handdator

Visa fullständig version : Alan Aragon anklagad för sexuella trakasserier


kaspen
2018-08-28, 14:19
Alan Aragon anklagas av flera kvinnor för upprepade sexuella kränkningar. I helgen höll han fast den kända profilen Scibabe och tafsade på henne mot hennes vilja. Detta är tydligen bara en i raden av sexuella övergrepp på kvinnor.

https://www.facebook.com/727634991/posts/10157691284744992/

ChuckTesta
2018-08-28, 14:27
Alltså it's my duty to carry out my commitment to stop drinking completely, and get counseling & education on gender sensitivity.

Ja... ta en kurs i gender sensitivity....

kaspen
2018-08-28, 14:28
Alltså

Ja... ta en kurs i gender sensitivity....

Behöver man en kurs för att fatta att man inte kan hålla fast och tafsa på en tjej mot hennes vilja är det illa.

Shqypnia
2018-08-28, 14:44
Måste ha lidit av LCHF.

G.W
2018-08-28, 14:45
Det är aldrig okej att tafsa. Även om personen inte har uttryckt att det inte är okej så bör du utgå från att det inte är det.

MaxTheMarketer
2018-08-28, 15:11
Haha, here we go again. Vem är Alan Aragon, "nån träningsguru"?

kaspen
2018-08-28, 15:16
Haha, here we go again. Vem är Alan Aragon, "nån träningsguru"?

Varför tar du inte 10 sekunder och googlar istället för att vräka ur dig usla inlägg?

ceejay
2018-08-28, 15:25
Usla inlägg? Har inte heller en jävla aning om vem det är och varför är han relevant? Varför är inte sven svensson i örkelljunga som tafsat lika intressant?

kaspen
2018-08-28, 15:30
Usla inlägg? Har inte heller en jävla aning om vem det är och varför är han relevant? Varför är inte sven svensson i örkelljunga som tafsat lika intressant?

http://lmgtfy.com/?q=Alan+Aragon

trädgårdsmöbel
2018-08-28, 15:35
Heter man Allan Aragorn så har man nog vanligtvis inga problem med brudar. (Jag vet inte heller vem det är, jag baserar det enbart på det coola namnet). Om någon då inte kastar trosorna på en så känner man sig antagligen lite kränkt.

Khyron_
2018-08-28, 15:36
Måste ha lidit av LCHF.


Det förklarar ju mycket...
Han ser ut att ha asiatiskt påbrå
asiatiska män har större problem än andra män att attrahera kvinnor.. ;)
*popcorn*

leo1
2018-08-28, 15:46
Påminner om någon slags les mills-instruktör om man ser hans Facebookprofil :d

Slartibartfast
2018-08-28, 15:53
Smidigt att han först skriver en status där han medger att han har alkoholproblem, och att han ska ta tag i det nu. 2500 likes.

Två dagar senare skriver han typ "ja, sen så tafsade jag ju på en del kvinnor" i ett försök att rida på sympativågen han skapade i förrgår :D

Vilken lirare! :D

xan
2018-08-28, 16:04
Det är aldrig okej att tafsa. Även om personen inte har uttryckt att det inte är okej så bör du utgå från att det inte är det.

Det vet man ju om man inte är socialt handikappad, men många med makt kan inte motstå frestelsen att utnyttja andra.

Starke75an
2018-08-28, 18:18
Ingen aningen de är heller.

ChuckTesta
2018-08-28, 18:53
http://lmgtfy.com/?q=Alan+Aragon

Ja, då söker man på Alan Aragon.... men frågan kvarstår, varför är han relevant? Jag har inte heller någon aning om vem det är. Hans 50k följare på instagram gör inte honom till kändis direkt.

kaspen
2018-08-28, 19:13
Ja, då söker man på Alan Aragon.... men frågan kvarstår, varför är han relevant? Jag har inte heller någon aning om vem det är. Hans 50k följare på instagram gör inte honom till kändis direkt.

