handdator

Visa fullständig version : Tips på träningsklocka (gymmet)


Duschen
2018-09-17, 15:59
Hej!

Jag är på jakt efter en ny träningsklocka (armbandsur) till gymmet. Jag gillar att klocka mellan seten för att kunna mäta progression och slippa onödigt dagdrömmeri som drar ut på tiden.

Min gamla klocka va billig och hade en simpel start/reset/stop-funktion, vilket jag tyckte funkade bra då, men under tiden nu har jag använt iPhonens tidtagarur med varvtider (i mitt fall settider). Detta är ju såklart mycket skönare att bara behöva trycka på endast en knapp för att starta om tidräkningen, plus att jag också ser vilket set jag är på (ibland händer det att jag annars glömmer bort om jag är på t.ex. set 6 eller 7 av olika distraherande anledningar :)).

När jag googlar så tycker jag det är svårt att se exakt hur träningsklockarna fungerar. Jag förstår att de flesta varvtidsklockorna också har GPS, vilket jag förstår drar upp priset en del, men det behöver inte finnas då jag bara ska ha den till gymmet.

Är det någon om har tips på en/flera träningsklockor som fyller dessa behov?

JoppeMys
2018-09-17, 17:30
Valfri G-Shock vore väl helt ok? Inte så dyra och legendariskt stöttåliga. Finns i en miljard olika utföranden.

Zeuligan
2018-09-17, 19:31
Älskar min Suunto Spartan Ultra

Lägger upp 9v träningsprogram i kalendern, klockan gör resten. Du kan mäta alla sporter. Underbar om du vandrar (då har du aktiv GPS) som exempel.

Grym träningsklocka

Beemel
2018-09-18, 06:31
Älskar min Suunto Spartan Ultra

Lägger upp 9v träningsprogram i kalendern, klockan gör resten. Du kan mäta alla sporter. Underbar om du vandrar (då har du aktiv GPS) som exempel.

Grym träningsklocka

Känns inte GPS lite overkill då han ville ha den till gymmet?

buggen
2018-09-24, 08:52
Ta en titt på Casio Gshock gba-800