handdator

Visa fullständig version : Har tränat i sju år, är fortfarande otränad.


Nooblet
2018-08-09, 11:56
Hej!

Jag började träna 2011, då hade jag precis fyllt 19. Idag är jag precis 25 år fyllda. Jag har med andra ord tränat i sju år.

Jag är ca 84kg på 175 cm och mina personbästa är följande:
Bänk: 87.5kg
Knäböj: 110kg
Marklyft: 125kg x 4

Jag har testat SL 5x5, Sheiko, Ehrling armprogram, olika splittar, osv. Utan några stora resultat. På SL 5x5 skadade jag mig i bänkpressen, fick muslelbristning under uppvärmningen. På Sheiko skadade jag korsryggen också under uppvärmning. Tekniken är det ej fel på, flertal olika personer har kollat tekniken och påstått det ser bra ut. Är väldigt noga med uppvärmningen, varför jag skadar mig vet jag inte. Tex Inför knäböj värmer jag upp med att stretcha benen, cykla 5 min, samt köra 3 set benspark och bencurl med lägsta vikt. Sedan börjar jag köra knäböj med endast stången och stegrar upp till arbetsset.

Äta gör jag bra också, väger all min mat och och får i mig runt 170g protein per dag samt runt 2500 kalorier per dag. Mer kalorier än så blir jag fet av, har redan rätt mycket kroppsfett. Jag har testat äta ca 3000 kalorier och det slutat med att jag blir fet. Kläderna blir mindre, magen växer osv.

Sova ut gör jag alltid, får 6-10h sömn varje dag, oftast ca 8-8.5h.

Efter mycket tänkande på vad som är snett kom jag fram till att det kanske är testosteronvärdet? Gick ner till vårdcentralen och ljög om att jag ej får upp snorren. Läkaren sa direkt att man bör ta ett testosterontest. Svaret på testet kom idag, 18 nmol/L. Vad jag läst mig till så ska det normalt ligga mellan 10-30 nmol/L. Så jag ligger strax under medelvärdet och det anses normalt.

Vad är det som går snett? Finns det fler faktorer än träning, sömn, kost och testosteron som påverkar styrka och främst muskelmassa?

HenrikJ
2018-08-09, 12:04
Ja. Gener spelar stor roll (varsågoda att stånga det röda skynket). Annars kanske skadorna hela tiden tvingar dig till avbrott som stannar upp din utveckling?

Nooblet
2018-08-09, 12:21
Ja. Gener spelar stor roll (varsågoda att stånga det röda skynket). Annars kanske skadorna hela tiden tvingar dig till avbrott som stannar upp din utveckling?

Kan vara stämma, men skadorna har börjat komma nu senaste två åren.

Nooblet
2018-08-09, 12:27
Tror inte jag. Enda som förvånar mig i förklaringen är åldern. Själv har jag haft extremt svårt med några ökningar efter de första åren. Märker när man diskuterar med andra att de har svårt att förstå eftersom de själva ökar bra. Folk verkar förvånas över hur klen jag är med tanke på att jag jämt är på gymmet.

Jag brukar ljuga om att jag styrketränat endast 1-1,5 år eftersom jag helt enkelt inte orkar med folk som ska kommentera hur klen jag är efter sju års träning.

Och inför de som vet att jag gymmat sju år brukar jag inte visa mig i bar överkropp, eftersom jag är rädd för kommentarer.

Sedan att ett stolpskott här påstår att jag är ett troll gör inte saken bättre.