Han är känd för att vara ett toppnamn inom den evidensbaserade nutritionen och är ofta ett toppnamn på internationella konferenser som föreläsare. Han har gjort meta-analyser och refereras ofta av Gudiol och Ola Wallengren i tyngde radio och i skrift. Han skrev förordet till Martin Berkhans nya bok.

Du får gärna skita i honom, men finns det inte trådar om sånt du inte skiter i som du kan bidra till? Jag är exempelvis helt ointresserad av båtar på jag skulle inte gå in i en tråd om båtar och säga ”Vad fan är en Donzi och varför skulle jag bry mig?”

leo1
2018-08-28, 19:15
Hur kunde han missa att bli #me tooad?

ChuckTesta
2018-08-28, 20:00
Han är känd för att vara ett toppnamn inom den evidensbaserade nutritionen och är ofta ett toppnamn på internationella konferenser som föreläsare. Han har gjort meta-analyser och refereras ofta av Gudiol och Ola Wallengren i tyngde radio och i skrift. Han skrev förordet till Martin Berkhans nya bok.

Du får gärna skita i honom, men finns det inte trådar om sånt du inte skiter i som du kan bidra till? Jag är exempelvis helt ointresserad av båtar på jag skulle inte gå in i en tråd om båtar och säga ”Vad fan är en Donzi och varför skulle jag bry mig?”

Då kan du ju skriva det från början, eftersom knappt någon vet vem det är. Du skriver som att det är en självklarhet att alla vet vem han är.

Swedishviking
2018-08-28, 20:01
aldrig hört talas om karln!

bertbert
2018-08-28, 20:05
Då kan du ju skriva det från början, eftersom knappt någon vet vem det är. Du skriver som att det är en självklarhet att alla vet vem han är.

Nu är du bara en retard. Han är välkänd.

G.W
2018-08-28, 20:12
Är han spanskättad? Tänkte på efternamnet.

ChuckTesta
2018-08-29, 00:27
Nu är du bara en retard. Han är välkänd.

Så man är retard för att man inte vet vem Alan Aragon är? Right...

Benny Carlsson
2018-08-29, 02:36
Så man är retard för att man inte vet vem Alan Aragon är? Right...

Om man "hängt med" i den här fitnesskarusellen i några år, så borde man känna till honom vid namn i alla fall, om man är (nördigt) intresserad av styrketrning och nutrition.

Mark Rippeltoe, Lyle McDonald, den store serben läspar och förespråkar bokstavliga lightweights - justja, Milos Sarcev heter han, Grandmaster, Ilya Ilyin (för att ta någon ur varje kategori, och ja Savickas kanske då för Strongman).... bör man veta ungefär vilka de är. Aragon är ett gränsfall då han både platsar i samma gäng som Berkhan, samtidigt som han kan placeras i knät på Tipton, Wolfe och den ärbare Schoenfeldt, eftersom han även forskat.

Babblade lite i onödan kanske.

Nu vet jag inte hur grova brott han begått, eller (om det rör sig om simpla tafsningar) om det ens borde vara brott. Rör det sig om grövre brott än så, så är kalabaliken delvis förståelig: den hade varit förståelig om det blvit samma kalabalik när kvinnor slår män eller köper sex av män (vilket en framträdande "#metoo-kvinna" gjort).


Hoppas att han får möjlighet att fortsätta bidra med sina kunskaper efter samma förutsättningar som alla andra (efter att han avtjänat eventuellt straff).

Akerhage
2018-08-29, 07:04
Nu vet jag inte hur grova brott han begått, eller (om det rör sig om simpla tafsningar) om det ens borde vara brott.

Du tycker det är fritt fram att tafsa hur man vill eller? Lite oskyldigt gulligt sådär?

