handdator

Visa fullständig version : Noob fråga när det kommerr till macros.


FRiENEMY
2018-07-29, 21:11
Godkväll!

Väldigt ny när det kommer till att räkna min kalorier och jag försöker ordna lite med det.

Så jag sitter och leker runt lite i MyFitnessPal och jag har lagt mitt behov på 2000kcal då jag just nu vill gå ner lite i vikt.

Jag tänkte köra på 50/30/20 P-K-F. Jag verkar inte kunna få allt att matcha. Hur viktigt är det att allt går jämnt ut, så att det är är exakt 2000kcal och exakt 50/30/20? (Har ett lite överskott på kolhydrater och protein) kommer inte räkna med min träning i dieten så.

Magnus N
2018-07-29, 21:13
Inte viktigt alls

FknGainzBro
2018-07-29, 21:24
Du behöver inte vara så petig! Du tjänar inget på det. Det var väldigt mycket protein förresten, hur många gram blir det och hur mycket väger du?

Skickat från min G8141 via Tapatalk

FRiENEMY
2018-07-29, 21:28
Du behöver inte vara så petig! Du tjänar inget på det. Det var väldigt mycket protein förresten, hur många gram blir det och hur mycket väger du?

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Okej, skönt att höra. Man vill gärna göra allt 100% när man försöker lära sig. :)
Jag väger 100kg så har räknat med 2.5g per kg. :)

Nuggets
2018-08-03, 10:25
Som andra säger, inte särskilt viktigt. Om du får i dig tillräckligt med protein och använder kvalitativa födokällor så kommer optinojande inte göra särskilt mycket varken till eller från.

Och det finns ingen anledning att vara supernoga med kalorimängden eftersom både kaloriintag och energiförbrukning ändå är rena höftningar och kvalificerade gissningar.

FknGainzBro
2018-08-03, 10:26
Som andra säger, inte särskilt viktigt. Om du får i dig tillräckligt med protein och använder kvalitativa födokällor så kommer optinojande inte göra särskilt mycket varken till eller från.

Och det finns ingen anledning att vara supernoga med kalorimängden eftersom både kaloriintag och energiförbrukning ändå är rena höftningar och kvalificerade gissningar.Precis, och får man inte optimala resultat så får man lov att göra justeringar på vägen. Inte så svårt!

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Sloppy Joe
2018-08-04, 20:29
Precis, och får man inte optimala resultat så får man lov att göra justeringar på vägen. Inte så svårt!

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Hur vet man när ett resultat är optimalt?

FknGainzBro
2018-08-04, 20:55
Hur vet man när ett resultat är optimalt?Klurig fråga! [emoji23] Men om man är missnöjd med sina resultat och man märker att man inte är på väg dit man borde eller inte i rätt tempo så får man iallafall inte optimala resultat. Jag t.ex gymmade 6 dagar i veckan och följde "clean eating" i 5 månader utan mycket resultat alls (tappade lite fett, blev lite starkare) och därför började jag räkna macros och bulka. Jag började bulka på 2600, det gick segt som fan så jag höjde och höjde successivt till 3500 under ungefär 5 månader, där snackar vi resultat! (och en jävla fet mage[emoji23])
Optimalt finns väl kanske inte. Ska man ersätta det med nöjd/missnöjd kanske?

Skickat från min G8141 via Tapatalk