handdator

Visa fullständig version : Berkhans boksläpp 16 aug


TotteShaped4Life
2018-08-04, 19:22
Vad tror ni det kan vara för nytt i boken som han inte redan skrivit om? Kanske har han släppt BCAA-hypen?

StarkaUlf
2018-08-04, 19:28
Han kanske släpper sitt "cheesecake"-recept.





Allt annat finns ju redan att läsa.

Fogel
2018-08-06, 08:38
Att den släpps 16/8 var ganska skojigt :smash:

Bossebäver
2018-08-07, 15:36
Vad tror ni det kan vara för nytt i boken som han inte redan skrivit om? Kanske har han släppt BCAA-hypen?

Till Berkhans försvar så var evidensen mot BCAA inte i närheten vad den är idag när hen skrev det. Jag ser fram emot boken iaf, blir nog den andra dietboken jag köper, efter Gudiol och Neumans

TotteShaped4Life
2018-08-07, 16:15
Dock uppdaterade han sin sida så sent som december 2017

"BCAA or EAA
I use BCAA or EAA pre-workout whenever I train fasted. For any other purpose than fasted training, it’s overpriced protein powder and doesn’t fill a role beyond that. If you’re interested in the rationale, check the BCAA tag for articles in which I’ve explained it. Take 10 g pre-workout before fasted training.

Recommended: Scivation Xtend BCAA Powder, Branched Chain Amino Acids, BCAAs, Watermelon, 90 Servings"


https://leangains.com/supplements-you-might-actually-find-useful/

gohei
2018-08-07, 17:58
Till Berkhans försvar så var evidensen mot BCAA inte i närheten vad den är idag när hen skrev det. Jag ser fram emot boken iaf, blir nog den andra dietboken jag köper, efter Gudiol och Neumans

Menar du Forma Kroppen? RIktigt bra bok, hade precis fått den i present strax innan en utlandsresa och det blev helt enkelt att den blev helt färdigläst under den veckan :d

Berkhans bok verkar ju bli rätt billig så trolgitvis blir det nog ett köp, kan va kul att se vad som står, så länge det inte bara är samma info som finns på hemsidan.

MrMuggelSnuggel
2018-08-07, 19:40
Förvänta er inte något "nytt" eller "revolutionerade". Det kommer bli rätt likt det som finns på hemsidan, med enda skillnaden att du bör inta EAA och BCAA vid fastande träning.

Typ.

Min gissning.

We shall see.

Köper för att supporta.

Bossebäver
2018-08-08, 22:09
Menar du Forma Kroppen? RIktigt bra bok, hade precis fått den i present strax innan en utlandsresa och det blev helt enkelt att den blev helt färdigläst under den veckan :d

Berkhans bok verkar ju bli rätt billig så trolgitvis blir det nog ett köp, kan va kul att se vad som står, så länge det inte bara är samma info som finns på hemsidan.

Yupp, Forma Kroppen. Kanonbok som alltid är läsvärd.

Jag tvivlar på att Berkhan's är av samma kvalité men jag ser likväl fram emot att läsa den, Periodisk fasta är i praktiken hur jag lever så...

LeBraun23
2018-08-16, 10:45
Köpt för att stödja men boken är ju något av en pyspunka om man förväntade sig något annat än en mer utdragen, och eventuellt mer organiserad samling av artiklarna från sidan.

Tycker lite synd om Martin. Om han redan för 10 år sedan tagit hjälp av någon att sälja in konceptet tror jag han skulle kunnat tjäna stort på detta.

Tyvärr verkar han inte heller nu riktigt ha tagit hjälp av någon som är proffs på att disponera en bok riktigt. Känns rörig.

TotteShaped4Life
2018-08-16, 13:03
Köpt för att stödja men boken är ju något av en pyspunka om man förväntade sig något annat än en mer utdragen, och eventuellt mer organiserad samling av artiklarna från sidan.

Tycker lite synd om Martin. Om han redan för 10 år sedan tagit hjälp av någon att sälja in konceptet tror jag han skulle kunnat tjäna stort på detta.

Tyvärr verkar han inte heller nu riktigt ha tagit hjälp av någon som är proffs på att disponera en bok riktigt. Känns rörig.
Hade nog inte förväntat mig något annat... Fortfarande BCAA som gäller?

Lyle McDonald Page 1: Don't eat for 14 hours
Page 2: Goto page 1

Dustin Johns Lyle, you've never been more wrong. Page 2 says consume BCAAs in the morning before workout.

Lyle McDonald Dammit.

Lite kul ändå...

LeBraun23
2018-08-16, 13:04
Enligt Martin har han lagt 30.000 dollar på att ge ut boken. Hela releaseförfarandet genom Amazon känns märkligt. De tar nog en ganska stor del av kakan.

Hade jag varit han hade jag tryckt boken själv och sålt för 250:- styck inklusive worldwide shipping eller 10 dollar stycket som pdf genom siten.

Vill någon bootlegga boken är det enkelt gjort via Kindle ändå.

Edit: Läser nu att han inte jobbat på 15 månader för att få ihop boken. Fullständigt orimligt. Full kudos till Martin för allt han har tillfört och fortsätter tillföra men synd att detta blev så platt.

King Grub
2018-08-16, 13:17
Så synd om honom är det inte. Han har över 1700 patreons varje månad. Om var och en donerar $5 så blir det en rejäl summa per månad. Och genomsnittssiffran är säkert högre än så.

King Grub
2018-08-17, 08:47
En Amazon-recension säger, "I Was Morbidly Obese, Went on Leangains, Signed IFBB Pro Card 10 Days Later".

TotteShaped4Life
2018-08-17, 09:45
En Amazon-recension säger, "I Was Morbidly Obese, Went on Leangains, Signed IFBB Pro Card 10 Days Later".
Gillar även avslutningen på den recensionen... Ord och inga visor "Martin - CONGRATULATIONS! You've already left your mark on this industry, but this immortalizes you."

TotteShaped4Life
2018-08-17, 09:53
Han hänvisar även till Lyle McDonald i boken så jag tror det snart är dags för lite kiss and make up... Dessutom har Aragon skrivit förordet =) Men som Lyle skriver "Alan isn't as vindictive as I am in this regard. I'm not sure anybody is."

tigerofsweden
2018-08-17, 10:35
Lite av ett antiklimax nu när man nått slutet på boken, samtidigt är den exakt det man förväntade sig och en av anledningarna till att man älskar MB.