Isseman
2018-08-29, 07:27
Vilken seriös tråd det blev..

trädgårdsmöbel
2018-08-29, 07:38
Nu ursäktar inte det här alls, men kanske är det en förklaring? Manliga kändisar (vilket det tydligen handlar om) är omsvärmade av kvinnor. Kvinnor vill vara med dem, ligga med dem osv.

Om han daskar till en tjej på rumpan eller dylikt så får han vanligtvis inte en örfil, en utskällning, inte en arg blick eller ens en rädd blick, utan ett varmt leende och inbjudan till mer än så. ("If you´re rich you can do what you want, you can grab them by the *****!"). Så samma sliskiga beteende har säkerligen funkat väldigt väl en väldans massa gånger, varje rövdask har kanske inte lett till sex, men den rövdaskade har vanligtvis ändå blivit glad och smickrad för att en kändis flirtade med henne, och avböjt men utan tillstymmelse till annat än att ha blivit smickrad.

WHITEFOLKS
2018-08-29, 10:00
Nu ursäktar inte det här alls, men kanske är det en förklaring? Manliga kändisar (vilket det tydligen handlar om) är omsvärmade av kvinnor. Kvinnor vill vara med dem, ligga med dem osv.

Om han daskar till en tjej på rumpan eller dylikt så får han vanligtvis inte en örfil, en utskällning, inte en arg blick eller ens en rädd blick, utan ett varmt leende och inbjudan till mer än så. ("If you´re rich you can do what you want, you can grab them by the *****!"). Så samma sliskiga beteende har säkerligen funkat väldigt väl en väldans massa gånger, varje rövdask har kanske inte lett till sex, men den rövdaskade har vanligtvis ändå blivit glad och smickrad för att en kändis flirtade med henne, och avböjt men utan tillstymmelse till annat än att ha blivit smickrad.

Nu vet jag inte riktigt hur just han har nått sin framgång men det är ju inte direkt ovanligt att personer som är framgångsrika individer på så sätt som han är även har ego, självförtroende, ser till att få vad de vill ha.

Kombinerar man driften och tron på att man vill ha något och att det man gör är rätt eftersom man gör det med kändisskap vilket kommer leda till att det oftare "lyckas" så är det inte helt otroligt att det är vanligare bland kända individer.

svenbanan
2018-08-29, 10:07
Varför är det en massa folk här som blir triggade av att andra inte har en aning om vem denna snubben är? Snurrigaste jag sett på ett bra tag...

Slartibartfast
2018-08-29, 12:41
Eric Helms på FB.

I’ve been conflicted about posting anything at all, because this isn’t about me or my opinion.

However, given that Alan Aragon was a mentor, friend, wrote the forward to my book, influenced my career, and is someone I published with, I can’t abide the thought that had I stayed silent, someone might mistake my silence as a desire for silence about what he did, or worse, accepting or apologising for his actions.

I’m honestly in shock. Part of me is still trying to reconcile the reality of his actions with who I thought he was.

What I know, is that I deeply respect the women who came forward about what he did to them. I can’t imagine the courage it takes to look out on the potential chaos of social media, to consider the vulnerable position of potentially being called a liar or worse, and despite that, to still share something that is personal, painful and that everyone wishes wasn’t true. I appreciate you coming forward, my heart goes out to you.

I can do very little personally, but I am disheartened and angry, and if you read this Alan, I will no longer promote your work, or have any association with you, although I sincerely wish the best for your family.

With all that said, I hope we are all more aware and willing to speak up or act than we were before. I’d like to think I am.

Wormzie
2018-08-29, 12:46
Eric Helms på FB.

Välformulerat. Berkhan kan ju bara copy-pasta så är det kirrat.

Läskeblask
2018-08-29, 13:53
Nu talar jag inte om nåt specifikt fall men tycker det är intressant hur det alltid tycks gå så att en tjej säger att person x har taffsat och plötsligt säger 100st andra samma sak. Jag menar att var går gränsen, har det varit frågan om en litet tjyvnyp i stjärten och hur stor del söker ersättning/attention

kaspen
2018-08-29, 15:01
“Due to recent events surrounding Alan Aragon, we've decided to cancel his appearence at the Human Performance Conference and not involve him in any events moving forward.“

Folk står på kö för att ta avstånd från honom.