VoDaresVins
2018-08-09, 12:28
För egen del tror jag problemen varit 1) varit för viktkåt vilket lett till 2) skador. Inte så att jag kört tyngre vikter än jag kunnat hantera för har haft samma sak, flera erfarna som sett tekniken är bra. Men har lång tid kört på tunga vikter med få reps och som TS kombinerat det med för dåligt med mat pga fetträdsla då fettet främst lämnar på magen. Har orsakat för många och långa skadeperioder vilket gjort att det varit ett konstant jojjande att komma tillbaka till tidigare nivå innan nästa skada. Har försökt lägga ner det nu, så kör mest 8or och lämnat singlarna.

leee
2018-08-09, 12:29
Glöm Testo och sluta väg din mat och fokusera på träningen om du vill komma någonvart och dina 170g protein bevisar väl att även proteinintaget är det för mycket fokus på för annars skulle du varit stor och stark bara på det.

exevision
2018-08-09, 12:38
Dålig hållning?
Då går det dåligt i basövningar.

Nooblet
2018-08-09, 12:42
Dålig hållning?
Då går det dåligt i basövningar.

Vad menar du med hållning, utveckla?
Hållning under övningen eller allmänt under dagen, osv?

exevision
2018-08-09, 12:50
Vad menar du med hållning, utveckla?
Hållning under övningen eller allmänt under dagen, osv?

Jag tänker dålig hållning och stabilitet i båda fallen.
Filma gärna en knäböj och marklyft så ser vi.

kaer
2018-08-09, 13:08
Tycker du det är kul att träna/lyfta vikter? Vad vill du uppnå? Bli starkare? Smalare? Snyggare? Större?
Hur ofta och konsekvent tränar du?

T ex 5x5 körde du tre ggr i veckan i 10 veckor på raken?

Nooblet
2018-08-09, 13:44
Jag tänker dålig hållning och stabilitet i båda fallen.
Filma gärna en knäböj och marklyft så ser vi.
Hållningen är bra, förutom att jag har gamnacke. Anledningen är att jag senaste fyra åren pluggar väldigt mycket.

Jag finner mitt problem väldigt pinsam och skäms, därför väljer jag att stå över att visa några video. Vill inte bli outad, jag ber om ursäkt.

Tycker du det är kul att träna/lyfta vikter? Vad vill du uppnå? Bli starkare? Smalare? Snyggare? Större?
Hur ofta och konsekvent tränar du?

T ex 5x5 körde du tre ggr i veckan i 10 veckor på raken?
Jag älskar att styrketräna, det är det bästa jag vet. Jag har få vänner och gymmet har varit min bästa vän.

Jag vill helt enkelt få resultat, att det helt enkelt syns att jag tränar.
Jag tränar just nu på följande vis: push, pull, underkropp, cardio, vila, börja om.

Jag körde i ca åtta veckor, ökade 2.5kg i bänk minns jag. Sedan åkte jag på en muskelbristning som ledde till att jag var borta från bröstträning i ca fyra månader.

Bärsärk
2018-08-09, 13:46
Vissa är bara inte bra byggda för böj/bänk/mark, har du inga andra övningar som du är stark i? Något blir man ju alltid stark i.

exevision
2018-08-09, 13:52
Hållningen är bra, förutom att jag har gamnacke. Anledningen är att jag senaste fyra åren pluggar väldigt mycket.

Jag finner mitt problem väldigt pinsam och skäms, därför väljer jag att stå över att visa några video. Vill inte bli outad, jag ber om ursäkt.




Gamnacke resulterar ofta att övriga hållningen blir dålig. Men främst att man inte blir tillräckligt tight och stabil i lyftet. Nacken ska vara som en förlängning av ryggen. Har själv haft problem med gamnacke, vilket påverkade mina lyft väldigt mycket trots att jag trodde mig ha bra hållning!

ceejay
2018-08-09, 14:50
Om du inte har tränat helt åt helsike så måste du ha de sämsta generna i sverige för träning.

leee
2018-08-09, 15:04
Äter för dåligt och tar i för lite.Kanske tränar för sällan med.

Lillleif
2018-08-09, 15:13
Varför undviker du att svara på hur ofta du tränat/tränar?

tumme
2018-08-09, 16:08
Du är överviktig och står stilla. Dieta ner till 70kg och sen kör en sakta viktuppgång med högvolyms schema.

