eller sötsur sås or whatever, 5dl mjölk en skopa whey, 1msk Udos
57g Protein, 100g Kolhydrater, 13g Fett (+11g)

09.00, Lunch: 100g Kyckling, 60g Ris, 2dl Wok eller sötsur sås or whatever, 5dl Vatten
37g protein, 75g Kolhydrater, 10g Fett

11.00, Fika Rast: 2,5dl PD, 1skiva grovt med skinka
21g Protein, 25g Kolhydrater, 3g Fett

13.00, Fika Rast: 2,5dl PD, 1skiva grovt med skinka
21g Protein, 25g Kolhydrater, 3g Fett

16.00, Middag 2: 100g Kyckling, 60g Ris, 2dl Wok eller sötsur sås or whatever, 5dl vatten
37g Protein, 75g Kolhydrater, 10g Fett

19.00, Kvällsfika: 2skivor grovt med skinka och 3dl mjölk
12g Protein, 40g kolhydrater, 2g Fett

21.00, Innan läggdags: 3dl PD, 1msk Udos
30g Protein, 17g kolhydrater, 1g Fett (+11g)

218g Protein, 872kcal, 30%
357g Kolhydrater, 1428kcal, 50%
62g Fett (varav 20g Udos Fett) 558 kcal, 20%

Totalt 2858kcal

Karl_alfred
2004-05-23, 13:43
Ser bra ut. Vad väger du nu?

Shadow Warrior
2004-05-23, 14:57
Originally posted by Karl_alfred
Ser bra ut. Vad väger du nu?

65kg......

Ska försköka att inte gå ner i vikt nu när jag har ofrivilligt uppehåll...

Zakath
2004-05-23, 15:04
Ta det bara lugnt nu och ladda upp! Peppa dig själv och tänk på vilket tryck du kommer ha när du kommer tillbaka! Funkade bra för mig när jag ahde vilovecka ;)

Sen kan du väl ta en promenad i en timma eller nåt per dag om du hinner?

Karl_alfred
2004-05-23, 15:21
Originally posted by Shadow Warrior


65kg......

Ska försköka att inte gå ner i vikt nu när jag har ofrivilligt uppehåll...

Okej. Är kaloriintaget i ditt schema något över ditt 0 eller vad man ska säga? Du planerar att gå upp något va? Hur går de med förkylningen?

Shadow Warrior
2004-05-23, 16:54
Originally posted by Karl_alfred


Okej. Är kaloriintaget i ditt schema något över ditt 0 eller vad man ska säga? Du planerar att gå upp något va? Hur går de med förkylningen?

Jupp det är några hundra över, kan helt klart gå upp ett antal kilon med det upplägget.

Känner mej ganska risig just nu, blir alldeles dåsig direkt jag anstränger mej någon längre stund... så det är inte så mycket att göra än att invänta provsvaren, ser man på symptomen så borde det väl vara streptokopter i halsen eller nått sådant? Får hoppas att dom hittar nåt med detsamma så man kan bärja trycka nån medecin, det går ju knappast över av sej självt eftersom jag har haft "det" i över 3månader...

Allan
2004-05-23, 17:04
Totalt 2858kcal

Det var inte mycket. Men du kanske inte jobbar just nu?

allan

Shadow Warrior
2004-05-23, 17:13
Originally posted by Allan


Det var inte mycket. Men du kanske inte jobbar just nu?

allan

Jo jag jobbar för fullt nu... men jag tror det blir lagom att starta på, får i mej drygt 2500kcal just nu och står still.

Sen så blir det ca 6-700kcal extra på träningsdagar

Allan
2004-05-23, 17:16
Rena deffprgrammet enligt mig

allan

Shadow Warrior
2004-05-23, 17:19
Originally posted by Allan
Rena deffprgrammet enligt mig

allan

hehe... okej... jag kanske har låg förbränning? ;)

Har dock inte räknat kallorier så nogrant när jag bulkat förut... så det är bättre att börja för lågt än för höggt och bara det är ett par hundra över vad jag intar nu så borde det ge någon form utav viktökning.

Tänke öka dosen utav nyttigt fett sen när jag ska öka kallorie intaget, gäller ju att vara "anabol" eller hur?

Herkulez
2004-05-23, 17:20
Originally posted by Shadow Warrior


hehe... okej... jag kanske har låg förbränning? ;)

Har dock inte räknat kallorier så nogrant när jag bulkat förut... så det är bättre att börja för lågt än för höggt och bara det är ett par hundra över vad jag intar nu så borde det ge någon form utav viktökning.

Tänke öka dosen utav nyttigt fett sen när jag ska öka kallorie intaget, gäller ju att vara "anabol" eller hur? väger man 65kilo så kan man inte ha låg förbränning om man nu inte är en tvärhand hög :D

Allan
2004-05-23, 17:22
Previa gjorde en undersökning för ett par år sen där de hade räknat ut att en "normal" byggjobbare förbrände kring 3000 kcal per dag bara på jobbet. Skulle tro att målare ligger ungefär där också. Och då blir det inte möe kvar att träna och bygga på.

allan

Shadow Warrior
2004-05-23, 17:22
Originally posted by Herkulez
väger man 65kilo så kan man inte ha låg förbränning om man nu inte är en tvärhand hög :D

Men jag har alldrig haft rippade magrutor, borde inte det säga något om min förbränning? Har aldrig varit fet för den delen heller men när jag bulkar så blir jag... bulkig som sagt...

Shadow Warrior
2004-05-23, 17:24
Originally posted by Allan
Previa gjorde en undersökning för ett par år sen där de hade räknat ut att en "normal" byggjobbare förbrände kring 3000 kcal per dag bara på jobbet. Skulle tro att målare ligger ungefär där också. Och då blir det inte möe kvar att träna och bygga på.

allan

hmmm.... kanske får starta direkt på 3000kcal... men att jag skulle förbränna så mycket på jobbet är ju fantasi, nog för att jag jobbar hårt men.... jag alltså när jag vägde närmare 80 förut så var jag ändå inte över 3600kcal... låter det skumt eller?

Allan
2004-05-23, 17:30
Kolla igen du. DEt är inte helt lätt att räkna kalorier. Precis ALLT ska med, varje dag och det brukar bli avsevärt mer än den lista du la upp.

allan

Shadow Warrior
2004-05-23, 17:33
Originally posted by Allan
Kolla igen du. DEt är inte helt lätt att räkna kalorier. Precis ALLT ska med, varje dag och det brukar bli avsevärt mer än den lista du la upp.

allan

Jo det är klart det blir nog 3000kcal ändå när jag tänkter på det, schemat innehåller tex inte 3 liter mjölk men det kommer jag ändå att dricka tex, sen när solen steker så blir det ju lite cola med :D

Ska dock försöka hålla det relativt rent denna gång, brukar liksom bulka på mindre kvalitativa varor vanligtvis.

Herkulez
2004-05-23, 17:51
Originally posted by Shadow Warrior


Jo det är klart det blir nog 3000kcal ändå när jag tänkter på det, schemat innehåller tex inte 3 liter mjölk men det kommer jag ändå att dricka tex, sen när solen steker så blir det ju lite cola med :D

Ska dock försöka hålla det relativt rent denna gång, brukar liksom bulka på mindre kvalitativa varor vanligtvis. kör så, finns ingen anledning att bulka på skräpmat, lycka till nu :thumbup:

Shadow Warrior
2004-05-24, 05:24
Originally posted by Herkulez
kör så, finns ingen anledning att bulka på skräpmat, lycka till nu :thumbup:

Tackar, ska försöka hålla uppe inspirationen under tiden jag återhämtar mej från virusarna...

Shadow Warrior
2004-06-02, 16:47
Fick beskedet idag.... "svaret visade normala förhållanden"

Förbannat jävla skit..... så vad fan gör man? Det är ju uppenbart att det är något som är fel eftersom jag inte klarar av att göra något i den utsträckning att jag blir anfådd, utan att få ont i halsen och bli dåsig i huvudet..

jaja... får väl ringa läkaren ingen.... kanske skulle man se till att få sina blodvärden uppkollade?

Karl_alfred
2004-06-02, 17:02
hum skumt grabben...

Shadow Warrior
2004-06-02, 17:10
Tror jag ska börja med att "återuppliva" min kosthållning, sen ska jag tillbaka till gymmet om ett par dagar, så får vi se vad som händer... känns faktiskt rätt bra nu men det har gått i vågor hela tiden, ett riktigt hårt träningspass ska nog ge svar på frågan.

Jag vill ju liksom inte verka inbillningssjuk så det blir upp till bevis.
Annars så har man väl bara fått en liten släng utav tvar, det har ju ingen dött utav :rolleyes:

Zakath
2004-06-02, 18:16
Jag tycker du ska vara försiktig, börja med att träna lätt!
Sen kan du ju prova att springa upp för en trappa eller nåt, så får du se hur halsen är ;)

Men ta det lugnt.

cali
2004-06-02, 18:27
Jag fick ont i halsen nu *satan*
Var säkert för jag glömde tvätta händerna efter sist jag var på gymmet. :insane:

Yankeee
2004-06-02, 18:48
Originally posted by cali
Jag fick ont i halsen nu *satan*
Var säkert för jag glömde tvätta händerna efter sist jag var på gymmet. :insane:

Jag hoppas att du skämtar.

Shadow Warrior
2004-06-02, 18:56
Originally posted by Zakath
Jag tycker du ska vara försiktig, börja med att träna lätt!
Sen kan du ju prova att springa upp för en trappa eller nåt, så får du se hur halsen är ;)

Men ta det lugnt.

Jag har inte tid att ta det försiktigt! Ska se till att återställa vätske och glykogen ballansen nu sen är det iväg till gymmet som gäller, känner jag fortfarande av det så blir det till att boka ny tid hoss doktorn.

Better die training then die in the sofa... typ :D

Tack för omtänksamheten ändå ;) Men antingen så är jag frisk eller så är jag inte frisk så ett stenhårt träningspass är lösningen.
Känner jag mej som under mitt sissta pass så blir det givetvis att avbryta på än gång.

Zakath
2004-06-02, 19:00
Originally posted by Shadow Warrior

Känner jag mej som under mitt sissta pass så blir det givetvis att avbryta på än gång.


Bäst för dig det :whipped:

Men du behöver itne försöka "leva upp till" någon sorts hardcore-status-träning, du tränar så hårt du kan och det är hårt! Spelar ingen roll hur andra tränar, man tränar efter egen förmåga.
Men är du inte helt frisk, ska du inte riskera allt tycker jag :smash:

Shadow Warrior
2004-06-02, 19:09
Originally posted by Zakath



Bäst för dig det :whipped:

Men du behöver itne försöka "leva upp till" någon sorts hardcore-status-träning, du tränar så hårt du kan och det är hårt! Spelar ingen roll hur andra tränar, man tränar efter egen förmåga.
Men är du inte helt frisk, ska du inte riskera allt tycker jag :smash:

I get your point, men jag måste verkligen utvärdera situationen så snabbt som möjligt innan jag blir galen därav tillvägagångssättet.