Jag prenumererar på hans research review. Vägrar säga upp min prenumeration då jag vill veta hur nästa nummer ser ut.

Petoria
2018-08-29, 15:07
Nu talar jag inte om nåt specifikt fall men tycker det är intressant hur det alltid tycks gå så att en tjej säger att person x har taffsat och plötsligt säger 100st andra samma sak. Jag menar att var går gränsen, har det varit frågan om en litet tjyvnyp i stjärten och hur stor del söker ersättning/attention

De flesta normala människor vet var gränsen går. Tjyvnyp i stjärten är bland annat ej okej.

Läskeblask
2018-08-29, 15:29
De flesta normala människor vet var gränsen går. Tjyvnyp i stjärten är bland annat ej okej.

Ja dom flesta vet det. Det jag förundras över är att person x taffsat på nån, tjen anmäler saken och plötsligt finns det massvis med offer. Hur grova har dessa trakasserier varit om 20 st har skitit i saken men den 21:sta anmäler och efter det hakar dom andra på. Säger inte att de inte skulle ha orsak men får mig endå att fundera. Antar det är nån slags rädsla

Petoria
2018-08-29, 15:36
Ja dom flesta vet det. Det jag förundras över är att person x taffsat på nån, tjen anmäler saken och plötsligt finns det massvis med offer. Hur grova har dessa trakasserier varit om 20 st har skitit i saken men den 21:sta anmäler och efter det hakar dom andra på. Säger inte att de inte skulle ha orsak men får mig endå att fundera. Antar det är nån slags rädsla

Folk är antagligen rädda för att bli kallade lögnare, eller för att det ska ha en negativ påverkan på ens karriär, sociala liv etc. Om någon annan anmäler först upplever man att risken minskar.

Dåren
2018-08-29, 15:44
Varför tar du inte 10 sekunder och googlar istället för att vräka ur dig usla inlägg?

Frågan var varken dum eller irrelevant, jag har heller aldrig hört talas om vederbörande. Varför ägnar inte du inte lite extra tid åt en vettig TS istället? Och lägg ned den otrevliga attityden!

ChuckTesta
2018-08-29, 15:54
Frågan var varken dum eller irrelevant, jag har heller aldrig hört talas om vederbörande. Varför ägnar inte du inte lite extra tid åt en vettig TS istället? Och lägg ned den otrevliga attityden!

Jo men du förstår, man är tydligen efterbliven om man inte håller koll på alla namn inom sfären kost, träning och hälsa. Spelar ingen roll hur stor eller liten följarbas dom har heller, utan man måste känna till alla namn.

leee
2018-08-29, 16:20
Han har väl missat hela metoo kampanjen.

trädgårdsmöbel
2018-08-29, 16:38
Ja dom flesta vet det. Det jag förundras över är att person x taffsat på nån, tjen anmäler saken och plötsligt finns det massvis med offer. Hur grova har dessa trakasserier varit om 20 st har skitit i saken men den 21:sta anmäler och efter det hakar dom andra på. Säger inte att de inte skulle ha orsak men får mig endå att fundera. Antar det är nån slags rädsla

Folk är antagligen rädda för att bli kallade lögnare, eller för att det ska ha en negativ påverkan på ens karriär, sociala liv etc. Om någon annan anmäler först upplever man att risken minskar.

Min hypotes: När en kändis flirtar, även med tafflig rövtafsarstil, med en tjej så kommer hon sannolikt bli smickrad även om hon inte är intresserad. Att han uppenbart är attraherad av henne blir en fjäder i hatten. Hon upplever det inte som obehagligt eller hotfullt, kanske sliskigt men inte hotfullt. Så hon blir inte arg, rädd, kränkt och anmäler det inte.

