handdator

Visa fullständig version : WOD Kolozzeum


Shqypnia
2018-08-21, 10:26
Jag bytte jobb för inte så längesedan och har 3000kr att utnyttja i friskvård. Då mitt årskort på gymmet inte går ut förrän nästa år så funderade jag kring vad jag kan utnyttja det på. Simning var ett alternativ men tror dessvärre jag endast hade gått några enstaka ggr och sedan tröttnat på det.

Jag testade CrossFit två ggr och blev nyfrälst! Denna journal kommer därav handla om min CrossFit träning!

Följ med! *cupid*

Tills vidare,
må bäst!

FknGainzBro
2018-08-26, 16:22
Varför just crossfit?

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Shqypnia
2018-09-01, 10:17
Varför just crossfit?

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Jag har länge försökt få in någon sorts konditionsträning i kombination med min styrketräning utan någon vidare framgång. Lägg därtill att jag tyvärr inte tror jag har genetiken för att bli riktigt stark. Visserligen tror jag tveklöst att jag kan fortsätta utvecklas på gymmet - men tkr inte att det är värt det numera. Till detta hör till att jag fann CF väldigt kul och komplett som träningsform. Man får väldigt mycket på köpet.

Sedan har jag en son som är sju veckor gammal som bidrog till att mina prioriteringar förändrades.

Misstolka mig inte fel, jag älskar att lyfta vikter i hederliga moment som böj, mark och bänk, men det finns så mycket mer än bara det. Det är bara en sida av myntet.

**

Jag har nu tränat fyra eller fem pass totalt. Har kommit underfund med att jag måste köra Basic passen. Igår körde jag Team WOD - och det var jäääävligt tufft.

Mina nackdelar som jag ser det just nu:

Konditionen är katastrofal. Den behöver förbättras rejält. Jag väger ca 90 kg i skrivande stund och har råd att gå ner minst 10 kg, och det tror jag hade hjälpt mig väldigt mycket. Sedan är kondition är färskvara - det är bara att nöta på.

Tekniken sitter inte där. Olympiska lyften är sjukt roliga - men också väldigt tekniska. Måste nöta på de ordentligt tills jag får hum om tekniken.

Gymnastiska samt kroppsövningar är något jag måste lära mig behärska.