Zakath
2004-06-02, 19:13
Originally posted by Shadow Warrior


I get your point, men jag måste verkligen utvärdera situationen så snabbt som möjligt innan jag blir galen därav tillvägagångssättet.


Förstår dig faktiskt, fullt ut!
MAn måste bara göra det!
Kallas också abstinens, vilket är bra, för då har du kvar motivationen :thumbup:

Så gör det bara, dra inte ut på plågan, men var försiktig :kickass:

Shadow Warrior
2004-06-02, 19:16
Originally posted by Zakath



Förstår dig faktiskt, fullt ut!
MAn måste bara göra det!
Kallas också abstinens, vilket är bra, för då har du kvar motivationen :thumbup:

Så gör det bara, dra inte ut på plågan, men var försiktig :kickass:

Precis! Inspirationen finns där, bara underlaget framställs så är det gasen i botten som gäller! :thumbup:

cali
2004-06-02, 19:52
Originally posted by Yankeee


Jag hoppas att du skämtar.

Nä... vadårå?
Det lär ju inte vara shadow som smittat mej *S*
Eller...vadå...

Tvättar inte du händerna efter ett pass ;)

Shadow Warrior
2004-06-03, 20:20
Ja... då har man vart på gymmet då... kändes rätt bra... gick kanske inte så bra... men man kan inte förvänta sej så mycket efter att man målat fasad och fönster i 13timmar i gassande solsken...
Kände mej speciellt svag i ryggen.... dåligt kost och för mycket jobba eller tvar? Svårt att utvärdera på endast detta pass... får köra på ett tag till och se hur det går annars blir det tillbaka till doktorn igen.

Körde i allafall följande (Rygg & Bröst)

Skivstångsrodd
20kg*
40kg*
6x6 70kg (inte alls lika snygga reps som sisst)

Lutande Bänkpress (fösta bänkandet på flera år)
20kg*
40kg*
50kg 5reps
55kg 3x5

Tbar Row
35kg 5reps
50kg 5reps
35kg 2x10,8

Lutande Hantelpress
22,5kg 3set

Fristående Enhandshantelrodd
25kg 5reps
35kg 5reps

Lutande Hantelflyes
13kg 1set (streeeetch/35% ROM)

Var som sagt rätt svag i ryggen och kontakten var inte så bra som den borde ha vart... hade rätt dryg astma med... men det har jag alltid mer eller mindre när jag tränar...

aliquis
2004-06-03, 20:28
Vi är väldigt "lika svaga", men så väger vi väl ungefär detsamma, du vägde väl också runt 65? Hur lång är du? Jag är ca 1.72.

Måste ju önska dig lycka till också, kan inte alls vara kul att plugga på så mycket om hur man skall träna men sedan stöta på hinder(om det nu är det som har hänt) hela tiden vilket gör att det inte blir som man vill. Tycker ändå du skulle satsa på att äta lite mer men om du själv är tvärsäker på att du blir fet av det så kan jag förstå att du låter bli. Men om du är aktiv och målar hela dagen borde du ju ha bra mycket bättre förbränning än vad jag har, men vad vet jag :)

:eating: :bpump: så vill vi se en 70-75 kg väldeffad shadow till nästa sommar. Lycka till som sagt :kickass:

Shadow Warrior
2004-06-03, 20:38
Originally posted by aliquis
Vi är väldigt "lika svaga", men så väger vi väl ungefär detsamma, du vägde väl också runt 65? Hur lång är du? Jag är ca 1.72.

Jag e 171cm ;) Väger 64kg nu, "normalt" väger jag över 70kg... back in the days...

Känner mej rätt svag nu som sagt men ge mej bara någon månad så ska ni se på andra bullar! :D Fast nu beror ju det på ifall jag kan fortsätta träna eller blir tungen att gå till doktorn igen.
Så jag ska väl inte hypa upp mej själv alltför mycket..

Det vikter som jag vill tillbaka till är för er som är intreserade följande:

Skivstångsrodd 80kg, (körde 8sec reps (HIT) 1x5 på 80kg förra sommaren) (nu är det dock flera 6reppare som jag sattsar på)
Tbar 65kg 3x5 (som jag gjorde år 2000)
Plan Hantelpress 27,5kg (som jag gjorde år 2000)

Sen är det en del att komma ifatt i andra övningar med givetvis...

Shadow Warrior
2004-06-03, 20:44
Originally posted by aliquis

Måste ju önska dig lycka till också, kan inte alls vara kul att plugga på så mycket om hur man skall träna men sedan stöta på hinder(om det nu är det som har hänt) hela tiden vilket gör att det inte blir som man vill. Tycker ändå du skulle satsa på att äta lite mer men om du själv är tvärsäker på att du blir fet av det så kan jag förstå att du låter bli. Men om du är aktiv och målar hela dagen borde du ju ha bra mycket bättre förbränning än vad jag har, men vad vet jag :)

:eating: :bpump: så vill vi se en 70-75 kg väldeffad shadow till nästa sommar. Lycka till som sagt :kickass:

Tack Aliquis! Ja... hinder och hinder... mycket har ju berott på min inspiration som ibland har övergett mej men 2överansträningar utav korsryggen och en korsryggs skada har dock inte gjort saken bättre liksom...

Ska bli rikgtigt seriös med kosten och träningen nu allt hänger bara på om min kropp är frisk eller inte... har liksom varit dålig i halsen m,m en längre tid...

Ska sattsa på 71kg till i jul om allt går som det ska och ytterligare kilon innan vår deffen, blir väl ett slutresultat på 71kg till nästa sommar skulle jag tro, har gått ner alldeles för mycket nu för att sattsa på en högre vikt. Men vi får väl se vad som händer. Är dock inte rädd för att lägga på mej... ska inte få "jag är fet som fan" panik denna gång :D

aliquis
2004-06-03, 21:20
Mitt mål var ju 70kg till nyår, först ökade jag på riktigt bra, men nu vettefan, jag äter ju så mesigt, men men, mera mat så skall det väl gå vägen... från 58 i november till 65 nu iaf.

cali
2004-06-03, 21:29
Jag vart lite förvånad över att inte vikterna var tyngre, jag trodde du skulle klara mer, men det kommer väl kanske, svacka?

Jag själv väger inte långt ifrån dej men klarar betydligt tyngre. Satsa lite på just styrketräning kankse?

Shadow Warrior
2004-06-03, 21:56
Originally posted by cali
Jag vart lite förvånad över att inte vikterna var tyngre, jag trodde du skulle klara mer, men det kommer väl kanske, svacka?

Jag själv väger inte långt ifrån dej men klarar betydligt tyngre. Satsa lite på just styrketräning kankse?

Svacka? :laugh:

Har ju backat så långt som det bara går.... var ju liksom 2001 jag var på topp.... typ...

Bara inte kroppen säger ifrån nu så ska det fan hända saker, den saken är klar!

har alltid varit rätt svag, mina leder suger rätt hårt om vi säger så, men just nu är jag som sagt svag om man gämför med vad jag skulle lyfta om jag inte tappat så mycket som jag gjort det senaste året.

cali
2004-06-03, 22:13
Fan va drygt att tappa så som du har gjort, det vill jag aldrig vara med om, så som man kämpat! :)
Du får bli en läxa för mig...att inte tappa....inget deffande om det ska leda till baksteg, hellre lite tjock då, det är det värt :)

Karl_alfred
2004-06-03, 22:16
Å du e tillbaka. Styrkan med snart.

Zakath
2004-06-04, 10:44
Jag tyckte ändå passet gick rätt bra, 3x5 på 55kg snedbänk är ju inte helt fel när man inte bänkat på så länge med din vikt också :thumbup:
Men fortfarande, då man aldrig ska träna är när man är dålig i halsen...?
Verkar väldigt jobbigt för dig, kämpa!

Sen tycker jag du ska sluta tänka bakåt hela tiden, ger det någon vidare inspiration? Tänk framåt och på nuet, inte bakåt! Tänk hur stark du är och ska bli, inte hur stark du var...

:cheers:

Shadow Warrior
2004-06-04, 14:58
Originally posted by Zakath
Jag tyckte ändå passet gick rätt bra, 3x5 på 55kg snedbänk är ju inte helt fel när man inte bänkat på så länge med din vikt också :thumbup:
Men fortfarande, då man aldrig ska träna är när man är dålig i halsen...?
Verkar väldigt jobbigt för dig, kämpa!

Sen tycker jag du ska sluta tänka bakåt hela tiden, ger det någon vidare inspiration? Tänk framåt och på nuet, inte bakåt! Tänk hur stark du är och ska bli, inte hur stark du var...

:cheers:

Kände faktiskt inte av halsen under träningen men därímot har jag mycket "skit" i halsen... doktorn påpekade dock att jag måste sluta harkla mej eftersom halsen inte läker annars, så jag kan på det sättet vara "dålig" i halsen utan att för den delen vara sjuk.
Vi får väl se hur det utvecklar sej, blir nog ben imorrn..

Jupp... e nog lite fixerad vid det förflutna men det är liksom lite irriterande eftersom jag vet att jag kan komma tillbaka till dom vikterna och bli större och starkare än någonsin bara jag får börja träna non stop igen.

Ska för övrigt gå ner på ett tresplit nu igen eftersom jag fått tillbaka mitt vanliga jobb igen sen har jag *beep* *beep* på sidan om som jag jobbar med på kvällarna och som kommer uppehålla mej till slutet utav månaden...

henke_in_training
2004-06-04, 16:09
fint rygg/bröst pass skuggan!

typiskt att köra krogenmuskler första passet efter sjukdom :D

Shadow Warrior
2004-06-04, 19:11
Originally posted by henke_in_training
fint rygg/bröst pass skuggan!

typiskt att köra krogenmuskler första passet efter sjukdom :D

Hehe.. krogen muskler... :rolleyes:

Fick i allfall en bra träningsvärk i baksida axel och NEDRE lats :D

Zakath
2004-06-04, 19:17
Originally posted by Shadow Warrior


Hehe.. krogen muskler... :rolleyes:

Fick i allfall en bra träningsvärk i baksida axel och NEDRE lats :D


Inget i brösten då?
Men varför körde du inte planbänk, förstod inte riktigt det...

Shadow Warrior
2004-06-04, 19:42
Originally posted by Zakath

Inget i brösten då?
Men varför körde du inte planbänk, förstod inte riktigt det...

Jo man får ju alltid träningsvärk i brösten i allfall jag...

Körde inte plan bänk eftersom jag inte gillar plan bänk.
Ska nog fortsätta med lutande bänk, kommer nog att stärka mina axlar med vilket jag behöver.

Meningen var att jag skulle köra plan hantelpress efter men det enda som var ledigt var en lutande bänk så det fick bli så.

