handdator

Visa fullständig version : Kolo-träffar


Sparven från Minsk
2018-07-31, 21:09
Sitter och tittar igenom gamla trådar, inlägg jag följer med mera och en tanke slog mig.

Förr verkade det vara mer populärt att styra upp kolo-träffar. Träffar där man tränar med andra medlemmar, käkar massa mat och allmänt hänger.
Har själv varit på 2 st, bägge i Hbg faktiskt.
På en av dem träffade jag en tös som jag var tillsammans med ett tag.
På bägge träffar möte jag sjukt trevliga personer!

Vet att det funnits kolo-träffar i Gbg, Sthlm...har jag missat några?

Har detta fenomen upphört? kan inte minnas att jag sett någon arrangera en kolo-träff på vet inte hur länge. Runt 2011-2014 var de relativt frekventa.

ceejay
2018-07-31, 21:13
Var en i uppsala för några år sen.(läs typ 6)

Dreas
2018-07-31, 21:13
Dags att styra upp en träff i Hbg under hösten? Jag har aldrig varit på en kolo-träff men det brukar se mäkta trevligt ut! Eller kanske joina Arne i Löddeköpinge?

shadowfire
2018-07-31, 21:24
Jepp, mina bästa vänner idag är från koloträffar historiskt.

Andy.da.wohoo
2018-07-31, 23:01
Kan det vara så att personerna som åtog sig att styra upp träffarna "gick vidare" och det inte dök upp nya som tog över facklan?

rooz
2018-08-01, 04:14
Jepp, mina bästa vänner idag är från koloträffar historiskt.

This. Jag tror en av min äldre externa hårddiskar innehåller en hel del bilder från dessa träffar..

Sparven från Minsk
2018-08-01, 07:48
Kan det vara så att personerna som åtog sig att styra upp träffarna "gick vidare" och det inte dök upp nya som tog över facklan?

Mest troligt. De gamla rävarna har försvunnit, bildat familj/fått barn. Den nya generation koloiter verkar mest trolla i trådar. Synd.

MackeJuve
2018-08-01, 07:55
Jag hade kommit om 1) det hade varit i närheten och 2) någon jag konverserar till och från med hade dykt upp. Att bägge kriterierna skulle uppfyllas känns dock ganska så osannolikt. Men bor man på "rätt" ställe och har intresse av detta samt känner någon koloit som bor i samma stad så är det väl bara att köra? I värsta fall blir man två, i bästa fall många fler.

Shqypnia
2018-08-01, 08:18
Det hade varit hur kul som helst! Lämpligast vore väl Sthlm - GBG - Malmö.

Scratch89
2018-08-01, 08:44
Vi som gick på många träffar förr har liksom redan hittat vårt umgänge. Det är inte samma gemytliga stämning på forumet längre och det känns som om de flesta nya medlemmarna bara är troll som hetsar igång politiska diskussioner.

The Swedish Oak
2018-08-01, 09:16
Kommer ihåg att tråden med bilder från förra HBG träffen spåra ur lite efter att folk började kritisera kända medlemmars fysiker och ifrågasätta om de verkligen skulle ge tips och råd till andra medlemmar med tanke på deras uteblivna resultat från träningen. Sånt gör en o-taggad på träffar.

Bärsärk
2018-08-01, 10:57
Sverige är ju ett så jävla bökigt land att styra träff i , GBG ligger ju långt bort för folk som bor i Sthlm och Sthlm ligger långt bort för folk som bor i GBG. Och bor du i Sthlm är ju Malmö en bit också.

För att inte tala om alla som bor i Norrland.

Angel
2018-08-01, 11:02
Jag har varit på en koloträff där Madame kom från Skåne och Oh_wao och Dravena kom från Uppsala :)

För några år sedan var varje gympass på Almedal som en liten koloträff, man träffade typ alltid Mikaelj, mahaeerra och Frantic där.

Mass-Tech
2018-08-01, 11:32
Har varit på två, Lund och Helsingborg. Båda var riktigt trevligt.

Kimball
2018-08-01, 11:58
Ja herregud, träffen i Lund var väldigt trevlig! Känns som hundra år sedan.

r3mpuh
2018-08-01, 13:23
En kolomedlem såg mig på stan i Västerås en gång men hen misslyckades med att hälsa, känner mig kränkt.

leo1
2018-08-01, 13:41
En kolomedlem såg mig på stan i Västerås en gång men hen misslyckades med att hälsa, känner mig kränkt.