Med tanke på vad MB gjort för den här industrin så betalar jag gladeligen de futtiga kronorna som boken kostade för att få läsa hans story, oavsett om det som står i boken redan har publicerats av antingen honom eller någon som gått i hans fotspår och redan har kapitaliserat på MB's idéer.

LeBraun23
2018-08-17, 11:17
Lite av ett antiklimax nu när man nått slutet på boken, samtidigt är den exakt det man förväntade sig och en av anledningarna till att man älskar MB.


Med tanke på vad MB gjort för den här industrin så betalar jag gladeligen de futtiga kronorna som boken kostade för att få läsa hans story, oavsett om det som står i boken redan har publicerats av antingen honom eller någon som gått i hans fotspår och redan har kapitaliserat på MB's idéer.

Håller med till fullo.

nukz
2018-08-17, 12:27
Om man inte lusläst hans sida, ger den något då? Eller kan hela boken sammanfattas med att man ska äta mycket protein och hoppa över frukost?

King Grub
2018-08-17, 12:31
Periodisk fasta är inte längre huvudpoängen. Nu är det två, tre mål lite när man vill, spelar ingen roll.

Termy
2018-08-17, 13:05
Typ så som man käkat senaste åren dvs ^^

Slartibartfast
2018-08-17, 13:45
Träningsdelen av boken är i princip 100% samma som i hans RPT artikel, så köp inte boken om ni är på jakt efter träningstips.

Det är intressant hur Martin viger sidor åt att lovprisa Beyond Brawn som ultimata boken om träning, som är 300 sidor skitprat och några enstaka sidor vettiga träningstips.

I övrigt ger boken ingen ny kunskap om man redan läst säg Forma Kroppen som är fem gånger mera detaljerad i sina beskrivningar.

Men överlag är det intressant läsning, om Martins bakgrund etc. Sämre saker jag har lagt 10$ på, men som sagt inget nytt alls för nån som har ens lite koll.

Slartibartfast
2018-08-17, 14:18
Det bör också påpekas att 50% av boken är bara Martins samlade artiklar, som ni redan läst.

Anders The Peak
2018-08-17, 19:36
Träningsdelen av boken är i princip 100% samma som i hans RPT artikel, så köp inte boken om ni är på jakt efter träningstips.

Det är intressant hur Martin viger sidor åt att lovprisa Beyond Brawn som ultimata boken om träning, som är 300 sidor skitprat och några enstaka sidor vettiga träningstips.

I övrigt ger boken ingen ny kunskap om man redan läst säg Forma Kroppen som är fem gånger mera detaljerad i sina beskrivningar.

Men överlag är det intressant läsning, om Martins bakgrund etc. Sämre saker jag har lagt 10$ på, men som sagt inget nytt alls för nån som har ens lite koll.

Beyond Brawn (http://docdro.id/vIDXhlY)

Slartibartfast
2018-08-17, 20:16
Beyond Brawn (http://docdro.id/vIDXhlY)

Det var tyvärr min bibel under dom första träningsåren. På samma sätt som Martin hittade jag Beyond Brawn direkt, och snöade in mig rejält. Tog säkert 10år innan jag fick lite perspektiv.

Bossebäver
2018-08-18, 01:57
Jag tror jag håller andan tills Grub's bok släpps.

mottat
2018-08-18, 03:08
Så synd om honom är det inte. Han har över 1700 patreons varje månad. Om var och en donerar $5 så blir det en rejäl summa per månad. Och genomsnittssiffran är säkert högre än så.

"$10 or more per month"


Så minimum 17-18k dollar i månaden med nuvarande mängd.

Sen har han väl PT-klienter?

King Grub
2018-08-18, 04:38
Plus att han tar runt $7-800 för en internetkonsultation. Så det finns säkert pengar.

Anders The Peak
2018-08-18, 05:30
Plus att han tar runt $7-800 för en internetkonsultation. Så det finns säkert pengar.

För Skatteverket att hämta :)

bighulken
2018-08-18, 05:53
wow!!!......
$7-800 dollar?......för (en) internet konsultation?........
hmmmm.......kanske det man ska satsa på.......lol.........

Men funderar på PT, faktiskt!!........Har ju en del i bagaget!!:....över 30 år med styrketräning, och sen annan sorts träning, innan det då(kamsporter)... osv, men några korta utbildningar kan man ju också göra, för sakens skull.....
Så man kan säga, att man har det och den utbildningen osv, sen finns det säkert, ett å annat att lära sig.....Hepp.......

chadd
2018-08-18, 16:01
Är receptet med i boken?

Termy
2018-08-18, 16:16
Är receptet med i boken?

Det finns ett kapitel med några recept, men inte "Receptet". Ganska många som frågade om det när han postade sin cheesecake på instagram (https://www.instagram.com/p/BmjNqSrgj8_/?taken-by=martinberkhan) igår som ett firande av utgivandet av boken.

LeBraun23
2018-08-20, 13:22
Det finns ett kapitel med några recept, men inte "Receptet". Ganska många som frågade om det när han postade sin cheesecake på instagram (https://www.instagram.com/p/BmjNqSrgj8_/?taken-by=martinberkhan) igår som ett firande av utgivandet av boken.

Det där är ju ett område där Berkhan faktiskt lyckats med sin marknadsföring. Att få halva internet att törsta efter ett förmodat treplus-recept på Cheesecake är något av en bedrift.

MrMuggelSnuggel
2018-08-20, 14:01
För den allmänna massan som bara vill se bra ut nakna är hans bok allt man behöver.

Men det finns såklart alltid "nay-sayers"...

Folk som fastnat i illusionen av komplexitet och vilja komplicera det enkla.

"Det kan inte vara så enkelt".

Eller så är det precis vad det kan vara.

Ligg på ett behagligt kaloriunderskott tillräckligt länge. Ät rikligt med protein. Ät samma sak om och om igen. Träna för att bli starkare.

Hans bok är läsvärd för att göra det komplicerade enkelt igen.

EDIT: Köp inte boken om du vill lära dig något nytt. Om du redan följt Leangains, använt metoden och vet hur det fungerar så vet du redan det du behöver veta.

MrMuggelSnuggel
2018-08-20, 14:02
Det finns ett kapitel med några recept, men inte "Receptet". Ganska många som frågade om det när han postade sin cheesecake på instagram (https://www.instagram.com/p/BmjNqSrgj8_/?taken-by=martinberkhan) igår som ett firande av utgivandet av boken.