Shadow Warrior
2004-06-06, 17:53
Var på gymmet nyss och skulle ha kört ben men två disco tjejer ockuperade power racken utan att använda spärrarna.... Desutom gjorde dom curls på 22,5kg osv... Vad i helvete skulle dom ha Power Racken till!!? :insane:

Jag som var så jävla inriktad på att göra tunga knäböj...

Fick istället köra Axlar, Traps och armar...

Stående Hantelpress med hanflatorna innåt (som vanligt)
13kg 5reps*
15kg 5reps*
22,5kg 5x4reps

Hantelshrugs
45kg 5reps + 15 "partials"
40kg 5reps + 15 "partials"
35kg 4reps +11 "partials"

Enhandshantellyft åt sidan
7kg 3x8

Liggande tricepspress runt huvudet med ez-bar (smalt grepp)
Ezbar + 5kg per sida 3x8

Dubbel Hantelextension 18kg 3x5

Alternerande Curls
15kg 1x8 strikt
1x4 Failure

Koncentrationscurl
13kg 2reps höger, 3reps vänster.

Problem under passet:

Liggande triceps press: Kunde inte låsa ut i toppläget, kändes som en dålig pullover, kändes även ohälsosamt i bottenläget....
Denna version gör jag inte igen.

Dubbel Hantelextension: kändes skumt i höger arm, var den där "jag kommer skada mej snart kännslan", gör därmed inte denna övningen igen. För övrigt så har hantelpullovers alldrig fungerat för mej, troligtvis samma med dessa två triceps övningar, jag kan helt enkelt inte göra övningar bakom huvudet...
Och NEJ jag är inte stel eller nått.... är bara inte byggd för dessa övningar...

Bicepsträningen var helt menlös... körde stopp på än gång, troligtvis pga pump i armen och träningsvärk armbågsvecket sen ryggträning (skulle ju inte tränat dessa muskelgrupper idag..)

Hantelpressen och Shrugsen gick dock rätt bra, speciellt på tanke på att jag var ut och festa igår....

Zakath
2004-06-06, 18:07
Varför kan du inte bara be tjejerna snällt att flytta på sig?
Det är ju oftast inte några elaka stakärringar ;)
Tråkigt att det inte blev böj, men nästa gång får du lova!

Bra hantelpressar och shrugs!
Men hur är en full rep för dig?
Jag lyfter bara så långt upp jag orkar, inte lika extremt som Coleman i hans gamla film kanske, men inte direkt upp till öronen...

Men en grej du måste prova på frenchpressen, använd RAK stång!
När jag provade det orkade jag 10kg mer direkt :thumbup:
Även om jag precis kört 4set med ez-stången. Tror det är för att när man har böjd arm (ez) så kopplas inte alla tricepshuvudena in lika effektivt som om den är rak.
Tycker också det blir som pullovers när jag använder ez, men prova rak, du kan ju köra det lätt nästa pass bara för att känna på övningen.

Nu väntar jag på böjarna :smokin:

randig
2004-06-06, 18:08
varför fråga du dom bara inte om dom kunde flyta på sig. fast det kanske du gjorde?

Shadow Warrior
2004-06-06, 18:18
Originally posted by Zakath
Varför kan du inte bara be tjejerna snällt att flytta på sig?
Det är ju oftast inte några elaka stakärringar ;)
Tråkigt att det inte blev böj, men nästa gång får du lova!

Bra hantelpressar och shrugs!
Men hur är en full rep för dig?
Jag lyfter bara så långt upp jag orkar, inte lika extremt som Coleman i hans gamla film kanske, men inte direkt upp till öronen...

Men en grej du måste prova på frenchpressen, använd RAK stång!
När jag provade det orkade jag 10kg mer direkt :thumbup:
Även om jag precis kört 4set med ez-stången. Tror det är för att när man har böjd arm (ez) så kopplas inte alla tricepshuvudena in lika effektivt som om den är rak.
Tycker också det blir som pullovers när jag använder ez, men prova rak, du kan ju köra det lätt nästa pass bara för att känna på övningen.

Nu väntar jag på böjarna :smokin:

Ja.. det var alltså en sån där klunga som stod o hängde där, tjejerna lallade lite medans deras grova bb pojkvänner körde bänk och sånt... bara för att vara lite störig så frågade jag dem om dom använde Power racken när dom stod en bit bort och snackade skit, och det gjorde dom minsann.... :rolleyes:

Får väl ta o prova med rak stång, tror EZn vinklar ut armbågarna på nått knepigt sett...

En full rep för mej i shrugs är när jag får upp vikten/axlarna i "toppläget" vilket är eller nästan är så långt upp jag kan dra upp axlarna utan vikt, sen blir det flera som av vissa kanske skulle kallas "fulla reps" och settet avslutas med rätt korta till mycket korta reps.

Får köra benpasset imorrn eller på tisdag, får se hur det känns i axlarna och armarna imorrn...

Tänkte köra lågreppare nu denna månad, orkar inte med att ha sån där mongo träningsvärk nu när jag jobbar så mycket, ska sattsa på att göra PB på 1x100kg i böjjen snarast.

Slänger nog in lite lågrepps front squats med 80kgs singlar blir första målet där.

Shadow Warrior
2004-06-06, 19:05
Körde ett grepp pass nu med hemma i lägenheten, första passet på år och dar:

Enhandslyft Pinch Grip 22kg järnplatta: 6x5sec

Enhandslyft med "Ridiculous Dumbell" (G.R.O.V Hantel)
10x1 (10singlar på raken)
10x1
10x1
10x1

Dubbel Pinchgrip 22kg järnplatta
60sec

Dubbel Pinchgrip 22kg järnplatta med underhandsgrepp
45sec

Statisk utåt extensions med stora vattenglas
45sec

49set greppträning! :thumbup:

Zakath
2004-06-06, 19:35
Kul med lite grepp :thumbup:
Fast 49 set kan man ju inte riktigt räkna det som :booty:
Men jag tycker inte du ska köra 6x5 som nu när du picnhade, kan du inte köra 6st maxlyft istället? Där du håller så länge du orkar?
Har du någon/några grippers?

Din ridiculous dumbbell låter kul :D
Bra vikter för greppet iaf!

Shadow Warrior
2004-06-06, 20:16
Originally posted by Zakath
Kul med lite grepp :thumbup:
Fast 49 set kan man ju inte riktigt räkna det som :booty:
Men jag tycker inte du ska köra 6x5 som nu när du picnhade, kan du inte köra 6st maxlyft istället? Där du håller så länge du orkar?
Har du någon/några grippers?

Din ridiculous dumbbell låter kul :D
Bra vikter för greppet iaf!

hehe... nä men det låter tufft med 49set :D

Faktum är att jag nästan slutat att köra till failure nu, sattsar mer på att göra flera set, men det blir givetvis failure i dom sissta eller sissta settet, men om vi tar min stående hantelpress som exempel så klarade jag inte av att låsa ut armarna på det sissta repset i sissta settet, detta var mitt "failure" i den övningen.

Men tar vi Shrugsen som exempel så blir det ju en extrem form utav failure i varje set...

Anledningen till att jag inte gjorde renodlade singlar i pinchen är att jag bara har den järnplattan att pincha med, men visst jag skulle ju kunna tejpa på nått kilo lösa vikter, ska prova de nästa gång, kanske kan man öka 1kg per pass nu i början sen kan jag "micro loada" med lättare vikter sen.

Har en COC 1.... HATAR den för att den är så jobbig!! :insane:

tror jag ska skippa den helt och hållet nu, statisk styrka är det jag behöver till gymträningen ändå, ridiculous dumbell lyften kompleterar tex hantelrodden mycket bra, har du inte sett bilden på hanteln? Jag lade upp den i en tråd som jag döpte till typ "ridiculous dumbell", vet inte om den finns kvar? Har iallfall förlorat bilden när datorn blev attackerad utav virus....

Jo man tackar... jag är hyffsat stark i pinchen, har ju nyss börjat med övningen med!

Zakath
2004-06-06, 20:28
Att öka 1kg i pinchen eller mindre per pass låter mycket bra tycker jag. Men tycker du ska satsa mer på singlar där, eftersom just tumstyrka är mer grepprelaterat. OCh då vill man vara maximalt stark.
Men hur långt ifrån är du att ta din CoC 1? Du får trösta dig själv med att det antagligen är en tung 1a ;)

Har inte sett din dumbbell, bara läst beskrivningen av hur den ser ut, 9cm i diameter på handtaget? Väger en bit över 20kg eller var det 40? Två betonggrejer som vikt, handtaget väger 18kg, kartongen sitter kvar runt betongen.
Vad fick jag rätt? :cool:

Men "krossstyrka" från grippers är faktiskt relaterat till statiskt styrka, så jag tror det är bra att träna också.

Shadow Warrior
2004-06-06, 20:36
Originally posted by Zakath
Att öka 1kg i pinchen eller mindre per pass låter mycket bra tycker jag. Men tycker du ska satsa mer på singlar där, eftersom just tumstyrka är mer grepprelaterat. OCh då vill man vara maximalt stark.
Men hur långt ifrån är du att ta din CoC 1? Du får trösta dig själv med att det antagligen är en tung 1a ;)

Har inte sett din dumbbell, bara läst beskrivningen av hur den ser ut, 9cm i diameter på handtaget? Väger en bit över 20kg eller var det 40? Två betonggrejer som vikt, handtaget väger 18kg, kartongen sitter kvar runt betongen.
Vad fick jag rätt? :cool:

Men "krossstyrka" från grippers är faktiskt relaterat till statiskt styrka, så jag tror det är bra att träna också.

Är jag i bra form kan jag reppa 3-4reps på min COC1 men inte mer.... :(

Min RD har ett grepp på 22cm omkrets och väger typ 40kg, 1st 16kg järnstång i två papprör med betong i, ser riktigt hardcore ut! Grannarna gillar nog när jag dumpade den totalt 40ggr i golvet! :D

Pincharna kommer ju bli som singlar förr eller senare när jag ökar vikten kostant, skulle ju även kunna köra ett gripper pass i veckan men frågan är om inte det skulle motverka ökningarna i RD och Pinch.

Jorgen
2004-06-06, 22:33
Originally posted by Zakath
Tror det är för att när man har böjd arm (ez) så kopplas inte alla tricepshuvudena in lika effektivt som om den är rak.
Nope. Hur triceps kopplas in har inte med vinklen på handlederna att göra.

//Jörgen

Shadow Warrior
2004-06-07, 05:01
Originally posted by Jorgen

Nope. Hur triceps kopplas in har inte med vinklen på handlederna att göra.

//Jörgen

Men hur armbågen är vinklad eller hur? Triceppress med ez bar gör att armbågarna kommer mer snett utåt? Kör man med rak stång borde det vara lätare att hålla dem mer pekandes bakåt?