Du hade kunnat hamna i denna tråd:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=73285&page=306

Står om wc anka på sista sida. Trodde han var en vålnad :)

trädgårdsmöbel
2018-08-01, 14:29
Jag har vart på två koloträffar för länge sedan. I mer modern tid har jag blivit medbjuden fast då enbart fått info om vilken dag men ej tid och plats :) i stil med "vi skall ses på måndag du är också välkommen!" Vad roligt! Tack vart skall vi vara och vilken tid?" Följt av inget svar och tystnad. Min arbetshypotes änsålänge är att inbjudaren inte checkat av med övriga innan denne bjöd in mig. "Någon" kontaktade inbjudaren och sa " nej fan, bjud inte den jobbiga jäveln!" Vilket skrämde inbjudaren till att ej delge tid och plats. :)

Angel
2018-08-01, 14:44
Jag har vart på två koloträffar för länge sedan. I mer modern tid har jag blivit medbjuden fast då enbart fått info om vilken dag men ej tid och plats :) i stil med "vi skall ses på måndag du är också välkommen!" Vad roligt! Tack vart skall vi vara och vilken tid?" Följt av inget svar och tystnad. Min arbetshypotes änsålänge är att inbjudaren inte checkat av med övriga innan denne bjöd in mig. "Någon" kontaktade inbjudaren och sa " nej fan, bjud inte den jobbiga jäveln!" Vilket skrämde inbjudaren till att ej delge tid och plats. :)

Lol, den blev inställd din paranoida jävel.

Määng
2018-08-01, 14:47
Tror det varit någon träff i Umeå. Detta är dock typ 14 år sen.

Krampus
2018-08-01, 16:41
Kommer ihåg att tråden med bilder från förra HBG träffen spåra ur lite efter att folk började kritisera kända medlemmars fysiker och ifrågasätta om de verkligen skulle ge tips och råd till andra medlemmar med tanke på deras uteblivna resultat från träningen. Sånt gör en o-taggad på träffar.

På de träffar jag var på blev folk tillsammans, skaffade barn och levde lyckliga i alla sina dagar. Skärpning på er träff fan!

Scratch89
2018-08-01, 17:03
Jag har vart på två koloträffar för länge sedan. I mer modern tid har jag blivit medbjuden fast då enbart fått info om vilken dag men ej tid och plats :) i stil med "vi skall ses på måndag du är också välkommen!" Vad roligt! Tack vart skall vi vara och vilken tid?" Följt av inget svar och tystnad. Min arbetshypotes änsålänge är att inbjudaren inte checkat av med övriga innan denne bjöd in mig. "Någon" kontaktade inbjudaren och sa " nej fan, bjud inte den jobbiga jäveln!" Vilket skrämde inbjudaren till att ej delge tid och plats. :)

Det hade ju varit legendariskt att träffa dig igen. Jag fick ett så otroligt bra intryck av dig IRL. :)

delta_mats
2018-08-01, 18:40
Lol, den blev inställd din paranoida jävel.

Då hör man av sig. Var inte så oförskämd!

blåvitt
2018-08-01, 19:02
Kolos filmklubb körde några goa träffar i Sthlm och HBG, det minns jag med värme. Bl.a. ett nyårsfirande (och fick också ut en veckas gratis boende i Prag av det hela)

Angel
2018-08-01, 19:05
Då hör man av sig. Var inte så oförskämd!

cofffee

*Flash*
2018-10-04, 03:26
Bumpar denna.:)

ceejay
2018-10-04, 05:10
Jag är på, bara det blir markfest.

*Flash*
2018-10-04, 05:22
Jag är på, bara det blir markfest.
Jag anmäler mig som frivillig att stå bakom och se så att det ser bra ut.*cupid**drool*
Minns inte senast jag tränade själv så.:d

För att vara lite seriös så hade det varit skoj.:)

Angel
2018-10-04, 06:23
Jag tycker ceejay och flash ska ha en egen koloträff

*Flash*
2018-10-04, 06:45
Jag tycker ceejay och flash ska ha en egen koloträff
*slap*
Jag hade bara tänkt dregla över musklerna, fullständigt oskyldigt ju.*popcorn*

Sheogorath
2018-10-04, 10:22
Kolo-träff låter kul! Jag vill gärna visa hur klen, tjock och gråhårig jag blivit sen sist!

