handdator

Visa fullständig version : optimal antal set/rep under diet ?


Kay123
2018-08-13, 10:17
Ja frågan lyder vad senaste forskning konsensus är angående optimal set / rep per vecka per muskelgrupp vid deff för bibehålla och kanske öka muskler

hur kör ni`?

Sverker
2018-08-13, 16:47
Vänd på frågan. Hur mycket behöver du äta för att orka träna ?

Kay123
2018-08-13, 21:48
Vänd på frågan. Hur mycket behöver du äta för att orka träna ?

men va? alltså du kan ju ta diverse tillskott för att orka träna + har väl göra med hur lång deffen är dvs kcal underskott per dag etc etc ...

frågan va bara kolla vad om och nu ändrar volym/rep etc under deff för maximera bibehållnig

JimmyOlsson
2018-08-14, 09:47
Jag körde på som vanligt och tycker det fungerar bra för mig, gav mig de resultaten jag önskade.

Angående vad som är optimalt osv kan du läsa lite under https://renaissanceperiodization.com/hypertrophy-training-guide-central-hub/ och testa dig fram till vad som passar dig bäst när du deffar.

RassK
2018-08-14, 10:26
Så många du kan.

Isseman
2018-08-14, 10:56
Så många du kan.

+1. Det är då du kan behålla så mycket muskler som möjligt vid en deff.

Kay123
2018-08-14, 21:00
Så många du kan.

ok så verkar som ni inte fattat frågan eller jag inte formulerat mig korrekt , jag kör ALLTID så många jag kan , men du kan göra det på många olika sätt;

du kan köra 15reps x antal kg tills du ej orkar

och kör du 2x tyngre kan du köra 5-8 reps tills du ej orkar...

vet att konsensus varit att köra mkt tyngre och lägre reps för öka förbränning

och bibehålla massa förut ville bara kolla om folk fortfarande kör så

Jarp
2018-08-15, 06:47
ok så verkar som ni inte fattat frågan eller jag inte formulerat mig korrekt , jag kör ALLTID så många jag kan , men du kan göra det på många olika sätt;

du kan köra 15reps x antal kg tills du ej orkar

och kör du 2x tyngre kan du köra 5-8 reps tills du ej orkar...

vet att konsensus varit att köra mkt tyngre och lägre reps för öka förbränning

och bibehålla massa förut ville bara kolla om folk fortfarande kör så

De har förstått frågan, men du har inte förstått svaren. Jag tror de menar att det inte spelar jättestor roll om du har en lägre vikt eller högre vikt så länge du maxar antal reps. Att man kör tyngre och lägre reps under diet är för att många har sämre uthållighet och föredrar det.

Isseman
2018-08-15, 07:18
Hur vältränad är du? Hur lång/vikt/ålder? BF? hur kommer din diet se ut? Hur många dagar i veckan kommer du träna? Har du dietat innan? Vad har du för veckovolym idag när du är på balans/överskott? Vad är ditt MRV för övningar vid balans/överskott? Vad är ditt mål?

Du förstår själv att det är en omöjlig fråga att besvara. Jag kan skriva +10 set / muskel men det kanske inte alls fungerar för dig. Du måste prova dig fram. Men mitt svar är fortfarande Så många du kan.

Ramboline
2018-09-02, 07:57
Ja frågan lyder vad senaste forskning konsensus är angående optimal set / rep per vecka per muskelgrupp vid deff för bibehålla och kanske öka muskler

hur kör ni`?

Off så kör jag ppl,eller halvkropp,men lägger jag mig på diet och körer ppl,eller halvkropp så blir jag svagare direkt efter 2 v tid.Jag går alltid ned till en 4 eller 5 splitt,och genom dieten då, så blir jag bara starkare.12 set på di stora och 9 set på di små.Alla är vi olika,så testa vad som funkar för dig:hbang::hbang:

tramadol
2018-09-03, 15:41
Jag personligen kör på lika hårt under deff som vid bulk, några fler set automatiskt vid bulk då man har mer energi. Men tänker inte ''ah nu deffar jag bäst dra ner volymen med 35%''