Nooblet
2018-08-09, 16:28
Vissa är bara inte bra byggda för böj/bänk/mark, har du inga andra övningar som du är stark i? Något blir man ju alltid stark i.
Benpress och benspark. Framsida lår är hästlängder före övriga kroppen.

Gamnacke resulterar ofta att övriga hållningen blir dålig. Men främst att man inte blir tillräckligt tight och stabil i lyftet. Nacken ska vara som en förlängning av ryggen. Har själv haft problem med gamnacke, vilket påverkade mina lyft väldigt mycket trots att jag trodde mig ha bra hållning!
Vad gjorde du för att bli bättre?

Äter för dåligt och tar i för lite.Kanske tränar för sällan med.
Äter bra, det tränar allt från fail till 2-4 reps ifrån.

Om du inte har tränat helt åt helsike så måste du ha de sämsta generna i sverige för träning.
Det har jag nog också..

Varför undviker du att svara på hur ofta du tränat/tränar?
Jag har svarat på frågan, kör just nu följande:
Pull
Push
Underkropp
Cardio
Vila
Börja om

Du är överviktig och står stilla. Dieta ner till 70kg och sen kör en sakta viktuppgång med högvolyms schema.
Jag har gått ner till 75kg, och gick upp till 95kg. Kommit ner till 84kg nu.

svenbanan
2018-08-09, 16:32
Benpress och benspark. Framsida lår är hästlängder före övriga kroppen.


Detta skulle ju kunna tyda på att stämmer som exevision var inne på.

Om du har problem att få till tekniken pga hållning (eller nåt annat) så kanske du skulle fokusera på "enklare" lyft.

Kanske testa att köra bara en jäkla massa maskinövningar och se om du inte blir starkare och starkare i dessa övningar över lite tid.

Sagacity
2018-08-09, 16:49
Jag har svarat på frågan, kör just nu följande:
Pull
Push
Underkropp
Cardio
Vila
Börja om



Kan du lägga upp en typisk vecka samt vilket program du kör? Dagar, övningar, reps, set tyngd. Går du bara til gymmet och lyfter lite och blir typ trött så kan det vara felet. Du kanske då tränar biceps tillräckligt en vecka men inte nästa och vilar för länge osv.

Bor du i en stad? Isf, vilken? Undrar vilka möjligheter du har att hitta andra sätt än gå till gym själv? CrossFit kanske?

exevision
2018-08-09, 19:53
Vad gjorde du för att bli bättre?


Gick till sjukgymnast.
Tränade klokt, stärkte rätt saker.
La upp filmer på mina lyft här på Kolozzeum (du kan som jag dölja ansiktet med program) för bedömning.
Men, främst så bad jag en kunnig jag verkligen litar på att se på mina lyft när de utfördes.

Man kan lyfta så idiotiskt men andå tro att det är bra teknik.

Jhammar
2018-08-09, 20:05
Du verkar ju ha koll på kosten, så om du lyfter kontrollerat och inte är viktkåt så kan det mycket väl vara generna som inte är på din sida, de avgör tyvärr det mesta.

Jocke67
2018-08-09, 20:28
Du kommet nog aldrig bli riktigt stark i styrkelyften men du kanske kan ha en annan målsättning med din träning?

Jag förstår om det känns tråkigt när träningen inte ger de resultat du önskar dig men fråga dig själv varför du vill träna och vad som är viktigt för dig. Vem bryr sig egentligen om hur stark du är? Eller om det ser ut som du styrketränar eller inte? Allt sitter i ditt eget huvud! Du tränar för dig själv och ingen annan och för att du själv vill det.

Om du inte tycker att du styrketräningen ger dig tillräckligt så kanske du skulle träna lite mindre? Och lägga en del av den tiden och energin på något annat som ger dig mer tillbaka? Någon annan form av träning, eller kanske att du skaffar dig ett helt annat fritidsintresse. Det kanske ger dig mer balans i livet, och du riskerar inte att hamna i en sotuation där en stor del av ditt liv och din identitet står och faller med resultatet av din träning.

flipp
2018-08-09, 20:53
Hur hög frekvens har du kört med?

zol
2018-08-09, 21:32
Du har säkert pissiga gener för bygga, det har jag också. Men på dina inlägg fokuserar du extremt lite på hur du faktiskt tränar, misstänker att största anledningen till dina uteblivna resultat ligger där.