Angel
2018-10-04, 11:51
*slap*
Jag hade bara tänkt dregla över musklerna, fullständigt oskyldigt ju.*popcorn*

Vad mysigt ni kommer ha det *popcorn*

rooz
2018-10-04, 18:06
Jag tycker ceejay och flash ska ha en egen koloträff

Du är säkert också välkommen

Sparven från Minsk
2018-10-04, 18:51
Är på om det är hyfsat i närområdet.

ceejay
2018-10-04, 19:32
Du är säkert också välkommen

Du med :kinky:

trädgårdsmöbel
2018-10-04, 20:55
Haha, jag ser framför mig hur Angel och Flash kommer uppiffade i sina allra snyggaste träningsoutfits, luktar gott och på flirtigt humör men Rooz och Ceejay har bara ögon för varandra.

*Flash*
2018-10-04, 20:59
Haha, jag ser framför mig hur Angel och Flash kommer uppiffade i sina allra snyggaste träningsoutfits, luktar gott och på flirtigt humör men Rooz och Ceejay har bara ögon för varandra.
:laugh:
That I'd want to see.*popcorn*

rooz
2018-10-05, 05:04
Det är faktiskt sant. Fråga min fästmö om detta..

Shqypnia
2018-10-05, 10:58
En träff i Skaaenee. Gärna i Malmö pga att jag älskar maten där :D

Sheogorath
2018-10-05, 11:03
Finns väldigt många bra restauranger här i stan! Varför inte träffas och träna på Arnes nyöppnade gym nere vid Värnhem och sedan gå ut och äta?

Ett Orm
2018-10-05, 17:44
Jag kommer om Mr Eks kommer.

chidde
2018-10-05, 22:47
Finns väldigt många bra restauranger här i stan! Varför inte träffas och träna på Arnes nyöppnade gym nere vid Värnhem och sedan gå ut och äta?

Bra idé, en byggartumme pa det

https://image.ibb.co/kkc7KK/200129_5366890670_9895_n.jpg

Sarco
2018-10-06, 02:42
Finns väldigt många bra restauranger här i stan! Varför inte träffas och träna på Arnes nyöppnade gym nere vid Värnhem och sedan gå ut och äta?

Vilket är det?

T-train
2022-06-20, 20:36
Jepp, mina bästa vänner idag är från koloträffar historiskt.

Seriöst! Vi borde styra upp en! Delta gym och diverse inventeria😂❤️

ceejay
2022-06-20, 20:45
Det är faktiskt sant. Fråga min fästmö om detta..

detta är fortfarande sant.

Lafayette
2022-06-20, 21:10
Är tjocka människor välkomna

skyffelmördarn
2022-06-20, 21:11
Är tjocka människor välkomna

Tror inte så många här inne är i någon direkt superform längre.

kvarnis
2022-06-20, 21:36
Vill inte vara den men att ett gäng missapassade personer med social fobi ska styra upp en träff, kommer nog aldrig hända, det sker bara i tv serier/filmer.

Lafayette
2022-06-20, 23:39
Är T-Train missanpassad och har social fobi?*jorgen* Det har ju anordnats träffar förut, är väl inga problem.

rooz
2022-06-21, 07:31
Vill inte vara den men att ett gäng missapassade personer med social fobi ska styra upp en träff, kommer nog aldrig hända, det sker bara i tv serier/filmer.

Var ganska mycket folk på dessa för dryga 10 år sedan när forumet hade mer aktivitet.

Många av mina vänner träffade jag här, en var bestman när jag gifte mig. Så nog funkade det för ett gäng missanpassad personer med social fobi att ses och knyta vänskapsband som håller än idag.

Scratch89
2022-06-21, 08:29
Vill inte vara den men att ett gäng missapassade personer med social fobi ska styra upp en träff, kommer nog aldrig hända, det sker bara i tv serier/filmer.

Flera av mina bästa och mest långvariga vänskapsrelationer har jag fått från Kolozzeum. Forumet var en heeeeelt annan grej för 10 år sedan.

stridis
2022-06-21, 08:55
Är tjocka människor välkomna

Ju fler desto roligare.

