handdator

Visa fullständig version : Gulnande ögonvitor (värt att diskutera)


stybb
2002-04-12, 15:55
Fick just ett samtal av min mor.. Hon hade pratat med min brorsa som ringt henne igår.. Han hade sagt att hans ögon vitor gulnat på rejält de senaste dagarna.. Hon är en stark motståndare till alla tillskott och mot hela sporten styrketräning.. Hon sade åt honom att han lever inte klarar av all protein.. Har inte fått kontakt med brorsan än men ska ringa han ikväll.. till dess kan ni väl delge vad ni vet, tror, tycker eller varit med om..

Helen@
2002-04-12, 16:00
...ha ha...förlåt att jag skrattar men.....förresten, det finns Clear Eyes ;)

nina
2002-04-12, 16:00
en sak är iallafall sant. Man luktar inte mumma i munnen av proteinpulver.

Nina :)

Fritz
2002-04-12, 16:13
Gäller väl att dricka mycket antar jag.

Åse Columbus
2002-04-12, 16:23
nånting med lever eller galla...är det nog ...kolla in Netdoktor eller nåt..

Åse :cool:

deicider
2002-04-12, 17:24
man får inte gulsot av proteinpulver.

The Dwag
2002-04-12, 18:45
Låter som leverskador !

nina
2002-04-12, 18:47
men får man det av protein tillskott? eller är det bara om man är känslig?

deicider
2002-04-12, 22:33
min gissning är att det inte är något fel på grabben.Men är det något fel på levern är det definitivt inte pga proteintillskott.
Han kanske har börjat skjuta heroin och fått hepatit?

stybb
2002-04-12, 22:50
Hehe.. kan jag garantera att han inte gör.. Han är inne i en deff vecka att tillägga.. men han går efter samma schema som förra gången..så det borde inte vara detta.. Tycker ändå det e lite konstigt att ögonvitorna gulnar lite..

deicider
2002-04-12, 22:57
det kan vara vadsomhelst.T ex tillskott av betakaroten.

stifko
2002-04-13, 02:38
Det är troligen inte något tillskott eller dylikt men kan vara indikation på någon leverstörning så det kan ju vara värt att kolla i alla fall. Tex vid gallsten så blir man inte av med gallan som bildas i levern och den går istället ut i kroppen via blodet. I detta fall så består den gula färgen av billerubin som är starkt gult. Det är säkert inte ngt sånt fel men kolla om det inte känns rätt.......

Fairing
2002-04-15, 08:00
Han får dra ner på Alkohol och AAS (skämt)
Det brukar ge gula ögonvitor vid högt intag.
Har sett skrämmande exempel på detgenom åren.
/Lasse

JärnBjörn
2002-04-15, 09:41
När man får gulsot så gulnar vitorna en aning. Har själv haft det så jag vet vad jag talar om. Han må gå till en läkare och kolla upp det bums

Matte
2002-04-15, 18:10
Behöver inte vara något farligt. Finns en mängd orsaker till fenomenet. Kan tex vara avsaknaden av ett enzym som bryter ned bilirubin (Gilberts syndrom)etc etc.
Men som sagt tidigare, skicka iväg honom till en medicine doktor, och ta några blodprov.
Brukar han aas så har du förklaringen i det.
MVH/Matte

WantNoFatAssHo
2002-04-24, 00:49
dnp

Magnus
2002-04-24, 10:54
:D :D :D