Recepten han delar med sig av är verkligen inte mycket att hänga i julgranen.

Finns betydligt mycket bättre recept online. Både av folk som postat om sina Leangains måltider. Men också bara allmänt från folk som gör recept rikt på protein.

LeBraun23
2018-08-20, 14:14
För den allmänna massan som bara vill se bra ut nakna är hans bok allt man behöver.

Men det finns såklart alltid "nay-sayers"...

Folk som fastnat i illusionen av komplexitet och vilja komplicera det enkla.

"Det kan inte vara så enkelt".

Eller så är det precis vad det kan vara.

Ligg på ett behagligt kaloriunderskott tillräckligt länge. Ät rikligt med protein. Ät samma sak om och om igen. Träna för att bli starkare.

Hans bok är läsvärd för att göra det komplicerade enkelt igen.

EDIT: Köp inte boken om du vill lära dig något nytt. Om du redan följt Leangains, använt metoden och vet hur det fungerar så vet du redan det du behöver veta.

Det är ju lite av hans stil det där, men jag tycker ändå att hans retorik är överdrivet dogmatisk. Samtidigt har det ju genererat, vad var det Grub sa, 1700 fanboys som skänker en hundring i månaden.

Skulle vara riktigt intressant med en studie på fyra grupper

Grupp 1 kör IF + RPT
Grupp 2 kör IF + annat välbeprövat träninsschema, ex 531
Grupp 3 kör vanligt kaloriunderskott + RPT
Grupp 4 kör vanligt kaloriunderskott + annat välbeprövat träningsschema ex 531

Samtliga sköter sin kost perfekt, går till gymmet år ut och år in och ger järnet.

Efter 4 år tror jag att skillnaderna skulle vara minimala.

Shqypnia
2018-08-20, 15:15
Går det att läsa på datorn om man inte har Kindle, eller annan läsplatta?

tigerofsweden
2018-08-20, 16:54
Det är ju lite av hans stil det där, men jag tycker ändå att hans retorik är överdrivet dogmatisk. Samtidigt har det ju genererat, vad var det Grub sa, 1700 fanboys som skänker en hundring i månaden.

Skulle vara riktigt intressant med en studie på fyra grupper

Grupp 1 kör IF + RPT
Grupp 2 kör IF + annat välbeprövat träninsschema, ex 531
Grupp 3 kör vanligt kaloriunderskott + RPT
Grupp 4 kör vanligt kaloriunderskott + annat välbeprövat träningsschema ex 531

Samtliga sköter sin kost perfekt, går till gymmet år ut och år in och ger järnet.

Efter 4 år tror jag att skillnaderna skulle vara minimala.

Tror också skillnaderna skulle vara minimala, men han skriver ju även i boken att IF inte är något magiskt i sig utan bara ett sätt att äta på som har varit optimalt för honom och många andra. Första gången jag ser honom krypa till korset och erkänna att ett mer traditionellt ätmönster säkert genererar snarlika resultat som IF.

chadd
2018-08-21, 05:12
Går det att läsa på datorn om man inte har Kindle, eller annan läsplatta?

Installera kindle på din dator, telefon eller surfplatta så går det.

MrMuggelSnuggel
2018-08-21, 09:47
Det är ju lite av hans stil det där, men jag tycker ändå att hans retorik är överdrivet dogmatisk. Samtidigt har det ju genererat, vad var det Grub sa, 1700 fanboys som skänker en hundring i månaden.

Skulle vara riktigt intressant med en studie på fyra grupper

Grupp 1 kör IF + RPT
Grupp 2 kör IF + annat välbeprövat träninsschema, ex 531
Grupp 3 kör vanligt kaloriunderskott + RPT
Grupp 4 kör vanligt kaloriunderskott + annat välbeprövat träningsschema ex 531

Samtliga sköter sin kost perfekt, går till gymmet år ut och år in och ger järnet.

Efter 4 år tror jag att skillnaderna skulle vara minimala.

Jag håller med. Skillnaderna skulle mest troligt vara minimala. Framförallt om syftet är att ha en kropp du är stolt över och ser bra ut naken.

Och det är väl just det som är min poäng...

Istället för att göra ett PPL upplägg, tränar 6 dagar och 6-8 timmar i veckan så kan du halvera tiden och träna 3 dagar & 2 timmar i veckan istället och fortfarande uppnå ditt mål lika snabbt.

Jag har experimenterat med PPL... prövat underkropp/överkropp... bro-split ... kastat in dropset, superset och allt däremellena... lagt uppemot 8 SVETTIGA, uttömmande timmar på träning varje vecka...

Och det har fortfarande inte gett mer än vad 2 timmar och 3 pass av Leangains inspirerad träning har gett mig under diet.

(Visst... idag är mina mål annorlunda och jag tränar varje vardag direkt på morgonen... men det är för jag har redan uppnått en kropp jag är nöjd med så jag tränar för ett långt liv, disciplin och för det hjälper mig som entreprenör öka produktiviteten)

Jeneric
2018-08-21, 11:00
Det är ju lite av hans stil det där, men jag tycker ändå att hans retorik är överdrivet dogmatisk. Samtidigt har det ju genererat, vad var det Grub sa, 1700 fanboys som skänker en hundring i månaden.

Skulle vara riktigt intressant med en studie på fyra grupper

Grupp 1 kör IF + RPT
Grupp 2 kör IF + annat välbeprövat träninsschema, ex 531
Grupp 3 kör vanligt kaloriunderskott + RPT
Grupp 4 kör vanligt kaloriunderskott + annat välbeprövat träningsschema ex 531

Samtliga sköter sin kost perfekt, går till gymmet år ut och år in och ger järnet.

Efter 4 år tror jag att skillnaderna skulle vara minimala.
5/3/1 och Berkhans program är alldeles för snarlika lågvolymsprogram för att utgöra någon väsentlig skillnad att forska i.

LeBraun23
2018-08-21, 13:56
5/3/1 och Berkhans program är alldeles för snarlika lågvolymsprogram för att utgöra någon väsentlig skillnad att forska i.

Yup, dåligt exempel. De flesta program med planerad rimlig progression och volym då.

Köttis
2018-08-22, 15:07
Jag tror jag håller andan tills Grub's bok släpps.Han skriver väl bara fantasyromaner så lär inte vara någonting revolutionerande om träning i den heller.