Det är ju faktiskt samma sak som händer när man curlar med EZ respektive rak stång...

Karl_alfred
2004-06-07, 07:33
Lyckas du hålla in armbågarna bättre använder du triceps mer samt att armbågarna får arbeta skonsammare. Håll smalt på ez så är de inga som helst problem.

Shadow Warrior
2004-06-07, 15:53
Originally posted by Karl_alfred
Lyckas du hålla in armbågarna bättre använder du triceps mer samt att armbågarna får arbeta skonsammare. Håll smalt på ez så är de inga som helst problem.

Men det var ju så jag körde och det funkade inte särkilt bra...

Big_Vik
2004-06-07, 16:02
Tycker det var ett tag sen man såg ett hårt pass här.! nu :nono: :whipped:

glöm inte att jag följer dig. :mallan: :angel:

Karl_alfred
2004-06-07, 16:09
Originally posted by Shadow Warrior


Men det var ju så jag körde och det funkade inte särkilt bra...
Då kanske du hade på för mycket vikt. Eftersom det enda sättet då för att du ska klara vikten är att trycka ut armbågarna.

Shadow Warrior
2004-06-07, 16:10
jepp det var ett tag sedan.... men imorrn ska jag mörda benen, kommer bli garanterat hardcore!! :kickass:

Shadow Warrior
2004-06-07, 16:14
Originally posted by Karl_alfred

Då kanske du hade på för mycket vikt. Eftersom det enda sättet då för att du ska klara vikten är att trycka ut armbågarna.

Ok... men det känns ju liksom inte so om 17kg (?) borde vara för mycket... brukade ju köra 30-35kg mot pannan...

Har en jävla träningsvärk i triceps nu i allafall så tog i allafall...

ska prova och köra med rak stång nästa gång eller så kanske jag bara behöver nöta in övningen, fast d olympiska låsem passade inte på EZn så jag hade problem med att få vikterna att stanna kvar med... hur löser du d?

Karl_alfred
2004-06-07, 16:22
Originally posted by Shadow Warrior


Ok... men det känns ju liksom inte so om 17kg (?) borde vara för mycket... brukade ju köra 30-35kg mot pannan...

Har en jävla träningsvärk i triceps nu i allafall så tog i allafall...

ska prova och köra med rak stång nästa gång eller så kanske jag bara behöver nöta in övningen, fast d olympiska låsem passade inte på EZn så jag hade problem med att få vikterna att stanna kvar med... hur löser du d?

Okej då har du säkert en kört så förut och rörelsen är inlärd. Plocka lite vikt tills rörelsen är som du vill ha den, sen kan du småt börja lasta på. Sen är det ju många som köre så att armbågarna pekar utåt, bara man inte får ont i armbågarna av det så kan de nog vara rätt bra eftersom man kan använda sig av mer vikt.

Har aldrig kört med z-stången på WC mer än nån gång har för mig att låsen passade eller så körde jag utan. Ett annat alternativ är ju att köra i smithen, har aldrig testat men enligt flera här ska det vara bra. Eller min favo med hantel.

Karl_alfred
2004-06-07, 16:25
Kom på en sak, kör man med armbågarna utåt blir de ju mer en pressövning och då kan man väll lika gärna köra dips eller smal bänkpress.

Jorgen
2004-06-07, 16:34
Originally posted by Shadow Warrior
Men hur armbågen är vinklad eller hur? Triceppress med ez bar gör att armbågarna kommer mer snett utåt? Kör man med rak stång borde det vara lätare att hålla dem mer pekandes bakåt?

Det är ju faktiskt samma sak som händer när man curlar med EZ respektive rak stång...
Yes, det är korrekt. Fast jag har inte märkt utav att armbågarna pekar mer ut när man använder ez-stången. Men alla äro olika, kör på det som funkar.
Nej, det är inte samma sak som när man curlar. När man tränar biceps så spelar vinklen på handleden roll.

//Jörgen

Shadow Warrior
2004-06-07, 20:36
Ok, ska köra övningen nästa gång med, får se om d funkar bättre då. Angående curls med ez bar så vinklas armbågarna ut mer där också men givetvis gör vinkeln i handleden att belastning förflyttas ifrån biceps till brachialis...

Har för övrigt övertalat en av mina kompisar att börja på WC så vi kör första passet imorrn, ben... så bered er på ett dödligt benpass! I allafall för min del... :em:

Shadow Warrior
2004-06-08, 19:17
Var på gymmet och skulle köra ben IGEN men problemet kvarstod, samma pack står och ockuperar racket, nu gör visserligen bruden knäböj och inte curl som sisst så okej, så vad gör man... jo jag gör följande:

Stående Vadpress i maskin
1x8* 100kg
5x5 200kg

Sittande Vadpress
3x8 40kg
3x8 50kg

Kör inte så jävla hårt (=snabba reps) i sittande vadpressen eftersom jag väntar på att power racken ska bli ledig, vill inte ha burn i vaderna när jag ska knäböjja liksom...

Väntan fortsätter och jag börjar köra bröst istället, (brevid racken så att jag ska kunna inta den så fort den bli ledig)(tjejjen vet att jag inväntar racken, det synns även tydligt på min mycket irriterade min, har vid detta lag fördrivit 20min tillsynes värdelös tid.... iallafall då målet var att prestera bra i böjjen.

Lutande Bänk
3x8 40kg (explosivt)(fördriver bara tiden, vill inte träna bröst)
1x5 50kg (nu börjar jag bli jävligt förbannad, inser att det är lika bra at träna bröst ändå)
4x5 55kg (en ökning i antalet set, körde 3x5 förrra passt, var även ganska förutmmatat för alla set innan, så klar är att jag klarar av 4x5 57,5kg nästa gång?)

Under sissta settet smiter en annan kille in i racket och jag får vänta på ännu en person ska köra böj, nu är jag så jävla nära en massaker, endast två UZIs saknas...

Går mot bänkarna då jag tänker köra plan hantelpress, men precis som jag ska inta den sissta lediga bänken smiter en kille framför mej och tar bänken....

Cybex Press
2x6, 1x4 20kg per sida

Nu är Racket ledigt igen.....

Knäböj
1x3 70kg
1x1 80kg
1x1 90kg
3x1 95kg (missar hakarna en gång och ena sidan faller ner i racket, vilket för ett jävla oväsen och drar till sej en massa blickar)

Blir inga snygga singlar, har jobbat alldeles för mycket, trött i ryggen och förutmattad av allt vadpressande o bänkande....

Front Squats
1x1 75kg
1x0 80kg bommar på denna vikt, förbannat skit.

Benspark
1x8 90kg
1x6 100kg
1x4 110kg Sedan dropset: 90kg, 60kg, 40kg, 25kg AAARRGGH!!! (till failure + partals på alla set innom dropsettet (!) )

Sittande Lårcurl Dropset: 100kg, 70kg, 40kg, 20kg
Gör lite för stora drops så jag får köra långsammare och långsammare reps men det tar bra ändå) (till failure + partals på alla set innom dropsettet (!) )

Liggande Lårcurl
1set 25kg

Sittande Vadpress (igen) Dropset: 40kg, 30kg,20kg

Bortsett från att mitt träningsupplägg är totalt uppfuckat så är jag helt nöjd med vad, bröst och isolations övningarna för ben.

Får se till att vara i form till nästa benpass, dock jävligt svårt då jag har kvällsjobb i minst 3veckor framöver men jag kör på....

Zakath
2004-06-08, 19:27
Ett jäkla pass där!
Såg hårt och bra ut ändå, men är det någon form av konspiration mot dig på ditt gym eller?
Tycker du ska satsa mer på plan bänkpress, så hela brösten får sig lite mer jobb!

Men kan du inte fråga om du kan köra emellan när någon använder power-racken?
Bra böj också! Tror du har 100kg ganska säkert :thumbup:
Många dropset du körde! Det blir lååång vila tills nästa benpass då eller?

Annars tycker jag det var ett väldigt bra pass sammanfattningsvis, man måste ju inte följa schemat, kan man köra hårt och intensivt ändå så är det lugnt :D

:cheers:

Shadow Warrior
2004-06-08, 19:38
Originally posted by Zakath
Ett jäkla pass där!
Såg hårt och bra ut ändå, men är det någon form av konspiration mot dig på ditt gym eller?
Tycker du ska satsa mer på plan bänkpress, så hela brösten får sig lite mer jobb!

Men kan du inte fråga om du kan köra emellan när någon använder power-racken?
Bra böj också! Tror du har 100kg ganska säkert :thumbup:
Många dropset du körde! Det blir lååång vila tills nästa benpass då eller?

Annars tycker jag det var ett väldigt bra pass sammanfattningsvis, man måste ju inte följa schemat, kan man köra hårt och intensivt ändå så är det lugnt :D

:cheers:

Verkar vara nån konspiration som sagt.... ska skylla på det hoss polisen sen när jag gjort massaker på gymmet... "det var dom! det var dom!!! Dom... dom ockyperade pover racken dynget runt!! Vad skulle har gjort!!":D

Jag är helt övetygad om att jag fixar 100kg i böj om jag bara skulle få återhämta mej totalt, alltså slippa jopbba som jag gör nu.... får sattsa på att ta 100kg om 2-3veckor istället....

Vill inte gärna köra imellan i racket heller, man måste ju ha spärrarna rätt inställda och skivstångshållaren i rätt höjd, plus att jag idagsläget är lite osäker på vad jag orkar lyfta och inte orkar lyffta...

Älskar dropsets!! :D Kände liksom att jag var tvungen att göra något galet när böjjen inte gick som planerat... får se hur träningsvärken bli imorrn! Men det blir ändå ben igen innom 8dagar.

Sen så vågar jag faktiskt inte köra plan bänk så länge jag tränar själv, min polare dök för övrigt inte upp idag, skyllde på att han inte hade råd med gym kort nu... så jag får vänta ett tag till, kanske kör lite plan bänk sen, men gillar lutande bänk eftersom det stärker axlarna mer än vanlig bänk vilket är bra för mej som har min svaga punkt där.