När sedan någon faktiskt blir (rätteligen) kränkt, hotad och anmäler så går det upp som ett ljus för den tidigare smickrade/obrydda tjejen: "Men sådär gjorde han mot mig med!" och först då reflekterar hon över i hur olämpligt han betedde sig och går ut med det som stöd för den som först anmälde.

Det är min hypotes, vad tror ni om den?

Läskeblask
2018-08-29, 16:54
Min hypotes: När en kändis flirtar, även med tafflig rövtafsarstil, med en tjej så kommer hon sannolikt bli smickrad även om hon inte är intresserad. Att han uppenbart är attraherad av henne blir en fjäder i hatten. Hon upplever det inte som obehagligt eller hotfullt, kanske sliskigt men inte hotfullt. Så hon blir inte arg, rädd, kränkt och anmäler det inte.

När sedan någon faktiskt blir (rätteligen) kränkt, hotad och anmäler så går det upp som ett ljus för den tidigare smickrade/obrydda tjejen: "Men sådär gjorde han mot mig med!" och först då reflekterar hon över i hur olämpligt han betedde sig och går ut med det som stöd för den som först anmälde.

Det är min hypotes, vad tror ni om den?

Kan va möjligt. Tröskeln kan säkert va högre för endel när det är en kändis men finns väl också dom ser möjligheten att mjölka pengar

mallow
2018-08-29, 17:05
Jo men du förstår, man är tydligen efterbliven om man inte håller koll på alla namn inom sfären kost, träning och hälsa. Spelar ingen roll hur stor eller liten följarbas dom har heller, utan man måste känna till alla namn.

Så länge man känner till King Grub är det lugnt.

nukz
2018-08-29, 17:11
Jo men du förstår, man är tydligen efterbliven om man inte håller koll på alla namn inom sfären kost, träning och hälsa. Spelar ingen roll hur stor eller liten följarbas dom har heller, utan man måste känna till alla namn.
Det är inte det som är det efterblivna, det är att du deltar i en tråd om en person som du inte har någon koll på och ifrågasätter varför personen du inte har någon koll på är relevant.

kaspen
2018-08-29, 17:14
Frågan var varken dum eller irrelevant, jag har heller aldrig hört talas om vederbörande. Varför ägnar inte du inte lite extra tid åt en vettig TS istället? Och lägg ned den otrevliga attityden!

Det här är en tråd för folk som är intresserade av nutrition och känner/känner till Alan Aragon. Om inte något av dessa passar in finns det ingen brist på andra trådar där man kan bidra.

svenbanan
2018-08-29, 17:25
Det här är en tråd för folk som är intresserade av nutrition och känner/känner till Alan Aragon. Om inte något av dessa passar in finns det ingen brist på andra trådar där man kan bidra.

Då kanske man bör formulera trådstarten lite bättre så att det framgår att tråden endast är till för de som redan vet vem denne Aragon är.

kaspen
2018-08-29, 17:36
Då kanske man bör formulera trådstarten lite bättre så att det framgår att tråden endast är till för de som redan vet vem denne Aragon är.

Att det ska vara så svårt. Du verkar ha stora problem med det här. Det är som att säga, BitCoin? Vad fan är det? Varför står det inte i trådstarten att tråden är till för de som är intresserade av BitCoin?

Nu är jag klar med den här diskussionen och föreslår att vi håller oss till ämnet.

svenbanan
2018-08-29, 17:40
Att det ska vara så svårt. Du verkar ha stora problem med det här. Det är som att säga, BitCoin? Vad fan är det? Varför står det inte i trådstarten att tråden är till för de som är intresserade av BitCoin?

Nu är jag klar med den här diskussionen och föreslår att vi håller oss till ämnet.

Det enda jag har problem med är att du vräker ur dig otrevligheter helt oprovocerat. Ifall du gillar att göra det får du väl finna dig i att bli ifrågasatt också.