Hur många ggr i veckan kör du? Reps och set? Jobbar du något med progression i vikter eller volym?

poppen11
2018-08-09, 21:35
Du har säkert pissiga gener för bygga, det har jag också. Men på dina inlägg fokuserar du extremt lite på hur du faktiskt tränar, misstänker att största anledningen till dina uteblivna resultat ligger där.

Hur många ggr i veckan kör du? Reps och set? Jobbar du något med progression i vikter eller volym?

Ja utan detta är det svårt att svara. Samt hur har progressionen sett ut år för år, vilka vikter startade du på och hur såg det ut efter ett, två och tre år? Progression är allt och det är mycket lätt att bli bekväm och inte ta i tillräckligt.

För att kunna svara på varför du skadade dig: Gå till en styrkeklubb antingen säg att du är nybörjare eller berätta din träningsbakgrund och förklara att du gärna hade velat betala för teknikråd 1-2 timmar av någon erfaren och kunnig tränare.

Kexet2000
2018-08-09, 21:57
Slappna av bara. 99% här är lika misslyckade som dig själv.

Jocke67
2018-08-09, 22:21
Slappna av bara. 99% här är lika misslyckade som dig själv.
Man blir bara " misslyckad" pga dåliga styrkelyftresultat om man identifierar sig själv som en styrkelyftare! Och det bör man nog inte göra om man inte är nöjd med sina resultat, för då känner man sig just misslyckad.

Så det finns två alternativ;

1. Fortsätt träna för att det är roligt, eller för att du trots allt har en fysik som du trivs bättre med än om du inte skulle träna. Och mät resultaten bara mot dig själv.

2. Gör något annat.

Sarco
2018-08-09, 23:10
Om det är stark du vill bli så tycker jag att du ska gå till en SL-klubb om du har någon inom rimligt avstånd och träna där. Du behöver ju inte säga att du tränat i sju år. Kan ju vara bra för det sociala också, för den delen.

Du kan inte få lika bra råd på internet som IRL, så enkelt är det.

Annars kan du nog få en boost av att deffa ner dig till 70 kg. Du kommer att se i spegeln att du har tränat.

Korvryttaren
2018-08-10, 05:36
Droppa basövningarna och isolera dina sämsta muskelgrupper.

Nooblet
2018-08-10, 09:27
Jag uppskattar alla era svar och är otrolig tacksam!
Flera stycken har frågat hur jag tränar så ska svara på det.

Jag har för det mesta av dessa sju år kört en tre split. Push, pull, ben, vila, börja om. (Har på senaste tiden lagt in cardio innan vilodagen)

Ett typiskt benpass ser ut som följande.

Uppvärmning:
Har sju stycken stretchövningar som jag utför.
Tre set benspark och tre set bencurl. På lägsta vikt, 15-20 reps.

Träning:
Knäböj, börjar med endast stången och stegrar upp till arbetsset.
Arbetsset börjar vid 70kg och avslutas någonstans runt 105kg. Kör 5 set. 12-3 reps.

Benspark/Benpress: 3-4 set mellan 20-6 reps, kan ibland avslutas med dropset.
Bencurl: 3-4 set 20-6 reps, kan ibland avslutas med dropset.
Avslutar passet med mage och vader.

Nooblet
2018-08-10, 09:36
Pushdag

Uppvärmning
Kör tre set sidolyft, stående hantelpress, omvända flyes, triceps extension och hantelcurl på 3kg. Samt tre set cableflyes på lägsta vikt.

Bänkpress
Börjar med stången och stegrar upp. Gillar köra tungt runt 3-10 reps. Arbetsset börjar vid 70kg och avslutas vid 80-85kg. Kör tre set.