Skickat från min FRD-L19 via Tapatalk

tramadol
2018-08-23, 00:27
Han slamar kinobody ganska hårt i boken

kaspen
2018-08-24, 19:39
Han slamar kinobody ganska hårt i boken

Och nu blir han tydligen stämd!!

LeBraun23
2018-08-27, 10:11
Och nu blir han tydligen stämd!!

Källa?

King Grub
2018-08-27, 10:44
https://leangains.com/im-being-sued/

Läs kommentarerna. Inte uppskattat.

LeBraun23
2018-08-27, 11:07
https://leangains.com/im-being-sued/
Läs kommentarerna. Inte uppskattat.

OK. Fattar inte riktigt vad han sysslar med tbh. Han känns oerhört spretig. Antar att han inte har så mycket mer att tillföra, och han vet nog själv att hans bok lämnar en hel del att önska.

Gluffgluff
2018-08-27, 11:48
Han kanske är lite överarbetad, många bollar i luften mycket intensiv period och boken har betytt oerhört mycket för honom under de gångna 10 åren, nu är den släppt och pressen är nog stor. Hur många kan med handen på hjärtat säga att de klarat den pressen galant, det är nog påfrestande att bara vara en offentlig personlighet utan mediaträning och en organisation i ryggen. Det är väl säkert en av anledningarna till att Grub varit lite "hemlig".

Tycker att Martin förtjänar att få vältra sig i avkastningen på sitt hårda arbete och tjäna en hacka på lite fördjupningar av ett system och tankesätt som han utgett gratis i över 10 år. Kinobody har väl levt ett rental-playboyliv på att kopiera Berkhan, så klart man är förbannad. Det är ju valfritt att köpa bok och prenumerera på Patreon, liksom att vara prenumerant på diverse reklamspäckade tidskrifter.

Shqypnia
2018-08-28, 10:43
Har du läste boken Grub?

Anders The Peak
2018-08-28, 11:23
Källa?

Greg o'gallagher

Jeneric
2018-08-28, 12:09
Greg o'gallagher

Låter lite otänkbart att han skulle skickat in en stämningsansökan till Malmö Tingsrätt.

LeBraun23
2018-08-28, 12:14
Greg o'gallagher

Patetiskt hela denna soppan. Av samtliga inblandade.

Don H
2018-08-28, 13:03
All publicitet är bra publicitet.

KT81
2018-08-28, 13:05
wow!!!......
$7-800 dollar?......för (en) internet konsultation?........
hmmmm.......kanske det man ska satsa på.......lol.........

Men funderar på PT, faktiskt!!........Har ju en del i bagaget!!:....över 30 år med styrketräning, och sen annan sorts träning, innan det då(kamsporter)... osv, men några korta utbildningar kan man ju också göra, för sakens skull.....
Så man kan säga, att man har det och den utbildningen osv, sen finns det säkert, ett å annat att lära sig.....Hepp.......

Tycker du ska satsa på att skriva en bok.

LeBraun23
2018-08-28, 13:21
All publicitet är bra publicitet.

Tycker du har fel här. Martins utgångspunkt är ju en marknadsföringsdröm. En klyftig före detta modell med stor karisma, som startat ett movement på internet med sin träningsmetodik, och stark som en oxe.

Vad Martin har gjort med den möjligheten kan knappast ses som framgångsrikt.

LeBraun23
2018-08-28, 14:24
Låter lite otänkbart att han skulle skickat in en stämningsansökan till Malmö Tingsrätt.

Boken säljs ju på Amazon i USA. Jag är ingen jurist men tveksamt om Malmö Tingsrätt är enda kanalen för en förtalsstämning.

Carlo Fatface
2018-08-28, 15:10
För mig som inte har koll på vem som är vem;vad heter/hette han här på forumet?

Fogel
2018-08-28, 15:16
För mig som inte har koll på vem som är vem;vad heter/hette han här på forumet?

Berkham? Grandmaster, precis som Jeff Goldblum i Thor:Ragnarök.

http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=17064

Inte varit aktiv på ett bra tag.

Benny Carlsson
2018-08-29, 00:21
Källa?
Han själv. I kommentarerna skriver en del att det bara är klick-bete, och då jag skumläste artikeln tänkte jag instinktivt att det var det, men sedan efter att ha läst ordentligt så ... ja, det är väl rätt självklart att man inte ger ut detaljer om en stämningsansökan mot en själv eller lawsuit, om det nu är Gud o'Ghallager eller vad han nu heter som driver det. eller oavsett vem så är det något amerikanare eller någon från UK (kan ingenting om BB-/fitnesscenen i sig, bara att USA är dess centrum och... skit samma) för flera böcker om IF har ju skrivits (både innan och efter men någon skrev ju en som - har jag för mig - kallades "The 16/8-diet".

Är det inte rätt komplicerat att driva civilrättsmål (vilket jag bara antar att det är, om det är något alls) från USA mot en svensk?

Edit: https://leangains.com/im-being-sued/

Och det var "The 8-hour diet:[...]" den boken jag syftar på heter.

oath5
2018-08-29, 12:12
Kinobody är väll kanadensare...

Carlo Fatface
2018-08-29, 14:14
Berkham? Grandmaster, precis som Jeff Goldblum i Thor:Ragnarök.

http://www.kolozzeum.com/forum/member.php?u=17064

Inte varit aktiv på ett bra tag.


Ok,tack

LeBraun23
2018-08-31, 09:27
Nästan kusligt dålig timing och otur för Martin att få med Alan Aragon på förordet samtidigt som hans bakgrund avslöjas.

Shqypnia
2018-08-31, 20:41
Håller på att läsa boken just nu. Martin är grym på att skriva och formulera sig. Bara det gör köpet värt det.

TotteShaped4Life
2018-09-01, 06:14
"I wanted to finish and publish an official statement/post on the Alan Aragon situation tonight. Decided to give it another day - to reflect, think and see if new information comes out.But the post will be up tomorrow and I suggest you read it. And like everything else I write, it won't be the same predictable BS I've been see
ing thus far. " (Berkhan) skrivet för 9 timmar sedan.


https://www.facebook.com/martinberkhan?hc_ref=ARSBE74GxZJEY6Ebk1aLAevc31D-xQQjfUqweKdOj2DDL6mX3wuaNMrAUXlflkgZbOU&__xts__[0]=68.ARCd_slal8EmlRyn-JXzSUejKeSh35Z6PCogPK0fuY6KDsiVJuorcVPpibZy_YxGRYf ixxk8_2EZnOqt0JqtwzCa5AfW5yf8Q6ryPdg4ydOLR1XhRlweo ksEIwfv4pkyKRnqqJ8j73asgAvpGWieAStY32yfeOMEMRoCyfU 04nS-9n4GJ4mU3hth9z_donspiKAL9Ci93Tn-jHhsIn-CScT8hpipbkcNFfdvmln0gik&__tn__=lC-R

92Andersson
2018-09-04, 08:05
För nån som inte hängt med, vad avslöjades om Alan Aragon?