Zakath
2004-06-08, 19:43
Vet du vad jag tycker du skulle gjort/ska göra nästa gång, fråga om du får köra imellan (måste inte ens var på bendagen, bara ett set). Sen segar du dig riktigt mycket och tar runt 10min på dig att köra ett set, lastar sen på massa vikt och ställer in nån jobbig höjd. Sen säger du att du visst har bråttom och måste gå :devil:

Fast nej, lek bara med tanken. Inte roligt med dålig stämning på gymmet :(
Men fråga någon annat som kör planbänk om ni kan köra tillsammans?
Annars kan du ju bara börja lätt och vänja dig att köra utan passare, är inte så farligt att få stången på bröstet. Händer mig jämt när jag får ryck och ska köra 2 reps till när jag vet att jag nått min gräns ;)

henke_in_training
2004-06-08, 19:53
schysst pass där skuggan! fina böj och grymma benspark :thumbup:

tips för att få racket ledigt; teleskop batong

Shadow Warrior
2004-06-08, 19:53
Hehe... jo som sagt, dålig stämmning är inte bra... jag får börja inrikta mej hädanefter på att jag kanske inte kan göra det jag har tänkt, det är ju liksom lite psykiskt det där... gör man sej av med onödiga förväntningar så går det liksom mycket bättre (Ninjutsu lära! :D)

Ska fokusera på lutande bänken nu... kör plan hantelpress eller cybex som andra övning och det blir ju som plan bänk ändå... men jag förstår att ni andra vill ha fler personer att gämföra er med i bänk ;)

Zakath
2004-06-08, 19:56
Det är itne det att jag vill ha fler att jämför mig med i bänken, men tror det är bättre för din totala styrke/massutveckling med planbbänk. Men det löste ju sig med plan hantelpress o så då :thumbup:

Fast jag tycker förväntningar är bra, funakr för mig! Bra för motivationen, när man tänker, idag är jag stark, kommer orka många tunga set böj t.ex. Så gör man det :D

Shadow Warrior
2004-06-08, 19:57
Originally posted by henke_in_training
schysst pass där skuggan! fina böj och grymma benspark :thumbup:

tips för att få racket ledigt; teleskop batong

Tackar... böjjen sög visserligen, men då blir det bara tyngre och hårdare nästa pass, av någon anledning så är jag rätt stark i bensparken i förhållande till knäböjjen, som ett exempel så tar D.B (du vet vem det är) 150 i mark och har singlat på 140 knäböj men ändå så är jag starkare än honnom i bensparken... skumt... men man ska utnyttja sina starka sidor så mina bensparkar ska bara bli grymmare och grymmare! :thumbup:

Shadow Warrior
2004-06-08, 20:06
Originally posted by Zakath
Det är itne det att jag vill ha fler att jämför mig med i bänken, men tror det är bättre för din totala styrke/massutveckling med planbbänk. Men det löste ju sig med plan hantelpress o så då :thumbup:

Fast jag tycker förväntningar är bra, funakr för mig! Bra för motivationen, när man tänker, idag är jag stark, kommer orka många tunga set böj t.ex. Så gör man det :D

Ärligt talat så tycker jag plan bänk e så överskattat... jag har inte heller några problem att bygga bröst, det enda jag behöver är kontenuerlig träning och vikt ökning!

Helt klart, det var verkligen ett under att jag ens klarade 95 i knäböjjen på tanke på omständighetern och hur trött och sliten jag är från festen i lördags och allt kvällsjobb.. Det berodde alltså helt på min förmåga att fokusera... men det finns ju begränsningar och jag vet vad jag behöver och det är mer sömn...
och jag fördrivet faktisk inte såå mycket tid här på kollo då jag lagar mat och diskar och annat shit samtidigt som ja e inlogad...

henke_in_training
2004-06-08, 20:10
Originally posted by Shadow Warrior


Tackar... böjjen sög visserligen, men då blir det bara tyngre och hårdare nästa pass, av någon anledning så är jag rätt stark i bensparken i förhållande till knäböjjen, som ett exempel så tar D.B (du vet vem det är) 150 i mark och har singlat på 140 knäböj men ändå så är jag starkare än honnom i bensparken... skumt... men man ska utnyttja sina starka sidor så mina bensparkar ska bara bli grymmare och grymmare! :thumbup:

yepp helt rätt... så D.B tränar fortfarande.... på WC eller`?

Shadow Warrior
2004-06-08, 20:14
Originally posted by henke_in_training


yepp helt rätt... så D.B tränar fortfarande.... på WC eller`?

Han e på g... han skulle vart med idag men han har bränt för mycket pengar på sin brud och måste jobba ihop lite först! :D

henke_in_training
2004-06-08, 20:16
Originally posted by Shadow Warrior


Han e på g... han skulle vart med idag men han har bränt för mycket pengar på sin brud och måste jobba ihop lite först! :D

hehe allt för lite :kinky:

Karl_alfred
2004-06-08, 20:42
Hörru gosse, du får nog allt bli lite tuffare i attityden. Gå fram och fråga hur mycket hon har kvar och fråga om du får köra emellan. Sen om hon står där och gör stångcurl då får hon fan ta och flytta sig. Kan tänka mig att de är den där tjejen som pratar svinhögt och cheatar som fan i allt, beter sig som en man. Jag är riktigt irriterad på henne, släpper ner vikterna gör hon oxå ofta.

Sen angående bänkpress när man kör själv, det är inga som helst problem, rulla ner stången i knät samtidigt som du sätter dig upp. Sen gör du ett marklyft och lägger den på sin plats igen.

Nåja, riktigt starka vadpressar minst sagt. Vad mäter vaderna 45cm?

Shadow Warrior
2004-06-08, 20:48
Originally posted by Karl_alfred
Hörru gosse, du får nog allt bli lite tuffare i attityden. Gå fram och fråga hur mycket hon har kvar och fråga om du får köra emellan. Sen om hon står där och gör stångcurl då får hon fan ta och flytta sig. Kan tänka mig att de är den där tjejen som pratar svinhögt och cheatar som fan i allt, beter sig som en man. Jag är riktigt irriterad på henne, släpper ner vikterna gör hon oxå ofta.

Sen angående bänkpress när man kör själv, det är inga som helst problem, rulla ner stången i knät samtidigt som du sätter dig upp. Se gör du ett marklyft och lägger den på sin plats igen.

Nåja, riktigt starka vadpressar minst sagt. Vad mäter vaderna 45cm?

Jo... får väl bli lite mer hardcore! :D

I lutande bänk så går det bra att rulla ner stången (än så länge) men jag är nog lite för feg för att våga göra det i plan bänk, blev riktigt skraj idag när jag knappt klarade sissta repsen i lutande bänken, tror jag fick upp stången pga av den där "jag vill inte dö kännslan" hehe... måste intala mej själv att bänken inte är farlig... kanske är lite pga av att jag haft en traumatisk upplevelse med bänken när jag körde den första gången och fick 50kg rätt ner på näsan! I allafall så skulle DR Phill ha förklarat det så :D

För övrigt så tyckte jag att jag såg dej på gymmet idag? Såg ut som dej bakifrån i allafall, samma axlar och vikt... men den killen bara lallade runt så det kan ju inte ha vart du ;)

Karl_alfred
2004-06-08, 20:54
Aj shit stången på näsan är kanske inte så roligt direkt. Men börja lungt och vänj dig.

Haha okej men jag var inte där idag, var där igår. Vad körde han? Jag körde rygg triceps enligt följande. Ryggresningar, chins och sittande rodd sen triceps, pusdown, dips med vikt och till sist hantel bakom skallen och avslutade med 20min cykel.

Shadow Warrior
2004-06-08, 21:01
Okej då vare inte du :cheers:

Karl_alfred
2004-06-08, 21:03
I övrigt hur kan man se hur mycket någon väger?:D

Shadow Warrior
2004-06-08, 21:20
Originally posted by Karl_alfred
I övrigt hur kan man se hur mycket någon väger?:D

Hehe.. det är svårt men med utförlig träning utav saiminjutsu så går det! :D

Angånde mina stående vadpressar så tycker jag inte att dom e så värst bra just nu.... känner mej faktiskt riktigt svag där... men om någon månad e man tillbaka på 230-240 :D

Vaderna är 36cm nu.... förstår inte hur det gått till men vaderna har verkligen försvunnit kilo för kilo som jag tappat, men jag har haft 41cms vader för ett par år sedan (om inte någon mixtrat med mitt minne) så minst 41 ska dom vara till nyår!!

Karl_alfred
2004-06-08, 21:25
Hur fan går de ihop? jag kör på 110-120 och mina mäter 40 precis. 230-240 de är ju fan världsklass:bow:

Shadow Warrior
2004-06-09, 05:11
Originally posted by Karl_alfred
Hur fan går de ihop? jag kör på 110-120 och mina mäter 40 precis. 230-240 de är ju fan världsklass:bow:

Men det är ju den där maskinen på WC? Jag har kört vadpressar där 110kg är lika tungt som 230 är på denna maskin... sen så har du säkert längre ROM än vad jag har... men visst jag är väl rätt stark i vadpressen proportionlit sett.

Karl_alfred
2004-06-09, 07:31
Aja har ju inte kört den på ett bra tag, åsse är jag extremt noga att köra full rörelse. Men vafasen de är riktigt strongt ändå:naughty:

Shadow Warrior
2004-06-09, 15:38
Jupp...

För övrigt så har jag fortfarande en rätt jobbig träningsvärk i bakre triceps (den delen som är närmast latsen), vilket tyder på att dubbel hantelextension och liggande triceps pressen tog mest där.... men eftersom jag ska skippa den dubbla hantelextension så vill jag ha en övning där som tar mest på den yttre delen så vilken ska jag då välja? Jag skulle ju kunna köra smal bänk direkt efter tricepspressen? Blir då på ganska låg vikt antar jag vilket är bra för att det inte ska ta för mycket på axlar och bröst? yeye... kom med förslag nu! :thumbup:

Karl_alfred
2004-06-09, 15:51
Antar att du menar det långa huvudet när du säger bakre triceps. Å de är de enda av triceps 3 huvuden som går att påverka speciellt vid träning, detta genom en bakåtpendling av armen. De övriga aktiveras i lika mycket i alla övningar. Men om du ska fortsätta med liggande triceps extention som påverkar de långa tricepshuvudet om du kör runt huvudet, så tycker jag att du kan köra rejält smala dips. Detta är nog den övning jag tycker tar allra bäst på triceps av alla om man bortser från dubbla hantelextension. Jag brukar hålla så smalt att jag precis inte nuddar ställningens kortsida. Sen är ju Pusdown oxå en kanon övning. I den kan du oxå påverka det långa huvudet genom att släppa upp armbågarna något mot axlarna och sedan föra ner de samtidigt som du gör själva pushrörelsen.

Shadow Warrior
2004-06-09, 19:13
Ok... får se vad det bli nästa gång..

Tror det blir rygg imorrn i allafall... kommer kännas rätt jävligt i baksida ben med all rodd och så, men splittet är ju lite fuckat nu så det får bli som det blir..

Shadow Warrior
2004-06-10, 19:02
Row row row your boat!! :whipped:

Frammåtlutad Skivstångsrodd med underhandsgrepp
20kg*
40kg*
6x7 70kg

Tbar
1x5 50kg
1x3+2partials 60kg
3x5 50kg

Enhands fristående hantelrodd 35kg 8reps

Chins med överhandsgrepp 1x8

11 tunga set och 2 slutpumpningsset, perfect!