Sedan kör jag 2-3 övningar för bröst allt från maskiner till fria vikter. 3 set per övning mellan 6-20 reps.

Sidolyft, massor av sidolyft 9-12 set, 6-30 reps. Allt från 5kg till 18 kg,

Två övningar triceps, tre set per övning och mellan 6-20 reps.

Och självklart slänger jag in lite dropset och superset här o där. Kör aldrig till fail i basövningarna och händer ibland att jag kör till fail i de andra övningarna, dock sällan. Antecknar i mobilen antal reps och set för basövningarna, försöker slå det till nästa pass.

Nooblet
2018-08-10, 09:39
Framsida lår och sido delta är jag stark i samt före resterande kroppen, storleksmässigt.
Nu när jag tänker efter så är detta två muskler jag kört mycket drop och superset på. Svarade dessutom bra på Ehrlings armprogram som innehåller mycket superset och trippelset.

Odylicious
2018-08-10, 09:50
Ja det blir ju svårt att bli starkare och bygga på dig om du vägrar gå upp i vikt samt fett

Lillleif
2018-08-10, 10:14
Jag har gått ner till 75kg, och gick upp till 95kg. Kommit ner till 84kg nu.

Det där verkar vara lite för stora svängningar för att förklaras med bulk / deff och verkar inte vara någon som har "koll" på maten. Det är inte så att du har en problematisk inställning till kosten?

HenrikJ
2018-08-10, 12:42
Ja det blir ju svårt att bli starkare och bygga på dig om du vägrar gå upp i vikt samt fett

Det går alldeles utmärkt. Fettet har inte gett mig någonting de gånger jag ökat i fettvikt.

Rawrx
2018-08-10, 13:00
Pushdag

Uppvärmning
Kör tre set sidolyft, stående hantelpress, omvända flyes, triceps extension och hantelcurl på 3kg. Samt tre set cableflyes på lägsta vikt.

Bänkpress
Börjar med stången och stegrar upp. Gillar köra tungt runt 3-10 reps. Arbetsset börjar vid 70kg och avslutas vid 80-85kg. Kör tre set.

Sedan kör jag 2-3 övningar för bröst allt från maskiner till fria vikter. 3 set per övning mellan 6-20 reps.


Hur ofta blir detta? Om du kör en split och det blir bara 3 tunga set bänkpress i veckan tycker jag det låter lite. Jag står rätt still i min bänkpress, men med motsvarande volym som ovan känns det som jag skulle backa :)

Har du provat att strunta i splits och köra helkropp 3 gånger i veckan?

drkrupp
2018-08-10, 18:27
Prova i nån månad att strunta i allt utom baslyften och kör så många set du hinner för dagen.
Exempelvis
Push: 10 set bänk.
Pull: 10 set rodd.
Legs: 10 set böj.
Rest
Repeat

Räkna bara tunga set, håll dig kring 8-12 reps, justera vikten när du riskerar att hamna under 8 reps. Max 3 reps från fail i samtliga set.

Ozziking
2018-08-10, 21:35
Prova i nån månad att strunta i allt utom baslyften och kör så många set du hinner för dagen.
Exempelvis
Push: 10 set bänk.
Pull: 10 set rodd.
Legs: 10 set böj.
Rest
Repeat

Räkna bara tunga set, håll dig kring 8-12 reps, justera vikten när du riskerar att hamna under 8 reps. Max 3 reps från fail i samtliga set.

Inga markisar?

Status Quo
2018-08-11, 11:23
Hej!
Jag började träna 2011, då hade jag precis fyllt 19. Idag är jag precis 25 år fyllda. Jag har med andra ord tränat i sju år.


Hur står det till med matematiken?

Rolv
2018-08-11, 11:28
Borttaget

drkrupp
2018-08-11, 12:32
Inga markisar?