King Grub
2018-09-04, 08:08
Han antastar kvinnor och skyller det på alkoholism.

Anders The Peak
2018-09-04, 10:36
Han antastar kvinnor och skyller det på alkoholism.

Vem gör inte det *slap*

Sk1llz
2018-09-04, 11:55
https://www.reddit.com/r/leangains/comments/9b1n54/alan_aragon_turns_out_to_be_a_serial_sexual/

TotteShaped4Life
2018-09-05, 04:58
Berkhan och "Alangate"

https://leangains.com/alangate/

Bruce Banner
2018-09-05, 05:33
Berkhan och "Alangate"

https://leangains.com/alangate/
Nu har denna Martin Berkhan inte varit något som fastnat i mitt huvud de åren jag hållit på med träning så jag har en begränsad kunskap om hela Leangains. Men han har en synnerligen självgod inställning till sin egen prestation och person vad det verkar. Lätt obehagligt.

MVH
/Bruce

MrMuggelSnuggel
2018-09-05, 10:01
Nu har denna Martin Berkhan inte varit något som fastnat i mitt huvud de åren jag hållit på med träning så jag har en begränsad kunskap om hela Leangains. Men han har en synnerligen självgod inställning till sin egen prestation och person vad det verkar. Lätt obehagligt.

MVH
/Bruce

Mjä... han har ju fått resultat många drömmer om genom att göra motsatsen till vad alla sa att man skulle göra... och öppnat upp dörren för ett sätt att forma kroppen som de flesta inte trodde skulle fungera.

Då får man ha en självgod inställning till sin prestation.

Shqypnia
2018-09-05, 10:45
Vilken hård jädra diss mot Aragon av Berkhan!

Slartibartfast
2018-09-05, 11:44
Mjä... han har ju fått resultat många drömmer om genom att göra motsatsen till vad alla sa att man skulle göra... och öppnat upp dörren för ett sätt att forma kroppen som de flesta inte trodde skulle fungera.

Då får man ha en självgod inställning till sin prestation.

Jag skulle iofs vilja se Martin på en ordentlig byggarsplit. Han har onekligen optimala gener för bygge, även om han envisas med att påstå (pga att det säljer mera) att han inte har det.

Kevin Levrone hade antagligen byggt en fysik likt Martins med en timmes träning i veckan, även om han valde att bygga en olympiafysik med riktig byggarträning.

Bruce Banner
2018-09-05, 17:00
Mjä... han har ju fått resultat många drömmer om genom att göra motsatsen till vad alla sa att man skulle göra... och öppnat upp dörren för ett sätt att forma kroppen som de flesta inte trodde skulle fungera.

Då får man ha en självgod inställning till sin prestation.
Utan att det spårar ut, vad är det han gjort som är nyskapande lite mer ingående? Vad är motsatserna?

Man får vara hur självgod man vill oavsett prestation, självgodhet är alltid osmakligt.

MVH
/Bruce

Anders The Peak
2018-09-05, 20:02
Jag skulle iofs vilja se Martin på en ordentlig byggarsplit. Han har onekligen optimala gener för bygge, även om han envisas med att påstå (pga att det säljer mera) att han inte har det.

Kevin Levrone hade antagligen byggt en fysik likt Martins med en timmes träning i veckan, även om han valde att bygga en olympiafysik med riktig byggarträning.

Har fått lite info om att Martin har kört byggarsplitt som många andra med allt som hör till under sista året.

Mats J
2018-09-05, 20:21
Stämmer det gav det inte speciellt mer än hans rpt metod.

henrikl
2018-09-05, 21:14
Har fått lite info om att Martin har kört byggarsplitt som många andra med allt som hör till under sista året.

Beror väl på vad du menar med byggarsplit. Han har ju aldrig tränat högfrekvent och hög volym, utan alltid kört 3/4pass i veckan med frekvensen per muskelgrupp 1x/v (lågvolym RPT). På senare tid har han ökat frekvensen något på en del lyft ex bänk 2x/v, drag 2x/v. Han har alltså tränat precis som han förespråkar, och alltid har gjort.

King Grub
2018-09-05, 21:23
Det finns väl dom som iakttagit honom träna som säger att han inte alls tränar så.

Benny Carlsson
2018-09-06, 05:29
Utan att det spårar ut, vad är det han gjort som är nyskapande lite mer ingående? Vad är motsatserna?

Man får vara hur självgod man vill oavsett prestation, självgodhet är alltid osmakligt.

MVH
/Bruce

Han lanserade i princip själv, "periodisk fasta", till fitnessvärlden, som sedan har spridit sig till allmänheten (i Sverige och (delvis?) UK) i 5/2-formen.

Då får man vara självgod.


Ja, jag vet att t ex Warrior Diet var före med en variant av PF, men det har inte med saken att göra.

Benny Carlsson
2018-09-06, 05:33
Det finns väl dom som iakttagit honom träna som säger att han inte alls tränar så.

Mer än gällande att han påstått sig inte träna armar*/vader/abs isolerat?

*Han har själv lagt upp filmer på när han curlar, förvisso.

bertbert
2018-09-06, 07:08
Jag är mycket måttligt imponerad av språkbruket och tonen. Det är också mer än lite lustigt att han beklagar sig över hur fitnessindustrin fungerar samtidigt som han låter som en predikant på ett väckelsemöte.

Tänker inte köpa boken.

Anders The Peak
2018-09-06, 08:10
Han lanserade i princip själv, "periodisk fasta", till fitnessvärlden, som sedan har spridit sig till allmänheten (i Sverige och (delvis?) UK) i 5/2-formen.

Då får man vara självgod.


Ja, jag vet att t ex Warrior Diet var före med en variant av PF, men det har inte med saken att göra.