I skivstångsrodden kände jag mej fortfarande lite svag i trotts reps antalet så jag kör ett pass till på samma vikt, tbaren börjar jag komma igång med nu, kändes bra i latsen blir nog att öka 2,5 per pass nu och hålla mej kvar på 5x5, hantelrodden gick sådär... hade ingen explosivitet kvar, chinsen var meningslösa som vanligt fick jag burn i brachialis direkt men jag hade ju redan gjort "grov jobbet" så vem bryr sej! :thumbup:

För övrigt så kom Per Jhul in i gymmet strax innan jag var klar... FY HELVETE VAD GROV MAN FÅR VARA!! Och stenhård såg han ut... visste inte riktigt vad jag skulle tycka.... blev inte direkt imponerad heller.... han såg fan inte mänsklig ut! Sen kom Göran Rosen in i gymmet och kontrasten ökade ännu mer... Göran såg faktiskt liten ut när han stod o snackade med Per.... helt wicked alltså... undrar hur jävla grov Coleman ser ut i verkligeheten...?

Zakath
2004-06-10, 19:10
Fina skivstångsrodd, tycker du ska höja vikten! Annar kommer nästa pass ändå inte ge någon särskild effekt, progressiv överbelastning du vet :booty: Hört talas om det? ;)
Nej men den var bra, fega inte ur nu!
Trevligt pass!

Måste säga att jag tror Coleman måste vara helt ENORM i verkligheten! Det går nog inte att fatta...

stybb
2004-06-10, 19:15
Höj vikten om tekniken är perfekt.. rodd är en övning man inte skall "fuska" i för tidigt.. vänj ryggen rejält än..kör strikt som fan uppåt en 100 kg..

Juhl.. hmm.. senaste tävlingen..hört vissa rykten och utan att utala mig då jag inte sett nått låter det inte speciellt kul.. Men grov som faen är han..

Shadow Warrior
2004-06-10, 19:25
Originally posted by Zakath
Fina skivstångsrodd, tycker du ska höja vikten! Annar kommer nästa pass ändå inte ge någon särskild effekt, progressiv överbelastning du vet :booty: Hört talas om det? ;)
Nej men den var bra, fega inte ur nu!
Trevligt pass!

Måste säga att jag tror Coleman måste vara helt ENORM i verkligheten! Det går nog inte att fatta...

Tackar...

Hmm... jo vi får väl se om jag ökar i skivstångsrodden nästa pass... känner jag mej iform så gör jag nog det annars blir det fler reps.

Tror faktiskt att mina biceps är för svaga just nu... känns som om jag behöver hålla bredare än vad jag brukar behöva (i srodden)... men det är ju klart... jag har ju fortfarande inte fått in nån riktig bicepträning än.... behöver nog tung skivstångscurl för att skynda på rodd ökningaran lite...

Karl_alfred
2004-06-10, 19:33
Tjenare Shadow!

Vilken tid tränade du idag? Var ju där och körde axlar och vader idag. Såg Göran igår fy fan vad han e stor alltså, har nog aldrig sett Per där. Kom och tänka på en sak fan vad bra armar alla har som tränar på WC. De flesta har oproportionerligt stora till resten av kroppen. Undrar vad de kan bero på.

Du verkar vara rätt strong i ryggen. Är det din bästa muskle? i allafall styrkemässigt?

Shadow Warrior
2004-06-10, 19:44
Originally posted by Karl_alfred
Tjenare Shadow!

Vilken tid tränade du idag? Var ju där och körde axlar och vader idag. Såg Göran igår fy fan vad han e stor alltså, har nog aldrig sett Per där. Kom och tänka på en sak fan vad bra armar alla har som tränar på WC. De flesta har oproportionerligt stora till resten av kroppen. Undrar vad de kan bero på.

Du verkar vara rätt strong i ryggen. Är det din bästa muskle? i allafall styrkemässigt?

Körde mellan 18.40 och 19:30, typ...

Hehe... tyckte du göran var stor :D Jo han är ju det....

Jupp d har bra armar på WC... kanske beror på den där preacher curl maskinen som jag alldrig provat...:rolleyes:

Min korsrygg ställer alltid till problem för mej men i övrigt så är "ryggen" min bästa muskelgrupp. Funderar på om jag ska börja köra mark igen... får se hur det blir med den saken...

Har nog bra gener för bröst och vader med... måste bara köra hårt och kontenuerligt....

Karl_alfred
2004-06-10, 19:51
Jag lämnade gymet 18:35:D Efter 20 min cykel så jag lär ha missat dig prcis då.

Skulle inte tro att de beror på scottcurlmaskinen. Den e ju fan felkonstruerad. Har du tänkt på de oxå att allt e i stort sett felkonstruerat som finns på WC? Scottbrädan, magmaskinen, pecdecen, benpressen å en jävla massa grerjer jag och polaren kommit på denna vecka. Piss märke verkar de köra med. Nordic gym regerar.

Marke e ju svinbra, partiella i racken kan du ju oxå köra.

Hur kör du brösse då? själv har jag problemas med de....

henke_in_training
2004-06-10, 19:58
Originally posted by Shadow Warrior
Row row row your boat!! :whipped:

Frammåtlutad Skivstångsrodd med underhandsgrepp
20kg*
40kg*
6x7 70kg

Tbar
1x5 50kg
1x3+2partials 60kg
3x5 50kg

Enhands fristående hantelrodd 35kg 8reps

Chins med överhandsgrepp 1x8

11 tunga set och 2 slutpumpningsset, perfect!



finfint pass skuggan! härliga rodd och bra t-bar! själv är jag fan mest imponerad av göran rosén, såg när han tog 310 i bänken på cityfesten för nåt år sen....

Shadow Warrior
2004-06-10, 20:00
Okej..

Jupp.. Peck Decken och Magmaskinen suger verkligen hårt...
Benpressen gillar jag dock... i allfall bättre än på Korpen...

partiella provade jag för ett halv år sedan, reppade på 140kg då... men jag är för kort för att köra d i racket, fast ställer man dit en såndär box så ska det nog funka... vill i allafall inte köra "fulla marklyft" det har alltid ställt till problem för mej.

Bröst träningen ser ut som följande nu:

Lutande Bänkpress 2x5* 3-4x5
Hantelpress 3x6 eller Cybex 3x6 (eller båda övningarna)

Kanske lägger in nån singel ibland när min polare joinar gymmet.. Tror absolut inte jag behöver göra något mer set eller övningar faktiskt, mina pecs har växt på mindre förrut.

Shadow Warrior
2004-06-10, 20:03
Originally posted by henke_in_training

finfint pass skuggan! härliga rodd och bra t-bar! själv är jag fan mest imponerad av göran rosén, såg när han tog 310 i bänken på cityfesten för nåt år sen....

Tackar!

Jupp, gillar att ro :smokin:

Göran e rätt grym.. men jag har ALDRIG sett honnom tränat hårt! Han körde tex skivstångsrodd på 70kg när jag såg honnom förr, sen reppade han 10 LÄTTA reps på 200mark och det verkade på honnom so om det fick duga... :eek:

henke_in_training
2004-06-10, 20:09
har sett honom köra ett tungt bänk pass på kraftsport för ett par år sen, kommer itne ihåg de exakta vikterna, men det var bra över 200

Karl_alfred
2004-06-10, 20:18
Jeep finns en massa mer saker, t ex. är bänkarna för breda ej lika bra som en smal bän när man kör flyes. De borde finnas både och. Benpressens platta suger ju pung, fötterna flyttar sig hela tiden eftersom platt fan e så jävla hal. Det vill säga om man ställer plattan riktigt inte med den stora vinkeln som alla verkar köra med, då kan man inte köra knäna i axlarna utan att lyfta hälarna.

Ställ en box eller tag ett par viktplattor. Men vafan e inte du längre än mig(178cm)? jag har inga problem..

Du börjar alltså med snedbänk. Kör du i smithen eller den felkonstruerade snedbänken som ej går att justera? Det verkar ju väldigt enkelt och bra ditt bröst schema, inga konstigheter. Men man har väll olika lätt för olika saker.

Har heller aldrig sett Göran ta i ordentligt. Han kör tungt som fan men det behövs inte tas i ändå. 220kg i böjen körde han igår, dock knappt godkänt djup i min värld. Tjejen hans körde på samma vikter som mig, men där var djupet ännu sämre.

Shadow Warrior
2004-06-10, 20:47
Okej..

Jag är fortfarande 171cm;) När jag kör partials i racket så lyfter jag precis från knäna (då hölla jag rätt brett med för att komma närmare stången) så jag behöver något under fötterna, ska testa med den där avlånga boxen eller utan rack från dom två nya boxarna.

Jag kör fri bänk i den "felkonstruerade" bänken... tycker det funkar bra! Men vad är felet? Sitter den verkligen fast i marken eller vad? Försökte sjustera dej sisst men gav upp då den inte rubbades, funkade dock fint ändå.

Karl_alfred
2004-06-10, 20:57
Går väll inte att justera vinkeln har jag för mig. Sen som du säger går de väll inte rubba den.

Shadow Warrior
2004-06-10, 21:08
Har nu annalyserat situationen och anledningen till att jag inte är riktigt nöjd med skivstångsrodden nu är att mina biceps är för svaga, rodden gick nämligen mer i en båge och inte rakt upp i midjan som jag brukar köra vilket tyder på att biceps inte riktigt hänger med, detta är lösningen:

Skivstångscurl 4x5
Enhands Hammer Curl 2x5

Sen få det bli lite cheat om det behövs, pumpa kan jag göra sen när jag återfått styrkan.

Shadow Warrior
2004-06-11, 21:28
Axlar, Traps, Triceps och Biceps!

Stående Hantelpress
1x5 13kg*
3x5 22,5kg
1x2+1partial 22,5kg

Hantelshrugs
3x20 40kg

Enhandshantellyft åt sidan
3x8 8kg

Pushdowns med vinklat handtag
4x6 50kg

Enhands Extensions
9kg
8kg

Stående Enhandshantelcurl
3x8 15kg

Enhands Koncentrationshammercurl
1x6 13kg

Omvänd Hantelcurl
7kg

Info: Hantelpressarna gick sådär... man kan liksom inte kalla det en ökning, jag gjorde 5x4 på samma vikt förra gången, nu gjorde jag fler reps men färre set. Hantelshrugsen gick mycket bra, gjorde fler fulla reps per set (typ 9st första settet) fick lite extra inspiration med eftersom jag körde imellan en annan kille som var typ 3ggr så grov som mej men han shruggade på samma vikt :D
Hantellyften var okej... man blir dock väldigt förutmattad utav shrugsen. Pushdownsen tog riktigt bra... skulle ha kört tricepspress runt huvudet men "dom" ockuperade halva gymmet och alla olympiska stänger.... Bicepsträningen blev inte heller som den skulle eftersom inga vettiga stänger fanns att tillgå, fan vad svag jag är i biceps hantelövningar... yeye whatever still gotta do it...

