handdator

Visa fullständig version : Vattenflaska i metall


jukebox
2018-08-25, 12:08
Hittade inget superbra på google
Ska googla vidare men har ni några tips?

Vill inte diskutera plast i tråden, det handlar ju om typ och kombinationen plast + värme. Men vill lik förbannat få bort allt mitt plast skit

Bob90
2018-08-25, 12:22
Jag gillar Klean Kanteen.

blåvitt
2018-08-25, 12:46
Jag är mkt nöjd med Klean Kanteen. Packningarna på locken släpper lite väl fort men går att köpa nya för en spottstyver. Flaskan varar en livstid

Bob90
2018-08-25, 13:17
Jag är mkt nöjd med Klean Kanteen. Packningarna på locken släpper lite väl fort men går att köpa nya för en spottstyver. Flaskan varar en livstid

Har nog haft min i snart 8 år. Själva flaskan har hållit riktigt bra, den har någon enstaka buckla och lite repor bara, annars i nyskick. Mestadels av trycket är tom kvar på den :D Tror det dock är feltryckt, står 600 ml men den ser snarare ut att ligga närmare 800 ml om jag jämför med en annan flaska.

Hur länge har du haft den när o-ringen börjar bråka?
Jag köpte ett annat lock direkt, tyckte deras standardlock byggde på för mycket höjd så jag har nedan lock istället.
https://www.laplandecostore.se/images/2.122368/wide-rostfri-fallbar-d-ringskork-klean-kanteen-1-st.jpeg

dream_theater_
2018-08-25, 13:58
Har nog haft min i snart 8 år. Själva flaskan har hållit riktigt bra, den har någon enstaka buckla och lite repor bara, annars i nyskick. Mestadels av trycket är tom kvar på den :D Tror det dock är feltryckt, står 600 ml men den ser snarare ut att ligga närmare 800 ml om jag jämför med en annan flaska.

Hur länge har du haft den när o-ringen börjar bråka?
Jag köpte ett annat lock direkt, tyckte deras standardlock byggde på för mycket höjd så jag har nedan lock istället.
https://www.laplandecostore.se/images/2.122368/wide-rostfri-fallbar-d-ringskork-klean-kanteen-1-st.jpeg

Du skulle ju kunna ta ett decilitermått och ja... provmäta? ;)

Bob90
2018-08-25, 14:44
Du skulle ju kunna ta ett decilitermått och ja... provmäta? ;)

Absolut, men orkar jag? :d

Edit: Bah. Nu har jag provmätt med ett litermått och min flaska som ska rymma 600ml enligt trycket rymmer ca 875ml *rolleyes*
Nöjd nu? :d