Warrior Diet (https://files.fm/u/gffyupzh)

xan
2018-09-06, 08:49
Han lanserade i princip själv, "periodisk fasta", till fitnessvärlden, som sedan har spridit sig till allmänheten (i Sverige och (delvis?) UK) i 5/2-formen.

Då får man vara självgod.


Ja, jag vet att t ex Warrior Diet var före med en variant av PF, men det har inte med saken att göra.

Han var först i världen med det upplägget av periodisk fasta han använder? Är lite skeptisk till det.

Anders The Peak
2018-09-06, 10:18
Han var först i världen med det upplägget av periodisk fasta han använder? Är lite skeptisk till det.

Nu var det i allafall 16/8 som Martin vill att ska tillfalla honom. För min del spelar det ingen roll eftersom jag tycker att han klarade av att lansera den som sin produkt. Precis som Michael Mosley med sin 5/2 diet.

tigerofsweden
2018-09-06, 12:16
Tänker inte köpa boken.


Bra då vet vi!


Intressant om det ligger något i påståendet att Martin själv inte tränar som han förespråkar. Såg iaf att han curlade på den tiden vi häckade på samma gym i Malmö, men det var också 5-6 år sen..

TotteShaped4Life
2018-09-06, 14:02
Kan det handla om förnekelse... han tror så hårt på sin "metod" att han inte vill erkänna för sig själv att han curlar mellan varven...

Jeneric
2018-09-07, 05:35
Kan det handla om förnekelse... han tror så hårt på sin "metod" att han inte vill erkänna för sig själv att han curlar mellan varven...

Nu har iofs curls tre gånger i veckan i sitt basic program på hemsidan.

bertbert
2018-09-07, 08:51
Nu har iofs curls tre gånger i veckan i sitt basic program på hemsidan.

Nä! Han skriver Calves, biceps or triceps.

Men rekommendationerna har väl förändrats lite över tid och det ser iallafall jag som ett sundhetstecken.

vicarious
2018-09-07, 09:22
Han brukar ju skryta/skämta om hur han har byggt sina armar utan att curla överhuvudtaget.

Här (https://twitter.com/martinberkhan/status/949003892762775552) t ex

Finished arm day. Did 4 x 15 cable curls super-setted with 4 x 15 triceps triceps kickbacks and more. Just kidding, I never train arms. I row, chin, deadlift and do man shit.

Bärsärk
2018-09-07, 09:42
Jag tror det är lite så man måste vara om man ska göra ett namn för sig själv.

Shqypnia
2018-09-07, 10:00
Bra då vet vi!


Intressant om det ligger något i påståendet att Martin själv inte tränar som han förespråkar. Såg iaf att han curlade på den tiden vi häckade på samma gym i Malmö, men det var också 5-6 år sen..

Sist han var med på Tyngre radio har jag för mig att han pratade om att han tränar annorlunda. Kör i princip varje dag numera.

LeBraun23
2018-09-07, 13:54
Sist han var med på Tyngre radio har jag för mig att han pratade om att han tränar annorlunda. Kör i princip varje dag numera.

Har lyssnat på hans båda framträdanden från några år sedan på Tyngre Radio / Body Radio - iaf de som finns på Podcaster.

Det är ändå anmärkningsvärt hur mycket han i poddarna med Alex och hans sidekick tillåts agera som någon sorts auktoritet inom träningsvärlden.

Alltså: givetvis har han både stor teoretisk och praktisk kunskap kring träning - men hans generaliserande och dogmatiska påståenden som får flyga helt utan ifrågasättande är orimliga.

Det finns även någon sorts eftersmak i allt han säger i att han tycker att det går för mycket trender i fitnessvärlden, samtidigt som han själv hoppar mellan olika infall. BCAA, inga curls, osv osv.

Jag kan inte säga att jag följt honom regelbundet de senaste åren annat än senaste månaderna - och jag tycker att hela hans "paket" känns två plus om man ska höja blicken lite.

Vilket är egentligen hans legacy? Han var varken den första att köra minimalistisk lågvolymsträning eller att skippa att käka frukost. Alla hans små detaljer som gör hela upplägget krångligt är knappast något som kommer vinna mark.

Han har uppenbarligen lyckats inspirera många, inklusive mig själv, att träna men om jag ska vara ärlig och tänker efter lite - vad är skillnaden på hans approach och hela Pavel-grejen.

Hela den här över-macho-grejen där man antingen ligger på bristningsgränsen eller så tränar man som en *bitch* - ledsen men herre gud vad trött man blivit på den. Känns omodernt och dammigt.

kaspen
2018-09-08, 22:15
Har lyssnat på hans båda framträdanden från några år sedan på Tyngre Radio / Body Radio - iaf de som finns på Podcaster.

Det är ändå anmärkningsvärt hur mycket han i poddarna med Alex och hans sidekick tillåts agera som någon sorts auktoritet inom träningsvärlden.

Alltså: givetvis har han både stor teoretisk och praktisk kunskap kring träning - men hans generaliserande och dogmatiska påståenden som får flyga helt utan ifrågasättande är orimliga.

Det finns även någon sorts eftersmak i allt han säger i att han tycker att det går för mycket trender i fitnessvärlden, samtidigt som han själv hoppar mellan olika infall. BCAA, inga curls, osv osv.

Jag kan inte säga att jag följt honom regelbundet de senaste åren annat än senaste månaderna - och jag tycker att hela hans "paket" känns två plus om man ska höja blicken lite.

Vilket är egentligen hans legacy? Han var varken den första att köra minimalistisk lågvolymsträning eller att skippa att käka frukost. Alla hans små detaljer som gör hela upplägget krångligt är knappast något som kommer vinna mark.

Han har uppenbarligen lyckats inspirera många, inklusive mig själv, att träna men om jag ska vara ärlig och tänker efter lite - vad är skillnaden på hans approach och hela Pavel-grejen.

Hela den här över-macho-grejen där man antingen ligger på bristningsgränsen eller så tränar man som en *bitch* - ledsen men herre gud vad trött man blivit på den. Känns omodernt och dammigt.

Jag håller med allt förutom kritiken mot Body/tyngre. Jag är själv ingen lyssnare längre men det ska sägas i ärlighetens namn att de aldrig säger emot folk. Alla får vara auktoriteter i sina avsnitt och lyssnarna får själva avgöra vilka de litar på. Även stollar som Joachim Bartoll har stått oemotsagda. Enda gången jag kan minnas att de i efterhand försökt ”nyansera” en gäst är faktiskt Roddy Benjaminsson så Berkhan har absolut inte fått någon särbehandling

Klein
2018-09-09, 07:44
Har lyssnat på hans båda framträdanden från några år sedan på Tyngre Radio / Body Radio - iaf de som finns på Podcaster.

