handdator

Visa fullständig version : Hur ofta dricker ni och tycker ni att drickandet påverkar er träning signifikant?


PKtarzan
2018-07-14, 16:00
Nu när semestern och sommaren är här blir det en del drickande för min del. Absolut inte så att jag super och festar varje dag men blir kanske 3-4 öl och några whisky-pinnar 3-4 gånger i veckan på semestern. Tycker inte att det påverkar min träning dagen efter speciellt mycket då jag oftast bara på sin höjd kanske är lite seg den första timman på morgonen. Min fråga till er är vad ni har för relationen med alkohol och träning på sommaren? Hur mycket/ofta intar ni alkohol och hur mycket tycker ni det påverkar eran träning?
Hade bäst!

rooz
2018-07-14, 17:17
Bärs är bästa PWO'n, kombinera med grov lös och du kommer äta PB'n till frukost och trycka frugan till middag. Breakfast of champions.

Melker2
2018-07-14, 17:38
Märker inget särskilt direkt på styrkan men uthålligheten blir bedrövlig. Påverkar även återhämtningen så det blir ingen effekt av att försöka köra hårt.

Anders The Peak
2018-07-14, 17:50
MPS (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2651172/)

PKtarzan
2018-07-14, 18:08
MPS (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2651172/)

hur många % minus på MPS Anders? för full för att läsa

blåvitt
2018-07-14, 21:18
Svårt att säga hur mkt gainzen påverkas eftersom min träningsvolym är högre när jag dricker mindre (hönan eller ägget?) men återhämtningen och uthålligheten tar ju rejäla smällar av att supa.

ceejay
2018-07-14, 21:23
pallar inte träna när jag druckit, så det är väl där det skiter sig för mig.

Bjorneman
2018-07-14, 21:25
Aldrig eftersom jag inte klarar av det. Skulle påverka träningen mycket negativt om det var regelbundet.

Men alla är ju inte som mig. :)

Jocke67
2018-07-14, 21:30
Är det rejäla fyllor som ger negativ påverkan på träningsresultaten eller gäller det även regelbundet måttligt drickande?

Jag dricker mig sällan full men under sommaren blir det en starkröl om dagen i alla fall och nån drink eller ett glas vin kan också slinka ner (inte före träning dock eftersom jag tar bilen till gymmet). Har aldrig tänkt på att det skulle påverka träningen mer än ytterst marginellt i så fall.

chadd
2018-07-14, 22:49
Blir berusad 1-2 gånger i veckan. Helger då alltså. Dricker inte annars. Lyckas hålla mig i form ändå men hade såklart inte vunnit någon BB-tävling.

Nuggets
2018-07-16, 08:22
Slutade dricka helt för ~6 månader sen och det var då som jag märkte vilken negativ inverkan alkoholen faktiskt haft. Drack väl 2-3 ggr/månad innan och inbillade mig som så många andra att inverkan på träningen var marginell. Men när jag väl slutade dricka så orkade jag mer på passen, fick enklare att hålla nere BF% på heltid och gjorde märkbart bättre ökningar i det allra mesta..

CalleP
2018-07-16, 11:55
På min låga nivå påverkar det ingenting, dricker dock inte speciellt mycket 3-10 öl när jag väl är ute oftast åt det lägre hållet för blir så lätt kalasfull nu för tiden haha. Hade ett uppehåll på 5 månader och det som var mest positivt var plånboken och att slippa vara bakfull.

Kif
2018-07-16, 14:58
Då jag har en näst intill outtömlig källa till öl (blamd annat en alltid laddad tappkran) så blir det rätt stora mängder sommartid/semestertid. Jag tränar iof inte under semestern så jag kan inte svara på resultaten, men livsglädjen ökar markant.

oldman
2018-07-16, 15:13
Jag dricker aldrig nu för tiden och jag tycker det har påverkat mig dåligt.
Förut drack jag nästan varje dag och tränade minst 5 dagar i veckan, nu är jag alltid nykter och orkar bara träna 3 dagar som mest.

DiktatorN
2018-07-16, 16:15
Dricker aldrig. Ibland kan jag ta en öl eller lite likör. Men jag är född med någon sorts mekanism för att inte gilla alkohol. Jag vet inte varför men jag har aldrig gillat alkoholhaltiga drycker av något slag. Ibland så kan jag väl tycka någon likör smakar okej. En öl kan jag prova bara för provandets skull ibland.

Jag tycker inte att det påverkar negativt på något sätt. Däremot om jag skulle dricka mig berusad så tror jag att det skulle påverka mig negativt. De få gånger jag har druckit mig riktigt full så har jag mått sjukt jävla dåligt, kan aldrig tänka mig hur det inte skulle påverka negativt på återhämtningen.

Jag dricker aldrig nu för tiden och jag tycker det har påverkat mig dåligt.
Förut drack jag nästan varje dag och tränade minst 5 dagar i veckan, nu är jag alltid nykter och orkar bara träna 3 dagar som mest.

Ät mer. Förmodligen så fick du i dig mer kalorier när du drack som gjorde att du orkade träna mer.

oldman
2018-07-16, 16:43
Ät mer. Förmodligen så fick du i dig mer kalorier när du drack som gjorde att du orkade träna mer.

Jag är 193cm och vägde kring 78 kilo när jag drack. Jag åt bara när jag hade råd. Men nu är jag tjock och fet, så jag äter oftare, bättre och mer nu för tiden.

Men alkohol gör allting bättre:
Träningsvärk? - ta en sup.
Dålig motivation? - ta en sup.
Orkelös? - ta en sup.
Kall? - ta en sup.
varm? ta en sup.
Är man tillräckligt onykter känner man ingen smärta.

DiktatorN
2018-07-16, 18:38
Jag är 193cm och vägde kring 78 kilo när jag drack. Jag åt bara när jag hade råd. Men nu är jag tjock och fet, så jag äter oftare, bättre och mer nu för tiden.

Men alkohol gör allting bättre:
Träningsvärk? - ta en sup.
Dålig motivation? - ta en sup.
Orkelös? - ta en sup.
Kall? - ta en sup.
varm? ta en sup.
Är man tillräckligt onykter känner man ingen smärta.

Eller så är du svagare för att du har blivit tjock och fet. Dålig kost och stillasittande! ;)