Nu ska jag vila HELA helgen! :sleep: + :eating: = :thumbup:

Karl_alfred
2004-06-12, 10:03
Såg ju helt okej ut det där passet. Men varför köör du stående hantelpressar?:MrT:

Pushdown e en jädrans enkel övning men så jäkla effektiv. Men jag tycker kabelställningen där gör att vikterna blir jävligt lätta. Men det är jävligt bra att man kan hänga på extra det har dom inte på många gym.

Kan medela att du inte är ensam om att vara klen i biceps, du e fan starkare än mig i allafall.

Se till att vila ordentligt i helgen grabben!

Shadow Warrior
2004-06-12, 10:14
Varför kör jag stående pressar? Hmm... därför att jag är hardcore? :MrT: Ärligt talat så visst kanske jag skulle kunna sitta och köra med mer vikt... men utifall man vill köra stående press med skivstång nån gång så vill jag ha kvar den där styrkan man får utav att stå, skulle jag sitta skulle jag nog svanka ryggen mer... men det gör jag ju nu med... :cryout: Så kanske skulle mina axlar gynnas utav att jag satt med rygg stöd... eftersom det skulle koppla ur trapsen något...

Angeånde biceps curlen så accelererade jag vikten ganska rejält och det blev lite svingigt på i sissta settet... däremot avnände jag bara armar/axlar till att svinga, jag använder sällan ryggen i så fall kallanr jag det en cheat curl istället.

Ska vila ut rejält nu... började med att sova 11timmar nu ;) det märks att man sover för lite under vardagarna...

Karl_alfred
2004-06-12, 10:20
Okej, själv tycker jag om att köra sittande hantelpress utan rygg stöd. Får bort svanken och är skonsammare mot axelleden. Men tyvär har inte min kompis samma åsikt, tror han e lite viktkåt av sig.

Jaha e det med sving e det ju en annan sak, men kanske inge fel i det.

Jeep sömnen e viktig. Själv tränade jag vaderna så förbannat hårt i förrgår att jag knappt kan gå nu. Min mamma smorde in linement får se om de hjälper. Ska nog ner i källaren och köra bröst och biceps senare idag.

Shadow Warrior
2004-06-12, 10:28
Hehe.. jo alla vill vi ju lyfta tunga vikter ;) men man måste ju alltid se det i förhållande till continius tension och maximum peak contraction i förhållande till den negativa fasen och stretchläget, annars blir det ju inte optimalt för syftet :D

Sen så undrar jag varför du tränar vaderna med så höga reps antal när du deffar? Om jag var du skulle jag bara kör 4-6reps och bygga styrka, massa kommer du ju inte bygga om du inte ligger på kallorie plus, men jag antar att du deffar långsamt?

Karl_alfred
2004-06-12, 10:56
Okej.

Högreps (15+ reps) på vaderna verkar vara det som funkar för mig. Jag får mest ont i fötterna av lågrep på vaderna. Å ja jag kommer deffa långsamt, äter bra men inte jätte mycket deffmat. Ser ju redan resultat så de går väll oxå framåt.

henke_in_training
2004-06-12, 11:22
schysst pass där skuggan :thumbup:

kör själv stående arnoldpresses, funkar förträffligt, sen är det ju jävligt hardcore :D

Shadow Warrior
2004-06-12, 13:48
Originally posted by henke_in_training
schysst pass där skuggan :thumbup:

kör själv stående arnoldpresses, funkar förträffligt, sen är det ju jävligt hardcore :D

Jupp... måste ju liksom stå så att man får ett övertag över dem som inte står ;)

Kör ju inte arnoldpressar utan kör med handflatorna mot huvudet, tycker det känns bäst.

Karl_alfred
2004-06-12, 15:19
Originally posted by Shadow Warrior



Kör ju inte arnoldpressar utan kör med handflatorna mot huvudet, tycker det känns bäst.

Men är det optimalt?;)

Zakath
2004-06-12, 20:00
Bra axelpressar!
Ser också att det verkar vara dags för vikthöjning i shrugsen :D Annars blir jag ledsen...
Men bra pass, så svag är du inte i biceps!
Synd att du inte kunde prova den nya tekniken på frenchpressen, hade gärna velat höra hur det gick.

Shadow Warrior
2004-06-12, 22:25
Originally posted by Zakath
Bra axelpressar!
Ser också att det verkar vara dags för vikthöjning i shrugsen :D Annars blir jag ledsen...
Men bra pass, så svag är du inte i biceps!
Synd att du inte kunde prova den nya tekniken på frenchpressen, hade gärna velat höra hur det gick.

Tackar! Jo jag får väl börja köra första settet i shrugs med 45kg och sedan två sett på 40kg. Jag vet ärligt talat inte vad det är med mina biceps... är det något man har tappat styrka i så är det dem... men om några veckor så ska dom nog ha vaknat till liv igen! Får köra frenchpressen med ol stång nästa pass om jag får tillfälle.

Ser fram emot bröst passet på måndag i allafall, ska bli 4x5 på 57,5kg Lutande Bänk, ska igentligen köra biceps på det passet med enligt splittet, tror jag tar och gör det med om mina biceps känns återhämtade.

_S_e_B_B_o_X_
2004-06-12, 23:51
Originally posted by Shadow Warrior
Sådärja! Då har man vart o kört ett rygg pass med, gick jävligt bra, var i bra form och betydligt starkare än vad jag trodde.... skumt..

Darrar som ett asplöv nu och tvingar i mej en "dextro pd"

This is how I did it:

Frammåtlutad skivstångsrodd med underhandsgrepp
20kg (stretching)
40kg 8reps, stretching
70kg 6x6 (!)

Fristående frammåtlutad enhands hantelrodd "utan" stöd
35kg 5reps
40kg 8reps
35kg knappt 8reps

Chins
BW 8reps
BW 5reps

Pullover maskin, to failure and beyond! 65kg

Får alltid en jobbig astma mot slutet utav träningen, skulle säkert ha presterat bättre i chinsen om jag kunnat fylla lungorna helt... annars så gick det mycket bra :thumbup:


tja..vad menas med utan stöd i hantelrodden?

Shadow Warrior
2004-06-13, 08:15
Originally posted by _S_e_B_B_o_X_
tja..vad menas med utan stöd i hantelrodden?

Det menas att jag inte lutar mej mot en bänk på något sätt och jag lutar mej inte heller mot hantelracket, istället sätter jag ena foten något framför och den andra något bakom böjjer mej fram till nästan 90grader, håller den ena armbågen som stöd mot knäet och kör hantelrodd med den andra armen.

Jag har själv alldrig sett någon som gör denna övning, förutom Melvin Anthony i hans film Marevelous, övningen tar som förbäväntat mer på hela ryggen eftersom man måste stabilisera och jobba mer statiskt med ländrygg och korsrygg. I övrigt tar den precis som hantelrodd.

Shadow Warrior
2004-06-14, 17:43
Kom nyss tillbaka från ett kanon pass!

Körde följande:

Lutande Bänkpress
20kg 5reps*
40kg 5reps*
2x5 60kg PR
2x5 62,5kg PR

Lutande Hantelpress (minsta lutningen)
4x5 25kg

Flyes (samma lutning)
14kg 4x5

Skivstångscurl
1x5 30kg
1x5 35kg
4x5 40kg

Dubbel Hammercurl
3x5 14kg

Dubbel Omvänd Curl med hantlar
8kg typ 8reps + partials ända ner i botten.

Fan vilket bra pass!! Lutande Bänken gick över förväntan hade ju planerat att först öka till 57,5 och sen 60 men istället tog jag 60 och 62,5 i samma pass, tror jag fick lite extra ispiration för att Karl Alfred stod brevid och rodde med 72,5kg (eller hur?) Du stod faktistk mer upprätt än mej och hade inte särkilt lång ROM heller (inte för att vara spydig men lite kritik är bara bra) men det tog väl bra ändå antar jag, eller så kanske jag är helt ute och snurrar, har för mej du skrev förut att du sänkte stången ända till bänken mellan repsen, så det kanske inte var du, men uteslutnings principer tyder på att det var du eftersom du körde dubbel hantelextension med 40kg med?

Hantelpressen var lite för lätt ska nog höjja ett snäpp där, flyesen gick bra dom med faktiskt... börjar få upp bröst styrkan igen känns det som...

Skivstångscurlen gick över förväntan den med, visst gungade jag lite på dom "tunga" setten men jag är nöjd ändå.

Zakath
2004-06-14, 18:34
Grym snedbänk!
Riktigt härligt måste det kännas, kanonpass!
Axlarna är ju på väg ikapp nu!
Riktigt fina stångcurlar också :bow:

Hoppas du är ordentligt nöjd med det passet! Hur hade du förberett dig för det, alltså hur hade sömn/kost/arbete sett ut innan?

henke_in_training
2004-06-14, 18:40
Originally posted by Shadow Warrior
Kom nyss tillbaka från ett kanon pass!

Körde följande:

Lutande Bänkpress
20kg 5reps*
40kg 5reps*
2x5 60kg PR
2x5 62,5kg PR

Lutande Hantelpress (minsta lutningen)
4x5 25kg

Flyes (samma lutning)
14kg 4x5

Skivstångscurl
1x5 30kg
1x5 35kg
4x5 40kg

Dubbel Hammercurl
3x5 14kg

Dubbel Omvänd Curl med hantlar
8kg typ 8reps + partials ända ner i botten.



härliga lutande bänk, hantelpressarna var också fina :thumbup:

lite swiiiiiiing skadar inte på stångurlsen
;)

Shadow Warrior
2004-06-14, 18:49
Originally posted by Zakath
Grym snedbänk!
Riktigt härligt måste det kännas, kanonpass!
Axlarna är ju på väg ikapp nu!
Riktigt fina stångcurlar också :bow:

Hoppas du är ordentligt nöjd med det passet! Hur hade du förberett dig för det, alltså hur hade sömn/kost/arbete sett ut innan?

Jo tackar! Är mycket nöjd med passet!

Jag hade faktiskt inte gjort några större förberedelser, visst jag vilade hela helgen, men å adra sidan målade jag tak fötter på söndagen alldeles för länge knappt utan nån mat... men käkade å andra sidan väldigt bra om man bortser från den tid jag jobbade, sov 10timmar båda dagarna med, hade ganska slappt jobb idag så jag var inte ett dugg sliten ifrån jobbet vilket jag tror gjorde hela skildnaden. jag var lite rädd för att misslyckas med 60kg och tog i som fan, det kändes liksom att hela kroppen fokuserades för att inte misslyckas och denna kännsla gjorde att jag vågade höjja vikten igen då det gick så bra.