Det är ändå anmärkningsvärt hur mycket han i poddarna med Alex och hans sidekick tillåts agera som någon sorts auktoritet inom träningsvärlden.

Alltså: givetvis har han både stor teoretisk och praktisk kunskap kring träning - men hans generaliserande och dogmatiska påståenden som får flyga helt utan ifrågasättande är orimliga.

Det finns även någon sorts eftersmak i allt han säger i att han tycker att det går för mycket trender i fitnessvärlden, samtidigt som han själv hoppar mellan olika infall. BCAA, inga curls, osv osv.

Jag kan inte säga att jag följt honom regelbundet de senaste åren annat än senaste månaderna - och jag tycker att hela hans "paket" känns två plus om man ska höja blicken lite.

Vilket är egentligen hans legacy? Han var varken den första att köra minimalistisk lågvolymsträning eller att skippa att käka frukost. Alla hans små detaljer som gör hela upplägget krångligt är knappast något som kommer vinna mark.

Han har uppenbarligen lyckats inspirera många, inklusive mig själv, att träna men om jag ska vara ärlig och tänker efter lite - vad är skillnaden på hans approach och hela Pavel-grejen.

Hela den här över-macho-grejen där man antingen ligger på bristningsgränsen eller så tränar man som en *bitch* - ledsen men herre gud vad trött man blivit på den. Känns omodernt och dammigt.

Martins legat är väl att man kan bygga en riktigt bra fysik med ett enkelt och minimalistiskt upplägg utan periodisering, muskelförvirring, HIIT, och annat trams. Det är även uppskattat att han inte försöker sälja drömstoff till osäkra unga män medelst lyxiga hus, vrålåk, och heta tjejer, utan fokuserar på träningen och kosten. Det som gör honom omodern är väl mest att han inte tagit steget till Youtube utan fortsätter harva på med sin blogg. Han är ju ingen eminent skribent egentligen men det uppvägs av att han leder genom exempel.

LeBraun23
2018-09-20, 10:36
Något jag fann ganska talande i kommentarerna från Reddit är följande: Hade man en vän man skulle rekommendera IF och Leangains så hade man skämts över att visa dem boken. Tycker det säger det mesta om genomförandet.

Gällande "beefen" mellan honom och Kinobody: Greg är ju såklart en pajas, men en ganska stark sådan, och som på ett skickligt sätt tjänar pengar på en i grunden väldigt positiv sak - att hjälpa folk att förändra sina liv till det bättre.

Jag vet inte riktigt vad det är han tar betalt för som skulle vara värt mindre heder än Martins, enligt utsago, halvhjärtade och slentrianmässiga konsultationer för 10 000.

LeBraun23
2018-11-21, 09:01
I hans senaste nyhetsbrev/bloggpost länkar han genom massa affilliatelänkar på amazon till generiska träningsprylar och elektronik inför Black Friday. Oerhört trött grepp.

Diomedea exulans
2018-11-21, 09:30
Eftersom detta verkar vara en allmän Martin Berkhan-tråd: Är det någon som fattade poängen med hans "gimmick" att vara sjukt otrevlig på internetforum? Jag hängde på Body för många år sedan, han var likadan då. (Aldrig mot mig, ska tilläggas.)

Jag menar, det kan ju knappast vara att han inte kan vara trevlig. Det skulle kräva någon rätt rejäl störning, och det tror jag knappast att han har. Och han verkar väldigt trevlig i vissa andra sammanhang, t ex i en intervju jag hörde i Guiances podd.

Det kan ju rimligen inte vara något som han gör för att öka sin popularitet. Förvisso, på mitt högstadium kunde man vinna sociala poäng genom att be läraren dra åt helvete och sådär, men skulle det fungera gentemot randoms på träningsforum?

Någon snackade om Martin och hans skötsel av sitt varumärke; hans attityd på forum må måhända inte ha gjort något avgörande hål i hans plånbok, men jag kan tänka mig att han förlorat åtminstone en handfull kunder efter att han kallat dem jubelidioter när de ställt någon oskyldig fråga i någon tråd.

Jag har funderat på om det var samma fenomen som min morbror, som var sjökapten: Han ansträngde sig för att vara så otrevlig som möjligt när folk knackade på hans hytt för att fråga saker, eftersom han ville att folk inte skulle störa honom i hans hytt. Var Grandmaster elak på forum för att slippa få PM hela tiden? Det är ärligt talat den enda logiska förklaring jag kan komma på.

Men jag vet inte. Och nu hoppas jag att Martin inte läser det här inlägget och lägger mig på minnet, eller något, han är en person vars shit-list man inte vill hamna på.

TotteShaped4Life
2018-11-22, 04:43
Eftersom detta verkar vara en allmän Martin Berkhan-tråd: Är det någon som fattade poängen med hans "gimmick" att vara sjukt otrevlig på internetforum? Jag hängde på Body för många år sedan, han var likadan då. (Aldrig mot mig, ska tilläggas.)

Jag menar, det kan ju knappast vara att han inte kan vara trevlig. Det skulle kräva någon rätt rejäl störning, och det tror jag knappast att han har. Och han verkar väldigt trevlig i vissa andra sammanhang, t ex i en intervju jag hörde i Guiances podd.

Det kan ju rimligen inte vara något som han gör för att öka sin popularitet. Förvisso, på mitt högstadium kunde man vinna sociala poäng genom att be läraren dra åt helvete och sådär, men skulle det fungera gentemot randoms på träningsforum?

Någon snackade om Martin och hans skötsel av sitt varumärke; hans attityd på forum må måhända inte ha gjort något avgörande hål i hans plånbok, men jag kan tänka mig att han förlorat åtminstone en handfull kunder efter att han kallat dem jubelidioter när de ställt någon oskyldig fråga i någon tråd.

Jag har funderat på om det var samma fenomen som min morbror, som var sjökapten: Han ansträngde sig för att vara så otrevlig som möjligt när folk knackade på hans hytt för att fråga saker, eftersom han ville att folk inte skulle störa honom i hans hytt. Var Grandmaster elak på forum för att slippa få PM hela tiden? Det är ärligt talat den enda logiska förklaring jag kan komma på.

