handdator

Visa fullständig version : Försöker gå upp i vikt, ökar endast på magen


daim
2018-07-27, 16:40
Började för för 1 ,5 månad sedan att försöka gå upp i vikt i samband med gymma.
Har gått upp 3 kilo sedan dess genom att trycka i mig 3000kcal de dagarna jag tränar (tränar 3 ggr i veckan) vilodagar äter jag ungefär 2500 kcal. Tränar 2x per muskelgrupp i veckan

Nu till problemet, all min vikt läggs på magen och fördelas inte ut jämnt över kroppen.

Så hur ska jag göra?

Sänker jag kalorierna så antingen går jag ner eller behåller jag samma vikt.

Illustrerade mannen
2018-07-27, 19:00
Började för för 1 ,5 månad sedan att försöka gå upp i vikt i samband med gymma.
Har gått upp 3 kilo sedan dess genom att trycka i mig 3000kcal de dagarna jag tränar (tränar 3 ggr i veckan) vilodagar äter jag ungefär 2500 kcal. Tränar 2x per muskelgrupp i veckan

Nu till problemet, all min vikt läggs på magen och fördelas inte ut jämnt över kroppen.

Så hur ska jag göra?

Sänker jag kalorierna så antingen går jag ner eller behåller jag samma vikt.

Har liknande begynner. Är väldigt hård i kroppen, förutom vid nedre magen där det är lite fluff. Ligger på 15 % fett ungefär, men endast ca 10 procent förutom på nedre magen. Jag är en gammal man, 50 år, så mitt bekymmer är inte helt överförbart till ts...

FknGainzBro
2018-07-27, 20:26
Går inte att göra något åt, men du cuttar ju efter bulken så vem bryr sig 🤷*♂️

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Bärsärk
2018-07-27, 20:43
Du kan inte göra något det är dina gener som avgör vart du samlar på dig fett på kroppen.

Jag har gått ner 10 kg och haft samma midjemått.

Försök trivas med hur du ser ut istället, det är betydligt enklare :)

exevision
2018-07-27, 21:05
Tror en bild skulle vara till hjälp här.

King Grub
2018-07-28, 12:52
Bygg muskler på gymmet i stället för att försöka göra det vid matbordet så slipper du problemet.

FknGainzBro
2018-07-28, 17:27
Bygg muskler på gymmet i stället för att försöka göra det vid matbordet så slipper du problemet.De kommer inte växa utan gymmet men dom kommer inte växa utan matbordet heller

Skickat från min G8141 via Tapatalk

King Grub
2018-07-28, 17:30
Så du menar att om man tränar styrketräning på kaloribalans i fem år så har man inte lagt på sig några muskler och ser likadan ut som när man började?

FknGainzBro
2018-07-28, 17:38
Så du menar att om man tränar styrketräning på kaloribalans i fem år så har man inte lagt på sig några muskler och ser likadan ut som när man började?Jo självklart, absolut rätt. Till en början förväntas man ju tillochmed lägga på muskler även i ett kaloriunderskott. Min poäng var enbart att kosten är en byggsten man aldrig bör glömma

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Bossebäver
2018-07-28, 21:48
Jo självklart, absolut rätt. Till en början förväntas man ju tillochmed lägga på muskler även i ett kaloriunderskott. Min poäng var enbart att kosten är en byggsten man aldrig bör glömma

Skickat från min G8141 via Tapatalk

Kosten är en byggsten som är rätt overhyped. Har man 3k kcal på sig så ska man äta rätt efterblivet innan kosten bromsar.

Odylicious
2018-07-31, 12:41
Jag tror att du får en liten tunnelvision på magen då det är oftast det man tänker på när man ska upp/ned i vikt. Du själv ser bara skillnaden på magen men jag tror nog att din kropp har hyfsat bra fördelning på vikt, bättre än vad du tror iallafall. Ditt överskott verkar ju ändå hyfsat lovande och är lågt och bra. Så mina pengar är nog på att du tänker för mycket på magen, så länge du känner att du blir starkare på gymmet diverse så är det bara att köra på som du gör enligt mig. Se till så du inte käkar 0g Protein bara ;)

Broutrost
2018-08-01, 09:55
Du kan inte göra något det är dina gener som avgör vart du samlar på dig fett på kroppen.

Jag har gått ner 10 kg och haft samma midjemått.

Försök trivas med hur du ser ut istället, det är betydligt enklare :)

Borde det inte gå att påverka till en viss del? T.ex. dra ner på öl och godis. Eller är det en myt? Om inte bör det också finnas andra faktorer som påverkar. Hade varit intressant om någon visste mer.