Vill han bara bli grov får han bättre utdelning av roddar än mark, sett till påfrestningen.

svartakronan
2018-08-11, 15:20
Vet hur det känns, har själv tränat nu i 3-4år utan någon alls nämnvärd muskelmassa förutom benen är helt okej. Ingen styrka har jag heller direkt. En bekant trodde för några månader sedan att jag precis hade börjat styrketräna haha.

Folk säger ofta till mig att det är säkert för jag äter för lite eller att jag tränar för slappt. Äter varje måltid tills jag e proppmätt, gör jag ej det känns det som mina gains rinner av mig. Och på gymmet tar jag i så folk kollar snett på mig.

Vad vet jag, men kanske vi har dåliga gener och får acceptera det. Men kommer inte sluta kämpa för det. En dag står jag där med en rejäl muskelmassa, förhoppningsvis.

Skickat från min G3311 via Tapatalk

Jocke67
2018-08-11, 17:12
Vet hur det känns, har själv tränat nu i 3-4år utan någon alls nämnvärd muskelmassa förutom benen är helt okej. Ingen styrka har jag heller direkt.

Om det är du på bilden så tycker jag att du ser ganska vältränad ut med en hel del muskelmassa!

svartakronan
2018-08-11, 17:14
Om det är du på bilden så tycker jag att du ser ganska vältränad ut med en hel del muskelmassa!
Det är det, den bilden är minst två år gammal. Äsch du ser fel. Kolla min journal så ser du att jag är långt ifrån stark, speciellt på denna kroppsvikten, ca 94kg.
Skickat från min G3311 via Tapatalk

Decepticon
2018-08-11, 21:05
Du får acceptera att du inte har generna för att bygga muskler. Om du tycker det är kul och vill fortsätta så gör det men se det mer som funktionell träning som främjar hälsan och det är inget fel i det.

Jocke67
2018-08-11, 21:40
Det är det, den bilden är minst två år gammal. Äsch du ser fel. Kolla min journal så ser du att jag är långt ifrån stark, speciellt på denna kroppsvikten, ca 94kg.
Skickat från min G3311 via Tapatalk

Nej du är faktiskt inte speciellt stark, det här du rätt i. Men jag tycker faktiskt att du såg ganska atletisk ut på bilden i början av din journal. Inte stor och muskulös kanske, men atletisk och med potential att bygga muskler och styrka.

HenrikJ
2018-08-11, 21:45
Nej du är faktiskt inte speciellt stark, det här du rätt i. Men jag tycker faktiskt att du såg ganska atletisk ut på bilden i början av din journal. Inte stor och muskulös kanske, men atletisk och med potential att bygga muskler och styrka.

Hur ser du att någon har potential att bli stor och stark genom att bara titta på en bild?

Jocke67
2018-08-11, 21:53
Hur ser du att någon har potential att bli stor och stark genom att bara titta på en bild?

Nej det kanske man inte kan göra (speciellt inte jag). Men det är det intrycket jag fick, någon som är ung och atletisk byggd och som skulle kunna bli bra i någon idrott och muskulös om han styketränade. Men det var som sagt vara bara mitt intryck, jag har inte den erfarenheten som krävs för att avgöra personers potential att bygga muskler bara genom att se hur de ser ut (om ens någon kan det, jag har ingen aning).

Mopsig
2018-08-14, 11:46
Jag uppskattar alla era svar och är otrolig tacksam!
Flera stycken har frågat hur jag tränar så ska svara på det.

Jag har för det mesta av dessa sju år kört en tre split. Push, pull, ben, vila, börja om. (Har på senaste tiden lagt in cardio innan vilodagen)

Ett typiskt benpass ser ut som följande.

Uppvärmning:
Har sju stycken stretchövningar som jag utför.
Tre set benspark och tre set bencurl. På lägsta vikt, 15-20 reps.

Träning:
Knäböj, börjar med endast stången och stegrar upp till arbetsset.
Arbetsset börjar vid 70kg och avslutas någonstans runt 105kg. Kör 5 set. 12-3 reps.

