handdator

Visa fullständig version : Tatuering


ozzian
2018-08-05, 19:09
Jag är gubbe
Bara tjyvar och sjömän har tatueringar....

men det är så j-a snyggt

Jag jagar massor och tänker tatuera in en Kudu(afrikansk Antilop) på min vänstra överarms utsida.
senare blir det kanske oryx,buffel,nyala, mm

men vad ska man tänka på?
jo att man har den i 100 år men i övrigt?

det ska ju vara snyggt.
tänker svartbrunt med det vita i ansiktet(på Kudun) och sen lite rosa färgat solljus i bakgrunden som det ofta är i afrika.

det måste ju finnas massa med expertis här inne?

Määng
2018-08-05, 19:16
Du får kolla upp olika tatuerare och se vem som är duktiga på den sortens motiv. Bara för att en tatuerare har bra rykte betyder det inte att hen kan göra din tatuering bra. Vissa är bra på old school, andra på reality osv.

leee
2018-08-05, 19:20
Ta inte första bästa tatuerare.

Maxxad
2018-08-06, 07:23
Första frågan till ev. tatuerare bör inte va "vad kostar det?". Då har du fel prio. Vill du ha något riktigt bra så ska du leta efter en tatuerare som kan förverkliga din version precis som Määng skrev.

Ha inte en för stark vision av resultatet, ha en stabil idé men lämna lite av de kreativa till tatueraren. Du vill ha ett bra resultat som håller sig de kan tatueraren bättre än kunden i flesta fall.

TomasB
2018-08-06, 09:34
Jag är gubbe
Bara tjyvar och sjömän har tatueringar....

men det är så j-a snyggt

Jag jagar massor och tänker tatuera in en Kudu(afrikansk Antilop) på min vänstra överarms utsida.
senare blir det kanske oryx,buffel,nyala, mm

men vad ska man tänka på?
jo att man har den i 100 år men i övrigt?

det ska ju vara snyggt.
tänker svartbrunt med det vita i ansiktet(på Kudun) och sen lite rosa färgat solljus i bakgrunden som det ofta är i afrika.

det måste ju finnas massa med expertis här inne?

Jag väntade tills dess att jag var 30+ innan jag började kladda vilket jag är väldigt väldigt glad för. Jag gjorde också min research för att hitta en tatuerare som var vass på just de motiv jag ville ha.

Saker som slog mig när jag valde motiv och placering m.m.:

- Gör ett större motiv än du tänkt. Utgå från 3/4 sleeve eller helsleeve. Att ha ett djurmotiv enkom (tycker jag) blir lite märkligt. Utgå från att den tar större plats än du tänkt dig med bakgrund m.m.

(Jag har en tiger på höger arm, den går från skuldran till strax nedanför armvecket och täcker all yta med bakgrund och skugga).


- Välj en tatuerare som är bekväm att jobba med färger.


- Snåla inte. Pay peanuts - get monkeys.

Illustrerade mannen
2018-08-06, 11:06
Som andra skriver - välj inte tatuerare utifrån ekonomi och sondera terrängen efter en bra tatuerare! Det är lätt värt resor för att det ska bli bra för just dig. De flesta riktigt duktiga och seriösa tatuerare hänvisar dig till "rätt" snubbe. Håller också med om att du inte ska göra ett för litet motiv! Vill du ha det litet se då till att det finns möjlighet till naturlig "påfyllnad". Jag har tatuerat mig regelbundet sedan 1986 - kom ihåg att det är beroendeframkallande!

ozzian
2018-08-06, 11:37
Tackar
Jo det ska fyllas på med fler djur mot bröst/ skuldra OM jag blir nöjd vill säga.