handdator

Visa fullständig version : Vikt i botten på boxningssäck?


camarade
2018-08-17, 17:00
Det finns en "krok" (runt fäste utan öppning) längst ned på säcken i gymmet. Jag vill hänga typ en kettlebell där, så att säcken inte rör sig. Vette fan hur jag ska fästa den dock.

En gigantisk enterhake? Gissar att det finns officiella tillbebhör för att göra deta? Hittade inget på google

30Hours
2018-08-17, 17:24
Nej, det är inget som ska hängas där. Den är tillför att haka fast i en hake som sitter i golvet, så att säcken ska röra sig mindre.

Bob90
2018-08-17, 17:35
Nej, det är inget som ska hängas där. Den är tillför att haka fast i en hake som sitter i golvet, så att säcken ska röra sig mindre.
+1

Om du nu prompt ska hänga hänga någon vikt där, se till att "vikten" absolut inte rör sig oberoende säcken. Dvs att den blir helt fäst i säcken och får inte röra sig eller dingla. Om den hamnar i självsvängning finns det risk för att det blir väldigt tråkigt för skenben, knän, skrev, revben eller ansikte beroende på vilken höjd den är placerad på :D

Edit: Och om den är i golvhöjd, finns det ju risk för roliga repor i golvet och dylikt i stället.

lillaPiggy
2018-08-20, 12:44
jag skulle tagit en väldigt tung vikt och ställt på golvet under säcken och sedan knutit ett rep mellan den och säcken