Benspark/Benpress: 3-4 set mellan 20-6 reps, kan ibland avslutas med dropset.
Bencurl: 3-4 set 20-6 reps, kan ibland avslutas med dropset.
Avslutar passet med mage och vader.

Stretcha inte som uppvärmning! Det gör dig tillfälligt svagare. Spara stretchen till efteråt i så fall, om du nu känner att du behöver bli rörligare. Annars kan du skita i det helt och lägga den tiden på fler benövningar istället.

Jag tänker också att skulle jag bara köra ett eller två benpass i veckan (vilket det blir med din split), med 5 set knäböj, 3-4 set benspark och 3-4 set bencurl, då hade jag nog fått rätt klen respons av mina ben. Om jag vore du skulle jag se till att träna ben MINST två gånger per vecka istället, gärna tre, och variera med lite andra övningar också - kanske lite raka marklyft, lunges, eller hip thrusts! Tänker att dina gluttar säkert behöver bli starkare för att du ska öka bättre i knäböjen och marken :)

LeBraun23
2018-08-15, 09:30
Har OP testat Martin Berkhans Leangains-metod? Han släpper ju sin bok morgon - perfekt timing att kliva på det i så fall. Det har ju fungerat väldigt bra för väldigt många. Även om inte hela metoden fungerar så kan ju ett halvår RPT vara värt att utvärdera och testa?

Ribcage
2018-08-15, 12:09
Har OP testat Martin Berkhans Leangains-metod? Han släpper ju sin bok morgon - perfekt timing att kliva på det i så fall. Det har ju fungerat väldigt bra för väldigt många. Även om inte hela metoden fungerar så kan ju ett halvår RPT vara värt att utvärdera och testa?

Släpps den bara digitalt? Sorry för OT.

Määng
2018-08-15, 12:14
Släpps den bara digitalt? Sorry för OT.

Den släpps på kindle imorgon och i tryckt format den 31 augusti.

Bärsärk
2018-08-15, 17:54
Jag skulle skippa basövningar helt och hållet och satsa på maskiner helt och pumpa loss totalt om du bara vill bygga massa och storlek. De finns ju de här maskinerna som är extra mycket för det negativa i rörelsen, hitta ett gym med sånna så tror jag att om du sköter kost och sömn så kommer du bli grov.

Är ditt primära intresse styrka så blir de ju knepigare men samtidigt kanske du kan se det här som en läxa i livet med; Det blir inte alltid som man tänkt sig och man kan inte få allt.

DiktatorN
2018-08-16, 13:43
Vad har du för mål?

Jag tycker du borde skaffa dig ett mål till att börja med, kanske två och jobba enbart med det under minst 6 månader. Sätt upp små delmål på vägen. Strunta i allt annat. Det kan helt enkelt vara så att din återhämtning inte är bra nog för att träna mycket. Så om du specialiserar dig på två eller tre övningar enbart så kanske det fungerar bättre för dig.

Jobba mot dessa mål och ge inte upp, även om det känns helt omöjligt.

svag74
2018-08-16, 15:40
Om du inte har tränat helt åt helsike så måste du ha de sämsta generna i sverige för träning.

Nej det har han inte!
Jag hade fan gett allt jag äger och har för att vara så stark som TS är, och jag har tränat längre, och också testat en jäkla massa upplägg och varianter.

trädgårdsmöbel
2018-08-16, 16:53
Har man ett dåligt utgångsläge (man är helt enkelt fysiskt svag i grunden) och svårt för att bygga muskler så tar det tid. Tränar man då hårt, ofta och mycket och äter tillräckligt så blir det några kilos ökning på stången/år/övning. Inte mer. Då kommer man sannolikt aldrig bli särskilt stark eller stor någonsin, utan får sikta på att bli mindre klen.