ChuckTesta
2018-08-29, 17:52
Det är inte det som är det efterblivna, det är att du deltar i en tråd om en person som du inte har någon koll på och ifrågasätter varför personen du inte har någon koll på är relevant.

Är det ett diskussionsforum eller inte? Eller är tråden exklusiv för dom som känner till X?

Om jag startar en tråd om min granne, då är du efterbliven som ifrågasätter varför det är relevant. Sköna snubbar du och kaspen är :laugh:

leo1
2018-08-29, 18:01
Den här tråden blir bättre och bättre *popcorn*

Trodde inte den skulle mynna ut i etik och moral på brädan :d

ådal
2018-08-29, 19:36
Någon form av kändisskap borde väl ändå krävas för en egen tråd? På sin höjd tycker jag alan kan få en post i babbeltråden.

kaspen
2018-08-29, 19:39
Någon form av kändisskap borde väl ändå krävas för en egen tråd? På sin höjd tycker jag alan kan få en post i babbeltråden.

På ett vanligt forum håller jag med dig. Han blir inte igenkänd i vårt område när han handlar. Men det här är ett forum om kost och träning för folk med ett specialintresse.

Rickard
2018-08-29, 19:58
På ett vanligt forum håller jag med dig. Han blir inte igenkänd i vårt område när han handlar. Men det här är ett forum om kost och träning för folk med ett specialintresse.

Jag håller med om att Alan Aragon borde räknas som en kändis på forumet.

kaspen
2018-08-29, 20:00
Jag håller med om att Alan Aragon borde räknas som en kändis på forumet.

Dessutom är det här första #metoo skandalen i fitnessvärlden.

C h r i s
2018-08-29, 21:19
Aldrig hört talas om denna tomte, men han har ett väldigt fjantigt namn.

Dreas
2018-08-29, 21:22
Det här lär bli jobbigt! Synd då han verkat sjukt reko!

trädgårdsmöbel
2018-08-30, 12:34
Aldrig hört talas om denna tomte, men han har ett väldigt fjantigt namn.

Allan Aragorn är kanske inte världens coolaste namn, men det ligger inom topp-10. I kategorin Tolkiieninspirerade namn där för och efternamn börjar på samma bokstav kan jag bara tänka mig Ulla Uruk-hai och kanske Sandra Sauron som kan vara coolare.

bulldozer
2018-08-30, 13:08
Ja dom flesta vet det. Det jag förundras över är att person x taffsat på nån, tjen anmäler saken och plötsligt finns det massvis med offer. Hur grova har dessa trakasserier varit om 20 st har skitit i saken men den 21:sta anmäler och efter det hakar dom andra på. Säger inte att de inte skulle ha orsak men får mig endå att fundera. Antar det är nån slags rädsla

Jag fick till mig att en manlig bekant uppträtt olämpligt mot unga kvinnor och hade i början svårt att tro det, han som är så trevlig?

Efter att ha funderat ett tag kom jag fram till att det nog absolut kan stämma då han även uppträtt olämpligt mot mig vid flertalet tillfällen. Dock så uppfattade jag det aldrig som något olämpligt utan det var bara hur han var som person. Jag var inte i den situationen så att jag någonsin hade känt mig i underläge vid dessa tillfällen då jag både till befattning var över honom, till fysik starkare och äldre och inga problem att ge svar på tal.
Dock så kunde jag tänka mig in i att om jag istället hade varit personens "adept" (eller på annat sätt i underläge), mycket yngre och känsligare och samma situation uppstår så är det en helt annan sak hur denne skulle uppleva den. Dessutom så var jag tvungen att erkänna att personen i fråga antagligen skulle kunna gå över gränsen då det var så han var som person. Det är ändå den personen som blir utsatt som "äger" sin upplevelse, att jag inte haft nåt problem med grova sexskämt, inte uppfattat honom som lite väl närgången och annat betyder inte att det är "okej" för en annan person.

