handdator

Visa fullständig version : Snabb fråga om säng från mio


Frantic
2018-07-23, 15:52
Efter att ha fått ett bra rabatt funderar jag på att köpa kontinentalsäng från Mio. Särö exclusive. Nackdelen är att den har delad kassett. Någon som haft säng från Mio eller delad kassett i övrigt och kan säga om ni är nöjda?

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Angel
2018-07-23, 16:23
Man ska inte ha kontinentalsäng om man stör sig på när den andra vänder sig osv, allt känns av.

Frantic
2018-07-23, 17:10
Man ska inte ha kontinentalsäng om man stör sig på när den andra vänder sig osv, allt känns av.Jag avskyr att känna allt den andra gör men kommer köpa kontinentalsäng oavsett :D

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

delta_mats
2018-07-23, 17:21
Vad skulle nackdelarna med delade kassetter vara?

G.W
2018-07-23, 17:27
Kör med en stor bäddmadrass över hela så har ni perfekta lösningen-

agazza
2018-07-23, 17:51
delade sängar med gemensam överdyna är opti.

Angel
2018-07-23, 18:14
Jag avskyr att känna allt den andra gör men kommer köpa kontinentalsäng oavsett :D

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

Början på slutet!

hahavaffan
2018-07-23, 19:23
Man ska inte ha kontinentalsäng om man stör sig på när den andra vänder sig osv, allt känns av.Fast bara för att det är en kontinentalsäng betyder inte det att man känner av den andras rörelser. Kanske på Ikeas billigaste.




TS: Vi har en kontinentalsäng med separata kassetter och gemensam madrass, och det är perfekt imho. Blir ingen jobbig kant/skarv mellan madrasserna. Tjejen har annorlunda fasthet i sin kassett också.

Frantic
2018-07-23, 19:23
Vad skulle nackdelarna med delade kassetter vara?Om man ligger där man "ska" kommer madrasserna att sjunka ner lite och forma sig efter kroppen. I och med det kommer skarven mellan madrasserna resa sig och bli tydligare och tydligare ju längre tiden går. Oavsett om den översta bäddmadrassen är tjock och go.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk

delta_mats
2018-07-23, 19:32
Om man ligger där man "ska" kommer madrasserna att sjunka ner lite och forma sig efter kroppen. I och med det kommer skarven mellan madrasserna resa sig och bli tydligare och tydligare ju längre tiden går. Oavsett om den översta bäddmadrassen är tjock och go.

Skickat från min ONEPLUS A5010 via Tapatalk


Min kontinentalsäng har separata kassetter. Den har även symmetriska komfortzoner så jag kan vända kassetterna både upp och ner och fram och tillbaka. På det sättet förlänger man livslängden. Har samma hårdhet på bägge sidor så kan även skifta sida om jag skulle vilja det.

Nackdelen med en stor kassett är att det blir hängmatta efter ett par år om man inte är fjäderlätt.

Hobbes
2018-07-23, 20:01
Sover på en Simmons Queen size.

wnqG24ND8KU

Problem solved:)

Kaalle
2018-07-23, 22:32
Får man låna tråden lite? Ska köpa en madrass, sover i nuläget på ett par centimeter träfibrer ungefär, så allt kommer bli ett lyft i fråga om komfort tror jag. Funderar på en skummadrass från ikea, mest pga priset. Är det en dålig ide? Vi har väl alla sovit på sådana nån gång, jag har då aldrig upplevt att det varit några problem.

Celsi
2018-07-28, 09:05
Får man låna tråden lite? Ska köpa en madrass, sover i nuläget på ett par centimeter träfibrer ungefär, så allt kommer bli ett lyft i fråga om komfort tror jag. Funderar på en skummadrass från ikea, mest pga priset. Är det en dålig ide? Vi har väl alla sovit på sådana nån gång, jag har då aldrig upplevt att det varit några problem.

Har heller aldrig haft några problem med sängar från Ikea. Men hur stor budget har du? För Mio m.fl kör ibland stora kampanjer med sängar så man kan få en till en prisvärd summa.:cool:

Kaalle
2018-07-28, 10:35
Har heller aldrig haft några problem med sängar från Ikea. Men hur stor budget har du? För Mio m.fl kör ibland stora kampanjer med sängar så man kan få en till en prisvärd summa.:cool:

Bor utomlands så det fick bli IKEA, hämtade en idag, den känns faktiskt riktigt bra. Ska vänta 3 dygn innan jag sover på den dock. 1500:- är ingen jättesumma och litar mer på kvalitén från IKEA än dom lokala förmågorna så det kan nog bli ok detta.