Träna på ordentligt och du kommer öka, i din takt. Jämför dig inte med andra, då kommer du bara bli deprimerad. En del människor tränar ett-två år bara för samma resultat som tar dig tio, så skit i dem, och kör på. Jag hjälper gärna till med ett program om du vill testa något personligt utformat. (Gratis)

leee
2018-08-16, 17:58
Nej det har han inte!
Jag hade fan gett allt jag äger och har för att vara så stark som TS är, och jag har tränat längre, och också testat en jäkla massa upplägg och varianter.

Klarar du #CoC 1.5 så är du inte svag.

baggard
2018-08-16, 18:36
Hur har vikten pendlat under de 7 åren? Vad började du på?

Hur progressiv har du varit i din träning? Vad händer när du kör sheiko och 5x5, ökar du inte något? Failar du och får sänka vikter hela tiden?

Jippster
2018-08-18, 10:20
Googla "Bänkpress Boogie" av styrkelabbet, är ett sex veckors program för att verkligen ta sig igenom platåer inom bänkpressande. Har testat själv och ökade från svaga 80 till en satbilt på 90.
Programmet kostar en hundring eller något sånt. Snälla ta dig tiden att iallafall googla det och kolla på vad det är för något, tror verkligen det kommer hjälpa dig.
(Det finns även ett program för marklyft)

Övrigt så rekommenderar jag att lyssna på deras podcast då dom pratar om allt från styrketräning, nybörjarmistag, kost, tillskott och m.m med andra ord finns det sjukt mycket att lära sig!

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Glasnost
2018-08-19, 10:42
Du är ung och har de bästa förutsättningarna men har det inte hänt mer på 7 år från 0 så får du nog acceptera läget. Det jag och många andra upptäcker är att det blir otroligt mycket svårare att få gains efter 40 och uppåt, så det måste man ha med i beräkningen om man som lite äldre har svårt att öka.

VoDaresVins
2018-08-19, 15:49
Googla "Bänkpress Boogie" av styrkelabbet, är ett sex veckors program för att verkligen ta sig igenom platåer inom bänkpressande. Har testat själv och ökade från svaga 80 till en satbilt på 90.
Programmet kostar en hundring eller något sånt. Snälla ta dig tiden att iallafall googla det och kolla på vad det är för något, tror verkligen det kommer hjälpa dig.
(Det finns även ett program för marklyft)

Själv ökade jag exakt ingenting med det programmet trots jag följde det slaviskt, så är nog individuellt. Jag ökade bättre med mm2k.

Finns alltid självklara svar åt oss som inte blir starkare från de som inte har problem att öka. Man tränar för lätt, för sällan, för tungt, för ofta, för låg/hög volym.. fast man liksom testat alla varianter. Enda jag tror på är att garanterat fungerar är att äta mera ihop med att träna och bara släppa fettnojan. Fast fettet bara hamnar kring magen så man ser gravid ut så borde man äta på om styrkan e viktigare än utseendet. Så med det kan jag erkänna att jag aldrig kommer bli stark. Är för utseendefixerad trots att jag inte velat erkänna det.

Jippster
2018-08-19, 15:56
Själv ökade jag exakt ingenting med det programmet trots jag följde det slaviskt, så är nog individuellt. Jag ökade bättre med mm2k.

Finns alltid självklara svar åt oss som inte blir starkare från de som inte har problem att öka. Man tränar för lätt, för sällan, för tungt, för ofta, för låg/hög volym.. fast man liksom testat alla varianter. Enda jag tror på är att garanterat fungerar är att äta mera ihop med att träna och bara släppa fettnojan. Fast fettet bara hamnar kring magen så man ser gravid ut så borde man äta på om styrkan e viktigare än utseendet. Så med det kan jag erkänna att jag aldrig kommer bli stark. Är för utseendefixerad trots att jag inte velat erkänna det.Hmm mm2k? Aldrig hört får googla [emoji14]

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

VoDaresVins
2018-08-19, 18:14
Hmm mm2k? Aldrig hört får googla [emoji14]

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Kollozzea: :cool:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=92512&highlight=Mm2k