Tyvärr så är väl kulturen överlag att man ursäktar folk överlag när nåt olämpligt inträffar, typ: du vet hur han är när han är full, det var ju bara på skoj, han menade inget med det osv. Inte bara ett manligt problem, hur många killar skulle anmäla att ett fyllo till gumslem tafsar på dem på krogen t.ex. oavsett hur obehagligt det upplevs?

Läskeblask
2018-08-30, 14:01
Som man känner jag mic hedrad om nån taffsar och talar snusk med mig. Kanske det vore annorlunda om jag vore rik och det skulle ske dagligen haha

bulldozer
2018-08-30, 15:13
Som man känner jag mic hedrad om nån taffsar och talar snusk med mig. Kanske det vore annorlunda om jag vore rik och det skulle ske dagligen haha

Så eftersom du tycker att det okej så ska vi utgå ifrån att det okej för alla andra också?

Läskeblask
2018-08-30, 15:52
Så eftersom du tycker att det okej så ska vi utgå ifrån att det okej för alla andra också?

Skrev jag så??

Talade om mig själv endast. Endel för ju ett jävla hallå om nån nyper dom i stjärten i 2 promilles fylla på krogen, andra kanske låter sig trakasseras i åratal utan att säga nånting

C h r i s
2018-08-30, 16:37
Som man känner jag mic hedrad om nån taffsar och talar snusk med mig. Kanske det vore annorlunda om jag vore rik och det skulle ske dagligen haha

Jag har haft både tanter och kvinnliga chefer tafsa på mig, gjorde inget åt saken då, det hade skapat mer problem med tanke på den genomgående mentaliteten just nu (sedan bryr jag mig inte så jättemycket), men uppskattat var det inte.

leo1
2018-08-30, 17:01
Och den enda anledningen jag vet vem Jason Blaha är kolozzeum.


82UlHtpGDeg&t=202s


Edit : att läsa Youtube-kommentarer kan inte vara hälsosamt.

Benny Carlsson
2018-08-30, 17:30
Du tycker det är fritt fram att tafsa hur man vill eller? Lite oskyldigt gulligt sådär?Nej, inte hur man vi"ll. Men män är inte tankeläsare och att fråga "får jag lägga armen om dig?" och sedan [eller om man är autis-kolo:it: "får jag klämma lite på dina smäckra quads?"] "får jag lägga min andra hand på ditt ben?" och ev tillägga (när svaret uteblir och mannen i fråga inte kan tolka signaler "...och du kan vara lugn, jag börjar såklart lite längre ner än mitten av benet.någon decimeter från knät bara" och osv. Socialt handikappade män skulle bli ännu mer socialt handikappade.

Gulligt vet jag inte men jag är övertygad om att massvis av #metoo-typerna blev utsatta för oskyldiga "övergrepp" i form av en hand på låret.

Däremot att "grab 'em by the pussy" hursomhelst för att man är rik och har hög social status, är självklart ett brott.

Läskeblask
2018-08-30, 17:36
Jag har haft både tanter och kvinnliga chefer tafsa på mig, gjorde inget åt saken då, det hade skapat mer problem med tanke på den genomgående mentaliteten just nu (sedan bryr jag mig inte så jättemycket), men uppskattat var det inte.

Jobbade som dörrvakt länge och där fick man sin del. På tidogare arvetsplats skämtades det en massa och nån känsligare människa hade nog inte uppskattat det.
Rent allmänt så bör man behandla folk med silkeshandskar nuförtiden, finns så lättkränkt folk att det är sjukt. Altså om nåt känns fel och obehagligt så bör man säga till men många har ingen stake heller utan sitter i nåt hörn och lipar. Jag fattar att det är känsligt när det gäller jobb osv men om jag haft problem med nån på jobbet så har jag sagt ifrån direkt och så har saken varit klar. Den andre kanske är sur en tid men det går över. Dom flesta gör ingenting, kanske efter 5år gör nån anmälan eller nåt efter att de har slutat typ.
Blev lite ot