G.W
2022-06-21, 12:33
Kommer ändå inte bli bljuden

Scratch89
2022-06-23, 11:10
Kommer ändå inte bli bljuden

Förr så kunde vi ha Koloträffar där vissa (en)störiga och otrevliga medlemmar kom på träffarna men inte interagerade med oss andra. De kom dit på samma plats, tränade med hörlurarna på, och gick därifrån. Sen skrev de i trådarna att de hade varit där och att alla såg ut som räkor. :d

stridis
2022-06-23, 11:17
Skall vi även fixa en ätartävling? Bara en tanke...

chidde
2022-06-23, 11:55
Förr så kunde vi ha Koloträffar där vissa (en)störiga och otrevliga medlemmar kom på träffarna men inte interagerade med oss andra. De kom dit på samma plats, tränade med hörlurarna på, och gick därifrån. Sen skrev de i trådarna att de hade varit där och att alla såg ut som räkor. :d

Kolo-traffarna jag har varit pa har faktiskt varit ganska kul, minns inte riktigt vem som foreslog aktiviteterna och/eller restaurangerna vi gick till men det har alltid varit bra

Gym och mat har alltid varit karnan pa traffarna, tror vi bowlade nan gang ocksa?

Scratch89
2022-06-23, 12:19
Kolo-traffarna jag har varit pa har faktiskt varit ganska kul, minns inte riktigt vem som foreslog aktiviteterna och/eller restaurangerna vi gick till men det har alltid varit bra

Gym och mat har alltid varit karnan pa traffarna, tror vi bowlade nan gang ocksa?

En av mina favoriter var när vi först tränade på Nordic Wellness, sen åt buffé på Mr Johanssons så att ägarna nästan gick bankrutt, sedan ett kilo lösgodis och somna till Godzilla på bio. :d

Stoltz
2022-06-23, 13:01
Förr så kunde vi ha Koloträffar där vissa (en)störiga och otrevliga medlemmar kom på träffarna men inte interagerade med oss andra. De kom dit på samma plats, tränade med hörlurarna på, och gick därifrån. Sen skrev de i trådarna att de hade varit där och att alla såg ut som räkor. :d

Haha, min första (tror jag det var) Koloträff var så jävla märklig och jag tror några fick en snarlik uppfattning om mig. (Utöver att kalla folk räkor, jag var ändå över tolv när detta hände)

Det var en av de värre perioderna av smärta jag hade i kroppen då och jag hade fått medicin "under bordet" av en vän för att det var så förlamande ibland och skulle hjälpa mig i nödfall.

På väg mot träffen så brakade en smärtattack loss så jag kröp hem igen, tog den första dosen av den där medicinen och tvingade därefter iväg mig själv till träffen.
Därefter har jag bara små minnesfragment av träffen. Jag kan typ säga vilka jag träffade, men jag var inte social med någon för jag såg typ allting i en ren dimma :d

I övrigt har officiella och inofficiella träffar varit trevliga! Som TheSwedishOak sade, det kom en del osköna kommentarer efter en träff i HBG och jag pekades ut rätt hårt där, men sådant rinner av mig som vatten på en gås så jag har fortfarande bara varma minnen från den träffen :)

Scratch89
2022-06-23, 13:25
Haha, min första (tror jag det var) Koloträff var så jävla märklig och jag tror några fick en snarlik uppfattning om mig. (Utöver att kalla folk räkor, jag var ändå över tolv när detta hände)

Det var en av de värre perioderna av smärta jag hade i kroppen då och jag hade fått medicin "under bordet" av en vän för att det var så förlamande ibland och skulle hjälpa mig i nödfall.

På väg mot träffen så brakade en smärtattack loss så jag kröp hem igen, tog den första dosen av den där medicinen och tvingade därefter iväg mig själv till träffen.
Därefter har jag bara små minnesfragment av träffen. Jag kan typ säga vilka jag träffade, men jag var inte social med någon för jag såg typ allting i en ren dimma :d

I övrigt har officiella och inofficiella träffar varit trevliga! Som TheSwedishOak sade, det kom en del osköna kommentarer efter en träff i HBG och jag pekades ut rätt hårt där, men sådant rinner av mig som vatten på en gås så jag har fortfarande bara varma minnen från den träffen :)

Att träna hög är ju ändå en speciell upplevelse. :d

skyffelmördarn
2022-06-23, 15:47
Vem tror ni skulle fega ur att dyka upp?

trädgårdsmöbel
2022-06-23, 15:55
Vem tror ni skulle fega ur att dyka upp?