Men jag vet inte. Och nu hoppas jag att Martin inte läser det här inlägget och lägger mig på minnet, eller något, han är en person vars shit-list man inte vill hamna på.
Funderar starkt på att gola ner dig nu

Crillos
2018-11-22, 06:15
Edit:--

LeBraun23
2018-11-22, 07:53
Eftersom detta verkar vara en allmän Martin Berkhan-tråd: Är det någon som fattade poängen med hans "gimmick" att vara sjukt otrevlig på internetforum? Jag hängde på Body för många år sedan, han var likadan då. (Aldrig mot mig, ska tilläggas.)

Jag menar, det kan ju knappast vara att han inte kan vara trevlig. Det skulle kräva någon rätt rejäl störning, och det tror jag knappast att han har. Och han verkar väldigt trevlig i vissa andra sammanhang, t ex i en intervju jag hörde i Guiances podd.

Det kan ju rimligen inte vara något som han gör för att öka sin popularitet. Förvisso, på mitt högstadium kunde man vinna sociala poäng genom att be läraren dra åt helvete och sådär, men skulle det fungera gentemot randoms på träningsforum?

Någon snackade om Martin och hans skötsel av sitt varumärke; hans attityd på forum må måhända inte ha gjort något avgörande hål i hans plånbok, men jag kan tänka mig att han förlorat åtminstone en handfull kunder efter att han kallat dem jubelidioter när de ställt någon oskyldig fråga i någon tråd.

Jag har funderat på om det var samma fenomen som min morbror, som var sjökapten: Han ansträngde sig för att vara så otrevlig som möjligt när folk knackade på hans hytt för att fråga saker, eftersom han ville att folk inte skulle störa honom i hans hytt. Var Grandmaster elak på forum för att slippa få PM hela tiden? Det är ärligt talat den enda logiska förklaring jag kan komma på.

Men jag vet inte. Och nu hoppas jag att Martin inte läser det här inlägget och lägger mig på minnet, eller något, han är en person vars shit-list man inte vill hamna på.

Han är ju säkert egentligen en ensamvarg som gillar att lyfta skrot. Hans personlighet är ju helt inkompatibel med att vara en offentlig fitness-persona.

Jag tror att personligheter som Mike Israetels är mycket mer gångbar 2018 om man vill tjäna pengar på att vara en figur inom fitness och tyngdlyftning.

Om vi säger så här: om Martin haft ett maxlyft på 220 i mark hade han varit en nobody.

bjorkster
2018-11-29, 09:55
Vad är nytt i boken som inte står att läsa gratis på hans Leangains sida ?

Langster
2018-11-29, 15:53
Han är ju säkert egentligen en ensamvarg som gillar att lyfta skrot. Hans personlighet är ju helt inkompatibel med att vara en offentlig fitness-persona.

Jag tror att personligheter som Mike Israetels är mycket mer gångbar 2018 om man vill tjäna pengar på att vara en figur inom fitness och tyngdlyftning.

Om vi säger så här: om Martin haft ett maxlyft på 220 i mark hade han varit en nobody.

Jag tror det förstnämnda stämmer, jag tror inte att han har varit ute efter att bli rik på sitt koncept och därmed har han inte behövt anpassa sin personlighet till att vara säljande.
Jag kan nog avslöja nu, nästan 10 år senare, att han hjälpte mig fram till min tävling helt gratis, vilket man måste säga är rätt hyggligt.
Vissa gillar nog hans attityd och den skaran räcker väl för att han ska kunna försörja sig. Att bli coachad av honom kräver mycket eget ansvar av klienten men han bidrar med ett upplägg som faktiskt fungerar.
Jag tror han är medveten om att man kan få bra resultat på andra sätt, att han kallar alla andra idioter är lite förvirrande faktiskt.

Jag tror dock hans utseende har varit viktigare än hans marklyft för att skapa uppmärksamhet kring periodisk fasta.

kaspen
2018-11-29, 16:28
Vad är nytt i boken som inte står att läsa gratis på hans Leangains sida ?

Ingenting. Hans bok är usel och jag avråder starkt från att läsa den

Diomedea exulans
2018-11-29, 16:58
Ingenting. Hans bok är usel och jag avråder starkt från att läsa den

Usel, hur?

Langster
2018-11-29, 18:21
Ingenting. Hans bok är usel och jag avråder starkt från att läsa den

Samma retorik som Berkhan, dock helt utan tyngd bakom...:laugh:

kaspen
2018-11-29, 18:46
Usel, hur?

Den är ihopklistrad av grejer som redan finns gratis på hans hemsida. Totalt bortkastade pengar.

kaspen
2018-11-29, 18:49
Samma retorik som Berkhan, dock helt utan tyngd bakom...:laugh:

Vad tyckte du själv om boken? Nämn tre grejer du lärde dig.

Shqypnia
2018-11-29, 19:00
Berkhans attityd är det som gör hans texter intressanta.

Langster
2018-11-29, 19:12
Vad tyckte du själv om boken? Nämn tre grejer du lärde dig.

Jag har inte läst den. Men personligen om jag skulle köpa den så skulle det inte vara för att jag förväntade mig att lära mig någonting nytt.
Som jag ser det riktar den sig till antingen de som tycker det är kul att ha Berkhans bok, eller till folk som vill ha ett samlat kompendium med leangains-information. Eller till de som inte kommit i kontakt med informationen på nätet alls.
Böcker ser jag numera, och jag har jobbat i tryckeribranschen hela livet, som en rolig grej, ett samlarobjekt eller en del av en marknadsföring.

LeBraun23
2018-11-30, 15:40
Usel, hur?

Den är väl inte usel, men tänk dig själv om du skrivit en bok på gymnasiet och sedan tagit hjälp lite halvhjärtat här och där för att få en färdig produkt.

Hela boken präglas av att han egentligen inte tror på detta själv, och är medveten om vilket misstag det var att inte släppa den för 6-7 år sedan.

Recepten är skrattretande, det är ganska mycket utfyllnadsmaterial som ingen rimligen kan vara intresserad av, det är en blandning av helt vansinniga tips på en sån detaljnivå att till och med de värsta optinojarna får panik.

Sedan finns det ju en konflikt i bokens ansats: Hans metod riktar ju sig till människor som inte vill lägga ner massa onödig tid på att träna, utan har ett liv utanför träningen, samtidigt som om man följer hans metod blir hela ens liv centrerat kring träningen.