handdator

Visa fullständig version : Vad ska man börja med?!


emp
2002-04-12, 01:40
Hej.. första inlägget här :)
Ni verkar vara en samling kunniga personer så jag tänkte passa på att ställa ett par frågor om kosttillskott.
Har tränat lite till och från, men har sedan Januari i år börjat lägga ner lite mer tid och möda på kost och bättre träningspass. Tränar ungefär 4 ggr/vecka.

1) Undrar vad man ska börja med för kosttillskott som "nybörjare" ?
2) Några speciella rekommendationer på märken ?
3) Pris och inköpsställen ? Finns det bra sidor på Internet att beställa ifrån? Eller om någon vet ifall det går att köpa för bra pris i Umeå

mvh Anton

Fairing
2002-04-12, 06:18
Fråga 1, Protein
2, Något Svenskt kvalitets märke
3, Du är väl inne på en bra sida att handla från eller???? ;)

muskelbyggarn
2002-04-12, 07:22
>Anton

Fråga 1
Som Lasse skrev så protein är nog det första du skall satsa på. Kosttillskotten fungerar lika bra på nybörjare som mer "erfarna". Det verkar vara en myt att nybörjare skall ha något speciellt tillskott.

Jag har skrivit om det förut här på forumet och många med mig att anledningen till att du inte skall bränna pengarna på ex. kreatin och glutamin är att som nybörjare så ökar du så bra ändå och det är då svårt för dig att avgöra om det är kreatinet/ glutaminet som givit dig ökningarna.

Givetvis klarar du dig utan proteinpulver, men ett liv utan proteinpulver är svårt att tänka sig :D

Fråga 2
Det finns några bra märken. Anpassa efter ditt behov och ekonomi. Leta efter ett stort etablerat företag, där har du oftast kvalitén och att det verkligen är 100% i burken av det som utlovas på ettiketten.


Fråga 3
Du kan börja att titta på denna site ex.

Vänl,,,
Tobbe

stybb
2002-04-12, 08:04
Protein tips är VP2 från *******.se

Det absolut bästa jag testat

Daemon
2002-04-12, 08:05
Fråga 1:
Håller med Fairing & Musklebyggarn...

Fråga 2,3:

Jag föreslår www.muskelbyggarn.com (http://www.muskelbyggarn.com) ;)
Snabba leveranser, bra märken!

[ 12 April 2002: Inlägget har ändrats av: Daemon ]

Rah
2002-04-12, 08:13
Yep, muskelbyggarn.com är ett hett tips! Innehavaren av webshopen ställer dessutom gärna upp med tips och svarar på frågor till dig som är nybörjare!
Vill du inte beställa över nätet så finns det en affär i Umeå som har rätt billiga priser på Eiselt t.o.m imorgon lördag. Hälsokostaffären som ligger på en tvärgata till torget där apoteket ligger.

Det viktigaste är nog att få i dig en gainer eller protein direkt efter träningen!

stybb
2002-04-12, 08:21
Är du smal och vill gå upp i vikt och rejält med muskler ta en gainer..

Vill du behålla din kroppsstorlek o öka mer i muskelmassa.. käka protein..

Men detta visste du säkert redan..

ekim
2002-04-12, 08:30
Skit i allt vad tillskot heter dom första åren vitaminer undantaget och vänj dig vid att laga flera portioner mat åtgången. Alltså srtäva efter att hela tiden träna tyngre och ta reda på hut många kcal du behöver för att växa samt vilken fördelning av fett,protein och kolhydrater som funkar bäst det är lätt hänt att man tror resultaten sitter i tillskotten i början och man slösar bort mängder med tid och pengar som man hade kunnat andvända till att bygga muskler istället.

JärnBjörn
2002-04-12, 08:45
Vill bara säga att jag håller med Frasse till 100%
Man kan inte börja med att stoppa i sig olika sorters tillskott och tro på mirakel. Det som behövs är hård träning och att börja lära sig hur kroppen reagerar på olika former av träning. Man kommer långt med att bara äta förståndigt.
Ibland får jag en känsla av att många på detta och andra motsvarande forum tror att det räcker med tillskott för att musklerna skall börja växa. Nej, släpp tanken på tillskotten till en början, känn efter hur kroppen reagerar för din träning och matkonsumtion. Först då vet du ju om tillskotten fungerar för just dig.
Det är som med allt annat. Man måste lära sig gå innan man kan springa

stybb
2002-04-12, 08:49
frasse> håller mig dig till viss del.. Men jag tycker att man bör käka protein.. Inte 3 gånger om dagen eller så men 1 efter träningen är bra. Det tar tid att få in en vana med bra kost och så.. Man behöver inte heller köpa det dyraste proteinet typ VP2 utan istället hålla sig till "lite" billigare..

The Dwag
2002-04-12, 09:43
Jappz Tobbe har bra priser och märken man kan lita på… att han dessutom är trevlig är också positivt.

Han håller till på www.muskelbyggarn.com (http://www.muskelbyggarn.com)

Bamse
2002-04-12, 19:46
Om du ska beställa från Muskelbyggarn kan vi sambeställa nån gång för att komma upp i summan för fraktfritt :)

Toya
2002-04-17, 20:44
Fråga 1
Tycker du ska köpa gainer eller protein!
Fråga 2
Eiselt är ett bra märke särkilt deras gainer är bra. inehåller mycke protein för att vara gainer.
Fråga 3
Eiselt gainer 399kr för 4kg. Om du är en känslig person för smaker så tycker jag du ska köra på Weider mega mass 4000, den är mycke godare 700kr för 7kg.
Några bra ställen: www.nutritionoutlet.nu (http://www.nutritionoutlet.nu) eller www.*************.com (http://www.*************.com) ;)

Mvh/Toya

gasoliner
2002-04-17, 20:55
ja,eller varför inte:Här på Kolozzeum (http://www.kolozzeum.com/) ingen som tänkte på det eller? :D

Toya
2002-04-17, 21:01
Jo visst kan man köpa här på kolozzeum, "Men" varför ska man lägga ut mer pengar när det finns billigare ställen :confused:

gasoliner
2002-04-17, 21:10
lade in länken mest för rättvisans skull ska erkännas.. ;)

alla andra hade ju redan fått så bra reklam så varför inte?

kanske dax för Kolozzeum att se över sina priser? ;)