handdator

Visa fullständig version : diazepam,hjärta.


KOLOTROLLET
2018-09-12, 09:29
Hej!

Är det skadligt för kroppen (tänker främst för hjärtat) om man tränar med
diazepam (mer känt som valium) i kroppen?

Det skedde ett missbruk igår, jag åt medvetet 40 mg. En dygns dos bör annars ligga på ungefär 15mg.

Känner mig inte fräsch alls, vill dra till gymmet för att sedan avsluta med en bastu. Men innan jag gör det så vill jag försäkra mig om att det inte är skadligt för hjärtat.

Någon som vet hur det ligger till?

Stort tack!

Mvh

King Grub
2018-09-12, 09:43
Faran skulle i sådana fall vara lågt blodtryck efter passet så du tuppar av.

Det finns dock inte kontrollerade studier på träning och så höga doser. Man vet däremot att diazepam försvinner runt 20 % snabbare ur systemet av fysisk aktivitet med rätt hög intensitet.

Mental
2018-09-12, 09:51
Jag hade nog skippat bastun tror jag, men träna borde gå bra.

HenrikJ
2018-09-14, 11:53
Blir du inte helt hysteriskt svag av 40 mg? Jag tappar iaf 30% av maxstyrkan om jag käkar 5-10 mg. Å andra sidan misstänker jag att du har övat in viss tolerans som jag inte har. Jag skulle toksomna på stört av 40 mg.

Mental
2018-09-14, 11:59
Blir du inte helt hysteriskt svag av 40 mg? Jag tappar iaf 30% av maxstyrkan om jag käkar 5-10 mg. Å andra sidan misstänker jag att du har övat in viss tolerans som jag inte har. Jag skulle toksomna på stört av 40 mg.

Fast, det handlar ju om dagen efter?

HenrikJ
2018-09-14, 19:48
Ah, såklart. Det gör ju klar skillnad. Men med tanke på den långa halveringstiden bör han ha typ halva laddningen i kroppen ändå.

Rahf
2018-09-14, 19:50
Skippa bastun.

*Flash*
2018-09-15, 12:51
Förvisso lite sent svar men kan ju vara bra för framtiden eller någon annan som undrar eventuellt.

Jag tar själv Diazepam Pilum som muskelavslappnande pga skadeproblematik och kan ta mer än 40 mg på en kass dag och 15 mg (eller i värsta fall 10 mg när jag behöver snåla) är en normal engångsdos för mig och är hyfsat säker på att 15 mg inte är rekommenderad maxdos för ett dygn såvida man inte är barn, gammal eller har någon typ utav nedsättning på organens förmåga att ta hand om skiten alternativt tar andra mediciner som kan krocka.
Tar och har tagit 15 mg av det + 15 mg av snabbverkande Oxycodone innan träningspass och gjort det många gånger och kan utan problem ta 3*15 mg under en dag och brukar nästan aldrig ta det utan Oxy då jag behöver båda för att få effekt på det som är sämst.
Medfött hjärtfel, kommer aldrig vara som en 100% frisk människa om än friskförklarad, har oregelbunden hjärtrytm och tar flertalet andra mediciner utöver de två och väger inte ens 50 kg i dagsläget så ibland känns det som att en stor del av kroppen består av piller.:d

Mest troligt är det ingen fara överhuvudtaget såvida du inte har något underliggande och/eller har annat som påverkar kroppen och är väldigt känslig.
Jag har iofs hög tolerans från start, kan gå på och av hur som helst utan att märka ett skit samt en kropp som gör av med medicin snabbare än den ska, noll beroendesymtom osv och man ska såklart aldrig lita på att bara för att något funkar för någon annan så är det lugnt för alla andra heller och inte min mening att få det att låta som att det är så..
Men av allt jag tar så är det den medicinen jag hade oroat mig för minst om jag råkat ta för mycket (inte för att det hänt) och i mina öron låter inte dosen så hög, iaf inte om man är van vid det och inte bara fått tag på lite och stoppat i sig?*screwy*

Det enda jag reagerar på är att du verkar uppleva bieffekter av det om jag tolkade dig rätt?
Och då ska du absolut inte träna och basta oavsett, vänta en dag till iaf. :)
Sunt förnuft är underskattat.

KOLOTROLLET
2018-09-19, 08:07
Tack så mycket för alla trevliga och seriösa svar! :) Jag skippade gymmet. Någon som vet varför man bör skippa bastun?

Känns som det är lite Detox att basta.

Mvh :)

Maxxad
2018-09-19, 11:25
Levern är det primära reningssystemet i kroppen inte svettkörtlar.

Mental
2018-09-19, 13:05
Tack så mycket för alla trevliga och seriösa svar! :) Jag skippade gymmet. Någon som vet varför man bör skippa bastun?

Känns som det är lite Detox att basta.

Mvh :)

Det är inget detoxiskt med bastun. Men det är ju en artificiell feber du tvingar på kroppen. Om den redan är ansatt av annat så känns det mycket onödigt. Träna och duscha räcker bra.

Rahf
2018-09-19, 13:13
Min rekommendation baseras enbart på personlig erfarenhet, då jag är en flitig bastubadare.