handdator

Visa fullständig version : Bristning i vaden?


Rusty
2004-05-09, 13:55
Har haft ett uppehåll med benträningen under en tid...så i fredags så körde jag vader för 2:e gången igen, körde ett bra pass med stretching o så..kändes bra under passet och efteråt.

Men nästa dag då jag vaknade hade jag svårt att sträcka ut mina vader och hade rätt ont när jag gjorde det (jag tänkte då är det bara vanlig träningsvärk som man kan få efter ett uppehåll och kört för tungt)
Men senare under dagen märkte jag att speciellt min vänstra vad var ovanligt öm bara man tryckte på den lätt så smärtade det, försökte även stretcha ut den lite men det gick inte så bra och det kändes rätt ont då. Kunde inte gå normalt på den, fick gå på tå typ.

Så jag undrar om det kann vara någon bristning? För andre dagen igen när jag vaknade (idag) så hade tillståndet inte förbättrats :( ...verkar som musklen dragit ihop sig i vänstra vaden typ. Men min högra vad har inte detta problem.
Någon annan som varit med om detta???

MVH/ Rusty

Fartman
2004-05-09, 14:34
en inflammation är det nog, har fått likadant en gång... kunde inte gå ordentligt på 4-5 dagar... kör med typ zon-salva på vaden, det blir lite bättre men det är vänta som gäller.. var det för mig iaf!