Jag hade fegat ur om Rooz är berusad och det finns speglar på platsen.

Fredszky
2022-06-23, 16:19
Vem tror ni skulle fega ur att dyka upp?

Stridis, han tänkte komma, men har jobb just den dagen.

G.W
2022-06-27, 09:14
Förr så kunde vi ha Koloträffar där vissa (en)störiga och otrevliga medlemmar kom på träffarna men inte interagerade med oss andra. De kom dit på samma plats, tränade med hörlurarna på, och gick därifrån. Sen skrev de i trådarna att de hade varit där och att alla såg ut som räkor. :d

Det hade funkat för mig. Hade ju kunnat kika in och lämna en episk kommentar, eller skämt, för att sedan observera gänget från distans i min trygga sfär.

Lennix
2022-06-27, 09:47
Ni är välkomna på armbrytning i Rävlanda. Eller stålböjning. Eller bägge.

Scratch89
2022-07-01, 10:09
Det hade funkat för mig. Hade ju kunnat kika in och lämna en episk kommentar, eller skämt, för att sedan observera gänget från distans i min trygga sfär.

Jag har alltid haft en förkärlek för introverter, men de snälla. De passivt (aktivt?) agressiva däremot får gärna sitta ner i båten. :)

Scratch89
2022-07-01, 10:10
Ni är välkomna på armbrytning i Rävlanda. Eller stålböjning. Eller bägge.

Låter manligt! Jag har lite för dålig skäggväxt tyvärr.

Lennix
2022-07-01, 12:13
Låter manligt! Jag har lite för dålig skäggväxt tyvärr.

Precis, det är exakt därför du behöver komma till Rävlanda. Få igång lite skäggväxt.

trädgårdsmöbel
2022-07-01, 12:52
Sist jag var på Koloträff med mer än en koloit tafsade jag en kvinnlig koloit och den kvinnliga koloitens 13årige lillasyster på brösten. Bägge tafsningar av misstag givetvis, men ändå.

intepurewhey
2022-07-01, 12:55
Sist jag var på Koloträff med mer än en koloit tafsade jag en kvinnlig koloit och den kvinnliga koloitens 13årige lillasyster på brösten. Bägge tafsningar av misstag givetvis, men ändå.Kwon?

trädgårdsmöbel
2022-07-01, 13:04
Kwon?

Kwon är mig veterligt man. Eller menar du om jag är Kwon? Vi är allihop lite Kwon men nej :)

intepurewhey
2022-07-01, 13:06
Kwon är mig veterligt man. Eller menar du om jag är Kwon? Vi är allihop lite Kwon men nej :)Nej, om det var Kwon som blev lite kramglad efter spånken.

Var halvt sarkastisk.

skyffelmördarn
2022-07-01, 14:41
Sist jag var på Koloträff med mer än en koloit tafsade jag en kvinnlig koloit och den kvinnliga koloitens 13årige lillasyster på brösten. Bägge tafsningar av misstag givetvis, men ändå.

Åh, gamla Sverige... Hade aldrig fungerat idag utan att jobb och familj satts på spel #JagOckså

Lafayette
2022-07-01, 14:54
Om Aryt kommer lovar jag och svär att jag dyker upp

stridis
2022-07-01, 15:22
Om Aryt kommer lovar jag och svär att jag dyker upp

Då kommer både jag och Captain Morgan.:d

Om jag inte får oväntat jobb då. Jobbet går före.

Notorious P
2022-07-02, 15:56
Blir det en träff eller inte?

Brofessorn
2022-07-02, 17:55
Jag kommer om Stridis tar ledigt från jobbet.

Lafayette
2022-07-02, 18:01
Kommer inga brudar

rooz
2022-07-03, 02:06
Kommer inga brudar

Var alltid någon som dök upp förut (När vi hade fler aktiva kvinnliga medlemmar).

Ska se om jag har några bilder från the goold ol' days någonstans.

skyffelmördarn
2022-07-03, 07:28
Kommer inga brudar

FqKYvH_UYjw