Sen så kan jag ju säga som sådant att såhär långa pass med så många set har jag inte kört på fler år! Och det känns verkligen som om det funkar! Nu har jag dock inte tränat så länge än... känns ju liksom som en nystart det här efter inspirations fallet i vintras. Får hoppas det håller isej, vilket det helt klart bordr göra speciellt när jag elliminerat mitt extra jobb, dåc blir det mer tid över och det första jag tänker göra då är att börja med dubbla matlådor på jobbet, vilket kommer höjja kallorie intaget plus att jag slipper jobba kvällar vilket jag kommer spara energi och återhämtning på, så det ser ljust ut! Har gått upp lite grann nu och väger 65 nu på morgonen vilket är ett halv kilo mer än jag vägde under viloveckorna när jag väntade på resultatet. Halsen känns för övrigt nästan bra nu, troligtvis är jag bara lite sliten där eftersom jag fick gå och hosta och harkla mej under en sådann lång tid.

Så nu har jag stora planer!

Dags att bli Mr Olympia!! :D :notme:

Shadow Warrior
2004-06-14, 18:52
Originally posted by henke_in_training

härliga lutande bänk, hantelpressarna var också fina :thumbup:

lite swiiiiiiing skadar inte på stångurlsen
;)

Precis! Och vad jag nu vill åstakomma är en styrkeökning i biceps med det specifika syftet att få bättre styrka i skivstångsrodden eftersom jag märker att biceps inte riktigt hänger med där just nu, så jag tänker fortsätta med lite lätt sving ett tag framöver, vem vet kanske kör jag på ända tills jag kommer upp i 57,5kg vilket jag var på förr... hehe då var det MYCKET cheat kan jag säga :D Nä det är nog bara dumt... hehe..

Zakath
2004-06-14, 18:55
Härligt, du börjar få grepp om det hela igen :cheers:
Men nu vet du vad som funkar för att du ska kunna prestera bra, och dina förutsättningar blir ju bara bättre!
Fast än verkar det finnas en del små tankespöken kvar, men du eliminerar dem en för en.

Det kan bara bli bättre nu!

henke_in_training
2004-06-14, 18:58
Originally posted by Shadow Warrior


Precis! Och vad jag nu vill åstakomma är en styrkeökning i biceps med det specifika syftet att få bättre styrka i skivstångsrodden eftersom jag märker att biceps inte riktigt hänger med där just nu, så jag tänker fortsätta med lite lätt sving ett tag framöver, vem vet kanske kör jag på ända tills jag kommer upp i 57,5kg vilket jag var på förr... hehe då var det MYCKET cheat kan jag säga :D Nä det är nog bara dumt... hehe..

57.5 i stångcurl http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/worship.gif

Shadow Warrior
2004-06-14, 19:03
Originally posted by henke_in_training


57.5 i stångcurl http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/worship.gif

Hehe... fast jag böjde mej ner till typ 115grader inför varje repetion... fast det var rätt grymt ändå, min träningspolare kom bara upp i 50 :D

Shadow Warrior
2004-06-14, 19:04
Originally posted by Zakath
Härligt, du börjar få grepp om det hela igen :cheers:
Men nu vet du vad som funkar för att du ska kunna prestera bra, och dina förutsättningar blir ju bara bättre!
Fast än verkar det finnas en del små tankespöken kvar, men du eliminerar dem en för en.

Det kan bara bli bättre nu!

Jupp! Lyckas jag inte denna gång så kommer jag helt enkelt inte lyckas. Och kanske så har man inte så sugiga gener som man alltid trott....?

henke_in_training
2004-06-14, 19:06
Originally posted by Shadow Warrior


Hehe... fast jag böjde mej ner till typ 115grader inför varje repetion... fast det var rätt grymt ändå, min träningspolare kom bara upp i 50 :D

de kallas också för "hockeycurl" körde själv såna när man gick i gymnasiet, som tur var kom man på bättre tankar i lumpen

Karl_alfred
2004-06-14, 22:51
Originally posted by Shadow Warrior

Fan vilket bra pass!! Lutande Bänken gick över förväntan hade ju planerat att först öka till 57,5 och sen 60 men istället tog jag 60 och 62,5 i samma pass, tror jag fick lite extra ispiration för att Karl Alfred stod brevid och rodde med 72,5kg (eller hur?) Du stod faktistk mer upprätt än mej och hade inte särkilt lång ROM heller (inte för att vara spydig men lite kritik är bara bra) men det tog väl bra ändå antar jag, eller så kanske jag är helt ute och snurrar, har för mej du skrev förut att du sänkte stången ända till bänken mellan repsen, så det kanske inte var du, men uteslutnings principer tyder på att det var du eftersom du körde dubbel hantelextension med 40kg med?

Hantelpressen var lite för lätt ska nog höjja ett snäpp där, flyesen gick bra dom med faktiskt... börjar få upp bröst styrkan igen känns det som...

Skivstångscurlen gick över förväntan den med, visst gungade jag lite på dom "tunga" setten men jag är nöjd ändå.

Sjusst pass skuggan! 62 kg i snedbänken är riktigt bra, särskilt med tanke på vilken pass hög lutning du hade. Du verkar oxå som alla andra på gymet ha bra armar jämfört med resten av kroppen, stämmer det? Fina stångcurls där. Haha förstod direkt att de var du när jag såg dig komma in på gymet med tanke på jag hört att du har Lee frilla. Men man går ju inte gärna fram och säger är det du som är Shadow osså är det inte de:D Men nu fick jag ju det bekräftat. Så nästa gång får jag gå fram och presentera mig. :thumbup:

Det var först 70kg, sen 80 och till sist 85kg. I rodden har jag aldrig kört speciellt strikt, men som du säger så skrev jag att jag gick ner till bänken med stången. Vilket jag gjorde för ca 1,5-2 månader sedan. Men sen skrev Allan eller vem de var att vissa övningar bör utföras mer explosivt t ex. stångrodden. Har nu testat det några gånger och de känns väll sådär. Har på mer vikt nu men de blir rätt upprätt och ostrikt. Men stången upp i magen och raka armar e de ju fortfarande. Ska testa ett tag till så får vi se. Men det är väll i stort sett bara rodden som jag kör just ostrikt i. Gäller alla roddar så som sittande, t-bar, hantel och stång. Körde dessutom med remmar idag vilket jag skrivit att jag knappt gör heller om du undrar över det, men jag har haft nån form av djävulsk träningsvärk i höger underarm sen jag körde ett pass med en wristwister. Så visst var det mig du såg. Jeep körde 2:a och 3:e setet på 40 kg. Blir grymt tungt som andra övning.

Nu till kritiken jag såg om dig av vad jag såg. Du körde med alldeles för mycket vinkel i armbågsleden i flyes 90 grader sen var det mer som en press rörelse än en kramrörelse. Men det kanske fungerar bra. Du skrev ju att ditt bröst är bland de bättre på din kropp, så de funkar säkert. Sen såg jag inte så mycket mer, har inte som vana att glo på folk så mycket men nu när jag kände på mig att de var du så lära jag kolla lite extra:D

Haha vi synes snart!

Shadow Warrior
2004-06-15, 05:20
Jupp det var ett bra pass det där speciellt bänken som sagt... hmm... jo jag antar att mina armar ser hyffsade ut i förhålande till vikten just nu, dom växer dock aldrig så mycket som jag skulle villja när jag går upp i vikt.

Hmm... jag som trodde att mina flyes var rätt bra.... men visst det är väl inte nån exemplarisk form... känner mej inte så värst stark i övningen... får väl ta och både förbättra formen och vikter framöver. Som du kanske såg med så elliminerar jag den övre delen utav rörelsen, ibland till störrre utsträckning än vad jag nu gjorde då den delen är till synes meningslös.

Trodde du skulle klaga på min bänkform med, svankar ju rätt rejält och kör relativt explosivt, men det tycker jag är helt okej faktiskt... så längen man inte håller på och studdsar och ändrar formen på svanken som så många gör.

Sen så körde jag hantelpressen med handlfaltorna innåt denna gång och jag tyckte faktiskt man tjänade lite på det då jag slapp börja med att korigera vinkeln.

Sen så brukar jag inte ha mobilen på mej vanligtvis men denna gång hade jag glömt att tömma fickorna :D

Jo vi synns nog framöver

/Rickard aka Shadow Warrior

internethjälten
2004-06-15, 06:03
Intressant tråd detta... ska läsa den regelbundet =)

// nicke

Karl_alfred
2004-06-15, 10:07
Originally posted by Shadow Warrior
Jupp det var ett bra pass det där speciellt bänken som sagt... hmm... jo jag antar att mina armar ser hyffsade ut i förhålande till vikten just nu, dom växer dock aldrig så mycket som jag skulle villja när jag går upp i vikt.

Hmm... jag som trodde att mina flyes var rätt bra.... men visst det är väl inte nån exemplarisk form... känner mej inte så värst stark i övningen... får väl ta och både förbättra formen och vikter framöver. Som du kanske såg med så elliminerar jag den övre delen utav rörelsen, ibland till störrre utsträckning än vad jag nu gjorde då den delen är till synes meningslös.

Trodde du skulle klaga på min bänkform med, svankar ju rätt rejält och kör relativt explosivt, men det tycker jag är helt okej faktiskt... så längen man inte håller på och studdsar och ändrar formen på svanken som så många gör.

Sen så körde jag hantelpressen med handlfaltorna innåt denna gång och jag tyckte faktiskt man tjänade lite på det då jag slapp börja med att korigera vinkeln.

Sen så brukar jag inte ha mobilen på mej vanligtvis men denna gång hade jag glömt att tömma fickorna :D

Jo vi synns nog framöver

/Rickard aka Shadow Warrior

Att eliminera den översta delen är de inge större fel på i flyes. Gör man inte de tar man bort mycket utav spänningarna, men däremot bör man gå ner väldigt långt för att stretcha muskeln ordentligt. Tänkte inte på om du svankade eller inte, men i snedbänk bör man väll inte svanka så mycket. Det bör väll svnkas såpass att man håller upp bröstet lite så inte axlarna tar över. I vanliga plana pressar och flyes kan man däremot svanka något mer även om de inte bör vara styrkelyftar svank om man vill bygga men lagom. Jeep de är riktigt viktigt att inte studsa. Det är väll inge fal att köra hantelpressar med handflatorna mot varandra det spelar ingen som helst roll. En grej man kan göra är att rotera handflatorna mot ansiktet när man närmar sig toppen detta gör att man knappt kan trycka fram axlarna. Har aldrig testat ordentligt... Hade du en mobil som ringde det viste jag inte:D

Synes nog som sagt

/Gustav klenast på WC

Shadow Warrior
2004-06-15, 15:02
Nä det var ingen som ringde men däremot rammlade den ur fickan 2ggr när jag körde hantelpress, rätt drygt med sådant seciellt när man inte märker det och failar och dumpar hanteln rätt på nyckel knippan, har fått en del krokiga nycklar på det viset ;)

Karl_alfred
2004-06-15, 15:08
haha ok.

jmk
2004-06-15, 17:33
Kört hårt RN! Ser ut att gå framåt rätt väl! Benpass idag, det vill man inte missa ;)
PS få inga impulsiva idér från posten idag